اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كل شئ عن كيبك

Recommended Posts

يا جماعة !!!

هو أنا هاقدم في الفايل بتاع سوريا أصل شهادة التقديرات بتاعت الكلية بالإنجليزي ... مش هاقدم معاها عربي مش كده ؟؟

أصل ... مش صورة ... صح ؟؟؟

أنا باطلعها بالإنجليزي .. يعني العربي بقه مالهاش لازمة .. صح ؟؟

ردوا عليَّ يا إخواننا ... phn:

صح...بس الأول ابعت..صور...الأصول بيتطلعوا عليها في المقابلة.

يا سلام ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

إيه ده ؟؟ يعني أنا هاقدم على كده كل حاجة صور ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!... شهادة الميلاد و شهادة الثانوية (اللي مش عارف هاجيبها منين لسه) و شهادة الكلية بتاعت التقديرات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شكراً يا أستاذ محمد معلش ... متقل عليك ... ربنا يعوض تعبك خير يا رب ...

الزميل الفاضل fxdisgner

بالنسبه لشهاده الثانويه العامه حضرتك بتروح مديريه التربيه والتعليم بتاعه المحافظه بتاعتك وبتطلب بيان نجاح ثانويه عامه وتقولهم عايزها موثقه ومترجمه وهيقولولك تعمل حواله في البريد بأسم المديريه بحوالي تسعه جنيه عشان تبقي مستعجل تقريبا علي كام طابع دمغه تقريبا هو واحد بس ..زهتدفع في البريد تقريبا حوالي اتناشر نيه ونص ..........ويا ريت تطلب اتنين واحد عادي والتاني بالدرجات عشان انا سمعت ان ممكن تحتاج بتاع الدرجات للدراسه والله اعلم..............وبعدين بتودي لهم الحواله وبتستلمها يومها او تاني يوم ومعاه الورقه اللي هتترجم عليها .....لما بتطلبها مترجمه بيقولولك تطلع بيها توجيه اللغه الانجليزيه في المديريه وهما بيترجموها هناك وبعدين تتختم من شئون الطلبه وتتمضي .......دي كل قصه الشهاده بتاعه الثانويه العامه بس سبق الاخوة الافاضل قالوا انها مش مهمه للدرجه وبرضه في اراء بتقول انها مهمه عشان لو بتقدم علي دراسه او ما شابه.................تقدر تقدم عليها من بكره وماتنساش تبقي موجهه الي كندا طبعا.....................

الشهادات الجامعيه بتتطلب مترجمه من الكليه وتتوثق من الجامعه وشهاده البيان الدرجات هي اللي بتتاخر شويه بس يا ريت في كل من الشهاده الجامعيه وبيان الدرجات وشهاده الثانويه العامه تكون واخد الباسبور معاك عشان تنقل الاسم منه مظبوط .........بالنسبه لشهاده الميلاد بتطلبها برضه مترجمه او باللغه الانجليزيه من الدور التاني بوزاره الصحه في القاهرة لان اخواتي عملوها من هنك من فتره...... وان كنت سمعت مؤخرا انها بتطلع من الاحوال المدنيه بالعباسيه وعمومالو حد طلعها قريب ممكن يفيدنا ..............بالتوفيق ان شاء الله :roseop:

شكراَ يا جالكسي ربنا يخليك ... إنت أفدتني كتير ...

رابط هذا التعليق

نقطه كمان نسيتهالما بتاخد ورقه عشان الترجمه من المديريه ........احتمال تلاقي ورقه المواد الدراسيه عدد الخانات اقل من عدد المواد الدراسيه...........تتغلب علي كدا انك تاخدها وتروح اي مكتب كومبيوتر وتطبعها وتزود عدد خانات الجدول وترجع بيها تاني يسجلوا فيها كل المواد .........بالتوفيق ان شاء الله.

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

طب مفيش ياجماعة اى حاجة تطمنى م الجواب دا اى دلالة اى اشارة اى علامة اقدر استنبط منها ان ملفى ماشى فى طريقة

ولا هى مكنة اللى بترد ع الايمايلات ومفيش حد فى مونتريال أأراه اصلا

للاسف هي ماكينة بترد و محدش شاف الملف قبل ما يردوا

انت الحل تبعت فاكس و متستناش الرد عشان مش حيردوا, بس تعرفهم بحالتك

يبعت جواب ازاي و هو ما ستلمش الفايل نمبر...و ضح دكتور جادولي..ممكن يبعت من غير الفايل نمبر؟تحياتي

رابط هذا التعليق

دا مشكدة وبس يا محمد عمر .. دا حتى فى التليفون بيسالونى ع الفايل نمبر ..

فى مرة م المرات ردو ع التليفون فقولتلها فات 9 شهور ومجليش الفايل نمبر قالتلى بغباء ملعون هو الفايل نمبر بتاعك ايه ودخلنا فى دوامة البيضة الاول ولا الفرخة

رابط هذا التعليق

دا مشكدة وبس يا محمد عمر .. دا حتى فى التليفون بيسالونى ع الفايل نمبر ..

فى مرة م المرات ردو ع التليفون فقولتلها فات 9 شهور ومجليش الفايل نمبر قالتلى بغباء ملعون هو الفايل نمبر بتاعك ايه ودخلنا فى دوامة البيضة الاول ولا الفرخة

ابعتلي الياهو اي دي بتاعك علي الخاص.

رابط هذا التعليق

انا بعتلك يا استاذ محمد الياهو بتاعى لو موصلش نبهنى

وصل يا تامور..

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

كل عام وانتم بخير انا مصرى املك شركه خدمات تجاريه فى الصين وافكر جديا فى التقديم الى الهجره الى كيبك كرجل اعمال تحت self employed worker programياريت ترد علي استفساراتى التاليه: 1- هل محتاج محامى هجره او يكفى انى اقدم بنفسى

2- بالنسبه لموضوع اللغه الفرنسيه انا اتكلم الانجليزيه ولا اعرف شئ عن الفرنسيه فما الحل؟

3- ارجو توضيح موضوع التقديم كرجل اعمال ما المشروع المسموح به هناك

انا عمرى 35 عام متزوج ولدى طفلين

egyfalcon2000@yahoo.com

amr_ella@hotmail.com

رابط هذا التعليق

وصل يا تامور..

صدق او لا تصدق..انت حر..بس الكلام ده حصل امبارح..ومن مصدر موثوق منه وهذا الشخص و علي فكرة هي واحدة ست..و كانت مدير احدي النوادي الثقافية باحدي الكاتدراءيات في احدي دول اوروبا و كانت مسؤلة عن ركن الهجرة و خاصة هجرة كندا كيبيك..و حكتلها قصتك من طق طق لسلاموا عليكو..و هي علي فكرة تعيش في كيبيك سيتي الأن..وكان الرد كالتالي..اولاا انت من غير فايل نمبر معناه انت شخص غير موجود بالنسبة لهم..فرضا انك ارسلت الملف و ضاع في الطريق.. وفرضا اتهم ارسلوا الفايل نمبر و ضاغ برده في الطريق من 9 شهور..طب ايه الحل علشان تشتري دماغك؟تعمل ملف تاني...و ترسلة ب DHL..وتعمل صندوق بريد خاص بيك تستقبل عليه مراسلاتك مع السفارة...كده تبقي ضامن ان مافيش حجة حتضيع..علي فكرة مشكلتك دي حصلت مع ناس كتير و حلها ايلي قولتهولك ..ازار وايز ممكن تستني كمان تسع شهور و ممكن تستني الي الأبد..بالتوفيق.

رابط هذا التعليق

وصل يا تامور..

صدق او لا تصدق..انت حر..بس الكلام ده حصل امبارح..ومن مصدر موثوق منه وهذا الشخص و علي فكرة هي واحدة ست..و كانت مدير احدي النوادي الثقافية باحدي الكاتدراءيات في احدي دول اوروبا و كانت مسؤلة عن ركن الهجرة و خاصة هجرة كندا كيبيك..و حكتلها قصتك من طق طق لسلاموا عليكو..و هي علي فكرة تعيش في كيبيك سيتي الأن..وكان الرد كالتالي..اولاا انت من غير فايل نمبر معناه انت شخص غير موجود بالنسبة لهم..فرضا انك ارسلت الملف و ضاع في الطريق.. وفرضا اتهم ارسلوا الفايل نمبر و ضاغ برده في الطريق من 9 شهور..طب ايه الحل علشان تشتري دماغك؟تعمل ملف تاني...و ترسلة ب DHL..وتعمل صندوق بريد خاص بيك تستقبل عليه مراسلاتك مع السفارة...كده تبقي ضامن ان مافيش حجة حتضيع..علي فكرة مشكلتك دي حصلت مع ناس كتير و حلها ايلي قولتهولك ..ازار وايز ممكن تستني كمان تسع شهور و ممكن تستني الي الأبد..بالتوفيق.

انت كدا وقعت قلبى ياريس.. بس انا متاكد ان الملف بتاعى وصل السفارة الساعة 10 الصبح بتاريخ 19 ديسمبر 2007 انا كلمت شركة ارامكس كذا مرة وااكدولى ان الواب وصل وقاولولى العنوان بالامارة بمجرد انى قلتلهم رقم الوصل بتاع ارامكس

وفى حالة ان ارامكس نصبو عليا وضيعو الورق اشتكيهم مثلا ولا ايه .. انا معايا لوصل ومعرف الموظف باللى فى الورق وموريه الشيك اللى انا باعته.. ارجو ترد عليا بسرعة عشان الحق اظبط امورى

المشكلة ان انا لما باعت اورق كت فى الكويت ساعتها...باعتتلى اورق للسفارة

رابط هذا التعليق

وصل يا تامور..

انت كدا وقعت قلبى ياريس.. بس انا متاكد ان الملف بتاعى وصل السفارة الساعة 10 الصبح بتاريخ 19 ديسمبر 2007 انا كلمت شركة ارامكس كذا مرة وااكدولى ان الواب وصل وقاولولى العنوان بالامارة بمجرد انى قلتلهم رقم الوصل بتاع ارامكس

وفى حالة ان ارامكس نصبو عليا وضيعو الورق اشتكيهم مثلا ولا ايه .. انا معايا لوصل ومعرف الموظف باللى فى الورق وموريه الشيك اللى انا باعته.. ارجو ترد عليا بسرعة عشان الحق اظبط امورى

المشكلة ان انا لما باعت اورق كت فى الكويت ساعتها...باعتتلى اورق للسفارة

ya 3am asma3 el kilmetin dol wi balash waga3 dema3'

lawo 2nta mota2akd 2n el file wasal elsefara, yeb2a khalas 2nta fi elsaleem wi da aham 7aga

2nta momkn teb3at fax with ur name only and date of birth and the date you send the file, id did this beofre when my file transfered and tehy answered me, but they ansered me to add my daughter, otherwise they will not answer you, but be sure that they respects all the faxes

so, dont worry after sending this fax, inform them that you never received your file number till now and this is the needed information about your self and about the cheque you paid with

رابط هذا التعليق

يا عم جدولى انا عارف ان مشكلتى دى عملتلك قالللو فى دماغك.. بس معلش باأأ استحملنا..

انا مبسكتش انا باعت فاكسات كتيرة وفيها كل بياناتى الاسم.. رقم الباسبور تاريخ ومكان الاصدار.. العنوان الجديد ورقم البريد والتليفون والايمايل .. يعنى كل البيانات الشخصية اللى تثبت لن انا اللى باعت الفاكس لكن بعد دا كله عامل زى اللى بيدن فى مالطة..

يعن انا باعت اصول الورق كله اللى طلع عينى عشان استخرجة.. دا امتحان الtef لوحدة خد منى 7 شهور على ما خلصته .. لازم احجز أبل الامتحان بشهر ونص ع الاقل .. ومبيتعملش غير 3 مرات فى السنة بس ومبتخدش النتيجة الا بعد مرور شهر كامل ع الامتحان .. + انه كلفنى اكتر من الفين جنيه وامتحان التوييك الانجليزى بقا تكلفته بسيطة بس وجع دماغ بقا واستنا النتيجة وواحدة تراقبك ونتا بتمتحن يعنى ذل + الشيك ابو كام الف اللى كيبك طالباه كرسوم + شهادة الخبرة لى ولزوجتى اللى رئيس الشركة اللى كت فيها مكنش راضى ييجى معايا يعملها الا بوسيط جامد+ شهادات الجامعة لى ولزوجتى وقسيمة الجواز وشهايد الميلاد بتاعتنا وبتاعة الاطفال .. طبعا كل دا ياباشا مترجم

وبعد دا كل جاى الاستاذ محمد عمر يرميلى تعبان ويمشى ويقولى اقدم من اول وجديد بمنتها البساطة

لأ ياعم ولو شركة ارامكس اشتركت ف المؤامرة دى هروح الكويت مخصوص عشان ارفع عليهم قضية

رابط هذا التعليق

يا عم جدولى انا عارف ان مشكلتى دى عملتلك قالللو فى دماغك.. بس معلش باأأ استحملنا..

انا مبسكتش انا باعت فاكسات كتيرة وفيها كل بياناتى الاسم.. رقم الباسبور تاريخ ومكان الاصدار.. العنوان الجديد ورقم البريد والتليفون والايمايل .. يعنى كل البيانات الشخصية اللى تثبت لن انا اللى باعت الفاكس لكن بعد دا كله عامل زى اللى بيدن فى مالطة..

يعن انا باعت اصول الورق كله اللى طلع عينى عشان استخرجة.. دا امتحان الtef لوحدة خد منى 7 شهور على ما خلصته .. لازم احجز أبل الامتحان بشهر ونص ع الاقل .. ومبيتعملش غير 3 مرات فى السنة بس ومبتخدش النتيجة الا بعد مرور شهر كامل ع الامتحان .. + انه كلفنى اكتر من الفين جنيه وامتحان التوييك الانجليزى بقا تكلفته بسيطة بس وجع دماغ بقا واستنا النتيجة وواحدة تراقبك ونتا بتمتحن يعنى ذل + الشيك ابو كام الف اللى كيبك طالباه كرسوم + شهادة الخبرة لى ولزوجتى اللى رئيس الشركة اللى كت فيها مكنش راضى ييجى معايا يعملها الا بوسيط جامد+ شهادات الجامعة لى ولزوجتى وقسيمة الجواز وشهايد الميلاد بتاعتنا وبتاعة الاطفال .. طبعا كل دا ياباشا مترجم

وبعد دا كل جاى الاستاذ محمد عمر يرميلى تعبان ويمشى ويقولى اقدم من اول وجديد بمنتها البساطة

لأ ياعم ولو شركة ارامكس اشتركت ف المؤامرة دى هروح الكويت مخصوص عشان ارفع عليهم قضية

يا تامور..انت كان عنوانك علي مصر و الة ايلي ماتتسمي الكويت....و بعدين التعابين ديه مش عمر ايلي يرميها لأي حد ممكن اقابلوا في حياتى لأن ايلي يأذي الناس ربنا يأذيه..اناقلتلك ايلي سمعته و ايلي انا مقتنع بيه..و عموما القرار ليك اولاا و اخير..البر لا يبلي و الذنب لا ينسي و الديان لا يموت..افعل ما شأت فكما تدين تدان..حديث قدسي

رابط هذا التعليق

بص ياعم محمد انا بعت الملف بتاعى لما كت شغال فى الكويت وبعدين سيبتها فى شهر ابريل اللى فات .. واول ماجايت بعتلهم انا فاكس بتغيير محل الاقامة

فا هتيالك يعنى بعد ما شركة ارامكس ( وهى شركة بريد سريع بتبعت الملفات بشئ وشويات مش بريد عادى من ابو 30 قرش ) اكديت لى كذا مرة انا الملف وصل والموظف اللى أألى أألى الساعة كمان اللى وصل فيها الملف للسفارة .. اهتيالك ممكن يكونو بينصبو عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟ ومبعتوش الملف فعلا واللا كلام الناس دى اكيد.. ارجو الرد عشان ممكن اشتكيهم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

كل عام وانتم بخير انا مصرى املك شركه خدمات تجاريه فى الصين وافكر جديا فى التقديم الى الهجره الى كيبك كرجل اعمال تحت self employed worker programياريت ترد علي استفساراتى التاليه: 1- هل محتاج محامى هجره او يكفى انى اقدم بنفسى

2- بالنسبه لموضوع اللغه الفرنسيه انا اتكلم الانجليزيه ولا اعرف شئ عن الفرنسيه فما الحل؟

3- ارجو توضيح موضوع التقديم كرجل اعمال ما المشروع المسموح به هناك

انا عمرى 35 عام متزوج ولدى طفلين

egyfalcon2000@yahoo.com

amr_ella@hotmail.com

مش شرط فرنسي لو هجرة رجال اعمال..المهم المصاري..روح لمحامي احسن علشان الأخوة هنا كلهم من طايفة العمال الشقيانة..كوحيتي يعني...

رابط هذا التعليق

بص ياعم محمد انا بعت الملف بتاعى لما كت شغال فى الكويت وبعدين سيبتها فى شهر ابريل اللى فات .. واول ماجايت بعتلهم انا فاكس بتغيير محل الاقامة

فا هتيالك يعنى بعد ما شركة ارامكس ( وهى شركة بريد سريع بتبعت الملفات بشئ وشويات مش بريد عادى من ابو 30 قرش ) اكديت لى كذا مرة انا الملف وصل والموظف اللى أألى أألى الساعة كمان اللى وصل فيها الملف للسفارة .. اهتيالك ممكن يكونو بينصبو عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟ ومبعتوش الملف فعلا واللا كلام الناس دى اكيد.. ارجو الرد عشان ممكن اشتكيهم

مستحيل ينصبوا عليك..ممكن يكون ضاع لما و صل..و برده الأحتمال ده ضعيف..يا تامورانا سألت سيدة اناو اثق فيها جدا جدا و قالتلي المفيد..و القرار ليك..بس حقيقي موضوعك حصل مع ناس كتير و عملوا ايلي قلتلك عليه..تذكر ان همزة الوصل بينك و بين السفارة هو الفايل نمبر..انت ممكن تعرف حالة الفايل بتاعك بعد الميديكال و قبل المقابلة كمان بواسطة الفايل نمبر من غير هما ما يعرفوش عنك حاجة و مالكش حق حتي في الأتصال بيهم..تعرف لما بيكون فيه مستند ناقص و بيبعتولك عليه بترسله في ظرف و بتلزق الفايل نمبر عليه مش محتاج انك تكتب اسمك او عنوانك ..لكن لو كتبته ما يخسرش..و لو حبيت تعمل جنايات معاهم برده بالفايل نمبر..الفايل نمبر معناه انك مؤهل للمقابلة و الفايل بتاعك ان بروسيس..او بمعني انك عندك نقاط كفايه للهجرة لكيبيك...انافي الخدمة

رابط هذا التعليق

1-يعنى ايه الجواب ضاع لما وصل ؟؟.. اذا كان وصل هيضيع ازاى .. قصدك موظف فى السفارة ضيعه مثلا او رماة فى اقرب مقلب زبالة .. ولا تقصد ايه

-2وعايز رايك فى مقاضاة شركات الشحن دى لو انا عرفت بعد كدة ان الورق موصلش فعلا السفارة

-3والناس اللى انت بتقول عليهم حصل معاهم الموضوع دا كان بردة سببها شركة الشحن ولا اية

-4ولو اللى انت بتقولة دا حصل هبعت كل الورق زى اى حد + الشيك.. انا ممكن ابعت الورق الصور ..

بس الشيك دا هيبقا ايه نظامة

برجاء ترد عليا نقطة نقطة .. لان انا كدا وقعت وقعة جامدة.. وخسرت الجلد والسقط

رابط هذا التعليق

1-يعنى ايه الجواب ضاع لما وصل ؟؟.. اذا كان وصل هيضيع ازاى .. قصدك موظف فى السفارة ضيعه مثلا او رماة فى اقرب مقلب زبالة .. ولا تقصد ايه

-2وعايز رايك فى مقاضاة شركات الشحن دى لو انا عرفت بعد كدة ان الورق موصلش فعلا السفارة

-3والناس اللى انت بتقول عليهم حصل معاهم الموضوع دا كان بردة سببها شركة الشحن ولا اية

-4ولو اللى انت بتقولة دا حصل هبعت كل الورق زى اى حد + الشيك.. انا ممكن ابعت الورق الصور ..

بس الشيك دا هيبقا ايه نظامة

برجاء ترد عليا نقطة نقطة .. لان انا كدا وقعت وقعة جامدة.. وخسرت الجلد والسقط

موضوع الشيك ممكن تعرف مصيره من البنك...اما مقاضاة شركة الشحن فمعرفش بس اكيد هما عندهم ايصال الأستلام..علشان شركات نقل البريد بتسلم اي حاجة منقولة من مكان لأخر هاند تو هاند يعني الفايل بتاعك استلمه موظف السفارة و مضي علي استلامه لسواق شركة النقل ارامكس ايلي هو في نفس الوقت البوست مان و عندهم صورة من وصل الأستلام و التسليم و الله اعلم..الناس ايلي اعرفهم و كانوافي نفس ظروفك موريتانيين كانوا مقدمين من نواكشوط..طبعا حتبعت صور الأصول كلها معاك ..في المقابلة للأطلاع عليها..علي فكرة مكن تعرف لو السفارة استلمت الشيك و لا لا من البنك بس برده ده مش بروف لحالة الفايل بتاعك...انا بدأت اشك في الموضوع بتاعك يا تامورر اوعي تكون بتزاولني..يا زول :lol: :lol: ;) ;)

رابط هذا التعليق

مستحيل ينصبوا عليك..ممكن يكون ضاع لما و صل..و برده الأحتمال ده ضعيف..يا تامورانا سألت سيدة اناو اثق فيها جدا جدا و قالتلي المفيد..و القرار ليك..بس حقيقي موضوعك حصل مع ناس كتير و عملوا ايلي قلتلك عليه..تذكر ان همزة الوصل بينك و بين السفارة هو الفايل نمبر..انت ممكن تعرف حالة الفايل بتاعك بعد الميديكال و قبل المقابلة كمان بواسطة الفايل نمبر من غير هما ما يعرفوش عنك حاجة و مالكش حق حتي في الأتصال بيهم..تعرف لما بيكون فيه مستند ناقص و بيبعتولك عليه بترسله في ظرف و بتلزق الفايل نمبر عليه مش محتاج انك تكتب اسمك او عنوانك ..لكن لو كتبته ما يخسرش..و لو حبيت تعمل جنايات معاهم برده بالفايل نمبر..الفايل نمبر معناه انك مؤهل للمقابلة و الفايل بتاعك ان بروسيس..او بمعني انك عندك نقاط كفايه للهجرة لكيبيك...انافي الخدمة

طيب.. وهل فعلا مبيعترفوش حتى بالفاكسات اللى انا باعتها طالما ماليش فايل نمبر.. دا خبر لسة واحد أأيلهولى نزل عليا زى الصعقة.. دا معناة ان الفاكسات اللى ببعتها واللى بتاكد على انى غيرت محل الاقامة مبيعترفوش بيها

وبعدين انا اعدت ف الكويت 4 شهور بعد بعاتان الملف يعنى كدا كدا.. لو كانو بعتوه هناك كت استلمتة

رابط هذا التعليق

طيب.. وهل فعلا مبيعترفوش حتى بالفاكسات اللى انا باعتها طالما ماليش فايل نمبر.. دا خبر لسة واحد أأيلهولى نزل عليا زى الصعقة.. دا معناة ان الفاكسات اللى ببعتها واللى بتاكد على انى غيرت محل الاقامة مبيعترفوش بيها

وبعدين انا اعدت ف الكويت 4 شهور بعد بعاتان الملف يعنى كدا كدا.. لو كانو بعتوه هناك كت استلمتة

كل الفاكسات و الجوابات و ترماي الرمل مالهاش لازمةو كان مكاتها الطبيعي معروف..للمرة المليون يا تامور يا خويا انت من غير الفايل نمبر مش موجود عندهم..و يسعدني و يشرفني ان ارد علي اى استفسار ليك بعد استلامك له.و يمكن المعجزة تحصل و تستلم النمبر عن قريب او خطاب بميعاد المقابلة ..تحياتي.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      ana m2adem l Quebec ba2ale 5 snen, w talabo mene mn sana w nos keda emta7an el TCF B2, w gebto a5eran.....delwa2te lesa ba3tenle email w katbeen feh en hakoon leya interview bas lesa el ma3ad mat7adedsh!!....ana 3omre ma sme3t 7ad el ayam de ba3d ma begeb el TCF B2 betlobo meno interview....kol eli a3rafhom bya5do el CSQ 3alatol ba3d ma beb3ato el TCF B2....ana 2al2an gedan w mosh 3aef fe eh!! Fe ay 7ad ya gama3a 7asal ma3ah keda aw ye3raf 7ad 7asal ma3ah keda??....lw sma7tom 2olole 5ebratk
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ما هى خطوات معادلة شهادة الهندسة المعمارية بكيبك ؟ حيث لم أجد وظيفتى فى الفيدرالى فمضطر أدرس فرنساوى وأقدم كيبك
    • 0
      السادة الكرام انا محامي حاصل على ليسانس حقوق جامعة الزقازيق 1998 ومقيد استئناف بنقابة المحامين ارغب في الهجرة لكند- كيبك وكنت حابب استفسر عن كيفية اعتماد شهادة المؤهل في كندا للعمل وكذلك لو حد حاول يقيد كمحامي بكندا يفيدنا بالاوراق المطلوبة والاجراءات مع خالص تحياتي وشكرا شريف النقيب alnakeb@gmail.com
    • 0
      [السلام عليكم انا مقيم بالسعودية و بدي قدم هجرة على كيبك مهنتي في جواز السفر نجار ديكور عام و على الاقامة فني هندسة ميكانيكية و انا معي شهادة في الهندسة الميكانيكية السؤال هو.. هل يؤثر ذلك على طلب الهجرة او انو لازم غير المهنة في جواز السفر؟؟ ارجو النصيحة]
    • 5,505
      يا جماعة طبعا بعد اذن الجميع احنا عاوزين نعمل بنك معلومات لمتابعة ملفات الفيدرال بعد حصولنا على CSQ عشان نتابع بس الفترات الزمنية الجديدة . و يا ريت كل واحد يكتب التواريخ كما يلى : 1-تاريخ التقديم لكيبك :20 فبراير 2008 2-رقم الملف لكيبك :10 يونية 2008 3-جواب المقابلة :26 اغسطس 2008 4-تاريخ المقابلة :30 نوفمبر 2008 5-مكان المقابلة :سوريا 6-تقديم الملف فيدرال :5 مارس 2009
  • أضف...