اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

ياشباب محتاجه ضرورى جدا جدا معادلة بيطرى وايه اللى يتاخد معايا واقول ايه

عليكى و على د/هارفى حنا هو ممكن يفيدك اكتر واحد اعتقد هو البيطرى الوحيد هنا

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

ازيكوا يا جماعه عاملين ايه .... واحشنى كتييييييييير

:give_rose:

ربنا يوفق الجميع و نسافر بقى انا زهقت

:Head: :Head: :Head:

إزيك يا دكترة

إنت كمان واحشنا كتير جدا

ياترى أخبارك إيه؟

أطيب أمنياتى لك بالتوفيق

وما تزهقش لكل شئ تحت السماء وقت

لِتَكُــن مَشِـــيَئَتُك

رابط هذا التعليق

ازيكوا يا جماعه عاملين ايه .... واحشنى كتييييييييير

ربنا يوفق الجميع و نسافر بقى انا زهقت

:Head: :Head: :Head:

هوووووووووووووووووووووووووووووووبا و حشتنى جدا

انت فين يا رجل واحشنى جدا جدا جدا

اخبارك ايه

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

الف الف الف مبروووووك للناس اللى اتحدد ليها معاد الانترفيو

و فى حاجة مهمة لازم تعرفوها ان تحديد المقابله نص النجاح و شدو حيلكم و بلاش قلق كندا لسه عايزه ناس

c'est la vie

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هي ايه شروط مكتب الترجمة ؟

هو محدش معبرني ليه

عن عبدالله بن عمر رضي الله عنه قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

((الارواح تعرج في منامها الي السماء فتؤمر بالسجود فمن كان

طاهرا سجد عن العرش ومن ليس بطاهر سجد بعيدا

عن العرش)) رواه البخاري

الإيمانُ يُذْهِبُ الهموم ,ويزيلُ الغموم, وهو قرةُ عينِ الموحدين, وسلوةُ العابدين

ما مضى فاتَ, وما ذهبَ ماتَ ,فلا تفكرْ فيما مضى, فقد ذهب وانقضى

ارضى بالقضاءِ المحتومِ, والرزقِ المقسومِ, كلُّ شيءٍ بقدرٍ، فدعِ الضَّجَرَ

ألا بذكر اللهِ تطمئنُّ القلوبُ, وتحطُّ الذنوبُ, وبه يرضى علاّمُ الغيوبِ, وبه تفرجُ

الكروب لا تنتظرْ شكراً من أحدٍ, ويكفي ثواب الصمدِ, وما عليك ممَّنْ جحدَ, وحقدَ, وحسدَ

إذا أصبحت فلا تنتظرِ المساء, وعشْ في حدودِ اليومِ, وأجمعْ همَّك لإصلاحِ يومِك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هي ايه شروط مكتب الترجمة ؟

هو محدش معبرني ليه

بص يا سيدى

الموضوع سهل جدا و ممكن نقسم الورق لبضعه اجزاء

اولا مترجم من مكانة

1. شهاده الكليه تطلبها باللغة الانجليزية

2. شهادات الميلاد تكون طالعه بالكمبيوتر هى و وثيقة الزواج و القيد العائلى ( من اى سجل مدنى )

شهادات الميلاد تترجم بوزراة الصحة

وثيقة الزواج و القيد العائلى بتم ترجمتها بوزارة العدل

3. شهاده الثانوية العامة تطلب باللغة الانجليزية من هيئة التعليم بالقصر العينى

ثانيا ترجمات برة فى اى مكتب ترجمة معتمد

زى شهاده التأمينات و لو عندك اى حاجة تانى

رابط هذا التعليق

انا فاكر لما كنت بذاكر الايلتس فى مهارة الكتابة المدرس كان بيدينى جمل استهلالية اكتبها بحيث انى ازود فى عدد الكلمات وازود من التقييم فى التصحيح يا ترى مفيش جمل فى اللغة الفرنسية من النوع دة اكتبها فى امتحان تحديد المستوى فتزود من التقييم

لا انصحك بذلك لان اللي بيمتحنو في المركز الثقافي عارفين كل المقدمات دي وهيحسوا بانك حافظ مش فاهم وهيحددوا ان مستواك ضعيف ودا هيبان لانهم هيعصروك في الشفوي

رابط هذا التعليق

ازيكم يا جماعة........ .عاملين اية يارب يكون كلة تمام... انا بس حبيت اقولكم على حاجة انا معايا مهندس زميلى فى الشغل جالة ميعاد الانترفيو عن طريق الايميل و هيكون فى القاهرة فى شهر مارس بس الغريب فى الموضوع انة بعت الملف فى 8/2010 و جالة فايل نمبر 9/2010 يعنى هو مكنش منتظر الميعاد دة دلوقتى خالص بس انا مش قادر افهم التحديد بيكون بناءا على اية............ المهم ربنا يكون معانا كلنا و بجد لازم نشكر د/جيجى على مجهودها معانا فى الليستة وكمان مالك ملوكة على انها لسة متابعة معانا وبيفدونا بخبراتهم

ممكن تكون مهنتة في لستة المهن المفضلة علشان كدا ورقة بيكون اسرع

رابط هذا التعليق

ازيكم يا جماعة........ .عاملين اية يارب يكون كلة تمام... انا بس حبيت اقولكم على حاجة انا معايا مهندس زميلى فى الشغل جالة ميعاد الانترفيو عن طريق الايميل و هيكون فى القاهرة فى شهر مارس بس الغريب فى الموضوع انة بعت الملف فى 8/2010 و جالة فايل نمبر 9/2010 يعنى هو مكنش منتظر الميعاد دة دلوقتى خالص بس انا مش قادر افهم التحديد بيكون بناءا على اية............ المهم ربنا يكون معانا كلنا و بجد لازم نشكر د/جيجى على مجهودها معانا فى الليستة وكمان مالك ملوكة على انها لسة متابعة معانا وبيفدونا بخبراتهم

مينا من غير ما ابص المهندس ده كميائى

لو صح ادينى 10/10 اوك

رابط هذا التعليق

مينا من غير ما ابص المهندس ده كميائى

لو صح ادينى 10/10 اوك

متشكر جدا على الرد يا استاذ بيبو كندا بس انا اسف متزعلش منى علشان مش هقدر اديلك 10/10 علشان هو مهندس اتصالات وملوش درجات فى الليستة اصلا علشان كدة هو مستغرب جدا والمشكلة انة كان سايب مذاكرة الفرنساوى ومعتمد ان لسة معاة وقت بس ربنا موجود ويلحق يذاكر بسرعة وعلى العموم متزعلش انا ممكن اديلك 10/10 لو جالى ميعاد الانترفيو علشان انا اللى مهندس كيميائى ....... ربنا يكون معانا كلنا

تم تعديل بواسطة Mina Adly
رابط هذا التعليق

فى دجيجى والرحالة باشا الاتنين اطباء بيطريين برضة

رابط هذا التعليق

اهلا دكتور ايهاب فينك من زمان مادخلتش المنتدى :WelEgTks: وحشنا نصايحك اللى على طول بتلحقنى بيها رغم اننا مش عاتقينك برضه bv:- bv:- ومصدعينك معانا مش عارفه هانعمل ايه لما تجيلك الفيزا وتسافر قريب جدا ان شاء الله بس اكيد هنفرحلك جدا جدا ربنا معاك وطالبين هنا مساعدة دكتور هارفى ودكتوره جيجى ورحاله باشا معادلة بيطرى ياجماعه بلييييييز

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

أنا كمان بيطؤي يا ايمي

مش عارف أبعت على الخاص هنا

ابعتيلي أنتى و حديكي اللنكات اللي عندي

كمان هندي ورق النقابة في كيبيك لو عايزاه

بس أنت بيطري؟؟؟

ما تخافيش

أكيد دي مش حغلط فيها زي الجدول

بالتوفيق

يارب ميديكال ليا و لكل المنتظرين

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

mon ami envoyeur

ne soyez pas en colere a cause de ma parole

je voulais vous expliquer ce que j ai deja deduit et ce que j ai deia decouvert

nous serons des amis jusqu a la fin de notre voie

j amerais le mieux pour tous nous

merci

votre amie

Kerob

MERCI BEAUCOUP POUR VOTRE ASSISTANCE

MA MIE

KEROB

JE SUIS DESOLE

IL N Y A PAS D ACCENTS DANS MON CLAVIER

يارب ميديكال ليا و لكل المنتظرين

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

شكرا جدا يامحمد علىالرد يامسهل ياريت د جيجى ورحاله يردوا على

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

ازيك يا جي جي مش كنت ناوية تفتحى توبيك جديد علشان

الاستعداد للمقابلات 2011 فين التوبيك - تعالى نبدأ فى افتتاحه لان الناس اللى جالها الفايل نمبر عاوزين ينقلو

من توبيك المنتظرين الفايل نمبر لتوبيك جديد للاستعداد للمقابلة

ميرسي يا جيجي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

ايوة يا ايمي ابعتيلي الايميل بتاعك وانا هبعتلك المعادلة علي طول ما تقلقيش خالص

ازيك ياد. جيجى مرسى على ردك ايميلى

emy_286@yahoo.com

وياريت تضفينا للستتك مينا يوم 13-3 ومرمر &مينا يوم 20-3

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

عندى سؤال تانى مهم جدا ياريت حد عارف يرد على

الايميل بتاع الميعاد الميشن ده مكتوب فيه اوبشن عايز مترجم ولا لا الميشن اللى فات ماكنش مذكور الاختيار ده ياترى يتكتب ايه اقول اه عايزه ولا لا

ملحوظه المترجم نفع جدا الميشن اللى فات وبعدين لو كتبت ايوه عايزه اعرف انا اللى اجيبه ولا هما لانهم كاتبين مترجم على مسئوليتك الخاصه وياترى لو قلت اه ده يضعف موقفى فى اللغه

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

عندى سؤال تانى مهم جدا ياريت حد عارف يرد على

الايميل بتاع الميعاد الميشن ده مكتوب فيه اوبشن عايز مترجم ولا لا الميشن اللى فات ماكنش مذكور الاختيار ده ياترى يتكتب ايه اقول اه عايزه ولا لا

ملحوظه المترجم نفع جدا الميشن اللى فات وبعدين لو كتبت ايوه عايزه اعرف انا اللى اجيبه ولا هما لانهم كاتبين مترجم على مسئوليتك الخاصه وياترى لو قلت اه ده يضعف موقفى فى اللغه

اتنين اعرفهم فى الميشن اللى فات كان موجود معاهم المترجم

اثناء المقابلة و محدش طلب وجوده بس هو كان مفيد قوى للتابع لأ[نه بيبقى مستوى تالت او رابع بكتيره

بس انا متأكد محدش منهم طلب مترجم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و لو عندك وقت شوف مقابلات الناس افى الميشن اللى فات محدش جاب سيرة انه طلب مترجم

و كان موجود ؟

لو حد عنده راى مختلف ياريت يوضح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...