اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

عندى سؤال تانى مهم جدا ياريت حد عارف يرد على

الايميل بتاع الميعاد الميشن ده مكتوب فيه اوبشن عايز مترجم ولا لا الميشن اللى فات ماكنش مذكور الاختيار ده ياترى يتكتب ايه اقول اه عايزه ولا لا

ملحوظه المترجم نفع جدا الميشن اللى فات وبعدين لو كتبت ايوه عايزه اعرف انا اللى اجيبه ولا هما لانهم كاتبين مترجم على مسئوليتك الخاصه وياترى لو قلت اه ده يضعف موقفى فى اللغه

اتنين اعرفهم فى الميشن اللى فات كان موجود معاهم المترجم

اثناء المقابلة و محدش طلب وجوده بس هو كان مفيد قوى للتابع لأ[نه بيبقى مستوى تالت او رابع بكتيره

بس انا متأكد محدش منهم طلب مترجم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و لو عندك وقت شوف مقابلات الناس افى الميشن اللى فات محدش جاب سيرة انه طلب مترجم

و كان موجود ؟

لو حد عنده راى مختلف ياريت يوضح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياباسم ماهو ده اللى انا بقوله انا اساسا كنت فى الميشن اللى فات والمترجم نفعنا جدا جدا بس ماكنش مكتوب فى الايميل بتاعنا اوبشن المترجم بس جه لوحده

المره دى مطلوب منهم يختاروا مترجم ولا لا وانا مش عارفه يكتبوا اه ولا لا خايفه يكتبوا لا يكون مهم زى الميشن اللى فات ويخسروا وجوده لانه نفعنا وخايفه يكتبوا اه عايزينه يقلل من موقفهم فى اللغه فانا رجاء نفسى حد يقولى ايه الاحسن يطلبوا مترجم ولا لا ولو طلبوا مترجم السفاره بتجيبه ولا الممتحن بلييييييز محتاجه رد

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

صباح الخير لكل الناس اللى فى المنتدى

محتاج معلومات عن معادله صيدله ولو فى ورق سوق العمل كمان

لو حد عنده معلومات يا ريت يفيدنى

رابط هذا التعليق

الايميل بتاع الميعاد الميشن ده مكتوب فيه اوبشن عايز مترجم ولا لا الميشن اللى فات ماكنش مذكور الاختيار ده ياترى يتكتب ايه اقول اه عايزه ولا لا

ملحوظه المترجم نفع جدا الميشن اللى فات وبعدين لو كتبت ايوه عايزه اعرف انا اللى اجيبه ولا هما لانهم كاتبين مترجم على مسئوليتك الخاصه وياترى لو قلت اه ده يضعف موقفى فى اللغه

ياشباب بجد محتاجه رد الناس اللى الميشن ده بتاعها تقولى عملت ايه عايزه ابعت الموافقه

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

ياشباب بجد محتاجه رد الناس اللى الميشن ده بتاعها تقولى عملت ايه عايزه ابعت الموافقه

اللى انا اعرفه ان المفروض لا

لان معنى احتياج مترجم يبقى تقييم اللغه هيتاثر

انا بعت الرد وكتبت انى مش محتاج مترجم

لو هو موجود طبييعى زى مكان موجود فى الميشن بتاع اسكندريه ده مش هياثر على تقيم اللغه طبعا

رابط هذا التعليق

الف مليون مبروك لكل الناس اللى جالها ميعاد الانترفيو وباذن ربنا ميشين مارس يكون وشة حلو على الناس و نسمع اخبار كويسة............ ياريت لو حد عندة اى اخبار عن مواعيد الميشين اللى بعد ميشين مارس يبلغنا بالاخبار علشان احنا منتظرين مواعيد الانترفيو ولسة مفيش اى اخبار خالص....... ربنا يكون معانا كلنا

رابط هذا التعليق

ازيكوا يا جماعه عاملين ايه .... واحشنى كتييييييييير

:give_rose:

ربنا يوفق الجميع و نسافر بقى انا زهقت

:Head: :Head: :Head:

هوووووووووووووووووووووووووووووووبا و حشتنى جدا

انت فين يا رجل واحشنى جدا جدا جدا

اخبارك ايه

بيبو رفيق الكفاح واحشنى اوى يا صديقى اللدود

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

ياشباب محتاجه ضرورى جدا جدا معادلة بيطرى وايه اللى يتاخد معايا واقول ايه

عليكى و على د/هارفى حنا هو ممكن يفيدك اكتر واحد اعتقد هو البيطرى الوحيد هنا

فى دجيجى والرحالة باشا الاتنين اطباء بيطريين برضة

اااااااااه سورررررررررررررررررى

نسيت د/جيجى كمان كبيرة الاطباء البيطريين و صاحبة اللسته السحريه و كمان الرحاله باشا

الواحد بقى زهايمر خالص

رابط هذا التعليق

صباح الخير لكل الناس اللى فى المنتدى

محتاج معلومات عن معادله صيدله ولو فى ورق سوق العمل كمان

لو حد عنده معلومات يا ريت يفيدنى

مساء الفل على حضرتك لو رجعت قريت شويه تقريبا بعد صفحة 40 كده من التوبيك ده هتلاقى الموضوع بالتفصيل الممل

بس محتاج شوية صبر منك لحد متطلعه معلش صدقنى لو قى وقت كنت اخدت غطس و جبتهملك بس معلش بقى الظروف وحشه

رابط هذا التعليق

مساء الخير على الناس الحلوة ، من فضلكم عاوزة معادلة المدرسين يايريت حد يقولى عليها واللينك بتاعها

( رفعت عينى الى الجبال من حيث يأتى عونى معونتى من عند الرب )

رابط هذا التعليق

انا بعت الايمال بالمعادلة يا ايمي انتي وكيروو لو وصل يا ريت تقولولي

تم تعديل بواسطة dr gege
رابط هذا التعليق

يا جماعة هل ممكن ان احنا نبعت جوابات نستعجل فيها المقابلات و الاجراءات لمن هم فى مصر نظرا للظروف الحالية

برجاء المشاركة سريعا

ممكن تبعتلهم ايميلات توضح فية كدا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...