اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

وميرسي لمالك ملوكة لانها صاحبة التوبيك واختفت لكننا فاكرينها ومش ناسينها طبعا

الف الففففففففففففففففففففف مبروك يا اغابي لتهاني اختك و ربنا يوفقها و يكملها المشوار على خير ,على فكره انا مش مختفيه ولا حاجه و مقدرش استغنى عن رفقاء طريق الهجره ابدا,انا بتابع اخبار المنتدى يوم بيوم و بستنى خبر نجاح كل حد و ببقى قلقانه زيهم بالظبط بس انا كان عندي ظروف عائليه صعبه جدا الفتره اللي فاتت و مكنتش بيبقى ليا مزاج اشارك لان اكيد مشاركاتي كانت هتبقى بايخه قوي بس صدقيني انا مدمنه محاوارات المصريين و مقدرش انساكوا كلكوا ابدا و باركي لتهاني اختك وعقبال لما نباركلك قريب على الفيزا

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

اولا- و قبل كل شيء.....الشكر كل الشكر و الحمد الي اللة اللي وقف جنبي و قدر تعبي

و كلمت كل الناس و رحنا بعد كدة متحف الاثار الاغريقية في مكتبة الاسكندرية و متحف المجوهرات الملكية في جليم و اكلنا سمك في المنشية و اتمشينا و ركبنا قطر الساعة عشرة ووصلنا الساعة واحدة عشان كدة انا بعتذر عن تاخيري لانة انا وصلت متاخر و صحيت بالضرب رحت الشغل و صدقوني انا فضلت في العيادة اكتب كل ملحوظة بخصوص المقابلة عشان اقولهالكم و ارد جمايلكم

ميرسي ليكم

روك

الف مبروك بجد حاجه تفرح كنت تستحقها لان واضح ان حضرتك محضر كويس و عامل مجهود رائع

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

باحبها وهي مالكه الأرض شرق وغرب وباحبها وهي مرميه جريحة حرب

باحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

رابط هذا التعليق

بليز ردوا على هو الانترفيو فى اسئله عن جغرافية او اقتصاد او سياسه كيبك او الحاجات دى المحفوظه

محصلش معايا بس يمكن مع غيري

وكان الرب مع يوسف فكان رجلا ناجحا

رابط هذا التعليق

الف مبروك لتامر مينا شكل الليسته بتاعتك دى د/جيهان سحريه ووشها حلو يارب ع الجميع للاخر

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

باحبها وهي مالكه الأرض شرق وغرب وباحبها وهي مرميه جريحة حرب

باحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

رابط هذا التعليق

شكـــــــرا جزيـــــــلا يا

كيبيك

wagdy

Filomina

mikymano

jonathan

ميرسي يا جوناثان على البلاليين وانا بكره حاروح انده لنجاتى ينفخهم

Magood

محمد كيبيك

انا فرحانة يا محمد انك موجود معانا بجد

Emy eldery

خائف

kareemabdou

harveyhanna

amiradel

د بطوط

مايكل فؤاد

لازم يا مايكل تضيف اسمك لليستة دى وشها حلو اوى واتفائل بيها

malekmalooka

ربنا يطمنا عليكي وانشالله ترجعيلنا وحتى لو فى حاجة معاكى برضوه مشاركاتك بنحبها جدا

يا مالوكة كفايا وجودك معانا بيفرحنا جدا وما تقلقيش دايما عزيزة على قلوبنا وسلامى لعيلتك الكريمة

hany eskander

-------------------------------------------------------------------------------------

شكرا يا جماعة كلكم واتمنى ما اكونش نسيت اى حد فيكم

وانا فعلا مقدمة فيدرال لكن مش حاسيبكم ما تخفوش لاخر الليستة وانا معاكم كل يوم اطمن عليكم

انا كلمت تهانى فى السنترال كانت فى القطر وراجعة القاهرة

وقالتلى انها حتحكيلي المقابلة بالتفصيل على ايميل وحتبعتهولى علشانكم

وهى بتشكركم جدا بجد وقالتلى انها مش حتنسي ابدا الناس اللى تعبوا معاها

والف مبروووك لتامر بس انا بعتب عليه كان المفروض يطمنا بسرعة بدل كل الوقت داه

كمان نركز فى باقى الليستة ونشوف مين تانى فاضل علشان نبقى ندعيلوه

بصراحة انا بشكر من جوة قلبي مالك ملوكة على التوبيك الرائع داه

وبشكر جيجي على الليستة الجميلة وش الخير على الاغلبية

والناس اللى اسمها مش محطوط بسرعة سجلوه لان التوبيك والليستة مفعولهم ساحر بجد

ميرسي واسفة انى ازعجتكم وقلقتكم بالشكل داه

اما اروح انام بقى لان ليا زمااااااااااااااااان ما نمتش واخيرا

تصبحوا على خير

اغابي

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

الففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف مبروك للناس اللى نجحت

اخت اغابى و روك ودون كاميلو وكل الناس اللى اخدت الغاليه

انا عارف انهامتأخره قوى بس غصب عنى لانى جهازى بايز وحجبوا الموقع فى الشغل من كثره دخول الناس عليه لان الموقع بقى اشهر من النار على العلم لكل من يريد الهجره

والف مبروك كمان مره وعقبال الباقى يا رب

اللسته منوره

احب اقول للاخ صيدلى كندى حاول تانى انت لسه صغير و فى حموتها قبل ما تنسى الفرنساوى

يا جماعه اهم حاجه التامينات الناس دى ممكن تتساهل فى موضوع اللغه لكن من الواضح انهم بيدققوا جدا على التامينات

يارب التوفيق لكل الناس

لا تفكر فى ألامر كثيراً و كن مطمئن جداُ جداُ ودع الأمر لمن بيده الأمر

رابط هذا التعليق

الف مبروك لتهاني و اغابي :)

ربنا يكمل المشوار

------------------------------

بجد ميرسيييييييييييييييييييييييييييييي كتير لكل اللي باركولي و فرحولي..كل واحد بأسمة و كل واحدة بأسمها

الواحد حاسس انة في وسط الف اخ و اخت

ميرسي

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

بليز ردوا على هو الانترفيو فى اسئله عن جغرافية او اقتصاد او سياسه كيبك او الحاجات دى المحفوظه

بصي يا ايمي ما تشغليش نفسك انا حتي ماتسألتش في عروض عمل و عروض سكن

b]

مرسى ياروك على ردك والف مبرووك بجد شرحك رائع ممكن اعرف انت كنت كاتب مستوى كام لغه وياترى ميلانى زى بول كويسه كده

وانا مش عارفه المفروض دلوقتى نذاكر ايه

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

بصي يا ايمي ما تشغليش نفسك انا حتي ماتسألتش في عروض عمل و عروض سكن

b]

مرسى ياروك على ردك والف مبرووك بجد شرحك رائع ممكن اعرف انت كنت كاتب مستوى كام لغه وياترى ميلانى زى بول كويسه كده

وانا مش عارفه المفروض دلوقتى نذاكر ايه

ميرسي علي ذوقك

انا كنت كاتب السابع بس كنت واصل للسادس بس و الشهادات انا كنت بعتها اساسا للسفارة في سوريا

بالنسبة للمستشارين صدقيني زي الفل و ناس محترمة بشكل يدعوكي للخجل

هما ليهم ورق..فرنساوي..شخصية بس

و ربنا فوق الكل..انا صدقيني من كتر ما لخبطت كنت حاسس اني هامشي من غير السي اس كيو

بس ربنا اتمجد...ماتخافيش بجد

خليكي واثقة في نفسك كتييييييييييييييييييييييييييير و احتفظي بابتسامتك دايما

ربنا معاكي

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

:clappingrose: الف الف مبروك لتامر و تهانى و خائف و روك عقبال باقى اللسته العظيمه دى و ربنا يكمل مشواركم بكل نجاح يا رب عقبالنا

الرب نورى وخلاصى

رابط هذا التعليق

هو بعد الميشن دا المحاورات بتبقى شغالة برضو ولا بتخلص لغاية وتبدا قرب معاد الميشن الجديد؟

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

مقابلة تهانى

1- هل انتى متزوجة؟

2-ماهى تاريخ زواجك؟

3- تاريخ حصولك على الكلية؟

4- ورقة الدرجات؟

5- المواد التى درستيها؟

الانجليزى

1-درستى الانجليزية فين ؟ اتولدتى فين؟

سألتها بالعربى

1- عاوزة تروحى كيبك لية ؟

وهتشتغلى اية هناك وهتلاقى شغل ازاى ؟

الزوج ( المرافق )

1- مالون قميصك ؟

2- هل معاك ساعة ؟

3- سألتة عن ربطة الكرافتة؟

4- اوصف اولادك ؟

وفى النهاية طبعت الس اس كيو وقالت لهم انتم مستواكم مبتدىء وخايفة تروحو كندا تزهئو وترجعو علشان لغتكم ضعيفة

رابط هذا التعليق

clp:: دون كاملو 08-11-2010 اسكندرية

هارفي حنا 09-11-2010 اسكندرية clp::

مايكل 09-11-2010 اسكندرية clp::

### فريند#### 10-11-2010 اسكندرية next time

جوجو 11-11-2010 اسكندرية clp::

clp:: 6- دودو 14-11-2010 اسكندرية

7-عمانوئيل 18-11-2010 اسكندرية clp::

clp:: 8-روك 21-11-2010 اسكندرية

9- خائف 21-11-2010 اسكندرية- 8:30 ص clp::

10- صيدلي كندي 21-11-2010 اسكندرية

11- تهاني 22-11-2010 اسكندرية clp::

clp:: 12-تامر مينا 22-11-2010 اسكندرية

13- عمر 24-11-2010 اسكندرية

14- ميستري 24-11-2010 اسكندرية

15- جوو 28-11-2010 اسكندرية

16 - جيجي 29-11-2010 اسكندرية

17-ارساني مجدي 29-11-2010 اسكندرية

18- ام مونتريال 30-11-2010 اسكندرية

19- وجدى جرجس 1-12-2010 الساعة 10.30

20- امي الديري 01-12-2010 اسكندرية

21- د.مينا 01-12-2010 اسكندرية

22- علاء فرنش 01-12-2010 اسكندرية

23-ابنيلتا 1-12-2010 اسكندرية

24-روا 6-12-2010 اسكندرية

25-رودي 8-12-2010 اسكندرية

26-مايكل فؤاد 8-12-2010 اسكندرية

27-كريم عبدو 14-12-2010 اسكندرية

مبروك يا مينا وانا ضفتك يا مايكل وزلا تزعل ما عاش ولا كان اللي يزعلك

رابط هذا التعليق

د/ روك الف الف مبروك

ربنا يكملك على خير

معلش انا عايز اسـأل على الفندق اللى كنت نازل فيه فين وبكام

علشان انا هاسافر قبل المقابلة بيوم ومش عارف انزل فين

كمان هل مستر بول كلامة واضح ولا ساعات مكنتش بتفهم كلامة

شكرا والف مبروك

يا جماعة ماتنسوش تبقول تصلوا للباقى

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...