اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابشرو مقابلات كيبك الجديدة مارس 2009

Recommended Posts

ياريت كمان معادلة بكالريوس الزراعة واسم الاوردو و الايميل اللى بنراسلهم عليه

شكراااااااااااااااااااا.........................جزاكم الله خير

رابط هذا التعليق

:lol:

بالمرة كمان بكالوريوس الخدمة الاجتماعية العجيب فى مصر مثل بيقول لو عاوز تبقى انسان مالوش داعى ابقى اخصائى اجتماعى لكن فى كيبيك من المؤهلات المحترمة

رابط هذا التعليق

ياجماعة الخير

أرجو الافادة : اذا كانت مقابلتى فى سوريا وعندنا طفلة رضيعة عمرها 7 شهور يعنى لا يمكن تركها بالكويت

حيث اقامتنا الحالية فلازم ناخدها معانا . اذا حد مر بالتجربة دى او يعرف حد مر بيها او عنده حل

الله يخليكم ما يبخلش به - أنا عايز بس أدبر حد يقعد بيها ( فى الفندق - فى الدير ..... الخ) لحد ما نخلص المقابلة أنا وأمها.

فى انتظار ردودكم المفيدة كما تعودناكم

وشكراً

رابط هذا التعليق

ياجماعة الخير

أرجو الافادة : اذا كانت مقابلتى فى سوريا وعندنا طفلة رضيعة عمرها 7 شهور يعنى لا يمكن تركها بالكويت

حيث اقامتنا الحالية فلازم ناخدها معانا . اذا حد مر بالتجربة دى او يعرف حد مر بيها او عنده حل

الله يخليكم ما يبخلش به - أنا عايز بس أدبر حد يقعد بيها ( فى الفندق - فى الدير ..... الخ) لحد ما نخلص المقابلة أنا وأمها.

وشكراً

بص يا سيدي حمودي تقريبا مر بنفس الموقف وكان في واحده جابها عشان ابنه كان فالسن ده يتهيقلي

رابط هذا التعليق

فعلا زى ما قال فايزر حمودى مر بنفس التجربة دى

ولما نزل سوريا سال وناس دلوة على واحدة قعدت مع البيبى لغاية مخلص

ولكن انا من وجهة نظرى ان دة مش حل كويس قوى وكنت معارضاة ساعتها

لانها واحدة غير معروفة ومش مضمون تعمل اية مع البيبى

عموما فكر شوية وممكن يكون فى حل تانى افضل يعنى تسيبها مع اى حد من اهلكم حتى لو هاتضطر تنزل مصر الاول

الضنى غالى بردو ولا اية؟

او تسال لو ممكن تاخد حد من افراد اسرتك او صحابكم معاكم سوريا يعد بيها

وربنا يدلك على الصح ويوفئكم

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

ياجماعة الخير

وشكراً

انا كنت فى سوريا وكان فى ناس بيسيبو اولادهم فى حضانة الدير وهم اهتمامهم ورعايتهم ونضافتهم لا توصف وشكراااااااااااااا

رابط هذا التعليق

اللى عايز مدرسين من المركز الثقافى الفرنسى

دول بيدرسوا الدلف وال T EF

رقم موبيل مدام فاتن مدرسة فى المركز الثقافى الفرنسى

127099800

صاروخ الفرنساوى و مدرس الدلف فى المركز الثقافى الفرنسى مسيو رامى

0127736743

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

ياجماعة الخير

وشكراً

انا انصحك ولو فى موقفك اتصل بحبيب السواق او دير سوريا واسالهم احسن

= تليفون دير سوريا للمسحيين والمسلمين ودة ارخص واضمن مكاان0000 والحجز من مصر او مع حبيب السواق

تليفونة فى سوريا 00963114723377

= نمر حبيب السواق وتتفق معاة من مصرينتظرك فى المطار

دى فى سوريا 00963944352150

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

انا راى من راى استاذ جو فعلا

الدير نظيف جدا وفى كمان حضانة هناك ونظيفة جدا يعنى ممكن تسبيه فيها وهى ساعة مش اكتر وكمان هناك اكيد هتلاقى

اسر كتير فى الدير رايحين للمقابلة اكيد هتتعرفوا عليهم وممكن تسبيه معاهم فى الدير

فى اسرة معانا كان معاها طفل عنده 3 شهور وميعادهم كان الساعة 8.30 وتركوه مع اسرة تانية مقابلتهم تانى يوم

متقلقش خالص ان شاء الله لما تروح وتشوف الوضع هتطمن

ويارب بالنجاح والتوفيق

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فين اهل الخير. الناس سالت عن المعادلات مفيش حد عبرهم

فين اهل الخير معادلة تربية انجليزى ..........التمريض .........الخدمة الاجتماعية

الزراعة.........................................

رابط هذا التعليق

حد يعرف يا جماعة معادلة خريج تربية انجليزي ؟؟؟؟

معادلة تربية انجليزي لله يا جماعة

Then they cried out to the LORD in their trouble, and He delivered them out of their distresses. (Ps. 107: 6)

رابط هذا التعليق

ياجماعة الخير

وشكراً

انا انصحك ولو فى موقفك اتصل بحبيب السواق او دير سوريا واسالهم احسن

= تليفون دير سوريا للمسحيين والمسلمين ودة ارخص واضمن مكاان0000 والحجز من مصر او مع حبيب السواق

تليفونة فى سوريا 00963114723377

= نمر حبيب السواق وتتفق معاة من مصرينتظرك فى المطار

دى فى سوريا 00963944352150

المشكلة دي واجهتني برضو لان ابني عنده شهرين ونص و فكرت ان ممكن اتلدير يكون فيه حضانة وكلمتهم وطلع فعلا عنهدهم حضانة وقالو لي ممكن اجيب ابني معايا ويقعد معاهم وقت المقابلة... بس حماتي كانت عندنا في دبي فسبنا الولد معاها.

كلم الدير وإسألهم واعتقد محلولة إن شاء الله وبالتوفيق

رابط هذا التعليق

يا جماعة محدش يعرف موقع يكون فيها الشهادت والوظايف اللى ليها معادلات هناك

لا تفكر فى ألامر كثيراً و كن مطمئن جداُ جداُ ودع الأمر لمن بيده الأمر

رابط هذا التعليق

حد يعرف يا جماعة اية حكاية القانون الجديد اللى نزل يوم 17 / 12 يا ريت لو حد عارف اى اخبار يطمنا ِ

اخبارك اية يا جو

هو كل شهر هينزل قانون جديد

دة غير قانون 14/10

يا ريت حد يطمنا

(ليستجيب لك الرب فى يوم الضيق ليرفعك اسم اله يعقوب)

مزمور 1:20

رابط هذا التعليق

ممكن اسال سؤال علي سبيل المعرفة , هل ممكن واحد شغال في القاهرة يؤجل المقابلة حتي لو المقابلة كانت في القاهرة ؟؟؟ ولا هتبقي حركة ( قرعة ) smk:

السؤال التاني , هل سمعتوا عن حد بعت يؤجل و رفضوا لة التأجيل ؟؟؟

شكراا

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

ممكن اسال سؤال علي سبيل المعرفة , هل ممكن واحد شغال في القاهرة يؤجل المقابلة حتي لو المقابلة كانت في القاهرة ؟؟؟ ولا هتبقي حركة ( قرعة ) :lol:

السؤال التاني , هل سمعتوا عن حد بعت يؤجل و رفضوا لة التأجيل ؟؟؟

شكراا

يا روك باشا إيه علاقة التأجيل بالمكان ؟ , الواحد ممكن يأجل لسبب غير المكان مثلاً بسبب الشغل أو لاقدر الله مرض ما وبالتالي تكون في القاهرة والمقابلة فيها كمان بس ظروفك اللي ذكرتها لاتسمح يبقي إيه المانع ؟ وكمان أنت رسمي ليك تأجيل مسبب مرة واحدة , بالعقل كده أنا مش شايف فيها حاجة غريبة

ولنفرض أن واحد عايش في القاهرة وشغله بعته في مأمورية خارج القاهرة لمدة أسبوع مثلاً وكان ذلك يوافق تاريخ مقابلته يبقي إيه الحل ؟ هل يفقد عمله علشان يعمل مقابلة يا عالم هيقبل فيها ولا لأ؟

تحياتي

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...