اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابشرو مقابلات كيبك الجديدة مارس 2009

Recommended Posts

يعنى انتى زعلتى لية دلوقتى

يابنتى انا قلت كلامى بناء على الشكوك وخفت تكونى راجل وبتضحكى عليا

ودة ميزعلكيش بالعكس لان وضعك زيى ولازم تخافى على نفسك

ولكن لما تكونى بنوتة زية اية المشكلة انك تتعشمى فية وتبقى صحبتى كمان

ارجو انك تتفهمى دة انتى اختى وزيك زى بولا وسوسو وكل الناس الجميلة اللى هنا

تحت امرك فى اى وقت

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

يا جماعة لو سمحتم في سؤال محيرني بقالة كام يوم

هو ده منتدي محاورات المصريين ولا خناقات المصريين

الكل أعصابة مشدودة ومحدش مستحمل حد وكله بيزعل بسرعة

يا جماعة أنا كنت بتباهي بالمنتدي ده علشان بيوضح الحب اللي بين المصريين وبعضهم مش زي بعض المصريين هنا في السعودية واللي بيشتغل في السعودية عارف أنا بتكلم عن إيه

ياريت تمسكوا أعصابكم شوية ونتكلم مع بعض بهدوء ونستفسر من بعض عن معني الكلام اللي ممكن حد يكتبه ونشوفه غلط قبل ما نهجم عليه وننزل عليه حتتك بتتك ولا نشك فيه

أنتم مش ملاحظين إن مشاركة الناس اللي عملت مقابلات تاهت في وسط الخناقات

إظاهر في حد ضربنا عين محترمة

إلاهي ربنا يبتليه بعمي في عينيه الأتنين قادر يا كريم

قولوا أمين

تحياتي لكل المحاوراتية

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رابط هذا التعليق

مساء الفل ...

نفسى أدخل التوبيك دة مرة ألاقيه بيس وهادى كدة...

صافى يا حبيبتى أنتى مستعجلة ع المعايدات ليه؟ :roseop:

لسه شوية يا جميل

جيسيكا ممكن نسخة من الفيديو لو سمحتى :roseop:

أهوه بطلبه منك مش من حد تانى

عشان لما توصلى فى المطار أتعرف عليكى بدل ما أقولك ألبسى لى بلوزة حمرا وكدة :roseop:

طيب أنا هانسحب فى هدوء قبل ما تيجى فى دماغى حاجة من آثار الخناقة...

آبينتو

تحياتى

سوسورانى

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

كل سنة وأخواننا المسيحيين بخير .. :roseop: في كل مكان بالعالم ..وبعالمنا العربي خصوصا .. :roseop: وينعاد على الأخوة هنا بكندا ..ويحتفلو بقا بالميلاد على اصولو .. بثلوج كندا ... :roseop:

رابط هذا التعليق

كل سنة وأخواننا المسيحيين بخير .. :roseop: في كل مكان بالعالم ..وبعالمنا العربي خصوصا .. :roseop: وينعاد على الأخوة هنا بكندا ..ويحتفلو بقا بالميلاد على اصولو .. بثلوج كندا ... :roseop:

أنا أبتديت كدة أشك فى نفسى؟!!!

هو العيد جه من غير ما أعرف أو حد يقولى...

دة مش بس صافى..

دة مازن كمان...

هنا لنا وقفة...

تحياتى

سوسورانى

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

مساء الفل ...

نفسى أدخل التوبيك دة مرة ألاقيه بيس وهادى كدة...

صافى يا حبيبتى أنتى مستعجلة ع المعايدات ليه؟ :roseop:

لسه شوية يا جميل

جيسيكا ممكن نسخة من الفيديو لو سمحتى :roseop:

أهوه بطلبه منك مش من حد تانى

عشان لما توصلى فى المطار أتعرف عليكى بدل ما أقولك ألبسى لى بلوزة حمرا وكدة :roseop:

طيب أنا هانسحب فى هدوء قبل ما تيجى فى دماغى حاجة من آثار الخناقة...

آبينتو

تحياتى

سوسورانى

والله انتي تحفة يا سوسو راني ...بس لازم ترفي انو نحنه هنا الفرنش الكيبيكوه اكسيتيد ...مش زيكم يا انجلش يا باردين ...بس احيانا بترتفع الحراة لحد الشوطان ..على العموك هي شوية اكشن بتخلي الواحد يتروحن شوي ...بس المهم انو الاكشن يفضل ضمن حدود الاحترام المتبادل ...احنه هنا اخوة وبنقدر بعض ...

رابط هذا التعليق

كل سنة وأخواننا المسيحيين بخير .. :roseop: في كل مكان بالعالم ..وبعالمنا العربي خصوصا .. :roseop: وينعاد على الأخوة هنا بكندا ..ويحتفلو بقا بالميلاد على اصولو .. بثلوج كندا ... :)

أنا أبتديت كدة أشك فى نفسى؟!!!

هو العيد جه من غير ما أعرف أو حد يقولى...

دة مش بس صافى..

دة مازن كمان...

هنا لنا وقفة...

تحياتى

سوسورانى

[size="7"]احنا عارفين ان الوقت بكير ..بس احنا بنسبق الناس .. :roseop: .

رابط هذا التعليق

احنا عارفين ان الوقت بكير ..بس احنا بنسبق الناس ..

رابط هذا التعليق

اولا الف الف الف مبروك للاستاذ مهاجر وحرمه :roseop::roseop: وعقبال الميديكال ويظهر ان كوكو وشه حلوعليكم ثانيا عندي استفسار وارجو من الاخوه العباقرة ان يمتنعوا عن الرد بمعني ان سؤالي موجه للاخوه محدودي الذكاء ذي حالاتي كنت عايزة اعرف نمرة مدرس اومدرسة يديني دروس فرنساوي لأني خلاص مخي جاب اخره ومبقاش قادر يستوعب حاجة وعلي فكرة انا جربت في الجازة اللي فاتت 3 مدرسين واحد منهم اخدت نمرته من التوبيك دة وكل اللي استفدته من حصة ساعة ونص بميت جنية هو ان فاكانس تأتي دائما في صيغة الجمع اه والله والباقي كان ثرثرة ليس لها علاقة بالفرنساوي التاني بقي كان مدرس ثانوي ومعلوماته كويسه بس الكونفغساسيون عنده في الضياع والاكسون بتاعته وحشة كمان والتالت كان نيجيري مقيم في مصر ولحد النهاردة مش قادرة احدد اللغة اللي كان بيحاول يعلمهالي تبقي ايه بالظبط يا ريت يا جماعة الاخوة اللي ماشاء الله زكائهم خارق مايردوش عليا لأني عايزة مدرس شاطر جدا يقدر يعمل من الفسيخ اللي هو انا شربات وبالنسبة لسعره مش مشكلة يكون غالي المهم انطق فرنساوي في المقابلة جزاكم الله كل خير ولو اني شكه ان محدش هيرد عليا يظهر كلكم عباقرة واتا اللي حالة فريدة من نوعها

انا شايف السؤال دة مهم جدا بالنسبة لي و الي اي حد مزنوق زيي

يعني انا لو هاخطف كام يوم في القاهرة,فاكيد مش هايبقي في وقت عندي للتجارب و التخبط

بماذا ينصح الاخوة المجربين و يا ريت يحكوا تجاربهم بحيادية و يقولوا المميزات و العيوب عشان نختصر الوقت

شكراا

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

اولا الف الف الف مبروك للاستاذ مهاجر وحرمه :roseop::roseop: وعقبال الميديكال ويظهر ان كوكو وشه حلوعليكم ثانيا عندي استفسار وارجو من الاخوه العباقرة ان يمتنعوا عن الرد بمعني ان سؤالي موجه للاخوه محدودي الذكاء ذي حالاتي كنت عايزة اعرف نمرة مدرس اومدرسة يديني دروس فرنساوي لأني خلاص مخي جاب اخره ومبقاش قادر يستوعب حاجة وعلي فكرة انا جربت في الجازة اللي فاتت 3 مدرسين واحد منهم اخدت نمرته من التوبيك دة وكل اللي استفدته من حصة ساعة ونص بميت جنية هو ان فاكانس تأتي دائما في صيغة الجمع اه والله والباقي كان ثرثرة ليس لها علاقة بالفرنساوي التاني بقي كان مدرس ثانوي ومعلوماته كويسه بس الكونفغساسيون عنده في الضياع والاكسون بتاعته وحشة كمان والتالت كان نيجيري مقيم في مصر ولحد النهاردة مش قادرة احدد اللغة اللي كان بيحاول يعلمهالي تبقي ايه بالظبط يا ريت يا جماعة الاخوة اللي ماشاء الله زكائهم خارق مايردوش عليا لأني عايزة مدرس شاطر جدا يقدر يعمل من الفسيخ اللي هو انا شربات وبالنسبة لسعره مش مشكلة يكون غالي المهم انطق فرنساوي في المقابلة جزاكم الله كل خير ولو اني شكه ان محدش هيرد عليا يظهر كلكم عباقرة واتا اللي حالة فريدة من نوعها

يعني انا لو هاخطف كام يوم في القاهرة,فاكيد مش هايبقي في وقت عندي للتجارب و التخبط

بماذا ينصح الاخوة المجربين و يا ريت يحكوا تجاربهم بحيادية و يقولوا المميزات و العيوب عشان نختصر الوقت

شكراا

السلام عليكم...

فيه حد فيكم جرب يخطف رجله لغاية المركز الثقافى الفرنسى اللى فى المنيرة - السيدة زينب؟ او حتى تتصلوا بيهم؟

لو مقدرتوش تاخدوا كورسات عندهم... عالاقل ممكن تلقطوا مدرس يكون فرنساوى - من فرنسا يعنى - و يدرس لكم.. او حتى مصرى, اكيد اللى بيدرسوا فى المركز ده مستواهم عالى جدا...

ممكن تطلبوا نمرة المركز الثقافى الفرنسى من الدليل... لو مش فاضيين تروحوا.

ايه رأيكم فى الفكرة دى؟

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

شكراا

السلام عليكم...

فيه حد فيكم جرب يخطف رجله لغاية المركز الثقافى الفرنسى اللى فى المنيرة - السيدة زينب؟ او حتى تتصلوا بيهم؟

لو مقدرتوش تاخدوا كورسات عندهم... عالاقل ممكن تلقطوا مدرس يكون فرنساوى - من فرنسا يعنى - و يدرس لكم.. او حتى مصرى, اكيد اللى بيدرسوا فى المركز ده مستواهم عالى جدا...

ايه رأيكم فى الفكرة دى؟

هل تعتقد يا صديقي انة الموضوع هيبقي بالشكل دة انة نروح نسالهم انة حد من الناس اللي بتدرس هناك , انهم يدرسوا private

اعتقد انة الموضوع هيبقي شبية بواحد رايح لوكيل وزارة التربية و التعليم يسالة عن مدرس كويس يدي مخصوص :roseop:

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رابط هذا التعليق

شكراا

السلام عليكم...

ايه رأيكم فى الفكرة دى؟

هل تعتقد يا صديقي انة الموضوع هيبقي بالشكل دة انة نروح نسالهم انة حد من الناس اللي بتدرس هناك , انهم يدرسوا private

اعتقد انة الموضوع هيبقي شبية بواحد رايح لوكيل وزارة التربية و التعليم يسالة عن مدرس كويس يدي مخصوص :roseop:

السلام عليكم,

لمعلومات حضرتك... هو اصلا من الخدمات اللى بيقدمها المركز الثقافى الفرنسى هو تقديم كورسات...

و مستبعدش كمان انهم نفسهم يكونوا بيدوا دروس private للناس اللى عايزة... لانهم بيقدموا كورسات.

أتمنى ان الموضوع يكون واضح, او لاما انا فهمت كلامك غلط

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

انا قلت ادخل بالليل بقه فى الهدوء فى الضلمه كده واهو حتى الواحد يعرف يشربله كبايه شاى سخنه بعيد عن وجع الدماغ والصداع واستغل ان الناس كلها نايمه

ايه يا جدعان ماااااااااااااااااااالكم يا ناس مصر...احنا فضينا ولا ايه؟....الرووس فيها ايه؟....النفوس شايله ليه؟الناس عاوزه ايه؟...اللى بيحصل ده ليه؟

وما بين ليه وايه وليه ...ارجوكم وارجونفسى لو مش هنقدر نمسك نفسنا اننا كل واحد ياخدله جنب شويه ويفضى دماغه ويروق مزاجه ويراجع نفسه ده لو بيحب اخواته

لو مش قادر يبعد يبقى يتابع ويسكت لو مش هيقدر يحجم نفسه وانا منكم..

اكتر حاجه ممكن تعجب الواحد ان بعد المشاكل بتيجى الصداقات ...طب منخليها صداقات واخوه ومن غير زعل (سيبك من ما محبه الابعد عداه)وليه مش نخليها محبه من غير عداوه

عارفين ليه الردود بتبقى سريعه...لان كل واحد تحت ايده كى بورد بتكتب زى اللدعه...وبيعيش دور الصحفى وبيفرج كل الناس على مهاتراته وانا برضه منكم...عادى اننا نختلف لكن مش لحد التشاحن

والتباغض او الزعل والضيق...انا لو المنتدى هيزعلنى من حد او لو هيزعل حد منى يبقى قلته احسن....عارفين ليه؟

من غيره مكنتش اعرف حد وبالتالى لا يوجد مجال لمخاصمته...اما واننى عرفته وبعدين خاصمته فبالتالى شلت وزره...صح؟

انا بالاصاله عن نفسى ....فانا اعلنها على الملأ والله على ما أقول شهيد وهو مطلع على مافى قلبى...فأنا اعتذر لكل من شاحنتهم او تسببت لهم فى ضيق او الم واذكر بالاسم

العزيز المحترم (precanadian) والاخت ايمان جابر ..واى شخص تسببت له فى الم او ضيق بقصد او بدون..بعلم او بدون

وارجو ان يلتمس لى العذر كل من تضايق من اسلوبى فى المداخلات والذى يميل الى الاستظراف الذى قد يضايق البعض او الكل ...ولكن والله هذا هو اسلوبى فى حياتى وكل من هو قريب منى

يعرف عنى ذلك فارجو ان تلتمسو لى العذر وارجو منكم جميعا الصفح كما واسال الجميع ان يبادر الى الاعتذار لمن اخطأ فى حقه فهو قمه الشموخ واوج العظمه وعلو لهامتك ولا يشينك فى شئ

فانت لاتدرى متى تموت وعلى اى شئ تموت...فلا تموتن وانت بباغض لاخيك فتهلك...عفا الله عما سلف ولنعلنها جميعا صفحه بيضاء لأناس قلوبهم بيضاء فى ليله بيضاء

بارك الله لكم وبارك عليكم وغفر لنا ولكم

والله الموفق

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

زي مانتي عارفة يا ست منال انو أنا من سوريا...وطبعا مقدرش أعطيكي رقم مدرس من مصر (شايفة الكلام ده معناه أنو انا محدود الذكاء ..لأنو العباقرة لا يشرحون مثل هذه الأفكار البديهية ..لذلك معناها تتقبلي كلامي كوني من محدودي الذكاء ..) بس اسمحيلي احكيلك عن تجربتي ...أنا خدت كام كورس بالمركز الثقافي الفرنسي (كام يعني تلاتة ) وأنا عارف ان الوقت عندك محدود (زي الذكاء اللي عندي ..) لذلك أنا دورت بصحيفة اعلانية ..وأكيد موجود عنكم زيها ..فلقيت واحد ......من بلد عربي يتكلم سكانه الفرنسية .......المهم رحت لعنده ...وخدت عنده أربع دروس خصوصية ..بروفات مقابلة ..والأسئلة خدتها من الموقع هنا ..هو يسألني وأنا أجاوب ..ويصححلي إجاباتي ..جربي ..بس ملاحظة ..أنا كان مستواي مقبول اساسا ...وممكن نقول اكتر من مقبول ..يعني البروفات فادتني من حيث أنها وضعتني بنفس الجو ..وخلت الرهبة تزول .وكمان صححت بعض الأخطاء بالنطق ..بس خلاص

رابط هذا التعليق

للاسف لو جبنا ال 300 صفحة اللي عملهم التوبيك دة و حطناهم في الغربال و هزينا الغربال ......هنلاقي انة بعد اللي هايقع من الغربال زي الشخصنة و المناوشات و الاستعراض الزائد و الاستفزاز ( احيانا ) و الهجوم و الخطط و الخطط المضادة للخطط و الهجوم المضاد للهجوم المضاد و الكتابة علي طريقة يالا نقضي اجازة سعيدة ( و لا اقصد طبعا الشكر و المباركة و المشاطرة في المواقف ) .......هنلاقي انة اللي قدر المعلومات المهمة ( و اللي اساسا اتعمل عشانها التوبيك دة ) هايفضل ضئييييييييييل

انا ماقصدش النقض من اجل لذة النقض بس انا بعتبر نفسي اخ ليكم

شكرا و اسف علي الازعاج (( و ارجو ان لا اصبح طرف في خناقة هنا بسبب المداخلة دى))

- = Alexandre Dumas=-

اطباء بلا حقوق

رابط هذا التعليق

الاخت منال خاصيه استقبال الرسايل عندك محجوبه ...مش عارف ارد عليكى يا ريت تشوفيها

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

الاخت منال خاصيه استقبال الرسايل عندك محجوبه ...مش عارف ارد عليكى يا ريت تشوفيها

[/خلاص يا دكتور ابو سمرة انا مش هعرف ارجعها يا ريت ترد علي سؤالي علي العام وخلاص لا الاه الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ولله الامر من قبل ومن بعد

رابط هذا التعليق

[size="6"]اللى عايز مدرسين من المركز الثقافى الفرنسى

دول بيدرسوا الدلف وال T EF

رقم موبيل مدام فاتن مدرسة فى المركز الثقافى الفرنسى

127099800

صاروخ الفرنساوى و مدرس الدلف فى المركز الثقافى الفرنسى مسيو رامى

0127736743

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

طيب انا اعمل اية بقى بجد كل الناس عمالة تزعل ومش عارفة ارضى مين

يعنى لما حسيت انى غلط وكتبت عن بولا بهدف الدعاء

وطبعا كل المداخلات اتشالت اهو لو تلاحظوا

قلت للاستاذ ابو سمرة بلاش نتكلم ونسيبها لما تخلص امورها وهى تطمنا بنفسها وبلاش انا ابقى وسيط علشان محدش يزعل منى

راح هو كمان زعل

وفهمتك على الخاص يا دكتور علشان بس منكبرش الموضوع على العام وحضرتك عايز اعتزار على العام حاضر يا سيدى انا اسفة ليك ولمدام بولا وللكل

ربنا معاكم

وبعد اذنكم انا هاخد هدنة ارتاح فيها شوية من المحاورات اللى على راى سوسو بقت خناقات المصريين ولا مش عارف مين قال كدة بدل ما سوسو تزعل هى كمان

محتاجين بجد نهدى كلنا وياريت يبقى التوبيك للهجرة وبس بصراحة وبلاش يتقلب لشات لان الكل بيزعل

ربنا معاكم ويوفقكم

سلام

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

كفاية ياناس ياريت يكون الكلام مقصور على استفسارات المهاجرين فقط

والتزموا الصمت والهدؤ

واللى يشوف معلومة خطئ ممكن يصححها بهدوء بدون مشاكل

مع تحياتى للجميع

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...