اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

رد على إستفساراتكم السريعة عن الهجرة لكندا

Recommended Posts

السلام عليكم

انا عندي استفسار بسيط

في الschedual 1 السؤال الخاص ب personal history

انا تركت اخر عمل منذ 3 اشهر هل اكتب اني حاليا لا اعمل او اكتب اني مستمر في العمل(مع العلم اني عندي خبره اكتر من 10 سنوات) و في حالة اني كتبت اني لا اعمل حاليا هل لها تأثير سلبي؟؟

و كمان في الفتره من 2003 الي 2005 كنت في السعوديه ولكن مش حأقدر اجيب الفيش من هناك دلوقتي هل ممكن اكتب اني كنت اعمل في مص (مع العلم ان تأميناتي في الفتره ديه كانت شغاله في مصر و لم تنقطع)

الجاء من الاخوه المشركين الافاده في هذا الموضوع و شكرا ليكم جميعا

رابط هذا التعليق

• الردود 5.3k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الساده القائمين علي هذا المنتدي تحيه طيبه ارجو منكم المساعده في معرفه بعض الاشياء عن حالتي للهجره الي كندا اولا انا مصري متزوج من جزائريه وعندي طفلين وحاصل علي شهاده بكالوريوس خدمه اجتماعيه والزوجه علي بكالوريوس هندسه قسم كمبيوتر تخصص برمجه وشبكات واعمل حاليا مدير قطاع موارد بشريه في احدي شركات ادارة الفنادق وعندي خبره 15 سنه (هي الخبره ملخبطه شويه في مده موثقه ومده مش موثقه ) واللغه الانجليزيه متوسطه واللغه الفرنسيه مييييح علما باني والزوجه في سن 40 اما الزوجه فاللغه الانجليزيه متوسطه واللغه الفرنسيه قويه جدا وعندها خبره اكر من 10 سنوات يمكن اثباتها عن طريق التامينات الاجتماعيه في الجزائر وليس معها شهدات الخبره ومن ستة سنوات هي لا تعمل (بحكم عملي اقدر اطلعلها شهدات خبره مضروبه انها كانت تعمل في مصر بدون تامينات دوام كامل او نصف وقت) انا عايز اعرف الاحسن اقدم باسمي ولا باسم المدام وهل ممكن نقدم فدرالي باسم المدام وتكون اللغه الاولي فرنسيه وايه النصيحه الي ممكن تقدمهالنا علشان يكون الملف بتعنا قوي شكرا مقدما وارجوا الاهتمام

4152 يا استاذ حمزة النهاردة نزلت لستة جديدة للنظام الفيدرال واقرب وظيفة ممكن تقدم فيها هى سوشيال ووركر ( نوك

لو كنت اشتغلت حاجة قريبة ليها لمدة سنة من العشرة سنوات الماضية

لكن زوجتك لا تقدر ان تقدم على الفيدرال تبع الليستة الجديدة, ولو ما كنتش اشتغلت حاجة قريبة للوظيفة اللى قلتكلك عليها يبقى احسن حاجة ان زوجتك تقدم على هجرة كيبك لان الفرنساوى بتاعها كويس

ونصيحة حاول تبعد عن الشهادات لمضروبة قدر المستطاع وان تكون كل اوراقك سليمة.

مع تحياتى

تم تعديل بواسطة salamatarek
رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا عندي استفسار بسيط

في الschedual 1 السؤال الخاص ب personal history

انا تركت اخر عمل منذ 3 اشهر هل اكتب اني حاليا لا اعمل او اكتب اني مستمر في العمل(مع العلم اني عندي خبره اكتر من 10 سنوات) و في حالة اني كتبت اني لا اعمل حاليا هل لها تأثير سلبي؟؟

و كمان في الفتره من 2003 الي 2005 كنت في السعوديه ولكن مش حأقدر اجيب الفيش من هناك دلوقتي هل ممكن اكتب اني كنت اعمل في مص (مع العلم ان تأميناتي في الفتره ديه كانت شغاله في مصر و لم تنقطع)

الجاء من الاخوه المشركين الافاده في هذا الموضوع و شكرا ليكم جميعا

اكتب الخبرة كما هى ولا تكتب الثلاث شهور السابقة لان العشرة سنين خبرة هتغطى كل شئ ولا يوجد اى تأثير سلبى ان شاء الله.

بالنسبة لخبرة السعودية فالأفضل دائما كتابة الخبرة الحقيقية, انما لو هتقدر تجيب شهادة خبرة من مصر والتأمينات بتاعتها كانت شغالة كويس فممكن الأمور تمشى كويس ما فيش حاجة, لكن الصدق دائما أسلم.

رابط هذا التعليق

[i sent my application on 18/4/2010 and they received it on 23/4/2010

I applied as a skilled worker in ferdral as a Pharmacy Director working in Riyadh,I was applied before in March 2008 but unlucky the list have been changed so they backed my application and my money as i was applied as a pharmacist.

Now i have a problem in schedule 1 background,question 9,i fully told the truth but by mistake i did not see that if you have been refused from other country as a visitor or immigrant.....because i have refusal from USA embassy in Cairo in2002.Tell now i did not receive any info.about my application,Does this fault will make

problem for me and shall i wait to receive from them then i apply for changing this information.Or what do you advice mean and how long it take to issue the refrence NO.

Sorry for writing in English but i have a problem in my KEY Board.

ان شاء الله ما فيش اى مشاكل هتحصل يا رامى, وخليها على الله دى حاجة بسيطة.

رابط هذا التعليق

التحية والتجلة والاحترام لكل القائمين علي هذا الصرح المتميز الشامخ

عضوة جديدة واطمع في مساعدتكم اخوتي جميعا لاني والله لا انام

بعت ابليكيشن لكندا ورجع بعد شهرين وبه بعض الاخطاء وصححت الاخطاء وارسلته مرة اخري

في الموافق19/3 وصل لهم الابليكيشن وحتي الان لم ياتيني رد بريدي مع العلم انني دفعت الشيك في البنك المعني

بعتو لي ايميل حسب مافهمته ايضا بعض الاخطاء وريفندابل زي فيي ربما اعادة الشيك وبداية الشيك كانت في شهر واحد اول السنة

الان لا ادري كيف يمكنني استعادة المبلغ واعطوني رقم كريدت لاعادة الفلوس وقالو الشيك اعيد اليك بس لم ياتيني البريد حتي الان

فكيف استعيد الفلوس ومكتوبلي imm5620/cic

والله تعبت علبال ما لمين المبلغ لي ولزوجي واطفالي الاثنين

اخي قناوي ارجوك دلني ماذا افعل وكيف التصرف

حائرة والله في امري

احمل مؤهلات عليا وخبرات ولدي ماستر

ارجوكم تخوني افيدوني الان

شكرا ليكى يا اخت فاطمة , وانا بضم صوتى لصوتك بالدعاء للدكتور قناوى يالعودة للكتابة بعد اكتمال شفاؤه ان شاء الله

يستحسن انك تروحى البنك اللى انت عامله الشيك منه يا اخت فاطمة وتشرحيلهم الوضع كله وتديهم رقم الكريدت اللى هما ادوهولك لانهم ممكن ما يرجعوش الشيك بالبريد العادى ويكتفوا بتحويل قيمته الى حسابك فى البنك.

مع تحياتى.

رابط هذا التعليق

الساده القائمين علي هذا المنتدي تحيه طيبه ارجو منكم المساعده في معرفه بعض الاشياء عن حالتي للهجره الي كندا اولا انا مصري متزوج من جزائريه وعندي طفلين وحاصل علي شهاده بكالوريوس خدمه اجتماعيه والزوجه علي بكالوريوس هندسه قسم كمبيوتر تخصص برمجه وشبكات واعمل حاليا مدير قطاع موارد بشريه في احدي شركات ادارة الفنادق وعندي خبره 15 سنه (هي الخبره ملخبطه شويه في مده موثقه ومده مش موثقه ) واللغه الانجليزيه متوسطه واللغه الفرنسيه مييييح علما باني والزوجه في سن 40 اما الزوجه فاللغه الانجليزيه متوسطه واللغه الفرنسيه قويه جدا وعندها خبره اكر من 10 سنوات يمكن اثباتها عن طريق التامينات الاجتماعيه في الجزائر وليس معها شهدات الخبره ومن ستة سنوات هي لا تعمل (بحكم عملي اقدر اطلعلها شهدات خبره مضروبه انها كانت تعمل في مصر بدون تامينات دوام كامل او نصف وقت) انا عايز اعرف الاحسن اقدم باسمي ولا باسم المدام وهل ممكن نقدم فدرالي باسم المدام وتكون اللغه الاولي فرنسيه وايه النصيحه الي ممكن تقدمهالنا علشان يكون الملف بتعنا قوي شكرا مقدما وارجوا الاهتمام

4152 يا استاذ حمزة النهاردة نزلت لستة جديدة للنظام الفيدرال واقرب وظيفة ممكن تقدم فيها هى سوشيال ووركر ( نوك

لو كنت اشتغلت حاجة قريبة ليها لمدة سنة من العشرة سنوات الماضية

لكن زوجتك لا تقدر ان تقدم على الفيدرال تبع الليستة الجديدة, ولو ما كنتش اشتغلت حاجة قريبة للوظيفة اللى قلتكلك عليها يبقى احسن حاجة ان زوجتك تقدم على هجرة كيبك لان الفرنساوى بتاعها كويس

ونصيحة حاول تبعد عن الشهادات لمضروبة قدر المستطاع وان تكون كل اوراقك سليمة.

مع تحياتى

شكرا علي الاهتمام والرد بس لي انا عارفه ان كيبك ليهم شروط في السن انه يكون اقل من 35 سنه وكمان عايز اعرف ايه الوظائف الي جديده وطيب هو ممكن نقدم فدرالي لغه اولي فرنساوي ولا لا وايه نسبة القبول في كبيك وعلي فكره اخو المدام مقدم علي كيبك فهل دا ميزه لينا ولا لا

رابط هذا التعليق

لو سمحت أنا عايز أعرف لستة الوظائف الجديدة اللي بتطلبها كندا للهجرة هتنزل إمتى

أنا وظيفي an archivist ، موظف أرشيف بجريدة القبس الكويتية ومترجم ومعايا بكارليوس إدارة نظم معلومات إنجليزي وعندي خبرة 3 سنين كموظف أرشيف وسنة قبليها كمهندس شبكات كمبيوتر وكنت قدمت من حوالي سنتين وبعد كدا رفضوا الأبليكيشين بتاعني وقالولي عشان وظيفتي مش موجودة في اللستة اللي هم طالبنها

رجاء الإفادة وشكرا جزيلا

رابط هذا التعليق

لو سمحت أنا عايز أعرف لستة الوظائف الجديدة اللي بتطلبها كندا للهجرة هتنزل إمتى

أنا وظيفي an archivist ، موظف أرشيف بجريدة القبس الكويتية ومترجم ومعايا بكارليوس إدارة نظم معلومات إنجليزي وعندي خبرة 3 سنين كموظف أرشيف وسنة قبليها كمهندس شبكات كمبيوتر وكنت قدمت من حوالي سنتين وبعد كدا رفضوا الأبليكيشين بتاعني وقالولي عشان وظيفتي مش موجودة في اللستة اللي هم طالبنها

رجاء الإفادة وشكرا جزيلا

تابع موضوع تغييرات هامة على سياسة الهجرة الكندية لان ليستة الوظائف اتغيرت امبارح 26 يونيو 2010

رابط هذا التعليق

شكرا علي الاهتمام والرد بس لي انا عارفه ان كيبك ليهم شروط في السن انه يكون اقل من 35 سنه وكمان عايز اعرف ايه الوظائف الي جديده وطيب هو ممكن نقدم فدرالي لغه اولي فرنساوي ولا لا وايه نسبة القبول في كبيك وعلي فكره اخو المدام مقدم علي كيبك فهل دا ميزه لينا ولا لا

الرد على اسئلتك كالتالى:

1- السن ممكن يكون اكتر من 35 وتقدم عادى بتقلل من درجاتك يعنى لو سنك 36 بدل ما تاخد 16 درجة هتاخد 14 درجة فقط وهكذا دواليك

2- تابع ليستة الوظائف الفيدرال الجديدة فى موضوع تغييرات هامة على سياسة الهجرة الكندية

3-لو قدمت فرنساولا لغة اولى فى الفيدرال هتاخد درجات قليلة قوى لانها مش الانجليزى

4- اخو المدام ممكن يديها 3 درحات زيادة

5- نسبة القبول فى كيبك كويسة جدا لو انت جبت الدرجات المطلوبة وورقك كويس

6- برجاء متابعة المواضيع الخاصة بالهجرة الى كيبك فى المنتدى للوصول لما تريده بشكل كامل

مع تحياتى

رابط هذا التعليق

الرد على اسئلتك كالتالى:

1- السن ممكن يكون اكتر من 35 وتقدم عادى بتقلل من درجاتك يعنى لو سنك 36 بدل ما تاخد 16 درجة هتاخد 14 درجة فقط وهكذا دواليك

2- تابع ليستة الوظائف الفيدرال الجديدة فى موضوع تغييرات هامة على سياسة الهجرة الكندية

3-لو قدمت فرنساولا لغة اولى فى الفيدرال هتاخد درجات قليلة قوى لانها مش الانجليزى

6- برجاء متابعة المواضيع الخاصة بالهجرة الى كيبك فى المنتدى للوصول لما تريده بشكل كامل

مع تحياتى

فعلا انا بشكرك علي اهتمامك جدا جدا

بس كونت عايز اعرف هي درجه القبول في كبيك كام انا عارف ان في الفدرالي 67 بس في كبيك مش عارف وطبقا لبيناتي الي كتبتها ممكن اجيب قد ايه في كبيك وهل كبيك هططلب شهادات خبره من المدام عن السنين الاخيره

معلش بطول عليك بس بجد انا عايز اعرف اعمل ايه مش عايز اتزنق مع المحاميين

شكرا ليك مره تانيه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

ياجماااااعه انا منمتش من امبارح وقاعد ادور من غير فايده

مش قادر افهم ايه الورق المطلوب بالظبط مع الابليكشن غير الايلت

مش لاقي نص معين ف موقع الهجره الرسمي يقول لي ايه المطلوب ارفاقه بالظبط مع الابليكشن !!!!!

انا عارف ان لازم الايلت

هل لازم كمان قسيمه الجواز؟؟

الفيش؟؟؟

شهاده الخبره؟؟؟

مش عارف :unsure: !!!!!

حد ممكن يساعدني وبسرعه لو سمحتو

Still alive

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

ياجماااااعه انا منمتش من امبارح وقاعد ادور من غير فايده

مش قادر افهم ايه الورق المطلوب بالظبط مع الابليكشن غير الايلت

مش لاقي نص معين ف موقع الهجره الرسمي يقول لي ايه المطلوب ارفاقه بالظبط مع الابليكشن !!!!!

انا عارف ان لازم الايلت

هل لازم كمان قسيمه الجواز؟؟

الفيش؟؟؟

شهاده الخبره؟؟؟

مش عارف :happy: !!!!!

حد ممكن يساعدني وبسرعه لو سمحتو

كل الورق اللى كنا بنقدمه زمان الى السفارات ساعة الابديت بيتقدم دلوقت من أول مرة الى نوفاسكوشيا وممكن تقرأ الرابط التالى:

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.ph...st&p=623261

رابط هذا التعليق

الرد على اسئلتك كالتالى:

مع تحياتى

فعلا انا بشكرك علي اهتمامك جدا جدا

بس كونت عايز اعرف هي درجه القبول في كبيك كام انا عارف ان في الفدرالي 67 بس في كبيك مش عارف وطبقا لبيناتي الي كتبتها ممكن اجيب قد ايه في كبيك وهل كبيك هططلب شهادات خبره من المدام عن السنين الاخيره

معلش بطول عليك بس بجد انا عايز اعرف اعمل ايه مش عايز اتزنق مع المحاميين

شكرا ليك مره تانيه

العفو يا حمزة, وأهلا بيك فى المنتدى, وقدامك حل من اثنين:

الحل الأول : انك تقدم باسم زوجتك كيبك ( بعد عمل الشهادات المضروبة زى ما انت قلت لأنهم مش هيدوك اى درجات للخبرة اللى قبل 5 سنوات من تقديمك الابليكاشن ولو انى مش بحب سكة الشهادات المضروبة دى لان الصدق ما فيش احسن منه تبقى الدرجات كما يلى ولاحظ انها حسبة تقديرية لانى لا أعلم الكثير من التفاصيل عنك ولذلك نصحتك فى البداية فى القرائة فى المنتدى لان كل المعلومات موجودة ولكن لازم تبحث عنها وتقرأ كتير

التعليم بتاع زوجتك 16 درجة

خبرة عمل 8 درجات

السن 8 درجات

الانجليزى 3 درجات تقريبا لو المستوى متوسط

الفرنساوى 10 درجة تقريبا لانى معرفش مستوى زوجتك بالضبط فى كلا اللغتين

اخو الزوجة 3 درجات

التعليم بتاعك 5 درجات

الكفاية المالية درجة واحدة

الاولاد 4 درجات بفرض انهم 13 سنة اواكبر, لو 12سنة او أقل يبقى كل واحد يديك 4 درجات والحسبة توصل 8 درجات

يبقى الحسبة بالتقريب لعدم معرفتى بمستوى اللغتين عند زوجتك أو سن الأولاد حوالى 58 درجة وانت المفروض تعدى 57 فى الحسبة الاساسية

بعد كده فى 6 درجات كحد أقصى ممكن يديهملك الاوفيسر حسب رأيه انك تقدر تندمج فى كيبك فى سهولة ولا لأ حتى توصل 64 درجة لانك المفروض فى الحسبة النهائية تعدى 63 درجة

الحل الثانى: انك تقدم فيدرال باسمك تبع الوظيفة اللى قلت لك عليها من البداية فى اللستة الجديدة ودرجاتك كالتالى:

التعليم 20 درجة

خبرة عمل 21 درجة

السن 10 درجات

تعليم الزوجة 4 درجات

اخو الزوجة 5 درجات

الانجليزى 10 درجات فى المتوسط

وكده انت جبت 70 درجة وعديت ال 67 درجة ومش محتاج تاخد درجات فى الفرنساوى , وبيتهيألى ان ده الحل الأفضل لو تقدر تقدم فى حدود شهر من دلوقت لأن الليستة الجديدة لها 20000 فيزا فقط فى السنة حسب لأولوية تاريخ التقديم وبعدها مش هيقبلوا حد و ساعتها يكون الحل الأول هو الأفضل.

ونصيحة الى جميع زملائنا الجدد بالقراءة كثير جدا فى المنتدى لتحديد كل حالة , لان كل واحد أدرى بحالته ولازم ياخد خبرة كويسة فى القوانين قبل التقديم علشان ما يحصلش أى غلطة

مع تحياتى.

رابط هذا التعليق

Application received at 23-4-2010,what time i have to receive the file no....

Answer me please,shall i call them about my case to ask what time they will send the file no

Your Help please

يا رامى

فى ناس مقدمة من اول مارس ولسه ما جالهومش الفايل نمبر, يعنى انت كده لسه فى السليم, وبراحتك لو عايز تبعتلهم لكننا كلنا واقفين فى الطابور ,وطبيعى ان الكلام ده يحصل لو اللى قبلنا لسه ما جالهومش الفيل نمبر لان المدة بتاعته زادت حتى 90 الى 100 يوم تقريبا من تاريخ التقديم

رابط هذا التعليق

يا اخواني انا في مشكله

انا ارسلت الوثائق كامله الى مكتب لندن قبل حوالي 3 شهور

بس اليوم وانا براجع دليل لندن اكتشف انهم طالبين الوثائق الجامعيه لي ولزوجتي الاصليه

وانا كنت قد ارسلت صور طبق الاصل من هذه الوثائق

هل هذا يكفي بالغرض ؟ ولا لازم ارسل الوثائق الاصليه

هل في واحد قد ارسل صور طبق الاصل ومشوها له؟

هل ارسل الوثائق الاصل الان ؟ ولكني خايف لان مده ال120 يوم قد انتهت , وخايف انهم يقفلوا الملف

اذا كان هنالك اي نقص في الوثائق المرسله او المعلومات ناقصه ( زي حالتي ) , هل يقومون بطلب الوثائق الناقصه او الخاطئه , ام يقومون تلقائيا باغلاق الملف ؟

ارجوكم طمنوني

لا تستحِ من إعطاء القليل فإن الحرمان اقل منه,,

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بداية احب ان أشكركم جزيل الشكر على هذا الموقع المتميز جدا , ويعلم الله كم استفدت من التصفح فيه

وهذه اول مشاركة لي في هذا الموقع وهي عبارة عن استفسار بخصوص السفر إلى كندا

هناك مسجد في لافال-كبيك-كندا و إدارة المسجد تريدني ان أذهب إليها إمام وخطيب في شهري شعبان ورمضان المعظم

وقد أرسلوا اولا خطاب للقنصلية المصرية في كندا ولكنهم لم يردوا ثم أرسلو خطابا للسفارة الكندية في مصر وفيه انهم متكفلون بكل شيء من الإقامة والتذكرة والعلاج والتقلات الداخلية والطعام وكل شيء , وقد ذهبت بالامس إلى السفارة الكندية وطلبو الابليكيشن وغدا إن شاء الله سوف أقدمه لهم

فهل هذه الطريقة صحيحة ام ان هناك طريقة اخرى أفضل ؟

ولو كانت طريقة صحيحة فما هي نسبة الموافقة على الطلب

علما بأنني خريج من جامعة الازهر ومتزوج وعندي ولد وليس لي حساب في البنك

ولكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

يا اخواني انا في مشكله

انا ارسلت الوثائق كامله الى مكتب لندن قبل حوالي 3 شهور

بس اليوم وانا براجع دليل لندن اكتشف انهم طالبين الوثائق الجامعيه لي ولزوجتي الاصليه

وانا كنت قد ارسلت صور طبق الاصل من هذه الوثائق

هل هذا يكفي بالغرض ؟ ولا لازم ارسل الوثائق الاصليه

هل في واحد قد ارسل صور طبق الاصل ومشوها له؟

هل ارسل الوثائق الاصل الان ؟ ولكني خايف لان مده ال120 يوم قد انتهت , وخايف انهم يقفلوا الملف

اذا كان هنالك اي نقص في الوثائق المرسله او المعلومات ناقصه ( زي حالتي ) , هل يقومون بطلب الوثائق الناقصه او الخاطئه , ام يقومون تلقائيا باغلاق الملف ؟

ارجوكم طمنوني

ابعت لهم كل الشهادات الاصلية ومعاها كوفر ليتر وضح لهم انك ما كنتش واخد بالك من الموضوع ده, وما يهمكش مهلة ال120 يوم ممكن يعدوا النقطة دى, هما كده كدة مش هيقفلوا الملف علشان ورق ناقص, وهما غالبا هيطالبوك بالورق المناقص

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بداية احب ان أشكركم جزيل الشكر على هذا الموقع المتميز جدا , ويعلم الله كم استفدت من التصفح فيه

وهذه اول مشاركة لي في هذا الموقع وهي عبارة عن استفسار بخصوص السفر إلى كندا

هناك مسجد في لافال-كبيك-كندا و إدارة المسجد تريدني ان أذهب إليها إمام وخطيب في شهري شعبان ورمضان المعظم

وقد أرسلوا اولا خطاب للقنصلية المصرية في كندا ولكنهم لم يردوا ثم أرسلو خطابا للسفارة الكندية في مصر وفيه انهم متكفلون بكل شيء من الإقامة والتذكرة والعلاج والتقلات الداخلية والطعام وكل شيء , وقد ذهبت بالامس إلى السفارة الكندية وطلبو الابليكيشن وغدا إن شاء الله سوف أقدمه لهم

فهل هذه الطريقة صحيحة ام ان هناك طريقة اخرى أفضل ؟

ولو كانت طريقة صحيحة فما هي نسبة الموافقة على الطلب

علما بأنني خريج من جامعة الازهر ومتزوج وعندي ولد وليس لي حساب في البنك

ولكم جزيل الشكر

اهلا بيك يا ابو سمير فى منتدانا المتواضع

بالنسبة للطريقة اللى بتقول عليها فهى كويسة وكل حاجة, لكن اللى اعرفه انها بتتم عن طريق جهات رسمية فى مصر مسئولة عن الموضوع ده زى مشيخة الأزهر مثلا, طبعا انت ادرى بالموضوع ده, وكنت باقترح عليك انك تتم الموضوع من خلال هذه الجهات الرسمية بدلا من ان يكون طلبك شخصى الى السفارة, اذا كان ذلك فى الامكان.

وربنا يسهل ان شاء الله , الفرص عموما نسبتها كويسة, ولو انى عايزك تفتح حساب فى البنك ولو سألوك عن اى اثبات مالى ابقى استلفهم من اى حد ورجعهم له تانى بعد اثبات قدرتك المالية.

مع تحياتى

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...