اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تتبع حالات الفيدرالي بعد ٢٨ فبراير ٢٠٠٨

Recommended Posts

إضافة متميزة يا أخت Kodo، هتفيد ناس كتيرة جداً ........ :blush2:

من حق، زوج حضرتك عامل إيه في المذاكره؟

خليه يستغل الوقت، هو عنده فرصة كويسة، و ربنا يوفقه.

:wub:

رابط هذا التعليق

إضافة متميزة يا أخت Kodo، هتفيد ناس كتيرة جداً ........ po::

:)

jdw::

الحمد لله ربنا يخليك يا اخ طارق والله هو مش ملتزم اوي انت عارف المذكرة مع الشغل عذاب

وبعدين لقيته مضايق امبارح قولت اقوم ادور علي حاجة تخرجه من المود

ولقيت دول ايه رايك فيهم ؟؟؟؟ ( يلا نضحك شوية بقه )

أية هو المكتوب علي قاع زجاجة المياه الغازيه في الصعيد...؟؟؟؟

مكتوب : الفتح من الناحية الأخري

واحد بلدياتنا عمل 2 إيميل، واحد دوت كوم للشتاء وواحد نص كوم للصيف

مرة واحد بلدياتنا عرف ان الجلد موضة قام مشى عريان

**

واحد بلديتنا كبر دماغه معرفش يخرجها من التيشرت :amb:

**

مرة واحد نذر لو ابنه نجح في الثانوية هيدبح خروف فبيسألوه عالنتيجة قالوهم الخروف نجح :roseop:

**

مرة واحد بلديات نام بالمقلوب صحى رجلو معمصة bv:-

**

مرة واحد اسمه محمدين خبط فى عمود نور ، كل محمد راح فى سكه :afr:

ههههههههههه

في رعاية الله

منذ ولدت و أنت تفخر بالإسلام ..... فمتى يفخر الإسلام بك

اشتاق لترابك و هواك يا وطني....واشتقت لبيت ابي وحضن امي

إن أصبت فمن الله وإن أخطأت فمن نفسي والشيطان

والحمد لله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

اللهم ارحم والديا وعافهم واعف عنهم وأكرم نزلهم ووسع مدخلهم..

ونقهم من الذنوب والخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس..

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

وأعذهم من عذاب القبر ..وعذاب النار..اللهم اجمعني بهم في جنات النعيم

رابط هذا التعليق

:roseop:

أهم و اخر ألانباء

تلقيت اليوم الخميس 11 فبراير 2010 أتصال من البنك أدارة ألآئتمان – للحصول علي موافقتي لسحب مبلغ 1550 دولار كندي من أدارة الهجره الكنديه – و الحقيقه كنت عايز أقل أصلي و أقول مش موافق – بس أفتكرت أن أنا ألي مقدم مش المدام -- و رحت صارخ في الواد بتاع الفيزا و قلتله أدفعلهم أبوس أيدك

و مازلت في أنظار أشعار أخر

bv:-

تم تعديل بواسطة أكسيلانس

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

مبروك مقدما يا اكسلانس

ان شاء الله خلال يومين أو ثلاثة يكون ايمايل AOR وصل

A crying baby is the best form of birth control.

-Carole Tabron

"?If evolution really works, how come mothers only have two hands"

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

."The average dog is a nicer person than the average person".

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

Life resembles a novel more often than novels resemble life.

-George Sand

رابط هذا التعليق

أهم و اخر ألانباء

تلقيت اليوم الخميس 11 فبراير 2010 أتصال من البنك أدارة ألآئتمان – للحصول علي موافقتي لسحب مبلغ 1550 دولار كندي من أدارة الهجره الكنديه – و الحقيقه كنت عايز أقل أصلي و أقول مش موافق – بس أفتكرت أن أنا ألي مقدم مش المدام -- و رحت صارخ في الواد بتاع الفيزا و قلتله أدفعلهم أبوس أيدك

bv:-

[/quote

الف الف مبروك ويارب تكمل اجراءاتك على خير ان شاء الله

رابط هذا التعليق

إضافة متميزة يا أخت Kodo، هتفيد ناس كتيرة جداً ........ bv:-

:)

:aslam:

الحمد لله ربنا يخليك يا اخ طارق والله هو مش ملتزم اوي انت عارف المذكرة مع الشغل عذاب

وبعدين لقيته مضايق امبارح قولت اقوم ادور علي حاجة تخرجه من المود

ولقيت دول ايه رايك فيهم ؟؟؟؟ ( يلا نضحك شوية بقه )

أية هو المكتوب علي قاع زجاجة المياه الغازيه في الصعيد...؟؟؟؟

مكتوب : الفتح من الناحية الأخري

واحد بلدياتنا عمل 2 إيميل، واحد دوت كوم للشتاء وواحد نص كوم للصيف

مرة واحد بلدياتنا عرف ان الجلد موضة قام مشى عريان

**

واحد بلديتنا كبر دماغه معرفش يخرجها من التيشرت wst::

**

مرة واحد نذر لو ابنه نجح في الثانوية هيدبح خروف فبيسألوه عالنتيجة قالوهم الخروف نجح mf_p:

**

مرة واحد بلديات نام بالمقلوب صحى رجلو معمصة :blink:

**

مرة واحد اسمه محمدين خبط فى عمود نور ، كل محمد راح فى سكه :wub:

ههههههههههه

في رعاية الله

كده بقى انت اتحطيتى فى البلاك لست بتاعه عمده المهاجرين من غير محامى وبيقولك

دوريلك على محامى احسن لك

علشان يدافع عنك

لانه ناوى يرفع قضيه عليكى فى كندا لما تروحى هناك بتهمه العنصريه

اللهم انت ربى خلقتنى و انا عبدك و انا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت و ابوء لك بنعمتك على و ابوء بذنبى فاغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا انت

رابط هذا التعليق

mf_p:

أهم و اخر ألانباء

:blink:

الاخ اكسيلانس:: الف مبروك وربنا يتمم لك ولينا كلنا على خير---عندي سوال لو سمحت:: بالنسبه لتاريخ التقديم بتاعك 6 ديسمبر هل هو تاريخ ما بعثت الاوراق ولا تاريخ وصولهم لادارة الهجره؟؟؟؟؟ لاني انا باعث الاوراق في 2 ديسمبر بالبريد العادي ولسى ما وصلنيش خبر مع العلم انني غيرت طريقة الدفع من فيزا الى شيك بنكي بتاريخ 29 يناير ولك الشكر__ومبروك مره اخرى

د. دهشوري-امريكا

تم تعديل بواسطة Dahshouri
رابط هذا التعليق

بالبريد العادى يا د. دهشورى يبقى اعتقد وصلت بعد 10 ايام. انا عارفة ان بين امريكا و كندا فركت كعب بس انا الحاجة بتجيلى مصر من امريكا بالبريد العادى فى 3 او 4 اسابيع.

مدام نهر

ان شاء الله. ادينى اهو قاعدة مستنية.

A crying baby is the best form of birth control.

-Carole Tabron

"?If evolution really works, how come mothers only have two hands"

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

."The average dog is a nicer person than the average person".

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

Life resembles a novel more often than novels resemble life.

-George Sand

رابط هذا التعليق

:lol:

قلبك ابيض يا دكتور ايهاب انت بتهدي النفوس ولا ايه ;)

الدكتور قناوي علي راسنا من فوق الراجل خيره علي الكل :roseop:

وبعدين انا زوجي صعيدي برده من سوهاج :lol:

ده انا قولت افرفش الجو شوية عشان الناس اللي منتظره الرفرنس نمبر wst::

واه بعد الكام نكته الرخمين دول الاكسيلانس قال احلي خبر ( الف الف الف مبروك وعقبال الفيزا ان شاء الله) :sad:

وفي انتظار سماع باقي الاخبار الحلوة ل (نانو - الدكتور دهشوري - ام يمني) :unsure:

في رعاية الله

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

رابط هذا التعليق

wst::

أهم و اخر ألانباء

:unsure:

السلام عليكم

مبارك يا اخ اكسيلانس وعقبال التمام ان شاء الله

" إنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ، وَإِنَّمَا لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى "

القرآن الكريم تلاوة وتفسير وحفظ

رابط هذا التعليق

wst::

أهم و اخر ألانباء

:unsure:

الاخ اكسيلانس:: الف مبروك وربنا يتمم لك ولينا كلنا على خير---عندي سوال لو سمحت:: بالنسبه لتاريخ التقديم بتاعك 6 ديسمبر هل هو تاريخ ما بعثت الاوراق ولا تاريخ وصولهم لادارة الهجره؟؟؟؟؟ لاني انا باعث الاوراق في 2 ديسمبر بالبريد العادي ولسى ما وصلنيش خبر مع العلم انني غيرت طريقة الدفع من فيزا الى شيك بنكي بتاريخ 29 يناير ولك الشكر__ومبروك مره اخرى

د. دهشوري-امريكا

ده تاريخ وصول ألآوراق - تاريخ أرسال الملف كان يوم 23 - 11

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

الاعزاء عضوات واعضاء المنتدى

وصلني اليوم 12 فبراير 2010 الابديت عن طريق الايميل ويطلبوا مني اكمال الاجراءات مع مكتب بافالو-نيويورك Buffalo, NY

علما باني بعثت الوراق بتاريخ 2 دسمبر 2009 بالبريد العادي ولا اعلم بالضبط تاريخ وصولهم ولكن اكيد اخذو اقل من اسبوع او عشر ايام يعني بحدود 12 ديسمبر 2010

لذلك ارجو وضع تاريخ 12 ديسمبر للتقديم و تاريخ 12 فبراير للابديت اسهل لحفظ التواريخ

وربنا يوفق الجميع

د. دهشوري-امريكا

رابط هذا التعليق

الف مبروك ياد.دهشورى بس هو حضرتك من دهشور فعلا (دهشور ولا الزاوية ولا العزبة)عشان انا دهشورى

لا تحسبوا نأيكم عنا يغيرنا أن طالما غير النأى المحبينا

والله ما طلبت أهواؤنا بدلا منكم ولا انصرفت عنكم أمانينا

رابط هذا التعليق

:lol:

الف الف الف مبروك يا دكتور دهشوري ده حضرتك تنور الليستة :blink:

وطبعا اللي بشرك وش الخير الاكسيلانس وان شاء الله يكون وشه حلو علي كل المنتظرين wst::

يلا يا نانو بشرة خير ان شاء الله المرة الجاية اكتب مشاركة اباركلك فيها يا عمري :rolleyes:

في رعاية الله

رابط هذا التعليق

الله يبارك فيكو جميعا وعقبال الجميع يارب--اكيد فاتحة الخير كانت من عند اخي الاكسيلانس اشكره وان شاء الله ربنا يوفقه ويوفق الجميع

اسم دهشوري اختاره لي اصدقائي المصريين من الصعيد اللي بيدرسوا معاي في الجامعه ومنهم اثنين مقدمين لكندا معايا واحد خذ الاقامه 2009 والثاني لسى بيجهز الطلبات وان شاء الله ربنا يجمعنا بخير في كندا ويوفق الجميع وتقدر تعتبرني دهشوري مصري لاني اتشرف بمصر وبحبها واحب ناسها تماما كحبي للاردن وكل العرب- - انا من الاردن وتعرفت على هذا المنتدى اثناء بحثي عن معلومات للهجره وكان الفضل بعد الله للاخوات والاخوان اعضاء المنتدى في توضيح الكثير من الامور والمساعده.

انا في المراحل النهائيه من رسالة الدكتوراه في الادب والنقد الانجليزي وحتخرج عالصيف ان شاء الله - متزوج و عندي بنتين وولد-لينا 6 سنوات و لانا 3 سنوات و لورنس سنه واحده- واثنين منهم ( الصغيرين) معاهم جنسيه امريكيه -مولودين في امريكا.

ربنا يوفقكم وييسر طريقكم.

دهشوري

رابط هذا التعليق

الاخت سميه ان حبيت اضم نفسى الى القائمه

تاريخ التقديم 6 ديسمبر 2009 الابديت 12 فبراير 2010 حارى اعداد الملف والتحضبر لامتحان الايلتس مكان التقديم القاهره

رابط هذا التعليق

:aslam:

اهلا وسهلا بيك يا اخت هبة وطبعا نورتي المنتدي وزوتي نور الليستة

الباشمهندسة سمية مشغولة حاليا بالتجهيز لعمل اللايندينج ربنا يوفقها وييسرلها الامور هي واسرتها ان شاء الله

ويا ريت كل اللي يدخل الموضوع يدعيلها بكل خير

وتم اضافة حضرتك الي الليستة وعقبال الفيزا

في رعاية الله

رابط هذا التعليق

الليستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين من داخل مصر :aslam:

=============================

سوميةصالح......التقديم ابريل 2008.....الابديت ديسمبر 2008.....المديكال يونيو 2009.....طلب البسبورات 15-10-2009....الفيزا.27-10-2009....

د.مرمر...................التقديم ابريل 2008.........الابديت يناير 200......المديكال مايو 2009......البسبورات 7سبتمبر2009....الفيزا 30-9-2009....

د.سيرجن.........التقديم سبتمبر 2008....الابديت فبراير 2009.........المديكال .مارس 2009.....البسبورات 3سبتمبر2009........الفيزا 20 سبتمبر......

د.وليد...............التقديم اغسطس 2008..........الابديت يناير 2009 ......المديكال مايو 2009 ...البسبورات 2اغسطس ......الفيزا 24 اغسطس...

د.فيكو............التقديم يناير 2009...........الابديت فبراير 2009...............المديكال مايو 2009.......الفيزا اغسطس2009

د.ريفيرا.............التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009........المديكال 20يونيو 2009 ........الفيزا27 يوليو 2009

عزت 30...........التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009.........المديكال 5 مايو 2009....الفيزا 30 يوليو 2009

مينا عزيز..........التقديم يوليو 2008.............الابديت ابريل 2009............ارسلت الاوراق يوليو2009..........

بروبايلوت ................التقديم يوليو 2008..........الابديت ابريل 2009..............................ارسال الاوراق اغسطس 2009............

د.فيوتشر................التقديم يوليو 2008............الابديت يناير 2009 ..............

د. قناوي ................التقديم اكتوبر 2008...........الابديت ابريل 2009.............

مصري....................التقديم فبراير 2009............الابديت ابريل 2009..............

د. فاروق................ التقديم مارس 2009...........الابديت سبتمبر 2009............

masri....................التقديم مارس 2009...........الابديت اغسطس 2009..........ارسال ورق الزوجة سبتمبر 2009.......

ميما..................... التقديم 25 سبتمبر 2009........ الابديت 25 نوفمبر 2009...........

طارق عبداللطيف......التقديم 1 اكتوبر 2009.........الابديت 2 ديسمبر 2009..............

مايوسف..................التقديم 2 نوفمبر 2009.......الابديت 12 يناير 2010............

الإكسيلانس.............التقديم 6 ديسمبر 2009.....

هبة كمال................التقديم 6 ديسمبر 2009......الابديت 12 فبراير 2010............

أم أدم ....................التقديم 8 ديسمبر 2009.......

د. ريمون..................التقديم 21 بناير 2010..........

heima....................التقديم 19 بناير 2010..........

الليستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين من خارج مصر wst::

=============================

د. صفاء ...........التقديم ابريل 2008......... الابديت مارس200........المديكال مايو 2009........الفيزا 20-10-2009

دمنهوررررررري...............التقديم ابريل 2008...........الابديت ديسمبر 2008..........المديكال اغسطس 2009........الفيزا 20-10-2009

ناوية علي الهجرة..........التقديم ديسمبر 2008......الابديت فبراير 2009.............المديكال اغسطس ...2009.........الفيزا نوفمبر 2009

زناتي...............التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009...........المديكال سبتمبر 2009........... الفيزا نوفمبر 2009

محمد منجي.........التقديم يونيو2008...الابديت يناير 2009....تسليم الاوراق مارش 2009.....المديكال 4-8-2009......

مرسيدس.............التقديم يونيو2008.......الابديت ديسمبر 2008.............المديكال يناير 2010...........

أحمدفوكس.............التقديم يوليه 2008................الابديت اغسطس 2008........

سعد بدر................التقديم يوليو2008.................

انافوتي..................التقديم اغسطس2008...........

اتش كندا................التقديم اكتوبر 2008...............

عمر مهدي..............التقديم اكتوبر 2008 ...............الابديت ابريل 2009...........

كنان.......................التقديم يوليو 2009.................اعادة التقديم اكتوبر 2009......

عمر حبيب...............التقديم يوليو 2009..................الابديت اكتوبر 2009.....

دكتور خالد................التقديم يوليو 2009.................الابديت اكتوبر 2009 ......

أحمد البشير .............التقديم 29 سبتمبر 2009.........الابديت 4 ديسمبر 2009.......

ابنه النيل .................التقديم 4 نوفمبر 2009 ..........الابديت 21 يناير 2010 .........

eaglsson..................التقديم 8 نوفمبر 2009............الابديت 29 يناير 2010.........

عادل عبد الوهاب........التقديم 10 نوفمبر 2009..........الابديت 19 يناير 2010 ........

د. دهشورى..............التقديم 12 ديسمبر 2009........الابديت 12 فبراير 2010......

أم يمنى....................التقديم 23 ديسمبر 2009............

كودو.........................التقديم 12 يناير 2010.................

نهر النيل ..................التقديم 2 فبراير 2010 ...............

ايهاب طاهر ..............التقديم فبراير 2010............

رابط هذا التعليق

انا كمان كان لي سؤال

يا تري بالنسبة لشهادة البنك بيكون في مدة محددة لاستخراجها من تاريخ الايداع , يعني بفرض اني عملت ايداع اليوم بمبلغ معين و روحت البنك تاني يوم علشان اطلع شهادة البنك حتطلع عادي بالمبلغ كله و الا لازم انتظر لفترة معينة (مع ملاحظة اني بتعامل مع البنك الاهلي المصري )

Ibrahim Rashed

Projects Planning and Controls Engineer

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...