اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

موسوعة النكت

badroora

Recommended Posts

طفل صغير خبط على جارته وقال لها:طنط ممكن تورينى لسانك قالت: ليه قال لها أصل ماما بتقول إن لسانك زى العقربة flrt:

كل طير راجع بعد التعب بعد السفر

كل شمس مروحة بتميل تبوس خد القمر

رابط هذا التعليق

• الردود 247
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

واحد صعيدى إتعين مدير لدرا أيتام. أول حاجة عملها إجتماع مجلس أباء flrt: i*:

رابط هذا التعليق

واحد صعيدى بيقول لصاحبة: من يوم ما أبوك مات محدش شافه خير في حاجه flrt: i*:

رابط هذا التعليق

واحد بيقول لأبنه نابليون وهو فى عمرك كان أشطر واحد في الفصل .. رد الواد على والده وقالة نابليون وهو فى عمرك يا بابا كان إمبراطورمش شحات flrt:

رابط هذا التعليق

والله ميه ميه وخطك جميل اوى واسلوبك روعة ........شكلك كدا يا كاتب يا ناقد يا شاعر يا صحفي صح ؟؟؟؟؟؟ flrt:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

والله ميه ميه وخطك جميل اوى واسلوبك روعة ........شكلك كدا يا كاتب يا ناقد يا شاعر يا صحفي صح ؟؟؟؟؟؟ flrt:

انتى مين بالظبط i*:

تلاقيكى من الضرايب

تم تعديل بواسطة ابو جيداء

رابط هذا التعليق

صعيدى بلدياتى أخذ شهادة دكتوراه فقال لمراتة والله ماعرف ليه الناس بيقولوا نكت على الصعايدة أدينى جبت الدكتوراه. مع مرتبة الشرف .

فقالت له دق على الخشب ميحسدش المال الا اصحابة . فدق على الخشب. فمراتة قالت مين على الباب؟ قالها خليكي انتى انا بشوف مين flrt: i*:

رابط هذا التعليق

واحد امريكى قاعد مع واحد صعيدي . الأمريكى بيتكلم عن تقدم بلدة فقال أحنا اول ناس طلعنا القمر فالصعيدي سألة ولقيتة اية هناك؟ قالة رمل و زلط وحجارة . فرد الصعيدى قالة احنا اللى مطلعينهم flrt:

رابط هذا التعليق

واحد متخانق مع مراته كتب لها ورقة بالليل وهي نايمة قال لها صحيني الساعة السادسة صباحا

• لما قام من النوم لقى الساعة بقت عشرة الصبح.. ولقى في ايده ورقة مكتوب عليها اصحى الساعة بقت ستة flrt:

رابط هذا التعليق

مذيع تليفزيوني عمل برنامج مسابقات و استضاف 3 صعايدة فسأل الاول .. مين اللى انتصر فى الحرب العالمية التانية الحلفاء ولا المانيا النازية؟

فأجاب الحلفاء طبعا ..

فسأل التاني مين اللي كسب فى اخر ماتش الاهلي ولا الزمالك؟

فقالة الاهلي طبعا ..

فسأل التالت فهمت اية من اجابة السؤالين اللي فاتو ؟

قالة فهمت ان المانيا حتلاعب الزمالك على التالت والرابع :D

رابط هذا التعليق

واحد يهودى ابنة مات . فراح للجريدة يعمل نعى . فقال للموظف عاوز اكتب كوهين ينعى ولدة .

فقال لة الموظف السطر 5 كلمات بخمسين جنية..

فقالة خلاص اكتب كوهين ينعى ولدة ويصلح ساعات :D :D

رابط هذا التعليق

أتنين صعايدة واحد منهم معاة كيس فقال للتانى لو قلت الكيس دة فية أية حديلك منه تفاحتين ..

قالة يبقى فية جوافة :D

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله....

الاخ ابو جيداء...

تم حذف النكات الغير لائقة التى اوردتها فى الموضوع...رجاءا ..فضلا لا أمرا..أن تراعى حرمة الغير وان تراعى تواجدك فى صالون ثقافى يضم اخوة واخوات أفاضل

شكرا لتفهمك

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

مرة واحد صعيدى راح محل عصير وقاله ممكن عصير برتقال لو سمحت ....قالة بشاليموه قالوا لاااااااا بتعملى صداع :roseop:

مرة واحد صعيدي كان ماشي فى شارع من نصه فكل خطوة يلاقي 20 جنية كل خطوة عشرين جنية

قام راح سايبهم وقال اجيب الشارع من اوله احسن :roseop: بايخة

4 صعادية اخوات اشتركوا وجابو تاكسي وكلهم ركبوا التاكسي وماشين بيلفوا فى وسط البلد و مافيش حد شاور للتاكسي

قام راح سالوا خالهم قالوا تصور يا خال ساعتين نلف ومافيش حد شاور للتاكسي

قالوااااااا اهاااااااااااااااااا يبقي لازم تغيروا السواق . :cry:

ابو جيداء الماسورة نشفت ولا ايه

وفين انتشنتين مقصر بقالوه كام يوم

النجم الثاقب نشاطة قل

والحازم حسن

وهبة طنشت

وسهران

يا جماعة دى رسالة بنقضيها

رسم البسمة على شفاه الاخرين

لا تتخلوا عن رسالتكم

خالونى اموت وانا مطمئنه انكم

هتكملوا المسيرة من بعدي

بدرية :cry:

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

عزيزتي بدرية ....

اللي انا فهمته من الموضوع ده ان كل عضو ليه الحق انه يذكر نكتة واحدة بس او موقف مرح واحد بس و خلاص .. و يسيب المكان للي بعده .... حتي أول سطر خالص مالص بالص كان :

دى لعبة جديدة كل عضو يدخل يقول نكتة جديدة او موقف ظريف حصلة نكتة واحدة بس او موقف ظريف بس ماشي

فعندك مانع اننا نغير عنوان الموضوع ل "نكات الأعضاء" مثلآ أو اي إسم تاني يعجبك ... و تحذفي قواعد اللعبة الأصلية اللي ما بقاش ليها فعلآ اي معني.

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

عزيزتي بدرية ....

اللي انا فهمته من الموضوع ده ان كل عضو ليه الحق انه يذكر نكتة واحدة بس او موقف مرح واحد بس و خلاص .. و يسيب المكان للي بعده .... حتي أول سطر خالص مالص بالص كان :

دى لعبة جديدة كل عضو يدخل يقول نكتة جديدة او موقف ظريف حصلة نكتة واحدة بس او موقف ظريف بس ماشي

فعندك مانع اننا نغير عنوان الموضوع ل "نكات الأعضاء" مثلآ أو اي إسم تاني يعجبك ... و تحذفي قواعد اللعبة الأصلية اللي ما بقاش ليها فعلآ اي معني.

والله بيعجبني فيك استاذ اسكوب مثاليتك وانك فعلا انسان محترم . هو احنا بنتبع قواعد المحاورات لما هنلتزم بقواعد لعبتيى .

غير زي مانت عاوز انا باديلك كل الصلاحيات تغير اللى انت تحبه

بس نكات الاعضاء مافيهاش موسقي وصعبة النطق

ممكن مثلا

مخزن النكت

او النكته الذكية للبسمة العفاوية :cry:

اضحك كرر اوعى تفكر

مخزن نكت الاعضاء

بصراحة كلهم مش فيهم موسيقي

انت اختار وانا واثقة فى اختيارك

بس بلاش نكات اصل بتوع اللغة العربية يهجموا علينا

نكت جمع نكته :roseop:

مع خالص مودتى

المخلصة

بدرية :roseop:

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

.

رابط هذا التعليق

تم حذف المداخلة لمخالفتها القواعد رقم 16 و 18 من قواعد الكتابة في محاورات المصريين ...

تم تعديل بواسطة Scorpion

رابط هذا التعليق

الفاضل أبو جيداء ...

سؤال بره الموضوع (بعد إذن الفاضلة بدرية صاحبته) ...

حضرتك بتفضل لون القمر الأبيض .... و لا لون الليل الأسود ....

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

الفاضل أبو جيداء ...

سؤال بره الموضوع (بعد إذن الفاضلة بدرية صاحبته) ...

حضرتك بتفضل لون القمر الأبيض .... و لا لون الليل الأسود ....

استاذى الفاضل Scorpion

اعتقد ان الأجابة لا يختلف عليها اى عاقل

طبعا كلنا بنحب القمر

انما لية السؤآل ؟؟

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      للمصرى- منذ بداية التاريخ- رؤية خاصة فى رؤية الخالق.. باختلاف المعتقدات والأديان التى مرت من هنا أصبحت مصريةعرض المقال كاملاً
    • Guest عبقرينو
      0
      هل درستم شئ عن النكتولوجي ؟  طبعا لأ  
    • Guest النسر المصري
      11
      عبدالوهاب مطاوع ... بريد الجمعة ... هرم من أهرام الأهرام... مين يقدر ينسى الراجل دة وينسى الرسائل التي تعلم منها أجيال من البشر لقد كان موسوعة متحركة ... استفدنا من تجارب الآخريين .. واستمتعنا وحزنا وبكينا وفرحنا واختلتط مشاعرنا مع الآخرين بريد الجمعه يااااه .. كام قصة وكام إجابة والراجل ده شغال عشان يدور على راحة الناس... رحمة الله علية... وهنا أنا نويت أنشيء موسوعة لأجمل قصة تأثر بها كل واحد ... ممكن يكتبها تاني علشان كل واحد يستفيد من بحر عبدالوهاب مطاوع .. البحر العطاء الذي لن ينفذ خير
    • Guest أبو العريف
      1
    • 19
      * * لم يتيسر لي قراءة موسوعة جينيس للأرقام القياسية من قبل, فقد كنت أرى أني لن أجني من قراءتها إلا ضياع الأوقات .. ولكن بعد مشاهدتي للإعلانات التي أثيرت لتسويقها أخيرا, اضطررت - كغيري من الأطفال إذا رأوا إعلاناً لنوع جديد من الحلوى - أن أسعى لشرائها .. ولم يكن غلو سعرها (130 ريال تقريباً) ليثبطني عن مطالعتها, وكأن هذه الإعلانات قد أقنعتني بالفعل أن الحياة لا يمكن أن تستمر دون قراءة موسوعة جينيس للأرقام القياسية .. تباً لهذه الإعلانات :D :blink: وبعد أن اطلعت على الموسوعة لأول مرة في
  • أضف...