اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابشرو مقابلات كيبك الجديدة مارس 2009

Recommended Posts

انسحاب مونتريال اليكس من المحاورات

الاستاذ الدكتور / محمد التهامى

شكرا لسيادتكم على غلق اى موضوع اقوم بفتحة حتى و لو كان هادفا -- فلم يكن قصدى هو فتح موضوع جديد ولكن مجرد اثبات للجميع وجود خلل واضح فى ادارة المنتدى -- فعند فتح موضوع جديد لا انتظر ردود و مشاركات ولكن انتظر وقت اغلاقك للموضوع -- تقوم انت بحذف مشاركات للاعضاء منعا للشخصنة وتقوم انت بذلك

ودعنى ابلغ سيادتكم بأن هناك اربعة اعضاء فى المنتدى معترضين على اسلوب ادارتك للمنتدى -- وتم ابلاغ الاستاذ نصار على الخاص بذلك

وسبق ان انسحب الكثيرين من المنتدى بسبب ذلك - دون ذكر اسماء

و اعتقد ان الاستاذ نصار والاستاذ حمودى يعرفون مونتريال اليكس جيدا من خلال مقابلتى بالاسكندرية -- وقد سجلت اعتراضى على اسلوب ادارتك للمنتدى

انسحب لانى اعتقد انى اسبب لك مضايقة من خلال وجودى ( ولا اعرف السبب ) -- انسحب قبل ان يتوجة لى انذار -- ف انا احب اللعب النظيف

شكرا

لم يكن قصدك فتح موضوع جديد؟ لكن مجرد إثبات وجود خلل واضح في إدارة المنتدى؟!

نقدر نعتبره كان بالونة اختبار مثلاً؟ عموماً الاختبار نجح ، و وصل لجميع أعضاء الإدارة تقرير يطلب إغلاق الموضوع من أحد الاعضاء بالفعل!

وكوننا قلناها مراراً وتكراراً إننا لا نرحب بفتح مواضيع لا تسمن ولا تغني من جوع ، بعد أن وصلت مواضيع المنتدى - بعد حذف الكثير منها ، فوق الـ 200 موضوع - إلى 761 موضوع ، لا أعتقد أن هناك من يملك الوقت لقراءتهم كلهم!

تقدر تراجع حضرتك آخر موضوع... نعم ، آخر موضوع في آخر صفحة في المنتدى! جوهرة تم دفنها تحت مواضيع لا تفيد أحداً!

بكل بساطة كان من الأسهل مخاطبة أي عضو آخر من فريق الإشراف ، ولا داعي إطلاقاً لإبلاغ الأستاذ نصّار لا على الخاص ولا على العام. أعضاء الإدارة معروفون ، ولو كان هناك إجماع على سوء إدارتي للباب ، فيسعدني التنازل عن الإدارة تماماً ، وليتم تعيين من يَسْعَد بإدارة الباب... وخللي الدنيا تهيص!

وعندما نعلنها أكتر من مرة أننا لا نرحب بمواضيع غير مفيدة في الباب ، ولا تعدو أن تكون تكراراً سبق وقيل في أكثر من مكان... وعندما تعلنها أنت أنك (كنت بتعملها اختبار للإدارة)...

فقد تأكد لي أن إغلاق الموضوع كان الاختيار الصائب.

أما قرارك أو قرار أي عضو آخر بالانسحاب من المنتدى ، فهو قرار شخصي لا ناقة لي فيه ولا جمل. بل ويمكن بكل سهولة مخاطبة الإدارة ، وطلب حذف العضوية ، ولن تستغرق أكثر من ثواني.

تمنياتي بالاستمتاع باللعب النظيف.

وحدو الله يا جدعان ايه اللى حصل لكل ده يعنى......

العمليه بسيطه المنتدى معرفه خير وكله بيستفيد منه ومش مستاهله اننا نعرف بعض عن طريقه عشان نشيل من بعض ونخاصم بعض وتبقى فى ميزان سيئاتنا والعياذ بالله

ربنا يصلح احوالنا ويهدى نفوسنا اجمعين......الاخ تهامى محترم وكذلك الاخ مونتريال وكل اعضاء المنتدى

ربنا يوفق الجميع ونرجو عوده المياه لمجاريها يا جدعان

ربنا يصلح الاحوال ......اللهم امين

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

مشكله كل الناس الجداد انها متعرفش ان باب كندا مغضوب عليه من ملاك المنتدى وادارته - قبل ما يكون لباب كندا مسئول خاص .ووجود الدكتور محمد كمشرف ساعد علي استمرار الباب الي الان بعد تعينه مشرف

كل الجداد ميعرفوش ان الباب ده معرض للغلق تماما في اي لحظه بسبب الفوضي التي تحدث احيانا

رجاء من كل الاعضاء الجداد الي محضرتش احداث 2008 تساعد الدكتور محمد في الحفاظ على بقاء الباب والا هنصحى يوم الصبح مش هنلاقيه

ولا واحد فينا ليه حاجه عند الاداره ولا الاداره مديونه له بحاجه

هذا المكان بيت خاص ملك صاحب المنتدي والمشرفين يقومون باعمال اشراف تطوعيه للحفاظ علي مستوي الحوار في المكان.

وازيد علي ذلك ان التسجيل كان يتم في ثواني زمان واعتقد بسبب باب كندا تم عمل اجراءات وغيره

رجاء يا جماعه تفهم الوضع الخاص لهذا الباب ولا تكونوا سبب في غلقه ومره اخرى لكل اعضاء المنتدى ومنهم انا مثل ما قيل لي قبل ذلك

take it or leave it

رابط هذا التعليق

السلام على من اتبع الهدى ولاحول ولا قوة الا بالله ..المنتدى ده اتعمل علشان يجمعنا احنا المصريين مش يفرقنا كلنا عارفين ان د التهامى واستاد مونترياليكس الاثنين من اكتر الناس احتراما فى المنتدى وعارفين ان هم الاتنين عاوزين يفيدوا الناس بس كل واحد بالطريقه اللى هو شايف انها صح ...احنا كلنا بشر وطبيعى اننا مختلفين ..يعنى الموضوع يا جماعه ابسط من كل ده احنا بنفرح لما نعرف ان فيه اخوه وموده بين كل اعضاء المنتدى ..ونفسنا ان المنتدى يجمع الناس مش يفرقها ولسه بنقول رابطة للمصريين فى كندا ولسه بتقولوا يا هادى مش عاوزيين حد يغيب عن المنتدى والله يعين د التهامى على المتابعه والمسئوليه اللى قبلها ...بس انا ممكن اطلب منكم تنسوا الخلاف البسيط ده ..وافتكروا بس ان كل واحد فيكم بيشارك اوبيشرف علشان بيخدم الناس حبا فى عمل الخير يبقى ليه نسمح للشيطان انه يتدخل ما بينا ...يا ترى مين فيكم الاكثر تسامحا مين اللى ح يبدأ بالسلام

ربنا يبارك فيكم ويبعد عنكم الشيطان :P

رابط هذا التعليق

الاخ المحترم صيدلي كندي بما اني لسة طالعة طازة من زنقة فتح الملف فأنا مقدرة حالتك النفسية جدا في الوقت الحالي وسوف اجيب مما اثق فيه فقط اولا بالنسبة لموضوع الشهادة البنكية فهي مش مطلوبة منك الان وان كان وجودها افضل كتعزيز لموقفك ولكن عدم وجودها لا يفسد للود قضية بينك وبين السفارةوعلشان اخلص زمتي هقولك اني ارفقتها بالملف ثانيا احسن طريقة لارسال ملفك طبعا فيدكس وعندك طريقتين اما تتصل بالدليل في مصر اللي هي الاتصالات المصرية وسيعطونك علي الاقل ثلاثة نمر تليفون او تتصل مباشرة بمايكل وتطلب تقابله في وسط في رمسيس وهو بالمناسبة موظف في فيدكس وهيفيدك لأنه محترف ارسال ملفات الي مكتب سوريا ويعرف طريقة ترتيب الاوراق بالملف وتليفونه هو0123593586 اما بالنسبة لموضوع شهادات الخبرة فقد افتي من قال لا اعلم مع تمنياتي لك بالتوفيق :P

رابط هذا التعليق

سلام الله عليكم جميعا انا عضوة اعتبر جديدة لي معكم 4شهور فقط وان كنت زائرة للمنتدي منذ عام تقريبا واحب اقول اني مش مسجلة في اي منتدي تاني غير المحاورات ولي مداخلة صغيرة ان كنتم تسمحون بها او ملحوظة طريفة ان جاز الامر الا وهي اننا كلنا يجمعنا هدف واحد وارادة واحدة وامل واحد ايضا فماذا تحتاج اي طائفة اومجموعة اكثر من ذلك لتخوض حربا ويكون النصر لها وتذكروا الحكمة القائلة الاتحاد قوة وهذا مانملكه او بالاصح رأس مالنا نحن نشترك جميعا في هدف واحد وهو هدف ليس بسهل المنال فما نحن فيه يندرج تحت بند جهادفي سبيل الله نعم هو كذلك هجرة في سبيل حياة افضل لنا ولاولادناوانا عن نفسي اري بصفة العقيدة الراسخة ان كل اعضاء هذا المنتدي هم اصدقائي الصدوقين وانا مع الاسف لم يهدني القدر لاصدقاء حقيقيين وانما معارف واصحاب انا غالبا وسطهم غريبةالاطوار في اعتقادهم وغالبا ما اشعر بالغربة معهم وهم الذين حولي في كل مكان اما ان اشعر وسطكم اني في بيتي ومع اهلي واحبائي فهذا هو بيت القصيد اخيرا لقيت ناس بيفكروا مثلي بعد ما كنت قربت اصدق اني مش طبيعية وغريبة الاطوار اسفة علي الاطالة التي لم يكن منها فكاك حتي نتذكر من نحن ولماذا نحن مرتبطون ولماذا يجب ان نظل يد واحدة بلا خلافات :P :roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

الاخوة الافاضل الصيادلة او زى الخبرة

القانون البورد الكندى لصيدلة

بعد الامتحان الاول توجد دراسة سنة للحصول على الجزء التانى و الاوسكى

الكلام دة مدى صحتة اية؟؟؟؟

حد يقدر يفيدنا!!

الدراسه دى مش اجباريه يا برنس دى زى دروس خصوصيه او تدريبات وكورسات فى مراكز معينه للاستعداد للجزء التانى وبتتكلف حوالى 5000 دولار بدليل انك لو عاوز تمتحن الجزء التانى هتمتحنه تانى يوم من الجزء الاول .....محدش ليه عنك حاجه

ويبقى الاهم انك بعد الجزئين بتاخد حاجه اسمها( internal ship)ودى اللى هيا التدريب لو لقيت حد ياخد منك فلوس ويسمحلك تشتغل فى الصيدليه عنده ببلاش حتى لغايه ما تاخدها يبقى قشطه اوى ..ودى مدتها بتختلف من ولايه للتانيه....حوالى 3 شهور فى البرتا و9 شهور فى ترونتو

اى خدمه واسف على التاخير

ربنا يوقفلنا ويوقفلك ولاد الحلال

الجميل فى الحب هو ان نلتقى بمن نحب,ولكن الأجمل هو أن يبقى الحب وان لم يكن اللقاء

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

اهلا يا أحلا ناس فى أحلى منتدى ........... الكيبكاوية الاسكندرانية زادوا وااااحد أنا عبدالرحمن صيدلى من اسكندرية وفاضلى كام يوم وأبعت الملف أحب بداية ابعت سلام لأميرة اللى بعتت رسالة بتعرض مساعدتها متشكر عالواجب والاهتمام وبالنسبة للاحتياج فانا محتاج كتيييييييير منك ومن أنسه إيمااان جابر وياريت هيا ترد عليا واتواصل معاها عشان عندى بعض النقط اللى انا محتار بالنسبة ليها 1-بالنسبة للسرعة الكبيرة فى تحديد مواعيد المقابلات هل ينصح بانى ابعت الملف دلوقتى ولا استنى لما اخلص كام مستوى فرنسى لانى لسه هبدأ من الاول؟ 2-بالنسبة لشهادة الخبرة من الصيدليات هل فى تفاصيل معينة ينصح بيها ولا اتبها عادى عالورد وأديها لصيدليات زمايلى أختمها منها وخلاص؟ 3-يعنى بفكر أبعت الملف بالبريد المصرى السريع من محطة مصر إيه رأيكم ولا بلاش مجازفة وأبعته بفيدكس علما بأنى معرفش عنوان فيديكس؟ 4-الشهادة البنكية أعملها ولا لا علما بأن حسابى مفيهوش المبلغ ده فى بنك NSGB فياترى ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باقى لى ايام وابعت الملف فأرجوا الرد ما أمكن يسرعة يا جماعة ولمن لامانع له من التواصل على الايميل ايميلى هو alexlife3000@yahoo.com

منور يا عوبد ورتب اسئلتك كده يا عثل :P :roseop:

وواحده واحده كده عشان نروقلك ملفك بعون الله

ويا ريت تقول معلوماتك كلها زى خبراتك والحوارات دى يعنى عشان نشتغل صح

ربنا يصلحلك الاحوال

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

نسحاب مونتريال اليكس من المحاورات

الاستاذ الدكتور / محمد التهامى

شكرا لسيادتكم على غلق اى موضوع اقوم بفتحة حتى و لو كان هادفا -- فلم يكن قصدى هو فتح موضوع جديد ولكن مجرد اثبات للجميع وجود خلل واضح فى ادارة المنتدى -- فعند فتح موضوع جديد لا انتظر ردود و مشاركات ولكن انتظر وقت اغلاقك للموضوع -- تقوم انت بحذف مشاركات للاعضاء منعا للشخصنة وتقوم انت بذلك

ودعنى ابلغ سيادتكم بأن هناك اربعة اعضاء فى المنتدى معترضين على اسلوب ادارتك للمنتدى -- وتم ابلاغ الاستاذ نصار على الخاص بذلك

وسبق ان انسحب الكثيرين من المنتدى بسبب ذلك - دون ذكر اسماء

و اعتقد ان الاستاذ نصار والاستاذ حمودى يعرفون مونتريال اليكس جيدا من خلال مقابلتى بالاسكندرية -- وقد سجلت اعتراضى على اسلوب ادارتك للمنتدى

انسحب لانى اعتقد انى اسبب لك مضايقة من خلال وجودى ( ولا اعرف السبب ) -- انسحب قبل ان يتوجة لى انذار -- ف انا احب اللعب النظيف

شكرا

لم يكن قصدك فتح موضوع جديد؟ لكن مجرد إثبات وجود خلل واضح في إدارة المنتدى؟!

نقدر نعتبره كان بالونة اختبار مثلاً؟ عموماً الاختبار نجح ، و وصل لجميع أعضاء الإدارة تقرير يطلب إغلاق الموضوع من أحد الاعضاء بالفعل!

وكوننا قلناها مراراً وتكراراً إننا لا نرحب بفتح مواضيع لا تسمن ولا تغني من جوع ، بعد أن وصلت مواضيع المنتدى - بعد حذف الكثير منها ، فوق الـ 200 موضوع - إلى 761 موضوع ، لا أعتقد أن هناك من يملك الوقت لقراءتهم كلهم!

تقدر تراجع حضرتك آخر موضوع... نعم ، آخر موضوع في آخر صفحة في المنتدى! جوهرة تم دفنها تحت مواضيع لا تفيد أحداً!

بكل بساطة كان من الأسهل مخاطبة أي عضو آخر من فريق الإشراف ، ولا داعي إطلاقاً لإبلاغ الأستاذ نصّار لا على الخاص ولا على العام. أعضاء الإدارة معروفون ، ولو كان هناك إجماع على سوء إدارتي للباب ، فيسعدني التنازل عن الإدارة تماماً ، وليتم تعيين من يَسْعَد بإدارة الباب... وخللي الدنيا تهيص!

وعندما نعلنها أكتر من مرة أننا لا نرحب بمواضيع غير مفيدة في الباب ، ولا تعدو أن تكون تكراراً سبق وقيل في أكثر من مكان... وعندما تعلنها أنت أنك (كنت بتعملها اختبار للإدارة)...

فقد تأكد لي أن إغلاق الموضوع كان الاختيار الصائب.

أما قرارك أو قرار أي عضو آخر بالانسحاب من المنتدى ، فهو قرار شخصي لا ناقة لي فيه ولا جمل. بل ويمكن بكل سهولة مخاطبة الإدارة ، وطلب حذف العضوية ، ولن تستغرق أكثر من ثواني.

تمنياتي بالاستمتاع باللعب النظيف.

الاخوة الافاضل

لو تسمحولى ان الاخ تهامى على اعصابة شوية والراجل ولا واخد ابيض ولا اسود

ولازم نساعدة على قد ما نقدر 000 صحيح ممكن نختلف مع بعض ممكن نمسك فى شعر بعض 00بس اخوات لان على الاقل هدفنا واحد

وان متابع مش ممتاز ولكن متابع جيد لكل الاعضاء من خلال قرائتى لارائهم بس الهدوء شوية يا مونتريالالكس ومش كل واحد مش عاجبة حاجة يترك المسيرة(( المنتدى))

يعنى تهامى بياخد مرتب ما الراجل متطوع

نكبر دماغنا 0000وحقوا عليا كلكم 00وابوس على راسكم جميعا00 احنا فينا اللى مكفينا ما نشوف حل للاخت منال او الاخ روك

او ندعى للمقابلات او نحط لينك حد يستفاد منة او اسئلة او مواقع

ما تسخنى يا جيسيكا بالمواقع

وانت يا فرانسوا بالاسئلة وقيم المجتمع الكندى

يا جماعة دى مقابلات 2010 ع الابواب ولسة فية اخوة فى 2009

يلا اللى معاة حاجة كويسة يكتبها

ربنا موجود

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

اهلا يا أحلا ناس فى أحلى منتدى ........... الكيبكاوية الاسكندرانية زادوا وااااحد أنا عبدالرحمن صيدلى من اسكندرية وفاضلى كام يوم وأبعت الملف أحب بداية ابعت سلام لأميرة اللى بعتت رسالة بتعرض مساعدتها متشكر عالواجب والاهتمام وبالنسبة للاحتياج فانا محتاج كتيييييييير منك ومن أنسه إيمااان جابر وياريت هيا ترد عليا واتواصل معاها عشان عندى بعض النقط اللى انا محتار بالنسبة ليها 1-بالنسبة للسرعة الكبيرة فى تحديد مواعيد المقابلات هل ينصح بانى ابعت الملف دلوقتى ولا استنى لما اخلص كام مستوى فرنسى لانى لسه هبدأ من الاول؟ 2-بالنسبة لشهادة الخبرة من الصيدليات هل فى تفاصيل معينة ينصح بيها ولا اتبها عادى عالورد وأديها لصيدليات زمايلى أختمها منها وخلاص؟ 3-يعنى بفكر أبعت الملف بالبريد المصرى السريع من محطة مصر إيه رأيكم ولا بلاش مجازفة وأبعته بفيدكس علما بأنى معرفش عنوان فيديكس؟ 4-الشهادة البنكية أعملها ولا لا علما بأن حسابى مفيهوش المبلغ ده فى بنك NSGB فياترى ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باقى لى ايام وابعت الملف فأرجوا الرد ما أمكن يسرعة يا جماعة ولمن لامانع له من التواصل على الايميل ايميلى هو alexlife3000@yahoo.com

منور يا عوبد ورتب اسئلتك كده يا عثل :P :roseop:

وواحده واحده كده عشان نروقلك ملفك بعون الله

ويا ريت تقول معلوماتك كلها زى خبراتك والحوارات دى يعنى عشان نشتغل صح

ربنا يصلحلك الاحوال

اهلا و سهلا بك

اشكرك جزيلا علي ثقتك ده

سأرد علي أسئلتك بالتفصيل

-بالنسبة للسرعة الكبيرة فى تحديد مواعيد المقابلات هل ينصح بانى ابعت الملف دلوقتى ولا استنى لما اخلص كام مستوى فرنسى لانى لسه هبدأ من الاول؟

نصيحتي لك و لاي حد انه يبدأ 3 أو اربع مستويات علشان يأخد علي الفرنساوي و خصوصا المقابلات بقت بسرعة فائقة اقل شئ للكيمائين 27 يوم و يوم لما تطول شهر و نصف و مقابلة مباشرة

و بالنسبة للصيادلة ممكن تكون مقابلتك بعد 3 ل 6 شهور و ساعتها ايه العمل عياط و الحقوني .....

2-بالنسبة لشهادة الخبرة من الصيدليات هل فى تفاصيل معينة ينصح بيها ولا اتبها عادى عالورد وأديها لصيدليات زمايلى أختمها منها وخلاص؟

اهم حاجة في شهادة الخبرة انه يكون فيها فترات تدريبية ليك و خصوصا أيام الكلية لانها تحتسب ليك برده خبرة عمل

لازم طبعا تكتب طبيعة العمل او المسمي الوظيفي ليك

و ياسلام لو كان من كذا مكان فترة مسائية في صيدلية و فترة صباحية في صيدلية ....

ساعتها هيعرفوا انك بتاع شغل بجد و واد مجتهد

عنى بفكر أبعت الملف بالبريد المصرى السريع من محطة مصر إيه رأيكم ولا بلاش مجازفة وأبعته بفيدكس علما بأنى معرفش عنوان فيديكس؟

ممكن تبعت الملف ems

بالبريد السريع بس ياريت تبعت صور اصول الترجمة و صور المستندات العربي

-الشهادة البنكية أعملها ولا لا علما بأن حسابى مفيهوش المبلغ ده فى بنك NSGB فياترى ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يفضل انك تعمل مبلع 15 الف مصري لو امكن علشان تاخد درجتها

طبعا انا اسفة لو كنتت طولت عليك و انا مستعدة لاي اسئلة اخري من اي حد

رابط هذا التعليق

مشكله كل الناس الجداد انها متعرفش ان باب كندا مغضوب عليه من ملاك المنتدى وادارته - قبل ما يكون لباب كندا مسئول خاص .ووجود الدكتور محمد كمشرف ساعد علي استمرار الباب الي الان بعد تعينه مشرف

كل الجداد ميعرفوش ان الباب ده معرض للغلق تماما في اي لحظه بسبب الفوضي التي تحدث احيانا

رجاء من كل الاعضاء الجداد الي محضرتش احداث 2008 تساعد الدكتور محمد في الحفاظ على بقاء الباب والا هنصحى يوم الصبح مش هنلاقيه

هذا المكان بيت خاص ملك صاحب المنتدي والمشرفين يقومون باعمال اشراف تطوعيه للحفاظ علي مستوي الحوار في المكان.

وازيد علي ذلك ان التسجيل كان يتم في ثواني زمان واعتقد بسبب باب كندا تم عمل اجراءات وغيره

رجاء يا جماعه تفهم الوضع الخاص لهذا الباب ولا تكونوا سبب في غلقه ومره اخرى لكل اعضاء المنتدى ومنهم انا مثل ما قيل لي قبل ذلك

take it or leave it

الاخ ( precanadian)_________معلش انا مش من عادتى انى اشخصن او اشيل من حد.....بس بصراحه انا اخدت كلامك على اعصابى شويه واتضايقت بصراحه من قصه....الناس الجداد ...الناس الجداد....الناس الجداد

يا عم الحاج محدش بيتولد قديم والجديد مسيره يقدم......ولا المطلوب منى اروح اقعد فى السوق بال72 مداخله بتوعى انا والجداد اللى زيي واقول مين يشترى مداخله منى؟.......ممكن اكون جديد فى المنتدى لكن قديم جدا فى الدنيا...متزعلش منى

القصه مش قديم وجديد..... ياما ناس دخلت وعماله تحنكش وتتكلم فى الفاضى وبيعدو مداخلات وخلاص ويبقى الاهم مدى افاده العضو بمداخلاته للمتابعين والمشتركين ايضا...مش كده ولا اييييييييييييييه؟

معلش اذا كان كلامى خدنا لبعيد بس زى ما قلتلك مبحبش اشيل من حد ولا ازعل ولا ازعل حد منى.....وانا والله ولولا الله ولوجه الله انا بحبك انت وكل المشتركين والمتابعين فى الله....

واديك شايف احنا بنحاول نهدى النفوس مش نشعوطها.....ربنا يهدى الجميع وانا جزء من الجميع

كل التوفيق لحضرتك وكذلك للمتابعين والمشتركين ...واكرر متزعلش من كلامى وافهم قصدى

احبكم جميعا فى الله

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

يا جماعة اهدوا بقى ومتدوش فرصة للشطان يدخل وسطينا

دوا بالكم الشطان بيكرة المحبة واى تجمع للخير فدى فرصتة

الموضوع بسيط واكيد دكتور تهامى معندوش اى نية سيئة تجاة اى حد فينا لاننا ببساطة كلنا منعرفش بعض

هى مجرد اداريات مش اكتر علشان منتشتتش فى كذا موضوع يعنى ممكن نكتب اى فكرة فى الموضوع اللى مفتوح ومفيش داعى لمواضيع كتيرة

متخدش الموضوع بحساسية يا موتنريال اليكس انت انسان محترم واكيد كلنا نقدر نحكم مين فينا الكويس ومين لا

وبالنسبة للاستاذ ابو سمرة بردو متبقاش حساس انت فعلا عضو جديد ولكن فعال فعلا من اول لحظة اشتركت فيها

وكلام بريكانديان يقصد ان العضو الجديد بيبقى علية العين شوية لاسباب كتير

اولهم انة مجهول لسة بالنسبة لينا وبيبقى فى خوف من اى تجاوز يضايقنا ودة لصالحنا كلنا صدقنى وطبعا دة لانة حصل بالفعل من ناس من فترة وكانت مهزلة وطبعا احنا كقدام شوية شفنا دة

والسبب التانى ان فى عضو بردو من فترة بيدخل بكذا اسم وبنعرفة بعد شوية بس بيكون ضايق الناس وعمل تجاوزات كتير

الرجاء يا جماعة منزعلش من النظام وعلشان يفضل المكان هنا محبوب لينا كلنا ومننفرش منة بعد فترة

اسفة للاطالة وربنا معانا ويدينا الحكمة

وياريت بقى كفاية كدة كلام فى الموضوع دة فى اخواتنا عندهم مشاكل ومقابلات ومحتاجين تشجيعنا ودعوتنا

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

رجاء يا جماعه تفهم الوضع الخاص لهذا الباب ولا تكونوا سبب في غلقه ومره اخرى لكل اعضاء المنتدى ومنهم انا مثل ما ق

الاخ ( precanadian)_________معلش انا مش من عادتى انى اشخصن او اشيل من حد.....بس بصراحه انا اخدت كلامك على اعصابى شويه واتضايقت بصراحه من قصه....الناس الجداد ...الناس الجداد....الناس الجداد

يا عم الحاج محدش بيتولد قديم والجديد مسيره يقدم......ولا المطلوب منى اروح اقعد فى السوق بال72 مداخله بتوعى انا والجداد اللى زيي واقول مين يشترى مداخله منى؟.......ممكن اكون جديد فى المنتدى لكن قديم جدا فى الدنيا...متزعلش منى

القصه مش قديم وجديد..... ياما ناس دخلت وعماله تحنكش وتتكلم فى الفاضى وبيعدو مداخلات وخلاص ويبقى الاهم مدى افاده العضو بمداخلاته للمتابعين والمشتركين ايضا...مش كده ولا اييييييييييييييه؟

معلش اذا كان كلامى خدنا لبعيد بس زى ما قلتلك مبحبش اشيل من حد ولا ازعل ولا ازعل حد منى.....وانا والله ولولا الله ولوجه الله انا بحبك انت وكل المشتركين والمتابعين فى الله....

واديك شايف احنا بنحاول نهدى النفوس مش نشعوطها.....ربنا يهدى الجميع وانا جزء من الجميع

كل التوفيق لحضرتك وكذلك للمتابعين والمشتركين ...واكرر متزعلش من كلامى وافهم قصدى

احبكم جميعا فى الله

يا ابو سمرة انا اسجل اعجابى بشخصيتك ودماغك العاليةوفعلا انت شخص محترم والكل هنا ناس محترمة00وربنا ما يحرمنا منك ولا من الاخ المقموص مونتريال الكس 00يا راجل دا الاسكندرانية عسل 0وتهامى اخونا

وعايزين نفيد الناس اللى عندها مقابلات انا نزلتلهم200 سوال عايزين نفيدهم كلة يشتغل ههههههههه

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

ياجماعة لوسمحتم حد من اللي اجل الانترفيو بالفعل يجاوبني هو المفروض نرسل لهم كوبي من ال6ورقات اللي هما ارسلوهم بالايميل وفيهم تحديد موعد المقابلة وعلي فكرة الورق ده فيه سؤال علي شكل خانتين اذا كان الابليكنت موافق علي المعاد وللا لاء والواحد المفروض يختار خانة منهم بالاضافة للخانتين الخاصين بسؤال انت محتاج مترجم وللا لاء وتكلفة المترجم كذا في الساعة لأن فية حد قالي المفروض ارسل لهم الورق ده تاني مع سبب التأجيل وعندي سؤال كمان هما لما اجلولي قالوا في الرسالة احنا هنستدعيكي في مارس بدون تحديد لليوم فهل اللي اجلوا منكم حصل معاهم كدة وهل ارسلوا لكم ايميل تاني فيما بعد بالتحديد الدقيق لليوم بمعني ان تحديد الشهر فقط عبارة عن رسالة تمهيدية زي ما سمعت والمفروض استني عليهم شوية ارجوكم افيدوني لأن فترة الشهر اللي المفروض اتحرك فيها علي وشك الانتهاء وشكرا

رابط هذا التعليق

المحبة لا تسقط ابدا

الاخوة الافاضل احيانا كثيرة يشعرالانسان بالضيق ويرى اى شئ يفعله الاخريين خطأ من وجهة نظرة

عموما ارجو ان نتحلى بالصبر والمحبة لكى نصل الى بر الامان ومساعدة كل من هو محتاج للمساعدة

رابط هذا التعليق

ياجماعة لوسمحتم حد من اللي اجل الانترفيو بالفعل يجاوبني هو المفروض نرسل لهم كوبي من ال6ورقات اللي هما ارسلوهم بالايميل وفيهم تحديد موعد المقابلة وعلي فكرة الورق ده فيه سؤال علي شكل خانتين اذا كان الابليكنت موافق علي المعاد وللا لاء والواحد المفروض يختار خانة منهم بالاضافة للخانتين الخاصين بسؤال انت محتاج مترجم وللا لاء وتكلفة المترجم كذا في الساعة لأن فية حد قالي المفروض ارسل لهم الورق ده تاني مع سبب التأجيل وعندي سؤال كمان هما لما اجلولي قالوا في الرسالة احنا هنستدعيكي في مارس بدون تحديد لليوم فهل اللي اجلوا منكم حصل معاهم كدة وهل ارسلوا لكم ايميل تاني فيما بعد بالتحديد الدقيق لليوم بمعني ان تحديد الشهر فقط عبارة عن رسالة تمهيدية زي ما سمعت والمفروض استني عليهم شوية ارجوكم افيدوني لأن فترة الشهر اللي المفروض اتحرك فيها علي وشك الانتهاء وشكرا

عند الاعتذار هترسلى الورقة اللى الاعتذار عن الموعد مع ذكر السبب ومتنسيش تكتبى اسمك والفيل نمبر الخاص بيكى

وهم عند تحديد الموعد الخاص بيكى الجديد فى مارس هيرسلو لكى الميعاد الجديد بالتحديد

وبعد ارسال الالغاء راسليهم على الايميل لكى تتأكدى انهم استقبلوا فاكس الالغاء

رابط هذا التعليق

عند الاعتذار هترسلى الورقة اللى الاعتذار عن الموعد مع ذكر السبب ومتنسيش تكتبى اسمك والفيل نمبر الخاص بيكى

وهم عند تحديد الموعد الخاص بيكى الجديد فى مارس هيرسلو لكى الميعاد الجديد بالتحديد

طيب اكتب رقم الملف اذاي اذا كانوا هما مبعتهوش لي اصلا هما ارسلوا تحديد الموعد اول وتاني مرة بدون رقم ملف والله انا خلاص هشد في شعريولا فاهمة حاجة خالص قولولي اعمل اية بقي في مشكلة رقم الملف دي؟

رابط هذا التعليق

مساء الخير عليكم جميعا..

الناس دى لسه مصره على موضوع الاستدعاء ده.....شكلها كده الموضوع فيه تحقيق ونيابه وبتاع ربنا يستر عليكى يا ست منال :lol:

شوفى يا اختى الكريمه بالنسبه للورق طبعا هترديه تانى وهتعلمى فيه على الخانه اللى تناسبك وهتكتبى الخانات الناقصه

زى مثلا هتكتبى انتى هتحضرى ولا لأ ...عاوزه مترجم ولا لا من أبو مش عارف كم ليره فى الساعه ده....وفيه ورق هتسيبيه زى ما هو زى الورقه اللى فيها لسته بالاوراق المطلوبه وهكذا

اما بالنسبه لموضوع ارسال الميل بالاستفسار عن موعد المقابله الجديد فده طبيعى جدا ....متخافيش مبيضربوش حد وزى ما قلتلك قبل كده wst:: :lol:

متسيبيش حاجه للظروف....واتصلى اتأكدى بالتلفون كمان ان الميل وصل ولا لأ

اطيب الامنيات بدوام التوفيق

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

طيب اكتب رقم الملف اذاي اذا كانوا هما مبعتهوش لي اصلا هما ارسلوا تحديد الموعد اول وتاني مرة بدون رقم ملف والله انا خلاص هشد في شعريولا فاهمة حاجة خالص قولولي اعمل اية بقي في مشكلة رقم الملف دي؟

يا افندم انا عارف ان لافيه فايل نمبر ولا حاجه ....معدش عندهم وقت يعملو فايل نمبر اصلا....منا قايل قبل كده حظووووووووووظ :lol: wst::

مش مهم لا فايل نمبر ولا يحزنون طالما انه مش موجود اصلا

وبالنسبه للارقام اللى هتتصلى عليها هتلاقيها فى الميل فى او ل صفح تقريبا بخط صغير وباهت جدا

وانا كاتبهالك قبل كده فى موضوع ازاى تبعتى الفاكس

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...