اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الشاكوش

Scorpion

Recommended Posts

الحمد لله إن هذا الموضوع تم من غير قصد

من غير قصد :)

ولكنه اظهر ناس على حقيقتها

مفتكرش إني كنت متملق للإداره في يوم من الأيام والدليل الأربع إنذارات اللي عندي لأني لم أشأ أن أكون مستأنس

ومنها ايهاب سالم اللي خسارة الواحد يتكلم فيه كلمه فهو شخص كاره لنفسه ولكل من حوله وللجميع ....

ياااااه

كاره لنفسي و لمن حولي و للجميع

ده إنت تعرفني كويس على كده

تم تعديل بواسطة ايهاب سالم
رابط هذا التعليق

من الواضح ان الغالبية المحترمة التى احبت المنتدى والتى نكن لها كل احترام حزنت وبشدة عندما صدقت ان هناك خلاف حقيقى ، وضحكت او عاتبت بأخوة عندما علموا بامر المزحة.

أما القلة التى فى نفوسها مرضا والتى تبطن غير ماتظهر ، فقد اظهرت التشفى عندما صدقوا ان الخلاف كان حقيقيا ، وازداد غمهم عندما علموا ان الموضوع كان مزحة وانقلبوا يتخبطون ويخبطون رؤسهم فى رصيف الطريق ويهذون بكلمات لاتصدر الا عن مرضى نفسيين.

شكرا لمحبى المنتدى على مشاركاتهم الاخوية.

ولمن يكرهون المنتدى الى هذا الحد اقول لهم " بالراحة على نفسكم شوية وبدلا من خبط الرأس فى الحائط او فى وجوهنا ، تعلموا كيف يكون احترام النفس عند التعامل مع الآخرين ، ولو لم تستطيعوا التعلم من تلقاء انفسكم فلماذا لاتستشيروا الطبيب النفسى؟ " أقولها لكم بصدق ولله ولااريد منكم جزاءا ولا شكورا.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

ليست العبرة أن تشارك بإسمك الحقيقي .. أو باسم مستعار ..

ليس شجاعة ولا خلافة ..

ولكن هذه هي طبيعة الأمور في منتديات الإنترنت ..

هذه طبيعة الأمور في مواقع الشاتينج العاطفيه و لكن في الصالونات الثقافيه الراقيه المفروض أن الناس تشارك بشخصياتها الحقيقيه و لا تخجل أو تخاف من التعبير عن مواقفها لمن يعرفهم في محيطهم العام

و أستثني من ذلك السيدات لطبيعة المجتمع الشرقي

أعتقد أن الكلام بدأ يخرج عن سيطرتك .. وعن سيطرة المنطق والعقل والحكمة ..

هذا فضلاً عن خروجة عن الأدب العام ..

أعتقد أن هذا تصيد

لم أخرج عن الأدب

أنا وصفت فعل بما يدل عليه

هو كذب و خداع سواء تم بغرض المزاح أو غيره

تم تعديل بواسطة ايهاب سالم
رابط هذا التعليق

ولإن الانطباعات الاولى تدوم عن الاشخاص اللي قلوبهم مليانه - حب -

استغربت جداً وشاركني باقي زملاء الاشراف ان من يتكلم عن الصدق ويستشهد ايضاً بأحاديث نبويه .. كان متواجداً تقريباً في كل المواضيع المتعلقه بتلك المزحة لاكثر من 20 ساعة طوال الايام الماضية يُطالع ويقرأ ويرد .. يعني مش فاتح الجهاز وسايبه يستهلك كهربا .. بالرغم ان الفرق الزمني ييجي 12 ساعة بيننا وبينهم

لدرجة اني استغربت وقلت : هو ما بيقومش يروح التواليت حتى عشان تصلب الشرتيين من كتر القعده يعني ؟

كل ده كان حباً في المكان ورغبة في رأب الصدع اللي حصل .. فعشان كده كان ايهاب سالم شاغل نفسه فعلاً ومتضايق جداً وبيدعي ربنا ان المشكلة تنتهي على خير .. فلما عرف انها مزحة .. اتأثر اكتر لإنه كان هايروح فيها من فرط التأثر والحزن البالغ على المكان وعلى اصدقاءه

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

الأخوة الأعزاء المحاوراتيه المصريين

بصراحة أنا أسف للى حصل دلوقت وبعد ما الفيلم اللى اتعمل ما خلص قامت مناقشات ومشادات حقيقية بين الأعضاء والمشرفين

وأنا كنت عمال اقرا المداخلات مابين مؤيد ومعارض للى حصل واللى طبعاً يخلى المشرفين يعيدوا التفكير هل كان الموضوع اللى

حصل يستحق عناء توابعه هل فكر المشرفين فى توابع الدعابة اللى حصلت واللى قولت فى مداخلة لى الرد من الأعضاء على

المشرفين بدعابة أشد قسوة أنهم يسيبوا المشرفين مع نفسيهم ويعيشوا لوحدهم فى المحاورات

وعلى فكرة أنا كنت عارف ان الموضوع ده كله فيلم "ومن غير ماحد يسألنى عرفت منين ?" ومررته ومافيش مشكلة وأهى

فى الآخر دعابة لكن بصراحة قسوة ردود الأفعال هى اللى خلتنى أعيد حساباتى تانى وأفكر هل الدعابة ممكن توصل للى

حصل دلوقت من تراشق بالأقوال من نوعية "كذب" و "حماقة" أنا اعتقد ان المشادة الصورية اللى حصلت ماوصلتش للحد ده

اللى خلانى أفكر فى الموضوع من زاوية تانية هما الأخوة الأفاضل الأعضاء اللى أعتبروها انها كذب وتهريج لا يليق ليه ؟

لأن فعلاً وببساطة هاتخلوا الناس يعتبروا ان كل حاجة الأصل فيها انها مش حقيقية وأن الكلام اللى بيتقال على المحاورات

كلام مضلل وأغلبه مش صحيح وده اللى احنا ماتعودناش عليه لأن من جهة نظر تانية ليه مايكونش الخلاف ده حصل ؟

وبعدين اتلم الموضوع "ومعلش يا خوانا علشان شكلنا ما يبقاش وحش نقول ان أحنا كنا بنهزر وكدبة أبريل وكلام من ده"

ده مش وارد ؟ طبعاً كل شيء فى الفيرتشواليزيشن وارد لأن لا حد بيشوف حد وكله من وراء ستار المنتدى

أرجوا من الأخوة الأفاضل مشرفين المنتدى انهم يعيدوا حساباتهم تاني ويعيدوها من وجهة نظر

مختلفة هى تداعيات وعواقب اللى حصل مش اللى حصل نفسه

ولكم منى كل التحية :)

تم تعديل بواسطة osmel33
رابط هذا التعليق

الحمد لله إن هذا الموضوع تم من غير قصد ولكنه اظهر ناس على حقيقتها التي كنا نعرفها ومنها ايهاب سالم اللي خسارة الواحد يتكلم فيه كلمه فهو شخص كاره لنفسه ولكل من حوله وللجميع ....

اما انت يا سيد بيه كبريته يا من دعوتني الى الانضمام للواحه - التي انت غير متحدث بإسمها وهي بالتأكيد بريئة منك - بالأمس واظهرت تضامنك معي واعلنت انك نسيت الخلاف اللي بيننا ويا عيني الناس هنا كلوني لحم ورموني عضم ؟

اي خلاف بيننا يا كبريته ؟

الخلاف يا سادة واللي انطرد عشانه سيد بيه كبريته من 5 سنوات تقريباً والذي لا يعلمه الا قله قليله ومنهم السادة المشرفين حينذاك وهما اللي طردوها ووقتها كنت عضو ولسه جديد كمان

في يوم لقيت رسالة خاصة من واحد اسمه سيد كبريته لما عرف اني من الرياض فطلب يتعرف بي ونبقى اصدقاء وطلب ترتيب لقاء بيننا .. ووقتها كان اولادي فاضل لهم كام يوم وينزلوا اجازة الصيف فأعتذرت له بكل أدب بأني مشغول حالياً مع الاولاد وبإذن الله نتقابل في اقرب فرصة لما يسافروا

وإذ بي أُفاجأ ايها الزملاء الأفاضل يا من تلحون علينا معرفة اسباب شطب عضو ما او الغاء عضويته ، وهي اسباب مخجلة يخجل منها الرجل قبل الست

إذ بي أُفاجأ برسالة تحتوي على شتيمة قذرة تنم عن بيئته اللي هو منها لإنني رفضت مقابلته فقمت بالرد عليه بكلمتين فقط وهو انه شخص مريض ومحتاج علاج نفسي .. وارسلت رسالتة للإدارة عشان ياخدوا لي حقي .. وشطبوا عضويته فعلاً لإن هذا المكان محترم ويُحترم فيه الجميع

راح سجل تاني بإسم " حمامه "

وكان معنا اخت عزيزة اسمها نورا من الكويت ولها اخت اخرى اسمها ايناس واخ عزيز اسمه داركر .. فالأخت نورا عملت موضوع مره في باب المغتربين بتستفسر فيه عن مشكلة عمالية حدثت معها في شركتها بخصوص انهم عايزين يعطوها تدريب ويخلوها توقع على تعهد بخدمة الشركة مدة معنية عشان ما تاخدش تدريب من هنا وتمشي تاني يوم والشركة ما تستفدش من تكاليف التدريب

فرديت عليها كما ارد على كل زميل او زميلة يضعوا مواضيع في باب المغتربين او يرسلوا لي على الخاص وقلت لها وللجميع سياسة التدريب عندنا في الشركة بالسعودية اللي بتتشابه تقريباً مع ما تريد شركتها عمله ...

ففوجئت برسالة قذرة من هذا الشيء مرة اخرى بدون اي سبب وبدون اي تحاور بيننا لأني مش فاضي لاي شخص تافه في الحياة .. وشتيمة قذرة اخرى برضوا لا تصدر الا من شخص مريض والله مريض بجد ولو هو مش عارف كده تبقى مصيبة ويبقى خطر على من حوله وعلى المجتمع .. فقمت بعرضها على أ عادل لإيقاف حسابه

ولإنه مريض نفسياً فعلاً وحالته خطره .. فسجل بعد كده بكذا اسم منها جلال امين والطاحونة الفكرية واخيراً سلميان بيه وكلهم نفس الآي بي اللي لو انكر سليمان بيه ممكن استئذن الادارة في عرض بيانات سيد كبريته وبيانات سليمان بيه عشان يعرف ينكر كويس

ومازال على حالته في كل مكان يذهب اليه ويشنع على جميع من في المحاورات وخصوصاً سي السيد اللي اختلف معه ايدلوجياً ذات مره فطرده من المنتدى

هذا هو الخلاف الايدولوجي ايها الافاضل بين سيد كبريته وسي السيد

كبريته اللي بيستشهد بأيات في مداخلته في موضوع حول المحاورات وقلبه عالمكان يا عيني ... تخيلوا ؟

لا أستطيع هنا أن أرد إلا بنقطة واحدة فقط

انا اسمح بعرض بياناتي مقارنة ببيانات سيد كبريتة

والشيء المؤكد اللي أن أعرفه أن لا الجهاز اللي بدخل منها له أي علاقة بجهاز سيد كبريتة اللي انطرد من 5 سنوات راحت فيها ناس وجات وناس وظهر شيء اسمه الدي اس ال

ولا الاشتراك اللي بدخل منه اكيد يعني مش هيستمر 5 سنين ورا بعض بعد فصصل سيد كبريتة

يعني قليلا من العقل

عموما ياريت تنشر ونشوف وياريت تعرضها على مودست الاول خاصة اني اعرف انك سبق ان هددت بالحكاية دي اكتر من مرة كلما قيل لك انشر تراجعت

كما تريد ان تنشر البيانات هل تسمح لي انت ايضا بما انك ادعيت ان احدا ما دعاك للواحة، فهل لك ان تنشر نص هذه الدعوة أو اقتباس منها طالما انت تقول ذلك، وإذا لم تنشر فهل تسمح لي بنشر رسالتي لك وردك عليها وليحكم الأعضاء من كان يعرض الذهاب لمنتدى اخر من طرف خفي

أما عن اتهامانك لسيد كبريتة فياريت تطبق المبدأ اللي طالما ناديت بيه وهو ان محدش يهاجم حد مش موجود فياريت تديله فرصة يرد عليك لانه مش موجود في المكان علشان يرد

دي مطلعتش كدبة ابريل

تم تعديل بواسطة سليمان بك
رابط هذا التعليق

الأخوة الأعزاء المحاوراتيه المصريين

بصراحة أنا أسف للى حصل دلوقت وبعد ما الفيلم اللى اتعمل ما خلص قامت مناقشات ومشادات حقيقية بين الأعضاء والمشرفين

وأنا كنت عمال اقرا المداخلات مابين مؤيد ومعارض للى حصل واللى طبعاً يخلى المشرفين يعيدوا التفكير هل كان الموضوع اللى

حصل يستحق عناء توابعه هل فكر المشرفين فى توابع الدعابة اللى حصلت واللى قولت فى مداخلة لى الرد من الأعضاء على

المشرفين بدعابة أشد قسوة أنهم يسيبوا المشرفين مع نفسيهم ويعيشوا لوحدهم فى المحاورات

وعلى فكرة أنا كنت عارف ان الموضوع ده كله فيلم "ومن غير ماحد يسألنى عرفت منين ?" ومررته ومافيش مشكلة وأهى

فى الآخر دعابة لكن بصراحة قسوة ردود الأفعال هى اللى خلتنى أعيد حساباتى تانى وأفكر هل الدعابة ممكن توصل للى

حصل دلوقت من تراشق بالأقوال من نوعية "كذب" و "حماقة" أنا اعتقد ان المشادة الصورية اللى حصلت ماوصلتش للحد ده

اللى خلانى أفكر فى الموضوع من زاوية تانية هما الأخوة الأفاضل الأعضاء اللى أعتبروها انها كذب وتهريج لا يليق ليه ؟

لأن فعلاً وببساطة هاتخلوا الناس يعتبروا ان كل حاجة الأصل فيها انها مش حقيقية وأن الكلام اللى بيتقال على المحاورات

كلام مضلل وأغلبه مش صحيح وده اللى احنا ماتعودناش عليه لأن من جهة نظر تانية ليه مايكونش الخلاف ده حصل ؟

وبعدين اتلم الموضوع "ومعلش يا خوانا علشان شكلنا ما يبقاش وحش نقول ان أحنا كنا بنهزر وكدبة أبريل وكلام من ده"

ده مش وارد ؟ طبعاً كل شيء فى الفيرتشواليزيشن وارد لأن لا حد بيشوف حد وكله من وراء ستار المنتدى

أرجوا من الأخوة الأفاضل مشرفين المنتدى انهم يعيدوا حساباتهم تاني ويعيدوها من وجهة نظر

ولكم منى كل التحية :)

لا مش كده الموضوع كان ممكن يعدي ويعتبر دعابة عادية والناس تسقف لو تم في ظروف عادية

المنتدى فيه تراكمات كثيرة من سنين الاعضاء الجدد لا يعرفوا عنها شيئا والمنتدى ليه حبايب كبير لا يخفوا ابدا شعورهم الودي جدا تجاه المنتدى ومشرفيه

الناس لقيوا هيصة يطلعوا فيها المكبوت جواهم ويقولوا الكلمتين اللي واقفين في الحلق والزور فطلعوهم لانهم بشر بيحبوا وبيكرهوا مش ملايكة ليها اجنحة

الكلمتين اللي اتقالوا تفاعلوا مع طبيعة الموضوع اللي كان هناك خطا كبير في اختياره نتيجة شعور وهمي ان الزمن مر والضحايا نسيت والعملية هتعدي لعبة في ضحكة

بعد فتح الموضوع ونزوله لقيوا اشباح طالعة من تحت الارض تقول امسك مش هو ده اللي كان بيتعمل زمان وبدات عملية فتح الدفاتر القديمة فتحول الفرحة إلى نكد

للاسف اصحاب المنتدى والناس الكبار فيه فضلوا يلحوا على حكاية ان المنتدى مستهدف لغاية ما بقي فعلا مستهدف

بس كده

رابط هذا التعليق

يا مستر إيهاب يا شجاع .. ما تورينا شجاعتك واعمل حملة تأديب فى كندا لكل من يمزح بكدبة أبريل ..

وللتسهيل عليك آدى ياسيدى الشجاع .. يامن تستشهد بالأحاديث النبوية التى طالما كتبت عنها هنا كتابات موجودة ولا يمكنك محوها .. آدى قاعدة بيانات .. آسف يا مستر قصدى Data Base لكدبة أبريل بتاعة الناس النضاف ..

ورينا كده شجاعتك وأخلاقك الحميدة التى تأبى الكذب وتكرهه .. وتجعلك تشجب وتستنكر وتدين

ياريت ماتنساش تصور نفسك وانت فى قاعة المحكمة وبتبهدل فى الكدابين المخادعين الكنديين .. وتنشر لنا الصور فى باب المغتربين

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

ولإن الانطباعات الاولى تدوم عن الاشخاص اللي قلوبهم مليانه - حب -

استغربت جداً وشاركني باقي زملاء الاشراف ان من يتكلم عن الصدق ويستشهد ايضاً بأحاديث نبويه .. كان متواجداً تقريباً في كل المواضيع المتعلقه بتلك المزحة لاكثر من 20 ساعة طوال الايام الماضية يُطالع ويقرأ ويرد .. يعني مش فاتح الجهاز وسايبه يستهلك كهربا .. بالرغم ان الفرق الزمني ييجي 12 ساعة بيننا وبينهم

لدرجة اني استغربت وقلت : هو ما بيقومش يروح التواليت حتى عشان تصلب الشرتيين من كتر القعده يعني ؟

كل ده كان حباً في المكان ورغبة في رأب الصدع اللي حصل .. فعشان كده كان ايهاب سالم شاغل نفسه فعلاً ومتضايق جداً وبيدعي ربنا ان المشكلة تنتهي على خير .. فلما عرف انها مزحة .. اتأثر اكتر لإنه كان هايروح فيها من فرط التأثر والحزن البالغ على المكان وعلى اصدقاءه

ممكن اعرف بس انت منين جايب حكاية ان ناس قالت انها بتحب المكان

مهو الكلام واضح اهوه قدامك

وقالته لك فيروز في اول الموضوع

الناس مشاعرها تجاه المكان ليست ايجابية بسب ما تعرضوا له من ظلم

كانوا ساكتين وكافيين خيرهم شرهم

هاصت الهيصة طلعوا اللي جواهم

ثم امتى سيد كبريتة قال ان فيه خلاف ايدلوجي بينه وبينك

فين الكلام ده

طول عمره بيقول انه خلاف شخصي

كفاية يا سي السيد بجد لانك بتدافع عن قضية خاسرة كل زملائك المشرفين اعتذروا عنها

اعتذر واقفل الموضوع كالعادة افضل بجد

رابط هذا التعليق

عموما الموضوع ده نشط المنتدى بشكل رهيب

دا انا كنت بحط المداخلة من دول واستني كام يوم علشان الاقي رد عليها

كده رجعت ايام الزمن الجميل

رابط هذا التعليق

ايوه فعلاً .. انا طلعت مريض وبتعالج نفسياً وسليمان كبريته مش هو سيد كبريته يا اخواننا .. انا اسف فعلاً

مش هي دي رسالتك الاولانيه يا كبريته بيه ؟

الرسائل الخاصة

سليمان بك

ملف العضو

اضف صديق

أرسل رسالة

أضف لقائمة الممنوعين من المراسلة

تحويل الرسالة

بحث عن مواضيع

بحث عن مشاركات قلبي معك, Mar 30 2009, 08:12 PM

Member

المجموعة: Members

رقم العضوية.: 23777

تاريخ الإلتحاق : 6-June 08

(0%)

بدون حلفان

قلبي معك

وتصدق تصدق لا تصدق انت حر

بس انا فعلا رغم صعوبة نسيان ما حدث منك وانك مفكرتش في يوم تداوي جرح اخ لك جرحته بقسوة وبسبب الوشاياتلكن فعلا قلبي معك لانك انسان طيب المعدن ولاصل في زمن عز فيه ذلك

واجمل ما فيك ان موقفك ظل كما هو بصوابه وخطاه دون اي تقلب بسبب المصالح والاهواء

يمكن الظروف مساعدتش انه تكون فيه علاقة ودية بيننا رغم اننا في مدينة واحدة

لكن فعلا انا اتمنى لك ان تخرج من هذه المحنة سالما والتي من الواضح انها دبرت بليل

مرة اخرى قلبي معك

وبرضه تصدق انت جر

لا تصدق انت حر

ودي تاني رسالة من سليمان كبريته متضمنه ردي المقتضب عليه

سليمان بك

ملف العضو

اضف صديق

أرسل رسالة

تحويل الرسالة

بحث عن مواضيع

بحث عن مشاركات Re:قلبي معك, Mar 30 2009, 08:25 PM

Member

(0%)

إقتباس

إقتباس

بدون حلفان

قلبي معك

بس انا فعلا رغم صعوبة نسيان ما حدث منك وانك مفكرتش في يوم تداوي جرح اخ لك جرحته بقسوة وبسبب الوشايات

لكن فعلا قلبي معك لانك انسان طيب المعدن ولاصل في زمن عز فيه ذلك

لكن فعلا انا اتمنى لك ان تخرج من هذه المحنة سالما والتي من الواضح انها دبرت بليل

مرة اخرى قلبي معك

وبرضه تصدق انت جر

لا تصدق انت حر

اصدقك اخي الكريم

فالحق احق ان يُتبع

لقد تركت لهم المكان بما فيه

وبأخطط لعمل منتدى هدفه خدمة المصريين خصوصاً المغتربين

او الانضمام لأي منتدى اخر يُحترم فيه الاشخاص بغض النظر عن شخصياتهم وماضيهم

طيب لو كنت رايح الواحة انا اتوقع انه لن يفتح لك احد سيرة المحاورات اطلاقا

لو هتفتح منتدى جديد ياريت تحجز فيه مكان لواحد صاحبي اسمه سيد كبريتة المسكين

سيد حاليا لا يطمع في ان يكون اكثر من عضو بسيط خاصة في ظل حاجة المغتربين الى منتدى حقيقي يخدمهم

بس يكون بعيد عن الواغش والقيل والقال والتجسس وحفظ وتخزين المحادثات والرسائل الخاصةتحياتي لك

هـــا لسه ما فوقتش ولا اعرض لهم الآ بي بتاع سيد كبريته وسليمان كبريته ولينك مداخلتك العصماء في الواحة عن سي السيد اللي اكلوه عضم ورموه هامبورجر وجيت حطيتها هنا بنفس الاسلوب .. بس هناك انت حازم الامين وهنا مسجل بخمسين اسم مع ان لا المكان بيحبك ولا انت بتحب المكان ومع ذلك ولا في دماغك ... شيء عجيب والله

رابط هذا التعليق

من جهة نظر تانية ليه مايكونش الخلاف ده حصل ؟

يا أستاذ أسامة .. حضرتك أذكى من أن تصدق هذا (على الأقل هذا مايبدو لى فى عالم الفيرتشيوال) أرجوك أن تراجع تاريخ فتح الموضوع فى باب المشرفين وهو موجود باسم الشاكوش فى باب "دعوة للابتسام" ... وتاريخ فتح سكوب لموضوع أسلوب السخرية فى تناول إجراءات المشرفين ستجد فرق خمس ساعات ونصف .. راجع يا أستاذ أسامة قبل محاولة "تهدئة النفوس"

أما بخصوص رجاءك هذا

غالى والطلب رخيص

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

٦ ساعات فقط

١٢ ساعه ده لو كنت عايش في جزيره في المحيط الهادي

ممكن توضح لي ما هو وجه التعارض بين الصدق و التواجد ٤٨ ساعه في اليوم على النت أو في المنتدى

شربات

يا ترى انت بتتكلم بصفتك عضو أم مشرف

وكلامك ده يصنف فين على سلم الأدب اللي بتتهم غيرك إنه بيتعداه

يا ترى هتعدل مشاركتك بصفتك مشرف و تخفي تاريخ التعديل زي ما حصل قبل كده كتير

يا ترى راح فين مهيب و شاوشانك

استفسار للإدارة حول تحرير السادة المشرفين لمشاركاتهم بصفتهم أعضاء (2)

إنت مش قلت في أخر مشاركه لك إنك خساره تتكلم عني

بتتكلم عني تاني ليه

إنت كنت بتكذب

والا كنت بتهزر

والا الاثنين عندك واحد

رابط هذا التعليق

ثم امتى سيد كبريتة قال ان فيه خلاف ايدلوجي بينه وبينك

فين الكلام ده

طول عمره بيقول انه خلاف شخصي

آه فعلاً هو ما قالش كده .. أنا أسف

بس .... بس ايه ده انت عرفت ازاي انه ما قالش كده ؟!!!!!

انت تعرفه ؟

قصدي يعني لما طول عمره كان بيقول انه خلاف شخصي .. انت كنت معاه ولا ده تشابه اسماء ؟ ولا كان بيقولك والله يا سليمان بيه ده كان خلاف شخصي على ورث بيني وبين سي السيد وبعدين هو طردني من المنتدى حتى قبل ما يبقى مُشرف بكتير

رابط هذا التعليق

عموما الموضوع ده نشط المنتدى بشكل رهيب

دا انا كنت بحط المداخلة من دول واستني كام يوم علشان الاقي رد عليها

كده رجعت ايام الزمن الجميل

فعلاً يا اخواننا

سليمان بيه قبل الموضوع ده كان له 38 مداخله بالرغم من انه مسجل من منتصف 2008 .. وقبلها ما كانش يعرف منتدى المحاورات مطلقاً

وكان يُعاني من ان اي مداخلة بتتكتب الناس كلها وهو منهم كانوا بينتظروا اسابيع وسنين طويلة لحد ما ييجي رد وكان ده مسبب له قلق وخوف عالمكان الباير ده اللي ترمي فيه الابره ترن

وسبحان الله .. لإنه مكشوف عنه الحجاب .. فجاله هاتف في المنام قال له : قوم يا سليمان بيه ياللي انت مش سيد كبريته .. قوم وشوف لايت هاوس حصل لها ايها من المشرفين الوحشين ... قوم شوف محبط عملوا فيه ايه .. قوم شوف الضحايا اللي بقى لهم سنين وانت كنت مسافر بره ولسه راجع ومسجل في المحاورات وده حصل من سنين يابني قبل ما تيجي "

فمن ساعتها نذر نفسه للدفاع عن هؤلاء الضحايا .. اللي هو ما يعرفهمش

بالرغم من إيه ؟

لا هو سيد كبريته ولا حازم الامين ولا عوف ولا ولا ولا

وممكن يحلف على ذلك بالمصحف وبأيمان المسلمين ... تخيلوا؟

بل أؤكد لكم ان سليمان بيه ممكن يحلف دلوقت ويقول " اقسم انا المدعو : حازم الشرقاوي المصري الجنسية اني لا عُمري كنت سيد كبريته ولا عوف ولا سليمان بيه ولا حازم الامين ... واذا كنت كاذب يبقى ربنا يلعنني دُنيا وأخره .. والا لعنة الله على الكاذبين المنافقين الضالين المضلين "

ده ممكن يحصل يا سليمان بيه ؟ ممكن تحلف يا سليمان بيه ؟ عشان خاطر بس المصداقية قدام الناس الحلوه دي

ولو حصل .... لك عندي اعتذار في موضوع مثبت .. ومش بعيد تتعين مشرف وارجع انا لصفوف المتفرجين اللي بينتظروا ايام عشان الردود

رابط هذا التعليق

راجع يا أستاذ أسامة قبل محاولة "تهدئة النفوس"

الأخ أبو محمد أنا مش عارف ليه حاسس أن جملة "تهدئة النفوس" اللى أنت كتبتها بين كوتيشنز

تقصد بيها غير معناها الحقيقى وبأنى كأنى جاى أشعللها وأعتقد أن مداخلتى واضحة بدون أى تورية

ومعلش آخى الكريم ده اللى انا فهمته وأنا أسف أنى تداخلت فى أمر لايعنينى فيه

غير المنتدى نفسه لكن للأسف الشديد تأكدلى لى تماماً أن المنتديات دى الدخول فيها مش

مضمون العواقب وأنا آسف ليكم كلكم وباعلن انسحابي من منتداكم "اللطيف"

رابط هذا التعليق

إنت مش قلت في أخر مشاركه لك إنك خساره تتكلم عني

بتتكلم عني تاني ليه

إنت كنت بتكذب

والا كنت بتهزر

والا الاثنين عندك واحد

ما هو عشان ماحدش تاني يدخل في الخسارة في الكلام معاك او عنك .. بأوضح لهم الامور وبأوضح انت مين .. فقط لا غير ...

رابط هذا التعليق

ايوه فعلاً .. انا طلعت مريض وبتعالج نفسياً وسليمان كبريته مش هو سيد كبريته يا اخواننا .. انا اسف فعلاً

مش هي دي رسالتك الاولانيه يا كبريته بيه ؟

الرسائل الخاصة

سليمان بك

ملف العضو

اضف صديق

أرسل رسالة

تحويل الرسالة

بحث عن مواضيع

بحث عن مشاركات قلبي معك, Mar 30 2009, 08:12 PM

Member

(0%)

بدون حلفان

قلبي معك

بس انا فعلا رغم صعوبة نسيان ما حدث منك وانك مفكرتش في يوم تداوي جرح اخ لك جرحته بقسوة وبسبب الوشاياتلكن فعلا قلبي معك لانك انسان طيب المعدن ولاصل في زمن عز فيه ذلك

مرة اخرى قلبي معك

وبرضه تصدق انت جر

لا تصدق انت حر

ودي تاني رسالة من سليمان كبريته متضمنه ردي المقتضب عليه

سليمان بك

ملف العضو

اضف صديق

أرسل رسالة

تحويل الرسالة

بحث عن مواضيع

بحث عن مشاركات Re:قلبي معك, Mar 30 2009, 08:25 PM

Member

(0%)

إقتباس

إقتباس

بدون حلفان

قلبي معك

بس انا فعلا رغم صعوبة نسيان ما حدث منك وانك مفكرتش في يوم تداوي جرح اخ لك جرحته بقسوة وبسبب الوشايات

لكن فعلا قلبي معك لانك انسان طيب المعدن ولاصل في زمن عز فيه ذلك

مرة اخرى قلبي معك

وبرضه تصدق انت جر

لا تصدق انت حر

اصدقك اخي الكريم

فالحق احق ان يُتبع

لقد تركت لهم المكان بما فيه

وبأخطط لعمل منتدى هدفه خدمة المصريين خصوصاً المغتربين

او الانضمام لأي منتدى اخر يُحترم فيه الاشخاص بغض النظر عن شخصياتهم وماضيهم

طيب لو كنت رايح الواحة انا اتوقع انه لن يفتح لك احد سيرة المحاورات اطلاقا

لو هتفتح منتدى جديد ياريت تحجز فيه مكان لواحد صاحبي اسمه سيد كبريتة المسكين

سيد حاليا لا يطمع في ان يكون اكثر من عضو بسيط خاصة في ظل حاجة المغتربين الى منتدى حقيقي يخدمهم

بس يكون بعيد عن الواغش والقيل والقال والتجسس وحفظ وتخزين المحادثات والرسائل الخاصةتحياتي لك

هـــا لسه ما فوقتش ولا اعرض لهم الآ بي بتاع سيد كبريته وسليمان كبريته ولينك مداخلتك العصماء في الواحة عن سي السيد اللي اكلوه عضم ورموه هامبورجر وجيت حطيتها هنا بنفس الاسلوب .. بس هناك انت حازم الامين وهنا مسجل بخمسين اسم مع ان لا المكان بيحبك ولا انت بتحب المكان ومع ذلك ولا في دماغك ... شيء عجيب والله

الرسائل دي لازم تتلون كده يا سي السيد

حاجة بالأحمر وحجة بالأزرق وكلها بخط واحد

اللي بالأزرق يا جماعة دول رسالتين مني في وسطهم بالأحمر رد سي السيد على رسالتي له والثانية تغقيبي على رده

الرسالة الأولى رسالة تضامن عادية جدا لا يوجد بها أي دعوة لأي منتدى، إطلاقا بل اتمنى أن يخرج سالما من المحنة، يعني ده جزاتي، واكيد وصل له كثير مثلها.

الراجل رد وقال سأترك لهم المنتدى وأفتح منتدى جديد أو اذهب لمنتدى لا أدان فيه بمواقفي السابقة

هو أول من قال انه سيترك المنتدى ويفتح منتدى جديد أو يذهب لمنتدى أخر بس يتمنى ان في المنتدى اللي يذهب له لا يدان بماضيه، وطبعا ماضيه هو المحاورات

بناء على كلامه قلت لو هتروح الواحة أتوفع أنهم بطبيعتم وطبيعة المناخ اللي موجود هناك هيحققوا لك امنيتك ولن يفتحوا معك موضوع المحاورات

لوهتفتح منتدى جديد واحد اسمه كبريتة هييجي معاك احجز له مكان

انا اترك الحكم للاععضاء هل انا دعوته من نفسي وهل دعوته اصلا وايضا تقييم كلامه اللي هو بيقول الأن انه كان فخ

فيما يتعلق بموضوع انك تنشر ما هو مكتوب في الواحة لحازم الأمين نرحب بذلك

وارحب بنشر الأي بي الذي سيكون سابقة في عالم المنتديات وهو نشر الأي بيهات الخاصة بالأعضاء لكن في المحاورات كل شيء متوقع

وياريت بالمرة تنشر ردي على احمد سيف اللي اتحذف فور نزوله في موضوع حول المحاورات

تقدر تنشر هذا الرد

رابط هذا التعليق

روحت فين يا سليمان بيه ياللي انت مش سيد كبريته ؟

ها نؤذي عيون الناس ونعرض لهم رسائلك المحترمة القديمة يا سليمان بيه يا بتاع ايات القرآن الكريم والدفاع عن حقوق الغلابة والمظلومين ؟

وما قلتش رأيك في الرسالتين الاخرانيين بتوعك ؟

ايه مش انت اللي باعتهم ولا حد تاني يا سليمان بيه كبريته ؟

رابط هذا التعليق

هأهأ

سليمان بيه رد يا رجاله وما انتظرش ايام

فعلاً يا اخواننا انا بأظلم الراجل ده .. هو فعلاً مش سيد كبريته ولا حزام الامين ... انا بأكرر اسفي الشديد

بس انا فعلا رغم صعوبة نسيان ما حدث منك وانك مفكرتش في يوم تداوي جرح اخ لك جرحته بقسوة وبسبب الوشاياتلكن فعلا قلبي معك لانك انسان طيب

حدث مني ؟

مني ؟ معك يا سليمان بيه ؟ ياللي انا ما فكرتش اداوي جراحك مع اني ما اشتغلتش مجبراتي قبل كده ؟

جراح ايه كفالنا الشر ؟

ضدك انت يا سليمان بيه ياللي مش سيد كبريته ؟

ما تقول للناس اي جراح وامتى ؟ يعني قبل ما تسجل هنا ولا بعد ما سجلت ؟

فعلاً يا اخواننا لا سيد كبريته هو حازم الامين اللي كتب امبارح في موضوع بمنتدى الواحه - وأسف لهم وللقائمين على منتداهم اقتباس كلام حازم الامين اللي هو مش سيد كبريته ولا سليمان بيه ابداً ابداً -

وحتى لا يعتقد أحد أنني اتشفى في سي السيد لخلافي معه، فإنني أعلن أمام الجميع أن قلبي معه في المحنة التي تعرض لها والتي تمثل في رأيي أعلى درجات الغدر بعد أن ضحى الرجل بأشياء كثيرة وغالية من أجل منتدى المحاورات وأهمها وقته الذي كان يمكن أن يخصصه لعمله وأسرته، ليس هذا فحسب بل اكتسب عداوة العشرات الذين ينتظرونه في كل منتدى إذا ما فكر في الكتابة فيه، فكان جزاءه نعم الجزاء (جزاء سنمار) لو حدث مع حدث مع أي مشرف بخلاف سي السيد لهان الأمر، ولكن كيف يحدث هذا مع من حرق كل مراكبه وجسوره مع جميع المنتديات وبقي قابعا في المحاورات، والله أنني رايت وشهدت هشام مشرف شئون مصرية وهو مستعد أن يطردني ويطرد عشرة معي من أجل أن يكتب سي السيد في شئون وبالفعل كان يمكن أن يكون واحدا من ألمع أعضاء المنتديات وقاسما مشترك بينها جميعا ولكنه ضحى بكل ذلك من أجل المنتدى الأم والبيت الكبير فماذا كانت النتيجة

موقوف لا يدري إن كان يمكن أن يرجع أو يعود

وإن عاد فلن يعود كما كان من قبل

ولله الأمر من قبل ومن بعد

يتشفى في سي السيد ؟ وهو حازم الامين مش سيد ولا سليمان ؟ غريبة دي ؟!!!!

هو مين بيروح فين ؟

قولت لي بقى انت قولت ايه يا سليمان بيه في موضوع أ احمد سيف ؟

وبهذه المناسبة فلتقل لي جنابك والذي تقول في كل سطر يمكن لمن لا يعجبه المكان أن يذهب لمنتدى أخر، فلتقل لي يا أخي الكريم أين يذهب سي السيد حاليا وأنت بمشاركاته التي تقل عن ستمائة مشاركة ومسجل في العام الماضي فقط لا تعرف من هو سي السيد ولا ماذا فعله من أجل المنتدى خلال أكثر من 7 سنوات ولا كم عادى من الناس والمنتديات من أجل المنتدى ولا كم من المعارك خاضها دفاعا عن الأستاذ عادل أبوزيد

هل تعرف أنه لو ذهب إلى أي منتدى أخر فسيجد عشرات الخصوم من حوله يحاولون تطفيشه بكل الطرق بسبب التاريخ الطويل من الإجراءات الإدارية التي اتخذها ضدهم باسم المنتدى، وهل يمكن أن تطالب شخص تعود عبر 6 سنوات أن يتصرف كمشرف فلا يكون أسهل عليه عند أي خلاف في الحوار من أن يخلع قناع العضو ويرتدي قناع المشرف ويحذف كلام مخالفه في الرأي ثم يلطعه الجملة الشهيرة أنا هنا حذفت لك كمشرف لان خالفت قواعد الحوار ولا صلة لذلك بخلافي الحواري معك/ كيف ستطلب منه بعد كل ذلك أن يتعود من جديد على الحوار العادي الطبيعي بمنطق الند للند، وحتى لو فتح منتدى جديد فلن يعدم الهجمات التي تحاول أن تقتص منه ما جرى لها في المحاورات على يديه حين كان يتصرف باسم المنتدى.

اللي هو هنا عشان الناس ما تتوهش ولا انت

حول محاورات المصريين

فعلاً تخاطر توارد او توارد خواطر غريب

وفعلاً يخلق من سيد كبريته حازم الامين وسليمان بيه .. ده ولا السحر يا جدعان

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...