اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المصريين المغتربين بالكويت

Recommended Posts

ألف سلامة يا أخت بوسي ..

ما يقدرش وجع الضرس إلا اللي جرب قبل كده .. وبصراحة ألمه صعب جدا كان الله في عونك

بالنسبة لخلع الضرس فالوقتي اظن ما عدشي فيه مشكله في خلعه لدرجة إن الواحد لا يشعر بشيء أثناء خلع الضرس وده طبعا بيرجع للمستوصف أو المستشفى ومدى توافر الإمكانيات بها وبالطبع ترجع كمان للدكتور اللي بيخلع الضرس

لو كنتي قولتيلي كنت نصحتك بدكتور كويس جدا في مستشفى السلام اللي في بنيد القار .. خلعت عنده ضرس العقل وضرس آخر وعملت حشو بلاتيني .. بس بصراحة دكتور ممتاز وبيضرب صُحبية مع المريض اللي عنده ..

حمدا لله على سلامتك

رابط هذا التعليق

• الردود 4.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

جزك الله خيرا على سؤالك اخ حسن بس انا خلعته فى مركز الاسنان المتخصصه هنا فى الجهرا والحمد لله

وزى مانت عارف الواحد مش بيسأل الاول وبيقول دا ضرس وهيتخلع وسبحان الله الواحد شاف يوم امبارح بس الحمد لله وشكر خاص للدكتور طاهر بصراحه الراجل تعب وعرق وكانت العمليه جراحيه وفيها غرس لان الضرس كان مش طبيعي كان مقلوب والحمد لله على كل شئ وربنا هو اللى بيعين

ومره تانيه قبل ما هعمل حاجه هبقي أسالك اخى فى الله حسن

تم تعديل بواسطة pocy

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

نصيحه لاى حد يا جماعه هيخلع ضرسه انه لازم يفطر او ياكل كويس قبل خلعه لانك لحد تانى يوم مش هتعرف تاكل حاجه الا بقي لو كريم كراميل جيلي ايس كريم والباقي عصاير والله بيعين

الواحد لو كان يعرف كنت فطرت واتغديت واتعشيت مع بعض وعملت حساب اكل يوم كامل ههههههههههههههههههههه

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

صباح جديد عليكم ويارب يكون جميل عليكم

استاذ رمضان انا كنت بقرأ من شويه فى الموضوع القديم بتاعكم بس هل اللقاءات لا زالت مستمره ولا انقطعت وفين الناس الحلوه دى زى بنت النيل والنسر ونونا ووائل والدكتور ايهاب بصراحه من كتابتهم تحس انهم ناس محترمه جدا واتمنى انك تناديهم للتجمع الجديد لو لازالوا موجودين بالكويت وجزاك الله خيرا للتواصل استاذ رمضان

ام نور على وين رحتى ولا هوا الشمالى خلاكى تنسينا ابقي طلى طله كده علينا

رابط هذا التعليق

استاذ رمضان هم قفلوا الموضوع ليه انا برضه لسه مش فاهمه

انا لسه مخلصه الموضوع قراءه بس غريبه انهم قفلوه للسبب ""المحطه""

ولا علشان الاخ مانووو

رابط هذا التعليق

والله يا اخوانى الواحد زهق من كتر ما هو بيكلم نفسه بس المشكله خوفى انى لو مش كتبت انا الموضوع يروح فى غيابات باقي المواضيع الاخري

فبكتب مع نفسي كده علشان مش يضيع يمكن احد الاعضاء الجدد يلاقيه ويكون محتاج اى حاجه ممكن نساعده فيها وربنا يجازينا يارب ان شاء الله

اتمنى اشوفكم على خير مع انى كنت ناويه انى مش هدخل الا بس علشان ارد لو حد كتب حاجه بس كل يوم برغي مع نفسي فبزهق منى لان مفيش حاجه جديده اتكلم فيها معاها ههههههههههههه

طبعا هتقولوا اجننت ههههههههههههههه اصل ده حالى من ساعه ما سيبت الشغل وانا قربت اتجنن ويحصلي تبلد تفكيري بس ما كان عندى سيل من المعلومات ولا مؤاخذه فى الكلمه (إسهال فكري ) اصبح فكري بعيد عنى خالص ههههههههههههههههههه بس نعمل ايه ربنا يرزق ان شاء الله والله انا خايفه انحس بعد كده من كتر التراب اللى اتلم على

طبعا حد هيقلي او يعنى نفسي هتقلي طورى نفسك وشوفي برامج كمبيوتر جديده نازله اتعلمى حاجه والله ما لى نفس اعمل اى حاجه وفى الاخر بقول لنفسي هتعلم وهم هيحتاجوا خبره يعنى على قله فايده ربنا يعلم الواحد زهقان اد ايه من قاعده البيت

يووووووووووووووه معلش صدعتكم ولو انى كنت بفضفض مع نفسي شويه

سلام اتمنى اشوفكم ع خير

رابط هذا التعليق

صباح جديد عليكم ويارب يكون جميل عليكم

استاذ رمضان انا كنت بقرأ من شويه فى الموضوع القديم بتاعكم بس هل اللقاءات لا زالت مستمره ولا انقطعت وفين الناس الحلوه دى زى بنت النيل والنسر ونونا ووائل والدكتور ايهاب بصراحه من كتابتهم تحس انهم ناس محترمه جدا واتمنى انك تناديهم للتجمع الجديد لو لازالوا موجودين بالكويت وجزاك الله خيرا للتواصل استاذ رمضان

ام نور على وين رحتى ولا هوا الشمالى خلاكى تنسينا ابقي طلى طله كده علينا

لا اللقاءات لسه مستمرة وبنشوف بعض كلنا في اي مناسبة واحيانا بنتصل ونتجمع والناس كلها لسه موجودة والحاج فوزي على فكرة واحد من الناس بس اسمه اياميها كان huss

خرج الثعلب يوما في رداء الواعظين

ومشى في الأرض يهذى ويسب الماكرين

رابط هذا التعليق

استاذ رمضان هم قفلوا الموضوع ليه انا برضه لسه مش فاهمه

انا لسه مخلصه الموضوع قراءه بس غريبه انهم قفلوه للسبب ""المحطه""

ولا علشان الاخ مانووو

ماله الاخ مانو

رابط هذا التعليق

ان كان عدد مداخلاته قليله والماخله بتاعته بس انه بيعتذر على اللقاء

رابط هذا التعليق

ان كان عدد مداخلاته قليله والماخله بتاعته بس انه بيعتذر على اللقاء

لا ابدا هوه كان مشغول بس شوية

رابط هذا التعليق

هل فيه إمكانيه انهم يدخلو فى تجمعنا ده وتبلغهم فيه اننا نحب نتشرف بمعرفتهم هنا معانا

رابط هذا التعليق

هل فيه إمكانيه انهم يدخلو فى تجمعنا ده وتبلغهم فيه اننا نحب نتشرف بمعرفتهم هنا معانا

ان شاء الله

ابشري

رابط هذا التعليق

طالما ابشري يبقي خير أصل الكلمه دى ليها قصه معاى

رابط هذا التعليق

طالما ابشري يبقي خير أصل الكلمه دى ليها قصه معاى

من خلال تخميني كده نظام فلسعة

يعني تروحي مكان يقولك ابشري طال عمرك يعني بالسلامة

بس بجد انا بقصدها بمعناها الصحيح معنى البشارة وليس ابشري الكويتية

رابط هذا التعليق

ساعه ما جيت اطلع رخصه السواقه اول مره امتحنت وكان معاى واسطه بس شكلها مش تمام وسقطت فقالولى الراجل قالك ابشري فقلتلهم لا قالى علشان كده

تانى مره جبت واسطه تانيه وبرضه كان نفس النظام

المره التالته كانت الواسطه عضو مجلس أمه وقالي ابشري وسبحان الله نجحت

علشان كده بحبها

رابط هذا التعليق

لا انا ابشري طلعت معاى سليمه فبقيت بحبها الحمد لله بس بصراحه فيه شويه اعضاء ممتازين هناك زى بنت النيل ووائل و ابوحميد لا بجد في ناس ممتازه

رابط هذا التعليق

ساعه ما جيت اطلع رخصه السواقه اول مره امتحنت وكان معاى واسطه بس شكلها مش تمام وسقطت فقالولى الراجل قالك ابشري فقلتلهم لا قالى علشان كده

تانى مره جبت واسطه تانيه وبرضه كان نفس النظام

المره التالته كانت الواسطه عضو مجلس أمه وقالي ابشري وسبحان الله نجحت

علشان كده بحبها

خلاص دي ابشري من عضو مجلس أمة

مش عارف ازاي الناس بتنجح في رخصة السواقة من تالت او رابع مرة

دي سهلة جدا انا اخدتها بمجهودي من غير واسطة من اول مرة

رابط هذا التعليق

انا جوزى من اول مره ومن غير واسطه بس الستات هنا اعتقد لازم بواسطه

والمشكله ان المره التالته دى مش كملتها تقريبا الراجل قال هنسقطها ههههههههههههههه بس تليفون عضو مجلس الامه عمل شغل هههههههههههههههههه الله يباركله ياريت الواحد يقدر يوصله تانى كان اشتغل من زمان

رابط هذا التعليق

انا جوزى من اول مره ومن غير واسطه بس الستات هنا اعتقد لازم بواسطه

والمشكله ان المره التالته دى مش كملتها تقريبا الراجل قال هنسقطها ههههههههههههههه بس تليفون عضو مجلس الامه عمل شغل هههههههههههههههههه الله يباركله ياريت الواحد يقدر يوصله تانى كان اشتغل من زمان

انا على فكرة كنت داخل واول مرة اسوق فيها عربية لوحدي ههههههههههههههه

بس كان صديقي الانتيخ ابن عم مدير المرور ههههههههههههه

مفيش حد بينجح فيها من غير واسطة من اول مرة ده في الاحلام يمكن جوزك استثناء بقى

رابط هذا التعليق

لا تقريبا كان اللى بيمتحنه اعمى هههههههههههههههههه علشان يخليه ينجح من اول مره

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...