اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الذين مقدمين كيبك ونجحوا فى مقابلات شهر 3و 4

Recommended Posts

السلام عليكم

اخوانى الاعزاء

انا كنت متابعه مع المكتب فى الفترة اللى انتم دخلتو فيها المقابلات وعلى العلم ان لايوجد اى شخص دخل مقابلة فى شهر 2

لان الاسماء كانت بتنزل قبل معاد المقابله بشهر ونصف فقط غير هذه المرة وكان اول انتر فيو يوم 19 مارس يعنى اللى عاملو المقابلات فى شهر مارس وابريل

يحسبه من تاريخ العمل فى الملف الخاص بيهم فى السفارة ويعده ثمانى اشهر وفى اول الشهر التاسع يوصلهم الميديكال وده كلام موثوق لانى متابعه على طول

مع المكتب وسوف استعلم لكم عن اذا كان من المقدمين فى شهر مارس وابريل ح بدا فى استلام المديكال ولا لاء وعلى امته سوف يرسلو لهم

والله الموفق لنا جميع

v:- :closedeyes: :closedeyes: :blink: :blink: :sad: wst:: :P :cry: b

الاخت العزيزه مجبوره

انا بالنيابه عن اصدقائى الموجودين فى هذا الموضوع احب ان اشكرك على اهتمامك بالكتابه لنا وابلاغنا عن هذه المعلومات القيمه وياريت زى مابتقولى لو عندك جديد عن توقيتات ارسال خطابات الكشف الطبى او اى معلومات ياريت تبلغينا بها عى الفور علشان احنا وصلنا لمرحله صعبه نفسيا

من طول الانتظار بالضبط زى ماانتى كنت منتظره الفتره التى قبل المقابله (وعلى فكره الف مبروك ولو انها جت متاخره شويه ) وياريت تخلصوا بسرعه الورق الخاص بالفيدرال علشان تكسبوا وقت .

ولكى جزيل الشكر :cry:

رابط هذا التعليق

• الردود 239
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

فيديرال - مصريين - من كل المكاتب http://www.trackitt.com/canada-immigration...killed-workers/

كبيك - مصريين - من مكتب القاهرة - http://www.trackitt.com/canada-immigration...killed-workers/

ضيف حالتك و ممكن تراسل الباقيين

.

رابط هذا التعليق

الاخت مجبورة wst:: :hearts: :cry1: :cry: :blink: bv:

اولا الف مبروك على csq ولو انه جلءت متاخرة جدا

ثانيا اشكرك على اهتمامك بهذا الموضوع ويارايت تكلموا انتوا هذا الموضوع يعنى الا خلص مقابلات خلال الشهور الماضية يشترك وتكملوا هذا الموضوع الذى اراه مفيد حتى اذا لم يكن منتظر الكشف الطبى ممكن يجد معلومة تفيد اى صديق له وممكن حد يسمع معلومة يخبره لاصدقائه .....

على العموم الف شكر على الاهتمام وعلى فكرة كل ما يسرعوا بيكون احسن للجميع يعنى لو السفارة فى القاهرة انهت الفيلات بسرعة بيكون فى فائدة لكل الناس بس الواحد عاوز يعرف هم دلوقتى شغالين بيرسلوا جوبات كشف طبى ولا لا والا مقدم فى شهر كام بيرسلوه ....

بالتوفيق لجميع الذين هم مقدمين او عندهم مقابلات او خلصوا وحيقدموا الفيدرال علشان الكشف الطبى .

:blink: wst:: mfb: smk:

مانجو

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

اخوانى الاعزاء

انا كنت متابعه مع المكتب فى الفترة اللى انتم دخلتو فيها المقابلات وعلى العلم ان لايوجد اى شخص دخل مقابلة فى شهر 2

لان الاسماء كانت بتنزل قبل معاد المقابله بشهر ونصف فقط غير هذه المرة وكان اول انتر فيو يوم 19 مارس يعنى اللى عاملو المقابلات فى شهر مارس وابريل

يحسبه من تاريخ العمل فى الملف الخاص بيهم فى السفارة ويعده ثمانى اشهر وفى اول الشهر التاسع يوصلهم الميديكال وده كلام موثوق لانى متابعه على طول

مع المكتب وسوف استعلم لكم عن اذا كان من المقدمين فى شهر مارس وابريل ح بدا فى استلام المديكال ولا لاء وعلى امته سوف يرسلو لهم

والله الموفق لنا جميع

الاخت مجبورة

شكرا على اهتمامك وانا منتظر منك تسالى المكتب هم شغالين بيرسلوا خطابات كشف طبى للذين مقدمين فى شهر كام وانت قولتى حتسالى المكتب معلش احنا بنتقل عليك ولكن معلش مصيرها ترد لسيادتك وبرده نعرف نعملكوا اى خدمة انتوا محتاجنها كان لى اكتر من صديق مقدمين تبع مكاتب ولكن للاسف هم دلوقتى فى كندا

واخيرا اسف جدا احنا بنتقل عليك وربنا يكرمك باذن الله

مانجو

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

اشكركم على التهنئة الرقيقة

انا سالت المكتب واخبرونى ان اللى عاملو المقابلات فى اكتوبر ونوفمبر 2007 لسه بيعملو المديكال الايام ديه وعلى اخر الشهر القادم سوف يرسلو للى عاملو فى مارس 2008 وان شاء الله خير ونسمع اخبار كويسه ليكم ولينا وانا على اتصال دائم بالمكتب تقدرو تقوله انى ح نقل قريب واعد على باب المكتب بسبب كثرة اتصالى بهم واسالتى الكثيرة لهم وانا اول ما اعرف حاجة جديدة سوف اسجلها لكم والله الموفق لنا ولكم جميعا

[ س اصبر حتى يعجز الصبر عن صبري

رابط هذا التعليق

اكتب (( ان شاء الله )) وليس (( انشاء الله ))

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.ph...c=64586&hl=

تقدم مصر سيمر بعدة مراحل

أول مرحلة هي القضاء على نظام مبارك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

اشكركم على التهنئة الرقيقة

انا سالت المكتب واخبرونى ان اللى عاملو المقابلات فى اكتوبر ونوفمبر 2007 لسه بيعملو المديكال الايام ديه وعلى اخر الشهر القادم سوف يرسلو للى عاملو فى مارس 2008 وان شاء الله خير ونسمع اخبار كويسه ليكم ولينا وانا على اتصال دائم بالمكتب تقدرو تقوله انى ح نقل قريب واعد على باب المكتب بسبب كثرة اتصالى بهم واسالتى الكثيرة لهم وانا اول ما اعرف حاجة جديدة سوف اسجلها لكم والله الموفق لنا ولكم جميعا

الاخت مجبورة

بعد التحية ...

احب ان اشكرك جدا على اهتمامك بهذا الموضوع وعلى سوالك المكتب ويارب تكملى على خير باذن الله وعلى فكرة انت قدمت الفيل بتاعك فى الفيدرال ولا لا برده عاوزين نتابع ملفك وملف كل الناس الا خلصت مقابلات واخدوا CSQ وبالتوفيق للجميع ...

مانجو

رابط هذا التعليق

:lol: :blink: :) :roseop:

الاخوة الاعزاء

بعد التحية ...

يالا يا جماعة انا عاوز كل الناس الا تخلص مقابلة وتنجح تدخل هذا الموضوع وباذن الله الكل سوف ينجح وياخد CSQ ويقدم فى الفيدرال وحتى الا لم يردوا عليه برده حينجح باذن الله وما يقلقش خلاص ويسيب الامور تمشى على طبيعتها والتوفيق للجميع باذن الله.

ويارب يطمن كل الناس وعنده لسه مقابلة ربنا يكرمه وينجح .

مانجو

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز ناجى تاوضروس

مساء الخير

انا كتبتلك على بريدك الخاص وحاولت ارسالها ولكن للاسف انت موقف خاصيه استقبال الرسائل كما ذكرته لى الرساله المرسله عن طريق فريق العمل فى المنتدى وياريت تلغى هذه الخاصيه علشان اقدر ارسل لك هذه الرساله . :lol:

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز ناجى

لقد بعثت لك بالرساله المكتوبه عن طريقى اليك على ملفك الشخصى فى التعليقات وياريت تتاكد من موضوع عدم الاستقبال فى البريد الشخصى الخاص بك لانى حاولت اكثر من مره ارساله ولم اوفق .

ولك تحياتى .

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز ناجى

لقد بعثت لك بالرساله المكتوبه عن طريقى اليك على ملفك الشخصى فى التعليقات وياريت تتاكد من موضوع عدم الاستقبال فى البريد الشخصى الخاص بك لانى حاولت اكثر من مره ارساله ولم اوفق .

ولك تحياتى .

شكرا يا اخى ناجى وصلت الرسالة وبيان العيب كان من عندى

وباذن الله نسمع اخبار كويسة قريب

مانجو

رابط هذا التعليق

اصدقائى الاعزاء

احب ان ابلغكم انه اليوم صباحا وصلنى خطاب من السفاره الكنديه فى القاهره وعند قراهء الرساله وبدلا من وصول خطاب الميديكال وجدت خطاب يفيد بتحضير جميع شهادات الخبره وكذلك الشهادات الدراسيه (الاصول ) وكذلك عمل ترجمه لها بالانجليزى او الفرنسيه وكذلك يوجد فورمات لاعاده ادخال البيانات الشخصيه الخاصه بكل فرد من العائله (مثل التى تم عملها قبل التقدم لكيبيك ) وذلك فى الفتره من 10 سنوات مضت

وكذلك عمل فيش وتشبيه جديد وكذلك ترجمته على ان نرسل هذه الاوراق خلال مده لاتزيد عن 30يوم من تاريخ ارسال هذا الخطاب . والسؤال المهم الان لماذا كل هذا وما الغرض منه وما الموقف الان وماذا بعد وارجو على اى صديق يفيدنى حيث انا اعرف انه يتم ارسال خطاب الميديكال ومعه طلب بتحديث البيانات ولكن هذه اول مره اسمع بهذا الذى حدث اليوم . ولكم تحياتى مقدما :rolleyes:

رابط هذا التعليق

اصدقائى الاعزاء

احب ان ابلغكم انه اليوم صباحا وصلنى خطاب من السفاره الكنديه فى القاهره وعند قراهء الرساله وبدلا من وصول خطاب الميديكال وجدت خطاب يفيد بتحضير جميع شهادات الخبره وكذلك الشهادات الدراسيه (الاصول ) وكذلك عمل ترجمه لها بالانجليزى او الفرنسيه وكذلك يوجد فورمات لاعاده ادخال البيانات الشخصيه الخاصه بكل فرد من العائله (مثل التى تم عملها قبل التقدم لكيبيك ) وذلك فى الفتره من 10 سنوات مضت

وكذلك عمل فيش وتشبيه جديد وكذلك ترجمته على ان نرسل هذه الاوراق خلال مده لاتزيد عن 30يوم من تاريخ ارسال هذا الخطاب . والسؤال المهم الان لماذا كل هذا وما الغرض منه وما الموقف الان وماذا بعد وارجو على اى صديق يفيدنى حيث انا اعرف انه يتم ارسال خطاب الميديكال ومعه طلب بتحديث البيانات ولكن هذه اول مره اسمع بهذا الذى حدث اليوم . ولكم تحياتى مقدما :rolleyes:

yeee this is considered update

They ask the same things from my friend >>>update for experience and security check

but this also mean they will ask u soon to do the medical exam

i rememebered whem my friend told me about this i was angery and said theses paper again

any way congratulation this is the last step but plz tell us was it Email or normal mail

رابط هذا التعليق

اصدقائى الاعزاء

وكذلك عمل فيش وتشبيه جديد وكذلك ترجمته على ان نرسل هذه الاوراق خلال مده لاتزيد عن 30يوم من تاريخ ارسال هذا الخطاب . والسؤال المهم الان لماذا كل هذا وما الغرض منه وما الموقف الان وماذا بعد وارجو على اى صديق يفيدنى حيث انا اعرف انه يتم ارسال خطاب الميديكال ومعه طلب بتحديث البيانات ولكن هذه اول مره اسمع بهذا الذى حدث اليوم . ولكم تحياتى مقدما :blush2:

yeee this is considered update

They ask the same things from my friend >>>update for experience and security check

but this also mean they will ask u soon to do the medical exam

i rememebered whem my friend told me about this i was angery and said theses paper again

any way congratulation this is the last step but plz tell us was it Email or normal mail

الاخ العزيز هانى

انا متشكر جدا على اهتمامك وكذلك سرعه الرد لانى فعلا كنت متوتر جدا بسبب هذا الخطاب لانى كنت منتظر جواب المديكال وليس كل هذه الطلبات المهم انت طمنتنى والحمد لله وعقبالك واحب اعرفك ان الرساله كانت عباره عن email

رابط هذا التعليق

استاذ ناجى حضرتك كيبك ولا فيدرال ومقدم من امتى؟ احنا طبعا اخوات انت فاهم بس مش عارفة ابعتلك خاص مش بعرف حاول تبعتلى رسالة واعملك تعقيب عليها وارد عليك

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

استاذ ناجى حضرتك كيبك ولا فيدرال ومقدم من امتى؟ احنا طبعا اخوات انت فاهم بس مش عارفة ابعتلك خاص مش بعرف حاول تبعتلى رسالة واعملك تعقيب عليها وارد عليك

صلحي الأول يا چيسيكا الميل بتاعك اللي مقفول ده!

ميلِك ما بيستقبلش!

فيجيب الدمع والماضي الجريح *** لم عدنا؟ ليت أنّا لم نعُد!

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز هانى

انا متشكر جدا على اهتمامك وكذلك سرعه الرد لانى فعلا كنت متوتر جدا بسبب هذا الخطاب لانى كنت منتظر جواب المديكال وليس كل هذه الطلبات المهم انت طمنتنى والحمد لله وعقبالك واحب اعرفك ان الرساله كانت عباره عن email

you welcome dear

also your message is of great help to me to decide when i should go back to egypt to prepare my papers

Best wishes

رابط هذا التعليق

ازاى مش بيستقبل استاذ تهامى وحضرتك بعتلى امبارح رسالة ووصلت انا مش عارفة هو بيقفل ويرجع يفتح تانى ولا اية لوحدة انا معرفش افتحة ازاى

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

الاخوة و الاخوات الاعزاء

بعد التحية ...

احب ان اعرفك انه اليوم ورد لى e-mail من السفارة يفيد بانه الكشف الطبى الخاص بى جاهز ورجاء ارسال اى مكتب بريد سريع لاخذ ظرف الكشف الطبى وهذا خلال 30 يوم من تاريخه ويجب ارسال الباسبورات الخاصة بى وعائلتى( اى لكل فرد باسبور ) مع مصاريف الاندنج فقط ولم يطلبوا اى شى اخر سواء تحديث بيانات او فيش وتشبيه او اى شى اخر .

عقبال يارب الجميع الا مقدم او لسه حيقدم

اخوك فى الهجرة

مانجو

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...