اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تتبع حالات الفيدرالي بعد ٢٨ فبراير ٢٠٠٨

Recommended Posts

أنا مش عارف اللينك مش شغالة ليه؟؟؟؟؟!!!!!!!

على العموم خد اللينك دى, فيها كل حاجة

http://www.cic.gc.ca/english/information/a...ions/prcard.asp

بالتوفيق ان شاء الله

MERCEDES S430

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

الساده المحترمين اعضاء المنتدى الكريم ,د/جناوىىىىىى مهندس زناتى ,ام ادم,و ام ادم 2 , د/مرسيدس ......... ليا سؤال

انا سمعت كتير فى التوبيك دة عن شهادة الجيش هل هى مطلوبة مع الابديت ولا الناس بتتطوع وتبعتها لانى مش فاكر ان مكتب لندن جاب سيرتها فى طلباته خالص

ارجو الافادة....................

رابط هذا التعليق

الساده المحترمين اعضاء المنتدى الكريم ,د/جناوىىىىىى مهندس زناتى ,ام ادم,و ام ادم 2 , د/مرسيدس ......... ليا سؤال

انا سمعت كتير فى التوبيك دة عن شهادة الجيش هل هى مطلوبة مع الابديت ولا الناس بتتطوع وتبعتها لانى مش فاكر ان مكتب لندن جاب سيرتها فى طلباته خالص

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :roseop:

أنا على ما أتدكر انهم لما بعتوا الأبديت ليتر و أنا بدأت فى تجميع الأوراق و كده, كان من ضمن المطلوب application معين كده مليته و كان من ضمن الحاجات اللى فى الapplicatoin ده , بيسأل فيه على الموقف من التجنيد فى البلد اللى أنت منها و أى بلاد أخرى أنت بتحمل جنسيتها و مطلوب منك قضاء فترة خدمة عسكرية فيها, لكن لا أتدكر أننى ترجمت شهادة الاعفاء من التجنيد و أرسلتها ليهم, ده على ما أتدكر لأن الأبديت ليتر كان جالى فى 12-2008 , يعنى من سنة تقريبا.

و على العموم لا تكلف نفسك عناء أى أوراق مش موجودة فى الأبديت ليتر, بس أى مستندات أو أوراق مطلوبة فى الأبديت ليتر , لازم تبعتها و تبعتها كاملة و مستوفية, لكن الحاجة اللى ما طلبوهاش و لا جابوا سيرتها, ما تبعتهاش زى مثلا, هتلقيهم يسألوا على أخواتك و يطلبوا بيان بأسمائهم و أماكن و تواريخ ميلادهم و ده مطلوب منك تكتبه بشكل سليم بس مش مطلوب منك أنك ترسل ليهم شهادات الميلاد بتاعت كل واحد منهم مثلا, كده يعنى, بس اللى أنا أتدكره أن أنا كنت طلعت كشف عيلة و ترجمته و بعته ليهم, ده اللى أنا فاكره كويس أوى.

ربنا يوفقك و يكرمك و يفتحلك أبواب النجاح ان شاء الله

MERCEDES S430

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

شهادة الجيش مش مطلوبة ولا القيد العائلي حتي

تحياتي

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

بالنسبة لمحاولة معرفة حالة الملف اونلاين على موقع CIC

كلمة In Process لونها كان احمر على ما اعتقد وفى الوقت الحالى لونها ازرق

يا ترى ايه معنى كل لون ؟ وهل ده عادى سيان ملوش علاقة بعمليه البروسيس؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :sad:

أنا على ما أتدكر انهم لما بعتوا الأبديت ليتر و أنا بدأت فى تجميع الأوراق و كده, كان من ضمن المطلوب application معين كده مليته و كان من ضمن الحاجات اللى فى الapplicatoin ده , بيسأل فيه على الموقف من التجنيد فى البلد اللى أنت منها و أى بلاد أخرى أنت بتحمل جنسيتها و مطلوب منك قضاء فترة خدمة عسكرية فيها, لكن لا أتدكر أننى ترجمت شهادة الاعفاء من التجنيد و أرسلتها ليهم, ده على ما أتدكر لأن الأبديت ليتر كان جالى فى 12-2008 , يعنى من سنة تقريبا.

ربنا يوفقك و يكرمك و يفتحلك أبواب النجاح ان شاء الله

MERCEDES S430

الدكتور مرسيدس و الدكتور جناوى دايما سباقين للخير ومساعدة المحتارين ,,,,,,,,ربنا يوفقنا جميعا لما نحبه ويرضاه

رابط هذا التعليق

تحياتي

طيب بلاش شهادة الجيش ,شهادات الخبرة لازم تكون لآخر 10 سنين ولا للوظيفه اللى مقدم عليها فى الليستة بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وشكراااااا

رابط هذا التعليق

تحياتي

طيب بلاش شهادة الجيش ,شهادات الخبرة لازم تكون لآخر 10 سنين ولا للوظيفه اللى مقدم عليها فى الليستة بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وشكراااااا

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :sad:

أنا على حسب ما فهمت من الكلام المكتوب فى الكتيب بتاعهم, أن المطلوب أنك تثبت مالا يقل عن سنة كاملة فى وظيفة معينة من اللى مكتوبين فى اللستة بس طبعا الأفضل ليك انك تثبت أكتر من 4 سنين فى الوظيفة دى اللى هى مكتوبة فى اللستة عشان تاخد النقط كاملة.

بس اللى أنا حسيته و انا بأملى ال applicationلما جالى الأبديت ليتر هو, أنهم عاوزين يعرفوا أنت كنت بتعمل ايه خلال العشر سنين الأخيرة بصرف النظر عن ادا كانت الوظايف دى فى اللستة ولا لأ.

فاللى أنا عملنه أن أنا قلت بالظبط اللى أنا كنت بأعمله فى العشر سنين الأخيرة و طبعا كان من ضمنهم حوالى 6 سنين اللى أنا اشتغلت فيهم طبيب بس الأربع سنين التانيين كانت ما بين طالب و أعمال أخرى .

و بالتالى أكون حققت الغرضين و هم أن انا قلت لهم أنا كنت بأعمل ايه فى العشر سنين كلهم و كمان أثبت أن أنا اشتغلت كطبيب حوالى 6 سنين و دى وظيفة مكتوبة فى اللستة و بالتالى لأنهم 6 سنين, ان شاء الله هاخد النقط كاملة بالنسبة للبند ده .

و ربنا يوفقك و يكرمك و ييسر الأمور ليك و لكل المسلمين أجمعين

MERCEDES S430

رابط هذا التعليق

أنا على حسب ما فهمت من الكلام المكتوب فى الكتيب بتاعهم, أن المطلوب أنك تثبت مالا يقل عن سنة كاملة فى وظيفة معينة من اللى مكتوبين فى اللستة بس طبعا الأفضل ليك انك تثبت أكتر من 4 سنين فى الوظيفة دى اللى هى مكتوبة فى اللستة عشان تاخد النقط كاملة.

MERCEDES S430

و الله يا أخ Mercedes أنا كنت محتار في الموضوع ده، و لكن لما سألت فهمت إن الوظائف ال ٣٨ دول فقط شرط للتقديم، انما النقاط بتتحسب على عدد سنين الخبرة في أي

NOC Occupation Skill type 0 or Skill level A or B

حتى لو كانوا خارج ال-٣٨ وظيفة ايللي في القائمة.

و الله أعلم.

تم تعديل بواسطة Tarek Abdellatif
رابط هذا التعليق

MERCEDES S430

و الله يا أخ Mercedes أنا كنت محتار في الموضوع ده، و لكن لما سألت فهمت إن الوظائف ال ٣٨ دول فقط شرط للتقديم، انما النقاط بتتحسب على عدد سنين الخبرة في أي

NOC Occupation Skill type 0 or Skill level A or B

حتى لو كانوا خارج ال-٣٨ وظيفة ايللي في القائمة.

و الله أعلم.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا أعتقد أنك عشان تاخدالنقط كاملة فى البند بتاع الخبرة, لازم يكون أكتر من 4 سنين فى واحدة من الوظايف اللى فى اللستة, دا اللى أنا فهمته بصراحة و ده اللى أنا ظبطت نفسى عليه.

و الله و رسوله اعلم

MERCEDES S430

رابط هذا التعليق

لا يا زعامة

ممكن سنة واحدة خبرة من مهن اللستة خلال العشر سنوات الماضية مع ثلاث سنوات اخري في اي مهنة سكيلد

مياباخ

رابط هذا التعليق

لا يا زعامة

ممكن سنة واحدة خبرة من مهن اللستة خلال العشر سنوات الماضية مع ثلاث سنوات اخري في اي مهنة سكيلد

مياباخ

كلام جميل يا دكترة. بس برضه لو انا مكمل النقط بشهادتين خبرة بس . لازم اجيب شهادات لكل العشر سنين اللى فاتت ولا ايه ؟؟؟؟ دى دوخه جامده اوى!!!!!!!

رابط هذا التعليق

لا يا زعامة

مياباخ

كلام جميل يا دكترة. بس برضه لو انا مكمل النقط بشهادتين خبرة بس . لازم اجيب شهادات لكل العشر سنين اللى فاتت ولا ايه ؟؟؟؟ دى دوخه جامده اوى!!!!!!!

ليس شرطا ولكن افضل

الاوفيسر بيحسب علي حسب شهاداتالخبرة كما قلت لك خلال العشر سنوات الفائتة فاذا فرضنا جدلا ان حضرتك اشتغلت اربع سنوات فقط والباقي بعد الشر كنت لا تعمل او مريضا فانه ليس له شان بوضعك سوي ما تريد تقييمه

وشكرا

رابط هذا التعليق

:lol:

حبيت اضيف تواريخ الايام عشان نعرف المدة بالتحديد من ارسال الاوراق الي استلام الرفرنس نمبر :lol:

( ايه رايك يا نانو ؟؟ :lol: )

فكرة شوفتها في موقع تاني وعجبتني فحبيت اني اضفها هنا للفائدة العامة ( :lol: )

ويا ريت اللي يجيله اخبار حلوة يفرحنا معاه :lol:

دكتور ايهاب حضرتك بعت الورق تاني ولا لسه ؟؟؟ :unsure:

في رعاية الله :aslam:

تم تعديل بواسطة kodo

منذ ولدت و أنت تفخر بالإسلام ..... فمتى يفخر الإسلام بك

اشتاق لترابك و هواك يا وطني....واشتقت لبيت ابي وحضن امي

إن أصبت فمن الله وإن أخطأت فمن نفسي والشيطان

والحمد لله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

اللهم ارحم والديا وعافهم واعف عنهم وأكرم نزلهم ووسع مدخلهم..

ونقهم من الذنوب والخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس..

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

وأعذهم من عذاب القبر ..وعذاب النار..اللهم اجمعني بهم في جنات النعيم

رابط هذا التعليق

لا يا زعامة

مياباخ

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :unsure:

يعنى أنا لو معاى سنة واحدة بس كخبرة من الوظايف اللى فى اللستة و باقى الأربع سنين من وظايف سكيلد بس بره اللستة أقوم أخد الحد الأقصى بتاع سنوات الخبرة زيى زى اللى جايب الأربع سنين خبرة بتوعه من الوظايف اللى فى اللستة, يعنى مثلا و ليس للحصر بالنسبة للأخوة الصيادلة, المطلوب فى اللستة وظيفة مدير صيدلية و ليس صيدلى و السلام, أوكى !!!

يبقى لو جه واحد صيدلى اشتغل صيدلى فى صيدلية لمدة 5 سنين مثلا و بعدهم ربنا فـتح عليه و اشتغل مدير صيدلية لمدة سنة واحدة و قام مقدم على الهجرة و طبعا جاب شهادات خبرة بالخمس سنين الأولانيين اللى اشتغل فيهم صيدلى و شهادة بالسنة السادسة اللى اشتغل فيها مدير صيدلية, يبقى زيه زى اللى كان بقاله 6 سنين شغال مديرصيدلية و فى آخر الست سنين قام مقدم على الهجرة وهو كمان جاب شهادة خبرة أنه قعد 6 سنين مدير صيدلية, ما هو ده اللى حصل بقى !!!!!!!

يعنى الاتنين ياخدوا الحد الأقصى لنقط الخبرة؟؟

والله ان كان كده, يبقى عماااااااااااار يا كندا بجد .

و بعدين أنا مش ( زعامة ) ولا حاجة , أنا راجل مسكين و ماشى جنب الحيط و لو أطول أمشى جوه الحيط , مفيش مانع.

و ان شاء الله المايباخ اللى معاك , مايباخ ايه؟؟؟؟

قصدى يعنى فى - على حسب علمى - 5 موديلات من المايباخ, 57 و62 و Zeppelin و Landaulet و Exelero :lol: :aslam:

أنهى واحدة من دوووووووووووووووووووول ؟؟؟؟؟؟

MERCEDES S430

رابط هذا التعليق

لا يا زعامة

مياباخ

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :unsure:

يعنى أنا لو معاى سنة واحدة بس كخبرة من الوظايف اللى فى اللستة و باقى الأربع سنين من وظايف سكيلد بس بره اللستة أقوم أخد الحد الأقصى بتاع سنوات الخبرة زيى زى اللى جايب الأربع سنين خبرة بتوعه من الوظايف اللى فى اللستة, يعنى مثلا و ليس للحصر بالنسبة للأخوة الصيادلة, المطلوب فى اللستة وظيفة مدير صيدلية و ليس صيدلى و السلام, أوكى !!!

يبقى لو جه واحد صيدلى اشتغل صيدلى فى صيدلية لمدة 5 سنين مثلا و بعدهم ربنا فـتح عليه و اشتغل مدير صيدلية لمدة سنة واحدة و قام مقدم على الهجرة و طبعا جاب شهادات خبرة بالخمس سنين الأولانيين اللى اشتغل فيهم صيدلى و شهادة بالسنة السادسة اللى اشتغل فيها مدير صيدلية, يبقى زيه زى اللى كان بقاله 6 سنين شغال مديرصيدلية و فى آخر الست سنين قام مقدم على الهجرة وهو كمان جاب شهادة خبرة أنه قعد 6 سنين مدير صيدلية, ما هو ده اللى حصل بقى !!!!!!!

يعنى الاتنين ياخدوا الحد الأقصى لنقط الخبرة؟؟

والله ان كان كده, يبقى عماااااااااااار يا كندا بجد .

و بعدين أنا مش ( زعامة ) ولا حاجة , أنا راجل مسكين و ماشى جنب الحيط و لو أطول أمشى جوه الحيط , مفيش مانع.

و ان شاء الله المايباخ اللى معاك , مايباخ ايه؟؟؟؟

قصدى يعنى فى - على حسب علمى - 5 موديلات من المايباخ, 57 و62 و Zeppelin و Landaulet و Exelero :lol: :aslam:

أنهى واحدة من دوووووووووووووووووووول ؟؟؟؟؟؟

MERCEDES S430

تمام كما شرحت حضرتك بالضبط سنة واحدة في مهنة في اللستة والباقي ان شاء الله carpenter

,واي مايباخ تنفع معانا يا عم ان شاء الله استعمال طبيب

(لو يعرفوا انا عامل في عربيتي ايه)

رابط هذا التعليق

السلام عليكم .....

متشكر جدا على الرد وعلى الموقع

اللى فهمته انى لازم اكون معايا خبره ولو حتى سنه فى وظيفه من الليسته ...... طيب لو مافيش يبقى متعبش نفسى وابعت وانسى الموضوع ده ولا فى حل تانى ؟

ثانيا .... لو عندى الوظيفه والخبره ابعت الابلكيشن واستنى لما يردوا وبعدين ابدأ فى تجهيز الورق ... طيب بالنسبه الايلتس اسيبه دلوقتى وبعدين ابقى امتحنه ولا لازم مع الورق ؟.. ياريت تصححولى كلامى لو انا مش فهمت صح

اسف ان كنت طولت عليكم بس انتوا عارفين الواحد كانه فى بحر مش عارف يروح فين

وجزاكم الله خيرا...........

قالوا الشقیق بیمص دم الشقیق

والناس ما ھیاش ناس بحق وحقیق

قلبي رمیته وجبت غیرو حجر

داب الحجر ورجعت قلبي رقیق

...و عجبي!!!!!!!

رابط هذا التعليق

السلام عليكم .....

متشكر جدا على الرد وعلى الموقع

اللى فهمته انى لازم اكون معايا خبره ولو حتى سنه فى وظيفه من الليسته ...... طيب لو مافيش يبقى متعبش نفسى وابعت وانسى الموضوع ده ولا فى حل تانى ؟

ثانيا .... لو عندى الوظيفه والخبره ابعت الابلكيشن واستنى لما يردوا وبعدين ابدأ فى تجهيز الورق ... طيب بالنسبه الايلتس اسيبه دلوقتى وبعدين ابقى امتحنه ولا لازم مع الورق ؟.. ياريت تصححولى كلامى لو انا مش فهمت صح

اسف ان كنت طولت عليكم بس انتوا عارفين الواحد كانه فى بحر مش عارف يروح فين

وجزاكم الله خيرا...........

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا شايف بالنسبة لسيادتك, الأفضل لو كانت الوظيفة اللى هتقدم عليها من الوظايف اللى فى اللستة, توكل على الله و قدم و ابعت الأوراق اللى طالبينها منك فى التقديم و بعد كده هتستنى كالعادة زى ما حصل معانا كلنا لحد مايبعتولك الفايل نمبر و بعد كده تنتظر لحد ما يبعتولك الأبديت ليتر.

أول ما يوصلك الأبديت ليتر تقوم عالطول احجز امتحان الأيلتس جنرال فى اقرب مركز ثقافى بريطانى ليك.

و من ساعة ما تقدم على الهجرة لحد ما يجيلك الأبديت ليتر لازم تقوى مستواك فى الانجليزى و مش شرط تاخد دورة فى المركز الثقافى البريطانى ولا حاجة.

بس المطلوب انك تنزل امتحانات أيلتس جنرال و تطبعها من الموقع ده:

http://englishtips.org/?do=cat&category=ielts

و المنتدى هنا كان عامل باب كامل للى بيزاكروا الأيلتس و أكيد هيفيدوك جدا و هيكون فيه مواقع كتيييييير مفيدة جدا .

خلى بالك امتحان الأيلتس بتحجزه قبلها بحوالى 45 يوم و مفيش أقرب من كده, ده ان ماكانشى فى زحمة على الامتحانات و ناس كتيييير حاجزة لأن فى ناس بالهبل عاوزة تهاجر و بيعملوا زيك بالظبط .

و تفضل تحل فى امتحانات و تدرب نفسك على نظام الامتحان لحد ما تمتحن .

خلى بالك أن طول ما أنت بتدرب على الامتحانات, أنك تدرب نفسك على حل الامتحانات و الأسئلة صح فى الوقت المقرر لأن ده هو المهم فى الامتحان .

ده كل اللى أنا عملته و كان السكور بتاعى 6.5

و حتى لو نتيجة الأيلتس اتأخرت شوية. مش مشكلة, ساعة ما يبعتوا الأبديت ليتر, جهز كل الأوراق المطلوبة منك و اللى هيكون مطلوب من ضمنها شهادة الأيلتس و اللى غالبا ممكن ماتكونشى لسه معاك, و ابعت كل الأوراق اللى هم طالبينها و أنت بتبعت الورق ابعت معاه الوصل بتاع حجز امتحان الأيلتس و قولهم أن شهادة الأيلتس الجنرال هتتأخر شويه و هتوصلكم يوم كدا, كل اللى كانوا معايا فى امتحان الأيلتس الجنرال فى جدة فى مارس 2009 كانوا زيى بالظبط, كلنا جالنا الأبديت ليتر فى 12-2008 و كانوا مديينا مهلة 90 يوم و كلنا بعتنا شهادة الأيلتس فى آخر المدة, ان ماكانشى بعد المدة ماخلصت بأيام, حتى اسأل العضو المحترم الدكتور محمد منجى , رفيق الأيلتس فى جدة .

و أصلا بعد ما تمتحن الأيلتس و أنت لسه فى المركز الثقافى البريطانى بتكتب طلب للموظف اللى هناك و تديله العنوان بتاع ادارة الهجرة اللى أنت بتبعت عليها و تقولهم فى المركز أنك عاوزهم يرسلوا شهادة أيلتس أصل للعنوان ده و تأكد على الموظف أنه و هو بيبعت الشهادة الأصل لبتوع الهجرة - لأنهم عاوزين شهادة أيلتس اصل ما يكونشى مر على الامتحان أكتر من سنة - لازم يكتب رقم ملف الهجرة بتاعك على الظرف اللى هيبعته ليهم عشان يسهل عليهم و يعرفوا أن اشهادة دى تخصك انت و طبعا احتياطا قولهم فى المركز أنهم يبعتوا كمان واحدة أصل ليك لحسن بتاع الهجرة ماتوصلش و لا حاجة لأى سبب.

و ياريت تراعى أن الصورة الشخصية اللى أنت هتقدمها فى امتحان الأيلتس تكون هى نفس الصور اللى أنت هتستخدمها و تبعتها لبتوع الهجرة , فى مواصفات خاصة لبتوع الهجرة و مواصفات أخرى لبتوع الأيلتس و بالتالى لازم تتصور صور حديثة تكون فيها مواصفات الاتنين عشان تريح نفسك و تخلص.

و ربنا يوفقك و يكرمك و يكتبلك الخير أينما كنت

MERCEDES S430

رابط هذا التعليق

ما شاء الله يا باشمهندس ايه الحلاوة دى.

نشكر اختى العزيزة ام آدم على الفكرة الجميلة.

A crying baby is the best form of birth control.

-Carole Tabron

"?If evolution really works, how come mothers only have two hands"

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

."The average dog is a nicer person than the average person".

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

Life resembles a novel more often than novels resemble life.

-George Sand

رابط هذا التعليق

:roseop:

الليستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين من داخل مصر :roseop:

=============================

سوميةصالح......التقديم ابريل 2008.....الابديت ديسمبر 2008.....المديكال يونيو 2009.....طلب البسبورات 15-10-2009....الفيزا.27-10-2009....

د.مرمر...................التقديم ابريل 2008.........الابديت يناير 200......المديكال مايو 2009......البسبورات 7سبتمبر2009....الفيزا 30-9-2009....

د.سيرجن.........التقديم سبتمبر 2008....الابديت فبراير 2009.........المديكال .مارس 2009.....البسبورات 3سبتمبر2009........الفيزا 20 سبتمبر......

د.وليد...............التقديم اغسطس 2008..........الابديت يناير 2009 ......المديكال مايو 2009 ...البسبورات 2اغسطس ......الفيزا 24 اغسطس...

د.فيكو............التقديم يناير 2009...........الابديت فبراير 2009...............المديكال مايو 2009.......الفيزا اغسطس2009

د.ريفيرا.............التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009........المديكال 20يونيو 2009 ........الفيزا27 يوليو 2009

عزت 30...........التقديم يناير 2009.......الابديت فبراير 2009.........المديكال 5 مايو 2009....الفيزا 30 يوليو 2009

مينا عزيز..........التقديم يوليو 2008.............الابديت ابريل 2009............ارسلت الاوراق يوليو2009..........

بروبايلوت ................التقديم يوليو 2008..........الابديت ابريل 2009..............................ارسال الاوراق اغسطس 2009............

د.فيوتشر................التقديم يوليو 2008............الابديت يناير 2009 ..............

د. قناوي ................التقديم اكتوبر 2008...........الابديت ابريل 2009.............

مصري....................التقديم فبراير 2009............الابديت ابريل 2009..............

د. فاروق................ التقديم مارس 2009...........الابديت سبتمبر 2009............

masri....................التقديم مارس 2009...........الابديت اغسطس 2009..........ارسال ورق الزوجة سبتمبر 2009.......

ميما..................... التقديم 25 سبتمبر 2009........ الابديت 25 نوفمبر 2009...........

طارق عبداللطيف......التقديم 1 اكتوبر 2009.........الابديت 2 ديسمبر 2009..............

مايوسف..................التقديم 2 نوفمبر 2009.......الابديت 12 يناير 2010............

الإكسيلانس.............التقديم 6 ديسمبر 2009........

أم أدم ....................التقديم 8 ديسمبر 2009.......

د. ريمون..................التقديم 21 بناير 2010..........

heima....................التقديم 19 بناير 2010..........

الليستة الاتية للاعضاء اللي مقدمين من خارج مصر :blink:

=============================

د. صفاء ...........التقديم ابريل 2008......... الابديت مارس200........المديكال مايو 2009........الفيزا 20-10-2009

دمنهوررررررري...............التقديم ابريل 2008...........الابديت ديسمبر 2008..........المديكال اغسطس 2009........الفيزا 20-10-2009

ناوية علي الهجرة..........التقديم ديسمبر 2008......الابديت فبراير 2009.............المديكال اغسطس ...2009.........الفيزا نوفمبر 2009

زناتي...............التقديم ديسمبر 2008.........الابديت فبراير 2009...........المديكال سبتمبر 2009........... الفيزا نوفمبر 2009

محمد منجي.........التقديم يونيو2008...الابديت يناير 2009....تسليم الاوراق مارش 2009.....المديكال 4-8-2009......

مرسيدس.............التقديم يونيو2008.......الابديت ديسمبر 2008.............المديكال يناير 2010...........

أحمدفوكس.............التقديم يوليه 2008................الابديت اغسطس 2008........

سعد بدر................التقديم يوليو2008.................

انافوتي..................التقديم اغسطس2008...........

اتش كندا................التقديم اكتوبر 2008...............

عمر مهدي..............التقديم اكتوبر 2008 ...............الابديت ابريل 2009...........

كنان.......................التقديم يوليو 2009.................اعادة التقديم اكتوبر 2009......

عمر حبيب...............التقديم يوليو 2009..................الابديت اكتوبر 2009.....

دكتور خالد................التقديم يوليو 2009.................الابديت اكتوبر 2009 ......

أحمد البشير .............التقديم 29 سبتمبر 2009.........الابديت 4 ديسمبر 2009.......

ابنه النيل .................التقديم 4 نوفمبر 2009 ..........الابديت 21 يناير 2010 .........

eaglsson..................التقديم 8 نوفمبر 2009............الابديت 29 يناير 2010...........

عادل عبد الوهاب........التقديم 10 نوفمبر 2009..........الابديت 19 يناير 2010 ........

د. دهشورى..............التقديم ديسمبر 2009..............

أم يمنى....................التقديم 23 ديسمبر 2009............

كودو.........................التقديم 12 يناير 2010.................

نهر النيل ..................التقديم 2 فبراير 2010 ...............

ايهاب طاهر ..............التقديم فبراير 2010............

منذ ولدت و أنت تفخر بالإسلام ..... فمتى يفخر الإسلام بك

اشتاق لترابك و هواك يا وطني....واشتقت لبيت ابي وحضن امي

إن أصبت فمن الله وإن أخطأت فمن نفسي والشيطان

والحمد لله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

اللهم ارحم والديا وعافهم واعف عنهم وأكرم نزلهم ووسع مدخلهم..

ونقهم من الذنوب والخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس..

اللهم أبدلهم داراً خيراً من دارهم .. وأهلاً خيراً من أهلهم ..وارزقهم الفردوس الأعلى ..

وأعذهم من عذاب القبر ..وعذاب النار..اللهم اجمعني بهم في جنات النعيم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...