اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

الف مبروك علشان فريند و مبروك ياايمي لاخوكي و اخت جوزك وعقبال السى اس كيو يارب وربنا يسهل و يبعتولنا ميعاد الانترفيو قريب خصوصا ان الميشن دة فى مصر .... الف مبروك وشدوة فى الفرنساوى و التحضير

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

الف شكر للجميع على الروح الطيبه دي

وربنا يوفقنا جميعا ان شاء الله

ونكون ناجحين جميعا

اذا كان الخير فى كندا ان شاء الله

دعواتكم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

سبحان الله وبحمده... سبحان الله العظيم

لا إلـہ إلاَّ اللـَّـہ مُـכـمَّــدْ رَسُــولُ اللـَّـہ

أستغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب اليه

قول ( اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات الأحياء منهم و الأموات)

عن عبادة رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

(( من استغفر للمؤمنين و المؤمنات ، كتب الله له بكل مؤمن و مؤمنة حسنة))؟

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

رابط هذا التعليق

كدة يبقى التلاتة اللى كانوا ماجلين من ميشن الاسكندرية فريند ومينا وجرجس رفعت جالهم مواعيد مقابلاتهم فى ميشن القاهرة القادم والدور على الاسماء الجديدة فى تحديد مواعيد مقابلاتهم بالتوفيق باذن اللة للجميع

رابط هذا التعليق

كدة يبقى التلاتة اللى كانوا ماجلين من ميشن الاسكندرية فريند ومينا وجرجس رفعت جالهم مواعيد مقابلاتهم فى ميشن القاهرة القادم والدور على الاسماء الجديدة فى تحديد مواعيد مقابلاتهم بالتوفيق باذن اللة للجميع

كلام صحيح

يارب ميديكال ليا و لكل المنتظرين

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

علي فكرة يا جماعة الشخص اللي قولت علية جالة ميعاد الا نترفيو يوم 13-3-2011

هو ممكن حضرتك تدلنا المعلومه كامله يعنى مثلا فين الانترفيو؟ كان باعت الملف امتى ؟ الفايل نمبر كان امتى؟

وشكرا

وانا كمان بضم صوتى لصوت هارفى - عاوزة اسال نفس الاسئلة

تاريخ ارسال الملف

تاريخ استلام الفايل نمبر

فى انتظار مزيد من المعلومات

:give_rose:

هو كان ماجال الانترفيو اللي كان في شهر 11 وجالة النترفيو يوم 13-3-2011 في القاهرة بالبريد

رابط هذا التعليق

هاي مارينو انصحك ماتدخلش TCF لان نتيجتة بتوصل لمكتب الهجرة اتوماتيك .بس ممكن تدخل DELF OU TEF دا هيبقي افضل لان نتيجتة مابتروحش لمكتب الهجرة بسوريا

ممكن اعرف اية الفرق مابين tcf و delf و tef

التلات شهادات دول هما تابعين لوزارة التربية والتعليم بفرنسا والتلاتة احسن من بعض بس بس في فروق بسيطة

الدلف مرتين بس في السنة وب600 جنية بس اما التي سي اف ب 1600 والتي اية اف ب 2600

رابط هذا التعليق

هاي مارينو انصحك ماتدخلش TCF لان نتيجتة بتوصل لمكتب الهجرة اتوماتيك .بس ممكن تدخل DELF OU TEF دا هيبقي افضل لان نتيجتة مابتروحش لمكتب الهجرة بسوريا

التلات شهادات دول هما تابعين لوزارة التربية والتعليم بفرنسا والتلاتة احسن من بعض بس بس في فروق بسيطة

في نقطه احب اوضحها بس ان امتحان الدلف سعره مش ثابت يعني delf a1 =300 .delf a2 =450,delf b1=600 .

هو حضرتك في اي خطوه بالظبط في موضوع الهجره ؟؟؟ اصل حضرتك مقلتلناش اي معلومات عنك خالص كل مشاركاتك عن مسيو نادر و امتحانات الفرنساوي ياريت تشاركنا بخبراتك و تجربتك و شكرا لحضرتك

تم تعديل بواسطة malekmalooka
رابط هذا التعليق

ميشن القاهرة يا جماعة

من يوم 3 مارس ال يوم 27 مارس بالظبط

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

شكرا لكل اللى افتكرونى وباركولى على الميعاد يلا عقبال السى اس كيو للكل ويكون ميشن احلى من الميشن بتاعنا يارب

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

في نقطه احب اوضحها بس ان امتحان الدلف سعره مش ثابت يعني delf a1 =300 .delf a2 =450,delf b1=600 .

هو حضرتك في اي خطوه بالظبط في موضوع الهجره ؟؟؟ اصل حضرتك مقلتلناش اي معلومات عنك خالص كل مشاركاتك عن مسيو نادر و امتحانات الفرنساوي ياريت تشاركنا بخبراتك و تجربتك و شكرا لحضرتك

بص يا سيدي انا هنا علشان افيد الناس بخبراتي لاني بقالي مع الهجرة لكيبيك اكتر من خمس سنين دا غير اني معايا الجنسية الفرنسية واعرف كل شئ عن الشهادات واللغة الفرنسية

رابط هذا التعليق

بص يا سيدي انا هنا علشان افيد الناس بخبراتي لاني بقالي مع الهجرة لكيبيك اكتر من خمس سنين دا غير اني معايا الجنسية الفرنسية واعرف كل شئ عن الشهادات واللغة الفرنسية

وعلي فكرة انا ساعد ناس كتير هنا في المنتدي علشان ينجحوا زي الدكتور روؤف ومستر جو

رابط هذا التعليق

ميشن القاهرة يا جماعة

عرفت منين دة لحد دلوقتى وزارة الهجرة فى كيبيك مغيرتش مواعيد واماكن الميشنز على موقعهم الرسمى

رابط هذا التعليق

صباح الخير لكل الناس اللى فى المنتدى وشكرا لكل اللى سال على معاد الانترفيو بتاعى

معلش انا مكنتش بدخل تقريبا كان فى مشكله فى عندى او فى الموقع مش عارف بالزبط

جالى ايميل من يومين والمعاد يوم 16/3 فى القاهره

الفايل نمبر كان 11/2009 واول مقابله كانت 8/2009 واجلت بس واضح انهم نسوا يبعتولى فى الميشن اللى فات بتاع شهر 11

صلواتكم معانا وعقبال كل الناس اللى منتظره معاد المقابله

رابط هذا التعليق

صباح الخير لكل الناس اللى فى المنتدى وشكرا لكل اللى سال على معاد الانترفيو بتاعى

الفايل نمبر كان 11/2009 واول مقابله كانت 8/2009 واجلت بس واضح انهم نسوا يبعتولى فى الميشن اللى فات بتاع شهر 11

ربنا معاك

ويدبر الخير للجميع

لا تُفَكِر فِي الأمر كَثيِراً ,,, بلْ دَعِ الأمر لِمَن بِيَدِه الأمر.

رابط هذا التعليق

ربنا يوفقك يا جميل :give_rose:

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

ميشن القاهرة يا جماعة

عرفت منين دة لحد دلوقتى وزارة الهجرة فى كيبيك مغيرتش مواعيد واماكن الميشنز على موقعهم الرسمى

واسطة يا باشا

لينا ناس جوة السفارة

ما تقلقش المعلومة أكيدة

و أنا عارف أن الجدول لسه ما نزلش

بالتوفيق لينا كلنا

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

واسطة يا باشا

لينا ناس جوة السفارة

ما تقلقش المعلومة أكيدة

و أنا عارف أن الجدول لسه ما نزلش

بالتوفيق لينا كلنا

اهلا بالكوسة

طيب بما انك ليك واسطة عندى سؤال نفسى اعرفة:Head:

بيتهيألى السنة اللى فاتت برضو كان فى ميشن زى دى كده بس كانت للمأجل و التخصصات المطلوبة

زى الكميائيين و الممرضين

لو حد يأكدلى المعلومة دى لو سمحتو ... و كان فيها وحد معرفة و لم يتم الاعلان عنها فى السايت بتاعهم ده لو انا فاكر كويس

يمكن الميشن دى زيها :sad:

حتى لو سألت الواسطة يا envoyeur

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

الف مبروك للاستاذ جرجس رفعت على تحديد ميعاد ومكان الانترفيو باذن اللة ناجح ممكن تعرفنا انت ملفك وصل سوريا امتى

رابط هذا التعليق

الف مبروك للاستاذ جرجس رفعت على تحديد ميعاد ومكان الانترفيو باذن اللة ناجح ممكن تعرفنا انت ملفك وصل سوريا امتى

شكرا يا استاز محمد وربنا يوفقك ويوفق كل الناس اللى منتظره

بص وص سوريا امتى بالزبط انا مش عارف بس انا بعت المفل فى شهر 9 تقريبا واستلمت الفايل نمبر فى شهر 11

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...