اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

كل سنة وانتم كلكم بخيير وطيبيييين ....والله الواحد زهق من كتر الانتظااار وعشان كده ما بيدخلش عالمنتدى كتيير .. كلنا فى انتظار نتيجة رومانى بشاى لانه تقريبا اول واحد هيبشرنا ان شاء الله فى مجموعتنا الكبيرة الى كلها مستنية المقابلات بتاعتها ...يارب بالتوفيق يا رومانى وترجع ناجح ومبسوط وعقبالنا كلنا يا رب ..وبالنسبة للناس اللى مستنية معاد المقابلة زيى ياريت نساعد بعض فى الاعدااد لان حقيقى فى ناس ممكن يفوتها حاجات كتير واظن انا ممكن اكون منهم لو حد عنده حاجة مميزة او هتساعد ..عن كيبك أو معلومة جديدة ..ياريت ما بنبخلش على بعض فى حاجة لان كلنا فى احتياج لاى معلومة ممكن تساعد ...

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

انتو فين يا جماعة حد يرد كنت عايز اعرف يادكتور ايهاب هل مقابلة حضرتك 6-9 الساعة كام

يا جورج انا جاوبتك على الخاص ... عموما يا باشا انا انشاءالله فى وش المدفع و هبقى الساعه 8:30 الصبح انشاءالله

انت بقى معادك الساعه كام ؟

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

انا معادى 6 سبتمبر هل احد مقابلتة فى نفس اليوم اوقبلى

ازيك يا أستاذ جورج بالتوفيق انشاء اللة احمد سعيد عناني هيعمل مقابلة يوم 3 -9 في القاهرة تليفونة 0120535739 كلمة بعد المقابلة او قبلها يمكن يفيدك بشئ او تفيدة بشئ و الاميل بتاعة prof_al3nany86@yahoo.com

وفي أصدقاء كمان هيعملو مقابلة يوم 13-9

رجاء ابعتلي رقم تليفونك علي الاميل دا samehbad81@yahoo.com

رابط هذا التعليق

ازيك يا أستاذ جورج بالتوفيق انشاء اللة احمد سعيد عناني هيعمل مقابلة يوم 3 -9 في القاهرة تليفونة 0120535739 كلمة بعد المقابلة او قبلها يمكن يفيدك بشئ او تفيدة بشئ و الاميل بتاعة prof_al3nany86@yahoo.com

تصحيح الأميل samehbadr81@yahoo.com

رابط هذا التعليق

انتو فين يا جماعة حد يرد كنت عايز اعرف يادكتور ايهاب هل مقابلة حضرتك 6-9 الساعة كام

يا جورج انا جاوبتك على الخاص ... عموما يا باشا انا انشاءالله فى وش المدفع و هبقى الساعه 8:30 الصبح انشاءالله

ازيك يا دكتور ايهاب بالتوفيق انشاء اللة احمد سعيد عناني هيعمل مقابلة يوم 3 -9 في القاهرة تليفونة 0120535739 كلمة بعد المقابلة او قبلها يمكن يفيدك بشئ او تفيدة بشئ و الاميل بتاعة prof_al3nany86@yahoo.com

رجاء ابعتلي رقم تليفونك علي الاميل دا samehbadr81@yahoo.com

رابط هذا التعليق

ازيك يا دكتور ايهاب بالتوفيق انشاء اللة احمد سعيد عناني هيعمل مقابلة يوم 3 -9 في القاهرة تليفونة 0120535739 كلمة بعد المقابلة او قبلها يمكن يفيدك بشئ او تفيدة بشئ و الاميل بتاعة prof_al3nany86@yahoo.com

رجاء ابعتلي رقم تليفونك علي الاميل دا samehbadr81@yahoo.com

ياااااااااه أخيرا لقيت حد قبلى فى الميشن ده ؟ ربنا يطمن قلبك ياعم دنا كنت فاكر انهم هيستفتحوا بيا ...انا بعتلك الرقم عالميل و متشكر اوى لاهتمامك

و بعدين يا جماعه مفيش اخبار عن رومانى ؟؟؟ الواحد كده ابتدى يقلق ... لو حد معاه تليفونه يكلمه و يطمنا عليه الراجل لا حس ولا خبر

ربنا يستر mfb:

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

تصحيح الأميل samehbadr81@yahoo.com

ربنا يوفقة ياااااااااااااا رب

لو سمحت يا مسيو مصري يا ريت بأذن اللة لما ينجح,تقنعة يكتب مقابلتة عشان كلنا نستفيد منها

ميرسي

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

vous étè accepter

felicitation

عقبال ما تسمعهوا كلكم

اسف على التاخير

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

اسف جدا جدا على التاخير بس انا جيت من سوريا على اسكندرية امبارح اتفسح شوية لانى كنت فى مصيف قبل المقابلة وقطعته وروحت سوريا ورجعت تانى الحق الشوية الباقيين منه طبعاهتقوله رايق ( :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )

الف الف شكر لكل اللى عليا ودعالى

محمد كيبيك

علاء فرنش

ملك ملوكة

صموئيل عدلى

جوناثان

روك

سفارى

أغابى

د/ايهاب

صيدلى كندا

د/جيجى

ويارب ما كنش نسيت حد

التفاصيل ان شاء الله بكرةلانى لسة ماروحتش البيت.

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

:roseop:الف مبروك رومانى بشاى حقيقى انت نشفت دمنا كلنا انما المهم انك نجحت مستنينك تحكيلنا كل كبيرة و صغيرة عن سوريا والمقابلة :roseop:
رابط هذا التعليق

الف مليون مبروك يا روماني باشا يا بتاع الكيميا يا مترستق :lol:

انتم السابقون و ان شاء اللة احنا اللاحقون.......في انتظارك

:roseop: :roseop: :roseop: :roseop: :roseop: :roseop: :roseop:

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

مبروك يا رومانى الف مبروك وربنا يوفقك فى اللى جاى ويلا بسرعة احجز مكانك فى الفيدرال

ومستنيين التفاصيل

( رفعت عينى الى الجبال من حيث يأتى عونى معونتى من عند الرب )

رابط هذا التعليق

انتى فين يا جيجى ياريت تظبطى اللستة وتنزليها

يا دكنور ايهاب وماجد ياكل الناس اللى موجودة ياريت اى واحد يعرف معلومة نكتبها هنا فى التوبيك علشان كلنا نستفيد

( رفعت عينى الى الجبال من حيث يأتى عونى معونتى من عند الرب )

رابط هذا التعليق

مليووووووووووووووووووون مبروووووووووووووووك يا رومانى bnd5::

وعقبال جميع المقبلين عالمقابلات

وانا معاكم ان شاء الله

وفى انتظار تفاصيل المقابلة يا رومانى

ومين الى عليه الدور فى المقابلة علشان ندعيله

رابط هذا التعليق

vous étè accepter

felicitation

عقبال ما تسمعهوا كلكم

اسف على التاخير

مليون مبروووووووووووووووووووووووووك، وعقبال كل اللى فى انتظار الانترفيو

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...