اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

نـــــــــــــــــون النســــــــــــــــــــــوة ....

طبعا يعنى احنا يا حبايبى ...... ايوه تعالى معانا هنا لنبحر سويا فى عالمنا الخاص بعيد عن الرجاله وعن مناخيرهم اللى حشرنها دايما معانا فى كل شئ

تعالى ..... نساعد بعضنا البعض نشد أذر بعض فى كافه المواضيع اللى تخصنا واتمنى منك اختى وامى وابنتى ان تجعلينا نساعدك وان تساعدينا كلما اتاحت لك الفرصه فنحن بحاجه الى رأيك وتعبيرك وأفكارك نحتاج الي خبراتك فى مجالك ...... نحتاج منك ان تكونى سندا لي فى مشاكلى مع زوجى اطفالى مع اهلى مع امى مع ابي .....

حبيبتى واختى فى الله نون النسوه ماهو الا مساحة حرة جدةامن المصارعة الحرة للستات فوق العشر سنين ...لا بجد مكان مكتوب عليه ممنوع الدخول للرجال....اه ونوقف بره بودى جارد...يحرس المنطقة

مساحة كده نفضفض فيها ...نسأل نستشير ....نتبادل الخبرات ...وصفة حلوة ...ساعة شيك ...مناسبة ..

اسألى واكيد ...تكيد هاتلاقى خبرات ...متنوعة تقدرى تختارى منها اللى يناسبك ...

وطبعا دى كانت فكره اختنا : شيكووووووووووووووو ومعظم الكلام كلامها ايضا وهذا للتوضيح

منتظرك اقتراحاتكم فى مواضيعنا المختلفه والتى نذكر منها على سبيل المثال لا الحصر

الحمل .............والولاده ..............والرضاعه ................. المطبخ................... الرومانسيه ..................... الاختيار الصحيح للزوج ................... حق الزوجه وحق الزوج

فى الطبيعي تكون المشكله نعتبرها خاصه بنا ولكننا من خلال الردود نجد انها مشكله عامه ومعا سنجد لها حل ان شاء الله

عزيزتى .....................ارجوكى افيدينا برأيك :lol:

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

فينكم يا حبايبى منتظره تفاعلكم قبل اقتراح اى موضوع

ارجوكم لا تفشلونى على قوله الخليجيين

وانا انتظر منكم ردودكم ان شاء الله قبل فتح اى موضوع

بالعربي كده مين معانا ومين فى الجهه المعاديه ههههههههههههههههه

تم تعديل بواسطة pocy

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

...لا جامد يا بوسو ....

يلا عاوزين بقى التسأؤلات تنزل ترف علينا..

اول سؤال ...حد جرب الاسبراى الشعر بتاع صن ان؟؟كويس ولا ايه الموضوع ؟؟

سؤال تانى برضه وحياتك ...البيبى ليس احسن ولا الستن هير بتاعة براون ؟؟

وبعدين سمعة عن ستن هير للشعر الملون؟؟حد يعرف عنها حاجة ياريت تقولولى

رابط هذا التعليق

معاكى طبعا يا مدام بوسى و مش عايزين نشوف حس جنس راجل هنا

اول حاجه عايزه ارجوها من كل الاخوات الى هتدخل و تكتب فى الموضوع ده ( الاختلاف فى الراى لا يفسد للود قضيه ) يعنى ارجوكم بلاش اى توتر و انفعال عايزين ديه تكون مساحة حريه مش كبت

يعنى قولوا الى في نفسكم و ما تاخافوش ماحدش هنا رقيب على حد و مافيش حد كامل عشان يحكم على غيره بالنقص

وعلى فكره انا كنت متابعه المحاورات من حوالى سنه يعنى براقبكم كلكم من بعيد لبعيد و اكيد بحبكم كلكم سواء اتفقنا او اختلفنا

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

انتو عارفين بقى لو جبتو سيرة الرجالة :lol:

انتو اللى ابتديتو يا نون :lol:

انا أعرف واحد فاضى ممكن يشتغل لكم بودى جارد مش بادى جارد :lol:

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

...لا جامد يا بوسو ....

انا جربت الصن ان ده من اكتر من 6 سنين و نشفلى شعرى جدا و كنت جايبه الى بيصفر الشعر والحقيقه معمليش اى حاجه . بس لو عيزه تصفرى شعرك ميه بحر و شمس لو عملتى كدا 10 ايام حتلاقى شعرك عمل Low light لوحده

البيبى بليس شغال ما بيحرقش الشعر انا بحب فيه القطعه الى بتضلع الشعر و تقريبا ماستعملتش غيرها

رابط هذا التعليق

استاذ/ محمود ...

مع احترامى لحضرتك تماما ......

حضرتك دخولك هنا مممممممممممممنننننننننننننوع ومخالف لقواعد المنطقة .....

ومعلهش ...لو حد اتعرضلك هنا موش هاتلاقى اللى يدافع عنك......هن ...وبس

رابط هذا التعليق

...لا جامد يا بوسو ....

انا جربت الصن ان ده من اكتر من 6 سنين و نشفلى شعرى جدا و كنت جايبه الى بيصفر الشعر والحقيقه معمليش اى حاجه . بس لو عيزه تصفرى شعرك ميه بحر و شمس لو عملتى كدا 10 ايام حتلاقى شعرك عمل Low light لوحده

البيبى بليس شغال ما بيحرقش الشعر انا بحب فيه القطعه الى بتضلع الشعر و تقريبا ماستعملتش غيرها

بصى يا ياسمين انا موش عاوزة اصفر ...ولا ابيض ..انا اللى اعرفه انه للشعر الفاتح اساساً علشان يحافظ على لونه...وبما ان الطرحة بتخلي الشعر يغمق ..فكنت بدور على حاجة تحافظ على اللون الطبيعى ..سمعت ان صن ان ده اسبراى للموضوع ده...موش عارفة

رابط هذا التعليق

انا عايزه اسائل سؤال من يوم ماخلفت و بجد ماعنديش الجراه انى اسائله لاى حد اعرفه عشان انا عارفه انى مجرد ما هفتح بقى الناس هتفضل تبصلى من فوق لتحت و تتهمنى انى ام سيئه مع ان انا متاكده انى مش انا بس الى حاسه الاحساس ده

هو فيه حد غيرى من الامهات كان بيكره مرحله الرضاعه غيرى يعنى بجد كانت اسوء من الحمل عليا و هيا سنه ونص وبامانه ماقدرتش اكتر من كده ؟

رابط هذا التعليق

استاذ/ محمود ...

مع احترامى لحضرتك تماما ......

حضرتك دخولك هنا مممممممممممممنننننننننننننوع ومخالف لقواعد المنطقة .....

ومعلهش ...لو حد اتعرضلك هنا موش هاتلاقى اللى يدافع عنك......هن ...وبس

انا جربت فعلا البيبى ليس مرة..وهى معقولة ...بس كمان شوفت الستن هير وانا فى الصيدلية ولاقتها جامدة وفيها امكانيات اكبر ..ممكن تعملى ويفى ...وحركات ...ممكن حد جربها يقولى ...

رابط هذا التعليق

...لا جامد يا بوسو ....

بصى يا ياسمين انا موش عاوزة اصفر ...ولا ابيض ..انا اللى اعرفه انه للشعر الفاتح اساساً علشان يحافظ على لونه...وبما ان الطرحة بتخلي الشعر يغمق ..فكنت بدور على حاجة تحافظ على اللون الطبيعى ..سمعت ان صن ان ده اسبراى للموضوع ده...موش عارفة

بصى يا ست شيكو الصن ان ده الهدف منه لنو حضرتك تحطيه على شعرك و تعرضى شعرك للشمس و هوه يفتحو شويه . عشان كده اسمه Sun in يعنى لو حضرتك مش هتعرضى شعرك للشمس ما لوش لزمه . بالنسبالى انا حطيتوا و عرضت شعرى للشمس و بردوا ماعملش حاجه .

رابط هذا التعليق

...لا جامد يا بوسو ....

بصى يا ست شيكو الصن ان ده الهدف منه لنو حضرتك تحطيه على شعرك و تعرضى شعرك للشمس و هوه يفتحو شويه . عشان كده اسمه Sun in يعنى لو حضرتك مش هتعرضى شعرك للشمس ما لوش لزمه . بالنسبالى انا حطيتوا و عرضت شعرى للشمس و بردوا ماعملش حاجه .

طب حد يعرف بدايل طبيعية ...يعنى ممكن نحافظ على اللون الطبيعى ازاى ...بس ارجوكم محدش يقولى بابونج ...علشان ولا بيعمل حاجة ...

رابط هذا التعليق

انا عايزه اسائل سؤال من يوم ماخلفت و بجد ماعنديش الجراه انى اسائله لاى حد اعرفه عشان انا عارفه انى مجرد ما هفتح بقى الناس هتفضل تبصلى من فوق لتحت و تتهمنى انى ام سيئه مع ان انا متاكده انى مش انا بس الى حاسه الاحساس ده

هو فيه حد غيرى من الامهات كان بيكره مرحله الرضاعه غيرى يعنى بجد كانت اسوء من الحمل عليا و هيا سنه ونص وبامانه ماقدرتش اكتر من كده ؟

مين قال انك أم سيئه لانك مكنتيش عايزه ترضعي ابنك وعلى الرغم من كده رضعتيه واستحملتى علشان ابنك يكبر ومناعته تقوى لمده سنه ونص ده لوحده كفايه

ربنا يوفقك يا قمر والمره الجايه يمكن يكون احساس افضل ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تم تعديل بواسطة Folana

رابط هذا التعليق

مين قال انك أم سيئه لانك مكنتيش عايزه ترضعي ابنك وعلى الرغم من كده رضعتيه واستحملتى علشان ابنك يكبر ومناعته تقوى لمده سنه ونص ده لوحده كفايه

ربنا يوفقك يا قمر والمره الجايه يمكن يكون احساس افضل ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شكرا يا بوسى على الرقتك انا كمان كنت بحب فترة قرب ابنى منى بس بجد كان عندى اكتئاب مزمن يمكن يكون لغبطت هرمونات ولا ايه انا مش عارفه عياط من اقل حاجه و تقريبا فى سنه و نص خرجت اربع ولا خمس مرات اهيه ايام و بنعشها اهم حاجه انى فضفضت لانى كنت مخنوقه بشكل بس بجد حاسه انى احسن دلوقت

تم تعديل بواسطة Folana

رابط هذا التعليق

بوسى

اهنيك على فتحك الموضوع ده 00اللى انا كلى ثقه ان كل متابعيه هيكونوا من الجنس الخشن " بس من وراء الكواليس " الممنوع مرغوب 000زى بالظبط كده لو عملوا باب للرجال فقط 00هتلاقى كل ستاتيت المنتدى أل ايه معديه من قدامه كده قامت سمعت لها كلمتين راحت داخله ورده عليهم

مااااااااعلينا 0000المهم نحترم خصوصيه بعض ولو كان الامر مفتوح

شوفوا بقى 00موضوع تفتيح الشعر ده يا بنات ناجح معايا جدا سواء بالصن ان او البابونج بس بشروط00

يعنى اولا لام مايكونش شعرك مصبوغ ولا بالحنه يعنى بطيعته

ثانيا البابونج ممتاز بس مش من اول مره 000ولو عاوزه نتيجه سريعه استعملى الحنه مع اضافات خاصه لتغير لون الشعر 00

وعلى فكره عندى وصفه جنااااان لتطويل وتتقيل الشعر الضعيف 00وجربتها مع بنتى والنتيجه 100 %

مين قال انا ؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

الاخوات الفضليات...

استعرت الجملة الموضحة أعلاه للاخت الفاضلة قلب أبيض...لتعبر عما نريد قوله....أن المنتدى مفتوح للجميع ..ولكى نحترم خصوصية الاخر ارجو ألا نتطرق لامور قد يكون غيرمستحب مناقشتها على العام....

وفى انتظار وصفة إطالة الشعر...

خالص مودتى واحترامى...

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

بوسى

ماما قلب أبيض عندنا يا مرحبا يا مرحبا وحشانا يا قمر ومنورانا ايه كده تعالى معانا وبخبراتك نورينا

اهنيك على فتحك الموضوع ده 00اللى انا كلى ثقه ان كل متابعيه هيكونوا من الجنس الخشن " بس من وراء الكواليس " الممنوع مرغوب 000زى بالظبط كده لو عملوا باب للرجال فقط 00هتلاقى كل ستاتيت المنتدى أل ايه معديه من قدامه كده قامت سمعت لها كلمتين راحت داخله ورده عليهم

فعلا انتى عندك حق وانا اول واحده موجه ليها الكلمه دى وميرسي ليكى جدا يا قمر على النصيحه الغاليه دى

شوفوا بقى 00موضوع تفتيح الشعر ده يا بنات ناجح معايا جدا سواء بالصن ان او البابونج بس بشروط00

يعنى اولا لام مايكونش شعرك مصبوغ ولا بالحنه يعنى بطيعته

ثانيا البابونج ممتاز بس مش من اول مره 000ولو عاوزه نتيجه سريعه استعملى الحنه مع اضافات خاصه لتغير لون الشعر 00

وعلى فكره عندى وصفه جنااااان لتطويل وتتقيل الشعر الضعيف 00وجربتها مع بنتى والنتيجه 100 %

مين قال انا ؟؟؟؟؟؟؟

أنا ................... أنا ............... أنا ................جدا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

الاخوات الفضليات...

استعرت الجملة الموضحة أعلاه للاخت الفاضلة قلب أبيض...لتعبر عما نريد قوله....أن المنتدى مفتوح للجميع ..ولكى نحترم خصوصية الاخر ارجو ألا نتطرق لامور قد يكون غيرمستحب مناقشتها على العام....

وفى انتظار وصفة إطالة الشعر...

خالص مودتى واحترامى...

الأستاذه الفاضله فولانه عندنا يا مرحبا يامرحبا

رشوا الارض ورد وفل وياسمين دى فلانه عندنا منوره

وشكرا جدا على النصيحه

رابط هذا التعليق

يابوسى احييكى احييكى أحييكى انتى وشيكو ع الموضوع انا فعلا باحتاج أسأل عن حاجات البنات دى والوصفات وباقعد أدور فى المنتديات التانية :lol:

بعد كده أسأل هنا الأول قبل ماندور برة :lol:

جاسمين : انتى طبعا أم جميلة زى ما بوسى قالت خصوصا انك كملتى سنة ونص تخيلى ان المعدل العام للرضاعة الطبيعية عند ستات كتير هو أقل من 6 شهور !

قلب أبيض : ألف حمد لله ع السلامة بجد بتنورى اى موضوع ..... مشتااااااااجين جوى جوى ياجميل

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...