اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ربنا معاك يا استاز اهلي ويبعتلك الفيزا باسرع وقت ان شاء اللة قريب نسمع عنك كل خير

واضح ان انا كمان بمر بكبوة زى النادى الاهلى العريق

و ان شاء الله هفوق زى ما الاهلى العظيم هيفوق بكرة و يلسوع الزمالك ان شاء الله

الاهلى يمرض و لكن لا يموت

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

any one and every one who have viewed the data base, please pray for me

i have many problems professionally and socially , and i need to take a fast action

without visa i can not

please pray for me

i almost finished three months now

اللهم اكشف عنا وعنك اللهم والحزن ، ويسر لك يا بشمهندس

والظاهر ان كل المنتظرين بيمرو بنفس الظروف ،ربنا معاك

رابط هذا التعليق

بمناسبة أعياد الكريسمس ورأس السنة حبيت اقول خبر كويس بعد الصمت الرهيب ده

الحمد لله انا استلمت ورق الميديكال انهارده وده كان غريب جدا خصوصا الايام ده وتوقيت الاجازات بس والحمد لله

عقبال كل المنتظرين ان شاء الله

felicitations my friend

u have one of the longest medical periods

what is the date of the letter ?

i think 22 or 23 december

sorry for delay

thanks

it's 23 dec.

رابط هذا التعليق

مبروك يا بيبو باشا ........انا اسف على عدم المشاركه بس الصراحه و بأمانه الواحد تعب من الأنتظار للمديكال الى مش رادي يجي ده هنبدأ نعد في الشهر ال 11 و لا يوجد جديد!!!!!!!!!!!!! الواحد بجد اعصابه اتحرقت ادعوا ربنا يوفقنا و يجي المديكال و وراه الفيزا انشالله . الواحد حسباته كلها باظط

صمـــتي ليس جهلا بما حولي,ولكــن ما حولي لا يستحق الكلام

رابط هذا التعليق

الحمدلله حصلت على الفيزا النهارده اقبال الكل يوصله الطبى والفيزا ان شاء الله

وكل عام وانتم بخير وصحه والسنه الجايه تكون سعيده علينا ونتقابل فى كندا بامر الله

{بلى من أسلم وجهه لله وهو محسن فله أجره عند ربه ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون}

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

وكل عام وانتم بخير وصحه والسنه الجايه تكون سعيده علينا ونتقابل فى كندا بامر الله

الف مبروك يا astrophy على الفيزا و متشكرين ليك قوى على الخبر الحلو دة و عقبال لما نباركلك على سلامة الوصول ماتنساش تقول هتسافر امتى وعلى انهى شركة طيران و يا ريت اللة يخليك اذا عرفت تطمنا عليك من كيبيك ابقا طمنا

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا astrophy على الفيزا و متشكرين ليك قوى على الخبر الحلو دة و عقبال لما نباركلك على سلامة الوصول ماتنساش تقول هتسافر امتى وعلى انهى شركة طيران و يا ريت اللة يخليك اذا عرفت تطمنا عليك من كيبيك ابقا طمنا

الله يبارك فيك يامحمد واكيد بامر الله لما اسافر هعرفكم انا لسا هسافر السعوديه تانى انهى عقدى وان شاء الله احتمال السفر على الصيف

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

الف مبرووووووووووووووووووووووووك يا استروفى

و عقبالى يارب انا يدوب معدى الشهرين على البروسيسينج

اهى هانت فاضل عشرة شهور

و انت يا أهلى ايه الاخبار الدنيا بقت احسن طمنا عليك باشا ولا التعادل اثر تأثير سلبى عليك

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا استاذ استروفي على الفيزا ......... هل حضرتك مقدم من مكتب ابو ظبي ؟ هل ينفع استلم منهم الفيزا في مصر ؟ و كم شهر اخذوا الباسبور من حضرتك ؟ و شكرا :give_rose: و لي سؤال لحضرتك

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا استاذ استروفي على الفيزا: give_rose و لي سؤال لحضرتك ......... هل حضرتك مقدم من مكتب ابو ظبي ؟ هل ينفع استلم منهم الفيزا في مصر ؟ و كم شهر اخذوا الباسبور من حضرتك ؟ و شكرا

رابط هذا التعليق

الله يبارك فيك يابيبو وكل سنه وانت طيب اقبالك ان شاء الله

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا استاذ استروفي على الفيزا: give_rose و لي سؤال لحضرتك ......... هل حضرتك مقدم من مكتب ابو ظبي ؟ هل ينفع استلم منهم الفيزا في مصر ؟ و كم شهر اخذوا الباسبور من حضرتك ؟ و شكرا

ا

الله يبارك فيك انا كنت مقدم الفيدرال فى السفاره فى القاهره مش ابوظبى لو انت قدمت ابوظبى اعتقد هتسلم الفيزا من هناك

انا عملت الطبى يوم 29 /9/2010

ودفعت الاندينج يوم 30/9/2010

ولكن مسلمتش الجوازات لانى سافرت السعوديه اتصلوا بيا فى مصر وبعد مابعت ايميلات استفسر وطلبوا الجوازات لو انا مش محتاجها فى خلال اسبوع او 10 ايام

نزلت مصر وسلمتها

ربنا يوفقك وكل سنه وانت طيب

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

ا

الله يبارك فيك انا كنت مقدم الفيدرال فى السفاره فى القاهره مش ابوظبى لو انت قدمت ابوظبى اعتقد هتسلم الفيزا من هناك

انا عملت الطبى يوم 29 /9/2010

ودفعت الاندينج يوم 30/9/2010

ولكن مسلمتش الجوازات لانى سافرت السعوديه اتصلوا بيا فى مصر وبعد مابعت ايميلات استفسر وطلبوا الجوازات لو انا مش محتاجها فى خلال اسبوع او 10 ايام

نزلت مصر وسلمتها

ربنا يوفقك وكل سنه وانت طيب

شكرا للرد استاذ استروفي يا رب تكمل مشوار الهجرة علي خير و يسهل لك الامر في كندا باذن الله ........ :give_rose: :give_rose: :give_rose:

رابط هذا التعليق

سؤال عاجل

لو سمحتم انا اختى مقدمة كيبك و كانت نجحت فى المقابلة فى الميشن اللى فات فى شهر نوفمبر 2010 - ومن اسبوع او عشر ايام قدمت ملفها فيدرال

والملف فيه كل الاوراق والشيك طبعا - وبعد ما سلمته للموظفة هناك مشيت - بدون ما تستلم اى فايل نمبر

وانا قلقانة جدا - هل لازم تستلم الفايل نمبر فى نفس اليوم

انا قلقانة جدا

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

حتستلم رقم الملف بالبريد بعد التشييك على الاوراق والتأكد من عدم نقصان اي ورقة في حالة النقصان سوف يرسلو لتزويدهم بالورقة مع رقم الهجرة وانك دخلتي بروسس

رابط هذا التعليق

سؤال عاجل

لو سمحتم انا اختى مقدمة كيبك و كانت نجحت فى المقابلة فى الميشن اللى فات فى شهر نوفمبر 2010 - ومن اسبوع او عشر ايام قدمت ملفها فيدرال

والملف فيه كل الاوراق والشيك طبعا - وبعد ما سلمته للموظفة هناك مشيت - بدون ما تستلم اى فايل نمبر

انا قلقانة جدا

الف مبروك يا اغابى لاختك وتقديمها للفيدرال باذن اللة الفايل نمبر يجيلها بسرعة وعقبال لما نباركلك على النجاح فى الايلتس وابقى ادعيلنا احناكمان نحصل اختك عن قريب لحسن الواحد زهق خلاص

رابط هذا التعليق

سؤال عاجل

انا قلقانة جدا

الف مبروك يا اغابى لاختك وتقديمها للفيدرال باذن اللة الفايل نمبر يجيلها بسرعة وعقبال لما نباركلك على النجاح فى الايلتس وابقى ادعيلنا احناكمان نحصل اختك عن قريب لحسن الواحد زهق خلاص

Rabena ma3a el gameee3 isa

I know from some friends that the immigration with fedreal procedure including the ILETS score ,is very difficicult and they face many problems in thier way.

a friend told me that it is not enough to complete the points and complete your file

because there is a system of KOTA, or some sort of random selection at the end.

That makes me believe that the only way is QUEBEC

if i am not quebecois, i will hope to be

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...