اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فضــــفـــضـــــات ... من القـــلــــب للقـــلــــب ... جاكوزي المحاورات

mekkawy

Recommended Posts

انا متضايق جدا النهاردة ومتعكنن من يوم الخميس الفجر ومش عارف ليه

فيه حاجة بتحصل غلط

وحياتى حاسس انها متلخبطة

انا مش هعرف افضفض عشان المواضيع كتيرة والاحداث متعقدة ويمكن تكون بسيطة بس انا اللى مزودها

ادعولى بالتوفيق وان ربنا يسترها معايا

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

• الردود 362
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

نهارده يوم لطيف

ربنا يستر

اغابي

:roseop:

بكرة هيبا لطيف ان شاء الله لما تيجي هنا تاني

مهو اليوم اللي هتيجي فيه تتجكوزي مع اخواتك في القسم النسائي هيبا يوم لطيف .. و إلا ..... غسلتي سنانك بثيجنال تو النهاردة ؟؟ :happy:

و بعدين يا مس أغابي سيبك من التشاؤم بأي صورة و املي الدنيا فرح و بهجة و محبة ... wst:: و خلي أملك في ربنا كبير

مكاوى ...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

حلو اوي يا عكاوي....بوقين املي بوقك....قصدي حياتك فرحة....وزغططي ...(وش غريب ابن خالة كتكوت)

و الله يا جماعة انا بحس ان المشكلة مش في ان اليوم حلو و لا مش......

المشكلة بتبقي في دماغ البني آدم اللي شايلها علي كتفه...و شايل جواها افكار و نضارة يا تخليه يشوف الحاجات بزوايا مختلفة

و عارفين لو انت مبسوط.....الكون مش هيسقفلك....

و لو انت زعلان...برضه الكون مش هيوقف عندك.....الدنيا هتمشي....و هتمشي اوي....و انت حر انت و دماغك... يا ظبطتها عشان تظبط الزوايا....يا عشت موجة تاخدك وموجة توديك

و احنا قاعدين نفضفض كدهون مع بعضينا و البخار عامي عينينا...و فيه ريحة شياط جلد بني آدم بس خير ان شاء الله

نفسي في حد يقولي

ايه الاكل اللي يقوي مناعة الجسم....؟؟؟؟ اصل انا المناعة عندي بتقع خالص......مع اني فزيعة في الاكل....!!!

و بالمرة بقي.....ايه اللي يقوي مناعة الواحد ضد الغباااااااااااااء...و خصوصا لما دايما تتكعبل في ناس تحب تستنصح عليك.....او سكوتك....يديلهم انطباع انك عبيط او طيب....و هم يسوقوا فيها....و انت تقول بكرة يحسوا.....بس برضه فاتحين ع الرابع

ع فكرة يا عكاوي انا هطلق بخور و شموع و اعشاب عطرية و ان شاء الله ربنا يقوينا و نعمل شغل جاااااااامد بقي في الدور التاني

بس هي الصحة تتحسن شوية....(وش عم ايوب...و هو مغير اتجاه الجزمة.... :lol: )

فوتكم بعافية

مسااااااااااااااااااااااااااااااكم اصفي من اللبن

رابط هذا التعليق

فيه حاجة بتحصل غلط

وحياتى حاسس انها متلخبطة

انا مش هعرف افضفض عشان المواضيع كتيرة والاحداث متعقدة ويمكن تكون بسيطة بس انا اللى مزودها

ما احنا قولنا تقعد ع كرسي الاعتراف....و هناك فولت الكوهربا هيظبط المظابيط

بس عقبال ما تقعد ع الكورسي ان شاء الله.... :roseop: نحب نقولك

انه عاااااااااااااادي جدا...دايما بيجي وقت ع البني آدم بيحس ان الدنيا اتكركبت اوي ع دماغه...و خصوصا ممكن يبقي مطلوب منك حاجة معينة في وقت ضيق

كان عندنا مثال في الانجليزي

بيقولك

it never rains, it pours

it rains dogs and cats

و الاتنين بيقولولك لما بتنطر.........بترخ

هون علي نفسك...و متحاولشي تكركبها علي دماغك

قوم صلي ركعتين كده لربنا....و اللي هتقدر تعمله اعمله متفكرشي فيه كتير

اللي متقدرشي تعمله....خلاص

"و أفوض أمري إلي الله إن الله بصير بالعباد"

صلي و ادعي كتير....حتي و انت ماشي...و انت سايق....و انت طالع في الاسانسير

و ربنا يصلح الحال لينا كلنا يا رب

رابط هذا التعليق

متشكر ليكى يا لماضة

ربنا يجزيكى ويجزى صاحب التوبيك كل خير

حيّ حيّ على الفلاح

رابط هذا التعليق

متشكر ليكى يا لماضة

ربنا يجزيكى ويجزى صاحب التوبيك كل خير

العفو يا ابني....بس متنساش تسيب الفوزيتا و انت طالع

بس سؤال بقي ع جنب يعني

هو انا افهم انك تشكرني......ما هو انا لازم اتشال ع الاعناق.....(و بعدين يرجعوا يرموني عي الارض...عااااااااااااااااادي)

بس امانة يا شيخ بتشكر عكاوي ليه....ده مختفي.....و سايب باب الكوزي مفتوح لما طلعلنا حبة البخار اللي قعدنا ساعة نطلعهم بغلية المية ع الباجور

ابقي برضه طمنا علي حضرتك......و افتكر دايما

"عرضها متكشكشهاااااااااااااااااااش"

طيب انا كده عملت اللي عليا.....اطمنت ع الشعب...المتكهرب....و الشعب الحساس....و الشعب المفضفضاتي

هاتلينا ضرفها بقي

فوتكم بعافية

مسااااااااااااااااكم احلام.......زي النجوم في السما.......بتنور في العتمة

رابط هذا التعليق

بس امانة يا شيخ بتشكر عكاوي ليه....ده مختفي.....و سايب باب الكوزي مفتوح لما طلعلنا حبة البخار اللي قعدنا ساعة نطلعهم بغلية المية ع الباجور

هو ده باة الحقد الطبقي ... صح ؟؟

ماشي يا لماضة .. الأيام بيننا wst::

مكاوى

رابط هذا التعليق

مخنووووووووووووق

أما أروح أحط على عماد شوية في البعكوكة و خلاص

يمكن أفك wst::

مكاوى

رابط هذا التعليق

ايها الاخوة المصريون الموجودون هنا انت عرفتو اية الى حصل للاخوة الفلسطنين وان كما بعض الدول بتشين وبتجيب الغلط على مصررر والى غايظنى كل ما يحصل حاجة تلاقى الفاننين والممثلين عملين يغنو ويحزقو لغاية ما زورهم قرب يطلع برة هو يعنى بالغنا والحزق الى عملين يعملوة دة طب دى افلوس الى بيدفعوها والى بتتصرف على الاغانى دى ممكن تحل مشكلة شعب زى شعب مصر وغيرها من الشعوب التانية الى مش لاقية تاكل

:sad: wst:: bv:- wst:: :wub:

يا فرحتى يصرفو ويحزقو ويجعجعو وفى الاخر نتشتم ونتهان ومنلقيش القمة الى ناكلها وقريب جدا هنعمل زى السعودية وهنشترى المية دااا طبعا لو لاقيناهااا معلش انا قلت اخرج الكلمتين دول هنا قبل ما اطق من جنابى حسبى اللة ونعم الوكيل على الى وصلونا لكدة

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

:roseop: :wub: wst:: :blush2: :happy:

الفاضلة صافي

اهدي بس و قولي هديت

ما شاء الله عندك قدرة عجيبة على جمع المشاعر الملخبطة و المربكة .. الله يكون في عونك يا أبو نسمة يا أخويا

شوفي يا فندم ... هي المشكلة أزلية و مش هتتحل دلوقتي ولا بالشكل اللي العالم كله بيحاول يحل بيه ... و إن شئتِ اقرأي صدر سورة الإسراء و إنتي هتفرحي أوي و هتستبشري و الضيق اللي عندك هيخف.

مكاوى

رابط هذا التعليق

يا الهى ... انا مزنوقه جدا في الامتحانات ... انا صحيح كنت شاطره في الماث بس مبعرفش اشرحه ... تلاقي البنات عندي شاطرين في الانجلش..السينس.. السوشال ستاديز... العربي ...الاسلاميك... نيجي بقى عند الماث الله المستعان.... شايفين الساعه كام دلوقتي.. اهو انا لسه مخلصه نص الماث مع بنتى ههه نصه بس :blink: ...و قلت اجي افضفض لكم واعمل ريلاكسيشن في الجاكوزي... ربنا يستر بقى يوم الاحد ... الله يخليكم ادعوا لهم ربنا يشرح صدرهم و ييسر امرهم هم وكل اللى عندهم امتحانات او انترفيوهات او الجيبراهات او جوميتريهات brth) .... دمتم سالمين :happy:

ربنا معاهم وينجحهم ليك يارب هما وابنى وعقبال بنتى لما تدخل المدرسة brth)

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

مسا التماسى يا ورد وفل قاعد على الكراسى تعرفو بقا انا فرحانة قوى قوى النهاردة عشان اخيرا خرجت من البيت بعد شهر تقريبا من وجودى هنا فى جدة اخيرا جوزى فضلنا شوية ورضى يخرجنا من الامئمالى كنا فية انا والاولاد وروحنا هايبر باندا وقعدنا فى لحد ما قلنا يا بس وبعد كدة اتسوقنا فى الماركت واشترالى الموبيل الى كان نفسى فية ربنا يباركلو يارب وينورلو طريقة وكمان روحنا اشترينا هدوم العيد للولاد وبعض الهدايا كدة من سيتى ماكس قولنا نلحق التخفيضات عملين 50 فى المية بصراحة الحاجة حلوة وممتازة brth) واهى خروجة والسلام المهم اننا خرجنا انتو عارفين المصريات ما بيحبو الرابطة بلبيت وبيحبو يتسوقو يلا ما اطولش عليكم اناقلت اعبرلكم عن مدى سعاتى النهاردة\ويارب الناس كلها تبقى سعيدة وفرحانة زى كدة يلا تصبحو على خيرررررر

:) ا

كل سنة وانت طيبة

بس هو عيد ايه؟ اصللا مفيش اعياد فى البلد اللى انتى فيها دى :)

عالعموم خروجة سعيدة باذن الله وربنا يسعدك انت وجوزك والعيال :blink:

هتلاقى كمان فى سنتر بوينت تخفيضات حلوة والهدوم اللى عندهم كويسة (موجودين فى الاندلس مول والجمجوم )

كمان عندك من الخروجات الكويسة فى جدة الكورنيش سواء اللى موجود فى الحمرا او الكورنيش المفتوح عند فندق هيلتون

كمان شاطئ ابحر وده موجود بعد الخطوط الاجنبية على طريق المدينة (لو عايزة الولاد ينزلوا البحر) اهو نعمل منافسة للجاكوزى بتاع ميكاوى

فيه كمان حديقة الشلال ودى فيها ملاهى موجودة بعد فندق هيلتون فى الشمال

فى حديقة كمان موجودة فى شارع زى النورين فى آخر شارع التوبة فى الشرفية

عندك منطقة البلد جنوب جدة فيها سوق كبير ومجموعة مولات ومتاجر كتيرة وزحمة ولا اكنك فى العتبة

فيه مجمع العرب وده موجود فى اخر طريق المدينة عند الخطوط السعودية

هيبر بندة تقريبا كل يوم خميس بالليل بيعمل حفلة للاطفال وبتبقى جميلة (بس من زمان مرحتش مش عارف لسه بيعملوها ولا ايه)

عندك من الاماكن الحلوة فى الخروجات رد سى مول (مش عارف مكانه تحديدا بس خلى بالك اسعاره غالية شوية)

من الحجات بردوا اللى لازم تعرفيها فى جدة حلقة السمك (التسوق فيها بيبقى حلو اوى) شفت سمك عمرى مشفتوا فى حياتى وده موجود بعد المينا بشوية (مش هعرف اوصفه لانى مش بروحه كتير)

كفاية كدة اهى شوية حجات تكفيكوا 6 شهور لحد مفتكر بقيت الاماكن

(لو جوزك عايز يعرف اماكن القهاوى فى جدة ومود كل قهوة ايه انا معنديش مانع :P )

أتمنى التوفيق والسعادة للجميع :happy:

مرسى جدااا لزوقك يا حسام ومرسى على الاماكن الى قلتلى عليهاااا وعاوزة اعرف منك الاماكن دى قريبة من ش قريش والااية

وكمان عاوزة اقولك اننا نازلين يوم الوقفة مصر عشان كدة انا جبت الهدوم من دلوقتى عشان الواحد يفوق للحاجات التانية زى الشنط وخلافة

اما بقا عن موضوع القهوة والكلام دة فاكيد هو عرفها لانة بقالة هنا سنتين لوحدة واللة اعلم وانا باجى فى الصيف بس وانزل عشان مدرسة ابنىواول مرة اجى هنا السنة دى ويارب مش اخر مرة على اد انها خنيقة بس احسن حاجة فيها عدم الزحمة ووقت الصلاة وطبعااا مكة والمدينة الى ربنا ينولى انى اروحها قريب brth)

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

:happy: :blink: :) brth) brth)

الفاضلة صافي

اهدي بس و قولي هديت

ما شاء الله عندك قدرة عجيبة على جمع المشاعر الملخبطة و المربكة .. الله يكون في عونك يا أبو نسمة يا أخويا

شوفي يا فندم ... هي المشكلة أزلية و مش هتتحل دلوقتي ولا بالشكل اللي العالم كله بيحاول يحل بيه ... و إن شئتِ اقرأي صدر سورة الإسراء و إنتي هتفرحي أوي و هتستبشري و الضيق اللي عندك هيخف.

مكاوى

الحمد للة انا هدية بس الواحد زى مايكون بيقصدو يضايقوة واللهى يا مكاااوى يا خويا الواحد مش عارف مايشلش هم غيرة ازاى وعموما انا لسة مصلية وقرية قران بس هعمل بنصيحتك واقرا سورة الاسراء

وعلى فكرة كمان انا عجبنى موضوعك الى قلت فية عن الهندى الى اشهر اسلامة يارب يعز الاسلام والمسلمين

بس تعالى هنا قلى مين ابو نسمة دة

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

مسا التماسى يا ورد وفل قاعد على الكراسى تعرفو بقا انا فرحانة قوى قوى النهاردة عشان اخيرا خرجت من البيت بعد شهر تقريبا من وجودى هنا فى جدة اخيرا جوزى فضلنا شوية ورضى يخرجنا من الامئمالى كنا فية انا والاولاد وروحنا هايبر باندا وقعدنا فى لحد ما قلنا يا بس وبعد كدة اتسوقنا فى الماركت واشترالى الموبيل الى كان نفسى فية ربنا يباركلو يارب وينورلو طريقة وكمان روحنا اشترينا هدوم العيد للولاد وبعض الهدايا كدة من سيتى ماكس قولنا نلحق التخفيضات عملين 50 فى المية بصراحة الحاجة حلوة وممتازة brth) واهى خروجة والسلام المهم اننا خرجنا انتو عارفين المصريات ما بيحبو الرابطة بلبيت وبيحبو يتسوقو يلا ما اطولش عليكم اناقلت اعبرلكم عن مدى سعاتى النهاردة\ويارب الناس كلها تبقى سعيدة وفرحانة زى كدة يلا تصبحو على خيرررررر

:blink: ا

طب الحمد لله الجاكوزي جاب نتيجة أهو

ها هتجددوا العضوية ولا ايه ؟؟

جددي و أخليهملك خروجتين في الشهر مش واحدة .. شفتي التسجيلات عملت شغل ازاي brth)

أي خدمة

مكاوى

شكرااا يا باشا ان شاء اللة نجدد مهو احنا مش لاقين حتة نشكوز فيها غير عندكم وعشان خاطر عيونكم انا هجدد وادفع كمان للعيال اهو مش خسارة فيكم خليهم ينبسطووو :happy:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

مسا التماسى يا ورد وفل قاعد على الكراسى تعرفو بقا انا فرحانة قوى قوى النهاردة عشان اخيرا خرجت من البيت بعد شهر تقريبا من وجودى هنا فى جدة اخيرا جوزى فضلنا شوية ورضى يخرجنا من الامئمالى كنا فية انا والاولاد وروحنا هايبر باندا وقعدنا فى لحد ما قلنا يا بس وبعد كدة اتسوقنا فى الماركت واشترالى الموبيل الى كان نفسى فية ربنا يباركلو يارب وينورلو طريقة وكمان روحنا اشترينا هدوم العيد للولاد وبعض الهدايا كدة من سيتى ماكس قولنا نلحق التخفيضات عملين 50 فى المية بصراحة الحاجة حلوة وممتازة jmb-) واهى خروجة والسلام المهم اننا خرجنا انتو عارفين المصريات ما بيحبو الرابطة بلبيت وبيحبو يتسوقو يلا ما اطولش عليكم اناقلت اعبرلكم عن مدى سعاتى النهاردة\ويارب الناس كلها تبقى سعيدة وفرحانة زى كدة يلا تصبحو على خيرررررر

:P ا

كل سنة وانت طيبة

بس هو عيد ايه؟ اصللا مفيش اعياد فى البلد اللى انتى فيها دى wst::

عالعموم خروجة سعيدة باذن الله وربنا يسعدك انت وجوزك والعيال :lol:

هتلاقى كمان فى سنتر بوينت تخفيضات حلوة والهدوم اللى عندهم كويسة (موجودين فى الاندلس مول والجمجوم )

كمان عندك من الخروجات الكويسة فى جدة الكورنيش سواء اللى موجود فى الحمرا او الكورنيش المفتوح عند فندق هيلتون

كمان شاطئ ابحر وده موجود بعد الخطوط الاجنبية على طريق المدينة (لو عايزة الولاد ينزلوا البحر) اهو نعمل منافسة للجاكوزى بتاع ميكاوى

فيه كمان حديقة الشلال ودى فيها ملاهى موجودة بعد فندق هيلتون فى الشمال

فى حديقة كمان موجودة فى شارع زى النورين فى آخر شارع التوبة فى الشرفية

عندك منطقة البلد جنوب جدة فيها سوق كبير ومجموعة مولات ومتاجر كتيرة وزحمة ولا اكنك فى العتبة

فيه مجمع العرب وده موجود فى اخر طريق المدينة عند الخطوط السعودية

هيبر بندة تقريبا كل يوم خميس بالليل بيعمل حفلة للاطفال وبتبقى جميلة (بس من زمان مرحتش مش عارف لسه بيعملوها ولا ايه)

عندك من الاماكن الحلوة فى الخروجات رد سى مول (مش عارف مكانه تحديدا بس خلى بالك اسعاره غالية شوية)

من الحجات بردوا اللى لازم تعرفيها فى جدة حلقة السمك (التسوق فيها بيبقى حلو اوى) شفت سمك عمرى مشفتوا فى حياتى وده موجود بعد المينا بشوية (مش هعرف اوصفه لانى مش بروحه كتير)

كفاية كدة اهى شوية حجات تكفيكوا 6 شهور لحد مفتكر بقيت الاماكن

(لو جوزك عايز يعرف اماكن القهاوى فى جدة ومود كل قهوة ايه انا معنديش مانع :wub: )

أتمنى التوفيق والسعادة للجميع :lol:

مرسى جدااا لزوقك يا حسام ومرسى على الاماكن الى قلتلى عليهاااا وعاوزة اعرف منك الاماكن دى قريبة من ش قريش والااية

وكمان عاوزة اقولك اننا نازلين يوم الوقفة مصر عشان كدة انا جبت الهدوم من دلوقتى عشان الواحد يفوق للحاجات التانية زى الشنط وخلافة

اما بقا عن موضوع القهوة والكلام دة فاكيد هو عرفها لانة بقالة هنا سنتين لوحدة واللة اعلم وانا باجى فى الصيف بس وانزل عشان مدرسة ابنىواول مرة اجى هنا السنة دى ويارب مش اخر مرة على اد انها خنيقة بس احسن حاجة فيها عدم الزحمة ووقت الصلاة وطبعااا مكة والمدينة الى ربنا ينولى انى اروحها قريب :lol:

تعيدوا فى مصر بالسلامة باذن الله

انا معرفش اوى فى شارع قريش

بس اللى اعرفه ان فى اخره عالطول الكورنيش

وهترلاقى موازى ليه حراء والتحلية وصارى

التحلية بالذات مليان مولات كتيرة ومطاعم

حراء بردوا فيه مولات كتيرة ومطاعم (فيه مطعم المنسف تحفة جربيه وادعيلى والمنسف دى اكلة اردنية قريبة شوية من المعمر فى مصر عندنا)

هتلاقى قريب منك بردوا مجمع العرب هو جنب الخطوط السعودية فى اخر طريق المدينة بردوا كويس اوى وهتلاقى فيه محلات كتيرة وماركات وملاهى وبندة

اتمنى للجميع اوقات سعيدة

حيّ حيّ على الفلاح

رابط هذا التعليق

ميكاوى

انا جوعان جدا

ملقيش عندكوا فى الجاكوزى ده اكل

انا لو مكلتش بكفاية ....... خاف على نفسك ومعنديش ياما ارحمينى

حيّ حيّ على الفلاح

رابط هذا التعليق

يا الهى ... انا مزنوقه جدا في الامتحانات ... انا صحيح كنت شاطره في الماث بس مبعرفش اشرحه ... تلاقي البنات عندي شاطرين في الانجلش..السينس.. السوشال ستاديز... العربي ...الاسلاميك... نيجي بقى عند الماث الله المستعان.... شايفين الساعه كام دلوقتي.. اهو انا لسه مخلصه نص الماث مع بنتى ههه نصه بس :blink: ...و قلت اجي افضفض لكم واعمل ريلاكسيشن في الجاكوزي... ربنا يستر بقى يوم الاحد ... الله يخليكم ادعوا لهم ربنا يشرح صدرهم و ييسر امرهم هم وكل اللى عندهم امتحانات او انترفيوهات او الجيبراهات او جوميتريهات :D .... دمتم سالمين :roseop:

ربنا معاهم وينجحهم ليك يارب هما وابنى وعقبال بنتى لما تدخل المدرسة :roseop:

اللهم آمين... ربنا ينجح كل اللى بيمتحنوا و يوفق الجميع... وتشوفي بنوتك متفوقه في المدرسه ان شاء الله... انا النهارده خلصت الامتحانات... قصدى همه خلصوا فقلت آجى اعمل ريلاكسيشن في الجاكوزي.. :roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

فيه حاجة بتحصل غلط

وحياتى حاسس انها متلخبطة

مالك يا جسام .. مخنوق من اية يا ابني سيبها ع الله والإستغفار أهم شيء .. دا كل اللي هقوله ليك

مخنووووووووووووق

أما أروح أحط على عماد شوية في البعكوكة و خلاص

يمكن أفك :D

مكاوى

لا وحيات النبي .. لا بتهز :blink:

يا راجل يا مفتري بقا تتخنق تيجي تطلع خنقتك عليا

أشوف فيك يووووووووووووووووووووووووووم يا مكاوي .. mf_p:

انا بقي هقفلك الجاكوزي دا بالشمع الأحمر . :roseop: . وهخليك تفتح صاله جيم وتربي فراخ بلدي ع السطوح :roseop:

أه منك أه أشوفك بس :roseop: :roseop:

تم تعديل بواسطة omda2006
رابط هذا التعليق

لو سمختو كنت عايز اسأل على

جلسة الجاكوزى بكام :blush2:

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

يا الهى ... انا مزنوقه جدا في الامتحانات ... انا صحيح كنت شاطره في الماث بس مبعرفش اشرحه ... تلاقي البنات عندي شاطرين في الانجلش..السينس.. السوشال ستاديز... العربي ...الاسلاميك... نيجي بقى عند الماث الله المستعان.... شايفين الساعه كام دلوقتي.. اهو انا لسه مخلصه نص الماث مع بنتى ههه نصه بس :blink: ...و قلت اجي افضفض لكم واعمل ريلاكسيشن في الجاكوزي... ربنا يستر بقى يوم الاحد ... الله يخليكم ادعوا لهم ربنا يشرح صدرهم و ييسر امرهم هم وكل اللى عندهم امتحانات او انترفيوهات او الجيبراهات او جوميتريهات :roseop: .... دمتم سالمين :roseop:

ربنا معاهم وينجحهم ليك يارب هما وابنى وعقبال بنتى لما تدخل المدرسة :roseop:

اللهم آمين... ربنا ينجح كل اللى بيمتحنوا و يوفق الجميع... وتشوفي بنوتك متفوقه في المدرسه ان شاء الله... انا النهارده خلصت الامتحانات... قصدى همه خلصوا فقلت آجى اعمل ريلاكسيشن في الجاكوزي.. :roseop::roseop:

بلنجاح والتوفيق باذن اللة انتى وكل الى بيمتحنو يااااااارب قولى امين :roseop:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

لو سمختو كنت عايز اسأل على

جلسة الجاكوزى بكام :roseop:

واللة هما كانو قالولى على الطفل 50 رياااال وانا وجوزى حاجات بسيطة كدة بس انا فاصلت معاهم امال اخليهم يضحكو علية

بس الصراحة الناس هنا كويسين جداااا وبيشيلوك على كفوف الجاكوزى تنور يا استاذ بس متخليش حد يضحك عليك وبلذات مكاااااااااااوى صاحب المغطس سلام :roseop:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 2
      أنا لسه عايش... لسه باتعلم، لسه متابع أخبار بلدي... بس من بعيد السنة دي هأتم عشرين سنه عضو في المنتدي... ياه... اكتشفت المحاورات بعد حوالي سنتين من الهجرة... وقت كنت باعاني فيه من صراع رهيب للهوية، كشاب هاجر بعد التخرج مباشرة. هنا قابلت ناس ما كنتش باقابلهم في حياتي العادية في مصر... قابلت افكار و أساليب اتعلمت منها، و اتعلمت اتعامل معاها... هنا نضجت. هنا شاركت في الثورة،. و شاركت في الانتخابات... و عملت أصدقاء قلم ما اعرفهمش شخصيا...   بعد الثورة بسنة أو اكتر... كا
    • 21
      عدت الى القاهرة منذ أكثر من سنة بعد خمس سنوات قضيتها في العمل بإحدى الصحف السعودية..وحين رجعت اكتشفت ان معظم أصدقائي الذي أرتاح في التواصل والحوار معهم قد سافروا للعمل في الخليج..ولم يعد لي سوى القراءة والعمل وفسحة الولاد الروتينية..وأفتقد بشدة لشريك في الحوار يعيد الى ذهني لياقته وأستعيد معه متعة الأخذ والرد والاتفاق والاختلاف ويضيف لي وأضيف له كما يحدث بيننا هنا من خلال مداخلاتنا ومشاركاتنا في المنتدى..فهل يمنحني أحد منكم هذا الشرف..لقد فاتتني فرصة جيدة لتحقيق ذلك من خلال لقاء زهرة البستان الذ
    • 15
      17 سنة و 3 شهور ... دي السنين اللي قضيتها هنا ... يعني اللي كان في اولي ابتدائي ساعتها زمانه دلوقتي اتخرج من الجامعة ... و نحط فوق البيعة انه عاد الثانوية العامة علشان يحسن مجموعه ... ساعات بفكر ان استمراري الوقت ده كله هنا اكيد ان سببه هو اعضاء المحاورات اللي اتفاعلت بمشاعر مختلفة  معاهم السنين دي كلها ... كل واحد او واحدة منهم كان ليه دور في تكوين جزء  من شخصيتي .. اكتشافي لحاجات كتيرة .. وقت من عمري اقضيه بفكر ارد علي حاجة اسعدتني او ضايقتني ... فكرة عمرها ما جات في بالي ... وضع عمري ما
    • Guest ضيف مسلم
      2
      لم أتمكن من الكتابة في قسم المسيحيين في المحاورات. أظن هنا ممكن: بكل أمانة هذه إستفسارات حقيقية  طبعا يمكنكم تجاهلها أو حذفها هل في الديانة المسيحية بعث بعد الموت و حساب على سلوك الإنسان في حياته هل هناك ثواب و عقاب بعد الموت هل هناك أطعمة يجب على المسيحي الطيب أن يتجنبها اليهود مدى علمي لهم قواعد صارمة في الطعام هل طقوسكم التعبدية  العادية  فيها ما يقابل مثلا صلاة المسلمين ٥ مرات يوميا مع شكري و تقديري
    • 1
      نختلف في الأفكار يشتد الحوار ويحتد ونتجاوز ونتراجع ونعتذر نذهب ونبتعد ونعود ومنا من يذهب ولا يعود نزمجر ونغضب ثم نهدأ نغير آراءنا ونجدد مفهومنا لبعض مواقفنا ونحاول أن نطرح أفكارنا بأفضل طريقة وأوضح حجة وأصفى برهان منا من يوفق ومنا من يخونه التوفيق المحاورات البيت الكبير بيت الجميع وإن اختلغنا مع صاحب البيت وعارضناه أحيانا نشعر بواجب علينا المساهمة في استمرار هذا البناء شامخا وأحينا نشعر أنه لم يعد مرحبا بنا لكنه يبقى بيت الرقي
  • أضف...