اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إلي الراغبين في ممارسة الصيدلة في كندا

Recommended Posts

وحشتنى يا أينشتين

مكانك فى المحاورات موجود

ومافيش حد يعرف ياخده

عود يا أينشتين

ياريت تعود

هوة مفيش نت فى كنكا ولا ايه؟

ولا وصلة حتى؟ :sad:

رابط هذا التعليق

• الردود 845
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

وحشتنى يا أينشتين

مكانك فى المحاورات موجود

ومافيش حد يعرف ياخده

عود يا أينشتين

ياريت تعود

ولا وصلة حتى؟ :roseop:

الله يكرمك يا حس

انتي واحشني اكتر يا زعيم :Head:

انت عارف اني بحب المنتدي هنا و خاصة مع وجود اقلام كتير متميزة باستمتع بالقراءة ليها زي د / تهامي و م / ايهاب و د / هشام و زملاء و زميلات اخرون ارجو يسامحوني علي عدم ذكر الاسماء بالاضافة الي مواضيع اخري ليست في باب كندا اكثر من متميزة واتمني المشاركة فيها .

بس بداية الحياة هنا مع العمل و الدراسة و الامتحانات و تكوين علاقات هياخدوا اغلب وقتك للاسف ، وان شاء الله لما تيجي هتشوف و هتجرب ( او ممكن انا مش بعرف ادير وقتي كويس :roseop: )

يا باب أيا مقفول .. امتى الدخول؟

صبرت ياما واللى يصبر ينــــول

دقيت سنين والرد يرجعلى : مين؟؟

لو كنت عارف مين أنا؟ ... كنت أقول

عجبي!!!!!!!!

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

الف مبروك يا دكتور اينشتين علي النجاح في الامتحان الاول

و عقبال التاني ان شاء الله

و لي استفسار

من واقع خبرتك العمليه

هل يمكن انجاز المعادله بعيدا عن الهجره ؟

و هل رايت نماذج منها ؟

علي اساس ان تحصيل 67 درجه صعبه للعازب و الحاصل علي البكالوريوس فقط

و الف مبروك مره اخري

الفقر في الوطن غربه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

الف مبروك يا دكتور اينشتين علي النجاح في الامتحان الاول

و عقبال التاني ان شاء الله

و لي استفسار

من واقع خبرتك العمليه

هل يمكن انجاز المعادله بعيدا عن الهجره ؟

و هل رايت نماذج منها ؟

علي اساس ان تحصيل 67 درجه صعبه للعازب و الحاصل علي البكالوريوس فقط

و الف مبروك مره اخري

بعد اذن اينشتين واذنك ممكن اجاوبك انا

ممكن انك تقدم ورقك للبورد بس المشكله فالفيزا وخصوصا انك هتطلع سياحه الاول والمره التانيه بقا لما ربنك يكرمك كده وتخلص المعادله وكمان تلاقي حد يرضى يعملك ال سبونسرشب وده شيئ نادر فعلا ولو انه فحالات بيحصل

نقطة ال 67 نقطه مش معتمده على انك متجوز ولا مش متجوز دي عوامل كتير التعليم والخبره واللغه والاهم ان الصيدله معدتش فالمهن المطلوبه

افتكر وده رئيي بعد تجربه والله ان اسهل طريق وخصوصا لو انك لسه خريج نيوزلانده او استراليا انا زمايل ليا مشاء الله قدمو تقريبا معايا وواحد سافر والتاني مستني يطلبو الجواز منه استراليا نزلت لسته بالوظائف الغايه فالاهميه والحمدلله الصيدله موجوده فيها عكس ما حصل في كندا للاسف

المهم تشد حيلك فالانجليزي وربنا يوفق الجميع

رابط هذا التعليق

وحشتنى يا أينشتين

مكانك فى المحاورات موجود

ومافيش حد يعرف ياخده

عود يا أينشتين

ياريت تعود

ولا وصلة حتى؟ :blink:

الله يكرمك يا حس

انتي واحشني اكتر يا زعيم wst::

انت عارف اني بحب المنتدي هنا و خاصة مع وجود اقلام كتير متميزة باستمتع بالقراءة ليها زي د / تهامي و م / ايهاب و د / هشام و زملاء و زميلات اخرون ارجو يسامحوني علي عدم ذكر الاسماء بالاضافة الي مواضيع اخري ليست في باب كندا اكثر من متميزة واتمني المشاركة فيها .

بس بداية الحياة هنا مع العمل و الدراسة و الامتحانات و تكوين علاقات هياخدوا اغلب وقتك للاسف ، وان شاء الله لما تيجي هتشوف و هتجرب ( او ممكن انا مش بعرف ادير وقتي كويس :roseop: )

مفاجئه غير متوقعه اخويا وحبيبي اينشتن معانا والله نووووووورت يا باشا

طبعا معاك كل الحق الله يعينك انت مهما قلت فعلا الله يعينك دي بداية حياة من الصفر امتحانات وبعدها امتحانات ربنا يعينك

انشاء الله تخلص كل حاجا على خير ونتطمن عليك

رابط هذا التعليق

نقطة ال 67 نقطه مش معتمده على انك متجوز ولا مش متجوز دي عوامل كتير التعليم والخبره واللغه والاهم ان الصيدله معدتش فالمهن المطلوبه

انا قريت ان الصيدلي ممكن يقدم كمدير صيدليه

افتكر وده رئيي بعد تجربه والله ان اسهل طريق وخصوصا لو انك لسه خريج نيوزلانده او استراليا انا زمايل ليا مشاء الله قدمو تقريبا معايا وواحد سافر والتاني مستني يطلبو الجواز منه استراليا نزلت لسته بالوظائف الغايه فالاهميه والحمدلله الصيدله موجوده فيها عكس ما حصل في كندا للاسف

المشكله ان درجتهم في الايليتس عاليه اوي (سبعه و نص)

و عموما شكرا علي اجابه حضرتك

الفقر في الوطن غربه

رابط هذا التعليق

انا قريت ان الصيدلي ممكن يقدم كمدير صيدليه

المشكله ان درجتهم في الايليتس عاليه اوي (سبعه و نص)

و عموما شكرا علي اجابه حضرتك

اخي العزيز انت لو مش عارف .....اعرف انك كده كده هيتطلب منك ايلتس و اكديميك وكمان سكور سبعه هوا المطلوب

في استراليا انت ممكن تقدم على امتحان ظريف جدا اسمه OET

بخصوص نقطه مدير الصيدليه لحد الان كل الي قدم كمدير لصيدليه لم يستلم اي ابديت او اي حاجا تأكد ان الموضوع مشيي

رابط هذا التعليق

• الزوار
اينشتاين

اخبارك ايه

يارب تكون وفقت فى الامتحان التانى

طمنااااا عليييك

ميدوفارم الغالي :o

دعواتك معايا النتيجة بعد اسبوعين " ربنا يسترها و اعدي ببركة دعاء الوالدين و دعوات الزملاء والاخوة بظهر الغيب - زي ما عديت في الامتحان الاول "

وبفكر ادخل اجرب ال IELTS كمحاولة انتحارية بعد 11 يوم ، لاني مش مستعد بعد بهدلة الامتحانات اللي فاتت.

دكتور اينشتين الف مبر وك النجاح في الجزء الاول وعقبال الباقي ان شاء الله انا اخوك احمد صيدلي ومقدم هجره على كندا من 2007 ومنتظر ردهم بعد ما بعت الابديتس بس كنت عاوز اعرف انت هتمتحن ايلت ليه هو امتحان المعادله بيحتاج ايلتس كنت قريت انه مش لازم يا ريت تفيدنا في هذا الموضوع ويا ريت لوكنت عملت اى ملخصات للامتحان تفيد بيها اخواتك ويجزيك الله خيرا عنا جميعا لاى معلومه مفيده اعطيتها وستعطيها ان شاء الله الى امام يابو زمل

h):

رابط هذا التعليق

بخصوص نقطه مدير الصيدليه لحد الان كل الي قدم كمدير لصيدليه لم يستلم اي ابديت او اي حاجا تأكد ان الموضوع مشيي

في بعض الناس بتقول حتمشي

و الاخرين بيقولوا اداره الصيدليات لا علاقه لها بالصيدله و لازم يكون معاك شهادات في اداره الاعمال

علي العموم لو في اي حد من الاخوه عرف اي شئ عن هذا الموضوع يا ريت يقولنا في التوبيك ده

الفقر في الوطن غربه

رابط هذا التعليق

في بعض الناس بتقول حتمشي

و الاخرين بيقولوا اداره الصيدليات لا علاقه لها بالصيدله و لازم يكون معاك شهادات في اداره الاعمال

علي العموم لو في اي حد من الاخوه عرف اي شئ عن هذا الموضوع يا ريت يقولنا في التوبيك ده

اللى فهمته حضرتك ان المطلوب فيها مش بكالوريوس صيدلة وبس

وممكن حضرتك تراسلهم بنفسك وتتأكد وتشوف ردهم هيقولولك ايه

لان بالفعل كتير من الصيادلة قدم كيبيك

وبالتوفيق ان شاء الله

رابط هذا التعليق

• الزوار
المعادلة تحتاج لأيلتس أكاديميك

الاخ الفاضل حسام شكرا على سرعة ردك بس عندي سؤال الايلتس ده بنحتاجه امتى في اى مرحله يعني الevaluation ولا qualification وبنحتاج نجيب كام بالظبط فيه ولو فيها تتقيل لو ممكن تعرفنا خطوات المعادله واحده واحده واكون شاكر لمجهودك ومني كل الدعاء بالتوفيق لما يرضي الله وجزاك الله خيرا
رابط هذا التعليق

قتباس(adrianocrespo @ Jun 19 2009, 12:47 PM) *

إقتباس

في بعض الناس بتقول حتمشي

اللى فهمته حضرتك ان المطلوب فيها مش بكالوريوس صيدلة وبس

وممكن حضرتك تراسلهم بنفسك وتتأكد وتشوف ردهم هيقولولك ايه

لان بالفعل كتير من الصيادلة قدم كيبيك

وبالتوفيق ان شاء الله

شكرا لحضرتك يا دكتور حسام

من خلال تصفحي للمنتدي عرفت ان حضرتك مقدم علي كيبيك

تمنياتي لك بالتوفيق

الفقر في الوطن غربه

رابط هذا التعليق

• الزوار

الاخ الفاضل حسام شكرا على سرعة ردك بس عندي سؤال الايلتس ده بنحتاجه امتى في اى مرحله يعني الevaluation ولا qualification وبنحتاج نجيب كام بالظبط فيه ولو فيها تتقيل لو ممكن تعرفنا خطوات المعادله واحده واحده واكون شاكر لمجهودك ومني كل الدعاء بالتوفيق لما يرضي الله وجزاك الله خيرا

السلام عليكم احبابنا في الله يا ريت لو حد من الاخوه الافاضل يقدر يساعدني في موضوع المعادله لبكالوريوس الصيدله في كندا والمراجع المهمه وخاصة الامتخانات السابقه او اسئلة mcq اكون عاجز عن الشكر اخوكو مزنووووووووق :roseop:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم احبابنا في الله يا ريت لو حد من الاخوه الافاضل يقدر يساعدني في موضوع المعادله لبكالوريوس الصيدله في كندا والمراجع المهمه وخاصة الامتخانات السابقه او اسئلة mcq اكون عاجز عن الشكر اخوكو مزنووووووووق :sad:

أخى الكريم

الخطوات موجوده فى بداية التوبيك ده

اما الامتحانات ابعت لى ايميلك ع الخاص وابعتهملك

تقبل تحياتى

رابط هذا التعليق

الايليتس بتحتاجه قبل الانتيرنشيب

يعنى قبل مابتاخد الترخيص

بعد مابتخلص كل الامتحانات

والاسكور المطلوب هو اوفر اول 7 بشرط ماتقلش عن 6 فى اى تاسك

يعنى ممكن تجيب 7/7/6.5/6

لكن ماينفعش تجيب مثلا 8.5 /7/7/5.5 مع ان المجموع برضه هيكون 7

بالتوفيق

رابط هذا التعليق

• الزوار

السلام عليكم احبابنا في الله يا ريت لو حد من الاخوه الافاضل يقدر يساعدني في موضوع المعادله لبكالوريوس الصيدله في كندا والمراجع المهمه وخاصة الامتخانات السابقه او اسئلة mcq اكون عاجز عن الشكر اخوكو مزنووووووووق :blush2:

أخى الكريم

الخطوات موجوده فى بداية التوبيك ده

اما الامتحانات ابعت لى ايميلك ع الخاص وابعتهملك

تقبل تحياتى

اخي الحبيب في الله ميدوفارم جزاك الله خيرا ايميلي هو alafify1@yahoo.com وجزاك الله خيرا عنا جميعا لما يحب ويرضا في انتظار رسالتك وتسلم يا ابو زمل وفي ميزان حسناتك ان شاء الله

رابط هذا التعليق

• الزوار

اخواني احبائي في الله بما انني عضو جديد عليكم وشفت قد ايه الاخوه هنا نفسهم حلوه وبيحبوا يقدموا المساعده خالصه لوجه الله تعالى فاسمحولي اني اشاركم الاجر انا عندي كتب للايلتس وامتحانات ليها مش بطاله فاذا حد محتاجها يبلغني وانا انزلها بس ياريت تقولولي الطريقه ازاى وهي ملفات مضغوطه بس حجمها اكتر من 30 ميجا فاى اخ محتاج يطلب وانا تحت امره بس المهم طريقة تحميلها على المنتدى :blush2: :roseop::roseop::roseop::roseop: والله اني احبكم في الله

رابط هذا التعليق

اخونا وحبيبنا ميدو فارم

منووووووووووووووووووووووور

وانت عمدة الايلتس هنا في موضوع الصيادلة بلا منازع

:blink:

وربنا يسمعنا عنك كل خير ان شاء الله :blink:

رابط هذا التعليق

اخونا وحبيبنا ميدو فارم

منووووووووووووووووووووووور

وانت عمدة الايلتس هنا في موضوع الصيادلة بلا منازع

:blink:

وربنا يسمعنا عنك كل خير ان شاء الله :blink:

حبيبى قلبى

ودكتورنا الغالى دكتور ماجد

ياعم انت الكبير

الله يكرمك

اخبارك ايه

طمنى عنك

ويارب تكون بتزاكر للمعادله انت كمان

ولا مطنش

تحياتى

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...