اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

موبيلك نوعه ايه وايه مميزاته

lالمطحون

Recommended Posts

موديست ...

خبي ديلك يا عصفور بين القمح وبين الفول ...

الفتوى بتاعت كاميرا الجوال من ساعة ما طلعت في السعودية .. وهيئة الامر بالمعروف والشرطة وكل الجهات المختصة دايرين يلموا في تلك النوعية ... وبالذات الموبيل اللي معاك " الباندا " لإنه سبب المصايب من وجهة نظرهم ... واللي بيروح ما بيرجعش .

على فكرة يا جماعة هنا في السعودية قليل جداً اللي يعرف الموبيل بالموديل بتاعه .. يعني ما نعرفش 3300 ولا 1500 ... لأن هنا بيطلقوا أسامي على الموديلات زي العربيات كده إشي شبح وإشي فياجرا ... فتلاقي مثلاً النوكيا اللي مع موديست ده بيسموه " باندا " واللي قبله النوكيا أبو شكل حلو كان منه نوعين واحد إسمه " الفيصلية " والتاني إسمه " المملكة " ..

أما النوكيا الموجود مع الدكتور المطحون في اول مداخله في الموضوع فإسمه " الدمعه "

دمعه مش يعني تقلية وبصل وصلصة  .. ولكن دي مفرد دموع ... Tear  يعني .

بس الغريبة بقى إن النوكيا ماشي زي النار هنا ... والإريسكون والسامسونج والموتورولا والانواع التانية لا حد بيعبرها ولا بيقول عليها أسامي " اللي ما تتسماش "

مع إن الموضوع ده رسمي و صدر به فتوى على غرار فتوى البوكيمون إلا إنه أكثر الموبايلات مبيعاً حتى الآن في السوق و بالتحديد منذ صدور الفتوى :o

الفتوى اللي طالبها منك يا سيد س س هي : ماذا أفعل لما ييجوا يقبضوا عليَّا متلبساً بإجراء مكالمة تليفونية من هذا الموبايل أطمئن فيها على أحوال الرعية أو أسأل مثلاً هانفطر إيه النهاردة أو عايزين أجيب معايا عيش و أنا راجع أو أي من هذه المكالمات المشبوهة ؟ f((: مع العلم إن الموبايل إشتريته بطريقة شرعية 100% يعني اشتريته رأساً من الوكيل و مش متهرب من الإمارات و كمان معايا ضمان B) .... يعني يبيعوا لنا الموبايل بصورة شرعية و بعدين يقولوا لنا هاتوه؟ ... ده طلع حرام :o

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

• الردود 59
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

حلو الموضوع ده يا جماعة

أنا أنتمي لعائلة تكره النوكيا فلذلك نختار دائما أنواع يراها البعض خنيقة ولكننا نجدها محترمة

الموبايل الاول كان اريكسون 2618 كان فردة شبشب بس امكانيته كانت عالية

الموبايل التاني samsung n500

والاخير برده samsung X100 ( أستخدام عائلي )

وبس

حمو

أتمني أن يأتي اليوم الذي نعيش فيه الديموقراطية , لا أن نكتفي بالتشدق بها .......read.gif

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'>

خير الكلام ما قل ودل</span></span>

رابط هذا التعليق

الفتوى اللي طالبها منك يا سيد س س هي : ماذا أفعل لما ييجوا يقبضوا عليَّا متلبساً بإجراء مكالمة تليفونية من هذا الموبايل أطمئن فيها على أحوال الرعية أو أسأل مثلاً هانفطر إيه النهاردة أو عايزين أجيب معايا عيش و أنا راجع أو أي من هذه المكالمات المشبوهة ؟

هذ سؤال من الإبن الفاضل موديست .. ويجيب عنه فضيلة الشيخ س س

- شوف يا موديست يابني .. لو حصل وحد وقفك في كمين او كبسة وقاللك " موبيلك نوعه ايه وايه مميزاته ؟ " ، إنصحك بإنك ما تقاومش وسلم نفسك مع الموبيل بدون أي عنف لأن إنت الخسران .. والموبيل هايتصادر منك يعني هايتصادر .. لكن ما تخافش إحتمال كبير تاخد تعويض .. وهو عبارة عن كوزين سلمون مربوطين بدوباره من الكتان الخشن وهو موصل جيد للحرارة وللصوت .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

نوكيا 6600

امكانياته كبيرة و الأهم هو الاستفادة من امكانياته.

محمِّل عليه القرآن الكريم و برنامج للآذان و باستعمله كاميرا عادية و كاميرا فيديو (لكن امكانياتهم مش عالية زي الكاميرات الديجيتال التانية) و ريموت كونترول لأجهزة زي التليفزيون و الفيديو و خلافه و بأقرأ عليه ملفات word و power point و excel و محَمِّل عليه برنامج حلو لطرد الناموس  rs: و برنامج تاني يشغله كشاف في الضلمة و قاموس انجليزي انجليزي ده غير الالعاب و كام فيلم كرتون توم أند جيري  :) .. و اللي عنده 6600 و محتاج أي برنامج من اللي قلت عليهم أو غيره يقول لي و أنا أبعتهم له فوراً  ;)

والنبى يا ابنى محتاج جلستين :rolleyes:

لحسن شكلى وحششششششش :blink:

مع انى عارف ان امكانيات الجهاز رهيبه. bngn::

روح الاهى ما يسقط لك شبكه او يفضيلك شحن قادر يا كريم ..

6600 برضه

إن ربا كفاك بالأمس ما كان.... يكفيك فى الغد ما سوف يكون

رابط هذا التعليق

والنبى يا ابنى محتاج جلستين  :rolleyes:

مع  انى عارف ان امكانيات الجهاز رهيبه. bngn::

6600 برضه

إيه ده إنت عملتها يا أبن مصر وغيرت علبة الزبادي الفاضية اللي كانت معاك ؟

وأنا أقول الصوت دلوقت بقى أكثر نقاءً وما بقاش في حد يدخل معانا في الخط زي زمان ...

مبارك يا ريس ...

وعقبال ما تركب خط المحمول rs:

رابط هذا التعليق

لا حول ولا قوه الا بالله

انت ما تسترش ابدا يا سى السيد ...

يعنى انت الى كنت بتاخد النحلول وانت فى الناتى........

ايوه غيرت علبه الزبادى لما بدات تسقط نمر وتضرب بمزاجها وتتصل لوحدها....

ومحتفظ بيها الى الان ولن افرط فيها ابدا....

رحمها الله

إن ربا كفاك بالأمس ما كان.... يكفيك فى الغد ما سوف يكون

رابط هذا التعليق

مبارك يا ريس ...

bngn::

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

والنبى يا ابنى محتاج جلستين  :rolleyes:

مع  انى عارف ان امكانيات الجهاز رهيبه. bngn::

6600 برضه

تشكيلة معتبرة من أحدث البرامج و النغمات و الألعاب جاهزين و ملفوفين لفة هدايا 8_2_91.gif .. هات حاجة خدهم فيها يا ابن مصر 12_12_2.gif

إيميل يكون فيه حوالي 10 ميجا فاضيين rs:

رابط هذا التعليق

فيه إعلانات عن موبايل فرنساوى اسمه Sagem بالكاميرا بالفيديو و خلافه... سعره 1600 جنيه كاش...

طبعا أرخص كتيرمن نوكيا اللى فيه نفس الإمكانيات... بس حد جرب الماركة دى؟؟؟ يعنى لو حبيت أغير الموبايل... أجيب ده ولا أجيب بنفس السعر سامسونج E18 بإمكانيات أقل؟؟ :rolleyes: fr1::

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

فيه إعلانات عن موبايل فرنساوى اسمه Sagem بالكاميرا بالفيديو و خلافه... سعره 1600 جنيه كاش...

طبعا أرخص كتيرمن نوكيا اللى فيه نفس الإمكانيات... بس حد جرب الماركة دى؟؟؟ يعنى لو حبيت أغير الموبايل... أجيب ده ولا أجيب بنفس السعر سامسونج E18 بإمكانيات أقل؟؟  :rolleyes:  fr1::

لم تتح لي الفرصة لتجربته و أعتقد أنك تقصدي موديل myX-7.

هنا لينك للصفحة الرئيسية للموبايل و هنـــــــــــــــا لينـــــك لصفحة بها مميزاته التي أرى أنها مميزات رائعة بالنسبة للسعر و لكن أُفَضِّل أن تسألي أحد يكون قام بتجربته.

و هنا بعض الصور:

رابط هذا التعليق

تعبناك معانا يا موديست... هى دى الرجالة :rolleyes:

يا ريت فعلا حد يكون جره أو سمع عنه من مجرب و يفيدنا... لو كويس وبالسعر ده ده يبقى لقطة بجد...

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

ممكن حد من الأخوة فى الإمارات يقوللى سامسونج E800 & E700 أسعارهم إيه فى الإمارات ؟؟؟ :P

تم تعديل بواسطة Cleo

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

أقول لك بس لما تقولى لى أسعار نوكيا 6600 ايه. بصراحة واحد قاللى ابعت له واحد وقلت لو فى مصر أرخص أشتريهوله من هناك على الأقل يكون معاه الضمان.

نوكيا 6600 هنا أشتريته ب 01120درهم يزيد أو يقل 20 أو 30 فى الاماكن الأخرى. أما عن سامسونج فهاسأل لك النهارده. لو طلع أرخص من مصر ممكن أبعتهولك مع الراجل اللى نازل وآخد بالفلوس مداخلات.

باليل ان شاء الله يكون عندك الخبر اليقين.

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>

مفيش حنفى

</span>

تأملات خايبة

رابط هذا التعليق

. أما عن سامسونج فهاسأل لك النهارده. لو طلع أرخص من مصر ممكن أبعتهولك مع الراجل اللى نازل وآخد بالفلوس مداخلات.

homer

لو سمحت ممكن تسألي على النوكيا الكوميونيكيتر 9500 وتعرفلي ثمنه كام وتبعتهولي مع الراجل وأدفعلك ثمنه إنذارات ؟

ممكن ...

إمبارح روحت نشفت في المطار في البرد لحد الساعة 12 بالليل عشان أستنى نسيبي اللي كان جاي من دبي حيث كان في رحلة عمل .. وهو نوع من انواع الإستغلال الأُسري ... طب ماهو ممكن ياخد ليموزين ويروح على بيته عِدل .. لكن حكم القوي ( روح هات اخويا ... يا ستي ما ياخد ليموزين ويجيلي أدفع له الـ 50 ريال ونخلص وانام انا وأرتاح ... لأ إنت لازم تستقبله me0: :) .... حاضر بس أنا هاروح بمزاجي ومن غير أي ضغط )

المهم إبن الذين جاب إمبارح الكوميونيكيتور الجديد الـ 9500 أبو كاميرا وثمنه 3750 درهم ومعاه SD Card 128 ميجا ... وأشترى كار كيت بلوتوث من ام سماعه بتتركب في سقف العربية فوق الشماسة كده وحاجة اخر منجهه وثمنها لوحدها 400 درهم ...

بس برضوا معاجبنيش لإن كان معايا قبل كده كوميونيكيتور 9210 وكنت حاسس إني شايل شبشب أو على الأقل شيكارة أسمنت .... حجمه كبير وثقيل ومزعج ... لكن فيه ميزتين مش موجودين في اي جهاز سواء بوكيت بي سي أو موبيل وهما :

1- السبيكر بتاعه في منتهى النقاء وممكن تبقى قاعد على بعد متر وسامع اللي بيتصل بك وهو كمان سامعك ..

2- الكيبورد إنسيابية وممتازة جداً وممكن تكتب بإيدك الإتنين عليها خصوصاً للناس اللي بتبعت رسايل كثير ...

طبعاً الـ 9500 الجديد أضافوا له إضافات جميلة جداً وشوفته في جيتكس ولكن ماكنش لسه تم طرحه بشكل تجاري ...

ومع إنهم صغروا حجمه على قدر ما أستطاعوا .. لكن لسه شبشب برضوا .. ممكن نقول عليه شبشب أطفال ..

رابط هذا التعليق

ممكن حد من الأخوة فى الإمارات يقوللى سامسونج E800 & E700 أسعارهم إيه فى الإمارات ؟؟؟  :)

كليو صباح الخير

نصيحه لوجه الله

ابعدي عنالسامسونج على قدر المستطاع

بالرغم من ميزاته الكبيرة لكن فيه عيب رهيب ابو لمس لو سقط حتى من ايدك في السيارة يعنى وقعه بسيطه تلاقيه خرب فيه حاجه

لسه جايب 430 احدث حاجه سامسونج بدون كاميرا للمدام هديه العيد ويادوب وقع منها على ارض خشب الشاشه اتحرقت والله تاني يوم استعمال ورجعت بيه تاني للوكاله طالبين نصف سعرة لتبديل الشاشه

خليكي في النوكيا او السوني اريكسون

رابط هذا التعليق

3750 درهم يعني حوالي 300 دينار كويتي

يبقى هنا في الكويت ارخص

سعره هنا مابين 250 – 260 دينار

يعني فيه فرق 500 درهم على الاقل

بس مميزاته بصراحه رائعه

بس ياريت ميطلعوش واحد جديد قبا ما نتهنى به

تســـــقـــــط الامـــــــــم عــــنـــــدمــــــــا تــــحــــرم مــــن حــــق الــــمــــنـــــاقــــشــــه

رابط هذا التعليق

معايا I-mate Pocket PC

معليش الصورة صغيرة شوية

البتاع ده لسه نازل السوق الخليجية بقى له سنة تقريباً .

وهو من إسمه عبارة عن كمبيوتر كفي صغير به ويندوز واوفيس كامل وكاميرا ( تصوير فوتغرافي وفيديو ) والقرأن الكريم وتفسيرة وبالصوت كمان  ومفيد جداً في الدخول على النت .. وحاجات كتير تاني ..... و بس خلاص .

لكن دي صورة مُكبرة للجيل الثاني منه اللي لسه  نازل الشهر ده وفيه تقريباً 3 أو 4 إختلافات عن اللي معايا

ودي مميزاته

باشا ...

أحسن موبايل فى العالم بلا منازع ...

أنا لسه محتفظ بالموديل اللى قبله QTEK 1010 Pocket PC

نفس المزايا بدون كاميرا .. والبرسيسور فى الجديد أسرع والرامات الضعف ..

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

لأ كده أزعل منك بجد لو قولت عليه " موبيل " فاللي عايز يستخدمه كموبيل يبقى يروح يشتريله ستة ثمانيتين أحسن ...

هو في الأصل بوكيت بي سي .. زي اللاب توب كده .... والـ GSM ميزة زيادة فيه .. مش العكس ...

على فكرة الأيميت الجديد اللي أنا حاطت صورته اللي لونه كاكاو ده .. طلع شنكوتي خالص والكل إشتكى منه وإبتدوا يبدلوه بحبيبي القديم ( شوفت الدنيا بقى له سنة وبقى قديم ) لأنه إستيبل أكثر Image1.gif بالرغم من ميزة الواي فاي ( الدخول على الشبكة لاسلكياً ) لكن طبعاً مش كل واحد هايستخدمه ... واللي مبوخ منظر الجديد ده ومخلي الناس كرهته الكيبورد اللي بتطلع وتنزل دي ..

على فكرة يا خالد يا نبوي .. قصدي يا مهاجر ... لو ماكنتش تعرف موقع سي فور آراب .. يبقى هايفوتك نص عمرك لو ما اشتركتش فيه .. فهو خلاصة بهاريز مواقع البوكيت بي سي وللموبيلات من نوعية 6600 وفي ناس أصحابي مشرفين فيه ويحتوي على ييجي مليون سوفت وير ... وكله بلوشي وبرامج كاملة والكمال لله واحده ...

www.ce4arab.com

معليش أنا ليه رأي في الكيوتيك ... فانا بأتعقد من شكل أي حاجة بإريال .... واحد صاحبي شغال هنا في شركة إتش بي .. جالي يعرض عليه إنتاجهم الجديد من البوكيت بي سي .. أخف وزناً بس شكله مش عاطفي وبإريال .. فقولت له يالله يابا شيل بضاعتك وإتكل على الله جبرنا ، وبعدين من غيره كاميرا كمان .. يبقى اعمل بي إيه ؟ ..

بمناسبة الرامات الـ SD CARD إنت ممكن تضيف له لغاية One GB يعني تحمل موفيز عليه لو حبيت ... وكروت الذاكرة سعرها راح في الأرض ودبي مغرقه الدنيا حاجات من دي .

رابط هذا التعليق

لأ كده أزعل منك بجد لو قولت عليه " موبيل " فاللي عايز يستخدمه كموبيل يبقى يروح يشتريله ستة ثمانيتين أحسن ...

هو في الأصل بوكيت بي سي .. زي اللاب توب كده .... والـ GSM ميزة زيادة فيه .. مش العكس ...

على فكرة الأيميت الجديد اللي أنا حاطت صورته اللي لونه كاكاو ده .. طلع شنكوتي خالص والكل إشتكى منه وإبتدوا يبدلوه بحبيبي القديم ( شوفت الدنيا بقى له سنة وبقى قديم ) لأنه إستيبل أكثر Image1.gif بالرغم من ميزة الواي فاي ( الدخول على الشبكة لاسلكياً ) لكن طبعاً مش كل واحد هايستخدمه ... واللي مبوخ منظر الجديد ده ومخلي الناس كرهته الكيبورد اللي بتطلع وتنزل دي ..

على فكرة يا خالد يا نبوي .. قصدي يا مهاجر ... لو ماكنتش تعرف موقع سي فور آراب .. يبقى هايفوتك نص عمرك لو ما اشتركتش فيه .. فهو خلاصة بهاريز مواقع البوكيت بي سي وللموبيلات من نوعية 6600 وفي ناس أصحابي مشرفين فيه ويحتوي على ييجي مليون سوفت وير ... وكله بلوشي وبرامج كاملة والكمال لله واحده ...

www.ce4arab.com

معليش أنا ليه رأي في الكيوتيك ... فانا بأتعقد من شكل أي حاجة بإريال .... واحد صاحبي شغال هنا في شركة إتش بي .. جالي يعرض عليه إنتاجهم الجديد من البوكيت بي سي .. أخف وزناً بس شكله مش عاطفي وبإريال .. فقولت له يالله يابا شيل بضاعتك وإتكل على الله جبرنا ، وبعدين من غيره كاميرا كمان .. يبقى اعمل بي إيه ؟ ..

بمناسبة الرامات الـ SD CARD إنت ممكن تضيف له لغاية One GB يعني تحمل موفيز عليه لو حبيت ... وكروت الذاكرة سعرها راح في الأرض ودبي مغرقه الدنيا حاجات من دي .

يا حج الموضوع عن الموبايلات wst::

وبعدين انا باموت فى الأنتنة بتاعته ... بتفكرنى بال T28 الموتورلا .. كنت باموت فى شكله .. شكله بس ..

وبعدين مين خالد نبوى ده :lol:

:lol:

لا بجد مين ؟ :lol:

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      فى الوقت الذى يقوم أغلب المهرجانات فى التوقف بسبب الموجة الرابعة من فيروس كورونا تستعد الساحة الثقافية المصريعرض المقال كاملاً
    • 28
      انهارده و انا ماشي في الشارع و في الزحمه موبايلي اتنشل من غير ما حس بدور عليه في جيبي مش لاقيه ، بدور في الجيوب التانية وببص حواليا لقيت واحده ست بتقولي موبايلك قولتلها ايوه قالتلي في واحد اخده و مشي من الناحية دي و معاه بنت مأنجشه ( حاطه ايديها في دراعه ) مشيت في الاتجاه اللي شاورت عليه و مش شايف حد فكرة تكون الست دي لها صله باللي سرقه و بتبعدني عن المكان بعدين شوفت ولد وبنت ماشين قدام جريت وانا بجري سمعت واحد بيقول إلحق ياله ( ياولد ) الشخص اللي بينده ده معاهم وكان بيحذرهم بس هما مش س
    • 0
      السلام عليكم انا دخلت الموقع بتاع الهجره http://www.cic.gc.ca/ وبدات اقرا فى المتطلبات ولاقت ان فى كذا نوع للهجره وكذا نوع للتاشيره حد يعرف ايه الفرق بينهم؟ يعنى ايه الانسب لى علما بانى بكالريوس هندسه اعزب 28 سنه اتحدث اتجليزى بطلاقه وفرنساوى خفيف و6 سنوات خبره... السؤال التانى: ايه الفرق بين كويبك وغيرها يعنى؟بتفرق فى ايه مش كلها كندا برضو؟ كمان ايه الاحسن والانسب فى حالتى... افيدونا افادكم الله
    • 13
      تعودت منذ زمن بعيد ان انام على صوت الراديو او التلفزيون فبغير هذا لا استطيع النوع فعقلي يظل يعمل دون هوادة ويستحيل ان يأتي لي النوم بغير ان ينشغل بالامس وفي ليلة حالمة مارست عادتي في الاستماع الى اي شيء حتى استطيع النوم وكان ما اشاهده هو برنامج القاهرة اليوم وكما تعلمون ان عمرو اديب يمزح كثيرا وبرنامجه يساعد على النوم فبعد دقائق قليلة دخلت في نوم عميق وقد فصلت عن العالم المحيط بي الا انني وبعد اقل من نصف ساعة اصابني الهلع وكدت اصاب بصدمة عصبية وشعرت بدقات قلبي تزداد من صوت قادم من التلفزيون
    • 24
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل واحد فينا بقت ليه دماغه وشخصيته وتفكيره اللى يحب يشارك فى الموضوع يحكيلنا مين (يعنى مين من البنى آدمين اللى أثر فيه وازاى فى تكوين آراؤه)وايه (لغير العاقل يعنى الظروف والأحداث والملابسات أو مصادر ساهمت فى تكوين تفكيره وشخصيته) على مدار حياته يعنى من الصغر لحد دلوقتى بسم الله ماشاء الله حد جاى؟ :blush2:
  • أضف...