اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تتبع حالات الفيدرالي بعد ٢٨ فبراير ٢٠٠٨

Recommended Posts

السلام عليكم

ارجو اضافتي الي القائمة

تاريخ التقديم ينياير 2010

مكتب القاهرة

المهنة مهندس مدني (مهندس تخطيط و متابعة- Planning and controls engineer)

Ibrahim Rashed

Projects Planning and Controls Engineer

رابط هذا التعليق

التعديل الاخير في اللستة

============

سوميةصالح......التقديم ابريل 2008.....الابديت ديسمبر 2008.....المديكال يونيو 2009.....طلب البسبورات 15-10-2009....الفيزا.27-10-2009....

د.مرمر...................التقديم ابريل 2008.........الابديت يناير 200......المديكال مايو 2009......البسبورات 7سبتمبر2009....الفيزا 30-9-2009....

د.سيرجن.........التقديم سبتمبر 2008....الابديت فبراير 2009.........المديكال .مارس 2009.....البسبورات 3سبتمبر2009........الفيزا 20 سبتمبر......

د.وليد...............التقديم اغسطس 2008..........الابديت يناير 2009 ......المديكال مايو 2009 ...البسبورات 2اغسطس ......الفيزا 24 اغسطس...

د.فيكو............التقديم يناير 2009...........الابديت فبراير 2009...............المديكال مايو 2009.......الفيزا اغسطس2009

د.ريفيرا.............التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009........المديكال 20يونيو 2009 ........الفيزا27 يوليو 2009

عزت 30...........التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009.........المديكال 5 مايو 2009....الفيزا 30 يوليو 2009

مينا عزيز..........التقديم يوليو 2008.............الابديت ابريل 2009............ارسلت الاوراق يوليو2009..........

بروبايلوت .........................يوليو 2008..................................الابديت ابريل 2009..............................ارسال الاوراق اغسطس 2009............

د.فيوتشر.................التقديم يوليو 2008..............الابديت يناير 2009 .......................................

مصري..............التقديم فبراير 2009.......الابديت ابريل 2009..............................................................

دى سى فاروق..................... التقديم مارس 2009.....................الابديت سبتمبر 2009..........................

masri...........التقديم مارس 2009..........الابديت اغسطس 2009.................ارسال ورق الزوجة سبتمبر 2009..........................

ميما................. التقديم سبتمبر 2009...................... الابديت نوفمبر 2009......................

طارق عبداللطيف........................تقديم سبتمبر 2009..............الابديت ديسمبر 2009.......................

مايوسف...............................تقديم نوفمبر...........................ابديت يناير..........................

الإكسيلانس.................التقديم نوفمبر 2009...............

أم أدم ................التقديم ديسمبر 2009.......

د. ريمون...............................تقديم بناير 2010

للستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين خارج مصر

============================

د. صفاء ...........التقديم ابريل 2008......... الابديت مارس200....المديكال..مايو 2009....الفيزا 20-10-2009............

دمنهوررررررري......التقديم ابريل 2008......الابديت ديسمبر 2008......المديكال.اغسطس 2009....طلب البسبورات20-10-2009........الفيزا......

ناوية علي الهجرة..........التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009........المديكال اغسطس ...2009.............الفيزا نوفمبر 2009

زناتي...................التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009...........المديكال سبتمبر 2009................ الفيزا نوفمبر 2009

محمد منجي.........التقديم يونيو2008...الابديت يناير 2009....تسليم الاوراق مارش 2009.....المديكال 4-8-2009......

مرسيدس.............التقديم يونيو2008.......الابديت ديسمبر 2008.............المديكال............

أحمدفوكس.................التقديم يوليه 2008................الابديت اغسطس 2008.................

سعد بدر.............التقديم يوليو2008..،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

انافوتي..............التقديم اغسطس2008...............................................................

اتش كندا..............التقديم اكتوبر 2008.................................................................

عمر مهدي..............التقديم اكتوبر 2008 .............الابديت ابريل 2009........... ..............

كنان.............التقديم يوليو 2009...............

عمر حبيب........التقديم يوليو 2009.........

دكتور خالد.....التقديم يوليو 2009.......

أحمد البشير......................التقديم سبتمبر 2009.............

أم يمنى..............التقديم ديسمبر 2009.........................

kodo...................التقديم يناير 2010..........................

شكرا...

رابط هذا التعليق

باركولي يا جماعة الله يبارك في كل واحد فيكم

أنا شاكر لله شكر يليق بعظمته .. والله ماتتخيلوش فرحي وشكري لله قد إيه .. أشكرك يا كريم يا حليم يا رحيم يا الله .. لك الحمد ولك الشكر حمدا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك يا الله ..

والناس اللي هنا اللي ربنا جعلهم سبب في مساعدة كل واحد ليهم شكر مني أكيد ..

أنا أرسلت الورق يوم 26 أكتوبر 2009 بريد مصري سريع ..

وصل بعد خمس أيام عمل يوم 2 نوفمبر 2009 ..

خصموا الفلوس يوم 12 يناير 2010 ..

أرسلوا لي email يوم 13 يناير 2010 بالرفرانس نمبر ..

ماشفتهوش إلا دلوقتي بس ..

الحمد لله .. يا رب يجعلها بالبركة على كل الناس المحترمين ..

ادعولي .. واخلصوا النية .. بارك الله فيكم وفي اولادكم كلكم ..

يحبكم :closedeyes:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لي طلب لو ممكن يا استاذ مايوسف تكتب الاوراق اللي طلبوها منك في

الايميل عشان تبعتها للسفارة

في رعاية الله

تم تعديل بواسطة kodo

منذ ولدت و أنت تفخر بالإسلام ..... فمتى يفخر الإسلام بك

اشتاق لترابك و هواك يا وطني....واشتقت لبيت ابي وحضن امي

إن أصبت فمن الله وإن أخطأت فمن نفسي والشيطان

والحمد لله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

اللهم ارحم والديا وعافهم واعف عنهم وأكرم نزلهم ووسع مدخلهم..

ونقهم من الذنوب والخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس..

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

وأعذهم من عذاب القبر ..وعذاب النار..اللهم اجمعني بهم في جنات النعيم

رابط هذا التعليق

ربنا يبارك لك ما يوسف ويبارك للجميع ويسهل اموركم :ninja: ان شاء الله

ما في المقام لذي عـقـل وذي أدب من راحة فدع الأوطان واغتـرب

سافر تجد عوضـا عمن تفارقــه وانْصَبْ فإن لذيذ العيش في النَّصب

إني رأيت ركـود الـماء يفســده إن ساح طاب وإن لم يجر لم يطب

والأسد لولا فراق الغاب ما افترست والسهم لولا فراق القوس لم يصب

والشمس لو وقفت في الفلك دائمة لملَّها الناس من عجم ومن عـرب

والتِّبرُ كالتُّـرب مُلقى في أماكنـه والعود في أرضه نوع من الحطب

فإن تغرّب هـذا عـَزّ مطلبـــه وإن تغرب ذاك عـزّ كالذهــب

الإمام الشافعى

رابط هذا التعليق

التعديل الاخير في اللستة

============

سوميةصالح......التقديم ابريل 2008.....الابديت ديسمبر 2008.....المديكال يونيو 2009.....طلب البسبورات 15-10-2009....الفيزا.27-10-2009....

د.مرمر...................التقديم ابريل 2008.........الابديت يناير 200......المديكال مايو 2009......البسبورات 7سبتمبر2009....الفيزا 30-9-2009....

د.سيرجن.........التقديم سبتمبر 2008....الابديت فبراير 2009.........المديكال .مارس 2009.....البسبورات 3سبتمبر2009........الفيزا 20 سبتمبر......

د.وليد...............التقديم اغسطس 2008..........الابديت يناير 2009 ......المديكال مايو 2009 ...البسبورات 2اغسطس ......الفيزا 24 اغسطس...

د.فيكو............التقديم يناير 2009...........الابديت فبراير 2009...............المديكال مايو 2009.......الفيزا اغسطس2009

د.ريفيرا.............التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009........المديكال 20يونيو 2009 ........الفيزا27 يوليو 2009

عزت 30...........التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009.........المديكال 5 مايو 2009....الفيزا 30 يوليو 2009

مينا عزيز..........التقديم يوليو 2008.............الابديت ابريل 2009............ارسلت الاوراق يوليو2009..........

بروبايلوت .........................يوليو 2008..................................الابديت ابريل 2009..............................ارسال الاوراق اغسطس 2009............

د.فيوتشر.................التقديم يوليو 2008..............الابديت يناير 2009 .......................................

مصري..............التقديم فبراير 2009.......الابديت ابريل 2009..............................................................

دى سى فاروق..................... التقديم مارس 2009.....................الابديت سبتمبر 2009..........................

masri...........التقديم مارس 2009..........الابديت اغسطس 2009.................ارسال ورق الزوجة سبتمبر 2009..........................

ميما................. التقديم سبتمبر 2009...................... الابديت نوفمبر 2009......................

طارق عبداللطيف........................تقديم سبتمبر 2009..............الابديت ديسمبر 2009.......................

مايوسف...............................تقديم نوفمبر...........................ابديت يناير..........................

الإكسيلانس.................التقديم نوفمبر 2009...............

أم أدم ................التقديم ديسمبر 2009.......

د. ريمون...............................تقديم بناير 2010

heima.............................تقديم بناير 2010

للستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين خارج مصر

============================

د. صفاء ...........التقديم ابريل 2008......... الابديت مارس200....المديكال..مايو 2009....الفيزا 20-10-2009............

دمنهوررررررري......التقديم ابريل 2008......الابديت ديسمبر 2008......المديكال.اغسطس 2009....طلب البسبورات20-10-2009........الفيزا......

ناوية علي الهجرة..........التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009........المديكال اغسطس ...2009.............الفيزا نوفمبر 2009

زناتي...................التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009...........المديكال سبتمبر 2009................ الفيزا نوفمبر 2009

محمد منجي.........التقديم يونيو2008...الابديت يناير 2009....تسليم الاوراق مارش 2009.....المديكال 4-8-2009......

مرسيدس.............التقديم يونيو2008.......الابديت ديسمبر 2008.............المديكال............

أحمدفوكس.................التقديم يوليه 2008................الابديت اغسطس 2008.................

سعد بدر.............التقديم يوليو2008..،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

انافوتي..............التقديم اغسطس2008...............................................................

اتش كندا..............التقديم اكتوبر 2008.................................................................

عمر مهدي..............التقديم اكتوبر 2008 .............الابديت ابريل 2009........... ..............

كنان.............التقديم يوليو 2009...............

عمر حبيب........التقديم يوليو 2009.........

دكتور خالد.....التقديم يوليو 2009.......

أحمد البشير......................التقديم سبتمبر 2009.............

أم يمنى..............التقديم ديسمبر 2009.........................

kodo...................التقديم يناير 2010..........................

A crying baby is the best form of birth control.

-Carole Tabron

"?If evolution really works, how come mothers only have two hands"

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

."The average dog is a nicer person than the average person".

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

Life resembles a novel more often than novels resemble life.

-George Sand

رابط هذا التعليق

العفو يا فندم

حبيت ابلغ انهم ما زالوا شغالين على فايلات تانى اسبوع من الى قدموا فى نوفمبر.

-Carole Tabron

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

-George Sand

رابط هذا التعليق

العفو يا فندم

احييك ام ادم علي جهدك والف سلامة لادم

حبيت استفسر انتي بتجيبي المعلومات دي منين

؟

وامتي بقي بتوع سفارة القاهرة هيشتغلوا بنشاط

عندك معلومات؟

تحياتي

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

لي طلب لو ممكن هو عن الاوراق اللي بيطلبوها في الايميل اللي بيكون فيه الرفرانس نمبر

يعني ايه هي الاوراق اللي بتتبعت غير الابلكيشن في الابديت

في رعاية الله

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

رابط هذا التعليق

العفو يا فندم

الف بعد الشر علي ادم انا لسه شايفة الخبر دلوقتي هو عامل ايه دلوقتي طمينيني

ان شاء الله ربنا يذهب عنه الباس قريب

والف شكر يا حبيبتي علي تعبك .

الجديد دايما عندك

بوسيهولي وبقي طمينيني عليه

في رعاية الله

الحمد لله احسن بس لسة الحرارة بتعلى باليل. امين يا رب

العفو يا فندم

احييك ام ادم علي جهدك والف سلامة لادم

حبيت استفسر انتي بتجيبي المعلومات دي منين

؟

وامتي بقي بتوع سفارة القاهرة هيشتغلوا بنشاط

عندك معلومات؟

تحياتي

انا متابعة فى كذا منتدى و فى منتدى فيهم اللستة بتاعته يالشهر. يعنى كل الناس الى قدمت فى شهر معين و الناس اكتر من هنا بكتير و من كل حتة فى العالم فبقدر الاقى معلومات اب تو ديت :roseop:

و حسب معلوماتى ان سفارة القاهرة شغالة زى الفل بالنسبة للمقدمين بعد نوفمبر 2008 و متأخرين شوية للبعد فبراير 2008 و متأخرين أوى للنظام القديم بس ده فى كل حتة مش فى مصر بس.

هو حضرتك تبع أى لستة يا د. قناوى؟ انا كنت فاكرة بس طارت من دماغى :roseop:

-Carole Tabron

- Milton Berle

- Theresa Bloomingdale

- Andrew A. Rooney

- Mark Twain

-George Sand

رابط هذا التعليق

لي طلب لو ممكن هو عن الاوراق اللي بيطلبوها في الايميل اللي بيكون فيه الرفرانس نمبر

في رعاية الله

نفس الابليكاشن و معاها الفيش و التشبيه و proof of funds و شهادات الميلاد و الزواج و التخرج و نتيجة الايلتس و شهادات الخبرة يس كده :roseop:

تقريبا :roseop:

اما موضوع الفيش للزوجة فده بقى انا مش متأكده منه بس حاعمله احطياطى

تم تعديل بواسطة adamdec

-Carole Tabron

- Milton Berle

- Theresa Bloomingdale

- Andrew A. Rooney

- Mark Twain

-George Sand

رابط هذا التعليق

في رعاية الله

نفس الابليكاشن و معاها الفيش و التشبيه و proof of funds و شهادات الميلاد و الزواج و التخرج و نتيجة الايلتس و شهادات الخبرة يس كده md2:

تقريبا :roseop:

اما موضوع الفيش للزوجة فده بقى انا مش متأكده منه بس حاعمله احطياطى

الف شكر يا ام ادم دايما سباقة بالخير

في رعاية الله

رابط هذا التعليق

الأخوة أعضاء المنتدى الكرام

زوجي قدم على هجرة أستثمار بتارخ 11/2008

رقم الملف بتاريخ 12/2008

الابديت بتاريخ 11/2009

أرجو أضافتي في الجدول معكم

كما لدي استفسار هل هناك مقابلة أم لا ارجو الرد أن كان عندكم أي معلومة حول هجرة الأستثمار

رابط هذا التعليق

فيش الزوجة والزوج اساسي بدون نقاش

كلام سليم يا دكتورنا العزيز

وكمان اي ابن او ابنة فوق سن ال18.......

لا تجبر الانسان و لا تخـــــــــيره ........ يكفيه ما فيه من عقل بيحيــــــره

اللي النهارده بيطلبه و يشتهــــيه ........ هو اللي بكره ح يشتهي يغيـــــره

معلومات تهم المسافر حديثا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=76997&st=30

رابط هذا التعليق

:roseop:

سؤال للاخوه الخبراء

من ضمن ما هو مطلوب بيان بدرجات الشهاداة و المؤهلات العلميه ,, ( في ظرف مغلق) هل موضوع الظرف المغلق ده معناه أنه لن يقبل بيان درجات من جامعه عين شمس أو من الجامعه التي حصلت منها علي الماجستير في أمريكا ,, لان عندي بيان بس مش في ظرف مغلق و مختوم

ما مدي أهميه هذا الموضوع

و هل قدم أحدكم أوراقه بدون الظرف المغلق المختوم من قبل

:waf:

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

سؤال للاخوه الخبراء

من ضمن ما هو مطلوب بيان بدرجات الشهاداة و المؤهلات العلميه ,, ( في ظرف مغلق) هل موضوع الظرف المغلق ده معناه أنه لن يقبل بيان درجات من جامعه عين شمس أو من الجامعه التي حصلت منها علي الماجستير في أمريكا ,, لان عندي بيان بس مش في ظرف مغلق و مختوم

ما مدي أهميه هذا الموضوع

:waf:

انا

رابط هذا التعليق

سؤال للاخوه الخبراء

ما مدي أهميه هذا الموضوع

:lol:

خالص الشكر يا دكتور علي سرعه الرد ,,, و الاصطفاضه ,, :waf: يعني نتوكل علي الله من غير ظرف مقفول و ملزوق و الكلام ده

و لو طلبوا حاجه ,, أنا هقلهم الدكتور قناوي ,, هو الي قلي كده و مش هعمل غير الي قال عليه كبيرنا

و عواف عليكم

انا

تم تعديل بواسطة أكسيلانس

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

العفو يا دكتور

يا عم هما عارفين مصر

كبر دماغك

التدقيق مع الهنود بسبب نسبة التزوير العالية في مستنداتهم

وخد سيف

هات التسعة

(المليونير الفقير اسماعيل يس جزر)

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...