اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المصريين المغتربين بالكويت

Recommended Posts

الدكتور بيطري

فيه مدرسات معايا طلع لازواجهم من اول مرة غير لائق بسبب النظر

هل النظر بيمنع الاقامةة انا نظرى قليل و بلبس عدسات

دا ال اتقال ليا والله من زميلاتي

واحد عنده عما الوان واترفض

واحد عنده ميه على العين واترفض

وواحد قالوا له عندك عتمه فى قاع العين واترفض

سبحان الله زي ما يكون هيجوا يشتغلوا طيارين

والاستاذ بيطري طالبين منه اعاده اشعه صدر هما ميعرفوش ان كتر الاشعه دي مضرة ولا ايه

عامة انا احب اطمن استاذ بيطري انا والله اتصلت بالسفارة المصرية هنا ومنها اتصلت على القنصلية المصرية

واشتكيت وكان الرد انهم ميعرفوش حاجة عن مستشفي البدراوي

قلت لهم ال فيه النصيب عنها من سرقة كلي لانابيب اوكسجين فاسدة وانها سبق واتسحب منها الرخصة

وكان رد الموظف انه ميعرفش حاجة عن اى من المواضيع دي وان النظر ملوش علاقة بالرفض للالتحاق

وان شالله هروح مع المدرسات دي بعد العيد هنقابل السفير زي ما الموظف طلب مني علشان تبقي شكوي قانونية

ولو زوجتك بقت بخير ان شالله ممكن تكلمني وانا همر عليها فى سكنها

وان شالله يكون نتيجتك حضرتك بخير ومش تحتاج لاى شكوي

وربنا ياخد المفتري كلهم كلهم كلهم

رابط هذا التعليق

• الردود 4.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

هو مش سمبا فى مجال التمريض؟

ما تيجي يا سمبا تتطمن الاستاذ بيطري

بعيد عن مجال التمريض

بقول للدكتور بيطري يطمن خالص اللي بيركزوا عليه هي تحاليل الفيروسات وان كانت الاشعة اتعادت فده يا اما علشان ياخدوا فلوس تاني او خطأ حصل من فني الاشعة

واضح يا دكتور بيطري ان زوجة حضرتك مضغوطة عصبيا جدا وده مش كويس

واحتمال كبير جدا يكون لحضرتك يد في حالتها دي ان كنت حطتها امام اختيارين انك تكون معاها هناك او تقدم استقالتها في حالة معرفتش تروح لها والله اعلم

ربنا ييسر امورك ان شاء الله

رابط هذا التعليق

ازاي تحليل الفيروس بس ال بيمنع الحضور؟

اومال البنات ال اترفض اجوازهم دول اترفضوا ليه

اخدوا غير لائق بسبب النظر

http://www.egkw.com/ArticleDetail.aspx?id=5391 ودا رابط ممكن تتابعوا فيه التعليقات وتشوفوا كلام الناس ال اتعرضت لنفس المواقف

حاجة تحرق الدم لما يخلوا المدرسات يتصابوا باكتئاب بسبب تعقيدات سخيفة وتكرار واعادات للكشوفات

غير حرقة الدم بتاعت عيالهم فى المدارس

دا الواحد بيدخل الكويت بكليتين ورئتين زي الفل بيخرج منها بكلية واحده سليمة والتانية بايظة من المية ورئه بتشاور عقلها

المفروض بقا زي ما بندخل بكامل صحتنا نخرج بكامل صحتنا والا يعطونا تعويض مادي عن اى ضرر يصيبنا ان شالله شوية برد

:protest:

رابط هذا التعليق

هو الموضوع قلب طبي ليه كدة

وبعدين أيه التعقيدات الجديدة دي ؟

وأيه كمان المستشفيات الجديدة دي (البدراوي) ؟ :blink:

متهيألي الموضوع ده ليه أهداف غامضة والله أعلم

بس محدش يا جماعة يضايق نفسه ، كله نصيب وربنا يوفق الجميع

مساء الرضا

رابط هذا التعليق

مش عارفة اقول اية بس الصراحة المستشفى دى وحشة قوة

فى ناس معايا فى الكشف الطبى

اترفضو علشان النظر

وفى واحدة اترفضت علشان الضغط

ربنا يرحمنا من النصب

ويوفق الناس كلها

اله السماء يعطينا النجاح ونحن عبيده نقوم ونبنى

رابط هذا التعليق

هل النظر بيمنع الاقامةة انا نظرى قليل و بلبس عدسات

لا طبعا

ازاي الكلام ده المفروض بيقولوا ارجع اعمل نضارة وبتاخد النتيجة لائق بنضارة

شكرا على الرد لكن انا حارج بكارت زيارة يعنى مش هكشف فى البدراوى هكشف فى الكويت فهل لبس اللينسيس او قلة النظر يمنعو الاقامة مع العلم ان ماينفعش معايا نظارة لازم عدسات

تم تعديل بواسطة sherifff

رابط هذا التعليق

بص يا استاذ شريف هنا فى الكويت مبيعملوش غير تحليل الفيرس و اشعه على الصدر بس اما موضوع النظر غيره فده فى مصر بس وربنا يوفقك و تيجى بالسلامه بس ياريت تحلل فى مصر فى معمل خاص قبل ما تيجى لانهم لو لقوا عندك اى حاجه هيرجعوك مصر عالطول

رابط هذا التعليق

بص يا استاذ شريف هنا فى الكويت مبيعملوش غير تحليل الفيرس و اشعه على الصدر بس اما موضوع النظر غيره فده فى مصر بس وربنا يوفقك و تيجى بالسلامه بس ياريت تحلل فى مصر فى معمل خاص قبل ما تيجى لانهم لو لقوا عندك اى حاجه هيرجعوك مصر عالطول

شكرا يا فندم على الافادة

رابط هذا التعليق

<BR>كل عام وانتم بخير<BR>كل سنة وانتم طيبين <BR>وعشان اختنا ام على عيدكم مبارك ... ولو انى سبت مصرعلشان مبارك وانجالة <BR>شايف ان تجمعنا الجميل دة بقى دافى اوى ورجعلى جو الاسرة اللى كنت مفتقدة<BR>اختنا ام عمر اخبار عمورى والسمك اية<BR>اخونا الكبير تامر وكمان ام قلب ابيض وسامبا وامل حياتى وسامح مجى وهيرو وكل حبايبى<BR>يارب نتجمع واشوفكم العيد دة هنا والعيد الجاى فى مكة

حاتم

رابط هذا التعليق

<BR>كل عام وانتم بخير<BR>كل سنة وانتم طيبين <BR>وعشان اختنا ام على عيدكم مبارك ... ولو انى سبت مصرعلشان مبارك وانجالة <BR>شايف ان تجمعنا الجميل دة بقى دافى اوى ورجعلى جو الاسرة اللى كنت مفتقدة<BR>اختنا ام عمر اخبار عمورى والسمك اية<BR>اخونا الكبير تامر وكمان ام قلب ابيض وسامبا وامل حياتى وسامح مجى وهيرو وكل حبايبى<BR>يارب نتجمع واشوفكم العيد دة هنا والعيد الجاى فى مكة

شكرا نو نيم على سؤالك

وكل عام وانت بألف خير وصحة واطمئنان

رابط هذا التعليق

وحشتونى وحشتونى وحشتووووووووووونى

العتب عالنظر يا جماعه ...عيونى كانت تعبانه جدا الفتره اللى فاتت حساسيه من الجو منعتنى من التواصل معاكم

كل واحد باسمه عشان مانساش حد بجد ....كلكم وحشتونى نفر نفر :P

العيد قرب .. وسمبا كالعاده فى الدوام ..واللى سافر واللى مقضيها نوم واللى واللى

طيب اللى عاوز يشوف ناسه واهله وحبايبه ويعيد عليهم ومعاهم يعمل ايه؟؟؟؟

طب يقابلهم فييييييييييين؟؟

طب ايه بقى ؟

هه؟

ايييييييييييه؟؟؟

اقولكم كل سنه وانتم طيبين :clappingrose:

رابط هذا التعليق

مساء الورد على جميع مغتربي الكويت

اللي شكلهم مختفين بسبب الجو الجميل الأيام دي الناس كلها بره

اود ان اقول اني استودعكم لاني مسافره صباح غد بدري للإسكندريه

وكل عام وانتوا بألف صحه وخير وسعاده

ويارب يكون عيد سعيد عليكم وترجعوا لبلدكم سالمين

وربنا يوفق الجميع

اي شخص يحتاج شي يبعثلي عالخاص وانا حاضره

ومره اخرى كل عام وانتم بخير

اختكم أمل حياتي :clappingrose::clappingrose::clappingrose:

كل عســــير إذا استــــعنت بالله فهو يســـــير

الحــــب والعطـــــر..... لا يختـــبئان

رابط هذا التعليق

اود ان اقول اني استودعكم لاني مسافره صباح غد بدري للإسكندريه

وكل عام وانتوا بألف صحه وخير وسعاده

ويارب يكون عيد سعيد عليكم وترجعوا لبلدكم سالمين

وربنا يوفق الجميع

وانت بكل خير يارب وترجعي بالف سلامة ان شاء الله

وسلامنا كلنا للاسكندرية المحروسة الصيادين وسمك موسي

منين ما تمشي تصادف ناس شالله يا مرسي يا ابو العباس

ناس من صعايدة وناس من بحري والقلب دايب في سحر بنات بحري

والحب تحت الشموسة الله عليكي يا اسكندرية في البحر رايحة والبحر جاية

رابط هذا التعليق

السلام عليكم,

كل عام و انتم بالف خير, انتم و من تحبون و الجيران و جيران الجيران, كل واحد باسمة و كل واحدة باسمها, بمناسبة عيد الاضحي المبارك,, اللهم اجعلة عيد خير علي كل الناس عامة

لا تنسوا صيام يوم عاشوراء الذي يكفر سنة قبلة و سنة بعدة كما قال سيدنا محمد صلي اللة علية و الة و سلم

لا تنسوا الاتصال بالاهل لصلة الرحم,, و لا تنسوا صلاة العيد سنة مؤكدة, يحضرها الجميع حتي ذوات العذر الشرعي لنيل البركة,ولا تنسو الاضحية لمن استطاع سنة مؤكدة, ولا تنسوا ادخال الفرح و السرور علي الاهل خاصة و الناس عامة,, و اللي زعلان من مراتة او

مزعلة جوزها كشكشوها شوية و ما تعرضوهاش,,و خليك فريش احنا في عيد,, و اخيرا و ليس اخرا لا تنسوا اللحمة.

كل عام وانتم بالف خير.

تم تعديل بواسطة ياسر
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...