اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مقارنة بين الشاب المصري وغيره..

بنت شعنونة

Recommended Posts

صحيح بصة شعنونة كانت حنينة حبتين

شوف دى كده ::devil: :devil: :devil

و انزل تحت أقرب ترابيزة

:D :D :lol:

أنا كنت شىء وصبحت شىء ثم شىء

شوف ربنا .. قادر على كل شىء

هز الشجر شواشيه ووشوشنى قال :

لابد ما يموت شىء عشان يحيا شىء

عجبى !!

رابط هذا التعليق

• الردود 94
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

علي الرغم اني مقرتش كل المداخلات...واشتراكي متأخر شوية... لكن الرد بتاعي هو كلام رسولنا الكريم علية الصلاة و السلام...

" أذا فتح الله عليكم مصر فأتخذوا من رجالها جنود فهم خير اجناد الارض الي يوم يبعثون"

هو دة الشاب المصري.... طبعا دة ميمنعش من الاهتمام بالنفس والمظهر... لكن ميبقاش كل حاجة في الدنيا...زي اللبنانيين مثلا.... وبصراحة هما اقرب للبنات منهم للرجالة في موضوع الميكاب والحلفطة ....

إلي كل المصريين:

لا يستطيع أحدٌ ركوب ظهرك .. إلا إذا كنتَ منحنياً.

رابط هذا التعليق

أيوه كده ..... أنا كنت إفتكرت إن الجيل الجديد فى مصر فقد حب المرح وخفة الدم المعروفه عن المصريين . لكن كله تمام ولا تقول الخليج أو لبنان ، على الأصل دور ومصر هيه أم الدنيا .

أنصر أخاك ظالما أو مظلوما

رابط هذا التعليق

صحيح بصة شعنونة كانت حنينة حبتين 

شوف دى كده :  :devil 

و انزل تحت أقرب ترابيزة

ياربى الصوت ده جاى منين؟؟؟؟.. :roll: :roll: :roll: :?:

إدينى أمارة عالفتونة دى :twisted: :twisted: :twisted: :D :D

" إملأ عيناك بوجه من تحب فسوف تفتقده كثيراً فى يومٍ ما"

رابط هذا التعليق

هاديك الأمارة على الpaltalk

:twisted: :twisted: :twisted:

حيث اشتريت المايك و كل العدة اللازمة للشغل(عدد واحد ساطور طويل المدى و حاد الشفرة ؛9 أكياس بلاستيك كبيرة؛أورمة محترمة 2 متر)

:D :lol: :lol:

بس تعالى لى هناك لوحدك :D

متتحاماش فى حد

عجبى !!

رابط هذا التعليق

كفاكم تزييفاً لحقائق التاريخ يا بنى طفشان

قصدى الأورمة بتاعة اللحمة :twisted:

عجبى !!

رابط هذا التعليق

انا ماعرفش غير البصل الاورمة!

و بعدين انا لا اعرف هذه الامور المطبخية نظرا لانها تخصص فكيهات!

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

اتذكر ان الاورمة دى يا طفشان كانت حاجة عاملة زى ايد الهون لكن كبيرة قوى كانت جدتى رحمة الله عليها تستعملها فى دق الكفتة :twisted:

......The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

رابط هذا التعليق

:s2:  :s2:  :s2:

شوف البصة ......

:) :oops: :oops:

:lol: :) :) دى مش بصة .. دى اسمها (زغرة) :cry: .. و لما تكون (كمان) صادرة من شعنن .. :cry: يبقى يا داهية سودة .. :cry: :cry: أكيد المطوة حتشتغل .. :D :D :D :D

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

فري فري كتب:

دى مش بصة .. دى اسمها (زغرة)  .. و لما تكون (كمان) صادرة من شعنن ..  يبقى يا داهية سودة .. أكيد المطوة حتشتغل ..   

انتي بتقول فيها .... شعنونة معاها مطوة في الشنطة... ومطوة محترمة كمان... انا شفتها بعيني :D :D :D ..... بس الحمد لله جت سليمة :D :D :D :D

إلي كل المصريين:

رابط هذا التعليق

يا مستر نجيب

لو قرأت المداخلات صفحتين او ثلاثة للوراء ها تلاقي شعنونة اعتذرت لينا أكتر من مرة وأولهم كان اعتذار ليا ولم تكتب هي أي مداخلة من ساعتها في الموضوع ده ....أعتقد ماكنش فيه داعي لتقليب الموضوع تاني.

رابط هذا التعليق

يا مستر نجيب

لو قرأت المداخلات صفحتين او ثلاثة للوراء ها تلاقي شعنونة اعتذرت لينا أكتر من مرة وأولهم كان اعتذار ليا ولم تكتب هي أي مداخلة من ساعتها في الموضوع ده ....أعتقد ماكنش فيه داعي لتقليب الموضوع تاني.

ya ostazy

و انا حدت و قل انها مش المقصودة المقصود الناس الجرحت بعدىن لو ندمانه تمسح الالوة علىنا و كدهكده شعنونه غلىه علىه و بحترمها زى اختي لكن الحق حق

رابط هذا التعليق

يا مستر نجيب

m3lsh ya a7' masry asl ana m3rfksh awy....heya mr de try2ah 3shan bakteb englezy wala tahreg 3ady?....argo el tawde7 asl ya3ny b3d kol el et2al 3lyah wa 3lek wa ana radet rad baset wenta m3'ltny yb2a dah klam tany

معلهش يا اخ مصري اصل انا معرفكش قوي هي مستر دي تريقة ؟ علشان باكتب انجليزي و لا تحرج عادي ؟ ارجو التوضيح اصل يعني بعد كل اللي اتقال عليه وعليك و انا رديت رد بسيط و انت ملغطني بقه ده كلام تاني

ترجمة و طبع ابو حلاوه- الادارة

رابط هذا التعليق

حرام عليكم ، وخصوصا نجيب سرور

ياأخى انا مش نبهتك لعدم الكتابة تانى بالحروف اللاتينية :devil:

يعنى افضل اقرا 6 صفحات واحذف كلامك والرد على كلامك .. اشترى كيبورد عربى وارحم نفسك وارحمنى :twisted: :twisted:

لو كتبت كلمة تانية لاتينى هاوقفك عن الدخول لحد ماتشترى كيبورد

يا اخى فكها شوية على نفسك :D

مجموعة الشباب الحلوين

لو مش عارفين تهزروا مع بعض يبقى بلاش احسن .

عموما انا متاكد ان مافيش اى ضغائن ( حلوه ضغائن دى مش كده؟ )

وعلشان كده الموضوع لن يغلق بالعند فيكم . :shock: :wink:

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

السلام عليكم

أنا مصرية مقيمة بإحدى دول الخليج

واسمحوا لى اكتب المقارنة بتاعتى اللى بتعبر عن رأيى الشخصى وعن الاغلبية طبعا بدون تعميم .

وهاتكلم عن مرحلة سنيه يمكن اكبر شويه من اللى انتو بتتكلموا عليها

الرجل اللبنانى : كداب ومحتال كبير ,حافظ كلمتين حلويين وبيقولهم لاى واحدة....حلوة مش حلوة .... زوجتة او غيرها(مش فارقة) ,لا يخجل انه ياخد زوجته و يدخنوا الأرجيلة سوا فى مكان عام أو امام الاولاد ،ولا يخجل ايضا انه يشتريلها المايو اللى هاتلبسه فى الويك اند عشان يتفشخر بيها قدام الناس ولو زوجته اختارت مايوه يصمم انه لازم يكون ………two pieces

(راجل فعلا)

الرجل الخليجى :الحاضر الغائب دوما...فى الشغل نائم او بيلعب FreeCell ,solitaire

لحد ما تيجى الساعة واحده عشان يزوغ

باليل فى الديوانيه مع الربع كل يوم ,والزوجة الغلبانة واخدة العيال والخدامة وبيخرجوا يتعشوا طبعا بدون رب الاسره (نادرا مانشوف اسره بتتنزه مع الاب) ... وطبعا سهران على قنوات ايه ار تى عشان يروح ينام فى الشغل وهكذا

الرجل المصرى : رجل بمعنى الكلمه ..اسرى من الدرجة الاولى...طموح ومتفانى فى شغله لسببيين ...اولا انه بيخاف ربنا ولا يقبل مال حرام ابدا...ثانيا ليحقق لاسرته مستوى افضل من المعيشه والرفاهيه...حمش ودمه حامى طبعا ولو زوجته ضحكت بصوت عالى فى مناسبة مثلا..... يصغرلها الصغرة اللى هيه....اما بخصوص المظهر والنظافة والريحه فاعتقد العيب على الزوجه اللى بتنبهش جوزها وتهتم بمظهره لو هو اغفل عن النقطة دى

انا عارفا زمان البنات الحلويين بتوع المنتدى زعلانين منى .......بس والله انا قلت اقول كلمة حق ..... هوالموضوع خرج عن الابتسام ... بس انا عاوزاكوا تبتسموا وتفرحوا بالغصب ...معظم شبابنا زى الفل الحمدلله

رابط هذا التعليق

وصف

ممتاز ومنصف ياست أمل

وشهادة نعتز بها

وشكرا بالنيابة عن المصريين

وماذا

عن ستات مصر الحلوين

مصر أكبر من نظام الحكم الفردى الديكتاتورى الإستبدادى

الذى فرضه علينا عسكر حركة يوليو فى الخمسينات

وصار نظاما لحكم مصر

برنامج الرئيس الإنتخابى لإسكان فقراء الشباب ..

سرقه مسؤولون وزارة الإسكان مع المقاولين ..!

رابط هذا التعليق

هوالموضوع خرج عن الابتسام ... بس انا عاوزاكوا تبتسموا وتفرحوا بالغصب ...معظم  شبابنا زى الفل الحمدلله

إزاي بقى يا hope هانم الموضوع خرج عن الابتسام :roll:

أنا شايف إنك رجعتي الابتسامة للموضوع بوصفك ده :) :) :)

و شهادة حق و عن رؤية شخصية كمغترب أيضاً من جيرانك إن مفيش أحلى و لا أرق و لا أحَن من البنت/الست المصرية.

رابط هذا التعليق

و شهادة حق و عن رؤية شخصية كمغترب أيضاً من جيرانك إن مفيش أحلى و لا أرق و لا أحَن من البنت/الست المصرية.

ما احنا بنقول كده برضو :D

عجبى !!

رابط هذا التعليق

ألعزيزة الاخت (Hope) رجعتلنا الــ (Hope).....

إلي كل المصريين:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...