اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مين بيحب العربيات ؟

د هشام ابراهيم

Recommended Posts

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

حمدالله على السلامة يا دكتور هشام باشا

أخبار سيادتك ايه و أخبار البرد عندكم فى كندا ايه؟؟

و الله سيادتك ليك غيبة طويييييييييلة

ندخل بقى فى الموضوع

طاب أما العربيات الفاخرة دى المرسيدس اس كلاس و الحاجات اللى تدوخ دى , سعرها واقع كدة , طاب فيييييين المشكلة ؟؟؟؟؟؟؟

ممكن تكون ارتفاع الضرايب أو ارتفاع أسعار الصيانة للسيارات دى ولا يكونشى ارتفاع أسعار قطع الغيار و لا ايه بالظبط , أنا قصدى ايه اللى يميز العربيات التانية عليها و يخلى الناس لا تقبل على العربيات الفاخرة أوى دى ؟؟؟؟؟؟

حاجة تحير ’ مش كدة

هيييييه ( تنهيدة ) , ربنا يسهل

أخوكم اللى مستنى الفرج و لسه ماجاش / مرسيدس S 430

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

كم كنت اتمنى ان ادرس ميكانيكا سيارات ولكن مكتب التنسيق حطم تلك الامنية ولكن الحمد الله ان رزقنى بخير منها

المهم انا مولع بتلك السيارة

citroen c5 airscape

http://images.google.com.eg/images?hl=ar&a...sa=N&tab=wi

اذا كان لدى اى ملاحظة على فئة السيارة C5 او على السيارة عامة فلا يبخل علي بها دمتم بكل خير

اهلا بيك فى الورشة يا استاذى

سيتغوين زاى مابيتتقال بى الفرنسى شركةعملة ارباح كبيرةمن ساعة ما اندمجة مع بوجو بيجو يعنى فى سوق السيارات فى اوروبا

C5 عربية شيك وفنش مافيش كلام مش زاى الطليانى :sad: وفى الغالب بتكون ديزل جاز مع تيربو وعيش :blink: ياباشا مع قوة المحرك وسيبك من اللى يقولك فيها عيوب وجيوب دول فرنساوين :wub:

مش طليان بس العربات دى طبعا ما تنفعش فى مصر لى سببين التوكيل تعبان والطرق فى مصر عوزة اعادة اعمار خلاف كدة العربية دة تفوت فى الحديد على فكرة لسة شايف ال C7من يومين فى مجلة

تحياتى

على

--------------------------------------------------------------------------------

كرتونة البيض فيها سم قاتل

عموماً.. تعددت كراتين البيض والنتيجة واحدة

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

جاجور XK 2009 محرك جبار 3500 CC وكمان تيربو

--------------------------------------------------------------------------------

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

:wub:

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

اية دا اخر عربية دى هتخلينى اعيط

الف شكر على ترحيبك يا اخى فعلا للعربيات الفرنساوى ستايل خاص بيها بس بصارحة الموديل دا بذات معجب بيه جداوانا ان شاء الله لما هشتريها هتبقى من الخليج فعشان كدا مش فارق التوكيل اوى

ودى بعض الصور عنها لحين شرائها وعمل تقرير كامل عنها

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ

من فقد الله ماذا وجد

رابط هذا التعليق

العرب دول اساتذة شوفو الجمال محدش يقول الصور دة فى دول الخليج

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

لا يا باشا خليج اية الصور دى فى مصر :D :blink:

روعة بذات البى ام

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ

من فقد الله ماذا وجد

رابط هذا التعليق

مصر

واللهى انت عسل :blink:

العربيات دة لو كانت مصر كانت اتفككت من زمان :D

طب واللى قدام دى نوعها اية?

تم تعديل بواسطة nizza la bella

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

من غير احراج بقى هيا الوحيدة اللى عرفت نوعها فعشان كدا قوتلك عليها :D

بس والله فعلا هيا اكتر واحدة عجبانى

انت بتكلم مع واحد كل املة فى العربيات عربية ستروين يعنى اتربع ولو بجنية ابترع باللى تقدر عليه :blink: مستشفى فيات للمعوقين

تم تعديل بواسطة OReX

من فقد الله ماذا وجد

رابط هذا التعليق

أنا كالعادة دخلت على التوبيك دة لقيته محدوف لورا حدفة سودة

قلت مابدهاش يا واد يا مرسيدس

اعمل الخير و ارميه البحر و ان شاءؤ الله لما تصطاد أول سمكة هتلاقى الخير ده فيها

قمت قررت اننى أعمل الخير

امبارح و انا بتفسح على النت شميت كدة أن أسعار السيارات فى مصر فى النازل فقمت سالت نفسى سؤال , هو دة صحيح ولا انا بيتهيألى يا جماعة !!!!!

يعنى على سبيل المثال و لس للحصر , لقيت فى عربية لانسر 1600 cc كاملة عدا فتحة السقف - اللى أنا مابحبهاش أصلا - و الجنوط السبور و موديل 2007 و عاملة 55000 كم و مطلوب فيها من بق صاحبها 78000 جنيه مع أن توبها 85000 جنيه على الأقل !!!!!!!!

و غير كدة العربية المرسيدس العيون ( 200 ) الألمانى موديل مثلا 96-97 النضيفة اللى كان بيطلب فيها 220000 جنيه , ممكن تخلصها ب 170000 - 180000 جنيه

فهل دة كلام صحيح و أنا الى بيتهيألى على أساس أن ( الجعان بيحلم بسوق العيش )

و بعدين استنوا هنا , هو مش المفروض أن الدكتور هشام اللى أصلا مؤسس التوبيك دة فى مصر دلوقتى ؟؟؟؟

هو فينه , عاوزينه يحكيلنا عن الصدمة الحضارية اللى هو شافها لما نزل مطار القاهرة الدولى على أساس أنه جاى من كندا ( عالم تالت بقه و كدا )

هييييييييييييه ( تنهيدة )

ربنا يطمنا عليك يا دكتورنا الغالى

تقبلوا تحياتى

أخوكم اللى مستنى العربيات ترخص كمان / مرسيدس S430

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ..

يا خبراء السيارات الكرام ..

عندي سؤال .. و حيران جداً ..

كنت أنوي شراء سيارة شيفروليه نوبيرا (دايو نوبيرا) موديل 2009 فول اوبشنز وأوتوماتيك ..

اللي سمعته إن الموديل ده من السيارة دي فيه عدة مشاكل .. أهما الجير الاوتوماتيك .. فهل ده صحيح ؟؟

وكمان أنا كنت سامع ان سعرها 84 ألف .. فهل ده صحيح برضه ؟؟

أرجو النصح وابداء الرأي .. خصوصاً إن معلوماتي عن السيارات محدودة جداً ..

ولو شايفين إن السيارة دي مش كويسة .. ياترى ايه اللي ممكن يكون كويس في حدود 80 ألف ..

تحياتي و شكري مقدماً

(يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا ۚ أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) - المجادلة ٦

رابط هذا التعليق

السلام حعيكم و رحمة الله و بركاته

أنا رأى لو حضرتك مقلق من النوبيرا :), و لو مش فارقة معاك تشترى حاجة زيرو أوى يعنى بلزق المصنع . :sad:

ممكن تستلقطتلك :) حتة لانسر 1600 موديل 2007 زى اللى أنا كنت بتكلم عليها دى , بس ماتكونشى عاملة 55000 كم زى دى , يعنى تكون عامللها بتاع 15000 - 20000 كم بالكتير و أنا بفضل ال 2007 لأن اكصداماتها عريضة أكتر من ال 2006 و بالتالى حماية أفضل jmb-) .

و لأن التجربة خير برهان و أنا شايف أن اللانسر انتشرت فى مصر كتييييير أوى زى النار فى الهشيم و لو اللانسر كانت عربية وحشة أو فيها عيوب و مشاكل , ماكانتشى انتشرت هى و الكورولا أوى كدة .

لأن فى العربيات فى مقولة بتقول The common is common

و ربنا يوفقك الى الخير كله ان شاء الله

أنا و أعود بالله من كلمة أنا / مرسيدس S430 jmb-)

رابط هذا التعليق

الأخ الكريم .. مرسيدس ..

أشكرك على الرد .. بارك الله فيك ..

والله يا أخي الفاضل أنا بافضل النوبيرا على اللانسر من حيث السعة الداخلية للصالون .. وحجم الشنطة الخلفية ..

كما إني عاوزها زيرو مش كسر الزيرو ولا استعمال خفيف .. لأن أنا إن شاء الله ناوي أشتريها عن طريق البنك بالتقسيط .. مش كاش ..

أشكرك كثيراً .. و بإنتظار نصيحتك ..

(يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا ۚ أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) - المجادلة ٦

رابط هذا التعليق

اولا مساء الفل عليكم جميعا :hithead:

ثانيا عندي استشارة صغيره لو حد يقدر ينصحني هاكون له شاكره جدا

انا ان شاء الله ناويه اشتري كيا كارينز ايه رايكم فيها

و لو حد يعرف ارخص معرض عربيات في جده الاقيها فيها يدلني عليه لاني لسه جديده في جده و معرفش غير التوكيل

رابط هذا التعليق

و الله أدام سيادتك هتشتريها تقسيط مش كاش يبقى لازم فعلا تشتريها زيرو :amb:

بس أنا متهيألى أن فى السوق نوعيات أفضل بكتير من النوبيرا, أنا قصدى حاجة يابانى كدة تكون مضمونة , دا أنا حتى متهيألى أن التويوتا الياريس أفضل منها , هى صحيح ممكن الشنطة ماتكونشى واسعة دى النوبيرا , بس أنا باعتقد أن اليابانى أفضل :blink:

أما بالنسبة للأخت الفاضلة اللة عاوزة تشترى الكيا كارينز ,هو أنا بس كان عندى سؤال صغير , هى جدة مسموح فيها, الجنس اللطيف الناعم , يسوقوا عربيات ؟؟؟؟ :hithead:

يمكن مسموح و أنا مش واخد بالى

أخوكم / مرسيدس wst::

رابط هذا التعليق

الاستاذ mmfaswan

الاستاذة nora

لو محتاجين عربية تريحكم يبقى هات اليابانى

ابعدو عن الكوري

أحب أن أنبهك أن الكيا سبورتاج هو نفس الهيونداي توكسان، لكن مع تعديلات بسيطة في التصميم الخارجي

عمر العربية الكوري اقل بكتير من اليابانى

أنصح من واقع تجربة

والله النصيحة العامة هي : ابعد عن الكوري :hithead:

وعندكو تيوتا

واسمك راكبة يابانى مش كورى

ربنا يكرمكو.

تحياتى

على

تم تعديل بواسطة nizza la bella

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ..

يا خبراء السيارات الكرام ..

عندي سؤال .. و حيران جداً ..

كنت أنوي شراء سيارة شيفروليه نوبيرا (دايو نوبيرا) موديل 2009 فول اوبشنز وأوتوماتيك ..

اللي سمعته إن الموديل ده من السيارة دي فيه عدة مشاكل .. أهما الجير الاوتوماتيك .. فهل ده صحيح ؟؟

وكمان أنا كنت سامع ان سعرها 84 ألف .. فهل ده صحيح برضه ؟؟

أرجو النصح وابداء الرأي .. خصوصاً إن معلوماتي عن السيارات محدودة جداً ..

ولو شايفين إن السيارة دي مش كويسة .. ياترى ايه اللي ممكن يكون كويس في حدود 80 ألف ..

تحياتي و شكري مقدماً

النوبيرا بقت قليله جدا فى السوق المصرى مؤخرا ده لان ابو الفتوح مركز بتقله مع اسبيرانزا غير ان خلاص عقده مع شركه دايو الكوريه اللى اصلا معدش ليها وجود انتهى وانتقلت سيارات اللانوس لجنرال موتورز مصر لكونها مملوكه لجنرال موتورز حاليا

النوبيرا الااتوماتنيك دى حكايتها حكايه عامله زى البطيخه اعرف ناس كتير معاهم نوبيرا اتوماتيك فيه ناس قرفانه وكل شويه يعلق ويبوظ وغيروه كذا مره ومنهم اللى اتخنق وقلبه مانيوال

وفيه ناس بتحلف انه زى الفل ومافيهوش العيبه

بس عامه الاتوماتيك فى اى عربيه لو من الزيرو واستعماله كويس من غير شد ولا حرق كتير واهم حاجه تغيير زيت الفتيس عند 40000 كم تقريبا او 60000 كم هيعيش على الاقل ل 200000 كم وسعره اصلا فى مصر مش غالى بيعمل حوالى 1300 جنيه استيراد استعمال الخارج من بورسعيد

حضرتك دلوقتى عاوز عربيه اتوماتيك وغالبا 1600 وتكون زيرو وتقسيط احسن عربيه 1600 اتوماتيك فى رينج السه ده الهيونداى نيو اكسنت 1600 صناعه وتقفيل كورى بالكامل موتور محترم جدا 160 سى سى 112 حصان بيعمل بتقنيه CVVT الموفره للوقود وتعطى اداء عالى جودتها واعتماديتها بجد رائعه عربيه استحمال وشغل وسفر وواسعه وشكلها لذيذ واوبشن تكيف و4 زجاجا كهرباء وسنتر ريموت وCD ودى سعرها عند غبور تقريبا 84000

مش هتلاقى يابانى زيرو اتوماتيك فى السعر ده ممكن النيسان صنى تعمل 94000 او التويوتا ياريس 1300 اتوماتيك هاف اوبشن يعنى تكيف وكاسيت وباور فقط ب 96000 واللانسر البومه سايقه العبط وواصله ل 101000 ومع انها 1300 سى سى

فيه برضه شيفروليه اوبترا ب 93000 وبروتون جين 2 ب 90000

بس اللى فى رينج سعرك وعربيه ممتازه النيو اكسنت اتكل على الله والعربيه دى عامله احلى شغل فى الخليج والسعوديه خصوصا

الاستاذ mmfaswan

الاستاذة nora

لو محتاجين عربية تريحكم يبقى هات اليابانى

ابعدو عن الكوري

أحب أن أنبهك أن الكيا سبورتاج هو نفس الهيونداي توكسان، لكن مع تعديلات بسيطة في التصميم الخارجي

عمر العربية الكوري اقل بكتير من اليابانى

أنصح من واقع تجربة

والله النصيحة العامة هي : ابعد عن الكوري :winner:

وعندكو تيوتا

واسمك راكبة يابانى مش كورى

ربنا يكرمكو.

تحياتى

على

يا عزيزى موضوع كورى ويابانى ده كان زمان

اولا انا من عاشقى اليابانى وبحبه اكتر من الكورى فعلا

ثانيا محدش ينكر ان برضه فيه تفضيل لليابانى عن الكورى بس معدش زى زمان لان الكورى اتطور جدا خصوصا اندماج هيونداى - كيا والميزه فيهم انهم بيستهدفوا شريحه اسعار بدأت السيارات اليابانيه تخرج منها يعنى لو اتكلمنا فى مصر هتلاقى دلوقتى اليابانى معظمه قفز من شريحه ال 100000 الى 150000

تويوتا كورولا الجديده بتبدا من 135000 هوندا سيفيك 145000 لانسر شارك 135000 سوبارو امبريزا 132000 نيسان تيدا 120000

مازدا 3 بتبدا من 125000ودى البدايات يعنى بتوصل الكورولا الكامله او السيفيك الهاى لاين ل 160000 يعنى قربت من الاوكتافيا الفانتازيا والفولكس الجيتا والفكترا

بعكس الكورى اتخن حاجه فيه تلاقى الالنترا والسيراتو الهاى لاين فيها كل حاجه اخرها 120000 وبتبدا من تسعينات

واهم شريحه تستحوذ على مستهلكين تحت ال100000 ومعدش فيها من اليابانى غير الصنى تجميع مصرى والياريس اةول اول فئه والدايهاتسو سريون واللانسر بومه 1.3

يعنى دلوقتى الكورى بيدينى عربيه محترمه اوبشن كويس شكل جميل وجوده مقارنه بسعرها معقوله جدا وبتعيش وبتعمر وحضرتك شوف المنتديات السعوديه بيقولوا ايه فى الالنترا 2005 والاكسنت عربيه كرف على حق وبتستحمل وعندهم بقت تاكسى مكان الكامرى القديم والهيونداى سوناتا بقت اسطوره شعبيه فى اخليج لانه هناك بتشتريها مثلا الفل كامل وهى 2400 سى سى بسعر اقل من الكورولا الفاضيه او البيسك اللى هيا 1600 تلاقى الهيونداى ازيرا V6 موتور 3300 سى سى فل كامل بسعر اقل من الكامرى اللى برضه مش فئه اعلى و2400 فقط

الشركات اليابانيه خاصه فطنت لانها فى التمانينات والتسعينات عملت عربيات اسطوريه وتقريبا مابتعطلش وقطع الغيار مش بتتباع زى الاسطوره الكرسيدا اللى بتعدى مليون كم من غير عمره وعمرها ناتتسخن فالجوده بدات تقل والصناعه بقت خارج اليابان الكامرى بقت استرالى والكورولا جنوب افريقى وده مش بيقلل من جودتها لان معايير الجوده اليابانيه صارمه وبرضه لرخص العماله بره اليابان

بس فعلا العربيات 4*4 فى الكورى مش زى اليابانىلا تقارن السانتافى مثلا ب اللاند كروزر ولا النيسان الارمادا ولا الباثفيندر

كيا وهيونداى اصبحوا تؤام شركاء والالنترا هى نفس موتور وشاسيه السيراتو والاكسنت نفس الريو والكارينز نفس الماتريكس وال I10 هى نفس البيكانتو

الخلاصه ياباشا اليابانى احسن دى حاجه معروفه بس الكورى على قد فلوسه زى الفل وبيقضى وبيسد شريحه كبيره جدا من الناس

رابط هذا التعليق

الف شكر لكل الي ردوا علي و مرسي جدا على النصائح

و انا رحت النهارده الي توكيل كيا و صرفت نظر عنها تماما لانها طلعت 2000 cc مش 1600

كده الجمرك موت فخلاص كان حلم و راح

و انا دلوقت بفكر في اما الكورولا او البيجو 308

و تاكدت ان الاتنين 1600 بس معرفش جمركهم كام

رابط هذا التعليق

اشكركم جميعاً على الاهتمام والرد .. بارك الله فيكم ..

والله الهيونداي نيو اكسنت عربية كويسة وناس كتير شكرت فيها .. بس المشكلة إنها ضيقة على الآخر من جوة .. طبعاً مقارنة بالنوبيرا ..

أنا بصراحة كنت بأفكر في النوبيرا لإنها واسعة خالص من جوة .. و3 بيقعدوا في الكرسي اللي ورا براحتهم جداً ..

بس على الأسعار اللي أنا شايفها .. أظن إن الأوبترا هي البديل الوحيد اللي قدامي ..

أشكركم جداً على الرد .. بارك الله فيكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :roseop:

و الله ادا كانت المفاضلة بين الأوبترا و النوبيرا :roseop:

أنا شايف أن الأوبترا أفضل bv:-

بس ابقى اسأل أهل الخبرة عن الأوبترا لأنى كنت سمع أنها بتسخن bv:- , بس أنا مش متأكد الكلام كان على الأوبترا ولا عربية تانية؟؟؟؟ :roseop:

كنت سمعت عن عربية شيفروليه نزلتها جديد اسمها Chevrolet Cruise bv:-

ايه أخبارها دى و ياترى بكام السيارة دى

و ربنا ان شالله يوفقك الى الخير كله

:roseop:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) -- أطلقت "فوربس" قائمتها السنوية للنساء الأكثر نفوذاً في الشرق الأوسط للعام 2020، بعد واحدة من أصعب السنوات التي مرت على الشركات والأعمال التجارية في التاريخ الحديث. وتقول "فوربس" إنها اعتمدت في تصنيفها على 50 امرأة أظهرت خلال هذا العام الماضي مرونة وقوة ونفوذاً في مواجهة محنة غير مسبوقة، سواء في مكان العمل أو في مجتمعاتهن. تعرّفوا إلى تصنيف النساء العرب الأكثر نفوذاً في الفيديو أعلاه: View the full article
    • 67
      طق في دماغي اكل فسيخ .وانا هنا في الرياض . وبصراحه ماكنتش اعرف انهم بيبعتوا يجيبوه من مصر . ولما ساْلت عليه لو كان بيتباع هنا ؟....ناس كتيرررررررر قالوا لي ان اللي هنا رغم انه جاي من مصر بس مش بيكون حلو :rolleyes: فاْخذت افكر وافكر . (همه بيقولوا كده) وهمه مين ؟.....ماعرفش wst:: المهم........... قلت لنفسي ...تعملي ايه يا روشه ....تعملي ايه يا روشه .....هاتجيبي فسيخ منين يا روشه ؟ وتضمني منين انه يبقى حلو ونضيف .....( برضو يا روشه ) مهو انا اللي عاوزه اْكل فسيخ. وبصراحه باتكس
    • 3
      سؤال ... مطروح منذ قيام الثورة المصرية المجيدة وحتى يومنا هذا ... سؤال قد يكون في بال الكثير من المصريين الذين اصبحوا بلا فهم او دراية بما يجري حولهم في ظل حالة التضليل والتشتت التي اشترك فيها المجلس العسكري والاحزاب والمهتمين بالشأن السياسي لعموم المصريين. فقد يرى المواطن المصري في ما يحدث الان من مظاهرات واعتصامات متكرره بانها فوضى خلاقة وممنهجة لتعطيل سير البلاد نجو الديمقراطية والبناء والرغبة الملحة في اسقاط هيبة الدولة واهانة الجيش المصري ... وهي الافكار التي استطاع المجلس العسكري ان يزرعه
    • 3
      أخوكم محتاس معايا ييجي 500 ريال..و عاوز أجيب عربية جديدة لانج..شفت شوية الاعلانات دي..و بصراحة محتار عربية جديدة من الوحش..عبد اللطيف جميل..حوت التويوتا في السعودية يا سيدي علي المرسيدس ولا نخلينا في الجيب ولا الدودج؟ ولا نخلينا في دي؟؟ ووعد مني..بعد ما نشتري العربية ان شاء الله..ليكوا عندي حفلة باربيكيو فظيعة..و طبعا هتبقي علي حساب أخونا سين سين..وسيحيي الحفل اثنين من ألمع نجوم الفن في العالم العربي ريا و سكينة
    • 17
      من يوم مالواحد فتح عينه على الدنيا واستلمونا افلام ومسلسلات طالعه من قصص وروايات واحنا منعرفش غير خمس ست طرق للتعبير عن الحب الابتسامه والتسبيله والكلمه الحلوة مع الورده الحمرة كل مانتكلم عن الحب والحبيبة غصب عننا نلاقي عبد الحليم طالع بيملس على شعره يفرقه على اليمين وساعات تامر حسني بيتأكد من فتحه القميص قبل مايغمز غمزته .. وكل ماتيجي سيرة الحب بترن في ودانا تنهيده ام كلثوم او نظرة زبيده ثروت وهي على سلم الطيارة علامات كتير ممكن نحكي عنها لما نتكلم عن الحب مابين العشاق او المخطوبين .. بس
  • أضف...