اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

رد على إستفساراتكم السريعة عن الهجرة لكندا

Recommended Posts

انا كمان عايز احط نفسى فى اللستة بس ازاى.....انا وديت الورق السفارة يوم 24-10 اللى فات والتساهيل على ربنا....

عزيزى ميما

اعتقد انك طبيب مش كده ومعاك تخصص

تبقى فى اللسته

3111

للاسف لسة مخدتش السكند بارت ولذلك انا فى اللستة 3112 .....انا وديت الورق 24-11 مش 10 اسف للخطأ ...وياريت الناس اللى في نفس التوقيت زى د.يارا و مدام ام ادم نتابع مع بعض .يعنى اللى توصله اى معلومات يبلغ الباقيين ....وشكرا

السلام عليكم وانا كمان وديت الورق يوم 3 - 12 يوم الخميس اللى فات -- ربنا يوفقنا جميعا وتحياتى لحضرتك ولام أدم ولو فيه ايى اخبار جديدة لازم نتواصل انشاء الله

أم أنس

أم أنس

رابط هذا التعليق

• الردود 5.3k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ربنا معاكم جميعاً إن شاء الله :happy:

صنائــــع المعروف تــقى مصارع السوء

فاحذر من الدنيا فإنها تغر و تضر و تمر

يارب أنجح وكل إللى زيى فى الأيلتس يارب! أمين

رابط هذا التعليق

أنا بئه حكايتي حكاية بعد ما زبطت شهادة الخبرة وداخل على الفيش السعودي دلوقتي لقيت اعلان في الجمهورية لـ (ن ص) بيقول انه جاي مصر والسعودية وطالب من الناس يبعتوا له حالتهم عشان التقييم وانا قلت ابعت التقييم بتاعي وفيه المهنة system administrator واتفاجئت بيه بيرد وبيقول ان المهنة دي مش موجودة في القايمة وده رده

بالاشارة الى رغبتكم بالهجرة الى كندا نود اعلامكم بان الشروط المطلوبة للهجرة هى التالى:

1. وجود شهادة جامعية على الأقل

2. خبرة 4 سنوات بالتخصص على الأقل

3. إتقان ممتازا لإحدى اللغتين الإنجليزية أو الفرنسية

4. وجود وضع مالي ممتاز ومناسب للوضع حسب طلب وزارة الهجرة.

5.بناءا على قانون الهجرة الجديد وبيان المهن المطلوبة للهجرة الصادر في 28/11/2008 لمن قدم طلبه او سيقدمه بعد 27/2/2008 وحسب هذا القانون لا تقبل مهنتكم و عملكم وخبرتكم حيث انها غير موجودة ضمن هذه اللائحة.

6. نقاط إضافية للنجاح بطلبكم :-

: أ‌- وجود قريب من الدرجة الأولى بكندا

ب‌- حملة الدكتوراة و الماجستير

ت‌- متزوج من سيدة جامعية

بعد الحصول على تأشيرة الهجرة يتم الإنتقال لكندا كمهاجر و له كامل حقوق و واجبات المواطن الكندى وله حق البحث عن عمل كأى مواطن كندى عادى

نرجو أن تتضح لكم الصورة الآن وحسب وضعكم الان ليس بالامكان قبول استلام طلبكم للهجرة حسب وضعكم الحال , بالامكان معاودة الاتصال بنا في حين تعديل هذه اللائحة . وتقبلوا خالص تحياتنا الإدارة

هوه احنا كنا بنسحب كهرباء الفاضي ولا ايه :happy:

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

بصي يا هندسة...

مبدئياً نتفق كده على مبدأ إن قرار السفر ده قرار شخصي وفردي ، وليه اعتبارات كتير ، بيحددها الشخص لوحده ، وبالتالي بيتحمل وحده تبعات اختياره.

الفكرة لازم تناقشيها مع أسرتك سواء الصغيرة أو الكبيرة ، أو ع الأقل مع المقربين منك ، ومن تثقين في آرائهم. وبالنسبة لإنك مالكيش أقارب في كندا ، فاسمحيلي أقول لك إعتبرينا أسرتك الإفتراضية اللي هنحاول نساعدك على قد ما نقدر... يا مسهل.

فكرتك السهلة عن دخول كندا بتصريح عمل دي... ما كانش حد غلب يا باشمهندسة! طريق الهجرة واضح ومعروفة سكته. لو عندك النية الجد للموضوع ده ، يبقى تبدئيها خطوة خطوة ، ويكون بالك طويل وما تزهقيش... مفيش حاجة حلوة بتيجي بالساهل (اقتباس من هشام حبيبي )

ناخدها خطوة خطوة كده ، ونمشي بالتسلسل الطبيعي ، وبلاش سربعة... موضوع الشغل ده ما تشغليش بالك بيه غير لما توصلي هناك ، وده أمره سهل ساعتها. ومن حيث المبدأ ، فالشغل موجود إن شاء الله. أما إن كان شرط أساسي ليكي وهدفك من الهجرة إنك تشتغلي في تخصصك ، يبقى ده فيه قولان! لكن بصفة عامة ، أي شغل هتشتغليه هناك هيتكفل بمصاريفك ، وبأساسيات الحياة هناك. وبالنسبة لنقطة شغل يليق ببنت!!! أي شغل هناك المفروض إنه يليق ببنت... هتحتاجي تغيّري طريقة تفكيرك شوية من الناحية دي.

أرجع وأقول لك... ما تكربسيش الدنيا كلها فوق دماغك... رتبي مشاكلك ، وتنقنقي فيهم واحدة واحدة. ولما تخلصي من مشكلة ، نبقى نفكر في اللي بعدها.

نخلينا بقى في البداية... التقديم للهجرة.

بمجرد حصولك ع الماجستير هيكون معاكي 25 نقطة (بدل الـ 20 بتوع البكالوريوس) ، وعليهم 10 نقاط للسن (21 لـ 49 سنة كما أفترض) ، والخبرة ، المفروض لو تقدري تجيبي 4 سنوات فأكتر هتكون 21 نقطة (بس المهم تكون في أحد المهن المطلوبة)

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/ski...ctions.asp#list

بكده يكون معاكي 56 نقطة ، ويتبقالك 11 نقطة أمرهم سهل في اختبار الآيلتس الإنجليزي ، هيحتاج منك شوية مذاكرة برضه. ولو كنتي متزوجة وزوجك معاه بكالوريوس هتاخدي 4 نقط ، ولو ماجستير هتاخدي 5 نقط ، يبقى تتدلّعي في الإنجليزي كمان وكمان.

مش عارف كده الأمور وضحت شوية بالنسبالك ولاّ لأ؟

عموماً... إحنا في انتظار السؤال اللي عليه الدور ، وربنا يسهّل وما نزهقش

متشكرة جدا على الكلام الجميل ده ولحد هنا 100 فل و17

بالنسبة لموضوع البحث عن الشغل ده اساسا هدفه حاجتين :اولا هايدينى 10 نقط(انا طبعا ما اعرفش مدى سهولة او صعوبة الحصول على فرصة دلوقتى قبل ما ابتدى اعمل اى حاجة؟)وعشان كنا ياريت لو تدينى فكرة برضه هل اكمل بحث ولا لا) الحاجة التانية : بخصوص امكانية انك تلاقى او ما تلاقيش شغل بعد ما توصل وانت تقريبا طمنتنى عليها

السن عليه 10 درجات تمام كده

الشغل والخبرة بقى وهنا تيجى الطامة الكبرىىىىىىىىىىى انا متخرجة من 8 سنين واشتغلت اكتر من شغلانة فى الهندسة وفى غير الهندسة ومش متاكده هل موجودين كلهم او بعضهم فى اللستة وان كنت لا اعتقد انهم موجودين

يبقى دى تانى مشكلة شوية شغل ممكن يبقى جزء موجود فى اللستة وجزء مش موجود هاقوللك مثال: فى اللستة موجود مدير انشائى وطبعا انا ما اشتغلتش مدير انشائى قبل كده لاعتبارات كتيرة منها الخبرة والسن وفى نفس الوقت انا مهندسة انشائى وشغالة فى ادارة المشروعات

نفترض اسوء الفروض انى مش فى اللستة وقدرت اجيب شهادة خبرة ب 4 سنين بوظيفتى الفعلية يبقى ايه الوضع اخد 21 برضه ولا ايه؟

والحاجة التانية واللى ليها علاقة بالشغل برضه انى مش معايا شهادات خبرة لان حضرتك زى ما انت عارف فى مصرنا الحبيبة ممكن اخد شهادة خبرة ب 10 سنين وانا معديتش من ادام الشركة

وممكن يقرفونى عشان اخد حتة ورقة وفى الاخر ما اخدهاش وطبعا يتحجج لك بالتامينات واحنا ما بنديش شهادات خبرة وانت اكيد مجرب وعارف

بالنسبة لباقى الدرجات مش متجوزة فمش هادلع ولا حاجة بالعكس هاطحن فى الايلتس وده واخدين عليه والحمد لله نقف لحد هنا ونسمع راى حضرتك لو تكرمت

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سؤال هااااااااااااااااام

دلوقتى لو حد بعت الورق للسفارة -- ووجدوا ان نقاطه مثلا 66 مش 67 ايه اللى بيحصل كده ؟ الورق بترفض خالص ولا بيطلبوا ورق اضافى --- ارجو الرد !!!!!!!!!!!!!!!!

ام انس

أم أنس

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سؤال هااااااااااااااااام

دلوقتى لو حد بعت الورق للسفارة -- ووجدوا ان نقاطه مثلا 66 مش 67 ايه اللى بيحصل كده ؟ الورق بترفض خالص ولا بيطلبوا ورق اضافى --- ارجو الرد !!!!!!!!!!!!!!!!

ام انس

هل السؤال ده لحضرتك يا ام انس ولا حد تاني ؟

خضيتيني

لو طنشت بيترفض بالثلث

انما لو تداركت الموقف قبل ما يعطي قرار ممكن يتلحق برفع درجات الاليتس مثلا او تاكيد قرابة لحد كندي درجة اولي قريب

فلو فيه شك في حاجة ابعتي ما يدعم الدرجات بسرعة

وشكرا علي السؤال

انا بخير والحمد لله

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

بالنيابه عن د قناوى اصل شكله مزنوق فى المديكال

شكرا دكتور وبطل اشاعات

يا ريت يسمع من بقك ربنا

رابط هذا التعليق

الاخوة الاعزاء

استفسار على السريع

عند ملأ الابليكشن- فى بعض الاحيانى لا تكفى مساحة الفراغ للعنوان او المعلومات المراد كتابتها فما العمل فى هذف الحالة؟؟ فهل يتم اضافة ورقة بيضاء بالمعلومات ولا ممكن كتابة اختصارات لاسماء الدول او اشياء اخرى؟

بالنسبة الى SCHEDULE 1 بيطلب بعض المعلومات عن الخدمة فى الجيش وبيطلب عنوان؟؟؟ بعضنا خدم فى معسكرات فى الصحراء فهل يتم الاكتفاء بكتابة المنطقة ولا العنوان باكمله؟

ممكن بعضها اسئلة بسيطة بس للعلم من اهل الخبره؟؟

تحياتى

ايمن

ياعم جاوب علي قد المعرفة فقط اسئلة روتينية لا تشغلك

دهشور يا سيدي

وخلاص

لو الورق مش مكفي اكتب ورقة بيضاء فيها رقم السؤال واكتب الاجابة فيها بالانجليزي طبعا من غير مترجم معتمد :happy:

ومشي الايام

تم تعديل بواسطة qenawy

رابط هذا التعليق

ربنا معاكم جميعاً إن شاء الله :happy:

مراد عيد سعيد عليك

بقي طلعت بطل ملاكمة ؟

اتاري

جندل وشوربة كابوريا

رابط هذا التعليق

كنت عايز اسال سؤال مهم جدا

هو فى توبيك هنا للى اخدوا السى اس كيو و عايزين يقدموا فيدرال ( موضوع مخصوص ) ولا هو هو بتاع الفيدرال 2009

يا رب حد يعبرنى

ايوة موجود انشاه نصار بك من قريب خالص

رابط هذا التعليق

لاكا

عيد سعيد

واعتذر عن التاخير

رابط هذا التعليق

أنا بئه حكايتي حكاية بعد ما زبطت شهادة الخبرة وداخل على الفيش السعودي دلوقتي لقيت اعلان في الجمهورية لـ (ن ص) بيقول انه جاي مصر والسعودية وطالب من الناس يبعتوا له حالتهم عشان التقييم وانا قلت ابعت التقييم بتاعي وفيه المهنة system administrator واتفاجئت بيه بيرد وبيقول ان المهنة دي مش موجودة في القايمة وده رده

بالاشارة الى رغبتكم بالهجرة الى كندا نود اعلامكم بان الشروط المطلوبة للهجرة هى التالى:

1. وجود شهادة جامعية على الأقل

2. خبرة 4 سنوات بالتخصص على الأقل

3. إتقان ممتازا لإحدى اللغتين الإنجليزية أو الفرنسية

4. وجود وضع مالي ممتاز ومناسب للوضع حسب طلب وزارة الهجرة.

5.بناءا على قانون الهجرة الجديد وبيان المهن المطلوبة للهجرة الصادر في 28/11/2008 لمن قدم طلبه او سيقدمه بعد 27/2/2008 وحسب هذا القانون لا تقبل مهنتكم و عملكم وخبرتكم حيث انها غير موجودة ضمن هذه اللائحة.

6. نقاط إضافية للنجاح بطلبكم :-

: أ‌- وجود قريب من الدرجة الأولى بكندا

ب‌- حملة الدكتوراة و الماجستير

ت‌- متزوج من سيدة جامعية

بعد الحصول على تأشيرة الهجرة يتم الإنتقال لكندا كمهاجر و له كامل حقوق و واجبات المواطن الكندى وله حق البحث عن عمل كأى مواطن كندى عادى

نرجو أن تتضح لكم الصورة الآن وحسب وضعكم الان ليس بالامكان قبول استلام طلبكم للهجرة حسب وضعكم الحال , بالامكان معاودة الاتصال بنا في حين تعديل هذه اللائحة . وتقبلوا خالص تحياتنا الإدارة

هوه احنا كنا بنسحب كهرباء الفاضي ولا ايه :happy:

يا حازم اين اختفيت يا رجل

شوف لو انت شايف ان مهام الوظيفة يتوافق مع لستة ال38 يبقي قدم وسيبك من المحامي هتخسر ايه

بس الوظيفة اعتقد يجب ان تكون سيستم ادمينستراتور ماااااااااااااااانجر

سهلة تتظبط

والفيل في المنديل

رابط هذا التعليق

خلاص يا عم قناوى حرمت اشاعات بس متبقاش تقطع الجوابات لحسن الاوشاعات تكتر و انت عارف انى بتاع اوشاعه زى د الشامى

وربنا يقرب البعيد انشاء الله

اللهم انت ربى خلقتنى و انا عبدك و انا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت و ابوء لك بنعمتك على و ابوء بذنبى فاغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا انت

رابط هذا التعليق

الرجاء الرد على هذا الاستفسار المهم جدا :

دلوقتى انا أخويا فى معضلة كبيرة . دلوقتى هو مقدم فيدرال و اخد الفايل نمبر لكن مجموع نقاطه 65 و المطلوب زى مانتوا عارفين 67 و ذلك لعدم الحصول على الدرجات المناسبة فى الايلتس , ثم قام بطلب الحصول على درجتين خاصين باللغة الفرنسية لانه درسها فى الكلية لمدى اربعة سنوات متصلة و ردوا بالرفض و طلبوا شهادة ال TEF و تحديد معاد للامتحان

دلوقتى السيناريو يجب ان يكون واحد من الاتنين دول و هو مش عارف يختار ايه

1- يذاكر فرنساوى من اول و جديد و هو بيجيله حساسية و ارتيكاريا و اكزيما من الفرنساوى بس مش عارفين علشان ياخد ال نقطتين بتوع ال basic profeciency

مفروض يوصل لمستوى كام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

2- انا اخدت السى اس كيو دلوقتى المفروض علشان ياخد ال 5 نقط بتوع الفيدرالى يستنى لما أعمل بروف اوف لاندنج فقط ولا لما اطلع ال PR Card ولا ايه ؟ طيب لو اخويا هايستنانى انا فاضلى اد ايه باعتبار ان هاقدم الاسبوع اللى جاى مثلا فيدرال .

المفروض يرد عليهم بمعاد ال TEF امتى و لا يقولهم على انا انى هاروح كندا ان شاء الله بعد وقت غير معروف ؟

برجاء الضغط على علامة + الخضراء بحوار هذا التعليق

رابط هذا التعليق

دلوقتى انا أخويا فى معضلة كبيرة . دلوقتى هو مقدم فيدرال و اخد الفايل نمبر لكن مجموع نقاطه 65 و المطلوب زى مانتوا عارفين 67 و ذلك لعدم الحصول على الدرجات المناسبة فى الايلتس , ثم قام بطلب الحصول على درجتين خاصين باللغة الفرنسية لانه درسها فى الكلية لمدى اربعة سنوات متصلة و ردوا بالرفض و طلبوا شهادة ال TEF و تحديد معاد للامتحان

1- يذاكر فرنساوى من اول و جديد و هو بيجيله حساسية و ارتيكاريا و اكزيما من الفرنساوى بس مش عارفين علشان ياخد ال نقطتين بتوع ال basic profeciency

2- انا اخدت السى اس كيو دلوقتى المفروض علشان ياخد ال 5 نقط بتوع الفيدرالى يستنى لما أعمل بروف اوف لاندنج فقط ولا لما اطلع ال PR Card ولا ايه ؟ طيب لو اخويا هايستنانى انا فاضلى اد ايه باعتبار ان هاقدم الاسبوع اللى جاى مثلا فيدرال .

المفروض يرد عليهم بمعاد ال TEF امتى و لا يقولهم على انا انى هاروح كندا ان شاء الله بعد وقت غير معروف ؟

انا لو من مكان اخو حضرتك اقدم علي تي اي اف و امتحن اليتس ايضا مع بعض

عموما البيزك بتاع الفرنساوي 181 درجة

السؤال الثاني

اللي اعرفه ان الخمس درجات لا يتم التحصل عليهم الا لو كنت مقيم ومعاك PR CARD ولست متاكدا تماما احقاقا للحق

بس الي قريته في الاادابتبليتي لو كنت PR او سيتيزن تديله خمس نقاط

رابط هذا التعليق

انا لو من مكان اخو حضرتك اقدم علي تي اي اف و امتحن اليتس ايضا مع بعض

عموما البيزك بتاع الفرنساوي 181 درجة

السؤال الثاني

اللي اعرفه ان الخمس درجات لا يتم التحصل عليهم الا لو كنت مقيم ومعاك PR CARD ولست متاكدا تماما احقاقا للحق

بس الي قريته في الاادابتبليتي لو كنت PR او سيتيزن تديله خمس نقاط

:roseop: الف الف شكر ليك يا دكتور قناوى على ردك المحترم اللى جاء فى وقته تمام

فى سؤال عايز يسأله علشان ياخد ال180 درجة بتوع ال TEF بالتقريب كدة , مفروض يكون مستواه كام فى المركز الثقافى الفرنسى ؟

wst::

برجاء الضغط على علامة + الخضراء بحوار هذا التعليق

رابط هذا التعليق

من فضلكم أنا سألت سؤال ولم يرد على أحد

ما هى الأجراءات المطلوبة بالنسبة للمعادلة لأطباء الأسنان مع العلم اننى لسه منتظر file number

لكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

الحمدلله على السلامة يا دكتور قناوى

عاوزك تجاوب على سؤالي لو سمحت

أزيكم جميعا

أولا أنا بحب أشكركم على الموضوع

بصراحة منتدى رائع و أعضاؤه أكثر روعة

أنا عندي بعض الاستفسارات بس بصراحة صعبة شوية. يعني لو ما جاوبتونيش حأعذركم لصعوبتها.

أول استفسار

أنا كنت عايش بأمريكا و حاولت أروح كندا من هناك بس الباترول بتاع

الحدود بكندا ماسمحليش بالدخول واداني استبعاد من دخول كندا لمدة سنة.

أنا عاوز أهاجر كندا الآن

. بتنصحوني أقدم الآن لما أنتظر سنة(باقي منها 8 شهور).

الاستفسار الثاني

في الكلية الي تخرجت منها بيعتبرو آخر سنة أنها سنة خبرة و بيدونا فيها ورقة. هل بتدخل في سنوت الخبرة ؟

كفاية لحد كدة و بعدين نكمل معاكم

و عاوز أسألك

لو قدمت و ترفض طلبي. أأقدر أقدم تاني؟ و مصير فلوسي ايه؟

رابط هذا التعليق

السيد الفاضل قناوي،

السادة الأفاضل أعضاء المنتدى،

هذه أول مشاركة لي في المنتدى bnd5:: ، ولكني قد استفدت منه كثيراً في الفترة السابقة.

أحب اشارك بمعلومة صغيرة اتمنى أن تكون مفيدة للإخوة اللي منتظرين رد من نوفا سكوتيا هي انني بعثت إلى نوفا سكوتيا يوم ٢٦ سبتمبر الماضي عن طريق ال-DHL و استلموا الجواب يوم ١ أكتوبر و قامو بسحب الشيك يوم ٢٣ نوفمبر وقاموا بالرد علي عن طريق الايميل اول أمس فقط (2 ديسمبر ).

وشكراً :lol:

السيد الفاضل طارق عبداللطيف... انا قدمت على الهجره مرتين ... مره من سنتين على النظام القديم من مصر و دول طبعا بالهم طوييييييييييييييل ... فقدمت تاني من شهر حسب القوانين الجديده اللي بيقولوا إنها بتخلص بسرعه .. لكن أول مره أعرف إن نوفا سكوشيا ليها طلب لوحدها!! :lol: ... يا ريت تفيدني في الموضوع ده.. يعني قولي مثلا .. ليها أبليكيشن مختلف و فلوس تانيه؟ و بالنسبه للأطباء وضعهم إيه هناك ( فيه شغل ولا لأ)... و الرد اللي قلت عليه بعتوه 2 ديسمبر ده ..يحتوي على الفايل نمبر و طلب الأوراق مثلا و لا إيه؟.... يا ريت ترد عليا ... أنا مستنيه :lol:

و شكرا

(رب اجعلني مقيم الصلاة ومن ذريتي ربنا و تقبل دعاء)

رابط هذا التعليق

السيد الفاضل قناوي،

السادة الأفاضل أعضاء المنتدى،

هذه أول مشاركة لي في المنتدى bnd5:: ، ولكني قد استفدت منه كثيراً في الفترة السابقة.

أحب اشارك بمعلومة صغيرة اتمنى أن تكون مفيدة للإخوة اللي منتظرين رد من نوفا سكوتيا هي انني بعثت إلى نوفا سكوتيا يوم ٢٦ سبتمبر الماضي عن طريق ال-DHL و استلموا الجواب يوم ١ أكتوبر و قامو بسحب الشيك يوم ٢٣ نوفمبر وقاموا بالرد علي عن طريق الايميل اول أمس فقط (2 ديسمبر ).

وشكراً :lol:

السيد الفاضل طارق عبداللطيف... انا قدمت على الهجره مرتين ... مره من سنتين على النظام القديم من مصر و دول طبعا بالهم طوييييييييييييييل ... فقدمت تاني من شهر حسب القوانين الجديده اللي بيقولوا إنها بتخلص بسرعه .. لكن أول مره أعرف إن نوفا سكوشيا ليها طلب لوحدها!! :lol: ... يا ريت تفيدني في الموضوع ده.. يعني قولي مثلا .. ليها أبليكيشن مختلف و فلوس تانيه؟ و بالنسبه للأطباء وضعهم إيه هناك ( فيه شغل ولا لأ)... و الرد اللي قلت عليه بعتوه 2 ديسمبر ده ..يحتوي على الفايل نمبر و طلب الأوراق مثلا و لا إيه؟.... يا ريت ترد عليا ... أنا مستنيه :lol:

و شكرا

نوفا سكوتيا ملهاش طلب لوحدها يا أخت إيمان ولا حاجة. ده العنوان إللي بيبعتله الناس اللي مقدمين Federal Skilled Worker و- وظيفتهم موجودة من ضمن ال-٣٨ وظيفة في اللستة المعروفة.

انتي حضرتك مقدمة Federal Skilled Worker بردو من ضمن ال ٣٨ وظيفة؟

بالنسبة للميل إلي هما بعتوهولي، بيكون فيه Reference Number عشان اتعامل بيه مع السفارة في مصر، و بيطلبوا مني اني أبعت أوراقي على السفارة خلال ١٢٠ يوم.

اتمنى اني أكون جاوبت على استفساراتك و لو فيه أي إستفسار تاني أنا أقدر أرد عليه متتردديش إن انتي تسألي تاني. pps:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...