اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أونتاريو ترحب بـ سوسو

Recommended Posts

ازيك يا سوسو قلت امسى عليكى

اخبارك اية انتى والبنات؟

وجبتوا لبس العيد ولا لأ؟

ياترى الموضة عندكم اية السنة دى؟ ولا مقضينها بلاطى وبنطلونات

ربنا معاكى يا قمر وعيد سعيد عليكو يارب

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

• الردود 1.8k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

سنه جديده وسعيده وكل سنه وانتوا طيبين يا سوسو وجيسيكا وبولا :roseop:

خدى بالك من البنات ياسوسو يارب العيد الجاى يكونوا فى حضن باباهم ومامتهم :roseop: ويكونوا سعدا ومبسوطين :roseop:

رابط هذا التعليق

د/ سوسورانى أنا متابعة موضوعك من فترة ضحكت و قلقت و دعيت لك أثناء الأمتحانات و أنا عارفة إن النتجة طلعت لكن أنا لسة ما وصلتش لصفحة النتيجة عشت معاكى كل المواضيع إنت إنسانة جميلة أوى و كنت منتظرة تفعيل العضوية علشان أشكرك على المعلومات القيمة و أقولك نفسى تكونى رئسية إجتماع قمة لنون النسوة بكندا زى د الشامى ود التهامى و د إيهاب أنا باعمل لاندينج مع زوجى وأولادى الأثنين فى يوليو 2010 و حقيقى أتمنى أشوفك و أشرب معاكى القهوة أنا مدمنة قهوة ستاربكس كل الأنواع و دكيف لإنى مقيمة بالسعودية تحياتى لك و لبناتك ربن يخليهم لك

أهلا يا فندم منورانا وسورى إن مداخلاتك تاهت منى..

ربنا يجيبك بالسلامة فى شهر يوليو..هيكون الجو إتعدل شوية..

بس ماتنسيش تجيبى جاكتات للأسرة كلها وبيجامات شتوى للعيال عشان بليل بيبقى برد

وربنا يسهل ...وشمسيات عشان المطر

لو هتركبوا مواصلات..هاتى جاكتات ووتر بروف أو رين كوتس

وإن شاء الله أدوقك قهوتى السوسورانية...

أو نروح نشرب هوت سموزى...

لو قصدك دكيف...يعنى مافيهاش كافيين...يبقى أنا من طريق وأنتى من طريق

وترجعيلى جواباتى وصورى :roseop:

أنا باخد الكافيين حقن

تحياتى

سوسورانى

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

د/ سوسو إنت فين طمنينا عليكى يارب تكونى و البنات بخير

((رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا)) [الكهف:10].

رابط هذا التعليق

د/ سوسورانى أنا متابعة موضوعك من فترة ضحكت و قلقت و دعيت لك أثناء الأمتحانات و أنا عارفة إن النتجة طلعت لكن أنا لسة ما وصلتش لصفحة النتيجة عشت معاكى كل المواضيع إنت إنسانة جميلة أوى و كنت منتظرة تفعيل العضوية علشان أشكرك على المعلومات القيمة و أقولك نفسى تكونى رئسية إجتماع قمة لنون النسوة بكندا زى د الشامى ود التهامى و د إيهاب أنا باعمل لاندينج مع زوجى وأولادى الأثنين فى يوليو 2010 و حقيقى أتمنى أشوفك و أشرب معاكى القهوة أنا مدمنة قهوة ستاربكس كل الأنواع و دكيف لإنى مقيمة بالسعودية تحياتى لك و لبناتك ربن يخليهم لك

أهلا يا فندم منورانا وسورى إن مداخلاتك تاهت منى..

ربنا يجيبك بالسلامة فى شهر يوليو..هيكون الجو إتعدل شوية..

بس ماتنسيش تجيبى جاكتات للأسرة كلها وبيجامات شتوى للعيال عشان بليل بيبقى برد

وربنا يسهل ...وشمسيات عشان المطر

لو هتركبوا مواصلات..هاتى جاكتات ووتر بروف أو رين كوتس

وإن شاء الله أدوقك قهوتى السوسورانية...

أو نروح نشرب هوت سموزى...

لو قصدك دكيف...يعنى مافيهاش كافيين...يبقى أنا من طريق وأنتى من طريق

وترجعيلى جواباتى وصورى :roseop:

أنا باخد الكافيين حقن

تحياتى

سوسورانى

أنا وإنت كنا بنكتب فى نفس الوقت حمد الله على سلامتك أنا سعيدة بردك على المداخلة وطبعا أنا مدمنة كافيين د كيف أختصار لكلمة دكتور كيف أشكرك على النصائح وأنا باسجل عضوية فى جمعية نساء شرسات معاكى إنت و مدام المهندس زناتى[/color

((رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا)) [الكهف:10].

رابط هذا التعليق

الله يبشرك بالخير يا د/ سوسو و يعينك درجة الحرارة بالرياض الليلة 9 وبنقول برد جدا النهاردة

تسعة...

تسعة...

وبتقوليها فى وشى كدة :sad:

طيب مهدى لى شوية..

بلاش تصدمينى...

يااااااه كانت أيام

دلوقتى 9 دى حلم...

ممكن أخرج بلبس صيفى :roseop: لو الحرارة 9

درجة الحرارة في الشرقية نموذجية سعادتك

20 الصبح 16 بالليل

كفاية اوي اللي حكيتيه

الحمد لله اننا مشينا بدري ..كان زماننا محبوسين في الفندق ولو اتهورت وطلعت البلكونة هابقي عامل زي الديك الرومي المجمد في ظرف 3 ثواني

طب وماقعدتيش ليه انتي والعيال في الديب فريزر طالما الدنيا برد كدة ؟؟اكيد هايبقي ادفي وطراوة

دة كدة الصيف يا با شمهندس...

يا سلام ...بتعيشنى فى أحلام اليقظة...

لسه بقول لزيزى ..مشيتوا من هنا والجو إتغفلق من هنا...تقدر تقول اللى شفتوه دة ماكانش شتا..دة بواقى الخريف

بس دى بقى أحسن طريقة ليك عشان تبطل السجاير...

أنت إزاى كل أصحابك دكاترة وهيفى سموكر بالشكل دة؟!!

طيب بتقعد إزاى مع هشام وتهامى...ولا ساعتها بتمسك نفسك وخلاص :roseop:

لو وقفت بره شوية هيحصل حاجة من الأتنين...

يا هتتجمد من الهوا المتلج اللى هيطيرنا وإحنا ماشيين..

يا هتتحول لسنو مان لو التلج بينزل وهيترسب عليك لحد ما يغطيك وتتدف :roseop: ن تحته...زى العربية

أصلى صورت مرمر جنب العربية والتلج الكثيف..

وبعتها لجوزى وبقوله دى عربيتنا...أو اللى فاضل منها :lol:

قالى إيه دة :)

مش باين منها حاجة..؟؟

قلتله بلاش إفترا بقى...

ماهى النمر باينة أهيه

إيه يعنى جبل التلج wst:: اللى فوقها

تحياتى

سوسورانى

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

والله انتى مكافحة يا سوسو ربنا معاكى وترجعى انتى وبناتك سالمين غانمين

يا سوسو يا بنت رانى

ثانكس يا نوجة...

هو مش أنا كنت سوسو بنت بطنك :)

غيرتى رأيك ولا إيه؟؟

ربنا يحميكى ويقلل التلج حواليكى وتجيبى مرمر بالسلامه ان شاء الله

الا هو ليه الباص ما بيوصلهاش للبيت

لازم تكونى قريبه جدا من المدرسه والا ايه ؟

بالذمة دة وقته؟؟

الأجابة هى ...

إيه :lol:

ازيك يا جميل

عامله ايه فى الثلج..اكيد انت ساكنه جنب المدرسة وعلى ما اعتقد فى مسافة اقل من ميل علشان كدة الباص مبيوصلش لو المعلومة غلط يا ريت تصححيها

على فكرة المدارس الفرنساوى بتوصل بالباص ايا كانت المسافة صغيرة ...

انا من ضمن المؤيدين فى طلب المعلومات عن المدارس

ففى كل المداخلات والقهاوى كات المعلومات عامة زى الموجودة على سايت الحكومة لكن محدش اتكلم باستفاضة عن المرحلة الثانوية بالتفصيل

انا حاسة ان دى اهم مرحلة لان الطفل بييجى من الدار للنار متعود سنيين على نظام ومرة واحدة مطالب انه يغيره وخاصة لو راح على جراد 10،11 ومطالب بتحقيق مستوى معين علشان يدخل الكلية اللى عاوزها..... لا احنا عارفين ايه هو المستوى ده وهيتعامل ازاى ....ايه المواد المطلوب مذاكرتها ....طب لو كان هنا ثانوى عادى او لغات او امريكا????

معلش دوشتك بس دى مرحلة تحديد مستقبل واعتقد دى اكتر مرحلة حرجة فى حياة اى طالب وحياه اهلة

متعرفيش اد ايه انا بحترم فيكى اهتمامك بالرد على كل المداخلات

انشاء الله تنجحى فى الامتحان

وعقبال امتحان الcitizenship

يا أم وفاء...

أنا هاحكى عن المدارس والتعليم بس ماعنديش معلومات كتير عن الهاى سكول...

كل اللى أعرفه قلته لصافى وسمسمة...هاحاول أدور ع المداخلة وأجيبها لك...

موضوع ميل وإتنين...إيه الدقة دى :roseop:

أنا ماعنديش فكرة أصلا عن اللى بتتكلمى عنه..

أنا أبتديت :roseop: أحس بالجهل...

وإنى ماعرفش أى حا :roseop: جة فى أى حاجة

تحياتى

سوسورانى

رابط هذا التعليق

انا اللى اعرفه ان الباص من البيت للمدرسه مجانا لو المسافه اكتر من رقم معين ماعرفهوش اكيد انت اللى تبقى عارفاه ممكن تسألى فى الموضوع ده المدرسه بتاعه مرمر

انا مش فاكر قريت فين هنا فى مداخله ما فى موضوع ما .... مش فاكر فين :roseop: انه اختار شقه وبعدين لقاها قريبه من المدرسه مترين والا تلاته عن اللى بيسمح ان الباص يعدى عليه ياخد الاولاد وبالتالى مرضيش ياخد الشقه ودور على واحده ابعد شويه علشان الباص يودى الاولاد المدرسه

الباص مجانا يا مدام سوسو.... اوعى تكونى مش عارفه.............. شكلك مابتدخليش تقرأى المواضيع اللى فى محاورات المصريين ومركزه فى قهوه واحده بس :roseop:

اللهم انت ربى خلقتنى و انا عبدك و انا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت و ابوء لك بنعمتك على و ابوء بذنبى فاغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا انت

رابط هذا التعليق

بالنيابة عن مدامظ سوسو

احطلكوا فيديو عملاه اسرة من اسيا عن الثلج بتاع كالجارى فى اليومين اللى فاتوا

بس يا ريت محدش يخاف - احنا بردوا رايحيين كالجارى كلنا انشاء الله

تم تعديل بواسطة elpelasy
رابط هذا التعليق

بالنيابة عن مدامظ سوسو

احطلكوا فيديو عملاه اسرة من اسيا عن الثلج بتاع كالجارى فى اليومين اللى فاتوا

بس يا ريت محدش يخاف - احنا بردوا رايحيين كالجارى كلنا انشاء الله

http://www.youtube.com/watch?v=6ciBBRb0l7w

لينك الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=6ciBBRb0l7w

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

غريبة يا سوسو انت ليه ما رحتيش جنينة الحيوانات هناك دا بقولوا فيها شعر

وعموما فى زرافة اتولدت هناك يوم السبت

توتة ياعينى طولها 160 سم بس

http://www.youtube.com/watch?v=h82Zbe7exhU

تم تعديل بواسطة elpelasy
رابط هذا التعليق

يا باشمهندسة ماماة وفاء.. :blink:

إزيك..

أنا خدت غطس فى المواضيع ولقيتلك المداخلة بتاعة الهاى سكول...ودى تقريبا كل معلوماتى عن الهاى سكول

وحاجة كمان...

المدارس الفرنساوى هنا ..أصعب من الأنجليزى..غالبا بتبقى تبع البورد الكاثوليكى...أو تقدرى تقولى المدارس القوية منها

أنا داخلة التوبيك و أنا مكسوفة جدا ومحرجة بجد لسه عارفة الخبرين الحلوين دول النهاردة الصبح

بجد مبروووووووووووووك لأعز إتنين من أصحابى هنا سمسمة وصافى :lol:

بجد أخبار جميلة قوى...وأنا فرحتلكم من كل قلبى

وتعويضا لتأخيرى عن المباركة ليكم و أنا عارفة إنكم هتقدرو ظروفى السيئة اللى بمر بيها دلوقتى

شوية نصايح سريعة عشان عارفة إن ولادكم فى هاى سكول

خليهم يذاكروا إنجليزى وماث كويس قوى من دلوقتى إعدادا للأسيسمنت اللى هيتعملهم لما ييجوا بالسلامة

هاتوا شهادات تفصيلية للمواد و الدرجات بتاعتهم من مدارسهم

كل ما تقدروا تيجوا بدرى يكون أحسن...دى نصيحة من أم عملت لاندنج وررجعت دلوقتى ندمانة لما أستقرت

نظام التعليم مختلف لازم تهيأوا الولاد من دلوقتى لكدة...بيتطلب منهم يعملوا بريزنتيشن و أبحاث

لو فى إمكانية مادية يكون فيه لابتوب خاص للأبن اللى فى الهاى سكول لأن كل شغلهم ومشاريعهم على الأنترنت

أرجو إنى أكون أفدت و أكون صالحتكم بشوية التيبس دى ولو فى أى أسئلة تعالوا لى على الكوفى شوب :roseop:

وأوعوا تزعلوا يا حبايبى

تحياتى

سوسورانى

تم تعديل بواسطة SoSoRaNy

رابط هذا التعليق

عشان ما أبقاش حرمتكم من حاجة :blink:

دى مرمر وهى لابسة أربع أضعاف حجمها لبس

ودى المدرسة بتاعتها والملعب بتاعها وهو مغطى بالتلج

تحياتى

سوسورانى

تم تعديل بواسطة SoSoRaNy

رابط هذا التعليق

عشان ما أبقاش حرمتكم من حاجة :blink:

تحياتى

سوسورانى

شكرا ياسوسو على الرعب اللى انتى شغاله فيه اليومين دول دا انا قربت ااجل اللاندنج :roseop:

رابط هذا التعليق

مساء الخير يا د سوسو

بقى لي حوالي شهرين من ساعة ما عملت اللاندنج محتار في موضوع امتى اخد قرار الأستقرار في كندا. بالنسبة لي بما اني رب أسرة مش حاقدر استقر الا لو انجزت شوط كويس في موضوع المعادلة ويكون فاضلي خطوات بسيطة على الليسنس. قريت كتير على موضوع الليسنيس ولقيت ان لازم بعد الevaluation exam و الأيلتس (في حالة اونتاريو) اني التحق بالCPS 1 , 2 ويتضمنهم كمان SPT1 , 2 (اللي همة فترات التدريب 4 شهور بعد CPS 1 و 4 شهور بعد CPS 2). هما بيقولو ان ممكن يتم اعفائنا من CPS1 و SPT 1 لو مخلصين OSCE + Part 2 exam. هل اللي انا قلته ده صح وياترى ايه الاوبشنز اللي سالكة في هذا الموضوع ومعظم الصيادلة ماشية عليها. أنا شكلي كدة حاطلع على بريتش كولومبيا أو ألبرتا يا ترى ايه رأيك في الأتنين دول أنا حاسس ان العملية مش مكلكعة عندهم زي أونتاريو.

استأذنك ألحق أروح أقفل القهوة اللي فتحهالي التهامي :roseop: . أنا حاعملها تصفية منه لله التهامي :lol: قالي بكرة مش حتلاحق علمشاريب والزباين و البلية حتلعب أديني قاعد بأصب لنفسي :blink: بقى لي يومين وكأن دي عربية ترمس مش قهوة :lol: .

رابط هذا التعليق

عشان ما أبقاش حرمتكم من حاجة :)

ازيك يا دكتورة ...يا رب تكونى بخير انت و البنات ....و ان شاء الله معدلات المصايب و التلطيش فى إنخفاض!!!

ايوه كده عايزك متفائلة....و عندك امل الشمش تطلع!!

قال الشمش تطلع قال :lol: ....ده انا جتتى نشفت من الصورة f((: ...طيب قولى عندى امل التلج يسيح تبقى مقبولة!!! i*:

و قال عايزة تسمعى الرسالة من تحت من الماء snk: و الحاجات الغريبة ديه فى الجو ده!!

قال انت صحيح ما قولتيش بتشيلى العربية من تحت التلج ده كله ......يووه...قصدى بتشيلى التلج ده من ع العربية ؟؟ :roseop:

تحياتى يا دكتورة!! :fun: :)

نفسي التي تملك الأشياء ذاهبة .... فكيف آسى على شيء لها ذهبَ

رابط هذا التعليق

أيوة يا أستاذ شهاب عندك حق منظر الثلج فى الصورة مرعب و يحسسك بالبرد حتى وإنت دافيان :lol:

مرمر ياقمر الله يعينك و يقويكى على حمل الهدوم دى كلها وتحمل البرد :fun:

ربنا يحميها و يخليها لك يا د/ سوسو :roseop:

رابط هذا التعليق

يا سلام عليكي يا سوسو ، وعلى نصايحك...

إسمحيلي أنحنيلك ولنصايحك الأستاذة... رحت النهارده شربت واحد هوت سموثي بالفرينش فانيللا (أكيد طبعاً)... روعة ، ومفيش بعد كده bv:-

تعيشي وتظبّطينا... وعقبال القلقاس بقى :blink:

ايوه كده عايزك متفائلة....و عندك امل الشمش تطلع!!

قال الشمش تطلع قال :ninja: ....ده انا جتتى نشفت من الصورة f((: ...طيب قولى عندى امل التلج يسيح تبقى مقبولة!!! i*:

سعادتك الشمس ملعلعة طول النهار ، وما غفلتش ثانية ، ودرجة الحرارة من -10 إلى -6 :blink:

وسرعة الرياح 40 كم / س ، يعني تنشف وانتا واقف مكانك ، و ودانك تتجمّد ، وساعات مش عارف تاخد نفسك cld:

الشمس هنا فرفورة زي كل حاجة في كندا wst::

فيجيب الدمع والماضي الجريح *** لم عدنا؟ ليت أنّا لم نعُد!

رابط هذا التعليق

سوسو يا عسل

بقالي يومين عماله اقرأ في الي فاتني

لاني بغيييب شويه كده و أرجع تاني بس والله

غصب عني أنا حتى لما ببعد كنكم بعد أفكر فيكم

و أقول ياترى الولاد عاملين ايه دلوقتي في المحاورات

بجد بتوحشوني

خلي بالك على نفسك و البنات في التلج ده و دفيهم كويس

و لما يرجعوا من المدرسه اعمليلهم شوربه عدس wst::

طبعا أنا مش هاقولك على الاكل لانك خبره جامده فيه :happy:

أكيد أكيد أكيد ماشوفتيش المداخله دي :sad:

أنا قعدت أدعيلك ترجعي بالسلامه انتي و البنات :wub:

بجد التلج فظيع يا سوسو و دا بقى بيفضل على الحال ده

قد ايه يعني :ninja:

و بعدين فين المدرسه دي ده أنا شايفه شويه شبابيك

في وسط التلج :closedeyes: ده أنا هنا لما بتبرد شويه

مابوديش الولاد المدرسه wst::

بس بنتك زي العسل ربنا يحميها :roseop:

تم تعديل بواسطة bent misr

"اللهم اياك نعبد واياك نستعين"

رابط هذا التعليق

عشان ما أبقاش حرمتكم من حاجة :roseop:

تحياتى

سوسورانى

ياعينى عليكى يا بنتى............قطعتى قلبى :ninja:

تلقيكى بتغنى اة يا زمن لا بأدينا زرعنا الشوك ولا جنينا يا زمن

وريت الصورة لبنتى وجوزى وماما اتصدمواااااااااااا

وماما بتقول لابنى الصغنن شوف يابنى المصير اللى مستنيك ههههههههههههههههه

فى ام تعمل كدة فى ولادها ! هكذا كانت كلمات امى :closedeyes: :happy:

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...