اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

مين ايه ...

مين جاب سيرة الاكل انا هنا حالا ...

لا انا متابعة السندوتش يا بوسى وشايفة الطرح بس ايدى موش فاضية اجى اظبط معاكى....

رابط هذا التعليق

عايزين نتعرف على ربطات سهلة وبسيطة وتناسب كل البنات؟

دلوقتي هاقدم لكم لفة بسيطة..

وهي اللفة الموف على الفستان الموف في الأبيض وطريقتها سهلة جداً.

تجيبي طرحتين واحدة ساتان موف، وفيها شراشيب، والتانية نفس اللون لكن نقشتها مختلفة، وتستخدم كاسكارف على الرقبة.

وطريقة اللفة..

تجيبي الطرحة الساتان - اللي فيها شراشيب، وتربطي ناحية طويلة وناحية قصيرة حول كحكة الشعر من وراء، وبعد كده تجيبي الطرف الطويل اللي على اليمين وتقلبيها على الرأس، وكإنها طرحة عادية تنزل على الناحية الثانية مستريحة من غير ما أضغطها بدبابيس, أما الطرف الشمال هيكون نازل على الكتف من وراء.

وبعد كده تجيب الطرحة الاسكارف وتلفها على الرقبة وتداري بها منطقة الرقبة وشكلها يكون مكمل للطرحة الرئيسية.

وده الشكل النهائي ليها:

لطيفة دى اوى ..بس الفكرة تناسب ...فى الشغل مثلا ...

اتهيالى مناسبة لخروجة ..او للنادى ...الشغل عاوز حاجة فورمال شوية ..

بس عجبتنى الفكرة

رابط هذا التعليق

يا بناويت يا حلوين واضح ان لسه مفيش نشاط طب اكمل ومنتظراكم بنصايح جديده وان شاء الله هدعمها بالصور علشان تبقي مفهومه اكتر واللى عنده حاجات حلوه يقولها

الله يبارك فيكى يا بوسى بجد انا جمعت الى كتبتى و طبعتوا و هديه لبنت اختى عشان هيه لسه محجبه جديد و لبسها سمك لبن تمر هندى بجد ماسبتيش حاجه ما فصلتيهاش

و تسلم ايدك على ال البيض بالجمبرى طلع تحفه

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

مين ايه ...

لا انا متابعة السندوتش يا بوسى وشايفة الطرح بس ايدى موش فاضية اجى اظبط معاكى....

يا خوفى يا شيكو تضيعي المرتب على السندوتشات هههههههههههههه

مستنياكى تخلصيه يا قمر وابقي افتكرينى يا قمر معاكى كده بواحد وصايه

وعلى زوقك طبعا اللى متاكده انه ممتاز مش جميل بس

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

يا بناويت يا حلوين واضح ان لسه مفيش نشاط طب اكمل ومنتظراكم بنصايح جديده وان شاء الله هدعمها بالصور علشان تبقي مفهومه اكتر واللى عنده حاجات حلوه يقولها

الله يبارك فيكى يا بوسى بجد انا جمعت الى كتبتى و طبعتوا و هديه لبنت اختى عشان هيه لسه محجبه جديد و لبسها سمك لبن تمر هندى بجد ماسبتيش حاجه ما فصلتيهاش

و تسلم ايدك على ال البيض بالجمبرى طلع تحفه

تسلمي يا قمر وبجد فكرتينى بتهادوا تحابو كنا بنعملها كتير في الجامعه والشغل بس بقالى كتير مش عملت الوضوع ده

وميرسي على الدعوه يا قمر ولك مثلها ان شاء الله

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

مين ايه ...

يا خوفى يا شيكو تضيعي المرتب على السندوتشات هههههههههههههه

مستنياكى تخلصيه يا قمر وابقي افتكرينى يا قمر معاكى كده بواحد وصايه

وعلى زوقك طبعا اللى متاكده انه ممتاز مش جميل بس

مرتب ...مين ....

احنا هانقبض؟؟؟...ياااااااه فلوس اخيرا.............

من عينى يا بوسو ...تحبى ايه ياحياتى ...كريب مثلا ...حادق ولا حلو؟؟

انا عنية ليكى ...وتعيش بوسو يا تعيش تعيش تعيش ...

قلتى هانقبض امتى؟؟

رابط هذا التعليق

استنى يا بوسى اصلها دلوقتى ساعة غدا

رجعيتنلك تانى ........استمرى

4 عدد القراء لهذا الموضوع(ا الزوار 0 المتخفيين)

الاعضاء: pocy , sarmar , fatfouta

وبعدين معاك بقى هنا مافيش بامية ........هتلاقيها فى المطبخ........يالله اخرج من سكات........حد معايا عالخط يا بنات؟؟؟؟........شيـــــــــكو

معاااااااااااااااااااااااك حول ...كله تحت السيطرة البامية فى التقلية والتقلية فى البامية .........كلمة السر ......عولوم وينفذ

رابط هذا التعليق

بنات انا بقي عايزه افتح موضوع هديه الام لان عيد الام قرب ومأكد المعظم بيفكر في الموضوع ده ومش عارفه اجيب لماما ايه

رابط هذا التعليق

ايون كدة ياريت علشان انا رايحة فى الويك اند ده اشترى الهدية...وموش عارفة اقولكم ان الموضوع ده عملى مشاكل اد ايه...يارب عينى...ادعولى

رابط هذا التعليق

عايزين كل واحده تحط الهدايا القديمه اللى جابها واللى بيفكر يجبها وكده هنلاقي مخزون كبير ننقي منه وربنا يسهل اللى فيه الخير يارب

رابط هذا التعليق

ربنا يكرمك يارب وتلاقي الهديه اللى ماما تحبها يارب ان شاء الله

بصوا يا جماعه الهدايا اللى ممكن تتجاب هى حاجات بسيطه ان شاء الله بس تكون الام فعلا محتاجا مش تتركن فى الدولاب اوك

مثلا : ممكن نجيب طرح او خمار او ممكن نجيب عبايه بيت او عبايه خروج او طقم خروج شيك للمناسبات

وممكن تكون هديه دهب بسيطه على الاد الامكانيات شنطه خروج او حذاء او اسدال صلاه

وممكن مثلا اى تحفه لتزين البيت عندها او طقم صينى اطقم ملايات على حسب احتياجاتها طبعا

وممكن طبعا دهب يعنى خاتم اسوره غويشه انسيال او سلسله وكله على حسب الامكانيات

وممكن نجيبلها حاجه فى البيت بمعنى ان مثلا اوضه السفره عندها عايزه تتغير اجمع اخواتى كلهم فى الهديه دى وانا فاكره اننا عملنا كده فى سنه من السنين

مثلا بوتجاز ماما كان اربع عيون لا نجيبلها بوتجاز كبير علشان عندها في عزومات كتير يسعفها وقت الزنقه

كده يعنى يالا شاركونى بهداياكم

رابط هذا التعليق

تصدقى بالله يا بوسى انتى وشيكو وياسمين.......قولوا لا إله إلا الله محمد رسول الله

مش انا اللى مقترحة ربطات الحجاب عليكم؟ لكن والله انا عمرى ماحبيت شكل الطرحة الاسبانيش دى

وانا خارجة بقوم قامطة القامطة وهى دبوس واحد وانتهينا .........بساطة مش لازم تعقيد

هو شكل واحد اللى بعمله هو ده :roseop:

images-6e78467fdf.jpg..

عشان مش بحب التعقيد ......بحب البساطة فى كل شئ بصراحة.........ممكن فى المناسبات بس وخلاص

طب بصوا ده كده

images-8b5ab6f33d.jpg..

هو شكله حلو ماقولتش حاجة بس ليه 100 طرحة و2000 دبوس فوق راسى وابقى ماشية راسى ملووحة وحاسة ان الطرحة فى اى لحظة هتقع

فيه بنات بتعملها بتمكن وبيبقى شكلها امور فيها لكن معايا انا مش ماشية خالص

بس فعلا النصائح اللى انتى كتبتيها يا بوسى حلوة خالص لبنوتة لسه محجبة جديد ممكن نشجعها على الحجاب

عارفين انا بحب جدااااااااا شكل الطرحة اللى هى مكشكشة دى بتدى الوش شيكة جدااا وبتبقى جميلة

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

بوسو ...انحنا هانجيب لماما ميكرويف بس المشكلة ..انها موش حاجة شخصية ..دى هدية للبيت تقريبا موش ليها هى شخصيا ..مع العلم انا كل ماسألها تقولى انا موش عاوزة حاجة ...وماما فعلا مابتطلبش حاجة ..

رابط هذا التعليق

تصدقى بالله يا بوسى انتى وشيكو وياسمين.......قولوا لا إله إلا الله محمد رسول الله

مش انا اللى مقترحة ربطات الحجاب عليكم؟ لكن والله انا عمرى ماحبيت شكل الطرحة الاسبانيش دى

وانا خارجة بقوم قامطة القامطة وهى دبوس واحد وانتهينا .........بساطة مش لازم تعقيد

images-6e78467fdf.jpg..

فتفوتة ...انتى ده؟؟...انتى زى القمر ماشاء الله

رابط هذا التعليق

images-6e78467fdf.jpg..

فتفوتة ...انتى ده؟؟...انتى زى القمر ماشاء الله

يا خراااااااااشى لا طبعا مش انا يا شيكو.........انا احلى من كده طبعا :roseop:

يعنى معقوله احطلك صورتى هنا عشان اعقدكوا برضو؟؟ حرام انتوا لسه صغننين :D

رابط هذا التعليق

بوسو ...انحنا هانجيب لماما ميكرويف بس المشكلة ..انها موش حاجة شخصية ..دى هدية للبيت تقريبا موش ليها هى شخصيا ..مع العلم انا كل ماسألها تقولى انا موش عاوزة حاجة ...وماما فعلا مابتطلبش حاجة ..

حبيبتى انتى لما تجيبي حاجه لماما فى البيت كده لانك عايزه تريحها من التسخين والقعده قدام نار البوتجاز وماكد الميكرويف هيبقي اسهلها فى عمايل حاجات كتير وصدقينى الواحد لما بيفكر فى هديه وخصوصا الامهات كفايه بس عليها ان ابنائها حوليها متعلمين ومتزوجين وبيفكروا فيها يعنى عندها الهديه مش مهم المهم لمتكوا الحلوه معاها ودايما السؤال عليها وربنا يباركلنا فى كل امهاتنا يارب اللهم امين

اه............................... بحبك يا امى

وحشانى قوى

نفسي اجى واعيط على صدرك

نفسي تحضنينى لانى وانا فى حضنك مش بفكر فى اى حاجه برمى كل شئ ورايا

بحبك قوى قوى يا ست الحبايب

تم تعديل بواسطة pocy

رابط هذا التعليق

انا امى وحشتنى بجد و انشاء الله اشوفها الشهر الجاى

و ناويه اجبلها ELECTRONIC FRAME

عشلن احطلها عليه كل صور ابنى و ولاد اخواتى

رابط هذا التعليق

إحــــــم احم

خلينا حلوين كده عشان الموضوع مايقلبش نكد عليا انا وذهبية واللى ذينا

خلى موضوع رسايل عيد الام دى فى موضوع بوسى ده

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtop...070#entry576593

وراحمونا مش كل سنة تعملوا فينا كده.......الله يرحمك يا امى

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

على فكره ا انا زعلانه من عيد الم ده جدا و واخده منه موقف

عشان انا طول عمرى بجيب لامى هديه فى عيد ميلاها و هديه فى عيد الام

و انا عيد ميلادى تانى يوم عيد الام و بتكروت فى هديه واحده :roseop:

بتهايئلى ممكم اتخابث و اقول لابنى ان عيد ميلادى قبل بشهر و بعدين ابقى اقوله الحقيقه لما يكبر . بجد الموضوع ده مأثر على نفسيوياتى جدا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...