اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

فين بوسى من امبارح ماجتش ليه؟

عاوزة اسالكم عن رايكم فى شغل البنت لوحدها فى الدول العربية وخصوصا لو كانت لسه مش متجوزة

ياما هفتحلة توبيك خاص عشان الصبيان(على رأى لماضة) يشاركوا فيه.....

رابط هذا التعليق

:closedeyes: انا موش عاوز افتح شعرى ...انا بس عاوزاه يحافظ على لونه الطبيعى علشان انا حاسة انه بيغمق ...

انا اخيرا حد نصحنى باستعمال مشروب البيرة ...للشعر ومن ثم التعرض للشمس....يعنى فى جميع الاحوال الشمس مطلوبة ...طب حد :closedeyes: جرب البيرة دى؟؟

و الله اعلم البيره الى بتاثر على لون الشعر هيه الى فيها كحول مش فيروز و موسى و الحاجات ديه

يعنى ايه يا ياسمين قصدك ممكن تكون حرام؟؟

و الله انا مش عارفه بجد لو حد اشترى بيره من الى فيها كحول عشان شعره ديه تبقى حرام او لا لكن لو فكرتى فيها هتلاقى مجرد انك تروحى تشتريه ممكن تبقى شبهه ولا ايه رايك ؟

انا مش بفتي انا بس هقول رأيي الشخصي (عشان بس ميحصلش خناقة)

اولا الكحول موجود في ادوية و مش حرام (ده اللي اعرفو) عشان انتي بتخديه عشان تخفي مش (لا مؤاخذة) صياعة!!!

ثانيا انتي البيره بتستخدميها عشان شعرك مش عشان تشربيها!

' ما اسكر كثيره فقليله حرام'

لو حد حط ١٠ طن بيرة على شعره مش هيسكر! بعدين دي استخدامات ايجابيه اللي في رايي مش بتخالف الدين ولا حاجة و اي حاجة مفيده في الدنيا ليها طريقة تستخدم بطريقة يحرمها الدين و طريقة يحللها الدين. ربنا خلقلنا كل حاجة ليها لزمة.

ياااا انا ليه مدخلتش الازهر :closedeyes:

احب اكرر انا مش بفتي انا بس بابدي رأيي و وارد جدا انو كون غلط

تم تعديل بواسطة Damo

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

أنا برضه هابدى رأيى فى رأى دامو :) غالبا صح بدليل اننا بنستخدم الكحول كمطهر

بس ماحدش يعتمد علينا

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

نقلت لكم شويه نصايح من مجلات عندى يا رب تستفيدوا منها

1- تحتوى العطور على مواد كميائيه عندما تمس الاحجار الكريمه تفقدها لمعتها وحده الذهب هو الذى لا يتاثر بالعطور لذلك عليك لبس الاحجار الكريمه بعد فتره من رش العطر للمحافظه على بريقها طويلا

2- ضعى اقلام احمر الشفاه و الكحل فى الثلاجه لمده ثلاثين دقيقه قبل استخدامها لضمان ثبات اللون و سهوله الرسم بها و ضمان عدم سيلان الكحل عن العين

3- عند الاحساس بالبثور و قبل ظهورها على سطح الجلد لفى مكعب ثلج بقطعه من القطن و اضغطى بها على مكان البثره لمده ربع ساعه ثلاث ايام متتاليه و سوف تتخلصى منها قبل ظهورها على السطح

4- للتخلص من رائحه القدمين الكريهه انقعيها فى الماء المضاف اليه اوراق النعنع ثم جففيها جيدا

5- لتكثيف الرموش مشطيها كل يوم بفرشاه ماسكرا قديمه مغموسه فى زيت الخروع

6- لغلق المسامات المفتوحه فى البشره بعد ازاله الشعر الزائد منها مررى عليها مكعب ثلج مغلف بالقطن فهذا من شانه الحد من ظهور البثور الصغيره خاصه على الوجهه

7- وضع القدم فى حمام دافىء من منقوع الشاى ثلاثين دقيقه يوميا و لمده اسبوع يقضى على الرائحه الكريهه للقدم نهائيا

8- للتخلص من اصفرار الاظافر انقعيها يوميا عشر دقائق فى ماء دافىء مضاف له عصير الليمون

9- لتقويه فروه الراس و الحد من تساقط الشعر احنى راسك الى الامام عند الاستحمام و دلكى باطراف اصابعك لمده دقيقتين لتنشيط الدوره الدمويه

10- لمنح بشرتك الحيويه عند الاستيقاظ من النوم دلكيها بماء الورد فذلك ينشط الدوره الدمويه و يسد المسامات

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

عاوزة اسالكم عن رايكم فى شغل البنت لوحدها فى الدول العربية وخصوصا لو كانت لسه مش متجوزة

يا جماعة حد يرد على فتفوته

انا للاسف مش هقدر افدك في دي يا فتفوته. بس انا اقترح تفتحيلو موضوع منفصل عشان مفيش مانع تعرفي وجهات نظر الصبيان

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

يا جماعة حد يرد على فتفوته

انا للاسف مش هقدر افدك في دي يا فتفوته. بس انا اقترح تفتحيلو موضوع منفصل عشان مفيش مانع تعرفي وجهات نظر الصبيان

افتحيلو موضوع منفصل ..احسن ...لانه على درجة من الاهمية وممكن ياخد وقت كبير للنقاش...ياريت بسرعة علشان انتى ممكن عقبال ماتفتحيه اكون :roseop: انا فى المطار ان شاء الله واعملها واسافر...الا ايه رايكم ..

رابط هذا التعليق

فين بوسو؟؟....

منكن حد ينادى عليها احسن غيبتها طولت وانا بدء اقلق

رابط هذا التعليق

افتحيلو موضوع منفصل ..احسن ...لانه على درجة من الاهمية وممكن ياخد وقت كبير للنقاش...ياريت بسرعة علشان انتى ممكن عقبال ماتفتحيه اكون :roseop: انا فى المطار ان شاء الله واعملها واسافر...الا ايه رايكم ..

ارجع يا مخيمر.......هاتوا البنادج يا ولد

مين دي اللي هتسافر

طب تلاتة بالله العظيم....الله هتسافر منك ليها لنكون طاخينها عيارين...... :roseop: (م الفشنك بتوع العيد....متهونوش عليا.... :roseop: )

بصوا بقي.....الموضوع في كلمتين....(ليه حاسة اني دلوقتي شبه محمد روضا... لما بيبص للسادة المشاهدين و يقولهم طول ما ندي ضهرنا للتورعة..... :roseop:

هما كلمتين يا فخااااااااايدة.....وش كتكوت

منين ما يكون جوزك..... تكوني

مافيش جوز.......اشتري 7 كيلو جوز هند.....و هند مش هتزعل برضه... و اقعدي استنيه

هذا و بالله التوفيق

ايه ده انا اصلا مقولتش السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

فوتكم بعافية

ارجعوا بقي لموضوع البيرة اللي بنحوطها ع الشعر......الفكرة عجبتني مووووووووت.......بتعمل ايه بقي :roseop:

رابط هذا التعليق

ارجع يا مخيمر.......هاتوا البنادج يا ولد

مين دي اللي هتسافر

طب تلاتة بالله العظيم....الله هتسافر منك ليها لنكون طاخينها عيارين...... :roseop: (م الفشنك بتوع العيد....متهونوش عليا.... :roseop: )

بصوا بقي.....الموضوع في كلمتين....(ليه حاسة اني دلوقتي شبه محمد روضا... لما بيبص للسادة المشاهدين و يقولهم طول ما ندي ضهرنا للتورعة..... :lol:

هما كلمتين يا فخااااااااايدة.....وش كتكوت

منين ما يكون جوزك..... تكوني

مافيش جوز.......اشتري 7 كيلو جوز هند.....و هند مش هتزعل برضه... و اقعدي استنيه

هذا و بالله التوفيق

ايه ده انا اصلا مقولتش السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

فوتكم بعافية

ارجعوا بقي لموضوع البيرة اللي بنحوطها ع الشعر......الفكرة عجبتني مووووووووت.......بتعمل ايه بقي :roseop:

....

....بصى يا لماضة ...يا لمضة ...تضربى نار ..تضربي الطماطم فى الخلاط ...موش هايهمنى ...

انا...اناشد البنات من موقعى هذا يسبوووووووووهم من افكار جوز الهند و البليلة والكلام ده ...مابيجبش همه ...

وهب يطلعوا برة وصدقينى ...هايلاقو جوز هند ..وجوز الطيب ...وجوزين شربات احسن ...

:roseop:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

حبايبي البناويت...... اجمعن..... :roseop:

وجهة نظرك يا شيكوز تحترم جدا.........مع اني مختلفة جدا مع موضوع جوز الشربات ده.....؟؟؟؟؟

البنوتة مش بتدور علي جوز..........بتدور علي استقرار......و ده بيتحقق بشكل واقعي في ظل مفرداتنا التقليدية جدا.....(بيت .....اسرة...... طفل) مهما كانت افكارنا اكثر جنونا..... و تمردا.....و عنفوانا

اللي بيفتكر انه هيلاقي نفسه بره بيته.... هتضيع منه ملامحه...... و هيتوه...... و هيرجع لنفس النقطة

معايا النهاردة واحدة صاحبتي كتلة ذكاء......و حيوية.....جايلها منحة في كمبريدج......بصتلي و قالتلي يا بت يا لماضة انا تعبت م السفر انا خلااااااص عايزة استقر

طبعا انا حسيت اني كريمة مختار في اللحظة التاريخية دي.......قعدت اطبطب و اصبرها و ادعيلها

عارفة انا اشجع البنت جدا......بنتي و اختي..........و نفسي......ان يبقي ليها حلم........بس الاهم تفهم نفسها.... احتياجاتها....دورها في الحياة

و صدأيني يا ثوعاد.......هيتحقق منين ما تكون حتي لو استخبت النملة السودا علي طوبة سودا في ليلة كوحل (اقتباس من كتاب تاكسي)

و دي وجهة نظري

مساااااااااااااااااااكي احلي طبق بليلة بجوز هند......... و بمشاعر دافية كتير.........تديكي طاقة خاصة جدا في برد الشتا اللي دق البيبان

رابط هذا التعليق

لاء انا مش مع شيكو ههههههههه

حتى لو مش مستنية جوز ولا فرد ماتسافريش لوحدك أبدااااا

لو مع أسرتك او اخوكى مثلا ماشى

هو انتوا ناقصين غربة جوه الغربة ياجدعااااان

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

وكل واحد يسمعه

ولا ملام

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

التعليق اللى كان جايلى مع الصورة

"بدى اعرف على شو البنات قاتلة حالها لتتجوز "

معلش بالشامى اصله جايلى من اصدقاء سوريين

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

وكل واحد يسمعه

ولا ملام

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

على فكرة يا بنات ويا ستات يا حلوين

هقولكن سر

بشوف رجالة بتيجى تقرأ فى الموضوع ده.....مش عارفة ليه

شايفين حاجة من اللى فوق؟؟

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

هقولكن سر

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ايون يا ابلة فتفوتة.... شايفين....كلنا.....رجالة و بنات

هو حضرتك كتبتيها بالمبي ليه طيب.....دلوقتي الجنس الخشن يقولك ايون التوبيك بتاع باربي..... :ninja:

و لا يهمنا ع فكرة

انا رايي

اكتبي بالبونت العريض.......مبنخافشي من حد

صبااااااااااااحك......نور بااااااااااااين لكل قلب نضيف...مافيهوش مكان للكذب

رابط هذا التعليق

هقولكن سر

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ايون يا ابلة فتفوتة.... شايفين....كلنا.....رجالة و بنات

هو حضرتك كتبتيها بالمبي ليه طيب.....دلوقتي الجنس الخشن يقولك ايون التوبيك بتاع باربي..... :ninja:

و لا يهمنا ع فكرة

انا رايي

اكتبي بالبونت العريض.......مبنخافشي من حد

صبااااااااااااحك......نور بااااااااااااين لكل قلب نضيف...مافيهوش مكان للكذب

انا بكتب بالبمبى عشان مش عاوزاهم يشوفوا.....شششش لازم تسيحى يعنى :blink:

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

انا بكتب بالبمبى عشان مش عاوزاهم يشوفوا.....شششش لازم تسيحى يعنى :ninja:

طب احنا ذنبنا ايه نتعمي :blink:

بسم الله الرحمن الرحيم " و من اعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا " صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

انا بكتب بالبمبى عشان مش عاوزاهم يشوفوا.....شششش لازم تسيحى يعنى :ninja:

طب احنا ذنبنا ايه نتعمي :blink:

طب ليه انا دلوقتي افتكرت مشهد عاطف السكري في مسرحية العيال كبرت لما دخل عليهم و هو لابس البالطون....و ضارب النضارة الشمس و بيقولهم.... ايه ده انتوا عرفتوني منين

يا لهووووووووي

من اسد الي فتفوتة.... حول

يا رياسة.... ميهمكشي لو فيه رجل في المكان..... حول

بعون الله احنا لابسين الكسرولات في دماغنا.....و لافحين الكبشة بتاعت الملخوية في ايدينا.....حول

و لو حد هوب ناحية المنطشقة..... هنعملوا معاه الواجب

حول

"انا واقفة دلوقتي و لابسة زي انجيلينا جولي المحاربة....بس طبعا بالكبشة..... و ماسكة كوباية الزبادي....اللي فيها خيط.... اومال هنعمل جهاز ارسال ازاي..... :lol: "

صباااااااحك..... كوباية زبادي....نعملها ماسك... ناكلها... نتكلم من خلالها.... المهم نحس ان احنا موجودين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...