اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المصريين المغتربين بالكويت

Recommended Posts

السلام عليكم,

كل عام و انتم بالف خير, انتم و من تحبون و الجيران و جيران الجيران, كل واحد باسمة و كل واحدة باسمها, بمناسبة عيد الاضحي المبارك,, اللهم اجعلة عيد خير علي كل الناس عامة

لا تنسوا صيام يوم عاشوراء الذي يكفر سنة قبلة و سنة بعدة كما قال سيدنا محمد صلي اللة علية و الة و سلم

لا تنسوا الاتصال بالاهل لصلة الرحم,, و لا تنسوا صلاة العيد سنة مؤكدة, يحضرها الجميع حتي ذوات العذر الشرعي لنيل البركة,ولا تنسو الاضحية لمن استطاع سنة مؤكدة, ولا تنسوا ادخال الفرح و السرور علي الاهل خاصة و الناس عامة,, و اللي زعلان من مراتة او

مزعلة جوزها كشكشوها شوية و ما تعرضوهاش,,و خليك فريش احنا في عيد,, و اخيرا و ليس اخرا لا تنسوا اللحمة.

كل عام وانتم بالف خير.

ابو هشام كل سنه وانت بخييييييير وسعاده انت والاسره كلها\\انت اكييييد طبعا تقصد وقفه عرفات ربنا يكرمنا وننال بركه الدعاء فى هذا اليوم اسالكم خير الدعاء ولكم مثله ان شاء الله

عاشورااااء تاسوعه وعاشوره الشهر اللى بعده ان شاء الرحمن

بالنسبه للاضاحى ممكن ندفع ما قيمه الاضحيه لاحد لجان الزكاه حسب قيمتها فى البلد اللى بتتوزع فيه

والافضل الدبح طبعا لاحياء الشعيره وفرحه العيد .............الكبده الطازه

كل عام وانتم الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم

رابط هذا التعليق

• الردود 4.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

وفقنا الله و إياكم لحج بيته الحرام

وتقبل الله منا و منكم صالح الأعمال

عيد سعيد و كل عام انتم بخير

:clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose:

رابط هذا التعليق

انك مهما بعدتي او سافرتي تأكدي ان اي مكان يقوده مصريين هيكون مشبع بالدكتاتورية اللي متربيين عليها وراضعينها منذ الطفولة ولا مجال للرأي المخالف حتى لو تغنوا بالديمقراطية وعابو على انعدامها في مصر او تصيدوا الاخطاء في نظم الادارة المصرية

ابتسمي انتي مازلتي تحت السيطرة المصرية

ولا تستغربي من المشاركات ذات الكلمات الرنانة التي تندد وتشجب قمع الرأي

فالتظاهر بغير الحقيقة أمر مطلوب وبه تكتمل الوجاهة

يا أخ تامر بلاش تعيش في دور الثورجي من وقت لأخر...

ويا ريت زي ما الإدارة بتحترم الناس .. يبقى في برضوا إحترام متبادل ...

وبلاش تختبر صبرنا أكتر من كده

أه بالمناسبة قبل ما أنسى ..

المصريين اللي بتتكلم عنهم مشبعين بالدكيتاتورية وثاني أكسيد الكربون ... مش برضوا سيادتك منهم ... ولا أنت كويتي ديمقراطي ومُتخفي في صورة مصري ديكتاتور ؟..

مع العلم بإن أي إتهام لإدارة المكان مره أخرى سوف تطبق عليه قواعد المنتدى بحزم وشدة .

هذا الكلام كان موجهً لك أنت شخصياً

أما الكلام الذي سيوجه لباقي الأعضاء المحترمين زوار الباب فهو :

إن تثبيت موضوع من عدمه هو أمر يتم التشاور بين أعضاء الإدارة حوله ومن ثم يتم إتخاذ القرار

ولا أدري ما الذي إنتُقص من الموضوع في حالة عدم تثبيته ؟

ومن يريد أن يخدم الناس ويفيدهم بخبرته في بلد ما .. فلا يبحث عن تثبيت موضوع او عمل باب مُستقل .. أو حتى يذهب به الشطط إلى حد الضغط على الإدارة وطلب " تعيين إسم بعينه مُشرفاً " وإلا سينسحب ومعه حزبه المناصر له .

تحياتي لكم جميعاً وكل عام وانتم بخير

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

يا أخ تامر بلاش تعيش في دور الثورجي من وقت لأخر...

يا أخ سي السيد اذا كنت شفتني شغالك في منتداك برفع شعارات وبندد وبعارض وبعمل مظاهرات يبقى تقول عليا ثورجي من الدرجة الاولى كمان

لكن انت طبعا مش فاضي تقرا كل مشاركات الناس علشان تحكم عليهم

والدليل على كلامي انك ظهرت تاني يوم من طلبي التثبيت وقلت انك قرأت جميع صفحات موضوع المصريين في الكويت واكتشفت انه مجرد شات بين الأعضاء فبالطبع انت قرأت من كل صفحة سطرين علشان مش هتلحق تقرا 190 صفحة

ويا ريت زي ما الإدارة بتحترم الناس .. يبقى في برضوا إحترام متبادل ...

ياريت تجيب من كلامي في اي مشاركة اي جزء يوضح عدم احترامي للادارة او لأي شخص علشان انا يمكن اكون نسيت ومحترمتش حد وانا

مش واخد بالي

وبلاش تختبر صبرنا أكتر من كده

انا لا اختبر صبرك او صبر غيرك لاني بكل بساطه مفيش بيني وبينك اي شكل من اشكال المعرفة فحتى مشاركاتك فأنا غير متابع جيد لها

وكنت تقول الكلام ده لو شايفني بتعمد ارد عليك في كل مكان بكلام يستلزم منك عدم الصبر

وعموما لا اعلم مدى الاضرار اللي تلحق بيا او بغيري اذا نفذ صبركم العزيز

أه بالمناسبة قبل ما أنسى ..

المصريين اللي بتتكلم عنهم مشبعين بالدكيتاتورية وثاني أكسيد الكربون ... مش برضوا سيادتك منهم ... ولا أنت كويتي ديمقراطي ومُتخفي في صورة مصري ديكتاتور ؟..

لا يا سيدي سيادتي مصري اصيل بس محبش ابقى مشبع بالدكتاتورية علشان انا اكره كل من يتصف بصفاتها ولا احب التعامل معه من قريب او بعيد

مع العلم بإن أي إتهام لإدارة المكان مره أخرى سوف تطبق عليه قواعد المنتدى بحزم وشدة .

هذا الكلام كان موجهً لك أنت شخصياً

ليس لدي اي تعليق على هذه الكلمات الرائعة

مش علشان مش عارف ارد ولكن علشان محدش يزعل مني من الاعضاء اللي بحبهم واحترمهم جداأما الكلام الذي سيوجه لباقي الأعضاء المحترمين زوار الباب فهو :

إن تثبيت موضوع من عدمه هو أمر يتم التشاور بين أعضاء الإدارة حوله ومن ثم يتم إتخاذ القرار

ولا أدري ما الذي إنتُقص من الموضوع في حالة عدم تثبيته ؟

ومن يريد أن يخدم الناس ويفيدهم بخبرته في بلد ما .. فلا يبحث عن تثبيت موضوع او عمل باب مُستقل .. أو حتى يذهب به الشطط إلى حد الضغط على الإدارة وطلب " تعيين إسم بعينه مُشرفاً " وإلا سينسحب ومعه حزبه المناصر له .

تحياتي لكم جميعاً وكل عام وانتم بخير

واخيرا كل عام وانت بخير وعيد سعيد

رابط هذا التعليق

اخى الفاضل ..سى السيد

تعودنا عليك اخ له اراءه الساخره وتعهدنا فيك خفه دمك المحببه لنا جميعا ..لم نشعر يوما ان المنتدى يقيدنا او يحجمنا عما نريد ان نبوح به او نتناقش فيه او حتى ان نحلم به ..

هو بيتنا الكبير

كل من فيه عائله واحده

ولكل عائله اب واخ اكبر لهم حق الاحترام والمشوره ولكن ليس لهم الحق فى فرض اراء او اهانه الغير من العائله وحاشى لله ان نهين او نهان

......

المقصود انه لاشك فى ان الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه

الاستاذ تامر انسان مهذب جدااااا ولم يتعدى حدوده اطلاقا ولم يصدر منه سوى انه عبر عن رايه واعتبره حق مكفول للجميع فى المنتدى والا كما قال ...ابتسمى انت تحت السيطره المصريه

يا سى السيد يا غااااالى علينا كلنا ...خلونا نتنفس واتثبت او ما اتثبتش مش هاتفرق معانا اطلاااااااااقا

اللى بيفرق معانا هو احساسنا ببعض

وتخفيفنا لمشاكل بعض

ومشاركتنا لابتسامه وفرح بعض

اللى بيفرق معانا اننا بجد نحس ببعض

:clappingrose: تامر ...كل سنه وانت بخييير وعطاء :clappingrose:

:give_rose: سى السيد ...كل سنه وانت اخ اكبر لعيلتنا الجميله :give_rose:

رابط هذا التعليق

اخى الفاضل ..سى السيد

تعودنا عليك اخ له اراءه الساخره وتعهدنا فيك خفه دمك المحببه لنا جميعا ..لم نشعر يوما ان المنتدى يقيدنا او يحجمنا عما نريد ان نبوح به او نتناقش فيه او حتى ان نحلم به ..

هو بيتنا الكبير

كل من فيه عائله واحده

ولكل عائله اب واخ اكبر لهم حق الاحترام والمشوره ولكن ليس لهم الحق فى فرض اراء او اهانه الغير من العائله وحاشى لله ان نهين او نهان

......

المقصود انه لاشك فى ان الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه

الاستاذ تامر انسان مهذب جدااااا ولم يتعدى حدوده اطلاقا ولم يصدر منه سوى انه عبر عن رايه واعتبره حق مكفول للجميع فى المنتدى والا كما قال ...ابتسمى انت تحت السيطره المصريه

يا سى السيد يا غااااالى علينا كلنا ...خلونا نتنفس واتثبت او ما اتثبتش مش هاتفرق معانا اطلاااااااااقا

اللى بيفرق معانا هو احساسنا ببعض

وتخفيفنا لمشاكل بعض

ومشاركتنا لابتسامه وفرح بعض

اللى بيفرق معانا اننا بجد نحس ببعض

:clappingrose: تامر ...كل سنه وانت بخييير وعطاء :clappingrose:

:give_rose: سى السيد ...كل سنه وانت اخ اكبر لعيلتنا الجميله :give_rose:

اختي كبيرة المقام قلب ابيض

او زي ما بحب اسميكي

سيدة القلوب البيضاء

كل عام وانتي بألف خير وصحة وهناء

للأسف لن يكفي العدد المتاح للورود

:clappingrose::clappingrose::clappingrose::clappingrose::clappingrose:

رابط هذا التعليق

أستاذ سين سين

استاذ تامر

كل سنة وانتم بخير وطيبين وربنا يجمعنا دايما في الخير وعلي الخير

انا شايف ان كل واحد فيكم وضح موقفه للتاني واتمني من ربنا ان النقطة دي ما يبقاش فيها شد وجذب

وتمر مرور الكرام

في النهاية زي ما الصفحة دي في يوم هتروح لمجاهل المنتدي ياريت كمان الخلاف يروح لمجاهل النسيان

وكل سنة وانتم بكل خير

رابط هذا التعليق

ياعم سين سين أول مرة تزورنا هنا، وبدل ما تدخلنا بكيس لحمة داخل شمال كدة :lol:

أ/تامر ربما لقصر مشاركاته على باب المصريين بالكويت فأنت لم تعرفه وأعتقدت أن موضوع التثبيت كان شئ من الثورة وهو أبعد عن ذلك ، وأنما قصد به أ/تامر العشم في الإدارة فقط لا غير..

عيد سعيد عليك يا أبو عمر وعلى كل المصريين في السعودية :cheer:

عيد سعيد عليك يا أستاذ تامر وعلينا كل المصريين بالكويت :cheer:

مساء الفتة عليكوا :)

رابط هذا التعليق

أولا أنا أحب أن أشكر العاملين على احياء هذه الصفحة بهذا الشكل الراقي

أنا متابع للموضوع وأرى أن هناك من الأعضاء من يكونا أهلا وأملا أيضا في الثقة والرد الشافي لتسأولاتي

متمنيا من القدير أن أكون متواجد بين تلكم القلوب الرائعة

أنا محمود الكاشف

محكم دولي بمجلس الدولة بمصر

وأتى لي تعاقد عن طريق صديق لي يعمل مستشارا قانونيا في الكويت

أن أعمل في وزارة العدل بادارة العلاقات الدولية

وبنود العقد هو ما يلي

أولا الراتب : 1450 دينار

السكن : في فلل العاملين بوزارة العدل ويكون لي فيلا خاصة بي

أيضا سيارة بسائق خاص

...............................

هكذا انتهت أهم بنود العقد

ونأتي للتساؤلات

مقدمة بسيطة عني أنا عمري 26 عاما ومعي ماجستير في القانون الدولي وأيضا دبلومة قانون خاص

أنا في عملي الحالي أحصل على مرتب 6000 ألاف جنيه مصري بالبدلات والحوافز

هل بنود التعاقد هي أمل لي أم أظل في بلدي الحبيب ... ولا أتكبد معاناة السفر وغربة النفس والوجدان ..

ملحوظة : أنا أعرف تماما أن كل شخص له فكره الخاص ولكن أتمنى أن تشاركوني أراءكم

كان الله في عون الجميع وأتمنى لكل عيدا ممتعا وكل عام وأنتم كعهدي بكم بخير

كونوا بخير كي أكون

تم تعديل بواسطة elkashif

رابط هذا التعليق

اهلا بك اخ محمود0000معلش يا اخ محمود انا مش فاهم اية مشكلتك ومستغرب انك بتتسائل راتبك فى مصر ما شاء الله 6000 وفى سنك دة طبع ما شاء الله حلم لأى شاب زيك وجايلك تعاقد بالمميزات افوق خيالية دى واكيد انت عارف كدة يعنى سواء استنيت فى مصر مية مية جيت هنا مية مية مفيش يعنى حاجة مستهلة راى حد لأن ببساطة مفيش مشكلةولا اية يا جماعة

رابط هذا التعليق

اهلا بك اخ محمود0000معلش يا اخ محمود انا مش فاهم اية مشكلتك ومستغرب انك بتتسائل راتبك فى مصر ما شاء الله 6000 وفى سنك دة طبع ما شاء الله حلم لأى شاب زيك وجايلك تعاقد بالمميزات افوق خيالية دى واكيد انت عارف كدة يعنى سواء استنيت فى مصر مية مية جيت هنا مية مية مفيش يعنى حاجة مستهلة راى حد لأن ببساطة مفيش مشكلةولا اية يا جماعة

أشكرك على ردك المطمئن

ولكن الحال في مصر لا يسر أحد

بمرتبي هذا لا أستطيع توفير أي مبلغ لأي ظروف

تساؤلي عن ان كانت بنود العقد ميزة تغطي على الغربة عن بلدي ( التي لم أعش في مكان سواها )

أم أن أظل في بلدي أعمل على أن ازيد دخلي بما يتوافر مع مصاريفي

التساؤل الثاني بكم يعيش شاب ( مسرف ) في الكويت

حتى لا أذهب وتكون غربتي هباءا منثورا

سؤال فرعي : هل الغربة صعبة الى هذه الدرجة التي تجعني مصابا بالذعر من الأن !!!

كن بخير كي أكون

تم تعديل بواسطة elkashif

رابط هذا التعليق

أشكرك على ردك المطمئن

ولكن الحال في مصر لا يسر أحد

بكده يا عزيزي انت جاوبت علي سؤالك

بمرتبي هذا لا أستطيع توفير أي مبلغ لأي ظروف

تساؤلي عن ان كانت بنود العقد ميزة تغطي على الغربة عن بلدي ( التي لم أعش في مكان سواها )

للسفر سبع فوائد اولها انك هتكون عضو في الموضوع ده :closedeyes:

أم أن أظل في بلدي أعمل على أن ازيد دخلي بما يتوافر مع مصاريفي

التساؤل الثاني بكم يعيش شاب ( مسرف ) في الكويت

المسرف مسرف بطبعه حتي لو راتبه 2000 دينار فيه مليون باب للانفاق والتبذير

وانا شايف ان مصاريفك الشخصية مش هتتجاوز من 100 ل 200 دينار ده ان كنت ناوي حياتك ما تبقاش كلها اقساط في اقساط

حتى لا أذهب وتكون غربتي هباءا منثورا

سؤال فرعي : هل الغربة صعبة الى هذه الدرجة التي تجعني مصابا بالذعر من الأن !!!

الغربة مرة

ابقي هات معاك سكر :P

رابط هذا التعليق

اخي الفاضل احنا كمصريين بيني وبينك بنزودها شوية

الكويت والامارات بيحترموا رجال القضاء المصري جدا جدا وبعدين حضرتك الراتب ده كويس جدا ومش هتواجه معاه مشاكل وسيادتك معندكشلا مشاكل كفيل ولا السلبيات اللي بتسمع عنها

ولاهتتعامل مع طلبة أغبياء او قلالات الأدب ولا هتتعامل مع مرضى تكشف عليهم ويحسسوك انك موظف عندهم

الخلاصة القصه نسبية

غربة الوطن والكلام ده شيئ نسبي

صح انت في مصر اكيد معندكش مشاكل يعني بحكم وظيفتك علاقاتك تكون ممشيةامورك ف مصر لكن

طبيعه الحياة فيها ضغط

سهولة الحياة ف الكويت واي دولة للاسف اخرى مش هتخليك تحس بالغربة

توكل ع الله واعقالها وتوكل

رابط هذا التعليق

أولا أنا أحب أن أشكر العاملين على احياء هذه الصفحة بهذا الشكل الراقي

أنا متابع للموضوع وأرى أن هناك من الأعضاء من يكونا أهلا وأملا أيضا في الثقة والرد الشافي لتسأولاتي

متمنيا من القدير أن أكون متواجد بين تلكم القلوب الرائعة

أنا محمود الكاشف

محكم دولي بمجلس الدولة بمصر

وأتى لي تعاقد عن طريق صديق لي يعمل مستشارا قانونيا في الكويت

أن أعمل في وزارة العدل بادارة العلاقات الدولية

وبنود العقد هو ما يلي

أولا الراتب : 1450 دينار

السكن : في فلل العاملين بوزارة العدل ويكون لي فيلا خاصة بي

أيضا سيارة بسائق خاص

...............................

هكذا انتهت أهم بنود العقد

ونأتي للتساؤلات

مقدمة بسيطة عني أنا عمري 26 عاما ومعي ماجستير في القانون الدولي وأيضا دبلومة قانون خاص

أنا في عملي الحالي أحصل على مرتب 6000 ألاف جنيه مصري بالبدلات والحوافز

هل بنود التعاقد هي أمل لي أم أظل في بلدي الحبيب ... ولا أتكبد معاناة السفر وغربة النفس والوجدان ..

ملحوظة : أنا أعرف تماما أن كل شخص له فكره الخاص ولكن أتمنى أن تشاركوني أراءكم

كان الله في عون الجميع وأتمنى لكل عيدا ممتعا وكل عام وأنتم كعهدي بكم بخير

كونوا بخير كي أكون

اهلا بيك استاذ محمود

انا هقولك رأيي من واقع معايشتي لمجموعة من المستشارين الأفاضل مقدرش اسميهم اصدقاء لأنهم أكبر مني في السن ولكن تعايشت حياتهم شبه كاملة

زي ما حضرتك تفضلت بالنسبة للسكن ولكن هي مش فيلا بالشكل المفهوم انما هي ممكن تكون شقة دورين في مجمع يسكنه مستشارين فقط

يتم فرشها بفرش محترم يليق بمقامهم وطبعا كل أمورهم في الدولة ماشية بكل احترام وتقدير

وما عليه الا انه يبعت المندوب يخلص له كل حاجة حتى رخصة السواقة بتجيله وهو قاعد في البيت وطبعاالالتزام بالقانون والنظام هنا مش زي مصر

وخلاصة رأيي

ان حضرتك تيجي تجرب وان شاء الله الوضع هيعجبك

وبالنسبة للتوفير فمش هيكون مصاريف حضرتك غير الاكل والشرب وطبعا سفرك المتكرر اذا رغبت في ذلك

وبالتالي هيتوفر معاك مبلغ كويس

طبعا ده غير ان هنا الحياة اسهل ومرتبة اكتر من مصر ولو معاك اسرتك هتكون الوضع مريح بالنسبة ليك وليهم

ربنا يوفقك ويكرمك ونتمنى نسمع عنك كل خير

واهلا بيك في موضوعنا

رابط هذا التعليق

يا استاذ الكاشف انت اكيد لم تقرا باقي صفحات الموضوع لتعلم ان الناس عندما تعترض علي المرتب يكون اقل من 200 دينار وليس 1450 دينار هذا يعتبر تقريبا من ضعف الي ثلاث اضعاف مرتب اي احد في هذا المنتدي والله اعلم اذا سؤالك هذا يعتبر استفزازي للكثيرين وبعدين بس عشان تكون عارف الدينار عمله قويه وقيمتها كبيره يعني الدينار مش زي الجنيه يعني بيجيب حاجه مش بتديه للشحات

وربنا يوفقك

رابط هذا التعليق

يا استاذ الكاشف انت اكيد لم تقرا باقي صفحات الموضوع لتعلم ان الناس عندما تعترض علي المرتب يكون اقل من 200 دينار وليس 1450 دينار هذا يعتبر تقريبا من ضعف الي ثلاث اضعاف مرتب اي احد في هذا المنتدي والله اعلم اذا سؤالك هذا يعتبر استفزازي للكثيرين وبعدين بس عشان تكون عارف الدينار عمله قويه وقيمتها كبيره يعني الدينار مش زي الجنيه يعني بيجيب حاجه مش بتديه للشحات

وربنا يوفقك

رابط هذا التعليق

كل سنة وانتم طيبين يا مغتربي الكويت

احنا عملت لنا رحلة الكنيسة فى حديقة الشعب يوم الاتنين - ورحلة يوم الثلاثاء فى الرقعى - زى كل سنة بتنظملنا رحلات فى يوم عيد الاضحي

:Thumbsup:

وبنروح نهجم هناك ونكوش على النادى كله - علشان نعيد معاكم طبعا

:cheer:

كل سنة وحضرتكم بالف صحة وخير

وربنا ما يحرمكم منى ابدا ابدا

:snack:

اغابي

mf_p:

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

ياعم سين سين أول مرة تزورنا هنا، وبدل ما تدخلنا بكيس لحمة داخل شمال كدة :lol:

أ/تامر ربما لقصر مشاركاته على باب المصريين بالكويت فأنت لم تعرفه وأعتقدت أن موضوع التثبيت كان شئ من الثورة وهو أبعد عن ذلك ، وأنما قصد به أ/تامر العشم في الإدارة فقط لا غير..

عيد سعيد عليك يا أبو عمر وعلى كل المصريين في السعودية :cheer:

عيد سعيد عليك يا أستاذ تامر وعلينا كل المصريين بالكويت :cheer:

مساء الفتة عليكوا :)

ازيك يا غريب باشا

اسمح لي ابدي اعجابي بموضوعاتك وبعقلك المتفتح وردودك المحترمة وحبك للآخرين

كل سنه وانت بألف خير وصحة وسلامة

:clappingrose::give_rose:

رابط هذا التعليق

وربنا يوفقك

بالراحة على الراجل يا اريج

احنا عايزين نكسب عضو جديد

وبعدين سؤال الراجل مش مستفز بالمرة لأن لكل واحد رزقه الذي قدره له الله

وربنا يكرم الراجل ويوفقه ويارب ياخد 14500 دينار

26 سنة = محكم دولي بمجلس الدولة = دبلومة وماجستير :protest:

كل سنة وأنتم بخير :give_rose:

حبيبي الغريب

خلينا نتعامل على اساس صحة الحديث

:give_rose:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...