اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest محاور قديم
      1
      لاحظت شيئ غريب في محاورات المصريين  هناك موضوعات طويلة تصل إلى عشرات الصفحات يدور النقاش  و يقال الرأي و تتكرر المواقف  و تجد أن كل المشاركين يصرون على الاستمرار في الحوار  دون توقف اتصور انه من غير المقبول ان يحتوي أحد الموضوعات على أكثر من مائة مشاركة
    • 5
      طبعا الاختلاف سمة من سمات الحياة مش كل اللي يعجبك هايعجبني ولا كل أفكارك لازم تبقى أفكاري كلنا مختلفين سياسيا وكتير من الموضوعات هنا اللي بنتناقش فيها ويوجد بها الكثير من الشد والجذب وحاولنا ان نتفق فيها ولكن فشلنا لاحظت الايام دي ان النقاش بقى ديني وليس سياسي إحنا اولا وأخيرا غير مؤهلين لأي نقاش ديني ولا فيه بينا عالم فقه ولا عالم في تفسير القران يبقى احنا لازم نقول استوب ونقف على جنب قال الرسول (ص) { إن العبد ليتكلم بالكلمة من رضوان الله لا يلقي لها بالا يرفعه الله بها درجات،وإن العبد ل
    • 9
      انا عايزه النهارده اتناقش معاكم فى حاجه.......فى فنان الناس من اول ما طلع وهى عماله تتريق عليه بس والله (وده رأيى انا)احساسه حلو أوى وموضوعات اغانيه جديده هو محمد محيى الناس مش عارفه ليه واخده منه موقف من ساعه ما طلع ...يا جماعه مش عاجبكم شكله (استغفر الله العظيم) اسمعوه ماتشفهوش..... يعنى ماعتقدش ان مثلا لما بيغنى منير(مع العلم انى من عشاقه ) الناس بتقعد هيمانه فى شكله المهم انا هاحاول احطلكم شويه اغانى لمحمد محيى يمكن تعجبكم http://www.melody4arab.com/download.php?id=4975 http://www.m
    • 6
      لا يخلو بيت من خلافات بين أفراده، وعلى رأس هذا البيت قطباه وعماده الأب والأم، وهما باعتبارهما بشرين ولكل واحد منهما شخصيته وثقافته التى شكلت عاداته وأخلاقياته، ومن حق كل واحد منهما أن يعبر عن نفسه، فإن لم يوجد القدر المطلوب من التفاهم بين الطرفين، أفرز هذا التعبير اختلافات قد تصل إلى حد المشاجرات والمشاحنات التى تؤثر بشكل مباشر وكبير على استقرار الأبناء وأمانهم النفسي. ومن الغريب أن نعرف أنّ الخلاف الصامت الذى يحاول الوالدان إخفاؤه ظاهرياً عن الأبناء، أشدُ تأثيراً على الأبناء من الخلا
    • 35
      لا اريد ان انوه هنا عن مدى حزنى لإنسحاب الأفوكاتو و تبعه مكسوف ...ولا عن مناقشات وليد صفوت مع عادل ابوزيد علنا فى امور محلها غرفه المشرفين و لكنها خواطر ( نمشيها خواطر ) طرأت على سطح ذهنى ....فلم اجد غير بلكونه بيتى الثانى الا و هو منتدى المصرين لأتحدث مع نفسى و بصوت عالى لعلى اجد من يسمعنى و انا اتحدث بذات الصوت العالى و يرد و بنفس النبره انى مخطىء او يضيف صوته لصوتى لنعلنها سويا ......لماذا...؟؟؟ -------------------------------------------------------------------------------- ×?°لمـــاذا
  • أضف...