اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

بنات عندى احساس وحش جدا ونفسي ارجع بلدى قوى

عايزه ارجع السويس واقعد هناك جنب اهلى ووسط ناسي

بجد حالتى النفسيه وحشه قوى

حد عنده الاحساس ده ....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليه يا بسبوسة كده - سلامتك من النفسية الوحشة

ما دام عندك نت - حاقولك اقتراحات مسلية جدا وحتدعيلي وحتنسي بيها اى حالة نفسية وحشة

حاولى تتعلمى لغاااااااااااااااات

بمعنى اني حاساعدك بمواقع تتعلمى منها كورسات لغة صوت وصورة

اتعلمى انجليزي حتلاقى مع الوقت مستمتعة جدا ويومك بيخلص بهدوء وكمان حيساعدك داه فى مذاكرة عمر لما يدخل المدرسة

لو متعلمة لغة انجليزي خلاص اتعلمى فرنسي وعندي مواقع لغة فرنسية تحفة واللغة الفرنسية بتعقد بتجنن بنهبل بيها انا شخصيا بحبها اوى اوى وعمالة اذاكر

عندك اللغتين مع انى دي واااااااااااااااااااسعة شوية :roseop: اتعلمى لغة ايطاليا او المانيا انا بحب الالمانى لانى درسته زمان صحيح انا نسيته دلوقتى :lol: بس هو لغة حلوة برضوه

وهكذا حتلاقى نفسك مستمتعة جدا باليوم بتاعك وعندك هدف بتحققيه و انا حاديكي مواقع للغات جميلة جد

ايه رايك بس اعملى جدول منظم للدروس وقلم خطه كويس ونبدأ ننظم وقتنا - ياريت انا عندي وقت زيك كده داه انت فى نعمة كبيره - استفيدي بالوقت

:unsure:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

اه يا بنتى حرام عليكى

يعنى انا عماله اشغل نفسى فى اى حاجه و انتى جيتى على الجرح و دلقتى بنزين

واحشنى القاعده فى البلكونه بتاعت بتنا قوى و الشارع و اخواتى و ولاد اخواتى المشكله ان الواحد مابقاش خفيف خفيف ذى زمان يعنى زمان كنت بنزل مصر فى الشهر مره انشاالله يومين بس دلوقت بجد السفر مع

بوتا مش متعه بالمره و بعمل حساب الف حاجه

رحمتك يا رب

ازيك يا جاسي

بجد حالتى النفسيه وحشه قوى من امبارح

ومش لاقيه حاجه اعملها او بمعنى ادق مش عايز اعمل حاجه

وصعبان على عمورى وانا مليش نفس العب معاه

حاسه ان الملل خانقنى وانى مش ببلدى وان اعصابي متوتره لدرجه ان حاسه ان ايدي بتترعش معرفش ليه

حاسه ان فى خير في بلدنا اكتر من هنا بمراحل بس احنا اللى فاكرين غلط

فى حاجات كتير الواحد ممكن يعملها بس صدقينى النفسيه مخليه الواحد مش عايز يعمل فيهم اي حاجه

فى حاجات كتير بتخلى الواحد مكروه على الغربه ومش قادر يسيبها

ادولى الاقي شغل لجوزى فى العين السخنه فىشركه من الشركات وساعتها اقدر اقنعه بالرجوع

وبلدنا اولى بينا

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

ليه يا بسبوسة كده - سلامتك من النفسية الوحشة

ما دام عندك نت - حاقولك اقتراحات مسلية جدا وحتدعيلي وحتنسي بيها اى حالة نفسية وحشة

حاولى تتعلمى لغاااااااااااااااات

بمعنى اني حاساعدك بمواقع تتعلمى منها كورسات لغة صوت وصورة

اتعلمى انجليزي حتلاقى مع الوقت مستمتعة جدا ويومك بيخلص بهدوء وكمان حيساعدك داه فى مذاكرة عمر لما يدخل المدرسة

لو متعلمة لغة انجليزي خلاص اتعلمى فرنسي وعندي مواقع لغة فرنسية تحفة واللغة الفرنسية بتعقد بتجنن بنهبل بيها انا شخصيا بحبها اوى اوى وعمالة اذاكر

عندك اللغتين مع انى دي واااااااااااااااااااسعة شوية :roseop: اتعلمى لغة ايطاليا او المانيا انا بحب الالمانى لانى درسته زمان صحيح انا نسيته دلوقتى :lol: بس هو لغة حلوة برضوه

وهكذا حتلاقى نفسك مستمتعة جدا باليوم بتاعك وعندك هدف بتحققيه و انا حاديكي مواقع للغات جميلة جد

ايه رايك بس اعملى جدول منظم للدروس وقلم خطه كويس ونبدأ ننظم وقتنا - ياريت انا عندي وقت زيك كده داه انت فى نعمة كبيره - استفيدي بالوقت

:unsure:

اغابي حبيبتى رسالتك وصلتنى على فكره بس مش ردى يعملى تعقيب للاسف

النت هو المنفذ الوحيد لى من ساعه ما قعدت من الشغل وكل يوم اشغل نفسي بموضوع فيه بس للاسف انا بزهق بسرعه

بمعنى انى عندى كورسات انجلش وعندى برامج كتير ممكن اتعلمها بس مش عايزه

وبجد ميرسي جدا على اقتراحاتك يا قمر ونفسي ابعتلك رساله انا هراسل الاداره واشوف ايه المشكله انى مش عارفه ارسلك رساله

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

بس على فكرة انا ليه سؤال هو ليه الغربان منتشرة فى السويس بالتحديد وبالشكل الفظيع ده ؟

يقال زمان في سالف العصر و الاوان ان ايام حرب السويس و تناثر القتلي و الغربان و جدت ضالتها هناك و من يوميها و محدش عارف يوقف نسلها :unsure:

و الله اعلم

تم تعديل بواسطة HanaaOsama

بسم الله الرحمن الرحيم " و من اعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا " صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

بس على فكرة انا ليه سؤال هو ليه الغربان منتشرة فى السويس بالتحديد وبالشكل الفظيع ده ؟

يقال زمان في سالف العصر و الاوان ان ايام حرب السويس و تناثر القتلي و الغربان و جدت ضالتها هناك و من يوميها و محدش عارف يوقف نسلها :unsure:

و الله اعلم

انا كنت هقول كده برضه بس مش رضيت اقول لانى مش متاكده قوى بس طالما نونا قالت كده يبقي خلاص عن ثقه يعنى

رابط هذا التعليق

تم ضبط الاستاذ ميدو فى الموضوع وتم عمل كوبي وبست عليه

2 عدد القراء الحاليين لهذا الموضوع (0 الزوار 0 المتخفين)

2 الأعضاء: pocy, engmido

رابط هذا التعليق

حول ...كله تحت السيطرة ..طب ضبط الضحية واتخاذ اللازم ...حول

رابط هذا التعليق

كلكن اجازة انهاردة

ممنوع كتابة اى ردود B)

انا راكبة بسكلتة مالصبح بجرى وراكن :lol: علشان اقرا التوبك من اوله

ولا فايدة

حسيت انى بنحت فالصخر والله :P

ارحمونى بقى :blink:

حتى نفسيتى بقت زفت يابوسى والله

شكلة بهتى عليا انهارده :lol:

رابط هذا التعليق

....يا نون ازيكم اجمعين ....والله منورين ...

ماتيجو نتكلم على الحركات والشقاوة ؟؟

ولا ايه نفسكوا مقطوع؟؟

طب بلاش شقاوات ...ايه رايكم نتكلم فى الديكورات ...بحبها

حد هنا بيعرف يعمل ابتكارات ابداعية ...دى غير طشة الملوخية...

ويغير فى المكان بلمسات اضافية ؟؟

اللى عنده افكار ديكورية ..يقولى ...وانا هانقلكم اخر اخبار الديكورات فى البيت والمكتب ..وبالصور ..

افكار دكوريه من ناحيه ايه تجديد في الغرفة مثلا ولا من الاول ولا ايه

رابط هذا التعليق

انا اشتريت النهاردة ايفوريا يا بنات

حته برفان مالوش حل والله.....جميل جداااااا........تسلميلى يا مغتربة ويسلم زوقك الجميل

كنت نازلة ادور على فندى فانتازى وطبعا مالقيتهوش قولت اسال على ايفوريا

بس طلع تحفةةةةةةةة

طب لما تصحوا بقى ابقوا قولولى عشان انا لوقتنا هذا سهرانة انا و جودى

اشوفكوا النهاردة ان شاء الله(خلاص ماينفعش اقول بكرة)

شدوا حيلكوا فى المسابقة بتاعة عمرو رضوان عشان مذكر سالم مايشمتش فينا......ماشى؟؟؟

سلام بقى

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

اللى اقصده انه ...كل واحدة من نون عندها لمسة حلوة تقدر تغير بيها معالم الحجرة مثلا ...

تقدرى تجيبى شريط استلوا من الورق بالوان مبهجة ...وده بيتباع فى كل حتة ...وتلزقيه فى الجدار عند 1/3 الحائط مثلا على ال4 حوائط بتوع الغرفة

ممكن برضه تجيبى ..اسكارف قديم من بتوك يكون لونه مناسب مع لون الاثاث او الفرش او السجادة وتعلقيه بطريقة ولمسة حلوة منك ..على الاباجورة ..واو فى قلب فاز كبير على الارض ..وده بيغير من الشكل تماما

ممكن برضه تجيبى غطيانجديدة لمخدات الانتريه او الصالون ..وتحطى المخدات دى فى الرض ..على بعض بشكل سريالى وتحطى عليهم اسكارف بشكل غير مرتب وفوقيهم سبحة ...جنب ترابيزة صغيرة ..هايدى روح التجديد

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

حته برفان مالوش حل والله.....جميل جداااااا........تسلميلى يا مغتربة ويسلم زوقك الجميل

تتهنى بيه يا رب و يحلى ايامك كلها

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

يا بنات الحقوا لغز 2 هيضيع مننا و نخسر الكاس و يشمتوا فينا

ابواب المسابقه ستغلق اليوم مساءا :unsure:

تم تعديل بواسطة HanaaOsama

رابط هذا التعليق

انا عاوزة اكتب بقى ونتكلم عن شئ مفيد يا بنات

بس ماما نونا قلتلى انها مش لاحقة ولسه فى صفحة 10 تقريبا فقولت نأجل شوية

شوية انضباط بقى الله يخليكوا :P

على فكرة التوبيك ده شكله هيتقفل من عدم الانضباط :rolleyes:

رابط هذا التعليق

يا بنات الحقوا لغز 2 هيضيع مننا و نخسر الكاس و يشمتوا فينا

ابواب المسابقه ستغلق اليوم مساءا :P

انا جاوبت يا نونا وان شاء الله نكسب يارب

وانا لولا الشفافيه كنت نشرت الاجابه هنا وربنا ييسرها

رابط هذا التعليق

يجى ينام بالليل ......انتا هتنام ...طبعا ما انا اخر حاجة بتفكر فيها اصحابك وخروجك اهم منى .......خلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ااااااااااااص

والله أنت بتقول فيها ، الزوجة لو قعدت معاها أربعة وعشرين ساعة إلا ربع وقلتلها الربع ده هروح أسلم فيه على واحد صاحبي تقولك أهو هو الربع ده اللي أنا عاوزاك تقعد معانا فيه ... صنف صعب أوي ياعم الحج ربنا يستر على السامعيين

احـــــم احم

نحن هنا ماتنسواشى.......انا عاوزه الحلاوه بتعتى :shutup:

فتفوته جاسوس بالمستندات بس خلاص

تم تعديل بواسطة محمد العنبى

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا عارفة انكم زعلانين مني.....و التوفافة علي وشي هتبقي إكواااااام......إكواااااام

معلشي....كنت بتخانق مع نفسي حبتين اليومين اللي فاتوا......و الحمد لله جت سليمة....(فاكرين مشهد بكيزة هانم الدرملي لما راحت تدفع وصل النور....و بعدين فيه واحد ست ادتها بالروصية....اهو انا كنت كده.... :lol: )

ايه حكايات الالغاز اللي ماشية في المنتدي

طب و عهد مين ده.....و عهد الله (مش قادرة امسك حاجة احلف عليها.....نفسي مصضوضة مووووووت).....انا اول ما اقرا كلمة لوغز.....احس ع طول كده اني مش هعرف اجاوبه....من قبل ما اقراه.....

حاولت اعصر المخيخ....بس منزلشي حاجة......كله فس خااااااالص

انا عندي لوكشة حاجات هفكر فيها معاكو بصوت مطرقع..... :lol:

1- ضربت شعري صبغة الاجازة اللي فاتت...و كان طالع توحفة موت أوي جودن خالص.....دلوقتي عدي عليه حوالي 5 شهور....و تحسوا كده ان فيه أوزازة كوركتور انكبت عليه...فبقي ايه المنظر العاطشفي....حوالي 5 سم مكعب... :lol: لونه الطبيعي...و الباقي الصبغة و اللي هي لا بقت صبغة و لا يحزنون و حاسة انها قلبت علي لون جناح البغبغان لما بيطلعوا من شباك العربية و هو سايق بإيد واحدة

انا كنت عايزة اضرب شعري لون تاني

بس حكاية ان اللون بيروح بيخلي شكل الشعر مش رومانتيكي خالص

رايكم ايه......اضرب الحيطة لون تاني.....و لا استني لما الصبغ القديمة تروح......بس دي هتبقي مسااافة بقي......و لا ااقصه بقي......هموت و اعمله كاريه....بس مش هاين عليا.....برضه أهو مغطي قفايا...... محدش عارف الايام الساقعة شايلالنا ايه؟؟؟

2- بقولكم ايه....احنا نعمل نفسنا نوبتجيات......كل واحدة تلفح عصاية الغلية......و تروح نخبط واحد علي راسه في الكوشك اللي فاتحينه ده و مسمسن نفسهم...."الجمع السالم......و القعدة ع السلالم"

انا لسه كنت بقرا قوصة عميكة جدا......ان الستات عايشين في الكوكو...قصدي الكوكب ده لوحدهم من غير اي حد.....و يااااااااه ع العيشة.....و خير اللهم اجعله خير بقي عندهم الفرصة انهم يتكاثروا ذاتيا ..........فين أيام درس العلوم.......و دودة الاميبا و الاسكارس

ايه رايكو بقي؟؟؟؟؟ مين عليه الدور....... اوعي حد يزنقني...... انا في غرفة العمليات....بمص جصب..... :lol:

3- لاحظت يا اوختشي المستمعة ان فيه حالة من الضباب اليومين دول ماشية علي سوتات المنتدي اللي كانوا فولة شمعة منورة......طب ايه ده يا أوختشي.......طب ما تيجوا كل وقت و التاني نعمل حوتة فضفضة كده.......... احسن يا شابة تطقي و لا شعر راسك يقع..........و لا يجيلنا اللومباجو.........منه لله اللي هد السلم للم للم

بس خلاويص

مساااااكم احلام سعيدة.........ده ع اعتبار اني الكائن الوحدي اللي لسه مفنجل عينيه ع وش الكرة الارضية............فيه صوت سيفوكية شخير جااااية منين.... مافيش غيرهم بتوع مسمط سالم دول

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

...لاقيت الفراش ...هنا ..قلت اجى امسى لاقيت الوان وحيطان مضروبة...وجرادل سايبس محطوطة على الباب ...

وفى واحد اسمه سالم قاعد عالسلالم ....ولسان طويل عاوز قطعه ....

وحشتينى يا لمضمض والله ...

بالنوسبة لشعرك الغجرى ..المفتوش ....على القفا مفروش ..انصحك بلاش الوان انا متأكدة ان لونه الطبيعى احلى من الوان البتنجان اللى واكله البغبغان

وبالنسبة للقص ...ياريت تجربى تقصى حاجة تانية ..اطول سنة من شعرك ...

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

يجى ينام بالليل ......انتا هتنام ...طبعا ما انا اخر حاجة بتفكر فيها اصحابك وخروجك اهم منى .......خلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ااااااااااااص

والله أنت بتقول فيها ، الزوجة لو قعدت معاها أربعة وعشرين ساعة إلا ربع وقلتلها الربع ده هروح أسلم فيه على واحد صاحبي تقولك أهو هو الربع ده اللي أنا عاوزاك تقعد معانا فيه ... صنف صعب أوي ياعم الحج ربنا يستر على السامعيين

احـــــم احم

نحن هنا ماتنسواشى.......انا عاوزه الحلاوه بتعتى :lol:

فتفوته جاسوس بالمستندات بس خلاص

اظن مكتوب لافته عريضة انه ممنوع دخول الرجال

وكمان ماينفعش انك تدعى عليا وتقتبس كلامى وتغيره.........أظن مايصحش

ماتصدقهوش يا بنات......انا المداخلة بتاعتى فى جمع مذكر سالم اهى :lol:

احـــــم احم

نحن هنا ماتنسوش.......شايفينكوا whistling.gif

عارفة انك هتقرأ كلامى ده وانت زائر او متخفى عشان هتخاف من الكاميرا اللى لقطتك كذا مرة

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...