اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عقد عمل فى سلطنة عمان ب 500 ريال عمانى

Recommended Posts

ومدة عملك فى الجريدة ضعف مدتهم الى جانب انك نقابى وهم لا وتفاجىء ان مرتبهم اكبر من راتبك بكثير لمجرد انهم يجيدون النفاق

وانا لااجيده ولما يكون فى شخص عنده اخطاء املائية فى الكتابة واواقات بيلجأ لى اضع له عنواين لموضوعاته واحيانا اضع له اسئلة قبل

انا كنت باقول كده ان الغير يجيد النفاق وانا لا اجيده ولكن بعد قدومي للخليج والعمل هنا حوالي 3 سنوات وبصيت على شريط الحياه وعلاقتي بمديريين السابقين وجدت ان المشكلة ليست كما كنت متصورها يعني المسألة مش محتاجة نفاق ولا حاجة لكن برضه متجيش تعاند مديرك ( انا كنت باعمل كده ) وده اضاع علي فرص كبيرة وكثيرة وكنت بيني وبين نفسي باصبر نفسي ان ا نا الفتوة اللي موجود في وسط الناس دي كلها وطبعا كله كلام فارغ

يعني الشغل والتعامل مع الناس مش محتاج بس خبرة فنيه في مجالك لا كمان لازم يكون عندك نوع من الفهم وتقدير المواقف ( لا اقول تنافق ) فلم ولن اعمل ذلك ان شاء الله ولكن متخليش حد يضحك عليك ويدفعك لافعال هي ليست في مصلحتك بدافع انك مش منافق

وموضوع العقد كل واحد يقدر يحدد اهدافه واللي فيه الخير يعمله ربنا

رابط هذا التعليق

• الردود 44
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الحمدلله وصلت عمان منذ ايام شكرا لكل من اشترك بالموضوع :lol: :roseop:

الحمدلله علي وصولك بالسلامه.أنا ك/ إسلام حمادي مدرب سباحه بالمجمع الرياضي بمدينة صحار لو أقدر أفيدك بأي حاجه حاول توصلي أو تتصل بيه وإنشاء الله ربنا يوفقك

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...
حمدا لله على سلامتك

ابقى طمنا عليك و على احوالك

و حاول تنقل لنا اخبار الاسعار الجديدة للايجارات و ما الى ذلك

لانك هتبقى صاحب اكتر المعلومات حداثة بالطبع

شكرا اخى العزيز 'الباشمهندس ياسر' الايجارات فعلا مرتفعة جدا لكن ليس لها قواعد محددة بمعنى ممكن شقتين بنفس المواصفات فى منزلين متجاورين وتكون واحدة ايجارها ضعف الثانية

وممكن اكثر والموضوع كله يرجع لمدى قناعة ورحمة المؤجر وشكرا لاهتمامك :rolleyes: :ninja:

رابط هذا التعليق

ومدة عملك فى الجريدة ضعف مدتهم الى جانب انك نقابى وهم لا وتفاجىء ان مرتبهم اكبر من راتبك بكثير لمجرد انهم يجيدون النفاق

وانا لااجيده ولما يكون فى شخص عنده اخطاء املائية فى الكتابة واواقات بيلجأ لى اضع له عنواين لموضوعاته واحيانا اضع له اسئلة قبل

انا كنت باقول كده ان الغير يجيد النفاق وانا لا اجيده ولكن بعد قدومي للخليج والعمل هنا حوالي 3 سنوات وبصيت على شريط الحياه وعلاقتي بمديريين السابقين وجدت ان المشكلة ليست كما كنت متصورها يعني المسألة مش محتاجة نفاق ولا حاجة لكن برضه متجيش تعاند مديرك ( انا كنت باعمل كده ) وده اضاع علي فرص كبيرة وكثيرة وكنت بيني وبين نفسي باصبر نفسي ان ا نا الفتوة اللي موجود في وسط الناس دي كلها وطبعا كله كلام فارغ

يعني الشغل والتعامل مع الناس مش محتاج بس خبرة فنيه في مجالك لا كمان لازم يكون عندك نوع من الفهم وتقدير المواقف ( لا اقول تنافق ) فلم ولن اعمل ذلك ان شاء الله ولكن متخليش حد يضحك عليك ويدفعك لافعال هي ليست في مصلحتك بدافع انك مش منافق

وموضوع العقد كل واحد يقدر يحدد اهدافه واللي فيه الخير يعمله ربنا

شكرا أخى العزيز 'ابو حودة' للنصائح الغالية :roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

الحمدلله وصلت عمان منذ ايام شكرا لكل من اشترك بالموضوع :roseop::roseop:

الحمدلله علي وصولك بالسلامه.أنا ك/ إسلام حمادي مدرب سباحه بالمجمع الرياضي بمدينة صحار لو أقدر أفيدك بأي حاجه حاول توصلي أو تتصل بيه وإنشاء الله ربنا يوفقك

شكرا اخى العزيز إسلام حمادي وربنا يسهل لنا وييسر امورنا جميعا :roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...