اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انا من البلد دي

yasovinas

Recommended Posts

طيب شايفين بقى الاسكندرانيه اجدع منكم يا مصاروه احنا كان القصب بييجي لغاية البيت "دليفري يعني"

عربية القصب كانت تجوب سيدي جابر والاحياء المجاورة وننزل نشتري من البائع اللبشه من خمسة قروش الى عشرة قروش حسب الاحوال وطبعا اللبشه كانت تتكون من خمسة الى سبعه اعواد ويا سلام بقى لو فيها كام عود احمر ولا لو فيها عود فيه شق القمر عسسسسسسسل

طيب مين راح اسكندريه وصيف فيها وما اكلش كلوكلو من جوجو

مين راح اسكندريه يصيف وما اكلش سندوتشات فول وفلافل من عند محمد احمد (السندوتش كان بقرش صاغ )

انا اشتريت الاخبار ب 3 تعريفه واخبار اليوم كانت بقرشين

ميكي اشتريتها ب3 قروش

الترام من محطة الرمل لسيدي جابر (نص مسافه ) بتعريفه

رغيف العيش البلدي وهو طالع من الفرن يشرح القلب الحزين كان بتعريفه (خمسة ملاليم مصريه)

لا بقى انت بتدوس عالجرح يا ياسو انا كمان الراجل بتاع القصب كان بيعدى ونشترى منه

فكرتنى بفسحتنا مع ماما يوم الخميس فالترام ابو دورين من محطه المعسكر لغايه محطه الرمل وناكل

فشار من عند جوجو وناكل من عند محمد احمد فول وفلافل برضه ...

يا ترى انتم كمان كنتم بتلموا فلوس من الشارع عشان زينه رمضان ... والهيصه بقى

واحنا بنركب الزينه ولما الفانوس ينور فوسط الشارع ... ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

وبتوع الدوم اللى كانوا بيقفوا واحنا طالعين من المدرسه .. والحرنكش ...

لالالالالالالالالالالالالا ..... الايام دى عمرها ما حتتعوض ابدا :wub:

رابط هذا التعليق

• الردود 63
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أو كان بيلعب "بالدبابير" فى الشارع :wub: ؟

حتى التحريف وصل لدي كمان ؟

يعني من " نحله " خلتوها خلاص دبور ؟

حسبي الله ونعم الوكيل

إسمها نحله يا أخ عصام

والخيط اللي كانت بتتلف به وبعدين الواحد يقوم ساحبه على سهوا إسمه " قُطان " يضم القاف وسكون الطاء وشد الحبل بسرعة وخفه ودلع .

طيب شايفين بقى الاسكندرانيه اجدع منكم يا مصاروه احنا كان القصب بييجي لغاية البيت "دليفري يعني"

دليفرك إيه يا أسكندراني يا بمبوطي إنت ؟

يابني نفس العربيات دي كانت بتسرح الصبح في القاهرة .. والقصب اللي بيتبقى بيروحوا يسرحوا به في كوم الشقافة عندكو ..

لكن إحساس الإنتظار بشغف للسيد الوالد وهو راجع من الصلاة وشايل لبشة القصب ... والزعازيع تسبقة وهو داخل من باب الشقة .. ده حاجة تانية

وبعدين ليه تصرف أكثر لما ممكن القصب يوصلك ببلاش ..

الله بالحق يا خواجه ياسو .. الكلو كلو ده حاجة غير الكُله اللي العال بيشموها تحت كوبري الملك الصالح ؟

لأ بجد ..

طيب حد كان بيطير طيارات ورق من فوق سطح بيتهم؟

عارف يا عصام

إحنا شعب كسول وما بيعرفش إزاي يفرح ( ما عدا مُهيب عشان بيزعل )

يعني تلاقي الصينيين مثلاً يعملوا من الحبه قبه .. ومهرجانات طيارات ورق .. وبتاعات كده على شكل تنين .. وواحده تانية على شكل كيم لي شونج وبيقضوا يوم زي العسل وكله عمال يطير الطيارات اللي متفنن فيها وتعبان في عمايلها ...

وإحنا اللي كنا مجرمين في صنع الطيارات دي وبأقل تكلفة وبخامات في منتهى البساطة ...ما فيش حد يتبنانا ... بل وصل الأمر إلى إن الموضوع ده انقرض وأصبحت الصين بتصدر لنا طيارات من بواقي الأكياس البلاستيك لا لون لها ولا رائحه .. وبصراحة شيء يفتقد إلى الذوق ...

إلا أحنا ليه ما بنعرفش نفرح ولا عندنا مهرجانات زي دول كثير ؟

بلاش نقول زي البرازيل عشان بيخرجوا الشوارع عريانيين أو الأسبان اللي بيحدفوا بعض بالطماطم اللي الكيلو منها بجني وربع وهاتزول من وشهم النعمة ..

ويوم ما كنا نفرح في إحتفال مُعين تلاقينا مأنتخين ونايمين في البيت أو بنتفرج على التي في أو الحاجة مشغلة الغسالة وتنزل تنفيط في البيت باللي فيه .. وخلاص يعني ما بيحبوكش الغسيل والتنفيض إلا يوم الإجازة مع إنها ست بيت والإسبوع كله بالنسبة لها أجازة مفتوحه ...

.

بالنسبه للمواكب انا فاكره موكب كان حاجه غايه فالروعه والجمال ... كان فاسكندريه الجميله :P

كان اسمه موكب الزهور ... يوم عيد الطفوله وكنا بنخرج من المدرسه والحصص تقف

عشان نخرج نتفرج عليه .. ووالله كان تحفه سواء اللبس او الورد او الاستعراضات المبهره

والموسيقى

معرفش بقى اذا كان في فالقاهره حاجه مشابهه واللا لا ;)

رابط هذا التعليق

صاحبي الغالي ابو احمد سون سون باشا الكلو كلو هو الكونو حديثا لكن واضح جدا انك كنت بتصيف في بحر مويس بالزقازيق

بص يا صاحبي الدبور دا كان دبور ورق من وسط الكراسه وطبعا لازم تعمل له ميزانية ولازم كمان الديل يكون طويل

امير الطحال الشهير بكوكيز الغرام انا عندي 3 تعريفات مخرومات دا غير الشلن المخروم واخيرا الربع جني المخروم كل دا عندي محتفظ بيه من زمان

وطبعا لازم نرحب بالغالي عصام اسو الكبير وحشتنا يا طيب لا اسكت الله لك كي بورداً

مدام فريدة الاسباتس كانت بتلاتة تعريبفة والسيكو والبيبسي كانت بقرش على فكرة كده احنا ممكن نعتبركم من الاقطاعيين نص فرنك يا مبزرين

يا yachoيا صاحبي فانوس رمضان دا كنا بنحضر له من قبلها بشهرين وكان بيتعمل على سطوح العمارة في سرية تامه وممنوع اي حد غير طاقم الضيافه قصدي طاقم الاشراف يوووه الناس اللي بتعمل الفانوس بس هي اللي تشوفه لغاية اول يوم في رمضان لما ننزلة ونعلقه في وسط الشارع بين نقاطعات شارعي ابن راجح وشارع طارق

الدوم والحرنكش كانوا طبعا وجبه اساسية لينا في الفسحه وكانت الدومه بتغريفة ولازم طبعا عم عشماوي يدق عليها بالشاكوش القذر اللي في ايده علشان تطرى شويه

كان عندنا كمان ال؟؟؟ نبوت الغفير وكوز العسل طبعا الحاجات دي كانت بتتعمل مخصوص لمدمني الامراض المعوية ومحبي الاسهال المزمن زي حالاتي

رابط هذا التعليق

صاحبي الغالي ابو احمد سون سون باشا الكلو كلو هو الكونو حديثا لكن واضح جدا انك كنت بتصيف في بحر مويس بالزقازيق

بص يا صاحبي الدبور دا كان دبور ورق من وسط الكراسه وطبعا لازم تعمل له ميزانية ولازم كمان الديل يكون طويل

امير الطحال الشهير بكوكيز الغرام انا عندي 3 تعريفات مخرومات دا غير الشلن المخروم واخيرا الربع جني المخروم كل دا عندي محتفظ بيه من زمان

مدام فريدة الاسباتس كانت بتلاتة تعريبفة والسيكو والبيبسي كانت بقرش على فكرة كده احنا ممكن نعتبركم من الاقطاعيين نص فرنك يا مبزرين

يا yachoيا صاحبي فانوس رمضان دا كنا بنحضر له من قبلها بشهرين وكان بيتعمل على سطوح العمارة في سرية تامه وممنوع اي حد غير طاقم الضيافه قصدي طاقم الاشراف يوووه الناس اللي بتعمل الفانوس بس هي اللي تشوفه لغاية اول يوم في رمضان لما ننزلة ونعلقه في وسط الشارع بين نقاطعات شارعي ابن راجح وشارع طارق

الدوم والحرنكش كانوا طبعا وجبه اساسية لينا في الفسحه وكانت الدومه بتغريفة ولازم طبعا عم عشماوي يدق عليها بالشاكوش القذر اللي في ايده علشان تطرى شويه

كان عندنا كمان ال؟؟؟ نبوت الغفير وكوز العسل طبعا الحاجات دي كانت بتتعمل مخصوص لمدمني الامراض المعوية ومحبي الاسهال المزمن زي حالاتي

ياسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسو انا ست مش راجل :wub:

رابط هذا التعليق

ياسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسو انا ست مش راجل

يا كزوفي يا كزوفي

حقق علينا يا ست الكل العتب على النظر معلش عندجي القهوة دي وبعدين يا ستي مش اسكندرانيه تبقي ست بالف راجل ولا تزعلي

رابط هذا التعليق

ياسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسو انا ست مش راجل

يا كزوفي يا كزوفي

حقق علينا يا ست الكل العتب على النظر معلش عندجي القهوة دي وبعدين يا ستي مش اسكندرانيه تبقي ست بالف راجل ولا تزعلي

يا عم ولا يهمك مفيش كزوف ولا حاجه .. كل اللى فالمنتدى عملوا فيا الحكايه دى

والقهوه مش حفوتها لك :wub:

رابط هذا التعليق

yasovinasطيب قولي اعمل فيك ايه يا

حقك علي ياخالتي الحاجه

هو كده مدب بس ابن حلال ودمه عثثل

قولتلك هات السلطنيه مش تلبسه السلطانيه

انا مش هبعتك تجيب زبادي تاني نوهائي

سقراط

:wub:

تم تعديل بواسطة سقراط المصري

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

ياسلااااااااااااااااااااااااااااام

فين أيام الطيارات والدبابير والخيط البرشولى والخيط الحبال.

أنا وبلا فخر كنت حريف عمايل طيارات وكنت أتفنن فى اﻷشكال اللى بارسمها عليها لدرجة إن كان فى عيال بتعرض على تشترى منى الطيارة :wub:

وتصدقوا أنا لغاية دلوقتى أول مالصيف يدخل وأجازات المدارس تبتدى, تبقى هواية عندى طول مانا ماشى فى الشارع أعد الطيارات اللى طايرة فى السما وبابقى سعيد جداً لما ألاقى طيارات كتير.

بدون مبالغة، اللي ناقص عشان نفهم، إن المشير يطلع في بيان على الهوا وفي ايده السلاح ويقول: أيوة يا شعب احنا الطرف التالت، واحنا اللي ورا موقعة الجمل وماسبيرو والعباسية (1) والسفارة الإسرائيلية ومسرح البالون ومحمد محمود ومجلس الوزراء وبورسعيد والعباسية (2)، عايزين حاجة يا شعب؟

shawshank

رابط هذا التعليق

البرنامج اللى التتر بتاعه الاغنيه اللى فيها صباح الخير

هو برنامج ماما نجوى وبقلظ.

طب حد فاكر الـ Version الجديد منه

لما مام نجوى ربنا فتحها عليها وحبت تتوسع في شغلها وعملت برنامج " مساء الخير "

بالليل ... بالليل

العش ينادي الطير

ويقول

ويقول

للدُنيا صباح الخير

العش بيقول صباح الخير بالليل ؟؟؟؟؟؟؟ :wub: :P

واضح ان العش كان ضارب حاجة يابو السيد ;) :wub:

أدي بقية الأغنيه ..........

بالليل بالليل ....ميهمش شتا أو صيف

دايما بيكون ...القمر الطيب ضيف

وانا ضيفه معايا ....غنوة وحكايه

وتحياتي

يا امتي لا تفزعي من سطوة السلطان .....اية سطوة ؟ ما شئت ولي واعزلي ...لا يوجد السلطان إلا في خيالك

رابط هذا التعليق

طيب حد فاكر ألعاب القصب اللى كانتت بتتلعب فى الشارع .. أنا سألت ناس كتير واتضح إنها ألعاب اسكندرانى .. اللى فاكر يقول وانا أكمل له

فيه حد عنده قرش صاغ منقرش ؟ أو نص فرنك مضلع .. أو نكلة (مثمنة) .. دول كانوا عندى وضاعوا

على فكرة النص فرنك يعنى قرشين صاغ .. القرشين ونص كان اسمهم خمس قروش .. أصل فى اسكندرية كنا نقول على التعريفة (قرش) وعلى القرش صاغ (صاغ فقط .. يعنى بدون مانقول قرش)

تم تعديل بواسطة أبو محمد

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

عزيزي Koenig der Loewen (بتجيبوا الاسامي دي منين بس :closedeyes: )

اشكرك على الرد

نرجع نكمل ذكريات وصور جيل

الاذاعه وبرنامج اعترافات ليليه ،،قال الفيلسوف ،، صحبة وانا معهم ،، واعلانات ياكلوا حلاوة ياكلوا جاتوة ياكلوا كل اللي يحبوة

احنا جيل شاهد على وصول مصر الى كاس العالم وعلى اعتزال الخطيب وفاروق جعفر وخناقة الجوهري مع طاهر ابو زيد ،، وايضا ظهور معجزة التوأم حسام وابراهيم

نحن شهود لاخر ايام محمد علي كلاي في لحظات مجده الاخيرة

نحن جيل انفجار تشرنوبل النووي واجتياح اسرائيل للبنان وانهيار الاتحاد السوفيتي وهدم حائط برلين ومذبحة قانا وحرب الصرب ضد البوسنة والهرسك

جيل ظاهرة الغش الجماعي ،، وبداية حوادث الاغتصاب بداية من فتاة المعادي ثم فتاة مدينة نصر وفتاة العتبة ،، نحن جيل ادمان الهيروين وحملة "كيف تعرف ان في بيتك مدمناً ؟؟"

وبزوغ نجم البانجو وظهور عبدة الشيطان ونادي حورس ، واللبان الجنسي ، وافتتاح مترو الانفاق والاوبرا

وتدشين مشروع القراءة للجميع وثورة الامن المركزي وتكفير نصر ابو زيد

نحن ابناء نوبل نجيب محفوظ وجيل من حاول اغتياله

أستاذ ياسو

أنا بقى من الجيل اللى شاف آخر أيام آرشى مور وجو لويس وطلع وراهم باترسون وليستون اللى قضى عليه كاسيوس كلاى (محمد على كلاى)

أنا من الجيل اللى كان بيسمع ماتشات الكورة فى الراديو أيام أبو حباجة والضيزوى ووراهم صالح سليم ورفعت الفناجيلى والجوهرى وطه اسماعيل .. الجيل اللى شاف مجد الترسانة أيام مصطفى رياض والشاذلى وبدوى عبد الفتاح .. وأمجاد غزل المحلة أيام عماشة وعمر عبد الله ..

الجيل اللى داق مرارة الهزيمة وطلع مظاهرات أحكام الطيران .. وحضر اعتصام هندسة اسكندرية سنة 68 .. وقعد فى الجيش 6 سنين حضر فيهم حرب اكتوبر 73

الجيل اللى كان بينزل من بيتهم يدخل سينما درجة أولى ويشترى سندويتشين ولب وسودانى وقزازة سباتس وخمس سجاير فرط ويروح معاه باقى الربع جنيه

الجيل اللى كان بيدخل ديليس ياكل اللى هو عاوزه من الجاتوه ويطلع يقول أنا أخذت كذا ويدفع فى الكيس .. أنا حضرت تصوير فيلم الزوجة العذراء فى فندق الهنوفيل .. وفيلم موعد غرام فى البوريفاج

نهايته .. كفاية كده أحسن تفتكرونى عجوز ولا حاجة

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

البرنامج اللى التتر بتاعه الاغنيه اللى فيها صباح الخير

هو برنامج ماما نجوى وبقلظ.

طب حد فاكر الـ Version الجديد منه

لما مام نجوى ربنا فتحها عليها وحبت تتوسع في شغلها وعملت برنامج " مساء الخير "

بالليل ... بالليل

العش ينادي الطير

ويقول

ويقول

للدُنيا صباح الخير

العش بيقول صباح الخير بالليل ؟؟؟؟؟؟؟ :closedeyes: <_<

واضح ان العش كان ضارب حاجة يابو السيد :blink: :D

آه صح

يا اخي العشش دي بتعمل حاجات غرية ...

صباحححح الخير بالليل يابو هادي .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

- إحنا الجيل إل حضر أخر إنتخابات حرة لإتحاد الطلاب فى الجامعة وبعدها دخل الأساتذة والحرس الجامعى

- إحنا الجيل إل كتب المقالات الساخنة فى الجامعة وهاجم السادات بعنف بسبب كامب ديفيد

- إحنا الجيل إل كنا نستمع برحلات الجامعة إلى أسوان ولأسكندرية وغيرها و نهتف فى رحلات الجامعة على سبيل السخرية :

كبريت الهلب أحسن كبريت ولا بيولع ولا بيقيد ..... كبريت النيل أجدع منه

سبيرو سباتس خان الشعب .. الخ

- إحنا الحيل إل حضر مقابلات السادات التليفزيونية ولاأنسى عمر التلمسانى وهو بيقول له بأشتكيك لله رد عليه السادات إسحب شكواك ياعمر

ولا المقابلة وغ إتحاد الطلبة بالجامعات فاكرين لما قال السادات قال ل .... أقف عندك قال له أنا واقف اهه فاكرينه تفتكروا مين ؟ وهو مين دلوقت؟

تم تعديل بواسطة Koenig der Loewen

كنت دائماً ما أقول ياأهل مدينتنا : أنفجروا أوموتوا

أما وقد إنفجرتم و ثورتم : فأنتم أجمل وأنبل وأشجع شباب أنجبته هذه الأمة!!! م الغزالى

رابط هذا التعليق

-

إحنا الحيل إل حضر مقابلات السادات التليفزيونية ولاأنسى عمر التلمسانى وهو بيقول له بأشتكيك لله رد عليه السادات إسحب شكواك ياعمر

ولا المقابلة وغ إتحاد الطلبة بالجامعات فاكرين لما قال السادات قال ل .... أقف عندك قال له أنا واقف اهه فاكرينه تفتكروا مين ؟ وهو مين دلوقت؟

فاكر الواقعه كويس وهو احد الوزراء على ما اظن بس مش فاكرة بالضبط

طيب مين حضر السادات لما قال على الشيخ المحلاوي الله يرحمه اهو مرمي في المعتقل ذي الكلب ويومها رفض الشيخ الشعراوي هذا الوصف وقال الازهر لا يخرج كلاب وكان ايامها الشعراوي وزيراً للاوقاف وترك الوزارة

ايامها كان للازهر كرامته وكان في الازهر رجاله

رابط هذا التعليق

واحد كان حمدين صباحى والأخر عبد المنعم ابو الفتوح ده إل فاكره

حد فاكر الشيخ عاشور (على ما أعتقد ) إل جاب معاه رغيف عيش من إياهم مجلس الشعب وهتف يسقط أنور السادات وفى نفس الإسبوع اسقطوا عضويته

كنت دائماً ما أقول ياأهل مدينتنا : أنفجروا أوموتوا

أما وقد إنفجرتم و ثورتم : فأنتم أجمل وأنبل وأشجع شباب أنجبته هذه الأمة!!! م الغزالى

رابط هذا التعليق

حد فاكر الشيخ عاشور (على ما أعتقد ) إل جاب معاه رغيف عيش من إياهم مجلس الشعب وهتف يسقط أنور السادات وفى نفس الإسبوع اسقطوا عضويته

يادي رفيغ العيش

الظاهر ما حدش بييجي على النعمه وبيكسب

نفس رغيف العيش جابه أيمن نور في إحدى جلسات مجلس الشعب .. راح مبارك وداه بعثة تعليمية لإستكمال دراسته بليمان طُره .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• بعد 8 شهور...

بصراحة أنا لحقت الحاجات دي ع الأواخر

ولا الذل اللي كان بيوريهولنا عشان يجيبوا توم وجيري

دلوقت علي سيديهات بس مفيش وقت أتفرج

ولا لما كانوا يجيبوا برنامج اماني وأغاني ويجيبولك تنازلاً وتواضعاً منهم نص اغنية :)

هي كانت ايام

-_-

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

يا بختي ... يا بختي أنا بقي لحقتها

أخيرا حسيت أني أثري شوية :o

انا كان علي ايامي برضه لعب الأوله والاستغماية ولعبة صياد العصافير بالكورة ولعبة تانية بالبلاط المكسور اسمها السبعاوية حد سمع عنها :)

بس احنا كنا اطفال مميزين كل واحد عنده سيارته الخاصة ... الخاصة جدا

3 أعواد حطب ونعمل ملهم مثلث وكل واحد يسوق بقي عربيته علي كيفه وكان فيه منا يجيب عود حطب واحد ويعوجه من قدامه ويركبه كانه عنتر زمانه وطبعا كنا بنروح نحار ب عيال الشارع التاني

في رمضان حضرت الكوز اللي فيه شمعة وحضرت أحتفال مهيب بوصول أول ثلاجة ايديال 8 قدم الشارع بتاعنا كل الناس كانت بتروح تاخد من عندهم الثلج وأنا طبعا اولهم -_-

برضه حضرت الدوم والحركنش وأم الخلول قدام المدرسة غير اني بلا فخر اول واحد يجيب شنطة جلد وده كان في رابعة ابتدائي يعني 3 سنين شنطة قماش mfb:

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...

في عيد ميلاد انسان مميز بالفعل ...

زميل قلم عزيز جدآ أفتقد كتاباته بشدة ...

لم أجد أفضل من رفع موضوع له كرمز للتهنئة ... موضوع علي بساطته و لكن محتواه من الذكريات به ما يهز القلب بالفعل ....

أخي العزيز ياسو ....

كل سنة و انت طيب ...

أينما كنت .....

:roseop: n2&( :happy:

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...