اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مغتربي الإمارات

Recommended Posts

هو يا جماعة بعد اد ايه ممكن الواحد يعمل استقدام للزوجة والابناء؟

وايه الاوراق المطلوبة سواء تكون جايبها من مصر او بتطلع من الامارات عشان تتم الاجراءات

مع العلم انى بتكلم على شركة بترول مش الكفيل شخص يعنى او صاحب عمل

رابط هذا التعليق

• الردود 1.6k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

وايه الاوراق المطلوبة سواء تكون جايبها من مصر او بتطلع من الامارات عشان تتم الاجراءات

بمجرد استخراج الاقامة وعموما فى شركات البترول يجب انقضاء 3 شهور فترة الاختبار وتتثيت وبعدين تقدر تستقدم اولادك ومكتب الجوازات الى بالشركة بيخلص لك الفيزا والموضوع سهل مش زى السعودية (كأنك داخل الجنة)

لاوجه للمقارنة بين الاجراءات الحكومية فى الامارات عموما وبين معظم دول الخليج انت ح تشعر انك بنى ادم ولك كيان والكل يحترمك طالما تحترم القانون ومافبش طوابير ولابهدلة فى أى مصلحة حكومية زى اللى بالى بالك :rolleyes:

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

اللهم عافني في بدني وعافني في سمعي وعافني في بصري

رابط هذا التعليق

الاخ aymaneng

ارسلت لك رسالة على الخاص ياريت تكون وصلتك بالنسبة لموضوع المدارس ماتقلقش انت ماعندكش غير الشويفات فى الرويس وهى افضل حاجة لك بس شويفات الرويس غير شويفات ابوظبى فى اسلوب المعاملة انا ولادى كانوا مقدمين فيها بس ماعجنيش اسلوب اللبنانيات وطريقة لبسهم وبعدين حصلت لى ظروف وماكملتش معاهم .

ماتقلقش الـ Package بتاعتك ح تكون ممتازة وتغطى جزء كبير من روم المدراس ولسه بدرى لما ولادك يوصلوا مرحلة ال50.000 تكون الدنيا اتغيرت

ربنا معاك

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

رابط هذا التعليق

الاخ aymaneng

ارسلت لك رسالة على الخاص ياريت تكون وصلتك بالنسبة لموضوع المدارس ماتقلقش انت ماعندكش غير الشويفات فى الرويس وهى افضل حاجة لك بس شويفات الرويس غير شويفات ابوظبى فى اسلوب المعاملة انا ولادى كانوا مقدمين فيها بس ماعجنيش اسلوب اللبنانيات وطريقة لبسهم وبعدين حصلت لى ظروف وماكملتش معاهم .

ماتقلقش الـ Package بتاعتك ح تكون ممتازة وتغطى جزء كبير من روم المدراس ولسه بدرى لما ولادك يوصلوا مرحلة ال50.000 تكون الدنيا اتغيرت

ربنا معاك

؟ الأستاذ ابو العز لو سمحت حضرتك عايزه اعرف ايه مشكله مدرسة الشوفيات في الرويس بالظبط

و اعتقد ان ديه المدرسة الانترناشونال الوحيده هناك لكن ايه اخبار باقي المدارس اللغات هناك

بسم الله الرحمن الرحيم " و من اعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا " صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

الاخ aymaneng

ربنا معاك

؟ الأستاذ ابو العز لو سمحت حضرتك عايزه اعرف ايه مشكله مدرسة الشوفيات في الرويس بالظبط

و اعتقد ان ديه المدرسة الانترناشونال الوحيده هناك لكن ايه اخبار باقي المدارس اللغات هناك

انا لى صديق انتقل الى فرع شركتنا فى الرويس واولاده انتقلوا من شويفات ابوظبى لشويفات الرويس المناهج طبعا واحدة ولكن معظم الـ staff عرب واهتمامهم باللغة شوية أقل من شويفات ابوظبى

بس بصفة عامة الاخوات اللبنانيات المدرسات فى الشويفات بيلبسوا لبس يودى فى داهية لدرجة انى كنت بارفض حضور اجتماع مجلس الاباء فى رمضان عشان مافطرش وكنت اخلى زوجتى هى اللى تروح كانهم فى حفلة سهرة فى كباريه وبعدين هم مهملين شوية فى ناحية الدين والـ Culture بتاعهم غيرنا خالص ويعلم العيال حاجات احنا نرفضها

عدا ذلك الدراسة فيها قوية جدا ومستواها عالى جدا لكن هناك العديد من المدارس تقدم مستويات افضل بكثير واكثر احتراما مثل مدرسة الجالية البريطانية (الخبيرات) والمدرسة الأمريكية و AIS وانا نقلت ولادى فيها

رابط هذا التعليق

السلام عليكم جميعا وكل عام وانتم بخير بمناسبة السنه الجديده هجرى وميلادى ويا رب الخير للجميع

لى سؤال لاهل الخبرة امتحان ترخيص مزاولة المهنه بابوظبى كممارس عام بيقى ازاى فى ايه يعنى ولو هزاكر هزاكر ايه ؟ انا فى العين ولسه هقدم الاوراق وللاسف مش عارفه حاجه يا ريت حد يفيدى افادكم الله وشكرا

رابط هذا التعليق

هم مهملين شوية فى ناحية الدين والـ Culture بتاعهم غيرنا خالص ويعلم العيال حاجات احنا نرفضها

, طب ديه اكيد مشكلة كبيرة ( حلها ايه )

عدا ذلك الدراسة فيها قوية جدا ومستواها عالى جدا لكن هناك العديد من المدارس تقدم مستويات افضل بكثير واكثر احتراما

مثل مدرسة الجالية البريطانية (الخبيرات) والمدرسة الأمريكية و AIS وانا نقلت ولادى فيها

المدارس الي حضرتك ذكرتها اكيد في ابو ظبي بس لكن مش في الرويس يا ريت حضرتك تقولي افضل المدارس " في الرويس " غير الشويفات

لان موضوع المدارس ده يفرق كتير في فبول عرض بالرويس

و شكرا لتعاون حضرتك

رابط هذا التعليق

هم مهملين شوية فى ناحية الدين والـ Culture بتاعهم غيرنا خالص ويعلم العيال حاجات احنا نرفضها

عدا ذلك الدراسة فيها قوية جدا ومستواها عالى جدا لكن هناك العديد من المدارس تقدم مستويات افضل بكثير واكثر احتراما

مثل مدرسة الجالية البريطانية (الخبيرات) والمدرسة الأمريكية و AIS وانا نقلت ولادى فيها

المدارس الي حضرتك ذكرتها اكيد في ابو ظبي بس لكن مش في الرويس يا ريت حضرتك تقولي افضل المدارس " في الرويس " غير الشويفات

و شكرا لتعاون حضرتك

السؤال الأهم هل حضرت سوف تستقرين فى الرويس ام فى أبوظبى

بمعنى اذا كان زوج حضرتك حصل على عرض عمل فى اى شركة نفطية عاملة بالرويس فهل طبيعة عمله الاقامة فى الرويس ام انه سوف يعمل فى المركز الرئيسى فى ابوظبى وبالتالى ستكون اقامتك فى ابوظبى

انا لااعلم الكثير عن مدارس الرويس لكن ممكن اسأل لحضرتك

ولكن ابوظبى فيها مئات المدارس والاختيارات فيها اوسع من حيث الرسوم / المكان / نوع الدراسة / ادارة المدرسة

فى الرويس افضل اختيار طبعا هو الشويفات ولكن كما ذكرت لك فرع الرويس مختلفة كثيرا عن فرع ابوظبى يمكن يكون للافضل لان مجتمع الرويس محافظ الى حد ما

رابط هذا التعليق

و شكرا لتعاون حضرتك

شوفى مهو المدارس كلها هنا بتنقسم قسمين ... اما مدارس تعبانة ودى هتلاقى فيها تدريس دين وعربى اوكيه واما مدارس

مقدرش اقول عليها ممتازة ولكن بتعلم اللغة لولادنا ودى هتلاقيها زى ما وصفها الاخ ابو العز وهى دى المشكله...

تحليل المشكلة بتفصيل اكبر...الامارات دولة فيها نظام وقانون ولكن مع ذلك منفتحة جدا على العالم وبتؤمن بالعدل والحرية

وهنا مربط الفرس ... كل مدرسة هتلاقى فيها جنسية غالبة يعنى مدرسة مواطنين ...مدرسة هنود...مدرسة باكستانيين...مدرسة

فلسطينيين ...مدرسة مصريين ودى نادرة...المهم ...الشويفات الحلو فيها انها جنسيات مختلفة والمدارس اللى زى دى هنا قليلة

قوى ...بالنسبة للمدارس اللى فيها نسبة دين كبيرة مع علم لابأس به ولكن اقل كثيرا من مستوى المدارس الاجنبية دى بتكون

مواطنين يعنى اول ما جيت هنا كنت بدور لولادى على مدرسة كويسة فلقيت واحدة عليها زحمة ولقيت الناس داخلة كتير واغلبهم

مواطنين فبسال واحدة داخلة هو ليه زحمة قالتلى عشان التقديم قلتلها طب وايه الحلو اكتر من المدارس التانية قالتلى ان فيها دين

بسالها وبقيت المواد قالت اى كلام بطريقة تدل على انهم هم نفسهم قرفانين لكن بيضحوا عشان المحافظة على الهوية الثقافية

...انا راييي لو الخير ليكم فى العمل بالرويس توكلى على الله ودخليها شويفات الرويس حتى لو المدرسين مش اجانب ...ياما شفت من المدرسين الاجانب هنا مصايب...تكبر وتعجرف ...والمدرسة الوحيدة اللى كانت بتتعامل حلو معانا من الاجانب ضيعت الهادة بتاعة

بنتى بكل استهتار وثقة فى النفس!!يعنى حتى لو عاملونا كويس هما شايفين انهم اعلى مننا داغير انهم كذابين ..والكذب عندهم

عادى مدرسة ابنى كان فى جريد 1 ومرض بالحمى القرمزية ..رحتلها ووعدت انها تنجحه وبعدين لقيته فى شهادة اخر السنة واخد

كعكة حمرا وحوالى ربع الدرجة قال ايه مابيعرفشش يكتب موضوع تعبير بالانجليزى!! نرجع تانى للمدرسة الوحيدة اللى كانت

بتتعامل بذوق وعدم تكبر اللى كلمتك عنها ..تعرفى بنتى كانت بتتخذها قدوة عشان حلوة وواثقة فى نفسها وعلى آخر السنة

طلبت بنتى اللى فى جريد5 انى اشتريلها جيبة ميكرو قال ايه زى المدرسة اصلها دايما بتلبس كده...مسخرة وقلة أدب

تم تعديل بواسطة قطرة ندى
رابط هذا التعليق

و شكرا لتعاون حضرتك

السؤال الأهم هل حضرت سوف تستقرين فى الرويس ام فى أبوظبى

بمعنى اذا كان زوج حضرتك حصل على عرض عمل فى اى شركة نفطية عاملة بالرويس فهل طبيعة عمله الاقامة فى الرويس ام انه سوف يعمل فى المركز الرئيسى فى ابوظبى وبالتالى ستكون اقامتك فى ابوظبى

في الرويس ان شاء الله

انا لااعلم الكثير عن مدارس الرويس لكن ممكن اسأل لحضرتك

ولكن ابوظبى فيها مئات المدارس والاختيارات فيها اوسع من حيث الرسوم / المكان / نوع الدراسة / ادارة المدرسة

فى الرويس افضل اختيار طبعا هو الشويفات ولكن كما ذكرت لك فرع الرويس مختلفة كثيرا عن فرع ابوظبى يمكن يكون للافضل لان مجتمع الرويس محافظ الى حد ما

فرع الرويس يختلف ,,,, لكن هل يختلف مثلا في ان المدرسات لبسين كويس ؟ او بيهتموا بالدين ؟ وايه هي العادات الي بيعلموها للاولاد ؟

رابط هذا التعليق

و شكرا لتعاون حضرتك

شوفى مهو المدارس كلها هنا بتنقسم قسمين ... اما مدارس تعبانة ودى هتلاقى فيها تدريس دين وعربى اوكيه واما مدارس

مقدرش اقول عليها ممتازة ولكن بتعلم اللغة لولادنا ودى هتلاقيها زى ما وصفها الاخ ابو العز وهى دى المشكله...

تحليل المشكلة بتفصيل اكبر...الامارات دولة فيها نظام وقانون ولكن مع ذلك منفتحة جدا على العالم وبتؤمن بالعدل والحرية

وهنا مربط الفرس ... كل مدرسة هتلاقى فيها جنسية غالبة يعنى مدرسة مواطنين ...مدرسة هنود...مدرسة باكستانيين...مدرسة

فلسطينيين ...مدرسة مصريين ودى نادرة...المهم ...الشويفات الحلو فيها انها جنسيات مختلفة والمدارس اللى زى دى هنا قليلة

قوى ...بالنسبة للمدارس اللى فيها نسبة دين كبيرة مع علم لابأس به ولكن اقل كثيرا من مستوى المدارس الاجنبية دى بتكون

مواطنين يعنى اول ما جيت هنا كنت بدور لولادى على مدرسة كويسة فلقيت واحدة عليها زحمة ولقيت الناس داخلة كتير واغلبهم

مواطنين فبسال واحدة داخلة هو ليه زحمة قالتلى عشان التقديم قلتلها طب وايه الحلو اكتر من المدارس التانية قالتلى ان فيها دين

بسالها وبقيت المواد قالت اى كلام بطريقة تدل على انهم هم نفسهم قرفانين لكن بيضحوا عشان المحافظة على الهوية الثقافية

...انا راييي لو الخير ليكم فى العمل بالرويس توكلى على الله ودخليها شويفات الرويس حتى لو المدرسين مش اجانب ...ياما شفت من المدرسين الاجانب هنا مصايب...تكبر وتعجرف ...والمدرسة الوحيدة اللى كانت بتتعامل حلو معانا من الاجانب ضيعت الهادة بتاعة

بنتى بكل استهتار وثقة فى النفس!!يعنى حتى لو عاملونا كويس هما شايفين انهم اعلى مننا داغير انهم كذابين ..والكذب عندهم

عادى مدرسة ابنى كان فى جريد 1 ومرض بالحمى القرمزية ..رحتلها ووعدت انها تنجحه وبعدين لقيته فى شهادة اخر السنة واخد

كعكة حمرا وحوالى ربع الدرجة قال ايه مابيعرفشش يكتب موضوع تعبير بالانجليزى!! نرجع تانى للمدرسة الوحيدة اللى كانت

بتتعامل بذوق وعدم تكبر اللى كلمتك عنها ..تعرفى بنتى كانت بتتخذها قدوة عشان حلوة وواثقة فى نفسها وعلى آخر السنة

طلبت بنتى اللى فى جريد5 انى اشتريلها جيبة ميكرو قال ايه زى المدرسة اصلها دايما بتلبس كده...مسخرة وقلة أدب

هل في مدارس تانية كويسة غير الشويفات في الرويس

رابط هذا التعليق

انا رايى يا جماعة لازم نفرق بين التربية وبين التعليم ... اساس التربية والسلوك والعادات هو البيت مش المدرسة اما التعليم ده صناعة لمستقبل علمى عشان كده لازم نعلم ولادنا تعليم انترناشيونال عشان يواكبوا العصر مش يطلعوا موظفين قطاع عام مع احترامى ليهم مدرسة زى الشويفات دى مدرسة عالمية وانا اعرف عنها من مصر... يعنى قصدى لما تقول انا خريج الشويفات ابواب كتير بتتفتحلك وده اللى بتمناه لولادى

بعدين يا جماعة ما احنا بشوف فى الجامعات الانترناشيونال فى مصر زى الامريكية والالمانية واحدة لبسه ميكرو وواحدة محجبة وواحد مدمن وواحد ملتحى يعنى اساس التربية من الجامعة او المدرسة.. البيت

دى وجهة نظرى ولا ايه رايكم؟؟

تم تعديل بواسطة aymaneng
رابط هذا التعليق

انا رايى يا جماعة لازم نفرق بين التربية وبين التعليم ... اساس التربية والسلوك والعادات هو البيت مش المدرسة اما التعليم ده صناعة لمستقبل علمى عشان كده لازم نعلم ولادنا تعليم انترناشيونال عشان يواكبوا العصر مش يطلعوا موظفين قطاع عام مع احترامى ليهم مدرسة زى الشويفات دى مدرسة عالمية وانا اعرف عنها من مصر... يعنى قصدى لما تقول انا خريج الشويفات ابواب كتير بتتفتحلك وده اللى بتمناه لولادى

بعدين يا جماعة ما احنا بشوف فى الجامعات الانترناشيونال فى مصر زى الامريكية والالمانية واحدة لبسه ميكرو وواحدة محجبة وواحد مدمن وواحد ملتحى يعنى اساس التربية من الجامعة او المدرسة.. البيت

دى وجهة نظرى ولا ايه رايكم؟؟

وجهة نظر سليمة لكن اسمحلي مش كل التربية بتكون من البيت اكيد المدرسة ليها جزء و خصوصا في الاطفال في السن الصغير kg مثلا الي لسه بيلقطوا كلمات و اسلوب معاملة و طريقة كلام و حضرتك هتفضل طول الوقت تقول لأ الكلمة ديه غلط و المبدأ ده غلط و الفكر ده غلط و الرد هيكون "ماهو ده الي بيقولوه في المدرسة " فحضرتك اكيد هتضطر تقول المدرسة غلط و متسمعوش الكلام الي بيتقال في المدرسة و اكيد ده هيعمل مشكلة لطفل صغير لسه بيتعلم مبادئ في الحياه و هيفقد الثقة في كل الي بيقال في المدرسة ولا ايه؟

تم تعديل بواسطة HanaaOsama

رابط هذا التعليق

انا فاهم وجهة نظرك .. بس بختلف معاكى فى حاجة هما ممكن يكونوا مش بيهتموا بالدين كدراسة او حتى اسلوب لبسهم لكن اعتقد استحالة يعلموا الاولاد الفاظ او عادات سيئة .. ليه بقول كده لان اساسا الاجانب والمجتمعات الاوربية لو تلاحظى اسلوب تربية ولادهم احسن منا فى العادات والاسلوب والحوار ... والامام محمد عبده قال لما زار اوروبا رايت اسلام بلا مسلمين ودى كان تعبير عن النظام والاسلوب والمعاملة ودايما لو تلاحظى مفيش طفل اجنبى يكون بايظ من وهو صغير لما بيكبروا بقى حسب ثقافتهم بيتغيروا ويعملوا عاداتهم اللى مختلفة عننا وفى الوقت ده حيكون اولادنا كبروا وفهموا واتربوا على اسلوبنا ودينا ومبادئه

وعلى فكرة الكلام اللى انا بقوله ده مش راى نهائى تقدرى تقولى ان بفكر بصوت عالى معاكم لانى فعلا محتار والله من موضوع التعليم ده !!!!!!!

تم تعديل بواسطة aymaneng
رابط هذا التعليق

انا فاهم وجهة نظرك .. بس بختلف معاكى فى حاجة هما ممكن يكونوا مش بيهتموا بالدين كدراسة او حتى اسلوب لبسهم لكن اعتقد استحالة يعلموا الاولاد الفاظ او عادات سيئة .. ليه بقول كده لان اساسا الاجانب والمجتمعات الاوربية لو تلاحظى اسلوب تربية ولادهم احسن منا فى العادات والاسلوب والحوار ... والامام محمد عبده قال لما زار اوروبا رايت اسلام بلا مسلمين ودى كان تعبير عن النظام والاسلوب والمعاملة ودايما لو تلاحظى مفيش طفل اجنبى يكون بايظ من وهو صغير لما بيكبروا بقى حسب ثقافتهم بيتغيروا ويعملوا عاداتهم اللى مختلفة عننا وفى الوقت ده حيكون اولادنا كبروا وفهموا واتربوا على اسلوبنا ودينا ومبادئه

وعلى فكرة الكلام اللى انا بقوله ده مش راى نهائى تقدرى تقولى ان بفكر بصوت عالى معاكم لانى فعلا محتار والله من موضوع التعليم ده !!!!!!!

مش عارفة ليه كلامى بالضبط قبل ما آجى هنا

هو مش كده بالضبط

والله انا بعد ماكنت واخده فكرة غلط عنهم كرهتهم من كترة ما شفت من بلاويهم

هم نوعا ما كده لكن مش بالضبط يعنى بلاويهم اكتر من حساناتهم والله انا بقيت بحب العرب دلوقتى بصورة عجيبة

شوف

العربى مايطعنش فى الضهر

مايغدرش

اللى فى قلبه على لسانه

عبيط الى ابعد الحدود

مسالم وبيآمن لاى حد

مهما تكبر فهو مش بيتعامل على انه نازل من السما وانه صاحب الدم الازرق والباقى عبيد وجهلة

وحاجات تانية لسة عندى ياما والله احنا مخدوعين فى الاجانب خديعة كبرى بص شوف ازاى بيقتلوا العرب فى العراق بدم بارد

رابط هذا التعليق

على فكرة انا بتعامل فى شغلى مع اجانب كتير بس مش هنود وباكستانين يعنى (من المانيا وهولندا) بصراحة ناس straight جدا سواء فى الحاجة الحلوة او الوحشة والله والله واحد زميلنا كان جايله فرصة كويسة المدير المصرى وقف فيها ورفض والهولندى قال طالما ده شىء كويس ليه لازم نساعده

طبعا مش كلهم حلوين ولا كلهم وحشين بس انا متاكد ان عندهم نظام احسن منا بكتير بعدين بلاش تخلطى بين السياسة وبين الشعب ..بوش مش هوا مثلا الشعب الامريكى اللى 67% منهم رافضين موضوع العراق ولو اخدناها بالقياس يبقى الشعب المصرى كله بيرفض يفتح المعابر ويدخل معونات لغزة فى فرق بين سياسة دولة وبين اسلوب ومعاملات شعبها وده اللى انا بتكلم عنه هنا Attitude

رابط هذا التعليق

انا فتحت موضوع عن المدارس الانترناشونال و هذا هو الرابط

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=92009

رابط هذا التعليق

الاستاذ ابو العز : هو في مشكله عند حضرتك في استقبال الرسائل ؟

رابط هذا التعليق

انا استلمت رسالتك ورديت عليها بس مش عارف وصلت ولا لا لانى مش لاقيها فى الـ sent items

وبعدين بعثت رسالة ثانية ولم تصل كذلك يرجى التاكيد

رابط هذا التعليق

انا استلمت رسالتك ورديت عليها بس مش عارف وصلت ولا لا لانى مش لاقيها فى الـ sent items

وبعدين بعثت رسالة ثانية ولم تصل كذلك يرجى التاكيد

انا رديت على الرسالة مرة ثانية يرجى تأكيد الوصول

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      أجرى الرئيس عبدالفتاح السيسى اتصالا هاتفيا مع صاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان رئيس دولة الإمارات الشقعرض الصفحة
    • 36
      السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين و رمضان كريم علي الامة الاسلامية كان عندي استفسار لي حبايبنا الي في الامارات :ninja: هل 2000 درهم لمحاسب بدون خبرة في الشارقة مرتب كويس؟ مع العلم ان السكن عليهم و كنت عاوز اعرف مرتبات ال E R P تقريبا كام خصوصا الي معاه اوراكل فينانشيال طب لو فرضنا و رحت علي الشغلانة ام 2000 دي و ربنا اراد و لقيت شغل بمرتب احسن في نفس البلد, هل من السهل اغير الوظيفة و الي فيها صعوبة؟ ياريت لو حد عنده معلومه يفيدنا و ميبخلش عشان انا لسه 23 سنه و جالي الضغط من بلدنا دي :rol
    • 0
      تنطلق الثلاثاء المقبل فى دبى بالإمارات العربية المتحدة بطولة العالم للكاراتيه والتى يشارك فيها منتخبنا الوعرض الصفحة
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – أعلن مصرف الإمارات المركزي يوم الثلاثاء عن تمديد أجزاء من خطة الدعم الاقتصادية التي أطلقتها البلاد للتصدي لجائحة كورونا، حتى منتصف العام 2022. وقال بيان نشره المصرف المركزي إنه بموجب التمديد "سيظل بإمكان المؤسسات المالية الاستفادة من تسهيلات السيولة ذات التكلفة الصفرية المغطاة بضمان، البالغ قدرها 50 مليار درهم، حتى شهر 30 يونيو 2022، لتتمكن من توفير قروض تمويلات جديدة لعملائها من الأفراد، والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وشركات القطاع الخاص... View the full a
    • 0
      على رأس وفد عسكرى رفيع المستوى يشارك الفريق أول محمد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الح عرض الصفحة
  • أضف...