اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

احم..عندكم مكان لحد جديد بس قديم ؟ ؟

SnipeR

Recommended Posts

مس جيجي ..تعرفي اني اول مره اخد بالي من رقم العضوية ده..فعلا رقم متوصي عليه ..

حضرتك قلتي كل مايمكن ان يقال فعلا في شعور الانسان لما يدخل المحاورات ويلاقي نفسه كل مايكون مهموم ينسي دنيته جواها (او يخش يفضفض ويلاقي ميت الف من يقول سلامتك او ربنا معاك بصدق ومن غير مايكون عاوز منو حاجه ولا مستني من وراه شيء)

انا اللي بشكرك علي ترحيبك rs:

رابط هذا التعليق

• الردود 50
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يا نهار ابيض sconf.gif المنتدى شكله متراقب stink.gif

حتى امتثال و ارنوب حسين اساميهم فى الكشف sorry.gif

ممكن طيب طلب بايخ يا سنايبر؟ beee.gif ممكن تكلمنا شويه على موضوع الرمايه ده لو مفيهاش توتر؟ طبعا مش هاقدر اقول لك اهلا وسهلا دى كان حقها اتقالت من زمان .. اهلا وسهلا yes2.gif

المنتدي متراقب ........ (هو ليه هاجس الامن مسيطر ع المصريين حتي علي الانترنت ؟؟)

حتي امتثال وارنوب حسين في الكشف..متتصوريش مستر ارنوب حسين ده كان بيضحكني قد ايه خصوصا لما اتخيل انو فعلا قاعد علي الانترنت وبيشوف مداولاتكم حوالين اسلم طريقه لطبخه مع حلة ملوخية :)

مسز امتثال بقي للاسف الله يرحمها ..لسه مكتشف المعلومة دي من عشر دقايق..بجد عربيه عشريه حسستني دايما انها عضو مخلص في المحاورات من كتر ماتكلمتم عنها ..بس عضو خفي rs:

الرمايه..لعبه جميله بتنمي التوافق العضلي العصبي لاي انسان خصوصا لو بيلعبها من الطفولة.. خصوصا كنت بلعبها باستخدام المسدس (بكره استخدام البندقيه عمي)

واستاذي فيها كانت واحد من امهر الرماه علي مستوي العالم في استخدام المسدس بلا مبالغه وكان واحد من حرس الرئيس السادات كمان ..

طبعا انقطعت عن ممارستها من فتره ..بره بعد احداث سبتمبر انتهت الايام المجيبده اللي كان ممكن فيها تشحني سلاحك الشخصي وتسلميه في الديستنيشن وتاخدي بيه لايسن .. (موش عاوز اقولك انهم بيفكرو يلغو السكاكسن الستيل من الدرجه الاولي ويخلوها بلاستيك ) ..ده غير ان العيار اللي بستخدمه صعب يتوجد بسهوله ..(متصدقوش كلام الافلام )

هنا في مصر بنتحايل بقي ع الموضوع ده ونطلع نتمرن في اي مزرعه برايفت او في الطريق الصحراوي من قبيل الجنان ..

شكرا جدا علي ترحيبك .. يارب بجد تعتبروني من اهل البيت الجميل ده.. bxg::

رابط هذا التعليق

Sniper العزيز...

أهلا بك فى المحاورات وشكرا ليك إنك أخيرا قررت تسعدنا بمشاركتك الفعلية (أنا متأكدة إنك هاتسعدنا كلنا)...

بس أنا لى عندك عتاب صغير....

يعنى جاى تقوللى على تركيا دلوقتى........!!!!!!!  rs:

:o

أهديك أرق تحياتى  :)

شكرا جزيلا عزيزتي كليو علي ترحيبك .. bxg::

بجد انا معرفتش مكوضوع تركيا ده الا بعد مغمارتك هناك ياافنظم..

المهم ان محدش بيروح اسطنبول الا عشان يعمل شوبنج ويشتري لبس او يستورد اجهزة كهربائية مضروبة..زي ماماحدش بيروح انقره الا لو كان سياسي ورايح مهمه او تاجر مخدرات ورايح يتفق علي ديل (وممكن الاتنين يعني بيزنس وذ بليجر :) )

وحتي اللي هتقابليهم هناك دول موش اتراك اصليين .. دول خليط من المهاجرين ..وممكن تلاقي منطقه بحالها من ايران..

انا بحب فيهم جدا الاعتزاز بالاسلام رغم الضغوط اللي هم كانو ومازالو تحتها ..

نصيحه بقي لاي حد مسافر تركيا بالمره .. بمجرد وصولك اسطنبول خد تاكسي وعلي ال(مصري كونسولوس) عشان تسجل بياناتك هناك تسلم جواز سفرك للقنصليه وتاخد جواب يفيد ببياناتك لان اللصوص هناك كتير جدا..هدفهم الاول البوكيت موني بتاعتك وجواز السفر (لان تركيا محطه خروج كبري للمهاجرين غير الشرعيين ..وجواز سفرك غالبا هيكون وسيلة لافغاني او ايراني او تركي او روسي او اوكراني انو يدخل مصر ..مفيش اشطر من الاتراك في فك ولزق الصور ع الباسبور)

مس كليو.. mc: (سلامي لمسز كروسفيلد ومبروك علي الجواز)

رابط هذا التعليق

ممكن تكلمنا شويه على موضوع الرمايه ده لو مفيهاش توتر؟

إخص عليكي يا فيروز .. طب ماحنا نعرف بعض من زمان .. وأنت تعلمي جيداً بإني احسن واحد في الرماية سواء بالنبلة اللي كنت باعملها من الخرطوم اللي بيعلقوه في أيد العيانين .. او بالأستك بتاع الفلوس وقشر البرتقان - دي الرماية الشتوي - .. ومع ذلك عمرك ما طلبت مني اعلمك لا رماية ولا تزقيل طوب حتى ... bxg::

صحيح زي القرع يمد لبره ..

عزيزي سنوبر .. تعالي نحط إيدنا في أيد بعض وندي دروس خصوصية في الرماية .. ونوعد اخواتنا في المنتدى اللي هاياخدوا دروس إنهم يحققوا ميدالية أوليمبية زي بتاعت الشيخ مكتوم بن حشر آل مكتوم mc:

تسعيرة دروس الرماية ( ومافيش فصال ) :

* رماية بالبندقية في الموالد : 50 ج للحصة .

* رماية بالنبلة : 20 ج /الحصة

* رماية بالأستك مع قشر البرتقان او ورق الكراريس المقطع فتافيت : 5 ج .

* رمي الجتة : 2 ج ( بس دي ممكن تتعلمها ببلاش من لعيبة الزمالك في ماتشهتم )

سي السيد..

ايدي علي كتفك ..نسيت تحط ان هالك الطلقات علي حساب المتدرب ..اه اللي اولو شرط اخرو نور..

وكمان يمضو علي اقرار انهم مسؤلين مسؤليه كامله علي اي اصابات تحصل لاي حد نتيجه الاستخدام الغير مسؤول..موش كل يوم يجيلنا حد عينو مفقعه ويتخانق عشان قشر البرتقان جه فيها :o

موضوع رمي الجتت ده انا موش هفيدك قوي فيه الصراحه لاني مليش في الكوره نهائيا :)

لابلعبها ولابتفرج عليها ولاعرف حتي الرولز بتاعتها rs:

موش كده احسن ..بلا كوره بلا هم ..ثم اساسا بره اسمع انهم بيعتبرو منتخبنا منتخب معوقين ..

رابط هذا التعليق

حمدالله على سلامة الوصول يافندم

لارض الوطن اولا..

ولآرض المحاورات ثانيا mc:

ب انبسط اوووووي لما اشوف حد متابعنا من زمان وعارفنا

ب احس اننا مشهوووووورييييييييييييييييييييين :o  "وش منى زكي واحمدحلمي " fsh::

اكرمك الله وشكرا بجد على كلام حضرتك

" امال ياربي انا ما بفرحش بنفسي ليه كدا!!"

( عقلي الباطن بيتسائل هوا بيكلمني على اني ولد ليييييييييييييييييه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" rs:

دكتور شانا..

سعيد قوي اني كنت سبب في انبساطك ..يارب يديم الانبساط عليكي :)

انا موش بكلمك بصيغه المذكر ..بس استخدامي المعتاد للفظ دكتور بره بينطبق علي الولد والبنت ..احنا العرب بس اللي بنحط له تاء التأنيث في الاخر ..

تحياتي لعقلك الباطن bxg::

رابط هذا التعليق

أهلا بيك

الجمل التلاتة دول دخلوك قلبي رشق

أحب أقولك ان مقبرة الغزاة (العزاب) ليها عندي ذكريات 23 سنة (حاجة تغم) وإنك كمان ابن عمنا في الكار واخونا في المحاورات من أيام حزب الوفد

اخي الفاضل كاتامندو

ربنا يخليك يافندم علي ذوقك .. اتمني اكون عند حسن ظنك في ..

تعرف بقي من غير ضرب.. اوقات الرياض بتوحشني والله..

يمكن لان اخر اصدقاء حقيقيين لي كانو هناك..انت عارف مأساه ان الواحد يخلص ثانويه عامه ومعاه روب بقالهم سنين اصحابو في البيت وفي المدرسة وفي الاخر كل واحد يروح علي بلده وميبقاش بيننا الا الجوابات وكروت المعايده من السنه للتانيه ..

تم تعديل بواسطة SnipeR
رابط هذا التعليق

على فكرة الناس اللى بتكون متابعة من بعيد لبعيد لمدة طويلة لما تييجى تسجل .. بتعمر .. غير اللى يخش الصبح ويختفى تانى يوم rs:

ملحوظة فى محلّها بالفعل

و أهلا بالقنّاص معانا :) (أعجبتنى التلقائيّة بشدّة فى كل ما كتبه )

مستر disappointed.. شكرا علي ترحيبك..

تعرف..توقيعك ده كلمتين حلوين جدا..فعلا الخيانه بقت وجهة نظر..

ده اسلوب مظفر النواب اذا لم تخنني الذاكره ..صح؟؟

رابط هذا التعليق

مس c'est la vie..واضح اننا خدنا قرار الاشتراك في نفس الوقت بفارق انك سجلتي قبلي مباشرة...

انا سعيد اني قدرت اقول بالزبط اللي حضرتك كنتي عاوزه تقوليه واتمني ان المشاركه هنا متشعركيش باي احباطات(احباطات ايه ..انا اللي كان بيجيلي احباط لما الموقع ميفتحش..فاكرين يوم السيرفر ماوقع ..)

c'est la vie.. rs:

رابط هذا التعليق

ماشي ياعم سنايبر

بقى تنساني!

آآآآآآآآآآآآه يالي ماليش بخت ياني

دانا حاوريك ايام

ان مارجعت الجليد حواليك تاني مابقاش انا آر إبن ام جي

واي موضوع تبعته ممكن ارميلك فيه حتة حشيش وابلغ عنك

دانا مفقوع فقعه بس صبرك علىَ

مالها سيلا في ؟ هه ؟ البنت زي البلسم داخله في حالها لا جابت سيرة فلان ولا علان مش زي اللي داخلي وعامل نفسه عارف العالم كلها وينسى اهم واحد

رابط هذا التعليق

(((( احم..عندكم مكان لحد جديد بس قديم ؟ ؟)))

.. دا أنت حاجز مكانك من فترة .. والدليل على كده قائمة أسماء الأعضاء فى اللى ذكرتهم فى البداية

تصدق بأيه ... أنا عملت زيك كدة ... وفضلت أقرا وأتعرف على الناس من وراء الشيش ...((( مافيش هنا ذرة فى البلد الثلاجة دى))) .... وبعدين أستعذت بالله وسميت ودخلت برجلى اليمين ... والحمد لله جت سليمة ... ولسه عايشة :)

أهلا ومرحبا بيك ... rs:

تفزع ياقلبى ... تكبر بي هالغربة

ماتعرفنى بلادى ..

خدنى ... خدنى على بلادى

..................................................

فَصَبرٌ جَمِيلٌ

رابط هذا التعليق

يامرحب

بالمستر اسنيبر

مصر أكبر من نظام الحكم الفردى الديكتاتورى الإستبدادى

الذى فرضه علينا عسكر حركة يوليو فى الخمسينات

وصار نظاما لحكم مصر

برنامج الرئيس الإنتخابى لإسكان فقراء الشباب ..

سرقه مسؤولون وزارة الإسكان مع المقاولين ..!

رابط هذا التعليق

المنتدي متراقب ........ (هو ليه هاجس الامن مسيطر ع المصريين حتي علي الانترنت ؟؟)

لا موضوع المنتدى متراقب ده كان مجرد مزحه .. وموضوع الهاجس الامنى ده بالنسبه لى غير موجود لان عدد من الاعضاء فى المنتدى يعرفونى و اعرفهم بصوره حقيقيه .. dckix.gif

شكرا على المعلومات التى ذكرتها بخصوص موضوع الرمايه rs:

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

احساس صعب جداً ان لا أجد ماأقوله تعبيراً عن ما يجول بخاطرى..

وشكر مقدم للأساتذه إسو وأر ام جى وسنيبر , والاستاذه كليو علي الكلمات الجميله wst::

أنا مشرف مفترى .. ما بارحمش 

طبعاً يافندم واكيد اللي مايعرف سعادتك يجهل سيادتك shn::

وتمام الكلام يافندم وجاري بناء الحيط s-:

/*/*/*/*/*/*/*/*/

مين يا كليو؟؟؟؟ ميييييييين؟؟؟؟؟؟

انا عارفه ..اجاوب

فعلاً حاجة صعبه جداً ان تشعرى انك نفسك تتكلمى وتقولى حاجات كتيرو تُبدى رأيك وتناقشي آخرين ولكن الشيء اللي يمنعك هو نقص الخبرات العلميه ..او حتى مجرد الخوف او الشك في انك تقعى في خطأ-بدون قصد-نتيجة قصور في المعلومات \ويخلينى دايماًاحس انى رأى مختلف بسبب النقص او ان فيه جانب خفي هوة اللى مسبب اختلاف الرأى دة فكنت دايماً باعتبر ان ان كان ليا رأى فهو حتماً خطأ بسبب القصور ده في المعلومات.. wst::

واتمني ان المشاركه هنا متشعركيش باي احباطات

خير ان شاء الله robt: ..رغم ان الاحباطات البدائية غيرت مجرى دراستى كلها..إلا انى اتمنى ان امثل اضافة جديده لهذه النخبه المحاوراتيه fr1::

لا جابت سيرة فلان ولا علان

انا احب دايماً الهتاف العام mfb:

واطيب التحايا لكم جميعاً cr((:

ألقاك في عصف الذهول المر ..

تجتاز الفجاج السود , مخبولاً شقيا ..

مالذي سدد في قلبك سكيناً ..

وبعينيك سؤالاً .. أخرس الدمعة ..

وحزناً آبديا ..

{ فاروق شــوشة }..

رابط هذا التعليق

mlle/mme c'est la vie

veuillez s'il vous plait changer la symbole de votre "sex" de masculin a feminin shn::

il peux causer beaucoup de confusion,

n'est ce pas ?

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

لأ..مش كده ..انا علاقتى بالفرنساوى لاتتعدى آتر وآفوار وفولييي والحاجات بتاعة سنتين الفرنساوى في الثانويه. wst::

لكن بحمد الله استطعت فك رموز الشفره (من المجمل robt: ) وتم تعديل الملف وتحويله الي انثى shn::

وجزاكم الله خيراً wst::

ألقاك في عصف الذهول المر ..

تجتاز الفجاج السود , مخبولاً شقيا ..

مالذي سدد في قلبك سكيناً ..

وبعينيك سؤالاً .. أخرس الدمعة ..

وحزناً آبديا ..

{ فاروق شــوشة }..

رابط هذا التعليق

لأ..مش كده ..انا علاقتى بالفرنساوى لاتتعدى آتر وآفوار وفولييي والحاجات بتاعة سنتين الفرنساوى في الثانويه. wst::

لكن بحمد الله استطعت فك رموز الشفره (من المجمل robt: ) وتم تعديل الملف وتحويله الي انثى shn::

وجزاكم الله خيراً wst::

أمال ليه ياأفندم حضرتك مختاره إسم فرنصاوى خالص ؟ cr((:

وعلى فكره لسه الجنس أمامه علامه المذكر

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

الأخ العزيز سنايبر

أولاً أهلاً ومرحباً بك بين إخوتك وأخواتك فى المحاورات وشكر خاص منى على كلماتك الرقيقة ومشاعرك تجاهى وتجاه كل من ذكرتهم ومن لم تذكرهم من أعضاء المحاورات shn:: wst:: wst::...عايزينك بقه تبتدى بموضوع قوى كده تاخد عليه إنذار علشان نقولك (نشنت يافالح) robt:

أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

رابط هذا التعليق

ميتالكا..حاسس اني عارفك من زمان قوي  يااخي موش عارف ليه  ..

الزميل الجديد و غير جديد Sniper . .

تحية طيبة . . وبعد . . ؛

مرحباً بك أولاً في المنتدى . . wst::

دانا عمري في المنتدى ده يادووب 3 شهور . . .

وعلى العموم جايز نكون نعرف بعض . . . أنا أصلي أمل حياتي إني أكون Sniper حقيقي . . .

وكمان انا لاجئ نت من زمان . . وكنت دايماً أستخدم نفس ال Nickname ده . . ومكن يكون إكمننا مواليد نفس السنة shn::

برضه إحتمال . . .

على العموم Welcome Home ........... Sanitarium

wst::

Through The Never

Sometimes The Smallest Thing can make the Biggest Changes at All

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...