اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مغتربي الإمارات

Recommended Posts

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اولا شكرا على مجهود الاعضاء في مساعدة كل الناس في هذا المنتدى المحترم

انا طبيبة أخصائية اود العمل بالامارت التي عشت فيها فترة من حياتي الدراسية سابقا, و احاول تجميع المعلومات بقدر المستطاع عن العقود و التراخيص و الامتحانات و المعيشة و اقارن بينها و بين الكويت و السعودية حتى لا اندم بعد فوات الأوان

كل ما ارجوه منكم هو مساعدتي في التواصل مع احد الطبيبات او الاطباء المصريين بالامارات و الكويت حتى استفسر عن هذه الاسئلة قبل ماتدبس في سفرية مش كويسة.

و تقبلوا فائق الشكر و التقدير

رابط هذا التعليق

• الردود 1.6k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

قرأت علي النت من كذا مصدر أن المصريين ممنوعين من دخول الامارات

والمصادر بتقول انهم في مطار ابو ظبي رجعوا المصريين تاني علي مصر

ومصادر بتقول أن د عصام شرف لغي زيارته للامارات يوم السبت القادم

بسسب الموضوع دة

الرجاء من الاخوة توضيح ذلك الموضوع

رابط هذا التعليق

قرأت علي النت من كذا مصدر أن المصريين ممنوعين من دخول الامارات

والمصادر بتقول انهم في مطار ابو ظبي رجعوا المصريين تاني علي مصر

ومصادر بتقول أن د عصام شرف لغي زيارته للامارات يوم السبت القادم

بسسب الموضوع دة

الرجاء من الاخوة توضيح ذلك الموضوع

والله الكلام ده الواحد بدأ يسمعه من حوالى 5 ايام .... بأن الامارات اوقفت تأشيرات الدخول للمصريين وتقريبا السوريين كمان

بس مدى مصداقيه هذا الكلام ... الله اعلى واعلم

وياريت الى عنده تأكيد او نفى رسمى للكلام ده يقولنا عليه

نعيب زماننا والعيب فينا .... وما لزماننا عيب سوانا

ونهجوا الزمان بغير حق .... ولو نطق الزمان لنا هجانا

رابط هذا التعليق

mohamed abd el hamid

حمد لله علي السلامة

اية الاخبار؟

استلمت الشغل ولا لسه؟

ياريت تطمنا عليك؟

بالنسبة لموضوع منع المصريين

هل تعرف مصريين دخلوا الامارات قريب يعني امبارح واول؟

رابط هذا التعليق

mohamed abd el hamid

حمد لله علي السلامة

اية الاخبار؟

استلمت الشغل ولا لسه؟

ياريت تطمنا عليك؟

بالنسبة لموضوع منع المصريين

هل تعرف مصريين دخلوا الامارات قريب يعني امبارح واول؟

اولا : والله واحشنى الكلام معاكم فى المنتدى جدا جدا جدا .... بس اعمل ايه بقى .. واخد على خاطرى منكم

انا قولت ان انا حجزت وكمان سألت شويه اسئلة كده .. ولا حد عبرنى

وكمان وصلت.... وقولت ان انا وصلت ... ولا حد سأل ولا قالى حمدا لله على السلامه او اى بتاع

ثانيا: انا الحمد لله بخير وصحه ... واستلمت العمل من تانى يوم وصلت فيه ... والحمد لله الامور بدأت تستقر

وفى انتظار باقى اجراءات الضمان وبطاقة العمل وفى الختام .. الأقامة بأذن الله .... - ادعولى -

ثالثا : انا ماعرفش حد دخل او كان عاوز يدخل او حتى حد من الناس المصريين الى معايا هنا يعرف ... بس ده كلام سمعته منهم ومن بعض المواطنين ... بس مدى صحته ... وبيقولوا الكلام ده بناء على ايه ... الله اعلم

بس الى متأكد منه ... ان مافيش حاجه تم نشرها رسميا بخصوص هذا الموضوع

رابعا بقى : تحيه خاصه جداا جداا جداا ليه يا د/محمد .......... انت الوحيد الى سألت عليا

يلا كفايه كده .. لان انا على اخرى ... وكمان علشان ماطولش عليكم

فى حفظ الله

وطمنى عليك يا دكتور !!؟؟

رابط هذا التعليق

يا جماعة هل في أطباء هنا شغالين في الأمارات يقولولي الدنيا ماشية ازاي و هل ممكن امتحن ال MOH او ال DOH او ال HAAD و انا في مصر ولا لأ, و هل ممكن الشغل من غير التراخيص دي في اي امارة ولا مستحيل؟ و ايه العيوب و المميزات في الشغل عندكم, جزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

mohamed abd el hamid

مبروك استلام العمل الجديد

وإن شاء الله بداية خير ويرزقك الله من حيث لا تحتسب

مجال عملك الجديد اية بالظبط؟

وهل الاتفاق بينك وبين مكتب التوظيف تم زي ما اتفقتم

ولا وجدت كلام تاني؟

اية ظروف الاسعار؟ الاكل والشرب والملابس؟

انت اشتريت لاب توب ولا بتتكلم من سيبر؟

بالنسبة للتأشيرة بتاعتي

كل ما اتصل بالمكتب يقوللي الاسبوع الجاي لسة شوية

أنا خايف يكون موضوع منع المصريين دا صحيح والشركة بتضحك علينا؟

مع اني مقدم من شهر ديسمبر

وكمان انا عملي شبة حكومي وفي مكتب توظيف تاني في ابوظبي اسمه(سوماكو) بينسق مع مكتب التوظيف اللي في مصر

ربنا يسهل ودعواتك

رابط هذا التعليق

يا جماعة هل في أطباء هنا شغالين في الأمارات يقولولي الدنيا ماشية ازاي و هل ممكن امتحن ال MOH او ال DOH او ال HAAD و انا في مصر ولا لأ, و هل ممكن الشغل من غير التراخيص دي في اي امارة ولا مستحيل؟ و ايه العيوب و المميزات في الشغل عندكم, جزاكم الله خيرا

دكتورة

كان نفسي اساعدك

بس انا طبيب بيطري ولسة في مصر

إن شاء الله الأخوة اللي عندهم خلفية يفيدوكي

وبالتوفيق

رابط هذا التعليق

دكتورة

كان نفسي اساعدك

بس انا طبيب بيطري ولسة في مصر

إن شاء الله الأخوة اللي عندهم خلفية يفيدوكي

وبالتوفيق

شكرا يا د/ محمد على زوقك, ربنا يفتحلك ابواب الخير و يعزك

رابط هذا التعليق

mohamed abd el hamid

مبروك استلام العمل الجديد

وإن شاء الله بداية خير ويرزقك الله من حيث لا تحتسب

- الله يبارك فيك يا دكتور ... ويرزقنى واياك بالحلال

mohamed abd el hamid

مجال عملك الجديد اية بالظبط؟

وهل الاتفاق بينك وبين مكتب التوظيف تم زي ما اتفقتم

ولا وجدت كلام تاني؟

- انا اعمل مهندس مدنى بمكتب استشارات هندسية بمدينة العين التابعه لأماره ابو ظبى

والحمد لله وجدت ما تم الاتفاق عليه مع الكفيل - انا لم يكن هناك وسيط من مكتب توظيف - والحمد لله الناس هنا منتهى الحترام للقوانين

mohamed abd el hamid

اية ظروف الاسعار؟ الاكل والشرب والملابس؟

- بص انا كنت قبل ما اجى .. الناس كانت بتقول انك لو اكلت بره هايتخرب بيتك و ها .... وكلام بير قوى كده

بس هنا فى العين تحديدا - لان اكيد الوضع مختلف جذريا فى ابو ظبى و دبى - الاكل بره فى المطاعم مش غالى خالص

مثلا وجبة المندى الدجاج - وهى عباره عن نص دجاجه و ارز بريانى مع السلطات والروب - ب 13 درهم ولو راجل خلص على الاكل ده

طبعا انت لو هاتعمل الاكل فى البيت ... عمر الغداء ما هايقل عن المبلغ ده ... بخلاف ضياع الوقت والمجهود و قرف تنظيف الأوانى

موضوع ان انت تعمل الغداء فى البيت ... بيكون فيه توفير بس مع العدد الكبير .. يعنى اكتر من 3 افراد

اما بقى اللبس ... انا والله لسه ماشتريتش اى حاجه من هنا .... ولا لفيت فى البلد لسه - اخوك لسه جاى من 3 اسابيع -

بس ان شاء الله اول ما اعرف هاقولك

mohamed abd el hamid

انت اشتريت لاب توب ولا بتتكلم من سيبر؟

- انا معايا لابتوب بتاعى .... والبنايه فيها انترنت .......... بس عامه اسعار الابتوب هنا رخيصه نسبيا ... يعنى بعد فرق العملة .. بيكون فيه فرق من 500 الى 1000 جنيه ....... مع الوضع فى الاعتبار ان الجوده مختلفه تمامااااااا !!

mohamed abd el hamid

بالنسبة للتأشيرة بتاعتي

كل ما اتصل بالمكتب يقوللي الاسبوع الجاي لسة شوية

أنا خايف يكون موضوع منع المصريين دا صحيح والشركة بتضحك علينا؟

مع اني مقدم من شهر ديسمبر

وكمان انا عملي شبة حكومي وفي مكتب توظيف تاني في ابوظبي اسمه(سوماكو) بينسق مع مكتب التوظيف اللي في مصر

ربنا يسهل ودعواتك

بص .. اصبر ... اصبر .... اصبر

لان الاجراءات هنا بتمشى زى السلحفاه ..... وبتاخد وقت تنييييين ..... انا كنت بتعامل مع الكفيل مباشرة ... وفضلت مستنى 6 اشهر

تخيل ... 6 اشهر .. انت مش عارف تقدم على فرص سفر تانيه ... ولا عارف تشتغل فى وظيف وتستمر فيها ... ولا عارف رأسك من رجليك

اصبر ... وسيبك من الكلام الى بيتقال ده ... لانه زى ما انا قولتلك ان مافيش اى حاجه رسميا صدرت عن بلدية الامارات او مصلحة الجوازات والهجرة .

وان شاء الله ربنا يقدملك الى فيه الخير

رابط هذا التعليق

يا جماعه الخير .. حد من الداكترة المغتربة فى الامارات الحبيبة يرد على دكتورتنا الغلبانه دى :sad:

البنية قاعده مستنية من 3 سنين ........... اى حد يعبرها :malta:

معلش يا دكتورة ....... الناس مريحة شويه - شوية ايه - .. شويتين تلاته اربعه :closedeyes:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا دكتور ياسر في ابوظبي حاليا بقالي تقريبا 3اسابيع

ابدا بايه, ممكن من المطار ماشي.... اول لما وصلت لقيت شخص (روسيه) ممثله للشركه منتظرانا علي مدخل الصاله ومعاها signعليها اسمي وزمايلي وخلصت الاجراءات في المطار وتم عمل بصمه العين وخرجنا اخدنا الشنط ..ااهه نسيت اقول ان اول حاجه شرحت صدري ابتسامه ضابط الجوازات (كنت في السعوديه قبل كده شغل من سنتين و تقريبا قابلت 48 واحد فقط اللي ابتسموا) قلت كويس الراجل بيرحب بيك المهم خدنا الشنط ولاقينا سواق تبع الشركه مستنينا اخدنا علي فندق الهيلتون وصلنا الفندق اتعشينا و بلغونا تكون صايمي بكره الصبح عشان الكشف الطبي رحنا تاني يوم عملنا الكشف الطبي في 40 دقيقه المهم النتيجه بتتطلع غالبا علي يوم الخميس اللاحق للكشف او الاحد اللاحق للكشف

فيما يخص العمل هنا يا دكتوره لازم يكون معاكي حاجه من التلاته و علي فكره مش كله ينفع يعني لو هتشتغلي في ابوظبي لازم HAAD ولازم لو في دبي يكون معاكي DOH وباقي الامارات MOH وتقدري تزاكري في مصر و تخشي تسجللي علي النت في موقع ال HAAD وتتحدي معاد الامتحان وتقدمي علي تاشيره سياحه مثلا وتيجي تمتحني وده لو هتقدمي علي شغل عن طريق النت والمراسله اما لو هتقدمي عن طريق شركه في مصر (الحاق عماله) بتيجي زي حالتي و الشركه بتقدملك و بتشتغلي بحاجه مؤقته علي ان تدخلي الامتحان وتنجحي في خلال عام وليكي 3 مرات تدخلي الامتحان في السنه

فيما يخص البلد , انتي في اوروبا من ناحيه النظام والالتزام و هايشه مع عرب واجانب ودودين مهما يحذروكي من جنسيات محدده تاكدي ان كل الناس هنا مسالمين اما المواطنين دول بهروني بيحبوا الناس كلها احترام مشفتوش قبل كده من حد في الخليج بيهزروا ويضحكوا وعارفين حدود الجد واللعب مثقفين باختصار البلد ولا احلي من كده يا رب يحفضها

فيما يخص الاختيار بين دول الخليج ( مع العلم ان مفيش مقارنه بين هنا واي دوله تانيه) قيل لي اللي عايز يحوش و ضغط علي نفسه يروح السعوديه واللي عايز يعيش حياه راقيه ويحوش شويه صغيرين يجي هنا

يا رب اكون افدتك

رابط هذا التعليق

[quote name='Doctor

فيما يخص الاختيار بين دول الخليج ( مع العلم ان مفيش مقارنه بين هنا واي دوله تانيه) قيل لي اللي عايز يحوش و ضغط علي نفسه يروح السعوديه واللي عايز يعيش حياه راقيه ويحوش شويه صغيرين يجي هنا

يا رب اكون افدتك

والله العظيم الراجل ده جاب من الاخر ........ !!!

رابط هذا التعليق

يا جماعه الخير .. حد من الداكترة المغتربة فى الامارات الحبيبة يرد على دكتورتنا الغلبانه دى :sad:

معلش يا دكتورة ....... الناس مريحة شويه - شوية ايه - .. شويتين تلاته اربعه :closedeyes:

شكرا جزيلا يا ا/ محمد ربنا يكرمك, بس صدقني هما اكتر من 3 سنين بكتير, ولا كأنهم 300 سنة عذاب في الطب :)

السلام عليكم

ابدا بايه, ممكن من المطار ماشي.... اول لما وصلت لقيت شخص (روسيه) ممثله للشركه منتظرانا علي مدخل الصاله ومعاها signعليها اسمي وزمايلي وخلصت الاجراءات في المطار وتم عمل بصمه العين وخرجنا اخدنا الشنط ..ااهه نسيت اقول ان اول حاجه شرحت صدري ابتسامه ضابط الجوازات (كنت في السعوديه قبل كده شغل من سنتين و تقريبا قابلت 48 واحد فقط اللي ابتسموا) قلت كويس الراجل بيرحب بيك المهم خدنا الشنط ولاقينا سواق تبع الشركه مستنينا اخدنا علي فندق الهيلتون وصلنا الفندق اتعشينا و بلغونا تكون صايمي بكره الصبح عشان الكشف الطبي رحنا تاني يوم عملنا الكشف الطبي في 40 دقيقه المهم النتيجه بتتطلع غالبا علي يوم الخميس اللاحق للكشف او الاحد اللاحق للكشف

فيما يخص العمل هنا يا دكتوره لازم يكون معاكي حاجه من التلاته و علي فكره مش كله ينفع يعني لو هتشتغلي في ابوظبي لازم HAAD ولازم لو في دبي يكون معاكي DOH وباقي الامارات MOH وتقدري تزاكري في مصر و تخشي تسجللي علي النت في موقع ال HAAD وتتحدي معاد الامتحان وتقدمي علي تاشيره سياحه مثلا وتيجي تمتحني وده لو هتقدمي علي شغل عن طريق النت والمراسله اما لو هتقدمي عن طريق شركه في مصر (الحاق عماله) بتيجي زي حالتي و الشركه بتقدملك و بتشتغلي بحاجه مؤقته علي ان تدخلي الامتحان وتنجحي في خلال عام وليكي 3 مرات تدخلي الامتحان في السنه

فيما يخص البلد , انتي في اوروبا من ناحيه النظام والالتزام و هايشه مع عرب واجانب ودودين مهما يحذروكي من جنسيات محدده تاكدي ان كل الناس هنا مسالمين اما المواطنين دول بهروني بيحبوا الناس كلها احترام مشفتوش قبل كده من حد في الخليج بيهزروا ويضحكوا وعارفين حدود الجد واللعب مثقفين باختصار البلد ولا احلي من كده يا رب يحفضها

يا رب اكون افدتك

د/ ياسر, الف شكرا على ردك اللي فادني جدا, ربنا يبارك فيك و يسهلك كل امورك.

في بس تساؤل صغير, هل MOH & DOH ممكن امتحنهم و انا في مصر بردو و فين بالضبط؟؟؟ و المناهج اللي حنذاكرها و الامتحانات السابقة ممكن نوصلها ولا لأ؟ اعرف ناس كتير ما عرفوش يعدوا الامتحان و اعتقد انهم مزودينها اوي في الصعوبة و انا معنديش اي استعداد ارجع بخفي حنين بعد كل الصبر ده.

طبعا الاماراتيين شعب طيب جدا و مفيش زيه ابدا و ده سر تعلقي بالعودة للبلد اللي اتربيت فيها, بس وصلتني معلومات عن الكويت ان مفيش امتحانات زي دي و الرواتب محترمة جدا و المصريين هناك اكتر من الكوايته, بعكس الامارات اللي فيها الاستاف الطبي اغلبه غير مصري, السعودية بعيدة عن تفكيري من الأول.

بالنسبة لغلو المعيشة, ايه الاخبار؟ و هل في شركات توظيف محددة ترشحهالي؟

سامحني على الاسئلة الكتير بس انا فعلا في حيرة من أمري بين الامارات و الكويت :unsure:

رابط هذا التعليق

شكرا جزيلا يا ا/ محمد ربنا يكرمك, بس صدقني هما اكتر من 3 سنين بكتير, ولا كأنهم 300 سنة عذاب في الطب :)

السلام عليكم

يا رب اكون افدتك

في بس تساؤل صغير, هل MOH & DOH ممكن امتحنهم و انا في مصر بردو و فين بالضبط؟؟؟ و المناهج اللي حنذاكرها و الامتحانات السابقة ممكن نوصلها ولا لأ؟ اعرف ناس كتير ما عرفوش يعدوا الامتحان و اعتقد انهم مزودينها اوي في الصعوبة و انا معنديش اي استعداد ارجع بخفي حنين بعد كل الصبر ده.

طبعا الاماراتيين شعب طيب جدا و مفيش زيه ابدا و ده سر تعلقي بالعودة للبلد اللي اتربيت فيها, بس وصلتني معلومات عن الكويت ان مفيش امتحانات زي دي و الرواتب محترمة جدا و المصريين هناك اكتر من الكوايته, بعكس الامارات اللي فيها الاستاف الطبي اغلبه غير مصري, السعودية بعيدة عن تفكيري من الأول.

سامحني على الاسئلة الكتير بس انا فعلا في حيرة من أمري بين الامارات و الكويت :unsure:

السلام عليكم

انا سعيد ان الاجابه افادتكم , فيما يخص المقارنه بين الكويت والامارات (انا مارحتش الكويت ولا زرتها لكن قريبتي عايشه هناك و بتشكي من معامله المواطنين للاجانب خصوصا المصريي؟؟؟!؟؟!) لكن اللي انا شفتوا هنا من معامله الاماراتيين بجد حاجه مثيره للاعجاب في التحضر والرقي

انتي لازم تخشي علي الويب بتاع ال haad و تعملي تسجيل وهيطلبوا تعملي سكان لشويه اوراق كله مكتوب علي الموقع وبعدها هتلاقي مواعيد الامتحانات (اعتقد انها كل 4 شهور) المهم تتابعي علي الموقع و المذاكره علي حد علمي من Kaplan Qbook, Swanson family medicine دول اكتر كتابين بيجيبوا منهم اشئله وهي MCQ و نسبه النجاح مش قليله ولا حاجه دول بيعدوا ال60% وممكن تسجلي وانتي في مصر و قبل الامتحان باسبوعين تقدمي علي تاشيره سياحه و تروحي تمتحني ومفيش امتحانات سابقه لانه كله MCQ المرتبات هنا بتبقي حلوه لو حكومه لكن الخاص اقل شويه لانهم بيعتمدوا انك بتاخدي % من الكشوفات

لو تحبي تتابعي مع شركه توظيف من مصر انصحك وكل الاطباء بشركه climax دي في المعادي بس ناس في غايه الاحترام والمصداقيه والصراحه ولو كلمتيهم اسالي عن انسه هبه وهي هيفيدك لو في فرص حكوميه (بالنسبه للحكومه بتيجي الامارات من غير امتحان وتحاولي تنجحي هنا خلال سنه من العمل في 3 محاولات ليكي خلال السنه)

يا رب اكون افدتكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا سعيد ان الاجابه افادتكم , فيما يخص المقارنه بين الكويت والامارات (انا مارحتش الكويت ولا زرتها لكن قريبتي عايشه هناك و بتشكي من معامله المواطنين للاجانب خصوصا المصريي؟؟؟!؟؟!) لكن اللي انا شفتوا هنا من معامله الاماراتيين بجد حاجه مثيره للاعجاب في التحضر والرقي

انتي لازم تخشي علي الويب بتاع ال haad و تعملي تسجيل وهيطلبوا تعملي سكان لشويه اوراق كله مكتوب علي الموقع وبعدها هتلاقي مواعيد الامتحانات (اعتقد انها كل 4 شهور) المهم تتابعي علي الموقع و المذاكره علي حد علمي من Kaplan Qbook, Swanson family medicine دول اكتر كتابين بيجيبوا منهم اشئله وهي MCQ و نسبه النجاح مش قليله ولا حاجه دول بيعدوا ال60% وممكن تسجلي وانتي في مصر و قبل الامتحان باسبوعين تقدمي علي تاشيره سياحه و تروحي تمتحني ومفيش امتحانات سابقه لانه كله MCQ المرتبات هنا بتبقي حلوه لو حكومه لكن الخاص اقل شويه لانهم بيعتمدوا انك بتاخدي % من الكشوفات

لو تحبي تتابعي مع شركه توظيف من مصر انصحك وكل الاطباء بشركه climax دي في المعادي بس ناس في غايه الاحترام والمصداقيه والصراحه ولو كلمتيهم اسالي عن انسه هبه وهي هيفيدك لو في فرص حكوميه (بالنسبه للحكومه بتيجي الامارات من غير امتحان وتحاولي تنجحي هنا خلال سنه من العمل في 3 محاولات ليكي خلال السنه)

يا رب اكون افدتكم

و عليكم السلام يا د/ ياسر

شكرا جزيلا على سرعة الرد, ربنا يعزك و يكرمك يارب

جزاك الله كل خير, انا حتواصل مع الشركة باذن الله و حدخل على موقع الترخيص و ربنا يقدم اللي فيه الخير لينا جميعا يارب

عاجزين عن شكر حضرتك والله, بارك الله فيكم

رابط هذا التعليق

قالت مصادر متطابقة في كل من أبوظبي والقاهرة إن دولة الإمارات العربية المتحدة رفضت في اللحظات الأخيرة زيارة رئيس الوزراء المصري عصام شرف خلال جولته الخليجية التي تبدأ الأحد 24 أبريل 2011 وتشمل كلا من السعودية والكويت ودولة قطر التي يزورها الثلاثاء القادم.

ووفقا لصحيفة العرب القطرية فإن اتصالات دبلوماسية جرت بين البلدين خلال الساعات الأخيرة قالت الإمارات خلالها إن مواعيد مسؤوليها لا تسمح بزيارة شرف في الوقت الراهن، على أن يتم تحديد موعد لاحق للزيارة.

لكن المصادر ذاتها أكدت أن الرفض الإماراتي الذي كان غير متوقع قبل ساعات من بدء الجولة الخليجية جاء بسبب ما اعتبرته الإمارات تقاربا مصريا- إيرانيا على حساب مصالح دول الخليج ومن بينها الإمارات، فضلا عن رفض حكومة الثورة المصرية طلبات متكررة من الإمارات بعدم محاكمة الرئيس المصري السابق حسني مبارك وعرضها دفع أية تعويضات مناسبة بدلا من محاكمته.

ونقلت الصحيفة في عددها الصادر السبت 23 ابريل 2011 عن مصادر خاصة أن الإمارات أبلغت ذلك الموقف رسميا إلى مصر خلال استقبال وزير الخارجية المصري الدكتور نبيل العربي الخميس سفير الإمارات بالقاهرة ومندوبها لدى جامعة الدول العربية محمد بن نخيرة الظاهري.ا هـ

منقول

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ما مدي صحة هذا الخبر؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

يا رب اكون افدتك

ممكن يا دكتورة الدخول على منتدى طب مصر باب وظائف خارج مصر وهتلاقى باب فيه كل ما يخص العمل بالامارات لصاحبته د/sponge bob

http://www.dha.gov.ae/EN/Pages/default.aspx

http://www.haad.ae/haad/tabid/36/Default.aspx

ودول لينكات لهيئة الصحة بدبى وابو ظبى

http://www.moh.gov.ae/ar/Pages/default.aspx

ودة لوزارة الصحة

بالتوفيق

رابط هذا التعليق

ممكن يا دكتورة الدخول على منتدى طب مصر باب وظائف خارج مصر وهتلاقى باب فيه كل ما يخص العمل بالامارات لصاحبته د/sponge bob

http://www.dha.gov.ae/EN/Pages/default.aspx

http://www.haad.ae/haad/tabid/36/Default.aspx

ودول لينكات لهيئة الصحة بدبى وابو ظبى

http://www.moh.gov.ae/ar/Pages/default.aspx

ودة لوزارة الصحة

بالتوفيق

شكرا جزيلا على اللينكات المهمة دي, ربنا يخليك يا استاذنا العزيز و يوفقنا جميعا للخير :)

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      أجرى الرئيس عبدالفتاح السيسى اتصالا هاتفيا مع صاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان رئيس دولة الإمارات الشقعرض الصفحة
    • 36
      السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين و رمضان كريم علي الامة الاسلامية كان عندي استفسار لي حبايبنا الي في الامارات :ninja: هل 2000 درهم لمحاسب بدون خبرة في الشارقة مرتب كويس؟ مع العلم ان السكن عليهم و كنت عاوز اعرف مرتبات ال E R P تقريبا كام خصوصا الي معاه اوراكل فينانشيال طب لو فرضنا و رحت علي الشغلانة ام 2000 دي و ربنا اراد و لقيت شغل بمرتب احسن في نفس البلد, هل من السهل اغير الوظيفة و الي فيها صعوبة؟ ياريت لو حد عنده معلومه يفيدنا و ميبخلش عشان انا لسه 23 سنه و جالي الضغط من بلدنا دي :rol
    • 0
      تنطلق الثلاثاء المقبل فى دبى بالإمارات العربية المتحدة بطولة العالم للكاراتيه والتى يشارك فيها منتخبنا الوعرض الصفحة
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – أعلن مصرف الإمارات المركزي يوم الثلاثاء عن تمديد أجزاء من خطة الدعم الاقتصادية التي أطلقتها البلاد للتصدي لجائحة كورونا، حتى منتصف العام 2022. وقال بيان نشره المصرف المركزي إنه بموجب التمديد "سيظل بإمكان المؤسسات المالية الاستفادة من تسهيلات السيولة ذات التكلفة الصفرية المغطاة بضمان، البالغ قدرها 50 مليار درهم، حتى شهر 30 يونيو 2022، لتتمكن من توفير قروض تمويلات جديدة لعملائها من الأفراد، والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وشركات القطاع الخاص... View the full a
    • 0
      على رأس وفد عسكرى رفيع المستوى يشارك الفريق أول محمد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الح عرض الصفحة
  • أضف...