اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الشاكوش

Scorpion

Recommended Posts

رحت قرأت الموضوع لأول مرة واضح انهم كدابين وبتسلوا بينا خصوصا لما دخل على الخط اكثر من واحد وخصوصا مودست

مالُه موديست يا سي زعالينو :roseop:

كل ما في الأمر إني كان نفسي أطلع في دور شرير و كمان أشوط شوية في سين سين و سكوب ... و شوطتهم زي ما انت شوفت :unsure:

هما فاكرين إني باهزر لكن أنا كنت قاصد لعلمك :roseop:

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

الى ضايقنى أكتر بعد كدة الهجوم على سكوب

وتصويرة من موديست وواحد تانى انة الغلطان

وانا شايف الاتنين غلطانين

و الله يا حسام انا لما حسيت بكده دخلت في آخر مداخلة إديتهم لسي السيد برضه :roseop:

شوفولنا موضوع تاني بسرعة .. لسه ما قولتش كل اللي في نفسي :unsure:

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله....

والله يا جماعة الخير الموضوع كان مش أكتر من افتكاسة كوميدية تفتق عنها ذهن سى السيد وسكوربيون...على غرار موضوعاتهم الاخرى مثل عصابة حساس...ومحاولات سيكوباتية (مش اسمه كده ؟)...وموضوعات سى السيد اللى بيتحفنا بها فى باب الابتسام عن تعيين المشرفين الجدد....

دى كانت القصد والنية...مش أكتر من كده...

وحقكم كلكم فوج فوج فوج راسنا من فوج...ماعدناش نضحك تانى....

عايزين نقرأ مداخلاتكم فى الموضوعات الاخرى بقى...كفاية عطلة :roseop:

نهاركم نادى ان شاء الله..... :unsure: :roseop:

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

عايزين نقرأ مداخلاتكم فى الموضوعات الاخرى بقى...كفاية عطلة :unsure:

يا سلام

طب أروح أنا فين بكصتي الجديدة " الحُب في زمن القُراع " اللي هانزله اكمان يومين تلاتة بالكتير عشان بأشطب فيها وبأركب المسامير والكرانيش ..

دي أول قصة عاطفية ليه وعايزكو كلكو تحبوني .. قصدي تشجعوني

-----------

موديست .. عندي دور مقصدار في الفيلم ده .. جاي وهانفحك بريزة صغيرة ووجبة كومبو ؟

وكمان محتاج دور واحد يطلع ينضرب طول الفيلم وعلاجه عندي مع وجبة كومبو تاني ( هو في الحقيقة هاخليه يخمس في وجبة موديست وياخد منه نفسين من السوجارة البلمونت اللي بيعشقها موديست )

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أنا آسف يا أخت بركة والله ما أقصد حد بعينه بحكاية الفراغ دى.

هما بس كام كلمة محشورين فى زورى من زمان من بداية علاقتى بالمنتديات ولقيت الفرصة المناسبة إنى أقولهم.

ماحدش ياخد الكلام على نفسه يا جماعة, كل الحكاية أنا شفت بس إنها ظاهرة فى عالم المنتديات العربية ماشتفش زيها فى الثقافات الأخرى.

مع إنى مابحبش موضوع كذبة إبريل ده, بس كان موضوع مشوق جداً ودرامى إلى أبعد حد, بس ياريت ماتعملوهاش تانى عشان الناس اللى أعصابها بتتعب دى

وربنا مايرقد لكم جتة

بدون مبالغة، اللي ناقص عشان نفهم، إن المشير يطلع في بيان على الهوا وفي ايده السلاح ويقول: أيوة يا شعب احنا الطرف التالت، واحنا اللي ورا موقعة الجمل وماسبيرو والعباسية (1) والسفارة الإسرائيلية ومسرح البالون ومحمد محمود ومجلس الوزراء وبورسعيد والعباسية (2)، عايزين حاجة يا شعب؟

shawshank

رابط هذا التعليق

بشكل شخصى أعتقد مثل البعض أن الموضوع كان دعابه لا هى مضحكه ولا ظريفه .. و ليس واجبا علينا أن نضحك على نكته يعتبرها صاحبها مضحكه بينما قد يعتبرها المتلقّى على العكس تماما !! عادى يا جماعه مش كل الناس بتضحك على "عادل إمام" ولا كلّهم بيستظرفوا "محمد صبحى" ..

لكن ما أثار انتباهى هو الحديث عن انكشاف مواقف البعض و شماتتهم إلى آخر هذه التوصيفات ..

الحقيقه أن من لديه مشاعر سلبيه أو نقد للمنتدى أو طريقة إدارته لم يكن يتحرّى أن يخفى مشاعره أو يتظاهر بالحب بينما قلبه يكن الحقد أو البغضاء .. الموضوع ببساطه شديده هو أن قواعد المشاركه بالمكان لم تكن تسمح لهؤلاء بإبداء آرائهم و انتقاداتهم بشكل علنى فاحتفظوا بها لأنفسهم .. لهذا ليس من العدل التعامل معهم بطريقة "والله و انكشفتم و بانت حقيقتكم" ببساطه لأن هؤلاء حين وجدوا أن الإداره سمحت لعضوين من أعضائها بتبادل النقد و التجريح على الملأ -طبعا قبل معرفة معظم المتابعين لحقيقة الأمر- كان طبيعى يستفيدوا من نفس ال offer اللىّ ماحصلش قبل كده و يمارسوا نفس الحق و يصرّحوا بآرائهم التى لم يسمح لهم من قبل بالتصريح بها و مش ذنبهم خالص أنّهم لم يكونوا على علم بالموضوع أو طرف فى الكذبه / المزحه .. يعنى ليس من العدل التعامل معهم باعتبار أنّهم تعمّدوا إخفاء آراءهم ببساطه لأن هذا لم يكن أبدا قرارهم بل هو قرار إدارة المنتدى فى كيفية تسيير شئونه و تلقّى التعليقات على طريقتها فى العمل ..

و كل عام و أنتم بخير ..

وهذا حقه تماماً يا فيروز .. وحقك تتحدثي عما قرأتيه على العام

لكن لما تجيلك رسائل خاصة من أعضاء لا يكتبون بالمنتدى حتى ومسجلين بأسماء أخرى وما إلى ذلك وفيها من المنقي خيار وشيء أشبه بالتسخين أو تجار السلاح اللي بيلعبوا على الونجين ... على أساس إنها تأييد وتهييج ضد الطرف الأخر ..

وإحنا أساساً أقسم بالله لم نخطط لأي شيء أنا وسكوربيون ضد أي احد .. لإن لا شيء يستحق ذلك ..

وتجدي اللي كان عامل صديقك بالأمس ويتظاهر بالحب والمودة ينكشف على حقيقتة ويقولك الحجر الداير ووالله وإنكشفتوا على حقيقتكو ومش عارف كواليس إيه اللي بتدبر من وراها المؤامرات .. في يوم وليلة يا فيروز تنقلب الأراء ..

فرق كبير يا فيروز بين أن أُخفي أرائي ثم أبوح بها عند أول فرصة

وبين أن اكون حبوب ومحب وكلامي بينقط سُكر لحد يوم 28/3 .. وفجأة أنقلب إلى معارض يساري وحدوي تقدمي وأقود ثورة التغيير ..

مش كده ولا إيه ؟

اولا كلامك عن شماتة سيد كبريتة ةتحديدا غير صحيحة

لو شمت كان قالك تستاهل ادي اللي جرالك شوف جرالك ايه

اللي حصل بقى هو العكس

ممكن تاخد اسماء تسالها في الهاتف تقول ما قاله بالنص: لن اهاجمه في لحظة ضعفه

اقصد اللحظة اللي كان باين فيها او كنتوا مبينين فيها انك انت اللي فاضبلك زلطة وتطلع برة

ناس طول عمرها هاي وكلاس وبتقول انها الاكثر احتراما

فجأة الناس شافتهم ماسكين في خناق بعض ومبهدلين بعض

أكيد هيهتموا

رابط هذا التعليق

بشكل شخصى أعتقد مثل البعض أن الموضوع كان دعابه لا هى مضحكه ولا ظريفه .. و ليس واجبا علينا أن نضحك على نكته يعتبرها صاحبها مضحكه بينما قد يعتبرها المتلقّى على العكس تماما !! عادى يا جماعه مش كل الناس بتضحك على "عادل إمام" ولا كلّهم بيستظرفوا "محمد صبحى" ..

لكن ما أثار انتباهى هو الحديث عن انكشاف مواقف البعض و شماتتهم إلى آخر هذه التوصيفات ..

الحقيقه أن من لديه مشاعر سلبيه أو نقد للمنتدى أو طريقة إدارته لم يكن يتحرّى أن يخفى مشاعره أو يتظاهر بالحب بينما قلبه يكن الحقد أو البغضاء .. الموضوع ببساطه شديده هو أن قواعد المشاركه بالمكان لم تكن تسمح لهؤلاء بإبداء آرائهم و انتقاداتهم بشكل علنى فاحتفظوا بها لأنفسهم .. لهذا ليس من العدل التعامل معهم بطريقة "والله و انكشفتم و بانت حقيقتكم" ببساطه لأن هؤلاء حين وجدوا أن الإداره سمحت لعضوين من أعضائها بتبادل النقد و التجريح على الملأ -طبعا قبل معرفة معظم المتابعين لحقيقة الأمر- كان طبيعى يستفيدوا من نفس ال offer اللىّ ماحصلش قبل كده و يمارسوا نفس الحق و يصرّحوا بآرائهم التى لم يسمح لهم من قبل بالتصريح بها و مش ذنبهم خالص أنّهم لم يكونوا على علم بالموضوع أو طرف فى الكذبه / المزحه .. يعنى ليس من العدل التعامل معهم باعتبار أنّهم تعمّدوا إخفاء آراءهم

رابط هذا التعليق

انها الغربة يا أخي

انه الحنين لكل ما هو مصري

انه عرفانا بالجميل ووفاءا لاشخاص أعطوك من أوقاتهم الغالية والثمينة لكي يحلو لك مشكلتك

لن يسعني الكلام لكي أحصي ما بداخلي

عارفه يا بركة ..

انتى بتتكلمى بمشاعر ناس كتير قوى على فكره ..

كتير قوى بحس زيك ..

بحس جوا المحاورات انى جوه قلب مصر .. واخدانى فى حضنها ومدفيانى .. بحس بروح مصر في كل عضو هنا

فى خفة الدم المصريه .. فى الجدعنه .. فى كلامنا وذكرياتنا ووقفتنا جنب بعض ..

طب شفتى لما اتنشلت العصيدة ..قصدى الكصيده بتاعتى عملت ايه .؟؟؟ والله العظيم رحت داخله هنا

على طول افضفض معاكم .. ويااااااااااااااه حسيت انى وسط اخوانى بجد .. والله العظيم حسيت ان ورايا

مية ظهر وظهر ...

حقك علينا يا ستى يا احلى بركه .. هاتى راسك ابوسها كمان :unsure:

وسمعينا زغرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووطه حلوه امااااال :roseop:

ابريل حلو عليكى يا جميل :roseop:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

دعابة سخيفة و سمجة و لا تليق بمنتدي محترم

أعلن انسحابي من هذا المكان

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

للابد

انتم لسه معايا

ديه كدبة ابريل بتاعتي .... :lol:

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

السلام عليكم:

فغلا انا كنت منزعج لما حصل هذا الموقف الغريب وتابعته بكل صمت ....بل وكتبت موضوع بعنوان

لو ابوك اتخانق مع عمك تقف في صف مين؟؟؟

فقط لاني اعلم انه سيأتي يوم يتصالحو فيه ومن وقف في صف احدهم سيج حرجا في المشاركه امام الطرف الاخر....

وانزعجت اكثر لما علمت انها مزحه (.........) لم تفكروا في نتائجها كما فكرتم في حبكها....

ذكرني هذا الموقف(.........) بماتفعله الحكومه لالهاء الناس وشغلهم....او تحريك الماء الساكن ....او العبث بعقولهم ليثبتو لهم انهم مجرد دمي

او بما نفعله في بعض الاحيان بتمثيل شئ على اطفال العائله نضحك كثيرا وهم يبكون ...بدون اي اهتمام او احساس منا

اتخيل موقفي الان لو اني كنت ابديت سخطي على اسلوب الاستاذ سكوب والله سأشعر بالحرج ان ادخل هنا مره اخري

واريد من الاستاذ سكوب وس س ان يجاوبوني:

الا تجد في قلبك حتي ولو ذره زعل ممن وقف ضدك في هذا الموقف...

اؤكد لكم انكم ضحكتم واستمتعتم كثيرا ...ولكنكم فعلتم ذلك وحدكم

اخيرا الكذب كذب ........مهما كان غايته او اسلوبه

وعندي من كذب مره فبستطاعته الكذب كل مره وفي كل مناسبه

ارجو ان تتحملو اسلوبي فلقد اخذتم كفايتكم من الضحك

اللهم خذنا اليك منا .....وشغلنا بك عنا

رابط هذا التعليق

بجد أنا لسه مش مستوعب اللي بيحصل

لا انكر أن صدمتي بذلك الموضوع كانت قوية

عموما

أعبر لكم عن فائق إحترامي لكم

رباه إن لم اكن أهلا لبلوغ رحمتك *** فإن رحمتك أهلا لتبلغني

لأنها وسعت كلّ شيء

رابط هذا التعليق

السلام عليكم:

اعتقد ان المشكله التي حصلت بين الاساتذه س س وسكوربيون حصلت بالفعل .....

وان هذه القصه الشواكيش هي محاوله لحفظ ماء وجه المنتدي .......

وليس هناك فرق بين تأليف مشكله وتأليف حل للمشكله..... كله خداع وتزييف وتغييب للعقول

لماذا تملؤ المنتدي بالكذب ؟؟؟؟؟

لماذا تجعلونا في المستقبل نضع احتمالا بأن ما يحصل مجرد كذبه اخري ؟؟؟؟؟

اما زلتم تضحكون ام انتهيتم ؟؟؟؟

متي تنتهي كذبه ابريل؟؟؟

هل اللعبه مستمره طوال الشهر ؟؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم:

وليس هناك فرق بين تأليف مشكله وتأليف حل للمشكله..... كله خداع وتزييف وتغييب للعقول

وعليكم السلام

كل دا سوء نية؟ :lol:

عموما اخى العزيز راجع هذا الموضوع وقارن التواريخ ستجد انه كان يسير بالتوازى مع الخناقة لكن داخل أبواب الإدارة

ولا حول ولا قوة إلا بالله :lol:

وخلاص يا جماعة حقكوا على راسى انا كمان

كدا حقكوا بقى على خمس روس .. وماعدناش هانعمل كدا تانى

ومن هنا ورايح هابدأ مداخلاتى بأيها السيدات والسادة واختمها بتقبلوا وافر الاحترام والتقدير واكتب التايتل بتاعى

تم تعديل بواسطة عصام
إضافة

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

السلام عليكم:

استاذ عصام

ما قلته (ليس بالضروره ان اكون مقتنعا به) ولكنه نتيجه لما فعلتموه ....وهي ان( نصدق ونتخيل ونعتقد ونضرب اخماس في اسداس)

..ونقول في انفسنا

لا دول بيهزرو لا دول بيتكلمو جد انا مش عارف اذا كان الموضوع جد ولا هزار

الشك في كل ما يقال حصاد ما زرعتموه

وفعلا

لا حول ولا قوه الا بالله

كنا قبل هذه المزحه نضحك ونهزر بدون ايها السيدات والساده

ولم يكن احدنا اذا احب ان يهزر ان يأخذ اذن

ولكن استخدام اخرين للمزاح والاستخفاف بهم لم اعتده هنا

وتقبلو وافر الاحترام والتقدير

تم تعديل بواسطة السويفي

رابط هذا التعليق

معلش يا عزيزى الفاضل السويفي

صدقنى الموضوع هزار

مش أكتر

وانا عارف ان الحدث الواحد كل واحد فينا ممكن يتلقاه بطريقته

يعنى ممكن اللى يضحكنى

ما يضحكش حضرتك

عذرا مرة تانية

يعنى حتى لو معجبكش اللى حصل

ودة من حقك

فالناس الافاضل دول ماكانش في نيتهم أى حاجة الا الهزار والضحك

وماكانش فية أى حاجة زيادة عن كدة

معلش

امسحها فية انا كمان

لو يجوز وأتعشم ان يبقالى عندك خاطر

وتقبل منى خالص تحياتى

تم تعديل بواسطة حسام يوسف
رابط هذا التعليق

يا سادة...

كل الموضوع إنها كانت مزحة معاكم ، مش بيكم! بمعنى... إننا حبينا نهزّر معاكو شويّة كلنا مع بعض ، إدارة ومشرفين ، زي ما نكون أسرة واحدة أو شلة أصحاب ، كلنا بنلعب لعبة مع بعض ، وبدون حواجز!

مزحة كان آخرها ... هيييييييه ، عليكو واحد!

وبس!

زيها زي اللي يهزّر مع واحد صاحبه في البيسيين ، ويوقعه في الميّه!

أو واحد في رمضان بيهزر مع صاحبه ، و يحدف ساروخ بمب يفرقع تحت رجليه ويخضه!

أو زي ولد صغير مستخبي ورا الباب في الضلمة ، عشان مامته لما تدخل يقوللها "بخ"!

أو زي ما الكاميرا الخفية بتعمل مع الناس ، وساعات بتزوّدها حبتين عشان تشوف رد الفعل ، اللي أنا نفسي لو في الموقف هاشتمهم!

هزار ، يمكن كان سخيف شوية ، أو تقيل شوية في نظركم ، لكنه أولاً وأخيراً هزار!

هزار يمكن ترك انطباعات لدى الكثير منكم بتعسف الإدارة والأشاكيف الزرق ، حتى مع بعضهم... لكنه انتهى بعد أن تأكّد لكم إن الناس دول طبيعيين جداً ، وبيهزروا وبيعملوا مواقف وحركات في بعض ، ولا العيال الصغيّرة!

أنا شايف إن الحوار في باب الإدارة ، واللي اتفتح لكم تشوفوه ، وتضحكوا مع الإدارة وعلى حركات الإدارة ، كان دمّه خفيف ، و فيه من الود وخفة الدم ، ما يمكن أن يضفي البسمة على وجوهكم...

يمكن ده ما حصلش عند الكتير منكم ، وعشان كده كل المشرفين ، وانا كمان بنقول لكم (إحنا آسفين)!

لا داعي لتحميل الأمور فوق طاقتها ، وإعطائها أكثر مما تستحق ، إلا لو كنتم بتتلككوا للإدارة على غلطة (دا لو اعتبرنا القفشة بتاعت أبريل دي - من وجهة نظركو - غلطة).

كنت أتخيّل ردود الأفعال (يا اخواننا خضيتونا ، حرام عليكم) ، (بصراحة ... محبوكة ، يخرب بيت دماغكو دي) ، (منكم لله ، وقعتوا قلبنا) ، (إيه الهزار السخيف والماسخ ده؟) ، حاجات كده يعني!

لكن إن الموضوع يزيد عن كده ، ويدخل في مؤامرات ، وتلفيق ، وتلاعُب ، وكلام كتير مالوش أول من آخر... ما توقعتهاش الصراحة!

وأكرر ، لم يكن وارداً في الحسبان نهائياً حكاية إننا بنتلاعب بيكو دي خالص! أبداً...

اللي يحب يصدق ، أكون شاكر ، واللي مش مصدق ، هوّه حر بقى!

وللإدارة أقوللهم... إنتو الغلطانين... تاعبين نفسكوا ، وتأليف رواية وحدوتة ، وحبكة درامية ، وتليفونات دولي ، وناس قاعدين أدّام المونيتور لبعد نص الليل منتظرين سكوب يخلّص شغله عشان تنزّلوا الموضوع ، عشان تضحّكوا الناس!

وكسبتوا إيه في الآخر؟ سخرية ، وكراهية ، وسوء ظن من الزملاء ، وناس دخلت تصطاد في الميّه العكرة و (شوفتوا الناس دول وحشين ازاي؟ تعالوا عندنا ، إحنا عمرنا ما بنعمل كده زيهم!)

كنتوا اشتريتوا دماغكو ، ولا تعبتوا نفسيكو ، ولا كان حد قال لكو تلت التلاتة كام!

خلصت بقى!

فيجيب الدمع والماضي الجريح *** لم عدنا؟ ليت أنّا لم نعُد!

رابط هذا التعليق

لما قريت ابريل 2008

عرفت لية ناش كانت زعلانة كدة فى ابريل 2009

اه يا بطنى

مش قادر

م الضوحك

المشكلة انى بفكر فى ابريل 2010 يامين يعيش

هتتعمل ازاى دي؟

الموقف دلوقتى اصعب بكتير

والكل متحفز

بس بجد

الله يكرمكم

ضجكتونى ضحك ماضحكتوش من زمان

يخرب بيت شيطانكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم:

لماذا تملؤ المنتدي بالكذب ؟؟؟؟؟

لماذا تجعلونا في المستقبل نضع احتمالا بأن ما يحصل مجرد كذبه اخري ؟؟؟؟؟

اما زلتم تضحكون ام انتهيتم ؟؟؟؟

متي تنتهي كذبه ابريل؟؟؟

هل اللعبه مستمره طوال الشهر ؟؟

اتفهم تماما تماما ان تكون مزحة سمجة ودعابة رخمه وخفة دم لزجه ..الخ الخ من القاموس

وهو على فكره حق لك طبعا .

وعليه كفرد فى فريق الإشراف احب ان اعتذر لك على ماقد يكون ازعجك ..

ولكن صدقنى لا اتفهم بتاتا كيل الإتهامات الواسعة الذى ادرجته هنا ؟؟

عفوا هل انت تتحدث مع حدث تم توضيح انه مجرد "كدبة ابريل " ويوجد دليل دامغ على ذلك وانه يحدث هنا وحدث العام الماضى

ام تتحدث عن مجموعه كذابين متلاعبين أشرار وهم المشرفين الذين يظهر من كلامك انهم يمتهنون

تماما مهنه الكذب وليس الإشراف هنا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

اتفهم ان لا تتقبل الموقف .. واكرر هو حقك .. ولكن تلك الصفات التى اسقطتها انا لااقبلها على نفسي

ولا على اناس احترمهم جدا ودخلت مغارتهم كما كنا نمزح ونسميها وكما كنا نسميهم الأشاكيف

فوجدتهم افراد مثلنا .. متطوعون فى المكان بحب وانتماء لا محدود ومن واقع الحب الذى هنا نشأت

الفكره ان تكون مزحة هذا العام خناقه بين سكوب وس س ... كانت الفكره بريئة جدا ولم يكن المقصود منها

مؤامرة ولا تسلية فريق الإدارة الموقر والتلاعب لا بك ولا بسواك !!

عندما لا تستسيغ مزحه لا تلبسها ثوبا يخالف حقيقتها .. ولا تفقز على اتهامات تمس بها مصداقية الغير وشرفهم

وامانتهم فتظهرهم انهم متلاعبون !!!

لم اعرف فى حياتى اشخاص فى حجم الإحترام الذى يحمله هؤلاء الناس واقول كلماتى هذه بكل صدق واشهد الله بذلك ..

واختلاف وجهات نظرنا مهما امتدت وتوسعت المساحه بين اتفاقنا واختلافنا لم تجعلنى يوما اراهم فى ثوب غير ذلك

والا لما كنت وسطهم وافخر بذلك رغم الموضوع الذى فتحته عنى وعن تهامى لتقول انه "انضحك علينا والقدرة شربت !"

والإداره ضحكت علينا فتجاهلنا الرد عليه وما ترمى اليه ..

حاول ان تكون محايد فى احكامك وعادل فى قراءاتك للحدث والموقف ولا تغير ثوب الحقيقه لتجعل من تصرف كانت نيته

سليمه الى تصرف ينتهجه عفوا شلة كذابين كما تزعم يمتد كذبهم الى كل شيء والى تأليف ادله وهميه والقول وربما مازال الكذب مستمر !!!!!

و ................ ابريل سعيد على حضرتك :lol:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

س س شخص بحبه جدا....بعشق كتاباته ....وهو السبب الرئيسي في دخولي للمحاورات ولعالم المنتديات....

اعشق فعلا رجولته ومصريته ومجدعته.... وهو واحد من قلة قليلة اللي بيقول للاعور يا أعور وبكل جرأه

مثال أكثر من رائع للانسان الجدع الأصيييييل....واتحداه علني وامام الجميع يثبت ان رأيي فيه غير ذلك

سكروبيون..... تعارضت معه في مرات قليله...ولكني كرهت طريقة تعارضه معي.....وكرهتها بشده..... ولكني نسيتها بمرور الزمن وباشغالي وبزواجي وبعد ان تفتحت حياتي بقدوم ابنتي فيروز للدنيا وابهجتها .......

حدث ان تفاعلنا في موضوع الالغام بعد دعوه منه.....وذهبت وانا بردو كنت ناسي مهاجمته لي!!

وحدث ان تفاعل معي في موضوع مؤتمر القمه للمنتديات الاربعه...وبردو كنت ناسي كل حاجة!!

وحدث وحدث وحدث...وبردو كنت ناسي!!

لكن لما جت في س س بالظلم والبهتان والافتراء( لان ده التفسير المنطقي لو كان الموضوع حقيقه)....وحيث ان من الطبيعي ان س س بيكتب قصصه عن المشرفيين طول عمره ولا حدش زعل منه ولا خد على خاطره ولا مره واحده.......فكان من الطبيعي ان اصدق نوايا سكروبيون الخبيثه .....!!

وقتها فقط .....نسيت حوار الالغام...وامؤتمرات ..والسلامات....والوردات....وتذكرت المهاجمه......واللي اتحداك يا سكروبيون نفسك انك تجيب المداخله اللي كنت بتهاجمني فيها في الواحه.....اتحدااااك....تقدر تطلعلي فيها مسبه او شتيمه او افتراء او حتى اصغرها اهانه فيك رغم مهاجمتك ليا!!

انت هاجمتني لانك انتفضت من اجل صديقك دارويين (.................. )... هاجمتني بكل ما اوتيت من قوه......ورغم هذا وذاك لم ارد سوى بالحسنى ..بل واعتذرت لك ولمدام سلوى ....

وانا ايضا ...انتفضت لصديقي س س . وهاحمتك حين انكشف عنك القناع..ورددت لك الصاع صاعيين...وحتى وان كان في نهاية الامر الموضوع هو مزحة!!

والآن يا سادتي واناساتي سادتي.... بعد هذا الفاصل من التوضيح...من تجدونه ملاما ?! ...... وكيف تجدون التشابه المجازي بين الحالتين ..... ?!!..... وما رايكم فيما آلت اليه الامور ؟!

تلك الحقيقه بين ايديكم.....ولنترك لكم الحكم....... وانا راضي بما تحكمون...

والسلام عليكم ورحمة الله...وعلى من اتبع الهدى ...

يارب الرحمه..!!

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...