اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مغتربي الإمارات

Recommended Posts

• الردود 1.6k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ياجماعه انا جتلى صوره من تاشيره عمل للامارات

عاوز اتاكد من صحه التاشيره فى طريقه على النت ممكن اعرفها

وياريت الرابط ارجو الافاده السريعه ولكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

ياجماعه انا جتلى صوره من تاشيره عمل للامارات

عاوز اتاكد من صحه التاشيره فى طريقه على النت ممكن اعرفها

وياريت الرابط ارجو الافاده السريعه ولكم جزيل الشكر

التأشيرة لابد ان تكون موثقة من السفارة المصرية فى أبوظبى ، ويمكن التأكد من صحة ختم السفارة من اى مكتب للخارجية فى مصر او وزراة القوى العاملة اللى فى شارع النصر بجوار الجامعة العمالية

احترس فقد انتشرت مؤخرا ظاهرة التأشيرات المضروبة للامارات وخصوصا للمصريين

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

اللهم عافني في بدني وعافني في سمعي وعافني في بصري

رابط هذا التعليق

يا شباب السلام عليكم

ربنا يجعل مجهودكم في مساعدة أهل بلدكم في ميزان حسناتكم إن شاء الله

افيدوني يا طيبين

لدي صديق ..27 عام .. عنده بكالريوس Business Economics من جامعة في كندا...هو عربي لكن معاه الجنسية الكندية...بيتكلم العربي والانجليزي بطلاقة....عنده خبره حوالي 3 سنوات في مجال الbusiness عموما ..بيحاول ايجاد فرصة عمل في الامارات في الوقت الحالي ..السوال وجزاكم الله كل الخير :-

1- فرصته في ايجاد عمل قد إيه لانه ادم السيرة الذاتية بتاعته لاكتر من شركة بس ماحدش رد عليه

2- ..المرتب المتوقع قد إيه ...

3- والاهم من ده كله ..ايه الوسيلة الفعالة بـعيد عن مواقع التوظيف الي كلنا عارفنها تساعده أنه يلاقي وظيفة كويسة ..يعني ينزل البلد بنفسه ويدور ولا يعمل إيه

وجزاكم الله كل الخير والسعاده مرة تانيه

لا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولاقوة الا بالله

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله و الله اكبر

استغفر الله الذي لا اله الا هو واتوب اليه

سبحانك اللهم وبحمدك سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

يا شباب السلام عليكم

افيدوني يا طيبين

لدي صديق ..27 عام .. عنده بكالريوس Business Economics من جامعة في كندا...هو عربي لكن معاه الجنسية الكندية...بيتكلم العربي والانجليزي بطلاقة....عنده خبره حوالي 3 سنوات في مجال الbusiness عموما ..بيحاول ايجاد فرصة عمل في الامارات في الوقت الحالي ..السوال وجزاكم الله كل الخير :-

1- فرصته في ايجاد عمل قد إيه لانه ادم السيرة الذاتية بتاعته لاكتر من شركة بس ماحدش رد عليه

3- والاهم من ده كله ..ايه الوسيلة الفعالة بـعيد عن مواقع التوظيف الي كلنا عارفنها تساعده أنه يلاقي وظيفة كويسة ..يعني ينزل البلد بنفسه ويدور ولا يعمل إيه

مرحبا أخي ... هواسمك يتنطق ازاي؟! brth)

ممكن بس شوية توضيح .. انت قلت له 3 سنوات خبرة في مجال البيزنس عموما.. ممكن تسأله في أي مجال بالضبط، وفي أي نوع من شركات البيزنس..؟

يعني أنا لو عايز أسأل لك وأجيبك على أسألتك أعلاه.. مش لازم تحدد لي أي مجال بالضبط صاحبك عايز يشتغل فيه..؟ وفي ايه خبرته بالضبط..؟

لي صديق أيرلندي يعمل مدير للموارد البشرية في إحدى الشركات العالمية المتخصصة في مجال الاستشارات المالية والاقتصادية.. ممكن أسأله لك.. وهو عنده تفاصيل عن الرواتب وطبيعة العمل عنده وعند الشركات الأخرى في السوق.. وممكن جدا يساعد لو طلبت منه..

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الحمد لله التأشيرة وصلت وهكون في أبوظبي يوم الخميس 10/06/2010 ع أقصي تقدير انا لسة محجزتش لاني عندي مشكلة صغنونة كده

دلوقتي انا عايز سكن شيرنج مع حد ومكاني هيكون :

شارع حمدان تقاطع شارع ليوه

شارع حمدان دا اللي فيه سوق المال تقريبا ً وشارع رئيسي ومشهور أكيد انتم عارفينه قدام ليوا سنتر

فعايز سكن يكون قريب من المنطقة دي .. فلو حد يعرف يقولي الله يخليكم علشان بس أظبط الامور دي وأنزل ع سكن بدل ما أغني ظلموه

ياريت بجد ألاقي حد هنا عزابي زي حالاتي أشترك معاه ونتوكل ع الله سوا .. او لو حد مسافر أبو ظبي قريب يقولي اهو نكون مع بعض ونس ياعني ..

منتظر ردكم ضروووووووووووووووووووووووووووووووووووووري

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الحمد لله التأشيرة وصلت وهكون في أبوظبي يوم الخميس 10/06/2010 ع أقصي تقدير انا لسة محجزتش لاني عندي مشكلة صغنونة كده

شارع حمدان دا اللي فيه سوق المال تقريبا ً وشارع رئيسي ومشهور أكيد انتم عارفينه قدام ليوا سنتر

فعايز سكن يكون قريب من المنطقة دي .. فلو حد يعرف يقولي الله يخليكم علشان بس أظبط الامور دي وأنزل ع سكن بدل ما أغني ظلموه

ياريت بجد ألاقي حد هنا عزابي زي حالاتي أشترك معاه ونتوكل ع الله سوا .. او لو حد مسافر أبو ظبي قريب يقولي اهو نكون مع بعض ونس ياعني ..

الف مبروك يا بطل.. وتنوّر أبوظبي عن قريب إن شاء الله..

انت فين يا راجل يا طيب.. مختفي من فترة.. ؟

أنا كنت ساكن جنب شارع حمدان، والسكن فيه من أغلى سكن في الإمارات كلها مش في أبوظبي بس.. ده لأنه قلب العاصمة.. وأشهر شارع فيها كلها.. بس ممكن تلاقي سكن مشترك بسعر معقول..

خد رقم تليفون مكتب عقارات مصري.. صاحبه صديقي ورجل طيب جدااااااااا اسمه: الحاج/ محمود.. صعيدي طيب ومحترم.. اتصل به قبل ما تسافر وهو يكون مجهز لك طلبك.. ويجيب لك سكن مريح ومع ناس محترمة.. 0507922773

أول ما توصل إن شاء الله طمنا..

بالتوفيق

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الف الف مبروك ياعماد وربنا يوفقك..

انا برده لسه مكلم واحد من المكتب وقالى على يوم الخميس لو متصلتش بيك اتفضل يوم السبت او الاحد خد جواز سفرك وعربونك...نصيبنا ومنقدرش نعترض عليه ولو انى مش عارف هعمل ايه بعد كده بس اقول(الحمد لله على كل حاجه)

مبروك مره تانيه ياعماد

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الف مبروك يا بطل.. وتنوّر أبوظبي عن قريب إن شاء الله..

انت فين يا راجل يا طيب.. مختفي من فترة.. ؟

أنا كنت ساكن جنب شارع حمدان، والسكن فيه من أغلى سكن في الإمارات كلها مش في أبوظبي بس.. ده لأنه قلب العاصمة.. وأشهر شارع فيها كلها.. بس ممكن تلاقي سكن مشترك بسعر معقول..

خد رقم تليفون مكتب عقارات مصري.. صاحبه صديقي ورجل طيب جدااااااااا اسمه: الحاج/ محمود.. صعيدي طيب ومحترم.. اتصل به قبل ما تسافر وهو يكون مجهز لك طلبك.. ويجيب لك سكن مريح ومع ناس محترمة.. 0507922773

أول ما توصل إن شاء الله طمنا..

بالتوفيق

يابركة دعاء الوالدين دا انا عملت ريفريش بس لقيت رديت .. بجد مش عارف أقولك اية والله جزاك الله كل خير أخوي عبيد الله .. ربنا يكرمك يارب

انا والله ولا مختفي ولا حاجة بس الجماعة في المنتدي هنا حاطني ع كرسي الإعتراف وقاعدين يكهربوا فيا فكنت بعيد عن قسم المغتربين اليومين دول ..

ربنا يكرمك والله ان شاء الله هتصل بيه قريب قبل ماأسافر ..

بس لو تسمحلي هتقل عليك شوية ..

انا عازب زي ما قولتك يا عني مش معايا حد وهكون فرداني كدة .. حضرتك أعمل حسابي في بوكيت ماني قد اية وانا جاي بالنسبة للسكن بالذات ياريت توضحلي رينج في حدود كام الي كام

وربنا يباركلك يارب أنته طمنتي أوي اوي اوي ..

شكرا ً مرة تانية

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طب يعني اضرب زغروتة اصحي الناس في المنتدي....مبروك يا كابتن طيار قائد مدفعية...الاسطي عماد

ربنا يكتبلك السلامة ان شاء الله و تكون سفرية موفقة

تفاصيل السكن انا مش هقدر افتيلك فيها...مع اني اصلا ساكنة في نفس الشارع اللي حضرتك بتقول عليه

بس ممكن ااقولك انه فعلا قلب المدينة....و حواليك كل حاجة من جمعية ....مش جمعيات مصر لا يا رياسة سوبر ماركت...و مطاعم و الاهم المواصلات

بالنسبة برضه للسكن هو حضرتك الشغل هيظبطلك سكن و لا هتنزل من المطار علي ايه بالظبط....عشان بس الشباب يقدروا يساعدوك...اصل بتنزل في الوسيط حاجات كويسة جدا؟

ع جنب بقي....مين الحاج محمود......يا استاذ عبيد الله....اصل حضرتك حسستني انه عمدة شارع حمدان....هو اكيد انا اجهل كائن ع الكرة الارضية...بس عجبني اوي ان حضرتك عارفه اوي كده....و الله ربنا يكرمك

نصيحتي ليك دايما خليك خفيف كده...في كل حاجة.....في شنطك....في حاجاتك.....في لبسك.....(الجو ناااااااااااار)....

متنساش يا استاذ عماد تجيب معاك شهاداتك...و لو رخصة السواقة....او اي ورقة رسمية حاسس انها ممكن تفيدك....(الله يكرمك ابقي هات شهادة بيان الدرجات لو موجودة معاك....اصلي اتشحططت فيها)

مصروف جيبك.....هو فيه بعض اصحاب الشغل بيدوا سلفة اول ما بتوصل....بس انت احتياطي هات معاك 2000 درهم.....و لا ايه رايكم يا شباب الطبياوية؟؟؟؟

انا عايزة اقترح اقتراح بس مش عارفة

بس هقوله و امري لله

لو ممكن حد من الشباب اللي معانا عنا في المنتدي معاه عربية...و لو فيها ثقالة يعني.....(حد يقولي لا مافيهاش).....لو ممكن يروح يجيب ابننا عماد من المطار....عشان بس ميحسش بالغربة كده من اولها

ده بس اقتراح.....لو مش نفع طبقوه و حطوه في جيب البنطلون

برضه اتواصل معانا يا استاذ عماد.......لغاية ما توصل و بعد ما توصل ان شاء الله

مساااااااااك تأشيرة لطريق رزق جديد.....ربنا يبارك فيه باذن الله

رابط هذا التعليق

لماضة ..

ههههههههههههههههههههههههههه ربنا يخليكي يارب ..

هوه فعلا ً انا هنزل لواحدي ومفيش حد هيستناني لاني السكن عليا وللأسف الشديد الشركة مش بتسكن حد بتدي للناس بدلات وهما بيتصرفوا .. وكل واحد جايب عيلتة وكدة دا اللي عرفته النهارده ..

وطلبوا مني أني أنسّق علشان مغنيش ظلموه بنفس اللفظ كدهوت..

لحد ما الواحد أتوتر .. بعدين المطار شكلة بعيد اوي اوي اوي عن العنوان اللي حطيته أصل دخلت ع Google Maps وش وعرفت مكاني فين تحديدا ً .. فمش عارف انا متلخبط اوي اوي اوي

لو حد بقا هنا يساعدني يبقي كتر خيرة ..

طيب المواصلات هتبقي متوفرة ..

طبعا ً مواصلات عامة مش تاكسيات .. ولا هتشحطط برده ولا اية

أهم حاجة برده المواصلات .. ياريت لو تدونا فكرة بردة بس الأهم عندي السكن لاني بفرفر من الحر وممكن اتهبل وانام في الشارع ههههههههه

وأدي مكاني تاني أكثر تحديدا ً ..

و جزاكم الله كل خير يا شباب وفي انتظار ردكم

رابط هذا التعليق

يا شباب السلام عليكم

افيدوني يا طيبين

مرحبا أخي ... هواسمك يتنطق ازاي؟! brth)

ممكن بس شوية توضيح .. انت قلت له 3 سنوات خبرة في مجال البيزنس عموما.. ممكن تسأله في أي مجال بالضبط، وفي أي نوع من شركات البيزنس..؟

يعني أنا لو عايز أسأل لك وأجيبك على أسألتك أعلاه.. مش لازم تحدد لي أي مجال بالضبط صاحبك عايز يشتغل فيه..؟ وفي ايه خبرته بالضبط..؟

لي صديق أيرلندي يعمل مدير للموارد البشرية في إحدى الشركات العالمية المتخصصة في مجال الاستشارات المالية والاقتصادية.. ممكن أسأله لك.. وهو عنده تفاصيل عن الرواتب وطبيعة العمل عنده وعند الشركات الأخرى في السوق.. وممكن جدا يساعد لو طلبت منه..

مرحبـ اخي ...حتى لو ماوجدت اجابات عن الاسئلة دي شكرا جزيلا علي اهتمامك بالرد ..ربنا يكتبلك كل الخير علي اخلاقك العالية...

صديقي اشتغل في شركتين كا Marketing Administrator ...شركة تعتبر الاكبر في كندا في مجال ال Communication ...والتانيه ليها فروع في كل العالم زي دبي وابوظبي ...

بس بيدور علي اي شيء في مجال دراسته الاقتصاد والمالية حاليا

ازي يا طيب يجد عمل ..بعيد عن مواقع التوظيف ....هل افضل انه ينزل البلد ويدور براحته ولا ايه ...طرق البحث غير المواقع دي ايه...

شكرا مرة تانية علي اخلاقك العالية..ربنا يسر لك كل عسير إن شاء الله

**عماد ..مبروك يا عمدة ...أنا قريت قصتك في السعودية و الي حصلك هناك..ومتابعك هنا وفي المنتدي التاني ..فرحتلك يا طيب ..وربنا يجعل البلد عليك قدم سعد إن شاء الله

لا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولاقوة الا بالله

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله و الله اكبر

استغفر الله الذي لا اله الا هو واتوب اليه

سبحانك اللهم وبحمدك سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

استاذنا عماد

رأيي المتواضع أن حضرتك تتصل ب "الحاج محمود" اللي قالك عليه استاذنا عبيد الله من مصر و تحاول تظبط معاه اول سكن عشان متنزلشي من الطيارة ع القسم....قصدي ع الشارع...و ده بشكل مؤقت يعني

هسال لحضرتك زمايلنا في الشغل إذا كان قدامهم حاجحة و متهيالي ده موسم كويس لان الناس نازلة اجازات و كده

بالنسبة لموضوع هتطلع من المطار ازاي...طبعا هتطلع الجماهير شايلاك ع الاعناق و بتهتف... brth)

هو انت هتقضي وقت شوية في المطار عشان هياخدوا بصمة العين...

بعد كده عندك حل من اربعة:

1- تاخد باص....بس قبل ما تركب تقول للسواق "حمدان ستريت" بالعنجليزي يا مورسي....و يبقي معاك درهم عملة....بس مش اكتر

و لما تقعد تسال اللي جنبك عشان اصلا انت مش عارف شكل الشارع ايه

2- تاخد تاكسي الغزال....دي مش معاكسة....ده اسمه.....و هتدفع 70 درهم.....لغاية المكان اللي حضرتك هتنزل فيه زي الباشا.

3- ان حد من شركة جناب سموك يبقي مستنيك...و المفروض عندهم بني آدم اسمه مندوب العلاقات العامة....شوغلانته في الحياة هي دي...(استقبال كبار الزوار... brth) )...و بعدين انت لازم تزن عليهم ان حد يبقي مستنيك....ايه هو انت جاي من الشارع اللي وراك في مصر ...دي قارة تانية...(أينعم البلد سهلة جدا بس اعمل حبة بلطجة بس في الاول... :happy: )

4- الحل الرابع...مش عارفاه....بس برضه فكر فيه.

متتوترش.....الرحلة ان شاء الله هتبقي سهلة...و خد من دعوات الست الوالدة علي أد ما تقدر

و برضه اتواصل معانا

صباااااااااااااااااااااحك.......نسكافيه.....و اللبن فيه اكتر من اللون البني

رابط هذا التعليق

يا شباب السلام عليكم

افيدوني يا طيبين

ع الرغم انا مش تخصصي اللي حضرتك ذكرته فوق....بس انا بقرأ سي فيهات كتير بحكم شغلي....وو من كلام حضرتك يبقي خليني اقولك ان المفروض الشركات هي اللي تدور عليه...و الله فعلا

لانه:

1- الجنسية الكندية

2- التحدث الانجليزية بطلاقة.

3- الخبرة مع انها تبدو مش كبيرة بس معقولة بالنسبة لسنه.

هقترح علي حضرتك اقتراح صغير انا بطبقه علي نفسي

خبرتي في الجامعات بشكل محدد بخش علي مواقع الجامعات الموجودة في الامارات و بدور جواها واحدة واحدة

بس برضه استكمالا...انا بعمل كده بعد ما جيت الامارات في شغلي الحالي

رأيي المتواضع صعب انه ييجي و يدور علي شغل...الافضل ان يكون عنده عرض واضح....يدرسه بتاني...و يجي عليه

و ربنا ييسر الحال لكل المسلمين و المسلمات

رابط هذا التعليق

لماضة ..

ههههههههههههههههههههههههههه ربنا يخليكي يارب ..

هوه فعلا ً انا هنزل لواحدي ومفيش حد هيستناني لاني السكن عليا وللأسف الشديد الشركة مش بتسكن حد بتدي للناس بدلات وهما بيتصرفوا .. وكل واحد جايب عيلتة وكدة دا اللي عرفته النهارده ..

وطلبوا مني أني أنسّق علشان مغنيش ظلموه بنفس اللفظ كدهوت..

لحد ما الواحد أتوتر .. بعدين المطار شكلة بعيد اوي اوي اوي عن العنوان اللي حطيته أصل دخلت ع Google Maps وش وعرفت مكاني فين تحديدا ً .. فمش عارف انا متلخبط اوي اوي اوي

لو حد بقا هنا يساعدني يبقي كتر خيرة ..

طيب المواصلات هتبقي متوفرة ..

طبعا ً مواصلات عامة مش تاكسيات .. ولا هتشحطط برده ولا اية

أهم حاجة برده المواصلات .. ياريت لو تدونا فكرة بردة بس الأهم عندي السكن لاني بفرفر من الحر وممكن اتهبل وانام في الشارع ههههههههه

وأدي مكاني تاني أكثر تحديدا ً ..

و جزاكم الله كل خير يا شباب وفي انتظار ردكم

معلشي انا تاني

عجبتني اوي فكرة الخريطة....المكان الوحيد اللي بشيل فيه خريطه هو المترو في مصر...و برضه بركب محطة غلط..... brth)

يا ولدنا البلد اسهل مما تتخيل...هي عبارة عن مربع...كل ما تلف تلاقي نفسك رجعت لنفس النقطة تاني.....البلد سهلة أوي....و مش هتاخد منك طلعتين عقبال ما تظبط احداثيات دماغك و المكان.

احنا كده خلاص...عرفناك...لما تنزل من الطيارة.....واحد فارش ع الارض...و ماسك خريطة.....و قاعد يقول....أنا مين...انا فين

ان شاء الله الدنيا هتبقي سهلة...متقلقشي

فوتك بعافية

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا برده لسه مكلم واحد من المكتب وقالى على يوم الخميس لو متصلتش بيك اتفضل يوم السبت او الاحد خد جواز سفرك وعربونك...نصيبنا ومنقدرش نعترض عليه ولو انى مش عارف هعمل ايه بعد كده بس اقول(الحمد لله على كل حاجه)

مبروك مره تانيه ياعماد

أهلا حبيبنا إسلام..

روّق كده وصلّي على النبي.. عسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم.. أنت تعرف الخير فين.. ؟

أنت عملت كل اللي مطلوب منك: أخذت بالأسباب، وسعيت لطلب الرزق الحلال.. بل دفعت فلوس كمان لمكتب سفريات من جيبك، مع إنه قانونا مش من حق أحد بيع التأشيرة.. وانتظرت زي ما طلبوا منك.. وسألت هنا وهناك..

والله يا أخي أنا واثق إن ربنا هيكرمك كرم كبير أنت وأي واحد يسعى ويجتهد إنه يكسب من عرق جبينه.. خليك فاكر على طول قول الله عز وجل: "وفي السماء رزقكم وما توعدون" .. ربك له حكمة وتدابير يحار لها العقل؛ أو كما قيل له في خلقه شؤون يبديها ولا يبتديها..

مش يمكن التأخير ده له حكمة غائبة عن عقولنا.. ؟

انت بس انتظر آخر رد منهم.. وابقى طمنا.. واحنا هنا نفكر معاك بصوت عالي.. وأسأل الله عز وجل أن ييسر لك أمرك ويشرح لك صدرك..

]

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

مبروك مره تانيه ياعماد

أهلا حبيبنا إسلام..

روّق كده وصلّي على النبي.. عسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم.. أنت تعرف الخير فين.. ؟

أنت عملت كل اللي مطلوب منك: أخذت بالأسباب، وسعيت لطلب الرزق الحلال.. بل دفعت فلوس كمان لمكتب سفريات من جيبك، مع إنه قانونا مش من حق أحد بيع التأشيرة.. وانتظرت زي ما طلبوا منك.. وسألت هنا وهناك..

والله يا أخي أنا واثق إن ربنا هيكرمك كرم كبير أنت وأي واحد يسعى ويجتهد إنه يكسب من عرق جبينه.. خليك فاكر على طول قول الله عز وجل: "وفي السماء رزقكم وما توعدون" .. ربك له حكمة وتدابير يحار لها العقل؛ أو كما قيل له في خلقه شؤون يبديها ولا يبتديها..

مش يمكن التأخير ده له حكمة غائبة عن عقولنا.. ؟

انت بس انتظر آخر رد منهم.. وابقى طمنا.. واحنا هنا نفكر معاك بصوت عالي.. وأسأل الله عز وجل أن ييسر لك أمرك ويشرح لك صدرك..

]

اللهم صلى وسلم وبارك عليك ياسيدى يا رسول الله

الحمد لله يا اخى عبيد الله على كل اللى ربنا يجيبه وانا الحمد لله راضى بقضاء الله حتى لو متوفقتش ..انا الحمد لله خدت بالاسباب ..دورت ورحت مقابلات وسالتكم هنا فى المنتدى وانتظرت زى ما طلبوا مننا ودفعت برده فلوس ..والاهم من ده كله دعيت انى ربنا يوفقنى للاحسن.واكيد برده كانت دعواتكم معانا

وان شاء الله هبلغكم بالنتيجه

وياريت فعلا نفكر مع بعض بصوت عالى... :roseop:

ابقى طمنا عليك ياعمده......ومبروك كمان لاخونا اسلام سلامه....وربنا يوفق الجميع

رابط هذا التعليق

مبرووووووووووووووووووووووووووك ياعمده على التاشيره وربنا يوفقك باذن الله

وربنا ييسرلك الخير ياحكيم وباذن الله نسمع اخبار حلوه عنك

انا الحمدلله التاشيره وصلت

ان شاء الله نازل دبى انا كنت عاوز اسالكم عن الجو فى الامارات على مدار السنه اخباره ايه

واجيب صيفى بس ولا ايه

ان شاء الله انا نازل فى سكن مشترك على حساب الشركه كنت عاوز اعرف ممكن الاكل يتكلف كام

وايه الحاجات المهمه اللى ممكن اجيبها معايا وانا جاى

ولو حد نفسه فى الرومى انا فى الخدمه اجيبله معايا

وبالتوفيق للجميع

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      أجرى الرئيس عبدالفتاح السيسى اتصالا هاتفيا مع صاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان رئيس دولة الإمارات الشقعرض الصفحة
    • 36
      السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين و رمضان كريم علي الامة الاسلامية كان عندي استفسار لي حبايبنا الي في الامارات :ninja: هل 2000 درهم لمحاسب بدون خبرة في الشارقة مرتب كويس؟ مع العلم ان السكن عليهم و كنت عاوز اعرف مرتبات ال E R P تقريبا كام خصوصا الي معاه اوراكل فينانشيال طب لو فرضنا و رحت علي الشغلانة ام 2000 دي و ربنا اراد و لقيت شغل بمرتب احسن في نفس البلد, هل من السهل اغير الوظيفة و الي فيها صعوبة؟ ياريت لو حد عنده معلومه يفيدنا و ميبخلش عشان انا لسه 23 سنه و جالي الضغط من بلدنا دي :rol
    • 0
      تنطلق الثلاثاء المقبل فى دبى بالإمارات العربية المتحدة بطولة العالم للكاراتيه والتى يشارك فيها منتخبنا الوعرض الصفحة
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – أعلن مصرف الإمارات المركزي يوم الثلاثاء عن تمديد أجزاء من خطة الدعم الاقتصادية التي أطلقتها البلاد للتصدي لجائحة كورونا، حتى منتصف العام 2022. وقال بيان نشره المصرف المركزي إنه بموجب التمديد "سيظل بإمكان المؤسسات المالية الاستفادة من تسهيلات السيولة ذات التكلفة الصفرية المغطاة بضمان، البالغ قدرها 50 مليار درهم، حتى شهر 30 يونيو 2022، لتتمكن من توفير قروض تمويلات جديدة لعملائها من الأفراد، والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وشركات القطاع الخاص... View the full a
    • 0
      على رأس وفد عسكرى رفيع المستوى يشارك الفريق أول محمد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الح عرض الصفحة
  • أضف...