اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

مساء الخير عليكو اسمحولى اشارك معاكو في موضوع الايميلات اللى عيزين تبعتوها و بفرض اني نجحت في الميشن الاخير باسكندرية واحتكيت شخصيا معاهم انتو ممكن تبعتو الميل فعلا ولكن ركزو على نقطة مهمة جدا هى ان المقبلات متكنش برة مصر لان الظروف الاخيرة اصرت على المرتبات و الفلوس و ان الدخل قل شوية وانكم مش هتقدرو تغرمو كام الف في السفر لسوريا محدش يطلب الغاء المقابلة لان ده مش حلو في حقكوا لانه ممكن يتفهم تهرب خصوصا ان المقابلة بالنسبة للفيل كل حاجة وبيتحدد على اسسها الموافقة و ياريت تدعو للي بيقدم فيدرالى زيي لان السفارة اعلنت توقف الخدمة في مكتب القاهرة لحين اشعار اخر و ربنا يوفقنا كلنا و نعيش حياة افضل

أنت معلم و رئيس قسم يا باشا موضوع السفر أصبح مستحيل محدش عارف الأسعار هتولع أزاى دلوقتى أعتقد أنه موضوع الأنترفيو ده شىء

لايمكن التغاضى عنه بس أهتقد أنه ممكن يكون فيه تساهل معانا من مستشار الهجرة

و يا ما ناس دخلت و كان مستواها تعبان و نجحوا

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

y-a il qqn peut m informer les nouvelles sur le CFCC au caire

est-ce que il est encore ferme parce que j attende les resultats du DELF B1

qqn peut m aider a gagner des information?

merci

Mohammed Quebec

est-ce que vous avez recu le lettre d attente

Kerob

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا مقابلتى يوم 13\3 ومش عارف هايحصل اية ياترة فى مقابلات الميشن دة ولا لاء :Head:

سلام ليكم جميعا

انا كلمت محامى صديق للاستفسار وهو قال لى انة كلم سوريا مباشرة

وقالوا لة ان مقابلات مارس تم تاجيلها الى شهر مايو وغالبا فى اسكندرية

وسوف يتم ارسال التعديل فى اقرب وقت

معلومة مؤكدة

وشكرا

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

مساء الخير.... بجد انا مقتنع بفكرة الايميل والفكرة الاحسن هى اللى اتكتبت ان احنا نركز على ان المقابلة متكونش برة مصر علشان الفلوس..... المهم تفتكروة هيكون فى تأجيل جامد فى الانترفيوهات؟؟؟؟؟ ربنا يكون معانا كلنا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا مقابلتى يوم 13\3 ومش عارف هايحصل اية ياترة فى مقابلات الميشن دة ولا لاء :Head:

سلام ليكم جميعا

معلومة مؤكدة

وشكرا

يسمع منك ربنا يا اخت ماريان تصدقى ان دة اول خبر حلو اسمعة من ايام انا كل ما افكر فى موضوع سوريا ريقى ينشف مش كفاية ان الدولار بيزيد يبقى موت وخراب ديار

رابط هذا التعليق

مساء الخير عالكل

انا حابب اقول ان الجماعة دول بتوع المقابلات

ناس بتكون على دراية تامة بكل اللى بيجرى

ومش مستنيين اننا نبعتهلم ولا نطلب منهم

لان امنهم هما بيكون فى اول اهتماماتهم

ودا بيترتب علية اما تاجيل او نقل اماكن المقابلات

احنا بس نهتم الاول باللغة وتظبيط الاوراق

وبعد كدا نبص للمقابلات

نركز كويس جدا فى اللغة ياجماعة دى اهم حاجة

وربنا يوفق الكل

هانى

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سلام ليكم جميعا

معلومة مؤكدة

وشكرا

مساء الخير

المعلومه دى اكيده ولا لسه فيها كلام

انا مقابلتى يوم 16 اشتغل على الاساس ده ولا ايه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سلام ليكم جميعا

معلومة مؤكدة

وشكرا

مساء الخير

المعلومه دى اكيده ولا لسه فيها كلام

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سلام ليكم جميعا

معلومة مؤكدة

وشكرا

يسمع منك ربنا يا اخت ماريان تصدقى ان دة اول خبر حلو اسمعة من ايام انا كل ما افكر فى موضوع سوريا ريقى ينشف مش كفاية ان الدولار بيزيد يبقى موت وخراب ديار

هو الكلام ده اكيد طيب ولا ايه

رابط هذا التعليق

فين شباب المنتدى مفيش اخبار عن معاد المقابلات اللى فى شهر 3 محدش كلم سوريا

وايه اخبار الايميلات حد بعت حاجه

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

واحد زميلى اتصل بسوريا و قلولو حتى الان مفيش تأجيل

فعلا يا فيتو انا اتصلت بيهم النهارده و قالولى لغاية دلوقتى مفيش لا تأجيل ولا الغاء للميشن

ياريت نشوف مصلحتنا و نذاكر

و اللى عايز يفتى يفتى بعيد لان فى ناس ممكن تتاذى

من التأليف و الاشاعات

c'est la vie

رابط هذا التعليق

اخويا كمان اتصل بالسفاره وقالوا مفيش اخبار عن تاجيل

بليز بليز بلاش اى حد يقول معلومه ممكن تشقلب حال ناس كانت بتذاكر تبطل او اى حاجه زى كده الا لما نكون متاكدين حتى لو كنا نقصد المصلحه لان الناس اللى لسه داخله الميشن الجاى قلقانه لوحدها وخايفه من كذا حاجه لو مكنش من الانترفيو المصيرى بالنسبالهاهيكون من الاحداث وانها مش عارفه راسها من رجليها وانا هنا مش قاصده اى حد بذاته ربنا مع كل الناس اللى الميشن بتاعها فى تلاته يارب وياريت نعمل لست بالاسماء عشان نكون عارفين مين اللى عليه الدور ندعيله وكمان نطلب منه يحكلنا اللى حصل ده هيفيد الناس اللىلسسه ماامتحنتش الموضوع ده نفعنا جدا جدا جدا الميشن اللى فات وكنا داخلين عارفين هم بيسالوا عن ايه وايه الجو العام فامتفاجناش بليز ياشباب ساعدونى فى القصه دى وانا مش عارفه دكتوره جىجى فين ولحد ماتدخل المنتدى انا هابدا اعمل اللسته وياريت كل واحديقول ميعاده امتى

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

اعتقد ان دبطوط كانت قالت قبل كدة انها تعرف ناس من منتدى المطاريد هيعملوا مقابلاتهم خلال الايام دى او اليومين اللى فاتوا فياريت تسالنا الناس دى عن ظروف مقابلاتهم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...