اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انا مرعوبة ( حالتي وحشة بجد )

nora

Recommended Posts

كفاية حرام... غاز وقنابل نووية و اسلحة بيلوجية... :) :lol: :) :) :lol: :cry: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

أنا أية كان جبني...

غطيني و صوتي ياما...

إلي كل المصريين:

لا يستطيع أحدٌ ركوب ظهرك .. إلا إذا كنتَ منحنياً.

رابط هذا التعليق

• الردود 107
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مدام سلوى ، شعنونة

بجد انا مبسوطة لانكم معايا كلكم وبجد انا مش عرفة اقول اية بس يمكن شعنونه لمست الوتر الحساس :lol: :lol: :lol:

:wink: :roll: بجد خلتيني احس اني معاكي وبتتبطبي علية :neutral:

والله انا قلقانة اوي من موضوع الحرب ومتتخيلوش كلمكم خفف علية اد اية الله يخليكم بجد :( :(

بكرة ينتهي كل شيء وارجع مصر بأذن الله واعمل الفرح وكلكم طبعا هتكونوا معزومين بس اعملوا حسبكم

انا بجهز من دلوقتي أه وانتم عرفين الدنيا غليت وانا لسة صغيرة فا اية شدوا حلكم معايا ورايا جهاز وبيت كبير :lol: :lol: :lol: :lol: مش تنسوني

انا لسة صغيرة ....... و لسة ببدأ من تحت الصفر .....

ساهم ولو بجنية ....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

يارب الايام دي تعدي على خير

انت يا شانا فكرتيني بأيام الحرب وضرب النار والغارات والمظاهرات ياه ايام ربنا ميعودها تاني مع اني مقعدتش غير شهر واحد بس اية كانه سنين

خير انشاء الله

شكرا يا سوسو

فعلا كلنا في الهوا سوا والوضع ميطمنش العروبة ضاعت :cry: :cry: :!:

رابط هذا التعليق

بكرة ينتهي كل شيء وارجع مصر بأذن الله واعمل الفرح وكلكم طبعا هتكونوا معزومين بس اعملوا حسبكم 

ايواااااااااااااااا

دا الكلام المفيد

وياريت يا بنتي يبقى شباب العيلة موجودين وتعزميني

احسن اختك في الله طالعه تجري ورا القطر والقطر بيجري منييييييييي :twisted: :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol:

وها "اعضك " في ركبتك عشان احلك في جمعتك

اصل القرص ما ها يجيبش نتيجة معايا :(

وبعدين لو سمحتي ازاااااااااازة شربتا مخصوص تتفتح على اسمي

احسسسسسسسسسن انا متعقدةةةةةةةة يا اختي من الشربااااااات

ولا مرة شربتتتتتتتتتتتتته :twisted: :twisted: :( :(

انا بجهز من دلوقتي أه وانتم عرفين الدنيا غليت وانا لسة صغيرة فا اية شدوا حلكم معايا ورايا جهاز وبيت كبير :) :lol: :) :) مش تنسوني 

انا اعرف محل بتاع موبيليا جباااااااااااااااار

ها اشتري سفرة من عنده اليومين دول ان شاء الله ب 2000 جنيه تقريبا

سامعني يا ابن مصصصصصصصصر

2000 ج واشتري سفررررررررة زااااااااااان :twisted: :twisted: :lol: :cry: :lol: :lol: :lol: :lol:

فكيها بقى يا جميل.. :lol:

وما تحمليش هم ان شاء الله

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

:lol: :cry: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :cry: :cry:

يا خبر عليكي يا شانا فطستيني على روحي من الضحك

تجري ورا القطر وتعضيني في اية بس ابقى مشوهه علشان تتجوزي :cry: :cry: :cry:

متخفيش من غير عض هجوزك بس اية جوازه سقع :lol: :lol: :lol:

ومنحيت الشباب فمتخفيش كتير هيببقوا ملين الفرح

انا في كتب كتابي 3 اتجوزه من فرحي :lol: :lol: :lol: :lol: بس تبطبوا علية مش قرصوني ولا عضوني :shock: :shock: :shock: :shock:

ربنا يقسملك الي فية الخير يارب ونفرح بيكي :razz::razz::razz:

بس مين بتاع الموبلية ده دليني علية ارجوكي الواحد عايز يجهز الشقه ونخلص اديلي سنه مخطوبه + سنتين كتبة كتابي يعني 3 سنين ومشية في الرابعه اهو :twisted: :twisted: والواد هيفلت من ايدي :twisted: :twisted: :twisted: ده الواحد مصدق :twisted: :twisted:

عيزه بأه اشوف الديكورات والنجف والحجات الخفيفة الجميلة الي ممكن الواحد يحطها في البيت نفسي اخليه جنة والله :twisted: :twisted: :twisted:

ربنا يسعدكم كلكم

رابط هذا التعليق

الأخوة الأفاضل

الأخت نورا أنا تقريبا ظروفى زيك تماما مع فارق ان خطيبى معايا هنا

وانا بحاول اقنع العائله بالسفر بس قالوا نفس الرد ( اينما تكونوا يدرككم الموت) فاحكتليهم حكاية عمر بن الخطاب رضى الله عنه لما طلب على ما أظن من أهل المدينة الرحيل بسبب مرض الطاعون فرد الناس عليه بنفس الكلام اللى أهلى قالوا وكانت حجة عمر أقوى .

اهلى ايضا مرعوبين بس بيطمنوا نفسهم وده شىء هاينقطنى

ربنا يستر

اللهم اهلك الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بينهم سالمين

رابط هذا التعليق

ربنا يستر يا hope وياريت ياستي نتعرف واديني هنا جمبك واهو تبقى معرفت خير ولو حصل حرب سعتها نبقى مع بعض انشاء الله

ابعتيلي مسج على اميلي وانشاء الله نتفق

اما بأه حكاية الخوف وده مش عرفة ربك يسترها المهله انتهت واهي سعات وبتعدي على الواحد :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

انتي رعبتيني اةي بالمشاهد الي بعتيها

متخفيش اهلك وخطيبك جمبك ربنا معانا كلنا

ربك يستر يارب :roll: :roll: :roll:

رابط هذا التعليق

كفاية حرام... غاز وقنابل نووية و اسلحة بيلوجية... :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  

أنا أية كان جبني...

غطيني و صوتي ياما...

يا نهار اسود

دا انا كنت نسيك خالص يا منمان والمشكلة انك في الخبر يعني لازق كدا في قاعدة الظهران الجوية وطبيعة شغلك مع ارامكو الله يستر لازم تخلي بالك كويس ومتخافش وخليها على الله

يأتي في آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان سفهاء الأحلام يقولون من خير قول البرية يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لا يجاوز إيمانهم حناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن في قتلهم أجرا لمن قتلهم يوم القيامة

رابط هذا التعليق

الاخت نورا ...

لن ازيد كثيرا على ما قاله الزملاء ...

قد قمت بنشر احد الموضوعات عن كيفية الوقاية من الاسلحة البيولوجية و الغازات السامة فى هذا المنتدى ... اتمنى ان تجدى فيه افادة ..

وقاكى الله و ايانا من اى مكروه و كان الله فى عونك و فى عون كل الابرياء و لعن الله امريكا و حكامنا المتخاذلين ...

أحاول إحراقَ كلِ النصوصِ التي أرتديها.

فبعضُ القصائدِ قبْرٌ،

وبعضُ اللغاتِ كَفَنْ.

وواعدتُ آخِرَ أنْثى...

ولكنني جئتُ بعد مرورِ الزمنْ...

...

! !

من قصيدة " متى يعلنون وفاة العرب؟؟"

لنزار قبانى

رابط هذا التعليق

انشاء الله الامور تعدي علي خير وصدام ينضرب زي كل مره وما يعملش حاجه في المناطق اللي انتم فيها وربنا معاكم

بس تعليقي الاساسي كان علي بنات مصر اللي زي العسل نورا بعد ما وقعت قلبنا طلعت المسأله تبرعوا لسداد ديون مصر قصدي اتمام الجوازه وشعنونه عاوزه تطلع من الحرب بعريس

ايه رأي الرجاله نقدم نطلب للخواجه بوش يطول الحرب لحد كل البنات ما تتجوز وتتحهز ونبقي كده نجحنا عبر الحوارات في عمل انجازات مختلفه عن انجازات صفوت وشرفنطح

مع خالص تحياتي

رابط هذا التعليق

السلام عليكم, الاخت نورا و الاخت هوب و كل الاخوه و الاخوات اللى فى الخليج دعواتنا لكم جميعا ان يحفظكم الله من كل مكروه انتم و جميع المسلمين.

وما من يوم أرتجي فيه راحهٌ *** فأجده ألا بكيتُ على أمسي

رابط هذا التعليق

نفدت إيه يا نورا أنا بالعكس أنا كان نفسي نكون مع بعض و برة الكويت بس هانعمل إيه ربنا عايز كده على أي حال إنشاء الله خير و مفيش حاجة.

بص صحيح إيه موضوع الجواز ده :) مش تقوليلي علشان أباركلك :lol: :)

قال تعالى : { قٍلً يّا عٌبّادٌيّ الَّذٌينّ أّسًرّفٍوا عّلّى" أّنفٍسٌهٌمً لا تّقًنّطٍوا مٌن رَّحًمّةٌ اللَّهٌ إنَّ اللَّهّ يّغًفٌرٍ الذٍَنٍوبّ جّمٌيعْا إنَّهٍ هٍوّ الًغّفٍورٍ الرَّحٌيمٍ } الزمر : 53

( نحن قوم أعزنا الله بالإسلام, و مهما إبتغينا العزة في غيره أذلنا الله )

رابط هذا التعليق

أيه يا جدعان صلوا عالنبي ، والله العظيم انا مش مصدق لحد دلوقت أن فيه حاجة ممكن تحصل أو صدام يضرب بمبة من بتوع العيد حتى ، على فكره انا ساكن فى الرياض جنب وزارة الداخلية اللى صدام ضرب عليها المره اللى فاتت ... بس الحمد لله أنا قلبي جامد .. وبأكرر المقولة تاني من لم يمت بالسيف مات بغيره .. تعددت الأسباب والموت واحد .... واللى يحبنا مايضربش الرياض :D

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

واللى يحبنا مايضربش الرياض

واللي ما بيحبناش برضه

مايضربش الرياض

:roll: :roll: :roll: :roll:

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

الأخت العزيزه نورا ...

معك كل الحق أن تخافي كان الله في عون جميع أهلنا القريبين من مناطق الأحداث المؤسفة .

أعتقد أن اليوم الأربعاء مساءا سيبدأ الضرب الأميركي ..

أرجو من جميع الأخوة القريبين من مناطق الأحداث أتخاذ كافة أشكال الحرص والحذر فأنا أعتقد والله أعلم بأن صدام يخفي فعلا مايخشى عقباه وسيقوم بأستخدامه وقت اللزوم .

نورا .. سيد مرزوق .. منمان .. أستاذ محمد أبوزيد ومدام سيده .. باقي الأخوات والأخوه في الكويت ودول الخليج والسعوديه

رجاء الكتابه يوميا للأطمئنان عليكم ...

والله معكم وبأذن الله تعدي بخير وتيجي سليمه

القسوة أن ألقاك غريبا ... في وطن ناء عن وطنك

والأقسى غربة أنفاس ... بين الخلان وفي أهلك

رابط هذا التعليق

إن شاء الله نطمن عليكى يا أخت نورا وكل إخواننا فى المنطقه وندعو لكم بألا تصابوا بأى سوء، ربنا يحفظكم...ومين عارف، ربنا قادر على كل شئ..وممكن تحصل عاصفه رمليه تبلعهم فى بطن الارض... :twisted:

خالى فى الكويت طمنا..فإن شاء الله يكون كلامه صادقا...

إشغلى تفكيرك إنت بس بتحضيرات الفرح وخطه للفرار من عضه شانا ...وMuslimaEgyptian :D (الله، مش احنا معزومين برضه؟)

التوقيع مغلق للتحسينات :) .
رابط هذا التعليق

ان شاء الله ربنا يعدى الايام دى على خير على كل المصريين والمسلمين فى كل مكان .

مش عارف ااقول اية بس ان شاء الله الغمة دى تعدى على خير

وربنا يحفظكم جميعا

القرآن الكريم و السنة النبوية هما الحقيقة المطلقة فى حياتنا وكل شئ غيرهما قابل للاختلاف والجدال .

رابط هذا التعليق

يسمع منكم ربنا كلكم فاضل ساعة واحده وهيبان الوضع

ربنا يستر بس والحرب متقمش وابقى عضي يا شانا انت و MuslimaEgyptian اعتقد عضتكم هتكون ارحم من الكيماوي :D :D :D

بس بجد انا معتقدش ان صدام يكون بيتكلم من فراغ وميكنش حامي نفسوا ابسطها يكون مبدأه على وعلى اعدائي ده لو معندوش كيماوي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 16
      ايوة انا خائفة و مرعوبة بعد ان خرج الامر عن السيطرة و الاطار الشخصى كنت انا الوحيدة من عائلتى التى ترى العوالم الاخرى لكن الان اصبح كل فرد له تجربة معهم ابنى و ابنتى ابى و امى اولاد اعمامى اعرف انهم معى فى كل بيت انتقل اليه لكن الان هم ايضا فى بيت ابى و بكثرة و ساكمل
    • 6
      انضميت للمنتدى منذ 10 سنوات تقريباً واابتعدت عن الكتابة مدة بسيطة حوالى عشر سنوات برضو ولكن قررت العودة للكتابة مرة أخرى وفى انتظار تعليقاتكم سنة وحشة يا أبيح عدت 2012 وعدى معها قطار فى أسيوط على أولادنا... كانت سنة ظريفة وأيامها لذيذة... إلهى يارب لا تعودها أيام. فى ألفين واتناشر مبارك أخد 25 سنة مع إنه واخد مننا تلاتين وماقلولناش يبقالكوا خمسة ... فى ألفين واتناشر وقفنا طابور الديموقراطية اللى أطول من نهر المسيسيبى واتبادلنا التهانى على مجلس الشعب المنتخب ومن كتر التهانى حلته .. تهانى.
    • 387
      السلام عليكم و رحمة الله أنا ماشي في إجراءات الهجرة و بصراحة يا جماعة مالاقيتش لغاية دلوقتي واحد أعطي صورة إيجابية مشرقة وكل اللي سمعته دلوقتي هي صورة قاتمة جدا اللي جاله كساح من الصقيع و اللى لم يجد ثمن تذكرة العودة بعد البهدلة و اللي راح اشتغل شيال واللي أولاده نسيوا الدين حتي الأطباء و المهندسين و هم خيرة شباب العرب راحو اتبهدلوا هناك و أصبح الناجح منهم أقصي أمله هو الحصول علي الجنسية فقط لاغير و بعدين يافاكيك هل كندا عاملة موضوع الهجرة فقط لاستخدام الكفاءات العربية لتغطية أعمال لاي
    • 11
      قرر وزير الصحة الجبلي نقل مستشفي العباسية للامراض النفسية و العصبية من العباسية الي مدينة بدر يوم الاحد الماضي كنت في زيارة للمستشفي علي فكرة المستشفي من الداخل نظيفة وجميلة وانظف بكتير من مستشفيات حكومية تانية ووجدت منشورات للتضامن مع عدم نقل المستشفي يقوم العاملين بتوزيعها وعمل حملة للتضامن معهم لوقف تنفيذ القرار الجبلي هذا رجل الاعمال الذي هبط ببرشط علي الصحة لو قلت صباح الخير يقولك بكام هذا الاسلوب انتقل الي من هو ادني منه في المستوي الاداري .... فاذا تحدثت عن اي شئ يخص الصحة والنظام
    • 6
      اخبارك ايه يا رجالة و ستات المحاورات من الأخر ليكم وحشة بس الأنشغال بس بجد يمكن دة الموقع اللي بادخله غير المواقع المسئول عنها و كل ما القي واحد له في السياسة و الثقافة ابعته عليكوا على طول و اعتقد في منهم ناس كتير بدو ينسجمو هنا المهم اخباركم ايه و اخبار كصص حشيش ايه و الأهلوي س س و الأستاذ الزمالكوي الكبير محمد ابو اليزيد اللي اتخميت فيه و افتكرت شاب في سننا و طلع رجل كبير كلكم كدة على بعضكم انا طبعاً فاكر كل الأسامي بس معتقدش ان حد منهم ممكن يكون فكرني :angry: يلة بقى علشان الدمعة هتفر من
  • أضف...