اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انا مرعوبة ( حالتي وحشة بجد )

nora

Recommended Posts

انا والله كل الي عرفته انهم شمتانين جدا في الدول العربية الي مش قدرة تصدق ان بغداد سقطت

وغير كده بيتريقوا على الناس الي راحوا يحربوا وجين من دول تنية

واعدوا يتريقوا في التلفزيون على حالة الذهول الي اصابت القنواة الفضائية وكمان قناة مصر لانهم متنحين مش قدرين يستقبلوا الخبر

واعدوا يعلقوا على ان هما والعراقين المعارضين كانوا متوقعين السقوط ده

اه مش بالسرعة دي لكن على اي حال من الاحوال كانوا متوقعينة بس :mad: :mad: :mad:

رابط هذا التعليق

• الردود 107
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

شكرا جزيلا يا اختاه :D

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

أكيد محبطين أكيد حاسين بالعجز و الخيبة ؛ بس أكيد برضو لسه بنغلى و ساخطين على الوضع ؛أكيد حاسين بالاهانة و الذل؛حاسين اننا فعلاً وقعنا فى فخ منصوب لعشرات السنين قدام .امبارح كنت فى الجامعة و كان فيه حالة اكتئاب و وجوم غير عادية مسيطرة على الكل من طلبة لأساتذة و نسبة الحضور فى الجامعة كانت ضئيلة جداً جداً مقارنة بالأيام العادية .الناس فعلاً ماشية متنحة محدش مصدق اللى حصل ده .أنا شخصياً كنت باتمنى ان صدام يكون مخبى فعلاً اسلحة كيماوية ويستعملها فى آخر وقت لكن اللى حصل …..اللحظة اللى غطوا فيها تمثال صدام بعلم أمريكا كانت مهينة لينا كلنا يا نورا آه لو اللى فرحانين عندك دول يعرفوا أو يفهموا الحركة دى بس معناها ايه...لكن تقولى ايه.أنا من حوالى اسبوعين تعسنى القدر بلقاء واحدة كويتية تقولى اية و تفهمى مين ؟؟ كم الحقد و الكراهية و السواد اللى جواها يقضى على مية عراق... مسيطرة عليه حالة قرف غير عادية حاسة فعلاً اننا كمسلمين فى ايدى غير أمينة و عاجزة؛ فى أيد مشلولة . أنا امبارح و انا بشوف العراقيين و همه بيسرقوا المبانى الحكومية والله فعلاً كنت مشفقة عليهم و رغم كده مش قادرة أحس بكراهية لا للكوايتة ولا للقطريين ولا غيرهم للأسف ميستهلوش عناء الكراهية ميستهلوش ان الواحد يعتبرهم أحياء أصلاً .الناس هتطق من الحزن و الاكتئاب .ربنا يصبرنا جميعاً .اللى أنا عايزة أعرفه فعلاً ازاى الأمة دى حالها هيتصلح و احنا مقسومين بالشكل ده ؟شوية مع العراق و شوية مع أمريكا و شوية لا مع دول و لا مع دول و مابين التلاتة فلسطين ضايعة ضايعة .حسبى الله و نعم الوكيل حسبى الله و نعم الوكيل حسبى الله و نعم الوكيل .

أنا كنت شىء وصبحت شىء ثم شىء

شوف ربنا .. قادر على كل شىء

هز الشجر شواشيه ووشوشنى قال :

لابد ما يموت شىء عشان يحيا شىء

عجبى !!

رابط هذا التعليق

انا عيزة اسأل سؤال مهم جدا

انتم كنتم مع صدام والي بيعملوا في شعبة ؟؟؟

ولا اية بالضبط ؟؟

هل كنتم عيزين صدام يستمر في حكمه الدكتاتوري وتجويعة للشعب وحالة التعذيب الي عملها فيهم ؟؟؟

هل هذة حقائق ام كلام من نسج الخيال ؟؟

انتم مسمعتوش عن ان صدام كان عذب شعبة قبل كده بالكيماوي ؟؟؟

ثما كلمه يا كروسفيلد

أنا شخصياً كنت باتمنى ان صدام يكون مخبى فعلاً اسلحة كيماوية ويستعملها فى آخر وقت لكن اللى حصل  

انت عرفة معنى دي اية مش بلد وحده هتتدمر لاه كتير

ثما كده انتي كنتي عيزاني اموت يا بنتي انا في الكويت :lol: :D

انا منكرش ان الكويتين عندهم حالة من الحق والكره الشديد للعراق والعراقين وانهم كدبوا كده وصدقوها الي هية انهم بيحرروا العراق انا فعلا متفقه من حيث المبدأ انهم حرروها لكن الاسلوب خطأ مليون المية هما كانوا بينتقموا منهم :twisted: :twisted:

بس على اي حال من الاحوال انا شيفة ان صدام لما مشي العراقين ارضهم رجعت لهم بس الي منتظراه هل حقا سيرحل الغزاه ؟؟؟

اسأله كتير واتمنى اني اسمع رايكم في موضوع احساس المصرين

رابط هذا التعليق

انا عيزة اسأل سؤال مهم جدا  

انتم كنتم مع صدام والي بيعملوا في شعبة ؟؟؟

ولا اية بالضبط ؟؟

هل كنتم عيزين صدام يستمر في حكمه الدكتاتوري وتجويعة للشعب وحالة التعذيب الي عملها فيهم ؟؟؟

هل هذة حقائق ام كلام من نسج الخيال ؟؟

انتم مسمعتوش عن ان صدام كان عذب شعبة قبل كده بالكيماوي ؟؟؟

صدام عمل كتيييير يا نورا فى العراقيين و فى غيرهم بس الوحيد اللى من حقه يعترض على ده الشعب العراقى نفسه مش حد تانى . ثم انتى مصدقة فعلاان الحرب دى كان هدفها تحرير العراق؟؟؟؟؟؟؟؟ طيب يا ستى أهو بكرة يحرروا سوريا و محدش عارف هيحرروا مين تانى :( :( :(

ثما كلمه يا كروسفيلد
أنا شخصياً كنت باتمنى ان صدام يكون مخبى فعلاً اسلحة كيماوية ويستعملها فى آخر وقت لكن اللى حصل  

انت عرفة معنى دي اية مش بلد وحده هتتدمر لاه كتير  

ثما كده انتي كنتي عيزاني اموت يا بنتي انا في الكويت :lol:  :lol:

يا ستى بعد الشر عليكى و علينا برضو بس الواحد مكنش يتمنى ان الاستسلام يكون بالسرعة دى و بالشكل ده.

بس على اي حال من الاحوال انا شيفة ان صدام لما مشي

العراقين ارضهم رجعت لهم بس الي منتظراه هل حقا سيرحل الغزاه ؟؟؟

يا بنتى هوه صدام ده جنسيته ايه مش عراقى برضو؟؟؟؟؟ صدام مكنش محتل العراق كان ديكتاتور و ما أكثر الديكتاتوريين فى العالم العربى اشمعنا العراق يعنى؟؟؟؟؟؟ اديهم قاعدين .أما نشوف الدور على مين :(  :(  :(  

أنا كنت شىء وصبحت شىء ثم شىء

شوف ربنا .. قادر على كل شىء

هز الشجر شواشيه ووشوشنى قال :

لابد ما يموت شىء عشان يحيا شىء

عجبى !!

رابط هذا التعليق

انا مؤمنه ان الي حصل في العراق كان باتفاق مسبق مع صدام لان مش معقوله صدام يهرب بالسهولة دي :roll: :roll: :roll:

بس انا برجع واقول صدام كان ميشكلش خطر فقط على بلده صدام عمل كتير في ايران ومحدش اتحرك نحيتة بس علشان الكويت لما ارب منها وفي مصالح مشتركة بنها وبين امريكا فعلشان كده اتحركوا :wink: :wink:

وانا عرفة ان العراق لم تحارب لان مكنش في اي نوع من التكافئ في الحرب ابتشي امام بندقية :mad: :mad: :(

ده مش عدل وعرفة ان كل ده ظلم وانا بين نارين هل اكون سعيده برحيل طاغية ام تعيسة بحلول الاطغي :? :? :?

ربنا على الظالم والمفتري بكرة كله يبان

رابط هذا التعليق

صدام خدعنا كلنا لما أوهمنا أنه يمتلك أسلحه حديثه و جيوش تسد عين الشمسو أنه الوحيد القادر على تحرير فلسطين ... و بعدين صحينا على الخيبه القويه و طلع مفيش سلاح و مفيش جيش !!

و الظاهر أن مقولة " ماكـو اوامر " مستمره معاهم .

:mad: :mad: :mad:

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 16
      ايوة انا خائفة و مرعوبة بعد ان خرج الامر عن السيطرة و الاطار الشخصى كنت انا الوحيدة من عائلتى التى ترى العوالم الاخرى لكن الان اصبح كل فرد له تجربة معهم ابنى و ابنتى ابى و امى اولاد اعمامى اعرف انهم معى فى كل بيت انتقل اليه لكن الان هم ايضا فى بيت ابى و بكثرة و ساكمل
    • 6
      انضميت للمنتدى منذ 10 سنوات تقريباً واابتعدت عن الكتابة مدة بسيطة حوالى عشر سنوات برضو ولكن قررت العودة للكتابة مرة أخرى وفى انتظار تعليقاتكم سنة وحشة يا أبيح عدت 2012 وعدى معها قطار فى أسيوط على أولادنا... كانت سنة ظريفة وأيامها لذيذة... إلهى يارب لا تعودها أيام. فى ألفين واتناشر مبارك أخد 25 سنة مع إنه واخد مننا تلاتين وماقلولناش يبقالكوا خمسة ... فى ألفين واتناشر وقفنا طابور الديموقراطية اللى أطول من نهر المسيسيبى واتبادلنا التهانى على مجلس الشعب المنتخب ومن كتر التهانى حلته .. تهانى.
    • 387
      السلام عليكم و رحمة الله أنا ماشي في إجراءات الهجرة و بصراحة يا جماعة مالاقيتش لغاية دلوقتي واحد أعطي صورة إيجابية مشرقة وكل اللي سمعته دلوقتي هي صورة قاتمة جدا اللي جاله كساح من الصقيع و اللى لم يجد ثمن تذكرة العودة بعد البهدلة و اللي راح اشتغل شيال واللي أولاده نسيوا الدين حتي الأطباء و المهندسين و هم خيرة شباب العرب راحو اتبهدلوا هناك و أصبح الناجح منهم أقصي أمله هو الحصول علي الجنسية فقط لاغير و بعدين يافاكيك هل كندا عاملة موضوع الهجرة فقط لاستخدام الكفاءات العربية لتغطية أعمال لاي
    • 11
      قرر وزير الصحة الجبلي نقل مستشفي العباسية للامراض النفسية و العصبية من العباسية الي مدينة بدر يوم الاحد الماضي كنت في زيارة للمستشفي علي فكرة المستشفي من الداخل نظيفة وجميلة وانظف بكتير من مستشفيات حكومية تانية ووجدت منشورات للتضامن مع عدم نقل المستشفي يقوم العاملين بتوزيعها وعمل حملة للتضامن معهم لوقف تنفيذ القرار الجبلي هذا رجل الاعمال الذي هبط ببرشط علي الصحة لو قلت صباح الخير يقولك بكام هذا الاسلوب انتقل الي من هو ادني منه في المستوي الاداري .... فاذا تحدثت عن اي شئ يخص الصحة والنظام
    • 6
      اخبارك ايه يا رجالة و ستات المحاورات من الأخر ليكم وحشة بس الأنشغال بس بجد يمكن دة الموقع اللي بادخله غير المواقع المسئول عنها و كل ما القي واحد له في السياسة و الثقافة ابعته عليكوا على طول و اعتقد في منهم ناس كتير بدو ينسجمو هنا المهم اخباركم ايه و اخبار كصص حشيش ايه و الأهلوي س س و الأستاذ الزمالكوي الكبير محمد ابو اليزيد اللي اتخميت فيه و افتكرت شاب في سننا و طلع رجل كبير كلكم كدة على بعضكم انا طبعاً فاكر كل الأسامي بس معتقدش ان حد منهم ممكن يكون فكرني :angry: يلة بقى علشان الدمعة هتفر من
  • أضف...