اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابشرو مقابلات كيبك الجديدة مارس 2009

Recommended Posts

تعيش يا دكتور حسام ............متشكرة على دعوتك ............وربنا يكملك على خير انت كمان

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

شكرا يا دكتور حسام بس فى الاول احنا عاوزيين نقسم نفسنا بحيث المحاسب والصيدلى والطبيب والمهندس والمدرس والباقى على حسب التخصص عشان نقدر نخدم بعض فى موضوع المعادله او الدراسه للمزاوله المهنه فى كبيبك

!!!!!! Ouvrent toujours leurs portes à ceux qui ont souffert !!!!!

.

رابط هذا التعليق

صحيح يا جماعة ممكن الواحد يدرس هناك اى مجال غير اللى هو درسه فى مصر

حاجة يكون هو بيحبها

لا تفكر فى ألامر كثيراً و كن مطمئن جداُ جداُ ودع الأمر لمن بيده الأمر

رابط هذا التعليق

شكرا يا دكتور حسام بس فى الاول احنا عاوزيين نقسم نفسنا بحيث المحاسب والصيدلى والطبيب والمهندس والمدرس والباقى على حسب التخصص عشان نقدر نخدم بعض فى موضوع المعادله او الدراسه للمزاوله المهنه فى كبيبك

مساء الفل يابو اللا فاليف وربنا انت راجل سكره زى حالاتى كده________________فكرتك زى الفل ويالله كل واحد يطلع اللى عنده ويزعق بعلو حسه انا عندى معلووووووووووووومه

رسالتك امبارح وصلت ياعم الحاج ولما قلتله لافى بيقولك كل سنه وانت طيب بس هو مكسوف يكلمك -_- -_- مات على نفسه من الضحك وبعدين الشبكه وقعت عنده .........تقريبا حد سرق الكابل وباعه الكيلو بخمسين قرش :rolleyes: :roseop: :roseop: :lol:

منور ياعم الحاج

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

صحيح يا جماعة ممكن الواحد يدرس هناك اى مجال غير اللى هو درسه فى مصر

حاجة يكون هو بيحبها

ممكن جدا يا عم ماتيوس براحتك بس كله بحسابه انت عارف___________________انا عن نفسى مجهز صندوق الورنيش والجلابيه المقطعه واهو الواحد يقلب عيشه منتا عارف الايد البطاله....... :rolleyes: :roseop: :roseop:

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

تعيش يا استاذ نصار ..........دعواتك

انا مش بحاول افكر اصلا ولا انتظر تيجى على مهلها ...........علشان انا لو قررت افكر واقلق مصر كلها هاتحس بقلقى و80 مليون يصابوا بلقلق ويبقوا ضحيتى ههههههههههههههههههههههه

بلاش ارجوكي تقلقي انا مجرب قلقك

وان شاء الله يبعتولك الفيزا من غير الميديكال حرصا علي صحه المواطنين

:rolleyes:

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

حمد الله على السلامه يا استاذ نصار وانا بقول المنتدى منور ليه

ده انت اللي منور

و انت عارف انا مبيأخرنيش عنكم غير الشديد القوي

l'important dans la vie

لالالا

وانا بعرف اصد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

المنتدى نور بوجودكم يا جماعة

الف مبروووووووووووووووووووك أ/نصار على الميدكال

وعقبال كل المنتظرين

الف شكر علي التهنئه

ويارب كل الموجودين معانا

l'important dans la vie

لالالا

وانا بعرف اصد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

وحمدالله ع السلامة يا نصار باشا

الله يسلمك يا ابو الذوق والاخلاق

l'important dans la vie

لالالا

وانا بعرف اصد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

حمد الله على السلامه يا استاذ نصار وانا بقول المنتدى منور ليه

ده انت اللي منور

و انت عارف انا مبيأخرنيش عنكم غير الشديد القوي

الف مبروك يا ريس وربنا يعديهالك على خير

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا ريس وربنا يعديهالك على خير

آمين يارب

لينا ولكل الحاضرين

وشكرا علي التهنئه

نصّار :rolleyes:

l'important dans la vie

لالالا

وانا بعرف اصد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

المنتدى نور بوجودكم يا جماعة

الف مبروووووووووووووووووووك أ/نصار على الميدكال

وعقبال كل المنتظرين

الف شكر علي التهنئه

ويارب كل الموجودين معانا

وقد عقد مسيو جان شارية اجتماعا هاما للحكومة لبحث اجراءات وصول زعيم الجالية المصرية فى كيبيك --و تناول الاجتماع تداعيات وصول المديكال للزعيم وقرب وصولة للاراضى الكيبيكاوية

الاستاذ الفاضل نصار -- افتقدناك بشدة خلال الايام الماضية -- وسنفتقدك كثيرا خلال الايام القادمة -- على امل ان نلتقى مجددا فى كيبيك ( فاهم كيبيك ) :rolleyes: :roseop:

الف مبروك

لا حول ولا قوة الا بالله سبحان الله والحمد لله

رابط هذا التعليق

يا جماعة انا تاية

انا كنت مقدم فيدرال و جالى الفايل نمبر

بس ليا واحد صاحبى مقدم كيبك و نجح فى الانترفيو هو كان مقدم مع محامى فى كندا صاحب عمة فى كندا بس انا مش شايف لية لزمة اوى المحامى بعد لما لقيت المنتدى دة

انا عايز احول كيبك دلوقتى بس مش عارف احسب درجاتى

انا بكالوريوس تجارة انجليزى محاسبة

شغال سنة محاسب (بس طبعا مكنش متامن عليا

سنة تللر و متامن عليا فى بنك

و سنة و 3 شهور لحد دلوقتى فى ائتمان بنك حكومى

واخد لحد لفل 3 فى المركز الثقافى الفرنسى و هكمل بالاضافة انى فى ثانوية عامة جايب 49 من 50 فى الفرنساوى

و اعزب

و الانجليزى جيد جدا

ممكن تساعدونى و تحسبولى الدرجات لانى بجد تاية فى موضوع كيبك و اسال اى حد يقلى كلام مختلف

ممكن نعرف سن حضرتك

علشان لسن من 18 :35 سنة = 16

السن من 36سنة = 14

و عدد سنيني الخبرة كلها علي بعض كام سنة علشان نحسب صح

شهادة الثانوية العامة =2

بكالوريوس كلية = 10

سنة و 3 شهور=4

هنقول الفرنساوى لغاية المستوى الثالث = 6 درجات لثلاث مستيات بالاضافة 2 درجة للثانوية العامة يبقي المجموع 8 من 16 درجة

الانجليزى = 4 من 6 درجات

الضمان المالى = 1

ويوجد 6 درجات للتكيف

مع اعتبار درجات اللغه قابلة للزيادة حسب المستوى و ده راجع للمقابلة يعني متكتبش مستوي عالي جدا خليك دايما بين المستوي 7 و 8

استاذة ايمان

كنت وستكونى دوما مصدر المساعدة للكل -- ولا استطيع رد جزء من جمايلك علينا

زعيم شلة سوريا 11-2009

رابط هذا التعليق

شكرا جزيلا علي اهتمامك يا دكتور ابو سمرة ونصيحتك الغالية محل تقدير وسأعمل بها ان شاء الله اما موضوع الاهمال اللي كنت ناوية علية فكانت وزت شيطان وراحت لحالها وبخصوص التأجيل انا بعثت لهم ايميل بالفعل وشرحت لهم ظروفي وردوا عليا مشكورين بعدها ب6 ساعات وقالولي مدام > احنا هنستدعيكي في مكتب القاهرة في شهر مارس وعندي ملاحظتين الاولي ان مكان الانترفيو الاول كان في سوريا ولما طلبت التأجيل غيروه الي القاهرة الملاحظة التانية انهم بيقولوا في مارس كدة وخلاص من غير تحديد اليوم فيا تري المفروض اسكت وهما هيبعتوا تاني ولاا استفسر عن تاريخ المقابلة هي يوم كام بالظبط :rolleyes:

كويس انهم ردو عليكى بالميل وبدون طلب اى مستند......الناس دى عندها اصرار رهيب انك تروحى كنده بسرعه(حظووووظ) :roseop: :roseop: :lol: -_-

بالنسبه للملحوظه الاولى ان المقابله فى القاهره عادى لو انتى عاوز تغيرى المكان اطلبى منهم بالميل ولو فيه امكانيه مش هيتاخرو ولو انى شايف انه مناسب جدا ليكى عشان السفر والتكلفه كمان

اما بالنسبه للتانيه فلازم تبعتى تتأكدى منهم من ميعاد المقابله بالضبط وقوليلهم عشان ارتب نفسى وكده لانى فى السعوديه

وكويس انهم مخلوهاش تانى يوم.......الناس دى بقت غريبه جدا -_- :lol:

ربنا يوفقك

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

انا كان عندى موضوع جميل خاص بكل اللى موجودين فى المنتدى ووخاصه اللى حصلوا على CSQوهو ازاى استغل وقتى للغايه لما يجى الميدكال انا فكرت ولاقيت مافيش احسن من اننا نذاكر يعنى بالنسبه للصيدله يبدوا يرفعوا كتب المعادله على المنتدى هنا عشان يخدوا فكره عنها وكمان الاطباء وكمان المحاسبيين لان بالنسبه للمحسبيين ليهم بردوا امتحان عشان مزاوله المهنه يعنى بالمعنى اصح اننا نستغل الوقت للغايه لما يجى الميدكال عشان منحسش بالملل وكمان عشان يكون عندنا فكره عن المعادله وكيفيه مزاوله المهنه فى كبيبك قبل ما نسافر واللى عند اى راى تانى او موضع بديل يتشارك معانا والشكر للجميع

حاج لافى -- فكرة كويسة بس مش ح تنفع مع المحاسبين لية ؟

لان قبل المعادلة لازم يكون عندك معرفة كويسة باللغة الفرنسية (هناك اختبار للغة قبل البدء فى المعادلة )

ثانيا هناك كورس متخصص عن طريق مكتب مك لابد من الحصول علية قبل البدء فى المعادلة ايضا

و انا عن نفسى لو شفت دلوقتى كتاب محاسبة بالفرنساوى ح يجيلى شلل رعاش -- يبقى من الافضل ان انا اللى اعملة احافظ و اطور اللغة الفرنسية قدر الامكان

لان دى ح تخلينى اخش على مستوى كويس فى كورسات الفرنساوى هناك و اسرع عملية البدء فى المعادلة -- لكن من الصعب ان اذاكر معادلة بالفرنساوى من الان

لان بمستواى الان فى الفرنساوى ممكن اصرف نظر عن المعادلة

لكن اعتقد ان ممكن فقط مع الصيادلة

رابط هذا التعليق

الف مليون تريليون تزيليون مبروك استاذ نصار .. -_- ..وعقبال الفيز واللاندينج كمان ... وعقبال الفيز لمدام بولا .. :roseop: والميدكال لجيسيكا ولحمودي . :roseop: ..ولي طبعا...وكل المستنين ...بقا كده يا عمدة الكيبيكوه ...تغيب تغيب ..وترجع بالميدكال . -_- .وانا اللي قلت لما غبت ..الظاهر جالك الميدكال وماعدتش شايف حد قدامك . :lol: .اتاري جت الطوبة بالمعطوبة وطلع كلامي صحيح . wst:: .طبعا من ناحية انو جالك الميدكال .. :lol: بس انت دايما شايفنا ومعانا . :wub: .ودلوقتي مستنينك تنور التوبيك بتاعك .. :rolleyes: اصل في اسئلة كتير عايزة جواباتك ....الله يعدي الميدكال على خير وتفرحنا إن شاء الله بالفيز ...آآآمين يارب العالمين .. :lol:

رابط هذا التعليق

الف مليون مبروووووووك لأخويا وحبيبي الفاضل الاستاذ نصار

عقبال الفيزا واللاندنج والنجاح الباهر يارب

الشكر متواصل للاخ الفاضل ابوسمرة ... علي مساعدتنا كلنا بالنصائح الغالية .. واتمنالك كل خير وعقبال المديكال واللاندنج والنجاح هناك دايما ان شاء الله ...

وبالنسبة لموضوع الاخت منال ... الحمد الله انها جات علي قد كدة ... حاولي بقي تحضري نفسك للمقابلة بكل قوة وحماس ... اهم حاجة التركيز علي اللغة الفرنسية مليون في المية ...

تحياتي للجميع ...

رابط هذا التعليق

أيه ياجماعة فين الناس الحلوه بتاعت المنتدى ا/ نصار و لافى و مدام جيسكا و مونتريال الكس

أنا أهو

بييييييييييييييييييييييييييييييييب :rolleyes:

حمدا الله على سلامتك يا استاذ نصار نورت المنتدى

و مليون مبروك على الميدكال و عقبال الفيزا

وعقبال ا سيد و مدام جيسكا وا م مازن و حمودى و ك اللى مستنى يا رب

(ليستجيب لك الرب فى يوم الضيق ليرفعك اسم اله يعقوب)

مزمور 1:20

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...