اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

وانا كمان في الانتظار والى ان تنزل الحلقة احب اقول لكل من

انا اقترحت اول موضوع وهو شخصي شوية معلش بس لان نفسيتي تعبانة وخايفة من الولادة ... دعواتكم :unsure:

جمد قلبك يا جميل - انت اول مرة ولا ايه -

انشالله تقومى بالف سلامة وتفرحي بالنونو ونحتفل بيكى فى توبيك لحالك

نفضل نهني ونبارك ونزغرط - كل اللى يدغل التوبيك زغروتة لى لي لي لي لوولولولولولوول للوووووى

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

اغابي ..

بجد مش عارفه اقولك ايه .. قصتك ادتني امل في الحياه لا تتخيليه .. من ان الواحده فينا ممكن تكون الظروف كلها ضدها ومفيش تشجيع من اي نوع ولكن تعمل حاجه تكون مؤمنه بيها والايام تثبت انها كانت على حق ..

بس تعرفي بجد والله بلا اي مبالغه ربنا يكرمهم جامد اوي والدك ووالدتك واضح ان هم الي عرفوا ينشئوكي صح عشان تبقي من النوع الي بيتصرف صح .. والنوع ده نادر على فكره ..

ربنا يخليهم لك ويخليكي لهم ..

مستنية الحلقات الجايه بفارغ الصبر ..

==========

جود فيث ..

مش كفاية رضعتم قدام بتوع ابو سالم عاوزين تولدوا هنا كمان ؟ .. انا مليش دخل في الحوار ده ..

كفر ابو سالم .. رجاء كله يدور وشه وياريت تاخذ الباب في ايدك وانت طالع ...

انا ولدت مرتين في مصر مرة طبيعي ومرة قيصري وفي المرتين كنت قبل موعدي بشهر وبالتالي ماما معرفتش تنزل اجازه لانها في كل مرة بتبقى مظبطه نفسها على الموعد النظري وانا بفاجأها دائما بموعدي الفعلي ..

في المرتين كنت لوحدي تماما معنديش غير ربنا .. والحمد لله بينفعني ويغنيني عن اي حد .. توكلي عليه واولدي لوحدك .. واهي تجربة لو اجتزتيها يبقى اضفتي في سجلك المشرف حاجه تتباهي بيها وتقولي اعتمدت على الله ثم على نفسي والحمد لله .. سديت ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

برشح الاجهزة المنزلية ...

زى موضوع حكايتى مع غسالتى بتاع بوسو :unsure: ...ربنا يرجعها بالسلامة ان شاء الله

رابط هذا التعليق

اغابي ..

بجد مش عارفه اقولك ايه .. قصتك ادتني امل في الحياه لا تتخيليه .. من ان الواحده فينا ممكن تكون الظروف كلها ضدها ومفيش تشجيع من اي نوع ولكن تعمل حاجه تكون مؤمنه بيها والايام تثبت انها كانت على حق ..

بس تعرفي بجد والله بلا اي مبالغه ربنا يكرمهم جامد اوي والدك ووالدتك واضح ان هم الي عرفوا ينشئوكي صح عشان تبقي من النوع الي بيتصرف صح .. والنوع ده نادر على فكره ..

ربنا يخليهم لك ويخليكي لهم ..

مستنية الحلقات الجايه بفارغ الصبر ..

==========

جود فيث ..

مش كفاية رضعتم قدام بتوع ابو سالم عاوزين تولدوا هنا كمان ؟ .. انا مليش دخل في الحوار ده ..

كفر ابو سالم .. رجاء كله يدور وشه وياريت تاخذ الباب في ايدك وانت طالع ...

انا ولدت مرتين في مصر مرة طبيعي ومرة قيصري وفي المرتين كنت قبل موعدي بشهر وبالتالي ماما معرفتش تنزل اجازه لانها في كل مرة بتبقى مظبطه نفسها على الموعد النظري وانا بفاجأها دائما بموعدي الفعلي ..

في المرتين كنت لوحدي تماما معنديش غير ربنا .. والحمد لله بينفعني ويغنيني عن اي حد .. توكلي عليه واولدي لوحدك .. واهي تجربة لو اجتزتيها يبقى اضفتي في سجلك المشرف حاجه تتباهي بيها وتقولي اعتمدت على الله ثم على نفسي والحمد لله .. سديت ..

ميرسي يا دوحة

انا بحبك اوى - كلك زوق وطيبة

وبالنسبة للكفاح ورثته من ماما مش بابا - ماما نموذج للست الجبارة اوى - وقلبها جامد - لكن بابا مش زيها كدا

ماما محترفة كفاح واجرام - تفوت فى الحديد انا ما اجيش حاجة فيها

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

ما شاء الله عليكي يا أغابي :roseop:

المهم في الموضوع إنك جات لك الجرأة إنك تعملي اللي انت عايزاه بالرغم من معارضة الآخرين..

مع علمك إنك حتتحملي مسئولية فشله لا قدر الله إن فشل ..

و مع إن المفروض إن لو حصل تعثر إن الواحد يسلم أمره لله و يقول قدر الله و ما شاء فعل..

و لكن ده لو كان الراجل هو اللي غلط..

و لكن الست لو هي اللي غلطت ..عادة الراجل حيمسكها لها ذلة للأسف في معظم الأحيان

تحياتي :unsure:

ملحوظة هامة :

عوووودييييييييي يااااااا بوسيييييييييي

ربنا آتنا في الدنيا حسنة .. و في الآخرة حسنة .. و قنا عذاب النار

.. يا رب ..

احفظ مصر و المصريين

رابط هذا التعليق

مواضيع مقترحة:

اجهزة منزلية حديثة تجعل الحياة اسهل كل واحدة تحكي تجربتها والجديد سواء عندها او مقتنعة بيه وفي الخطة ان شاء الله تشتريه

عمل المرأة العربية في الدول العربية والغربية الصعوبات والتحديات ونظرات المجتمع لها وهل فيه تفرقة بينها وبين العمالة الاجنبية او المواطنين من حيث الراتب او المعاملة وغيره

كتاب مفيد كل واحدة تقول ايه كان اخر كتاب قراته وتحكي ملخص عنه حتى لو كان من زماااااااااااااان او كتاب اثر فيها وتدي فكرة لينا عن الكتاب

سياحة وسفر لو حد راح اي مكان ترفيهي او مكان جديد يحكي عنه ويقول مميزاته والخصائص اللي فيه حتى لو من زمان مش مشكلة

صدقوني كلنا هنستفيد بمعلومات وخبرات وخصوصا ان كل واحدة او اتنين تلاتة مننا في بلد شكل

انا اقترحت اول موضوع وهو شخصي شوية معلش بس لان نفسيتي تعبانة وخايفة من الولادة ... دعواتكم :roseop:

انا عاجبنى كل المواضيع و راى نناقشهم واحده وحده بالترتيب

بس صوتى هديه لرقم واحد الاسبوع ده ياله بقى عايزن 6 اصوات عشان الموضوع يتناقش

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

ممكن استاذن حضراتكم اكتب مداخلة اعتراضية. انا مش هقلب الموضوع طبخ ولا اي حاجة تانية. ده مجرد شكر و تقدير لبوسي (اغرا ء ات عشان ترجع) :

مرسيييي يا بوسي

هتقوليلي لييييييه

هقولك عشان اول طبخة ليا كانت جمبري و كنت هعمل جمبو رز عادي لحد ما اكتشفت رز الجمبري بتاع بوسي.

و ياللهول الرز سرق الاضواء من الجمبري على السفرة.

و اول طبخة ليا كسررررت الدنيا.

شوفتي خيراتك على صغار المنتدى كتييييره ازاي؟؟؟

يلا ارجعي بقى و مبقيش رخمة عشان انا عارفه انك بتعملي كده بس عشان توحشينا.

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

عودى -

يا بوسبس

انت

فين

يا جهاد - يا بوسي

ارجوكى

لو ما رجعتيش

حانتحر

وارمى نفسي

من

فوق

المكتب :rolleyes: اللى بشتغل عليه دلوقتى

واهديكى اغنية عمر دياب

عودى - يا بليه عودى - يا بليه جالها الشاطر وخدها من الغولة اللى بتضربها

بس مين الغولة دي :roseop:

رابط هذا التعليق

اغابي مستنيين الحلقة الجاية على احر من الجمر :rolleyes:

وانا سوابق طبعا بس كل مرة تخوف كانها اول مرة ... ربنا يستر

دوحة ولا ضحى يا ريت تودضحيلي النقطة دي عشان انا بجد مش عارفة فيه ناس بتقولك كده وناس بتقولك كده فانت مين في دول

انا حصلي نفس اللي حصلك بالظبط في اول ولادة ماما كانت مظبطة نفسها تيجي على معاد الولادة والاستاذ شرف بدري 5 اسابيع وماما جت بعدها بشهر طبعا كنا بنقدم للواد في المدرسة هههههه

وبالفعل الواحد ملوش الا ربنا في كل وقت ومكان ربنا يثبتنا ويعينا على طاعته

بالنسبة للمواضيع الاجهزة المنزلية موضوع اجتذب كل الاصوات نبدأ فيه ان شاء الله بكرة بس انا عندي فرق توقيت حاول اظبطه وان لم يكن على الاخوات مراعاة فروق التوقيت

دامو تعالي احكيلي عملتي ايه في موضوع الشغل اشتغلتي ولا لسه اخر حاجة انك عملتي انترفيو عشان تشتغلي تقريبا تلي ماركتنج والمقابلة كانت واو وبعدين حصل ايه

الغالية بوسي ......... عودي يا بلية .. عودي يا بلية

قال رسول الله صلى الله عليه و سلم :

( أنا زعيم ببيت في ربض الجنة لمن ترك المراء وإن كان محقا، وببيت في وسط الجنة لمن ترك الكذب وإن كان مازحاً، وببيت في أعلى الجنة لمن حسَّن خُلُقَه )

صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم

رابط هذا التعليق

الله حلو اوى الموضوع دا مساحة خاصة بينا نحكى كتاب حياتى يا عين

بس عندى شوية كلام اد كدة

اعزل بس النهاردة وبكرة وافوق وارجع احكيلكوا ادعو لى بقى فى موضوع العزال دا

( يا بني إذا افتخر الناس بحسن كلامهم فافتخر بحسن صمتك ) .

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ايه رايكم نتكلم على الاجهزه المنزليه الاول وقلولى رايكم لانى بجد محتجالكم

انا عايزه اشتر كيتش ماشين ومش عارفه اجيب مابين (مولينكس ,وبراون)لان فى جماعه رشحوا ده وفى رشحوا ده وفى ناس بيقولولى بلاش براون لان مفيش توكيل فى مصر ليه

ايه رايكم اعمل ايه اجيب ايه بالظبط

وشكرا على اتساعتكم لى :lol:

ان الانسان يقدر بما يمتلك بل يقدر بما يفعله

وليس بما فعله حتى الان بل مايمكن ان يحققه فى المستقبل

رابط هذا التعليق

انا عايزه اشتر كيتش ماشين ومش عارفه اجيب مابين (مولينكس ,وبراون)لان فى جماعه رشحوا ده وفى رشحوا ده وفى ناس بيقولولى بلاش براون لان مفيش توكيل فى مصر ليه

بصى يا ستى بكره ان شاء اله نبتدى فى الكلام فى الموضوع المختار بس احنا انهارده لسه فى مرحله التصويت و لسه مستنين كمان صوتين عشان نبتدى فى الموضوع بكره

انما احنا انهارده لسه بنتاناقش فى موضوع مدام غابى و قصص الزوجات المكافخات

خلاص و ان شاء الله يكون سؤالك اول سؤال يتجاوب بكره

تم تعديل بواسطة jasmin hamed

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

حبيبة قلبي - انا فى راى ان المونيلكس اضرب خلاص - ما تشتريش منه ما بقاش فرنسي حتى لو اتكتب عليه انه صنع فى فرنسا - حتى تشطيبه فيه بروز زايده بلاستك والفنش بتاعه مش اوى - حاولى تكون الكيتشن ماشيين كلها استالس بس دي غالية وتكون امريكية وانا حاجيبلك الاسماء او بروان ممتاز برضوه

وهنا فى الكويت البراون اغلى سعره من المونيلكس - مفيش اقبال على مونيلكس - بيحطو عروض عليه يعنى مثال هنا فى الكويت مفيش اقبال عليه كسلعة يقوموا يحطوا عليه خلاط مونيلكس + مطحنة بن مونيلكس مجانا

انا اشتريت خلاط يدوي براون كله استالس ومفرمة للحمة والبصل والثوم والملوخية الخضرا براون ومشتريا لماما منه كمان ومعاها فى مصر ليه 4 سنين بتشكر فيه اوى

برضوه مشترية مفرمة بروان وغلاية شاى براوون وعندي اجهزة فى مصر كتير اوى بالكراتين ما اتفتحتش لانى بانزل مصر اجازات صغيره جدا ووبقعد فى بيت بابا اغلب الوقت مش شقتى - علشان كده مش فاكرة بس فاكرة ان فيه اجهزة براون كتير - وخلاط عادى بس كنوود وكويس جدا وبرضوا الاستعمال للاجهزة لازم يكون هادي لان الاجهزة حساسة

رابط هذا التعليق

بسم الله ماشاء الله ايه التقدم والحاجات الحلوه دى تتحسدوا وانا اول واحده طبعا هاحسدكم :lol: والله العيشه من غير الاحبه حاجه وحشه جدا

وحشتونى وحشتونى وحشتونى ...........................

بجد والله حاسه انى سافرت بعيد عنكم واتغربت والوحده وحشه قوى اتاريكم اللى مصبرنى على الغربه :lol:

حبيبى الحلوين

بجد انا معرفه اشكركم ازاى على وقوفكم جنبي فى محنتى بجد ومش عايزه اقولكم اد ايه حسيت ان الدنيا لسه بخير فى ناس بتسأل على بعضها

طبعا كان بعدى عن المحاورات ليها اسباب كتير ومش زعل والله من أحد ولكن أحساس بالضياع مش عايزه اكتب مفيش حاجه جديده كنت ملانه من كل شئ من البيت ومن الشارع ومن المكان من كل حاجه مش عايزه اكلم حد عايزه اخد نفسي وابنى فى حضنى وانطوى فى زئر كده ومش عايزه حد يشوفنى طبعا دى كلها مشاعر بتيجي لكل واحده فينا فى اوقات مختلفه وبعد تراكم حاجات كتير والحمد لله انى فقت من اللى انا فيه برسايلكم وبرساله حلوه على الصبح من ماما قريتها النهارده بس هى كانت امبارح وكان نفسي اشوفها امبارح وربنا ييسر ان شاء الله

المهم طمنونى الامن مستتب ولا لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا شايفه ان فى مواضيع مقترحه وموضوعه للمناقشه واعتقد ان موضوع الاجهزه المنزليه هو الاكثر شعبيا حاليا واخد سكور عالى لذا اعتقد انه هو المحبذ ان شاء الله

بس قبل كل هذا اريد ان انوه ان هناك موضوع كنت اريد مناقشه اولا ولكن بعد استأذان الاداره والى الان لم ارد على الاداره ولكنى اريد منكم مشاركتى فى الرد واعطائي هد لين للمواضيع

الموضوع وما فيه انى قمت بتقديم طلب للاداره بفتح باب كامل للمرأه مثله كمثل باب المغتربين و موضوعات شخصيه وهكذا لما للمرأه من اهميه فى المجتمع حيث انها نصف المجتمع وهى من تنجب النصف الاخر لذا فهى المجتمع كله لذا ما رأيكم فى هذا الامر وطبعا هناك باب يضم الاسره والطفل ولكن هذا الباب احس فيه انه غير مكتمل بل يضمن حاجات معينه فمثلا لم اجد بيه مواضيع تخص العنايه بالبشره او العنايه بالشعر والاظافر و اساليب التدليك والمساج والتمارين الرياضيه المهمه للمرأة بل معظم المواضيع تضم اكل الاطفال او مشاكل عنهم كالعنف والحاجات دى دا غير مواضيع تخص الكبار كالازواج ودى دايما بنلاقيها فى مواضيع شخصيه

وبعد ان نناقش هذ الموضوع بالسلب والايجاب وايضاح كلا منهما بالاسباب سأرسل الرد للاداره

ها رايكم ايه فى موضوع فتح باب مخصص للمرأه فى محاورات المصريين لانى حاسه ان فى حاجات كتير ناقصه بدور عليها بره وانا عايزه الموقع ده كامل متكامل

لذا انا فى انتظار ردودكم ان شاء الله

ملحوظه هامه جدا

لقد عادت اختكم بليه هههههههههههههه كما اسمانى البعض منكن وابعث لكل منكم وكل من سألت على ع الخاص وعلى العام برقيه بها اسمي تعابير الحب فى الله

وبجد جزاكم الله كل الخير واجزلكم كثير العطاء ان شاء الله

تحيه وتقدير لكل من ساهم فى تنشيط هذا الموضوع ولنبقي دائما على الدرب سويا :lol:

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

تم القبض متلبسا على العضو ahmos1

3 عدد القراء الحاليين لهذا الموضوع (1 الزوار 0 المتخفين)

2 الأعضاء: ahmos1, pocy

يرجى اتخاذ اللازم

امال فين لماضه مش هي اللى ماسكه الامن هنا ولا ايه ههههههههههههههههه

الكرسوله اللى على راسك يا لماضه كبيره مش بينه عنيكى وانا اقول ليه مش بتشوفى حد

عايزن نعمل جمعيه ونشترى كسروله صغيره تبين عيون مديره الامن عندنا علشان تمسك الناس متلبسين

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

تم القبض متلبسا على العضو ahmos1

3 عدد القراء الحاليين لهذا الموضوع (1 الزوار 0 المتخفين)

2 الأعضاء: ahmos1, pocy

يرجى اتخاذ اللازم

امال فين لماضه مش هي اللى ماسكه الامن هنا ولا ايه ههههههههههههههههه

الكرسوله اللى على راسك يا لماضه كبيره مش بينه عنيكى وانا اقول ليه مش بتشوفى حد

عايزن نعمل جمعيه ونشترى كسروله صغيره تبين عيون مديره الامن عندنا علشان تمسك الناس متلبسين

بايد جدا فتح ركن خاص للمراة

مثلا باب يكون للتجميل

باب للعناية بالادوات والاجهزة المنزلية

واهم باب الازياء واخر صيحة واسماء المحلات

باب لمشاكل وحلول

باب بالمشاكل الصحية بعد الولادة واثناء الحمل

موافقة وبشدة كمان يا صاحبة الافكار الجنان

رابط هذا التعليق

من يومين كده فكرت في ان المواضيع الي ممكن نتكلم فيها كتير .. ولقيت انها مش هينفع تبقى في موضوع واحد وان من الافضل فلا يكون لها باب مستقل.. فكرت اراسل الادارة او انزل موضوع في قسم شؤون المحاورات لمناقشة الفكرة ..

بس عاوزين الحق ومن دون زعل ؟

بعد قليل من التفكير وجدت انها ـ من وجهة نظري ـ فكرة مش صائبة ومعتقدش ان تنفيذها هيبقى مجدي ..

اولا لان عدد السيدات الي في المنتدى مش كتير بالدرجه وبكده الخبرات الي مطلوب الحصول عليها مش هتبقى كافية .. يعني اي سؤال نسائي عاوزه اطرحه تقريبا عارفة مسبقا كل واحده فينا رايها فيه ايه ..

واعتقد ان حتى لو فتحنا هنا قسم ( لحواء ) فالقسم ده هيشتغل له يومين حلوين وبعد كده ( هينش ) ..

ده رايي الخاص الي بالتاكيد هو غير ملزم برغم اقتناعي بيه ..

تم تعديل بواسطة Folana

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

سلاااااام عليكم

الحمد لله الطقم كله قام بالسلامة من دور العيا الظريييييف جدا اللى عندنا

باسجل متابعتى لموضوع أغابى المجتهدة وكل مشاراكتكم الحلوة وحشتنى جدااا

لماضة سلامة قلبك ياحبيبتى الحمد لله قطاقيط المحاورات كلهم دلوقتى تمام ربنا يبعد عنهم جميعا المرض ويحفظهم ويحفظكم

حبيبتى توتة تسلميلى يا حبيبتى على سؤالك وحشتينى جدااا ووحشنى كلامك اللى يدخل القلب طواااااااالى

بوسى الغالية الف سلامة عليكى من الزعل والله ربنا يهون عليكى يارب وييسرلك امورك والف مليون شكر على سؤالك ..ربنا يبارك فيكى يارب وفى عمورى

كل المحاوراتيات ..... ربنا يرزقنا دايما محبتنا لبعض فى الله وحبنا لمساعدة بعض يارب

امممممممم

اه نسيت

صوت تانى للأجهزة الكهربائية بعد مذكرات أغابى الجبارة للستات المحتارة :blush2:

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

وحشتووووووووني جدا أنا كمان كنت متقوقعة شوية ولسه هتقوقع حبة

انا مع مناقشة كل المواضيع المقترحة و تصويت للاجهزة المنزلية ياريت

فعلا لاننا محتاجين ييجي 10 ايدين تشتغل معانا ويمكن كمان ماتكفيش

أغابي الرائعة .....تلميذة في الفصل مع بقية اخواتي البنانيت هنا

بوسي يارب تكون امورك بقت احسن وخديني جنبك في الزؤر

يللا شدوا الهمة وهحاول اقول اللي عندي معاكم :ninja:

قال الله تعالى في حديث قدسي

( أنا عند ظن عبدي بي فليظن بي ما شاء........... )

نستطيع تغيير حياتنا بهذا الحديث من الان

مع الأخذ بالأسباب............

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ايه ده انا حاسة اني دخلت اليوم المفتوووووووح

طيب....

حبيت اهدي اغنية يا صباح الخير ياللي معانا لكل من تيتة و عمو و طنط في ساحل العاج

ع فكرة بقي: انا مش عارفة اخش معاكم في اي حوار.....ليه بقي

كل ما اشمر كم الزوكتة و اخش الاقي مواضيع مش عارفة اشارك فيها....طب اجهزة كهربائية....طب وصفات زوجية لحياة هنية.....طب قومي يا سعدية ولعي ع الملوخية

استمروا بس انا هتابع بقي...

اديني ماسكة الجرنان و ببص من وراه

صباااااااااااااحكم لونه غير

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...