اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المصريين المغتربين بالكويت

Recommended Posts

يا استاذ الكاشف انت اكيد لم تقرا باقي صفحات الموضوع لتعلم ان الناس عندما تعترض علي المرتب يكون اقل من 200 دينار وليس 1450 دينار هذا يعتبر تقريبا من ضعف الي ثلاث اضعاف مرتب اي احد في هذا المنتدي والله اعلم اذا سؤالك هذا يعتبر استفزازي للكثيرين وبعدين بس عشان تكون عارف الدينار عمله قويه وقيمتها كبيره يعني الدينار مش زي الجنيه يعني بيجيب حاجه مش بتديه للشحات

وربنا يوفقك

حونينك يا اريج

عندنا اطباء في الثلاثينات راتبهم 2000 دينار مع سكن عائلي

وزي ما قال تامر

كل انسان ورزقه

رابط هذا التعليق

• الردود 4.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

تعالوا نفتح موضوع المفروض انه يبقى مهم لينا

حد فيكم سمع عن مجلس الجالية؟؟؟

والا حد يعرف اسم واحد من اعضاء المجلس؟

طيب حد يعرف ايه مهمتهم او ايه انجازاتهم؟

منذ ايام دخلت بالصدفة على موقع من اكره المواقع الى قلبي وهو مصريون في الكويت ووقعت عيني على الخبر التالي

آخر موعد 30 الجاري

القنصلية تفتح باب التسجيل لعضوية مجلس الجالية

خاص- مصريون في الكويت:

مصريون في الكويتبدأت القنصلية العامة لجمهورية مصر العربية بدولة الكويت في تلقي طلبات الراغبين في المشاركة في عضوية مجلس الجالية المصرية في الكويت.. ويستمر باب التسجيل مفتوحا بحسب مصادر مطلعة حتى الثلاثين من سبتمبر الجاري.. وقال مصدر لموقع مصريون في الكويت أن طلب الالتحاق يتضمن عدة بيانات مطلوب من الراغب في التسجيل استيفائها منها تاريخ الميلاد والمؤهل والحالة الاجتماعية والوظيفة وتاريخ العمل بالكويت وغيرها من البيانات الأخرى كما يتطلب التسجيل الموافقة والتوقيع على أن يعمل الراغب في الالتحاق بالجالية أن يسعى لخدمة ابناء الجالية وأن لا يسعى لأهداف ومصالح خاصة وأن يحافظ على سرية ما يدور في اجتماعات مجلس الجالية وأن لا يصرح للصحف بصفته عضوا في المجلس أو يستغل موقعه في مجلس الجالية في اي موقع آخر.

علما بأن طلبت التسجيل هذه سيتم اختيار المناسب منها من خلال لجنة برئاسة القنصل العام رئيس مجلس الجالية السفير صلاح الوسيمي والذي يكون بذلك قد اسدل الستار على تجربة الحصول على عضوية المجلس بالانتخاب وأنهى حقبة كانت مليئة بالاحداث والتشنجات.

وكانت تجربة الانتخابات قد تسببت في احراج مع الدولة المضيفة خلال الانتخابات السابقة.. كما أن تجربة الانتخابات بحسب مصدر مطلع أثبتت فشلها بعد أن تم اختيار أعضاء في المجلس لم يرق أدائهم لخدمة الصالح العام بجد وإخلاص.. ما تسبب في نتائج وانجازات هزيلة.. كما أثبتت الانتخابات الداخلية في المجلس بالنسبة للجنة التنفيذية عدم اختيار الاصلح وأن الامور تقاس بالمصالح الشخصية والحضور للحفلات الخاصة والهدايا من دراعات وخلافه بحسب المصدر المطلع.

الجدير بالذكر ان عدد كبير من النشطاء المصريين قد لا يرغبون في التسجيل لعضوية المجلس الامر الذي سيحرم الجالية من خدماتهم.. وفي المقابل هناك من يسعى للحصول على منصب قيادي في المجلس ولو بمقابل تقديم التبرعات السخية من أجل الوجاهة وتلميع صورته امام الشرائح التي يتعامل معها في أعماله التي يديرها في الكويت ومصر.

ولاشك أن الايام القادمة ستثبت الكثير من المفاجآت.. لكن بشكل عام موقع مصريون في الكويت يتمنى أن يتم تشكيل مجلس قوي وأمين يستطيع تقديم الخدمات العامة للجالية المصرية في الكويت.. كما أننا ندعو كل من يجد في نفسه الكفاءة ولديه من الوقت ما يسمح بتقديم جهوده وافكاره ان يتقدم.. كما نتمنى من الذين ليس لديهم الوقت أو المجهود أو الافكار أن لا يزاحموا من أجل الحصول على منصب شرفي همومه أكثر بكثير مما لا يتخيل خصوصا وإن كان لدى من يتقدم هذا نخوة المصري الاصيل.

منتظر تعليقكم على الموضوع

وياريت اي حد عنده معلومات عن المجلس يذكرها هنا

قبل ما اخرج هنقل لكم احد الردود من الموقع نفسه

مصرى

الاختيار وليس الانتخاب !!!!!!!!!

أصبح كل شىء فى مصر الاختيار وليس الانتخاب .... و من المعروف فى المجتمعات المتحضرة أن الإنتخاب هو أفضل الطرق لإختيار القيادات .. أما الإختيار فيعنى الإنتقاء حسب معايير معينة يحددها ويريدها المنتقى وليس حسب رغبة حقيقية من جموع القاعدة .......... هذه فقط مجرد وجهة نظر أرجو تقبلها بصدر رحب .................................

رابط هذا التعليق

ورحلة يوم الثلاثاء فى الرقعى - زى كل سنة

هتنوري الرقعي يا اغابي انتي والمجموعة اللي معاكي

:WelEgTks:

بس من غير شوي الريحة هتوصلنا السكن غير اني ممنوع من اللحوم وريحتها :happy:

وسكن الوزارة بتاعنا قريب من الحديقة خالص

رابط هذا التعليق

أولا أنا أحب أن أشكر العاملين على احياء هذه الصفحة بهذا الشكل الراقي

أنا متابع للموضوع وأرى أن هناك من الأعضاء من يكونا أهلا وأملا أيضا في الثقة والرد الشافي لتسأولاتي

متمنيا من القدير أن أكون متواجد بين تلكم القلوب الرائعة

أنا محمود الكاشف

محكم دولي بمجلس الدولة بمصر

وأتى لي تعاقد عن طريق صديق لي يعمل مستشارا قانونيا في الكويت

أن أعمل في وزارة العدل بادارة العلاقات الدولية

وبنود العقد هو ما يلي

أولا الراتب : 1450 دينار

السكن : في فلل العاملين بوزارة العدل ويكون لي فيلا خاصة بي

أيضا سيارة بسائق خاص

...............................

هكذا انتهت أهم بنود العقد

ونأتي للتساؤلات

مقدمة بسيطة عني أنا عمري 26 عاما ومعي ماجستير في القانون الدولي وأيضا دبلومة قانون خاص

أنا في عملي الحالي أحصل على مرتب 6000 ألاف جنيه مصري بالبدلات والحوافز

هل بنود التعاقد هي أمل لي أم أظل في بلدي الحبيب ... ولا أتكبد معاناة السفر وغربة النفس والوجدان ..

ملحوظة : أنا أعرف تماما أن كل شخص له فكره الخاص ولكن أتمنى أن تشاركوني أراءكم

كان الله في عون الجميع وأتمنى لكل عيدا ممتعا وكل عام وأنتم كعهدي بكم بخير

كونوا بخير كي أكون

من بيانات مؤهلاتك ووظيفتك الحالية

في رأيي السفر أفضل لأن سنك ماشاء الله لسة مش كبير و لو إنت بتحب المغامرة و ليك أحلام طبيعية أكبر من مرتبك توكل على الله و سافر.

السفر أكيد هيزيد خبرتك الدولية في مجال عملك وعلاقاتك مع ناس من جنسيات مختلفة و كمان هتتمتع بحياة هادئة في بلد فيها النظام و السلوكيات أفضل من غيرها من البلاد ( للأسف لا استطيع تحديد هذه البلاد ... الحبيبة )

ممكن يكون السفر خطوة للإنتقال لما هو أفضل في بلد تانية بعد الكويت و حتى و لو قررت الرجوع لمصر فأكيد هيكون بوضع أفضل بإذن الله ...

ربنا يبارك لك و يوفقك للخير أينما كان

وعيد سعيد عليك و على جميع المصريين و على أمة المسلمين اجمعين

رابط هذا التعليق

انا عارفه اللي بتقولو يا سمبا انا زوجي طبيب ومعاه دكتوراه واستف جامعه وانا طبيبه معايا ماجستير وفي الثلاثينات احنا الاتنين طبعا انا في اولها وهو في الثلث الثالث منها وده طبعا لان الكل عارف اننا بنخرج اصلا كبارلطول فتره الكليه انا بتكلم علي المجمل الاعم يعني الموضوع مش حقد ولا حاجه ولكن انا عايزه افهمه ان ده مش الرنج العام

تم تعديل بواسطة areeg
رابط هذا التعليق

كل سنه وانتم طيبين كلكم واحد واحد ونفر نفر ويارب السنه الجايه نتقابل كلنا على جبل عرفه

كل سنه وانت طيب يا سين سين واهلا بيك فى اول موضوع مثبت بمشاركات اعضائه فيه وليس بتثبيت من اداره المنتدى وعيدك مبارك

اخى تامر مصطفى بالنسبه لموضوع مجلس الجاليه فانا اول مره اسمع عنه بس اتمنى اسمع انك روحت قدمت فيه واهو يبقى لينا ظهر هناك واحنا وراك يا ريس

اخى محمود الكاشف

بالنسبه للعرض اللى جيلك فهو عرض منطقى بالنسبه لمرتبات المستشارين فى وزاره العدل علشان هى بتترواح من 1400 الى 1600 رغم انها من اقل الوزارات فى الرواتب بالنسبه لباقى الوزارات السياديه زى الدفاع والخارجيه

انما انت كمان ممكن تيجى كمستشار على احد الشركات الخاص ويبقى شغلك فى الوزاره برضه بمرتب اكبر من كده بس الاستقرار فى الوزاره هيبقى افضلك

بالنسبه للمصاريف فزى ما اخونا فى المنتدى هنا قالولك مش هتبقى كتير بالنسبه للمرتب وهتلاقى نفسك قدرت تحوش مبلغ كويس ان شاء الله

اختنا اغابى عاش من شافك وكل سنه وانتى طيبه دا الدنيا كلها هتنور عندنا يوم الاتنين بيكم

خلى بالك بقى يا سمبا علشان المنطقه عندك هتنور عندك يوم الثلاثاء اهرب بسرعه لحسن تنهار من رايحه الشوى

رابط هذا التعليق

انا عارفه اللي بتقولو يا سمبا انا زوجي طبيب ومعاه دكتوراه واستف جامعه وانا طبيبه معايا ماجستير وفي الثلاثينات احنا الاتنين طبعا انا في اولها وهو في الثلث الثالث منها وده طبعا لان الكل عارف اننا بنخرج اصلا كبارلطول فتره الكليه انا بتكلم علي المجمل الاعم يعني الموضوع مش حقد ولا حاجه ولكن انا عايزه افهمه ان ده مش الرنج العام

حاشالله اني المح بمشاركة حضرتك للحقد

كل سنة وانتي طيبة

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

اخي الفاضل احنا كمصريين بيني وبينك بنزودها شوية

الكويت والامارات بيحترموا رجال القضاء المصري جدا جدا وبعدين حضرتك الراتب ده كويس جدا ومش هتواجه معاه مشاكل وسيادتك معندكشلا مشاكل كفيل ولا السلبيات اللي بتسمع عنها

ولاهتتعامل مع طلبة أغبياء او قلالات الأدب ولا هتتعامل مع مرضى تكشف عليهم ويحسسوك انك موظف عندهم

الخلاصة القصه نسبية

غربة الوطن والكلام ده شيئ نسبي

صح انت في مصر اكيد معندكش مشاكل يعني بحكم وظيفتك علاقاتك تكون ممشيةامورك ف مصر لكن

طبيعه الحياة فيها ضغط

سهولة الحياة ف الكويت واي دولة للاسف اخرى مش هتخليك تحس بالغربة

توكل ع الله واعقالها وتوكل

السيد المحترم هيرو

شكرا لتفهم موقفي وكان الله في العون

وعيدا سعيدا لك ولأحباؤك

رابط هذا التعليق

أشكرك على ردك المطمئن

ولكن الحال في مصر لا يسر أحد

بكده يا عزيزي انت جاوبت علي سؤالك

بمرتبي هذا لا أستطيع توفير أي مبلغ لأي ظروف

تساؤلي عن ان كانت بنود العقد ميزة تغطي على الغربة عن بلدي ( التي لم أعش في مكان سواها )

للسفر سبع فوائد اولها انك هتكون عضو في الموضوع ده :closedeyes:

أم أن أظل في بلدي أعمل على أن ازيد دخلي بما يتوافر مع مصاريفي

التساؤل الثاني بكم يعيش شاب ( مسرف ) في الكويت

المسرف مسرف بطبعه حتي لو راتبه 2000 دينار فيه مليون باب للانفاق والتبذير

وانا شايف ان مصاريفك الشخصية مش هتتجاوز من 100 ل 200 دينار ده ان كنت ناوي حياتك ما تبقاش كلها اقساط في اقساط

حتى لا أذهب وتكون غربتي هباءا منثورا

سؤال فرعي : هل الغربة صعبة الى هذه الدرجة التي تجعني مصابا بالذعر من الأن !!!

الغربة مرة

ابقي هات معاك سكر :P

الرائع سمبا

فعلا المسرف مسرف في أي مكان ولذلك أتسائل

لك مني كل الشكر والتقدير وأيضا قطعا من السكر

كن بخير

رابط هذا التعليق

اهلا بيك استاذ محمود

انا هقولك رأيي من واقع معايشتي لمجموعة من المستشارين الأفاضل مقدرش اسميهم اصدقاء لأنهم أكبر مني في السن ولكن تعايشت حياتهم شبه كاملة

زي ما حضرتك تفضلت بالنسبة للسكن ولكن هي مش فيلا بالشكل المفهوم انما هي ممكن تكون شقة دورين في مجمع يسكنه مستشارين فقط

يتم فرشها بفرش محترم يليق بمقامهم وطبعا كل أمورهم في الدولة ماشية بكل احترام وتقدير

وما عليه الا انه يبعت المندوب يخلص له كل حاجة حتى رخصة السواقة بتجيله وهو قاعد في البيت وطبعاالالتزام بالقانون والنظام هنا مش زي مصر

وخلاصة رأيي

ان حضرتك تيجي تجرب وان شاء الله الوضع هيعجبك

وبالنسبة للتوفير فمش هيكون مصاريف حضرتك غير الاكل والشرب وطبعا سفرك المتكرر اذا رغبت في ذلك

وبالتالي هيتوفر معاك مبلغ كويس

طبعا ده غير ان هنا الحياة اسهل ومرتبة اكتر من مصر ولو معاك اسرتك هتكون الوضع مريح بالنسبة ليك وليهم

ربنا يوفقك ويكرمك ونتمنى نسمع عنك كل خير

واهلا بيك في موضوعنا

عزيزي تامر

أستطيع أن أقول لك أني قادم بإذن الله تعالى ولك في ذلك فضل الاقناع

نعم فقد علمت بناءا على ردك الرائع ميزات السفر حيث أصبحت أكثر اهتماما بالعرض

فقالوا لي ما قلته تماما

وأيضا الاجازات مفتوحة بناءا على رغبتي بما يتناسب مع مواعيد عملي الرسمية

بالنسبة للأسرة أنا مازلت أعزب

مما سيجعل لي بعض من استنشاق عبير الحرية

عزيزي الرائع اتمناك صديقا مستقبليا

كن بخير

رابط هذا التعليق

يا استاذ الكاشف انت اكيد لم تقرا باقي صفحات الموضوع لتعلم ان الناس عندما تعترض علي المرتب يكون اقل من 200 دينار وليس 1450 دينار هذا يعتبر تقريبا من ضعف الي ثلاث اضعاف مرتب اي احد في هذا المنتدي والله اعلم اذا سؤالك هذا يعتبر استفزازي للكثيرين وبعدين بس عشان تكون عارف الدينار عمله قويه وقيمتها كبيره يعني الدينار مش زي الجنيه يعني بيجيب حاجه مش بتديه للشحات

وربنا يوفقك

كان الله في العون سيدتي

ولك مطلق الحرية في فهم معنى كلامي

ولكن لي أيضا حق الرد

سيدتي انا ابن من أبناء هذا الوطن الذي أدور في فلكه منذ مولدي

العرض رائع أعرف ولكن أنا أتكلم عن النواحي النفسية في الانسجام وغيرها

أريد أيضا أن أوضح لك يا دكتورة أني وظيفة محكم دولي ليست تأتي من فراغ ولهو

ولكن أيضا بكد وتعب لذلك ليس الكثير بمحكمين دولين فيما أن ليس القليل أيضا بأطباء ( مع احترامي وتوقيري لهم/ن )

وان كان الكد والتعب يحسب بالسنين

فأرى أن كل أصحاب المعاشات أن يحصلوا لأنفسهم كل الوظائف فهم والكد والتعب أصدقاء بعدد السنين

لا أريد أن أطيل عليكِ ولكن لي طلب منك

أرجو أن تكوني أكثر تفتحا وأيضا أكثر حسنا للظن

سيدتي الكريمة كوني بخير

رابط هذا التعليق

من بيانات مؤهلاتك ووظيفتك الحالية

في رأيي السفر أفضل لأن سنك ماشاء الله لسة مش كبير و لو إنت بتحب المغامرة و ليك أحلام طبيعية أكبر من مرتبك توكل على الله و سافر.

السفر أكيد هيزيد خبرتك الدولية في مجال عملك وعلاقاتك مع ناس من جنسيات مختلفة و كمان هتتمتع بحياة هادئة في بلد فيها النظام و السلوكيات أفضل من غيرها من البلاد ( للأسف لا استطيع تحديد هذه البلاد ... الحبيبة )

ممكن يكون السفر خطوة للإنتقال لما هو أفضل في بلد تانية بعد الكويت و حتى و لو قررت الرجوع لمصر فأكيد هيكون بوضع أفضل بإذن الله ...

ربنا يبارك لك و يوفقك للخير أينما كان

وعيد سعيد عليك و على جميع المصريين و على أمة المسلمين اجمعين

Marrow الرائع

أشكرك على تشجيعي

أحببت فكرك الرائع

وأتمنى أن اقابلك عند مجيئي

وكل عام وأنت بخير

كن كما أنت ... بخير

رابط هذا التعليق

كل سنة وانتم طيبين

وبألف خير وسلام

اليوم من اعظم ايام الله لا تنسونى من صالح دعائكم

(ياترى رايحين بكرة فين , كده تسيبونى أأضى العيد وحدى)

حاتم

رابط هذا التعليق

اخواتى و اخوانى كل عام و انتم بخير وربنا يعيد علينا الايام الحلوه دى و احنا فى اتم صحة و احسن حال

و يارب السنه الجايه تكونوا كلكم فى عرفات

طبعا بين تنظيف العيد و شراء الطلبات و التجهيز الواحد معندوش وقت بس حبيت اعيد عليكم كلكم و اتمنى لكم عيد سعيد و نتقابل تانى بعد العيد اذا الله اراد

الاخ الكاشف عيد سعيد وربنا معاك و اهم حاجه الاستخاره اما بقى الغربه و المصاريف و كل المواضيع دى سيبها على ربنا لانه بيغير حال الدنيا من حال لحال فى طرفه العين المهم تعقلها و تتوكل و متقلقش انت هيكون هنا ليك اخوه و اخوات مش هيحسسوك بالغربه و هيكونوا جنبك لو احتجت اى حاجه اما بخصوص المصاريف الى ممكن تصرفها هنا فممكن تكون من 500 الى 1000 دينار لو انت مسرف زى ما بتقول يعنى لو هتقضيها مطاعم خمس نجوم و فسح و هدوم ماركات اما بقى لو هتبقى زى حالاتنا مطاعم شعبى و محلات شعبى كله شعبى فى شعبى فمش هتزيد عن 200 دينار و انت وشطارتك بقى بس طبعا لازم تلم ايدك شويه علشان زى ما بتقول انك عازب يعنى هيبقى فى جواز ان شاء الله و الجواز بيحتاج مصاريف ولا ايه؟ ربنا يوفقك يا سيدى و يرزقك و يرزقنا جميعا

اما بقى يا استاذ نو نيم عن العيد فاحنا هنقضيه فى البيت لان الخاص مبيرحمش و اجازته قصيره و بابانا عايز ينام يلا هنقضيها فته و لحمه ورقاق و نلقاكم بعد العيد

دمتم بخير و عيد سعيد

رابط هذا التعليق

عزيزي تامر

أستطيع أن أقول لك أني قادم بإذن الله تعالى ولك في ذلك فضل الاقناع

نعم فقد علمت بناءا على ردك الرائع ميزات السفر حيث أصبحت أكثر اهتماما بالعرض

فقالوا لي ما قلته تماما

وأيضا الاجازات مفتوحة بناءا على رغبتي بما يتناسب مع مواعيد عملي الرسمية

بالنسبة للأسرة أنا مازلت أعزب

مما سيجعل لي بعض من استنشاق عبير الحرية

عزيزي الرائع اتمناك صديقا مستقبليا

كن بخير

اشكر كلماتك الرائعة وذوقك

وتشرفني صداقتك واتمنى بمجيئك ان نكون اخوة مع باقي احبابي في هذا الباب

يعني نعمل عصابة ونخلي سمبا الزعيم بتاعها

تحياتي لك وكل عام وانت بألف خير

اخواتى و اخوانى كل عام و انتم بخير وربنا يعيد علينا الايام الحلوه دى و احنا فى اتم صحة و احسن حال

و يارب السنه الجايه تكونوا كلكم فى عرفات

طبعا بين تنظيف العيد و شراء الطلبات و التجهيز الواحد معندوش وقت بس حبيت اعيد عليكم كلكم و اتمنى لكم عيد سعيد و نتقابل تانى بعد العيد اذا الله اراد

الاخ الكاشف عيد سعيد وربنا معاك و اهم حاجه الاستخاره اما بقى الغربه و المصاريف و كل المواضيع دى سيبها على ربنا لانه بيغير حال الدنيا من حال لحال فى طرفه العين المهم تعقلها و تتوكل و متقلقش انت هيكون هنا ليك اخوه و اخوات مش هيحسسوك بالغربه و هيكونوا جنبك لو احتجت اى حاجه اما بخصوص المصاريف الى ممكن تصرفها هنا فممكن تكون من 500 الى 1000 دينار لو انت مسرف زى ما بتقول يعنى لو هتقضيها مطاعم خمس نجوم و فسح و هدوم ماركات اما بقى لو هتبقى زى حالاتنا مطاعم شعبى و محلات شعبى كله شعبى فى شعبى فمش هتزيد عن 200 دينار و انت وشطارتك بقى بس طبعا لازم تلم ايدك شويه علشان زى ما بتقول انك عازب يعنى هيبقى فى جواز ان شاء الله و الجواز بيحتاج مصاريف ولا ايه؟ ربنا يوفقك يا سيدى و يرزقك و يرزقنا جميعا

اما بقى يا استاذ نو نيم عن العيد فاحنا هنقضيه فى البيت لان الخاص مبيرحمش و اجازته قصيره و بابانا عايز ينام يلا هنقضيها فته و لحمه ورقاق و نلقاكم بعد العيد

دمتم بخير و عيد سعيد

كب كيك

كل سنه وانتي طيبة

ولو اني مكنتش اتمنى ان اسمك يظهر قبل المغرب علشان اسمك بيجوعني bv:-

تحياتي للجميع

ولا تنسونا في دعائكم

نو نيم

كل سنه وانت بخير

واوعدك لو عملنا رحلة لازم تكون اول الموجودين

بس خليني الاقي الماما قلب ابيض علشان ننظمها

تم تعديل بواسطة تامر مصطفى

رابط هذا التعليق

(

ياترى رايحين بكرة فين , كده تسيبونى أأضى العيد وحدى)

اسكت بقي قطعت قلبي :sad: :sad:

ادخل هنا وشوف سينما تروحها بكرة

http://webserver2.kncc.com/advshowtimes.php?sltTheatres=38

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

كل سنة والجميع بالف خير يارب

ايه حكايتكم كل اللي يجي كده يدخل بايده فاضية :protest:

دول شوية برفانات كانوا فارشين بيهم علي الفيس بوك قولت اجيبهالكم لكم يمكن حد تعجبه حاجة

http://kuwait.souq.com/Souq_adsearch.php?page=2&s_item_type=2&s_condition=1&id=1475&s_country=kuwait&go=1&s_large_search_cat_nav_id=1689&hits=100&utm_source=facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=Perfume%2BKuwait

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

انا جيييييييييييييييت

تقبل الله منا ومنكم صيام يوم عرفه...اللهم اغفر لنا للمسلمين اجمعين يااااارب

انا فطرت وشربت العرقسوس وختمت بالشاى ...وفضيت لكم

كل سنه وحبايبى كلهم طيبين ومعيدين :cheer: وبحبايبهم متجمعين وللهم ناسيين وللغم مطنشين ولقلب ابيض يارب مش تكونوا ناسيييين

بحبكم كلكم

http://www.youtube.com/watch?v=osWCxwWKnT4

طبعا كلنا مش ممكن يجى العيد من غير ما دندن كلنا بيها

سمبا ونونيم ازاى لو حدكم واخواتكم واخوانكم وولادهم هنا وحواليكم؟؟؟

سمبا ...عندى تفكير شرير جدا بس بينى وبينك ...محدش يسمع ..سدوا ودانكم وغمضوا عنيكم ...تيجى يا سمبا نعمل مفاجأه لاغابى ولنا شخصيا ونقفل عليهم الحديقه بكره ؟؟؟

شششششششششششششششششش ماتقولش لحد ..ولا تامر ..ولا بوسى ... ولااااااا اي حد من اللى هنا

ماشى ؟؟؟؟؟

واللى يرجع فى كلامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

على فكره مول 360 ده جاااااامد موت وفيه سينما بردوا ....عرض فيلم بلبل حيران او ايام العيد ...التكت تلاته دينار ونص

تم تعديل بواسطة قلب ابيض
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...