اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ورط اللي بعدك بسؤال ,,, !!!!!!!!

مصرية يعني مصرية

Recommended Posts

لو ممكن تخلع ايدك من كل حاجة دلوقت تحب تعمل اية وفين وتخلع من مين؟ :wub:

نفسي أخلع من كل حاجه .....

بجد بجد نفسي ومنى عيني أهج لوحدي لجزيرة في المحيط الهادئ .. الناس هناك يتكلموا لغة اول مرة في حياتي اسمعها ..

عشان معرفش اتكلم مع حد :lol: ..

اقضي الوقت كله في الفرجة على البحر والتمشي على الشاطئ وأتفرج على الناس واراقبهم ..

بس!!!

سؤالي:

تحبوا تيجوا معايا ;) ;) ؟؟

جيجي ...

سعودية الجنسية ... مصرية الهوى ...

رابط هذا التعليق

• الردود 639
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

جيجي ...

سعودية الجنسية ... مصرية الهوى

أنا مستعد أجي معاك بس هى الدعوة ممكن تشمل العيال و امهم ويمكن اجيب حماتي ( حماتي ست طيبة و بحبها محدش يقول ايه ده اللي هياخد حماته معاه )

بس السؤال اللي بيطرح نفسه التذاكر على مين

سؤال تاني مين اللي ظلمته بجد و عاوزه يسامحك

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

جيجي ...

أنا مستعد أجي معاك بس هى الدعوة ممكن تشمل العيال و امهم ويمكن اجيب حماتي ( حماتي ست طيبة و بحبها محدش يقول ايه ده اللي هياخد حماته معاه )

سؤال تاني مين اللي ظلمته بجد و عاوزه يسامحك

الحمدلله لسه مظلمتش حد بشكل فعلي..و الله أعلم إن كنت ظلمت بدون قصد...

ما هو تعريف الجرأة من وجهة نظرك و إمتى تدخل في خانة البجاحة :lol:

رابط هذا التعليق

الجراة هية الشجاعة ف اخد حقك بس بطريقة ذكية محترمة ومن غير ما تتعدى على حقوق الاخرين

البجاحة هية الجراة بدون وجة حق

وساعتها بنقول اما بجاحة صحييييييييييييييييييح

سوالى

هل متعود تقعد مع نفسك كل فترة لو كانت الاجابة نعم

ياترى كل اد اية بتعمل كدة وهل الحوار مع النفس مفيد الى اى مدى وهل لو لاقيت اخطاء بتحاول فعلا تصلحها

ياترى انت نفسك من انهى نوع

اللوامة يعنى اللى بتلوم صاحبا

ولا النفس المطمئنة

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

الجراة هية الشجاعة ف اخد حقك بس بطريقة ذكية محترمة ومن غير ما تتعدى على حقوق الاخرين

البجاحة هية الجراة بدون وجة حق

وساعتها بنقول اما بجاحة صحييييييييييييييييييح

سوالى

هل متعود تقعد مع نفسك كل فترة لو كانت الاجابة نعم

ياترى كل اد اية بتعمل كدة وهل الحوار مع النفس مفيد الى اى مدى وهل لو لاقيت اخطاء بتحاول فعلا تصلحها

ياترى انت نفسك من انهى نوع

اللوامة يعنى اللى بتلوم صاحبا

ولا النفس المطمئنة

ست الستات والسبعات سهيلة

بصي شوفي اما اقولك...انا بعد ماخلصت ثانوية عامة....قعدت شهرين الصيف لوحدي في الكويت وأهلي سافروا مصر ...وكنت وقتها حبيت اشتغل اي حاجة واقعد مع نفسي لوحدي كده

وياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ااه ه ه ه ه على اللي حصلي

اتغيرت 360 درجة...التفكير اتحسن...الاسلوب اتغير....بقى عندي احساس كبير بمعنى المسؤولية....ومن ثم دخلت الكلية وانا سابق تفكير جيلي بجيل كامل واكتر...وتجلى ذلك في ان اصدقاء عمري من الكلية كان اصغر واحد فيهم هو اكبر مني بسبع سنين....واستمر ذلك الى ان وجدت نفسي في وظائف ادارية مباشره رغم اني لسة موظف جديد...والرجال والستات اللي معايا في الشغل اكبر مني بخمس سنين على الاقل

وبالتالي نصيحة لوجه الله ياجماعة....وماتتريقوش...فكر انك تاخد اجازة شهر لوحدك...في مكان مافهوش بني آدم تعرفو...ويكون بسيط جدا (مكان فيه شط وجبل ويكون صحراوي ..سيناء مثلا)......وهات معاك يدوب اللي يكفيك من أكل...ومياه على قدك....وافضل الشهر ده مايشغلكش غير الكتابه والقراءه (قراءة القرآن والكتب) والتأمل والتفكير....وانت صامت وكأنك تتكلم مع الخالق سبحانه وتعالى.....صدقوني ياجماعة النتيجة فوق الخيال

وبغض النظر كنت تلوم نفسك ام تطمئنها فذلك هو في اجماله مفيد للنفس البشرية المشحونة من صغائر الأمور اليومية

فكروا فيها.....بجد هتبقى نقلة تاريخية في حياتكم...وعلى الأقل مره واحده في العمر

سؤالي أنا بقى

لو انت مكان النسر المصري واتكسرت مراخيرك ........تفتكر تجرأ تحط صورتك كده في المنتدى :angry2: :blink: :blink: mfb:

يارب الرحمه..!!

رابط هذا التعليق

بصراحة مستحيل منتهى الجراءه منك

بس دة معناها انك واثق فى نفسك وروحك المرحة بتخليك ممكن تضحك حتى من نفسك

وده طبع مصرى انه لو ملقاش حاجه يضحك عليها يضحك على نفسة

سؤالى

لما بتبص فى المرايا بتحب شكلك ولا بتحس انك مش برة زى جوة او انك عجوز من جوة وشاب من برة او العكس بالعكس

رابط هذا التعليق

سلام عليكم

فكرة جميلة يا نسر و كان نفسي أعملها بس .............

مش ممكن أسيب العيال و أبوهم .....صعب...لكن خسارة كان نفسي أعملها أوي :angry2:

لما بتبص فى المرايا بتحب شكلك ولا بتحس انك مش برة زى جوة او انك عجوز من جوة وشاب من برة او العكس بالعكس

جوابي يا نانسي

آه شكلي الخارجي بحبو و بحمد ربنا أوي عليه

و أحمدو كمان لأني برة زي جوة إلي فقلبي على لساني و مبعرفش أخبي حاجة

عجوزة من جوة وشابة من برة ....آه أحياننا لما بحس إني متشبتة بمبادئ و قيم الكل تقريبا نسيها

سؤالي أنا بقى

لو كنت متجوز أو متجوزة و عندك عيال بس مراتك أو جوزك مش فتى أحلامك...........

و فيوم صادفت الراجل(الست) إلي كنتي بتحلمي بيه و حبيتيه من غير ماتحسي و هو كمان حبك لدرجة الجنون.........و صرح لك بحبو وقال لك إنو مستعد

يعمل كل إلي إنتي عايزاه........

تعملي إيه ساعتها...و حياتك أصلا مش عاجباكي

تسيبي كل حاجة و تروحيلو أو تحاولي تنسيه و تبعيدي رغم إنو صعب أوي

رابط هذا التعليق

اجابتي..

اصارح جوزي بالوضع الراهن

ومافيش مانع اصارح ولادي كمان

ونقرر كلنا سوا النهاية عشان ماحدش يقول انه اتظلم

اعتقد انها ها تكون صدمة بس اعتقد انه نهايتها ها تكون افضل النهايات على الأطلاق! :angry2:

سؤالي هوا...

ليه الست العربية تحترم التضحية جدا؟ وعندها استعداد انها تقتل نفسها لمجرد انه حد يقول عليها انها مضحية وممكن تتخلى عن حاجات كتير حقوق ليها تحت مسمى التضحية وتقنع نفسها بكدا كمان؟

ايه فايدة التضحية واشمعنى المرأة العربية اللي عندها المفهوم دا بس؟؟؟ :blink:

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

سؤالي هوا...

ليه الست العربية تحترم التضحية جدا؟ وعندها استعداد انها تقتل نفسها لمجرد انه حد يقول عليها انها مضحية وممكن تتخلى عن حاجات كتير حقوق ليها تحت مسمى التضحية وتقنع نفسها بكدا كمان؟

ايه فايدة التضحية واشمعنى المرأة العربية اللي عندها المفهوم دا بس؟؟؟ mfb:

ده موضوع كبيـــــــــــــــر قوى (وش واحد موساكاف :angry2: )

طبعاً في اختلاف بين الرجل و المرأة بالسلب و الايجاب في مجتمعاتنا ... يعنى مثلاً المرأة ليس لها خدمة الزامية في الجيش ... المرأة لها طابور و عربات مترو مخصوصة ... المرأة ليست مطالبة ان تعمل و انما تعمل لتحقق مأرب شخصى و ليس ضرورة مجتمعية على عكس الغرب ..

في المقابل المرأة ترعى المنزل كأولوية اولى .. ترث نصف مجموع ميراث اخوها ... الخ

و بالتالى - و طبعاً ده بدرجات - كلما اصبح مجتمعها المحيط اكثر محافظ بصورة اكبر اصبح لديها ثقافة متسامحة بدرجة اكبر :blink:

يعنى مثلاً في مجتمعات عربية ثقافة تعدد الزوجات فيها شئ طبيعى جداً و لا تعتبره المرأة في تلك المجتمعات تضحية بل بالعكس تعتبره حق طبيعي للزوج .. و في مجتمعات عربية اخرى :blink: قانون البلد يجرم و يعاقب بالسجن الزوج الذى يقرر الزواج على مراته (تونس)

اذاًَ حدود التضحية دائماً مرتبطة بشكل المجتمع المحيط ... بس خلاص :blink:

سؤال:

لو روحت الجزيرة بتاعة مصرية الهوى اللى ما فيش حد فيها بيتكلم لغة مفهومه غيرها :blink: و في هذه الحالة عشان تخلص من رغيها قررت تأخذ معاك الاتى :

1- cd لمين ؟

2- كتاب اسمه ايه ؟

3- فيلم ( هناك في تلفزيون و فيديو بلاش الاسئلة دى -_- ) اسمه ايه ؟

4- اداة رياضية ، ايه هي ؟

5- متعلق شخصى حميمي ( زي الدبدوب اللى بتحضنه و انت نايم مثلاً mfb: ) ، ايه هو ؟

6- بجامة لونها ايه ؟؟

7- شخص يزورك كل شهر ، مين هو ؟

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

بالنسبة لسؤالك يا مصرية

و فيوم صادفت الراجل(الست) إلي كنتي بتحلمي بيه و حبيتيه من غير ماتحسي و هو كمان حبك لدرجة الجنون.........و صرح لك بحبو وقال لك إنو مستعد

لو كنت فى الوضع دة حاختار الى محتاجنى اكتر يعنى لو ولادى صغيرين ومحتاجين او او فى المراهقة ودة حيخرب نفسيتهم حتخلى عن حبى واستحمل جوزى

انما لو ولادى فى جامعة مثلا وخلاص مش محتجين منى حاجة اد الحوار لا حامشى وراى قلبى وزى ما قالت شعنونة

حاطرح الموضوع ونتناقش لحد ما افنعهم انى ممكن افضل امهم واعيش حياى كمان

(الحمد لله ان جوزى هو حبيبي ومش وضطرة للموقف الصعب دة)

سؤال شعنونة...

ايه فايدة التضحية واشمعنى المرأة العربية اللي عندها المفهوم دا بس؟؟؟

لان الست التزامها الاساسى بيتها والحيز دة على اد ماهوا صغير انما بيعنى لستات كتير كل العالم الى مش بتحب تخسرة

وعمراها ما بتحس انها ضحت او اخرت حقوقوها على حساب التزامها لانه بتتصرف بقلبها وحبها للى معاها مش بتحسبها

سؤال طفشان

لو روحت الجزيرة بتاعة مصرية الهوى اللى ما فيش حد فيها بيتكلم لغة مفهومه غيرها و في هذه الحالة عشان تخلص من رغيها قررت تأخذ معاك الاتى :

1- cd لمين ؟

(اغانى محمد منير)

2- كتاب اسمه ايه ؟

( قصة الحضارة لانى عوزة اقراة ومش لاقية وقت)

3- فيلم ( هناك في تلفزيون و فيديو بلاش الاسئلة دى ) اسمه ايه ؟

(المومياء- افضل افرج علية لحد ما احفظة واحس بكل كدر فية)

4- اداة رياضية ، ايه هي ؟ (كورة تنس اخبطها فى الحيط كل ما ازهق)

5- متعلق شخصى حميمي ( زي الدبدوب اللى بتحضنه و انت نايم مثلاً ) ، ايه هو ؟

(صور عائلية وجواباتى القديمة الى كنا بنباعتها انا وجوزى لبعض )

6- بجامة لونها ايه ؟؟

بجامة زرقاء)

7- شخص يزورك كل شهر ، مين هو ؟

دى مبقتش جزيرة يا طفشان دة شكلة سجن بس احب جوزى وبناتى هما الى يزورونى ومن اول مرة اروح معاهم بال غربة

سؤالى

حاسس انك وسيم ولا مشلفط؟؟

رابط هذا التعليق

جيجي ...

يا عم الحاج محمود ..

والله لو حماتك تحب الرغي .. اه مش مشكلة ناخدها معانا mfb:

( خلوا بالكم اني امبارح مكنتش عايزه اتكلم مع حد خالص .. الحالة لم تستمر سوى بضع ساعات

ورجعت أكثر رغبة في الرغي من الأول :angry2: )

والتذاكر انا هأدفع تذكرة حماتك والمدام .. وانت وعيالك دبروا نفسكم :blink:

طيب أنا هأجاوب على الأسئلة اللي عجبتني ..

سؤالي أنا بقى

لو انت مكان النسر المصري واتكسرت مراخيرك ........تفتكر تجرأ تحط صورتك كده في المنتدى

ايوووووووووووى يا عمرو أحطها عااااااااااادي جدا جدا :blink: ..

أصلي أنا كده مندفعة ومغامرة ومبتهمنيش تعليقات الناس طالما أنا عاجبني كده ..

سؤالي أنا بقى

لأ طبعا لا يمكن ده يحصل ..

أحاول أنساه وأبعد وأقنع نفسي إن الخير هو اللي أنا عايشه فيه ..

أتحمل عشان خاطر العشرة .. حتى لو مكانش فيه حب ...

وعشان خاطر أولادي أيا كانت أعمارهم .. لو صغيرين طبعا لا يمكن اسيبهم وأجري وراء حب وكلام فارغ ..

ولو كبار هيبقى شكلهم عامل ازاي وهما بيشفوا أمهم تسيب أبوهم عشان واحد بتحبه ..

بعدين ..

تعال هنا ياعم الطفشان .. طالما حد هيروح معايا يبقى يستحمل اللي هيجيله ..

أيه الحاجات اللي هتشيلهالنا دي .. أنا ممكن بس يا نانسي عشان خاطرك اسيب سي دي محمد منير وأغراضك الشخصية ..

انما الحضارة والكلام الفارغ ده هأخفيه في ليلة ظلماء لا يرى لها قمر .. عشان ترغي معايا -_- ..

دلوقتي جاوبوا على سؤال نانسي :

هي قالت وسيم مقلتش وسيمة والا كنت جاوبت :blink: ( ملاحظة نرجو إرفاق الصورة عشان نتأكد :blink: )

جيجي ...

رابط هذا التعليق

ولا يهمك يا جيجي

لو بنت هل انت حاسة انك حلوة ولا لا

ولو راجل هل حاسس انك وسيم لا مشلفط

حلو كدة جاويى ومتتلككيش

ولا خايفة نعرف الحقيقة المره :angry2:

رابط هذا التعليق

يعني لازم لازم الاحراج يا نانسي :o

لازم تعرفي الحقيقة الحلوة :angry2:

الحمد لله أنا عاجبني شكلي .. الناس لما بتشوفني بيقولوا عليا عسولة <_<

وعلى فكرة انا شبه ممثلة مصرية .. والبنات كانوا بينادوني باسمها لما كنا في اعدادي ...

بس مش هأقول اسمها :happy: :ph34r:

لأني أنا شايفه اني احلى منها :blink: :huh:

سؤالي بقى :

لو اتعرض عليك رحلة للفضاء .. هتروح فيها للقمر ..

ايه الحاجة اللي هتأخدها معاك .. وتسيبها هناك في القمر كذكرى؟؟

جيجي ...

رابط هذا التعليق

ايه الحاجة اللي هتأخدها معاك .. وتسيبها هناك في القمر كذكرى؟؟

أخد معايا كل هموم البشر وأسيبها هناك فى القمر ذكرى

لو كنت رئيس جمهورية مصر العربية لمدة يوم واحد تصلح اية فى البلد

رابط هذا التعليق

اصلح الساعة ال (GUESS)...... اصلها كانت عزيزة عليا أوي :o

سؤال:

لو جت ساعتك (مش ال guess) وهتدخل الجيش تعمل ايه :

- تجيب واسطة عشان تاخد اعفاء او تقضيه من منازلهم؟

- تزور شهادة الجيش وتطلع براءة؟

- تدخل وامرك لله ... ايه يعنى اللى هيحصل؟

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

سؤال:

اللى حيحصل انى مش حدخل الجيش :rolleyes: لان لسة ملناش جيش

سؤالى

انت دقيق فى مواعيدك ولاة بطنش المواعيد

رابط هذا التعليق

سؤال:

اللى حيحصل انى مش حدخل الجيش :rolleyes: لان لسة ملناش جيش

سؤالى

انت دقيق فى مواعيدك ولاة بطنش المواعيد

عن نفسي دقيقة جدا في مواعيدي.. أي تأخير من أي حد خمس دقايق فعلا ينرفزني و يحسسني بالإستهتار و عدم الإحترام..و لو كان عندي معاد مع حد عشرة بروح قبلها بتلت ساعة تقريبا لما نزلت لميدان الحياة مكنتش اعرف ان الساعة عشرة عند ناس كتير يعني عشرة و نص فحصلتلي صدمة و فكرت أغير اسلوبي مدة و اغلس زي ما الناس بتعمل..بس الحمدلله رجعت لمواعيد المسطرة :huh:

سؤالي

إيه اكتر حاجه نرفزتك النهاردة

لو مكنش في النهاردة امبارح.. ولو مش امبارح قبله

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

اكتر حاجة بتنرفزنى

اولا لما اكون بخلص ورق من اى ادارة حكومية والموظفين يللففونى على بعضهم كعب داير بحجة الروتين

والاشد بقى لما موظف يبقة موش قاعد على مكتبة

ويتعطل ورقك وشغلك

ثانيا

الصحيان بدرى موش بحبة خالص بس بضطر لية ف يعض الاوقات ولما بصحى بدرى ببقى عصبية

ثالثا

بينرفزنى الناس اللى بتفتى ف كل حاجة وهما موش عارفين حاجة والغريبة بيلاقوا ناس بتصدقهم

السوال

مفهوم السعادة بالنسبة ليك اية ويا ترى انت سعيد؟؟؟؟

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

وعلى فكرة انا شبه ممثلة مصرية .. والبنات كانوا بينادوني باسمها لما كنا في اعدادي ...

بس مش هأقول اسمها :huh: :ninja:

لأني أنا شايفه اني احلى منها :blink: :D

اكيد كلنا أحلى من عائشة الكيلاني وعلي الشريف :rolleyes:

مفهوم السعادة هي اني أنغص عيشة الي حوليا وأنكد عليهم

السؤال :

نمرة بنطلونك كام

تم تعديل بواسطة زعلان
رابط هذا التعليق

بس مش هأقول اسمها :blink: :D

لأني أنا شايفه اني احلى منها :P :lol:

اكيد كلنا أحلى من عائشة الكيلاني وعلي الشريف :ninja:

مفهوم السعادة هي اني أنغص عيشة الي حوليا وأنكد عليهم

السؤال :

نمرة بنطلونك كام

مين اللى جاب الاخ ده هنا :huh:

بالنسبة للسؤال بتاع الوسامة فانا بكل تواضع ... قمر

و بالنسبه لسؤال زعلان انا بنطلونى لسه ع الزيرو ما علقش نمر :rolleyes:

سؤال :

احكى موقف كل ما تفتكره تفطس على روحك من الضحك ..

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      منقول ‏" كتر الكلام اليومين دول عن سوء أداء وإدارة الاقتصاد المصري وقرب انهياره ، والكلام انحصر حوالين كذا نقطة 1-الديون المصرية ونسبتها إلى الدخل القومي والموازنة الحكومية 2-الإفراط في الإنفاق على البنية التحتية 3-المناخ الاستثماري في مصر ------------------------------------------------- هما دول أكتر 3 نقط الناس بتتكلم عليها  اولا : لازم نفهم الفرق بين الحقيقة،وبين الحقيقة الملونة،يعني انت ممكن تعرض حقيقة متجردة، وممكن تعرض نفس الحقيقة بس تلونها عشان تحقق هدفك من عرضها ---------
    • 2
      كتاب ابلة نظيرة حد فاكر الكتاب ده من اوائل كتب المطبخ في مصر حاولت احط رابط التحميل لكن المنتدي بيقولي غير مسموح لك باضافة رابط لموقع آخر
    • 1
      للاسف انا لغايه دلوقتي مش فاهمه سبب قلبته عليا بسبب اني روحت شقتي اجيب حاجات ليا ولا بسبب اني لم انتظر رده بالموافقه ومفهم الناس كلها ازاي تخرج من غير ما تستني ردي وغلط في والدي واتكلم عن الاصول بشده وبالرغم انه ولا اهله يعرفوا الاصول وناس حقيره وماديه جدا وبالذات مرات الاب وشخصيه بتغير لدرجه بتفرح لما جوزي يبقي مش موجود او موجود وهما كلهم موجودين وحتي اني اقعد معاه براحتنا مافيش ولما كنت بتكلم مافيش اي رد فعل غير هتمنعيني من اخواتي  لوقتي خلاص لينا فوق الست شهور مافيش اي كلام ولو حصل اي كل
    • 1
      هالة صدقي عن رجاء الجداوي : مش سريرها اللي عطل انقاذكم المفروض أن الاطباء من صفوة المجتمع وهم كذلك  لكن لا يمنع أن يكون هناك خارجون عن النص ... ولا يمنع وجود بعض المغرضين ومن لهم مطالب فئوية ........ومن هم ناقمين على الدولة .... ومن هم صانعوا الفتنة بالتعاون مع قناة الجزيره  نعم فقدنا اطباء والعالم كله فيه ضحايا من الاطباء اكتر مننا  الله يرحم الجميع  المطالب الفئوية في الوقت دا خيانة للامانة وللوطن الاتصال بالجزيرة والتحدث من خلالها خيانة  التلويح بالاستقالات
    • 2
      أضاعُوني وأيَّ فَتىً أضاعوا      ليومِ كريهةٍ  وسدادِ ثَغــرِ  وخـلوني  لمعترك المنايا        وقد شرعت أسنتها بنحري  كأني لم أكن فيهم وسيطا       ولم تكن نسبتي في آل عمرو  أجرر في الجوامع كل يوم       ألاَ لله مَظلَمَتِي وصَـــبري عسى الملك المجيب لمن دعاه     ينجّيني فيعلمَ كيف شكري  فأجزيَ بالكرامة أهل ودّي      وأورثَ بالضغائن أهلَ وترِي اكيد هذه الابيات تمثل لكل واحد منا مواقف في حياته  موقف خذلان تخلي ندم حسرة الم بؤس  اعيش هذه الحاله لا لشيء الا لتذكر امور فاتتني ك
  • أضف...