اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابليس

sos

Recommended Posts

انا عندى بس تعليق على موضوع البت سوزى المسلوعه :P

اللى يؤلم ان مش بس الولاد الروشين هما اللى بينجذبوا للبت سوزى المسلوعه !! لا ده كتير من الشباب اللى مفترض انهم عاقلين و مهذبين و مش روشين بيستخدموا اوصاف زى "ست الحاجه" و "الشاويش نفيسه" و غيرها من المصطلحات الشبابيه الروشه لوصف البنات المحترمات اللى ممكن جدا يكونوا زى اخواتهم .. ولا يتورعوا عن ابداء اعجابهم بنانسى و هيفا وكيف انهم اثبتوا انهم ستات بصحيح ويا سلام سلم عليهم mfb: وكأن اى بنت مفروض تتعرى و تمتهن نفسها حتى تاخذ شهادة صلاحيه بانها .. كويسه يعنى cl:

انا عارفه طبعا ان الانسان اما بيراعى دينه فهو بيعمل ده اولا و اخيرا ليرضى الله لا ليرضى احدا من البشر .. لكن باستغرب جدا ممن يبدون محترمين و مؤدبين و ردود فعلهم اما يشوفوا نماذج من عينة سوزى المسلوعه ولا يتورعون عن ابداء الاعجاب بل و الانبهار بها !! وعجبت لك يا زمننننن hpc:!: mfb:

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

اللى يؤلم ان مش بس الولاد الروشين هما اللى بينجذبوا للبت سوزى المسلوعه !! لا ده كتير من الشباب اللى مفترض انهم عاقلين و مهذبين و مش روشين بيستخدموا اوصاف زى "ست الحاجه" و "الشاويش نفيسه" و غيرها من المصطلحات الشبابيه الروشه لوصف البنات المحترمات

لأ مش صحيح أبداً يا فيروز ..

ماحنا كنا شباب برضوا وبغض النظر عن تصنيفنا كان أيه .. لكن أقدر أقول لك بالفم المليان بإن هناك فرق بين بنت الشاب يمشي معاها ويقضي وقت ظريف وبين بنت يبحث عنها الشاب ليرتبط بها ..

في الحالة الأولى يختار الشاب سوزي المسلوعة ..

في الحالة التانية الغالبية العظمى من الشباب ومهما كان واد لافف وبورم بيختار اللي إنت بتقولي عليها الشيخة باتعة ولا التانية دي الشاويش حسن ... hpc:!:

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      كل واحد يدور فى ميتين مصر ,, اصل الشرطه طلعتهم تانى للحياه تم كشف حالات من التزوير
    • 0
      الشاعر على سلامه ده بجد ملوش حل .. وبيكتب فى سكه وبيلعب فى مساحه شعريه لم يتطرق اليها الكثيرون wst:: وبما ان محاورات المصريين تزخر بكل ما هو كندى سواء مهاجرين او على وشك الهجره :sad: .. فاحب انقل لكم البشرى المضحكه والمحزنه فى نفس الوقت :lol: حيث قرر ابليس وعلى لسان على سلامه والعهده على الراوى ان يهاجر لكندا هو كمان تارك وراءه مصر اللى مبقتش مصر :blush2: يا ترى ابليس هو كمان عايز يهاجر كندا ليييييييييييييييه الاجابه فى هذه القصيده اترككم معها ha) http://www.youtube.com/watch?v=vh8q
    • 2
      حوار بين الرسول وإبليس الحديث طويل ..ومفيد عن معاذ بن جبل رضي الله عنه عن ابن عباس قال : كنا مع رسول الله في بيت رجل من الأنصار في جماعة فنادي منادِ : يا أهل المنزل .. أتأذنون لي بالدخول ولكم إليّ حاجة؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: أتعلمون من المنادي فقالوا : الله ورسوله أعلم فقال رسول الله: هذا إبليس اللعين لَعَنَه الله تعالى فقال عمر بن الخطاب رضي الله عنه : أتأذن لي يا رسول الله أن أقتله؟ فقال النبي: مهلاً يا عمر.. أما علمت أنه من المُنظَرين إلي يوم الوقت المعلوم؟ لكن افتحوا له ا
    • 2
      ساعدو ابليس ينوبكو ثواب وصلتنى هذه الاستغاثة على لسان ابليس عن طريق احد اصدقائه على الايميل و رجانى صديق ابليس ان احاول نشر استغاثة ابليس من حكومة مصر وشعب مصر وانه يحاول الهجرة لاى بلد اخر يساعده على تادية واجبه المنوط به شرعا . وها انا احاول مساعدة ابليس على الطفشان والهجرة لعل حالنا يتصلح بدونه الناس عملت ايه فى ابليس ؟ على باب سفارة كندا .. لمحت ابليس و ف ايده استماره .. بقول له على فين . قاللي بص ..يا هجره يا اعاره .. يا عم زهقت كفرت .. الاقيش معاك سيجاره .. انا انتهيت خلاص .. لا
    • 1
      إبليس قرر يجهز شنطته ويرحل نهائي عن مصر. الناس عرفوا الخبر فعملوا مظاهرة كبيرة وذهبوا إليه ليقنعوه بالرجوع عن قراره.... فقالوا له : خليك معانا بلاش تسيبنا....احنا بقينا كذابين ، غشاشين ‘ منافقين.. ورؤسائنا كمان بقوا مجموعة مرتشين ولصوص .....حتلاقي فين أتباع احسن مننا؟ قال لهم : انتم ناس ناكرين للجميل ..... الواحد منكم يجي لي لابس جلابية مقطعة وشبشب زنوبة ويبوس ايدي علشان أعلمه ، مأكدبش خبر وأديله المفيد .... بعد شوية يبقي غني وصاحب نفوذ وينتخبوه عضو مجلس شعب .. ..اروح له علشان
  • أضف...