اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أطلب مشورتكم فى تشطيب شقتى

abomomen

Recommended Posts

اخوانى الأفاضل

تحياتى وتقديرى لكم جميعا

فى الحقيقة انا عندة مشكله وفكرت كتير ولم اجد الا ان استشيركم لأستفيد من خبراتكم الشخصية

حيث اننى ارغب فى تشطيب شقتى بمدينة 6 اكتوبر وانا مقيم هنا فى السعودية ومش عارف اعمل ايه والأسعار اخبارها ايه هناك

بصراحه تايه

ساعدونى

جزاكم الله خيرا

وتقبلوا تحياتى

قمت بتغيير العنوان ليدل على محتوى الموضوع

تم تعديل بواسطة عادل أبوزيد
رابط هذا التعليق

ألأخ الفاضل,

يبدو أن معظم رواد هذا الباب مثل حالتك, أى أنهم غير متواجدين بمصر.

أرجو أن يسمع نداءك مصرى مازال بمصر.

مرحبا بك معنا, و تقبل تحياتى, و أسفى لأنى لست مقيما بمصر.

تم تعديل بواسطة الأفوكاتو

أعز الولد ولد الولد

إهداء إلى حفيدى آدم:

رابط هذا التعليق

ما ينفعش يا أبو مؤمن ... شغل التشطيب بالذات لازم يكون لك حد في مصر .. حتى لو تعاملت مع مكتب ديكور أو شركة مقاولات فلابد من وجود شخص للمتابعة ..

وإذا كان على تطشيب شقة فقط فالأمر لن يستلزم منك أكثر من شهرين أجازة لكي تُنهي تلك المهمة الشاقة ..

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

ما ينفعش يا أبو مؤمن ... شغل التشطيب بالذات لازم يكون لك حد في مصر .. حتى لو تعاملت مع مكتب ديكور أو شركة مقاولات فلابد من وجود شخص للمتابعة ..

وإذا كان على تطشيب شقة فقط فالأمر لن يستلزم منك أكثر من شهرين أجازة لكي تُنهي تلك المهمة الشاقة ..

اشكرك جدا ياخى الكريم

فعلا انا ناوى اشطب بنفسى فى اجازة لمدة شهرين تقريبا

لكن كنت بابحث عن خبرات تساعدن ان انهى مهمتى بدون معوقات او تأخير

ل،ى ماعنديش خبرة فى المووضع ده

رابط هذا التعليق

انا ممكن اساعدك في موضوع الدهانات أنه أحسن الأنواع و مزايا تلك الانواع و اسعارها و الكميات المستخدمة فعليا لمساحة الحوائط عندك علشان ساعات النقاشين بيحاولوا استغلال الموقف

و كمان ممكن ارشدك لأماكن و مراكز توزيع دهانات يوتن في القاهرة و مين اللي ممكن تتعامل معاه و لو عايز الشغل يطلع تمام ممكن أوفرلك عمالة ممتازة و بسعر معقول انتا بس لما تنوي أديني رسالة خاصة .

دة الناس لبعضيها

.

رابط هذا التعليق

• بعد 3 سنة...
اخوانى الأفاضل

تحياتى وتقديرى لكم جميعا

فى الحقيقة انا عندة مشكله وفكرت كتير ولم اجد الا ان استشيركم لأستفيد من خبراتكم الشخصية

حيث اننى ارغب فى تشطيب شقتى بمدينة 6 اكتوبر وانا مقيم هنا فى السعودية ومش عارف اعمل ايه والأسعار اخبارها ايه هناك

بصراحه تايه

ساعدونى

جزاكم الله خيرا

وتقبلوا تحياتى

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>قمت بتغيير العنوان ليدل على محتوى الموضوع</span>

الأخ الكريم

ممنوع الإعلانات التجارية

رجاء عدم إدراج إعلانات مرة أخرى

أسد

فريق الإشراف

تم تعديل بواسطة أسد
حذف دعاية ورقم التليفون
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest احمد
      0
      السلام عليكم ورحمة الله دلوقت فى وظيفة امن فى الكويت 120 دينار مع توفير سكن وتلات وجبات ومواصلات  انا متجوز ومخلف , انا عارف ان الراتب ده مستحيل اخد مراتى وابنى معايا , بس هل د راتب كويس اقدر اوفر منه حاجة كويسة ومصاريف تجديد الاقامة والحاجات دى تتكلف كام فى السنه ؟ وهل لو روحت على الوظيفة دى ممكن ادور على حاجة تانية وانقل , انا متعلم معايا كلية وبعرف كمبيوتر كويس جدا 
    • 42
      السلام عليكم و رحمه الله وبركاته اخواني المصريين انا بحاجه لمساعدتكم جالي عقد للكويت للعمل بشركه الشايع علي راتب شهري 250 دينار مع العلم بان السكن و المواصلات علينا ما رأيكم هل هذا الراتب مجزي علما بان العقد لمده عامين و لا يمكن ان اعمل لعام واحد حيث هناك شرط جزائي يتطلب دفع اقامه لعام و استحقاقات اخري اكثر مما سوف اخذه :unsure: هل لي ان اعرف ماذا تتكلف المواصلات و السكن و خاصه لو جماعي و الاتصالات و غيرها ارجو سرعه الرد عليا و شكرا لكم تم تغيير العنوان ليعبر عن محتوى الموضوع
    • 7
      معروض علي تأشيرة ( حرة ) بمسمى إختصاصي تسويق ومطلوب دفع قيمتها مقدماً السؤال : لا قدر الله في حالة عدم التأشير لأي سبب مثل فيرس أو رفض القنصلية هل يمكن إعادة بيعها لإي مكتب سفريات أو أي شخص في مصر وما هي المستندات التي أطلبها عند الدفع والخطوات التي أتبعها لكي أتأكد من صحة التأشيرة ولكم جزيل الشكر
    • 5
      السلام عليكم ورحمه الله شركه برمجه طلبت منى صوره جواز السفر وشهاده التخرج عشان تستخرج لى فيزا عمل انا مهندس برمجيات ويب مبرج وخبره 7 سنوات والحمد لله اتفق معى على 250 دينار مع توفير سكن بجوار الشركه / مع محفزات ؟؟ هل دا مناسب ياريت تفيدونى لو مناسب فى اول عمل لى فى الكويت ارجو النصيحه
    • 5
      الأخوة الأفاضل بعد التحية الموضوع إنى على وشك السفر إلى السعودية للعمل رائد نشاط بمدارس التربية النموذجية بحى يدعى الريان أو مدارس الحضارة بحى الروابى بالرياض لأن صاحبهما واحد وهو اسمه خالد بن خضير الراتب 2500 شامل بدل الانتقال والسكن ع المدرسة و بسألكم أولا ايه رأيكم فى المدارس دى وسمعتها وثانيا فى العرض ككل وهل أستطيع ايجاد عمل اخر بجانب المدرسة وكم يبعد السكن عن المدارس ؟ولو حد يعرف حد فى المدارس دى ويقدر يفيدنى يبقى كتر خيره وأخيرا بسأل دلوقتى أنا خدت رقم نت وعملت الفحوصات والفيش وقدمته للمك
  • أضف...