اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مغتربي الإمارات

Recommended Posts

لماضة

يارتني كنت معاهم :roseop: يارتني كنت معاهم :roseop: يارتني كنت معاهم :roseop: ( فيلم الطريق الي إيلات )

أتمني لكم قضاء وقت ممتع مع هيلا هوب .. هوب هيلا :lol:

تم تعديل بواسطة omda2006
رابط هذا التعليق

• الردود 1.6k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

معلشي يمكن انا مش هحط سؤال او استفسار و يمكن اقطع حبل الافكار بس حبيت اقولكم علي الحاجة دي

اللي عايشين في ابو ظبي عارفين ان فيه السيرك المصري اول مرة يجي الامارات

النهاردة فيه مجموعة من المصريين العايشين في ابو ظبي هنروح السيرك

ع فكرة انا مش بحب السيرك اصلا....و هالي هوووووب و الحركات دي... :closedeyes:

بس لما قالولي...تعالي....ده حاجة عشان ندعم بيها السيرك المصري...كفاية فيه اسم مصر

و هنلبس كلنا احمر عشان نكون جالية مميزة

مقدرتش ااقول لا

يمكن تكون فكرة عبيطة....او طفولية

بس هاتوا و لادكم....و المدامات....و البسوا احمر....و قوللوهم رايحين السيرك المصري

المكان منتزه خليفة

الساعة 7

هنعرف بعض لوحدنا.........اللون الاحمر

دمتم بكل الود

ياريت تقولى لنا انطباعكم لاننا رايحين بكره حفلة 8 اعمل ايه الاولاد مصرين يروحوا وانا كنت عايز انام يوم الاجازة انما حكم القوى

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

اللهم عافني في بدني وعافني في سمعي وعافني في بصري

رابط هذا التعليق

مش عارفة ااقول لحضرتك ايه

بس موضوع السيرك المصري..... عااااااااادي...بس الاطفال بينبسطوا بيه

الروسي ده غير متوقع

الجزئية الروسية كان فيها روسيات....و كان اللبس مش اد كده......يعني لو اطفال او سيدات هيبقي منظر مش لطيف.

مش عارفة انا قولت ااقولكم برضه

مراسل قطاع منتزه خليفة...

لماضة ع الناصية

تحياتي

رابط هذا التعليق

الروسي ده غير متوقع

الجزئية الروسية كان فيها روسيات....و كان اللبس مش اد كده......يعني لو اطفال او سيدات هيبقي منظر مش لطيف.

لماضة ع الناصية

تحياتي

والله يا لماضه كويس ان في عندكم سيرك ومصري كمان احسن بيكون عندكم قرود تخليكم متعرفوش تنامو من الرعب والله قمت بدري قبل امس شوفت القرد في الشارع والشرطه بتجري وراه انا فكرت فيه ارهابي وبسال قال فيه كم قرد دخلو الرياض والمصيبه انه بيمشي علي صور الفلل وتسمعي صراخ الحريم والاطفال الا بيشفوه ان شاء الله نرسل لكم قرد من الرياض يسالكم شويه

رابط هذا التعليق

الروسي ده غير متوقع

لماضة ع الناصية

تحياتي

والله يا لماضه كويس ان في عندكم سيرك ومصري كمان احسن بيكون عندكم قرود تخليكم متعرفوش تنامو من الرعب والله قمت بدري قبل امس شوفت القرد في الشارع والشرطه بتجري وراه انا فكرت فيه ارهابي وبسال قال فيه كم قرد دخلو الرياض والمصيبه انه بيمشي علي صور الفلل وتسمعي صراخ الحريم والاطفال الا بيشفوه ان شاء الله نرسل لكم قرد من الرياض يسالكم شويه

طب ليه انا شايفة وجود قرد في الشارع اظرف مليون مرة من وجود قرد في قفص....و ملبسينه جيبة بكرانيش و قاعد يعمل شوية حركات هبلة

انا لو مكان حضرتك بهدوء جدا الاطفال و السيدات ميزعقوش.....لان الحقيقة هو اللي خايف منهم مش العكس

السعودية في المناطق الجنوبية متهيالي ابها مشهورة جدا بموضوع القرود......و الله حاجة لطيفة جدا......القرد كائن ممتع اوي

و دي كانت مقدمة منطقية...... لاني حسيت ان حضرتك بتحقد علينا...... :rolleyes:

مش عارفة هقول لحضرتك حاجة كل اللي بنعمله ده هي مسكنات........مع ان البلد جميلة فعلا و اهل الامارات شعب طيب جدا....لكن برضه مهما الواحد استمتع بس بيبقي فيه جواه حاجة ناقصة....ايه مش عارف.....يمكن عشان امي مش هنا......اكيد

==================================

استاذي ابو العز

رايي الشخص.....اردم علي موضوع السيرك......لا مش هقولك تروح تنام........حراااااااام عليك..... :rolleyes:

فيه فيلم حلو جدا اسمه

How to train the dragon

لو معاك اطفال فوق ال 6 سنين هيهصوا فيه اوي..... لو ااقل هيصدعوك......لما بيطلع الوحش ع الشاشة....و يشوشروا ع الناس.....

لو هما بقي حبايب قلبي في المرحلة المتميزة بتاعت 11هتلاقي الحوار بعد الفيلم لمدة ساعتين عن البطل.......و ازاي اتصاحب عل التنين.....و هنا تقدر تمسك الميكرفون و تقولهم شوية نصايح كده متغطية.....من نوعية كون نفسك و جواك طاقة نور....و لازم تبقي حاجة في المستقبل....و صبرني يا رب.... :roseop:

لو المدام جرافيك ديزاينر........هتصدعك بقي.....عن التكنيك الاخراجي...و احداثيات المش عارفة ايه مع الكلورز.........بس ابقي اتفرج عليه ثري دي

لو ولا حاجة من فوق....هتتبسط بالفوشار ابو كراميل و الحاجة الساقعة

يا رب تقضي ويك اند دمه خفيف

استاذي ابو العز بتفكر تشرك ولادك في مدرسة تحفيظ قرآن....دي بتبقي يوم السبت...اسمها "قطاف"

لو تحب تفاصيل ممكن ااقولها لحضرتك........اهو ممكن توديهم المدرسة دي...و برضه حضرتك تنااااااااام..... :roseop:

صبااااااااااااحكم........نور يوم الجمعة

و نسالكم صالح الدعاء لامي و ابي

رابط هذا التعليق

الروسي ده غير متوقع

لماضة ع الناصية

تحياتي

طب ليه انا شايفة وجود قرد في الشارع اظرف مليون مرة من وجود قرد في قفص....و ملبسينه جيبة بكرانيش و قاعد يعمل شوية حركات هبلة

انا لو مكان حضرتك بهدوء جدا الاطفال و السيدات ميزعقوش.....لان الحقيقة هو اللي خايف منهم مش العكس

السعودية في المناطق الجنوبية متهيالي ابها مشهورة جدا بموضوع القرود......و الله حاجة لطيفة جدا......القرد كائن ممتع اوي

و دي كانت مقدمة منطقية...... لاني حسيت ان حضرتك بتحقد علينا...... :roseop:

مش عارفة هقول لحضرتك حاجة كل اللي بنعمله ده هي مسكنات........مع ان البلد جميلة فعلا و اهل الامارات شعب طيب جدا....لكن برضه مهما الواحد استمتع بس بيبقي فيه جواه حاجة ناقصة....ايه مش عارف.....يمكن عشان امي مش هنا......اكيد

استاذي ابو العز

رايي الشخص.....اردم علي موضوع السيرك......لا مش هقولك تروح تنام........حراااااااام عليك..... :roseop:

فيه فيلم حلو جدا اسمه

How to train the dragon

لو معاك اطفال فوق ال 6 سنين هيهصوا فيه اوي..... لو ااقل هيصدعوك......لما بيطلع الوحش ع الشاشة....و يشوشروا ع الناس.....

لو هما بقي حبايب قلبي في المرحلة المتميزة بتاعت 11هتلاقي الحوار بعد الفيلم لمدة ساعتين عن البطل.......و ازاي اتصاحب عل التنين.....و هنا تقدر تمسك الميكرفون و تقولهم شوية نصايح كده متغطية.....من نوعية كون نفسك و جواك طاقة نور....و لازم تبقي حاجة في المستقبل....و صبرني يا رب.... :Laie:

لو المدام جرافيك ديزاينر........هتصدعك بقي.....عن التكنيك الاخراجي...و احداثيات المش عارفة ايه مع الكلورز.........بس ابقي اتفرج عليه ثري دي

استاذي ابو العز بتفكر تشرك ولادك في مدرسة تحفيظ قرآن....دي بتبقي يوم السبت...اسمها "قطاف"

لو تحب تفاصيل ممكن ااقولها لحضرتك........اهو ممكن توديهم المدرسة دي...و برضه حضرتك تنااااااااام..... :haah:

الاخت لماضة

للأسف قد سبق السيف العزل

رحنا للسيرك للاسف وهذه الانطباعات

1- حجزت تذاكر VIP واتصدمت انى على كرسى بلاستيك فى الصف الثانى

2- نفس الكراسى بتاعة مصر من سنة 1980 أخر مرة دخلت فيه السيرك وانا فى اعدادى

3- طبعا التنظيم كعادة المصريين سيى ولا احترام للمواعيد

4- الفقرات ضعيفة جدا

5- اولادى زهقوا وكانوا مستنيين الاسود والنمور وللاسف خاب ظنهم

6- الاسد من المسنين والفهد طالع معاش من 5 سنين

7- الجدة فاتن الحلو عرضها ضعيف جدا لضعف الاسود

8- اخرها قلبت بغم واحد ابن حلال خبط لى السيارة وهو طالع واتصل بى مشكورا علشان يقول لى متأسف وتحت امرك

9- طبعا قلت له مش ح اقبل عوض ولو اتصلنا بالشرطة يعنى 500 درهم يالا مسامحك وابقى اصلح انا على حسابى

10- الخلاصة اليوم وقف علينا بخسارة سواء من ثمن تذاكر الـ VIP المزعومة او تصليح السيارة

تم تعديل بواسطة أبو العز

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

رابط هذا التعليق

ايه ده يا استاذ ابو العز,........أنا هعيط و الله

ده انت حضرتك بتحكي يومياتي انا و العذاب و هواك.....

فداك يا استاذي.....و بعدين عشان حضرتك من هنا و رايح تخش ع المحاورات قبل الاكل و بعد الاكل....و بكده تكون متابع تطورات الساحة الشعبية

و سناوفيكم بالانباء اول باول

كان معكم مراسل الساحة الشعبية

استاد الكلية الحربية

لماضة

رابط هذا التعليق

ايه ده يا استاذ ابو العز,........أنا هعيط و الله

ده انت حضرتك بتحكي يومياتي انا و العذاب و هواك.....

فداك يا استاذي.....و بعدين عشان حضرتك من هنا و رايح تخش ع المحاورات قبل الاكل و بعد الاكل....و بكده تكون متابع تطورات الساحة الشعبية

و سناوفيكم بالانباء اول باول

كان معكم مراسل الساحة الشعبية

استاد الكلية الحربية

لماضة

معك حق والله يالماضة الواحد لازم يتابع الاخبار المحلية والعالمية قبل ماينزل من بيته او ياخد اى قرار متهور

بس اللى غايظنى ان كان فى 20 الف سيارة اشمعنى انا اللى اتخبط مع ان راكن صح

جتنا نيلة فى حظنا الهباب

رابط هذا التعليق

ياباشا قدر الله وماشاء فعل

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

عد ما قرأت إضافة الأخت الكريمة لماضة - جزاها الله خيرًا - عن السيرك.. فكّرت أروح فعلاً، وقلت على الأقل أغيّر شوية من الحياة الميكانيكية التي أعيشها.. من البيت للشغل ومن الشغل للبيت، حياة رتيبة مملة، لو أحدكم رآني لقال أنت روبوت مش من بني آدم..

لكني تراجعت في آخر لحظة، وقررت أروح أتمشى على الكورنيش زي ما أنا تعودت كل ليلة خميس..

يا سلاااااااااااااام بقف على حافة البحر وأستنشق هواءً عليلاً يغسل همومي وإرهاقي وتعبي طوال الأسبوع..

والله يا إخوان بحس براحة نفسية عجيبة في تلكم اللحظات.. أنسى كل شيء، وأسرح بخيالي كثيرًا في أمور شتى، وأنسى نفسي كل مرة هناك حتى الواحدة صباحًا..

وأقول يا ليتني كنت أسكن أمام البحر.. هذا الكائن الذي لا تنقضي عجائبه.. هذا المسطح الهائل المملوء بالخير والرزق والطمأنينة والموت في آن.. في بطنه الدرر واللؤلؤ واللحم الحلال.. وفي أمواجه وعواصفه الهلاك إذا جرت المقادير بذلك.. حينما أتدبر أمره، وأعجب لحاله، أقول: تباركت يارب يا من بيدك ملكوت كل شيء..

عود على بدء، أرى يا إخوان أننا كمصريين نحتاج لنادي أو تجمع ثقافي ترفيهي خاص بنا.. أو على الأقل أمسية ثقافية بترتيب من أفراد أو من السفارة..

رابط هذا التعليق

عد ما قرأت إضافة الأخت الكريمة لماضة - جزاها الله خيرًا - عن السيرك.. فكّرت أروح فعلاً، وقلت على الأقل أغيّر شوية من الحياة الميكانيكية التي أعيشها.. من البيت للشغل ومن الشغل للبيت، حياة رتيبة مملة، لو أحدكم رآني لقال أنت روبوت مش من بني آدم..

لكني تراجعت في آخر لحظة، وقررت أروح أتمشى على الكورنيش زي ما أنا تعودت كل ليلة خميس..

يا سلاااااااااااااام بقف على حافة البحر وأستنشق هواءً عليلاً يغسل همومي وإرهاقي وتعبي طوال الأسبوع..

والله يا إخوان بحس براحة نفسية عجيبة في تلكم اللحظات.. أنسى كل شيء، وأسرح بخيالي كثيرًا في أمور شتى، وأنسى نفسي كل مرة هناك حتى الواحدة صباحًا..

وأقول يا ليتني كنت أسكن أمام البحر.. هذا الكائن الذي لا تنقضي عجائبه.. هذا المسطح الهائل المملوء بالخير والرزق والطمأنينة والموت في آن.. في بطنه الدرر واللؤلؤ واللحم الحلال.. وفي أمواجه وعواصفه الهلاك إذا جرت المقادير بذلك.. حينما أتدبر أمره، وأعجب لحاله، أقول: تباركت يارب يا من بيدك ملكوت كل شيء..

عود على بدء، أرى يا إخوان أننا كمصريين نحتاج لنادي أو تجمع ثقافي ترفيهي خاص بنا.. أو على الأقل أمسية ثقافية بترتيب من أفراد أو من السفارة..

يا استاذ عبيد الله....هو حضرتك كنت معانا امبارح و لا ايه في المسرح الجاهلي في نادي الظباط...؟؟؟

امبارح كان فيه ورشة تدريبية...و قابلت فيها مجموعة كبيرة من المصريين في ابو ظبي....و ده كان الحوار بينا...هو ليه مش عندنا نادي مصري....زي النادي السوداني مثلا..

احب اقول لحضرتك ان فيه نادي مصري فعلا لكنه مسمي علي ورق...(حتي الثقافة دي جبناها معانا من مصر)....بس علي مين....احنا نوينا ندعبس وراه.....و نشوف ازاي ممكن نعمله تنشيط....و استنانا هتسمع خبر خير قريب باذن الله

(ما هو يا عملنالوا تنشيط......يا انا هسرح ابيع بطاطا بقي ع الكورنيش....و الله هيبقي مكسب... wst:: )

الامسيات الثقافية.....فيه اكتر من مرة انا كنت نوهت عن الامسيات الثقافية اللي بيقدمها المكتب الثقافي للقنصلية المصرية هنا في ابو ظبي.

و برضه هفضل ماسكة الميكرفون كده زي مذيعات الربط ع القناة الاولي قبل مسلسل الساعة 8...و هوافيكم بالمستجدات... :roseop:

===============================

ع جنب بقي.....حضرتك موفق جدا في موضوع البحر........هو لو قدرت اعمله الصبح بدري يوم الجمعة......احساس مختلف جدا...و خصوصا يوم الجمعة تحس كده ان اليوم هيبتدي بنور و بركة.

حضرتك حاسس انك بقيت روبوت....يا استاذي الفاضل.....الروبوت عنده انبوت.....و اويتبوت.....انا خلاص دماغي صدت......لا بقي فيه انبوت عشان نطلع منه اوتبوت

بس برضه ربنا كريم

صباحكم رضا

رابط هذا التعليق

الروسي ده غير متوقع

لماضة ع الناصية

تحياتي

و دي كانت مقدمة منطقية...... لاني حسيت ان حضرتك بتحقد علينا...... wst::

استاذي ابو العز

رايي الشخص.....اردم علي موضوع السيرك......لا مش هقولك تروح تنام........حراااااااام عليك..... :roseop:

فيه فيلم حلو جدا اسمه

How to train the dragon

لو هما بقي حبايب قلبي في المرحلة المتميزة بتاعت 11هتلاقي الحوار بعد الفيلم لمدة ساعتين عن البطل.......و ازاي اتصاحب عل التنين.....و هنا تقدر تمسك الميكرفون و تقولهم شوية نصايح كده متغطية.....من نوعية كون نفسك و جواك طاقة نور....و لازم تبقي حاجة في المستقبل....و صبرني يا رب.... :D

لو تحب تفاصيل ممكن ااقولها لحضرتك........اهو ممكن توديهم المدرسة دي...و برضه حضرتك تنااااااااام..... :sad:

اله يسامحك يالماضه

مش هتوصل للحقد ان شاء الله

بس انتي بتقولي عادي ان القرد يكون في الشارع علشان انتي بعيده عنه انما لو شفتي الا بيعمله في الشوارع ولا في البيت هنا كنت ما طلعتي من بيتك وباذات الاطفال

رابط هذا التعليق

الله يسامحك يالماضه

مش هتوصل للحقد ان شاء الله

بس انتي بتقولي عادي ان القرد يكون في الشارع علشان انتي بعيده عنه انما لو شفتي الا بيعمله في الشوارع ولا في البيت هنا كنت ما طلعتي من بيتك وباذات الاطفال

تقبل اعتذاري استاذي الفاضل....مش قصدت حقد...يعني اوي كده

الحقيقة اصلي اتربيت في السعودية في جدة.....و خلال الفترة دي كنت بحقد حتي علي شعوب الماو ماو في مجاهل افريقيا

السعودية بلد جميل....مكة و المدينة فقط.....و دي وجهة نظري

و تقبل كل احترامي

رابط هذا التعليق

الجماعة فى الامارات مشغولين فى زيادة اسعار البترول

:roseop:

رابط هذا التعليق

الجماعة فى الامارات مشغولين فى زيادة اسعار البترول

:roseop:

ياترى البترول الخام ولا مشتقاته(بنزين وسولار و....خلافه)

لو الاولى اكيد خيرللبلد

ولو التانيه اكيد تعب على اصحاب السيارات

؟؟؟ :lol:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخوانى الاحباء

الحمد لله وصلت ابو ظبى من اسبوع

والبلد جميله ومنظمه قوى ما شاء الله

وحاليا بدور على سكن استديو مثلا مشترك مع زميل

يكون قريب من مستشفى زايد

ياريت اللى يعرف سكن قريب من مشتشفى زايد يدينى خبر

تلفونى 0508816430

وجزاكم الله خيرا

وبصراحه تبقو عملتو معاى واجب كبير قوى

رابط هذا التعليق

اخوانى الاحباء

يكون قريب من مستشفى زايد

تلفونى 0508816430

وجزاكم الله خيرا

حمد لله ع سلامة حضرتك

ان شاء الله لو فيه حاجة قدامنا نقول لحضرتك عليها في القريب باذن الله

بس حضرتك ممكن تتابع فيه جرنان اسمه الوسيط بيبقي يوم الجمعة و بيبقي فيه حاجات كويسة جدا جدا.....بس الاول حضرتك كده تاخد جولة في البلدو تتعرف علي اسماء الشوارع

خلي بالك الشارع ليه اسمين اللي متعارف عليه و اللي مكتوب علي اليافطة

و لو احتجت تشتري طلبات خفيفة كده للعشا او الفطار....عندك الجمعية التعاونية بتاعت ابو ظبي....دي في اي حتة.....حاجة زي كارفور....بس انا مش عارفة حضرتك في انهي منطقة......اما الاكل مش هتغلب فيه البلد محدش يتوه فيها خالص

بس ع العموم لازم تعرف كلمتين لازم تحفظهم كده

يا صديق......سيدا

يعني سواق التاكسي......عشان يمشي ع طول :rolleyes:

اتواصل معانا و لو حضرتك احتجت اي حاجة الشباب هنا اكيد طبعا هيكونوا مع حضرتك

و لا ايه يا رجااااااااااااالة

طب حضرتك الرجالة شكلهم ناموا

نيجي بقي في وقت تاني

حمد لله ع السلامة مرة تانية

قريب جدا هنعمل تجمع للمصريين الظباويين

جهزوا بقي الملابس التنكرية... :unsure:

مسااااااااكم سعيد

رابط هذا التعليق

اخوانى الاحباء

يكون قريب من مستشفى زايد

تلفونى 0508816430

وجزاكم الله خيرا

حمد لله ع سلامة حضرتك

ان شاء الله لو فيه حاجة قدامنا نقول لحضرتك عليها في القريب باذن الله

بس حضرتك ممكن تتابع فيه جرنان اسمه الوسيط بيبقي يوم الجمعة و بيبقي فيه حاجات كويسة جدا جدا.....بس الاول حضرتك كده تاخد جولة في البلدو تتعرف علي اسماء الشوارع

خلي بالك الشارع ليه اسمين اللي متعارف عليه و اللي مكتوب علي اليافطة

و لو احتجت تشتري طلبات خفيفة كده للعشا او الفطار....عندك الجمعية التعاونية بتاعت ابو ظبي....دي في اي حتة.....حاجة زي كارفور....بس انا مش عارفة حضرتك في انهي منطقة......اما الاكل مش هتغلب فيه البلد محدش يتوه فيها خالص

بس ع العموم لازم تعرف كلمتين لازم تحفظهم كده

يا صديق......سيدا

يعني سواق التاكسي......عشان يمشي ع طول :rolleyes:

اتواصل معانا و لو حضرتك احتجت اي حاجة الشباب هنا اكيد طبعا هيكونوا مع حضرتك

و لا ايه يا رجااااااااااااالة

طب حضرتك الرجالة شكلهم ناموا

نيجي بقي في وقت تاني

حمد لله ع السلامة مرة تانية

قريب جدا هنعمل تجمع للمصريين الظباويين

جهزوا بقي الملابس التنكرية... :unsure:

مسااااااااكم سعيد

حلوة فكرة تجمع للمصريين الظباويين

على فكرة انا كنت فكرت فى انشاء فرع للنادى المصرى فى ابوظبى وهو فرع للنادى الموجود فى دبى

ورئيس النادى الاستاذ هشام البحطيطى اعرفه شخصيا وهو مرحب بالفكرة بس محتاجين دعم الاخوة الظبيانين

رابط هذا التعليق

نوّرت الإمارات يا أبو حبيبة..

أولاً: أنا اتصلت فوراً الآن بعد قراءة مشاركتك بأخ مصري هنا صاحب شركة تسويق عقاري، أعرفه شخصياً، ولديه العديد من الشقق والاستوديوهات والغرف في أبوظبي..

صراحةً ما كنت أعرف أين تقع مستشفى زايد هذه، لكني سألته فقال لي على طريق المصفح.. وليس عنده سكن متوفر الآن هناك.. لكن يوجد قريب بعض الشيء منه..

على أية حال، هذا رقم السكرتير الخاص به..اسأله عما تريد، ربما يفيدك أو يدلك على شيء قريب..

اسمه محمد.. اتصل به على: 055/2204611

ثانياً: غداً - إن شاء الله - الجمعة ستجد صحف الوسيط، والمدى، والإعلانية.. جميعها مجانية.. بها إعلانات كثيرة، وفيها كل ما تريد..

ثالثاً: إذا قدّر الله ولم تجد فيها ما يناسبك، انشر إعلان في الوسيط في الأسبوع الذي يليه بـ 45 درهماً.. واذكر فيه كل ما تريده في سكنك الجديد..

ستجد عشرات الاتصالات تأتيك من صباح الجمعة إلى ما شاء الله...

أخيراً: تعال هنا واسأل عن أي شيء يشغل بالك.. إن شاء الله ستجدنا بجوارك.. وهذه نصيحتي لجميع القادمين الجدد إلى الإمارات..

بالتوفيق.

تم تعديل بواسطة عبيد الله
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      أجرى الرئيس عبدالفتاح السيسى اتصالا هاتفيا مع صاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان رئيس دولة الإمارات الشقعرض الصفحة
    • 36
      السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين و رمضان كريم علي الامة الاسلامية كان عندي استفسار لي حبايبنا الي في الامارات :ninja: هل 2000 درهم لمحاسب بدون خبرة في الشارقة مرتب كويس؟ مع العلم ان السكن عليهم و كنت عاوز اعرف مرتبات ال E R P تقريبا كام خصوصا الي معاه اوراكل فينانشيال طب لو فرضنا و رحت علي الشغلانة ام 2000 دي و ربنا اراد و لقيت شغل بمرتب احسن في نفس البلد, هل من السهل اغير الوظيفة و الي فيها صعوبة؟ ياريت لو حد عنده معلومه يفيدنا و ميبخلش عشان انا لسه 23 سنه و جالي الضغط من بلدنا دي :rol
    • 0
      تنطلق الثلاثاء المقبل فى دبى بالإمارات العربية المتحدة بطولة العالم للكاراتيه والتى يشارك فيها منتخبنا الوعرض الصفحة
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – أعلن مصرف الإمارات المركزي يوم الثلاثاء عن تمديد أجزاء من خطة الدعم الاقتصادية التي أطلقتها البلاد للتصدي لجائحة كورونا، حتى منتصف العام 2022. وقال بيان نشره المصرف المركزي إنه بموجب التمديد "سيظل بإمكان المؤسسات المالية الاستفادة من تسهيلات السيولة ذات التكلفة الصفرية المغطاة بضمان، البالغ قدرها 50 مليار درهم، حتى شهر 30 يونيو 2022، لتتمكن من توفير قروض تمويلات جديدة لعملائها من الأفراد، والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة، وشركات القطاع الخاص... View the full a
    • 0
      على رأس وفد عسكرى رفيع المستوى يشارك الفريق أول محمد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الح عرض الصفحة
  • أضف...