اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

يوميات مشرف فى المنتدى ‍‍‍!!!

حشيش

Recommended Posts

الأخ العزيز حشيش

يمكن مش حضيف كتيير عن اللى أتقال من الأعضاء هنا عن خيالك الكوميدى الخصب .. اللى ربنا يطرح البركة فيه كمان وكمان ... لكن أحب أقولك كمان .. أتمنى لك حسنة (بعشرة أمثالها) لكل ضحكة وأبتسامة بتغير بيها ملامح الأكتئاب المنتشرة على وجوهنا الأيام دى ....

بصراحة فيه حاجة كمان بس معلش لو متأخرة شوية

ألف مبروك على الجواز ...

كل الأمنيات بالأستقرار .. والمودة

ويبارك الله فى زريتكم

:) md2: :D :D دول للمدام ..

تفزع ياقلبى ... تكبر بي هالغربة

ماتعرفنى بلادى ..

خدنى ... خدنى على بلادى

..................................................

فَصَبرٌ جَمِيلٌ

رابط هذا التعليق

• الردود 97
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

تشير سوزان إلى عضوة يبدو على وجهها الغضب وكأنها تريد أن تصرخ فى وجه الجميع mc:

سوزان: المدام اللى واقفة هناك دى....إتفضلى....مالك يابنتى.....تعالى جنبى هنا....إسمك إيه؟

نشوى: إسمى نشوى....عندك مانع

كمال: عيب يانشوى متنسيش إنك بتكلمى أم المصريين :blink:

نشوى: إيه الصلصة اللى على قميصك دى

سوزان: سيبك منه يانشوى...لما أكون بتكلم معاكى عيب أوى لما تسيبينى وتتكلمى مع حد تانى.....إنتى بتشتغلى إيه؟

نشوى: فى ال Graphic Design

مبارك: ده لبوس ولا أقراص :o

نشوى: ده فن راقى مش أى حد يفهمه

الشاذلى: عارفينه طبعاً...مش هوا ده النحت؟؟؟...ياما نحتنا قشر بطيخ واحنا صغيرين

سوزان: مالك يانشوى...إيه اللى مضايقك....إتكلمى

نشوى: لالالالالالا....إذا كان على اللى مضايقنى حاجات كتير قوى.....حاجات خلتنى أسيب بلدى بعد ما خربت على إيديكم....كل شئ بقى ماسخ ومالوش طعم.....وصلتونا للحضيض..... بقينا ولا حاجة....حتى الفن بقى ماضى لسه عايشة فيه h):

ثم تشرد نشوى عن الحضور وتسبح بخيالها فى زمن الفن الجميل وتدندن بينها وبين نفسها ولكن بصوتٍ سمعه كل الحاضرين رائعة أم كلثوم (كان لك معايا...أجمل حكاية...فى العمر كله....سنين ومرت...زى الثوانى...فى حبك انته...وان كنت أقدر...أحب تانى....أحبك انته) gt:

الشاذلى: دى باين عليها ياريس اللهم احفظنا كتاكيتو بنى....ماترقيها ياشيخ طنطاوى mf-:

طنطاوى: لن يذهب عنها ما أهمها إلا أغنية حكيم (الكلام ده كبير...أوعى يكون الأخير) :D

سى فود من وراء القضبان: معقول اللى بيحصل ده...معقول ياجماعة وصل حالنا لكده....حكيم !!!!!

مبارك: هوه المنتدى ده مافيهش إدارة ولا إيه ياكمال.....من ساعة ما وصلنا هنا وكل واحد بيقول اللى على مزاجه....مفيش لا ظبط ولا ربط وكأن اللى قاعد ده طربوش.....المكان ده لازم يتقفل وفوراً ;)

يهمس قائد الحرس الجمهورى فى أذن الرئيس (يظهر يافندم إن اللى اعتقلناهم أول ما وصلنا كانوا أعضاء الإدارة....أسفين على الغلطة الفظيعة دى ياريس....تحب سعادتك نفرج عنهم)

مبارك: آه طبعاً....إفرجوا عنهم....خليهم ييجوا يشدوا العيال دول شوية

يفرج عن أعضاء إدارة المحاورات ليعودوا وقد بلغ بهم الإعياء مبلغه

محمد أبو زيد مخاطباً مبارك: والله ده شرف عظيم لينا يافندم تشريفكم ....أنا طول عمرى بحكى وبتحاكى عن إنجازاتك اللى غيرت مجرى حياتنا...من أول قرارك التاريخى بإننا منزرعش قمح أبداً لأن إستيراده أرخص من زراعته وإننا نزرع بداله موالح وبرقوق... مروراً على فكرك الإستراتيجى بإنشاء مشروع توشكى علشان السد العالى ما يغرقناش لو إسرائيل ضربته بالنابلم...والا مترو الأنفاق المتبطن من جواه بالعجوة والفلين وخلات الرصاص علشان نحتمى فيه لو إضربنا بالكيماوى سعادتك ;)

تمت

أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

رابط هذا التعليق

تمت

أكيد قصدك على الفصل الأول .. ؟ mc:

أكمل يا أخي حشيش ويا أخي سي السيد , الجماهير في الإنتظار على شوق ... :blink:

تم تعديل بواسطة Seafood

سيتوصل المصريون إلى حلول لمشاكلهم ...عندما يكفون عن النظر إليها

بعيون أمريكية

يقاد للسجن من سب الزعيم .. ومن سـب الإله فإن النـاس أحـرار

يخاطبني السفيه بكل قبح *** وآسف أن أكون له مجيبا

يزيد سفاهة وأزيـد حلما **** كعود زاده الاحراق طيبا

رابط هذا التعليق

تمت    

</span>

تمت ؟؟؟؟؟؟ doh.gif

لأ لأ لأ لأ لسه بدري crying.gif

سايق عليكم عمو كمال الشاذلي مانتوا مخلصين دلوقتي.

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

شيشو ابو عمر عملك سياح جامد قوي في موضوع الجواز وشهر العسل بص يا بني انت لما تروح ترقي الخزنة ودفتر حساب البنك بجاوي وفسوخه وعين ديك يتيم وذيل فار مطلق من شهرين بس يعني مراتة لسه في العده

فاهم وبعد كده كل ما تشوف ابو عمر تقطع ذراعك

مرة دا انا بقى لي شهرين ما قبضتش

ومره دا انا والمدام دبينا خناقه امبارح وبيتتني تحت الحوض في المطبخ

ومرة مش البنك بعت لي انهم حجزو على المبلغ اللي ليه عندهم علشان الفيزا كارت ضاعت من شهر وحد استعملها

كده يعني علشان العين فقلت الحجر

رابط هذا التعليق

نداء إلى الأديب والمفكر الشاب سى السيد: انته رحت فين !!؟؟...ليه بطلت تكمل معايا الحلقات ؟؟؟  :

والله يا شيشو إمبارح بالليل وبعد ما اتعشيت فول بالخلطة الدمياطي وبيض وحلاوة والذي منه ... الفول حمي على قلبي وروحت رازع حلقة في المسلسل البوليسي ده .. لكن روح النقد نقحت عليه وما رضيتش عن مستواها وحسيت إن في اجزاء هي بس اللي ضحكتني ولها معنى والباقي لأ .. روحت مقطعها ... وقولت إحنا هانشتغل شغل حشو وليس يطلع كويس ... لأ .. إحنا معانا ناس بتتذوق الفن ولازم نقدم مستوى يرضوا عنه .. عشان تاريخنا وعشان إحترامنا لقلمنا .. قصدي كيبوردنا ...

إديني فرصة أظبط الكلام اللي كتبته وأشوف يستحق النشر والكوي ولا لأ ..

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

حشيش ، سي السيد

بلاش تكتبوا عشان لازم تكتبوا

اكتبوا عشان عايزين تكتبوا

عادي جدا لو انتهت يوميات مشرف عند هذا الحد ، وظهرت يوميات او افكار اخري جديده.

احيي س السيد لمسحه ماكتبه لإحساسه انه يملىء فراغ.

الابداع فكره مش وظيفه وعمل بالامر او الطلب.

تحياتي لكم mc: :blink:

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

حشيش ، سي السيد

تحياتي لكم :o  :D

سقراط

حشيش ، سي السيد

تحياتي لكم ;)  mf-:

سقراط

صح واكبر صح mc: ntw: ntw: :blink: ;)

رابط هذا التعليق

ياخسارة انها تمت

كنا عايزينها تستمر شوية كمان cld:

وفي كل الاحوال نشكركم كثيرا لرسمك البسمة على وجوهنا

وجزاكم الله كل خير على الوقت الممتع الذي قضيناه في رحاب يومياتكم الجميلة اللاذعة النقد

fty:: fty:: :o

مٌر الكلام

زي الحسام

يقطع مكان ما يمر

اما المديح سهل ومريح

يخدع صحيح ويغٌر

والكلمة دين

من غير إيدين

بس الوفا

ع الحر

رابط هذا التعليق

cld: fty::

لسة فاضل حلقة... اللى س س هاحط فيها نهاية حشيش على إيدين بتوع المكافحة... :o

ياللا يا س س اشحذ القريحة.. أنا أقترح إن أثناء الزيارة واحد من البول دوجز - قصدى الحراسات الخاصة - يميل على حبيب العادلى

بول دوج: ساعتدك فيه حاجة عاوز أقول لمعهاليك عليها

حبيب: فيه إيه... خلصنى...

بول دوج: سعادتك واضح إن الناس دى لا بتاعت سياسة ولا معارضة ولا الكلام ده كله

حبيب (يزغرله): نعم يا خويا..!!! إنت بتهرج يا ^*#$(% :o

بول دوج: معاليك أنا كنت داخل لامؤاخذة دورة المية... عشان أأمنها يعنى مش عشان حاجة لا مؤاخذة معاليك... لقيت باب مكتوب عليه حشيش. أنا رأيى يا باشا إن العالم دى كانت بتتكلم فى السياسة كدة للتمويه... لكن فى الحقيقة المكان ده غرزة بينعاطوا فيها..

حبيب: طيب و حرزت الحشيش يا فالح..!! مش لازم يكزن فيه دليل..!!

بول دوج: هو لازم دليل معاليك؟؟ fty:: قصدى .. اللى تأمر بيه سعادتك.. إحنا لما فتحنا الباب بتاع الحشيش ده ملقيناش فيه بضاعة معاليك... بس لقينا الأخ ده kermit.gif وكان معاه جطة صغيرة... قصدى قطة صغيرة وعمال يكيلها كصة معاليك فيها مش عارف شوكلاته... بقول لمعاليك دول مبرشمين سعادتك..

حبيب: يا ولاد الإييييه.. سياسة و مخدرات..!!! أنا عايزلك تمسلكى الأفندى اللى معاك ده إديله اللى فيه النصيب لحد ما يقر البضاعة فين.... إحنا ناقصين..!!

:o

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

وجزاكم الله كل خير على الوقت الممتع الذي قضيناه في رحاب يومياتكم الجميلة اللاذعة النقد

cld:  fty::  fty::

يا جدعان إنتوا محسسنا إن إنتم مسافرين وسايبنا .. الأيام جاية كثير .. وربنا يملاها بسمه وسعاده ..

انا بس عاتب على حشيش إنه سلق وكروت النهاية ... لكن كل عذره إنه لسه مبتديء :o

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

تمت

fty::

ايه الكروته دى يا حشيش cld:

هى الكصه جالها سكته ولا ايه fty::

تم تعديل بواسطة فــيــروز

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

بمناسبة سلق النهاية وطبخ الاحداث fty::

مش عارفة ليه ياحشيش حسيت انك ابتديت تقلب وتدي على مؤلفي المسلسلات المصرية اللى فجأة يلموا الورق ويقفلوا المحل ويشطبوا

cld:

مٌر الكلام

زي الحسام

يقطع مكان ما يمر

اما المديح سهل ومريح

يخدع صحيح ويغٌر

والكلمة دين

من غير إيدين

بس الوفا

ع الحر

رابط هذا التعليق

ممتاز وكليو اهي كمان دخلت مع الشباب في المشروع يللا شدو حيلكم سيبكم من حكاية تمت بتاعة حشيش دي

بس بجد بجد يا حشيش ليه كاتب اسمك على دورة المياة rs: :)

رابط هذا التعليق

rs:  :)  :)

يا جدعان إنتوا محسسنا إن إنتم مسافرين وسايبنا .. الأيام جاية كثير .. وربنا يملاها بسمه وسعاده ..

انا بس عاتب على حشيش إنه سلق وكروت النهاية ... لكن كل عذره إنه لسه مبتديء :P

هو بصراحة الراجل كان نواي لكن بص شافك عمال تألف زيه وبعدين ها تنافسه قال في نفسه نقفل الدكان لغاية ما سي السيد ينشغل في اي شغلانه من بتوع السياسة ويبعد عن ابداعاتي الفنية

يأتي في آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان سفهاء الأحلام يقولون من خير قول البرية يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لا يجاوز إيمانهم حناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن في قتلهم أجرا لمن قتلهم يوم القيامة

رابط هذا التعليق

إحساسى

صدرت أوامر من فوق قوى ، يمكن من الدور التاسع أو العاشر بتحويل القصه إلى وجهه معينه والبعد عن مناطق معينه ، فقام المؤلفان إحتراما لقلميهما ببتر القصه على هذ النحو المفاجئ ، والقراء هم الخاسرون

والجدير بالذكر أن الإغراءات بلغت مداها مع حشيش ووصلت إلى حد التلويح بمنصب مشرف ولكنها لم تفلح فى إثناءه عن موقفه

نقلا عن الأسبوع أو صوت الأمه بتاعت المحاورات ، خبر غير مذيل بتوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

إحساسى

صدرت أوامر من فوق قوى ، يمكن من الدور التاسع أو العاشر بتحويل القصه إلى وجهه معينه والبعد عن مناطق معينه ، فقام المؤلفان إحتراما لقلميهما ببتر القصه على هذ النحو المفاجئ ، والقراء هم الخاسرون

والجدير بالذكر أن الإغراءات بلغت مداها مع حشيش ووصلت إلى حد التلويح بمنصب مشرف ولكنها لم تفلح فى إثناءه عن موقفه

فعلاً يأستاذ شرقية وصلت تعليمات من فوق بإنهاء الموضوع rs: ..... فقد لاحظت من يومين سيارة تتبعنى كظلى...أينما ذهبت تذهب خلفى :) .....تفتكر مين دول؟؟!!...من طرف مبارك ولا من طرف محمد أبو زيد :)

أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

رابط هذا التعليق

إحساسى

فعلاً يأستاذ شرقية وصلت تعليمات من فوق بإنهاء الموضوع rs: ..... فقد لاحظت من يومين سيارة تتبعنى كظلى...أينما ذهبت تذهب خلفى :) .....تفتكر مين دول؟؟!!...من طرف مبارك ولا من طرف محمد أبو زيد :)

طب كويس إنك لحقت نفسك قبل العربيه ماتجيلك قدام البيت وإنت راجع من السحور :P :P

أوعى تزعل أنا بهزر

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...